Sivu: 12 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112131422 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 1215:sta
  1. #331
    Kaveri bongasi tuon jonkin verran ennen messuja japsiraudan sivuilta ja tulihan tuo katsastettua messuilla.

    En oikein pidä tuosta etukatteesta, väritys on kyllä varsin hieno.

    Mitenkäs teidän talvi on mennyt ja projektit edenneet?

    Mulla on vielä jonkin verran hommaa pyörän kuntoonlaitossa viimesyksyisen kipin jäljiltä, mutta kyllähän se on jo edistynytkin jonkin verran ja näillä näkymin saadaan ajoon keväällä.
  2. #332
    Moro kaikille. Talvi on mennyt opinnäytetyötä värkätessä ja pyörää en oo nähnyt varmaan pariin kuukauteen. Tuolla lahden messuilla tuli pyörähdettyä ja tuo Japsiraudan laitos nähtyä. Harmi kun tuo masentava etukate pilaa muuten niin hienon pyörän. Tuo väritys on oikein pirtsakka.

    Tällainen laitos löytyi sinätuubista ja mielestäni varsin tyylikäs verrattuna yleensä näistä rakennettuihin räpellyksiin. *
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  3. #333
    Lainaa (Cona @ Maalis. 17 2010,16:21) kirjoitti
    Tällainen laitos löytyi sinätuubista ja mielestäni varsin tyylikäs verrattuna yleensä näistä rakennettuihin räpellyksiin. *
    Todella hyvällä maulla rakennettu ja värityskin on todella hyvä. Kaveri on tiennyt mitä tekee.
  4. #334
    On kyllä hieno. Tosin keulasta en pidä tuossakaan, mutta muuten
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  5. #335
    jep jep, hyvännäköinen ja sopusuhtainen. peräosa otettu n 2003 R1:stä ja tuo lamppukin on Yamahasta (mt03?)
    TRX850 -96
    XT500 -80
  6. #336
    Nyt kun katsoin tuon uudelleen, niin ulkonäöllisesti tuo olisi täydellinen pidemmällä keulaosalla (kerron jos keksin esim. millaisella) ja alakatteella varustettuna.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  7. #337
    Moro jälleen. Ajattelin vaihtaa öljyt+suodattimen ens viikolla ja mietinkin, että mikä olis paras öljy TRX:ään. Jotain semi-synteettistähän se voisi olla, mutta onko mitään halvempia vaihtoehtoja kuin n. 45e maksavat "prätkäliikeöljyt"? Delvaceista en viitti edes kysyä mitään.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  8. #338
    Mä käytin Motulin 5000 10w/40 ja hyvin pelasi. 5100 esteri olisi varmaan vielä parempaa. (Mulla olis jälkimmäistä avaamaton 4l pönikkä, jonka saisi halvalla jos hakisi pois.)
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  9. #339
    Aikaisemmin mulla oli eri valmistajien mp-öljyjä ja viime talvena laitoin sitten jotkut delvacia vastaavat diiseliöljyt. Muuta eroa en ole huomannut muutakuin, että enää se ei syö öljyä juurikaan. Aikaisemmin sai olla koko ajan tarkistelemassa ja lisäilemässä, toki edelleenkin olen öljyn pintaa tarkistellut usein, mutta enää ei ole tarvinnut lisäillä pahemmin.
  10. #340
    TT: Jos olet lähiaikoina käymässä PK-seudulla niin voin ostaa tuon pönikän sulta pois kohtuuhintaan.

    Ja TomiF: Sen verran itekin selailin noita Delvac-ketjuja, että tuollaiset mainitsemasi "dieselöljyt" vois toimia TRX:sässä, kun sillä on tosiaan taipumusta öljynkulutukseen ainakin noilla notkeimmilla liukasteilla.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  11. #341
    skannasin laatikostani löytyneen TRX esitteen tuonne: www.kuvaboxi.fi laittakaa hakusanaksi TRX
    TRX850 -96
    XT500 -80
  12. #342
    Lainaa (RHR @ Maalis. 30 2010,09:30) kirjoitti
    skannasin laatikostani löytyneen TRX esitteen tuonne: www.kuvaboxi.fi *laittakaa hakusanaksi TRX
    Linkki:
    TRX
  13. #343
    Lainaa (TwinTenox @ Maalis. 09 2010,22:57) kirjoitti
    Oletteko tämän jo nähneet?

    http://www.japsirauta.fi/YAMAHATRX85...tsSpecial.html

    Mistä se löytää tuolla keulalla noita? (USA?) kun on jo toinen. Tuo on muuten aika hieno väritys yms.
    Tuohan on luultavimmin yksi ja sama pyörä kuin se sininen, maalattu vaan noihin väreihin. Keulan tekijällä ollut kyllä ns. taiteellista silmää. ..mutta tulishan tuosta nätti jo sillä kun laittaisi pyöreän 7" etuvalon vaan tuon katehökötyksen tilalle.
  14. #344
    Lainaa (-dq- @ Maalis. 30 2010,23:03) kirjoitti
    Tuohan on luultavimmin yksi ja sama pyörä kuin se sininen, maalattu vaan noihin väreihin.
    Tuo mullekin tuli ensin mieleen, mutta jotenkin sekin vaihtoehto tuntuu myyntipyörän kyseessä ollen erikoiselta.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  15. #345
    Lainaa (-dq- @ Maalis. 30 2010,23:03) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Maalis. 09 2010,22:57) kirjoitti
    Oletteko tämän jo nähneet?

    http://www.japsirauta.fi/YAMAHATRX85...tsSpecial.html

    Mistä se löytää tuolla keulalla noita? (USA?) kun on jo toinen. Tuo on muuten aika hieno väritys yms.
    Tuohan on luultavimmin yksi ja sama pyörä kuin se sininen, maalattu vaan noihin väreihin. Keulan tekijällä ollut kyllä ns. taiteellista silmää. * ..mutta tulishan tuosta nätti jo sillä kun laittaisi pyöreän 7" etuvalon vaan tuon katehökötyksen tilalle.
    Toi paljon mahdollista, ainakin kuulin että teipit olis kotimaasta ja Turusta lähtöisin.
  16. #346


    Jaaha. Kohtahan alkaa kelejä olemaan taas ajohommia ajatellen. Ja koska tälläkin foorumilla on taas vilinää, niin mitäs sanotte jos pistetään pikku kokoontuminen pystyyn esim.
    tänne? Ólisko ideaa?

    Helsinki Bike Show - HBS10 12.6.2010
    --------------------------------------------------------------------------------
    Helsinki Bike Show '10 - Rakennettujen ja muunneltujen moottoripyörien ride-in -näyttely järjestetään siis 12.6.2010 Rautatientorilla, eikä Kaivarin Meripuistossa

    http://www.helsinkibikeshow.fi/

    Näyttelyuokat:
    * Chopper
    * Custom
    * Classic Custom
    * Streetfighter
    * Jury's choise
    * People's Choise
    * Best paint
    * Custom fillari

    Näyttelypyörät paikalle 11:00 mennessä. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita, kunhan tulet paikalle!

    Yleisölle vapaa pääsy!

    Tapahtuma järjestetään 2010 Helsinki-päivän yhteydessä.
    http://www.helsinkiviikko.fi/

    t.Evil
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
    Jäsenyydet: MMAF
  17. #347
    Lainaa (evilHR @ Huhti. 06 2010,14:04) kirjoitti


    Jaaha. Kohtahan alkaa kelejä olemaan taas ajohommia ajatellen. Ja koska tälläkin foorumilla on taas vilinää, niin mitäs sanotte jos pistetään pikku kokoontuminen pystyyn esim.
    tänne? Ólisko ideaa?
    Moro vaan kaikille. Kevät on jo täällä ja pikkuhiljaa tarviis laittaa omakin Trixie ajoon. Pientä bolt_on-parantelua pitäis vielä tehdä viikonloppuna ennen ajoja.



    Ja miksei tuo näyttely olis hyvä kohtauspaikka, ainakin meille, jotka asumme täällä ruuhkahemmetissä. *

    -Cona
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  18. #348
    No niin! Meikäläisen papatin sai uudet Stahlflexin teräspunoksiset jarruletkut ja Wirthin vieterit etupäähän. Jousien vaihtaminen oli hieman arpomista, kun jouset oli pitemmät kuin alkuperäiset ja ohjeet sekavat ja saksaksi. Päätin sitten yksissä tuumin heittää ne huonekaluputken pätkät molemmista iskareista veks ja laitoin putket kiinni. Tänään sitten vielä ilmasin jarrut. Yllättävän kauan sai runkata kahvaa ennen kuin rupes tulee pelkkää nestettä ilmausruuvista.

    Ja pitihän sitä tietenkin käydä ajamassa. Etupää on nyt aika jäykkä, kunnon jarrutuksessa painuu ehkä joitain senttejä. Saa nähdä miten toimii mutkapätkillä, ainakin tykkään tuosta jämäkkyydestä näin lyhyen lenkin perusteella. Samaten jarrutunto parani kertaheitolla ja kahva ei painu enää pohjaan samalla lailla kuin ennen. Mission completed! * *
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  19. #349
    Taitaa olla vielä kaikki TRX-omistajat talviunilla...

    Tullu mieleen tuossa kun on tullut parit kerrat ajeltua kevään aikana että ohjauslaakeri kaipais kiritystä/vaihtoa, ihan selkeä välys löytyy paikallaankin vatkatessa.

    Onko kenelläkään kokemusta asiasta? Miten kannattaa yrittää kiristää, yläkolmio irti ja sitä rataa? Kukaan vaihtanut laakereita? Paljon maksaa, onko vaikea homma?
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  20. #350
    Herätty on talviunilta ja samoin trxäni viime lauantaina. Pitäisi vielä katteet ja tankki maalauttaa, mutta tällä hetkellä rahatilanne ei anna periksi.

    En osaa sanoa mitään tuosta laakerin kiristyksestä/vaihtamisesta.

    Pirellin supercorsat on nyt tilattu ja toivon mukaan tämän kesän ratapäivillä pysyisi paremmin pystyssä. Onko kukaan muu harkinnut thundercatin etuiskareiden laittamista TRX:ään? Tai onko kellään tietoa onko siitä paljoa enempää iloa verrattuna pelkkiin jousien vaihtoon?
  21. #351
    Lainaa (Cona @ Huhti. 16 2010,11:38) kirjoitti
    Taitaa olla vielä kaikki TRX-omistajat talviunilla...

    Tullu mieleen tuossa kun on tullut parit kerrat ajeltua kevään aikana että ohjauslaakeri kaipais kiritystä/vaihtoa, ihan selkeä välys löytyy paikallaankin vatkatessa.

    Onko kenelläkään kokemusta asiasta? Miten kannattaa yrittää kiristää, yläkolmio irti ja sitä rataa? Kukaan vaihtanut laakereita? Paljon maksaa, onko vaikea homma? *
    Moro Cona,

    Joo tossa jarrujen ilmaamisessa menee aika lailla aikaa... itselläkin aika helkitin kauan meni, ja yllättävän tiukalle joutuu ne mutterit kiristää.

    Ohjauslaakerista... juu vaihdettu on, mutta sellaisen neuvon antaisin, että kannattaa myös ne rinkulat vaihtaa siitä ohjausputken sisältä, jota vasten ne kuulat pyörii (ne kuluu kans)... mä en niin tehnyt koska ne on aika hiton tiukkaan prässätty. Siksi mulle tuli tälläinen klappi-ominaisuus myös omaani ja se on siinä vieläkin (laiska kun olen). Konkurssiin tuossa hommassa ei joudu vaikka ei se ohjauslaakeri kaikkine tilpehööreineen ihan ilmainen olekaan.

    Joo yläkolmio irti ja pieni kiristys, jos ei auta niin vaihtoon vaan.
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
    Jäsenyydet: MMAF
  22. #352
    Moro kaikille TRX-omistajille. Tainnu olla pyörät ajossa, kun ei ole kukaan ehtinyt tänne kirjoitella koko kesänä.. * Itse olen ajellut omallani tänä kesänä n. 3000km, välillä mennyt parikin viikkoa ettei ole tullut ajeltua ja toissa viikonloppuna tuli toteutettua lpr-turnee, joka oli kyllä aivan mahtava alusta loppuun, kerranki sai kantata sydämensä kyllyydestä.

    Pyörästä sen verran, että sen verran sain aikaseks et vaihdoin takarenkaaks alle Shinkon. Eihän se varmaan ole renkaana jonkun kalliin misukan tai Pirellin veroinen, mutta tuona lappeen viikonloppuna tuli renkaasta ainoastaan positiivisia kokemuksia. Kertaakaan ei tullut tilannetta et olis tarvinnu renkaitten takia jännittää. * Nyt pitäisi saada aikaiseksi vaihtaa/vaihdattaa tuo ohjainlaakeri. Klappi säilyi vaikka yritin sitä kiristää. Sanovat, että on ikävä homma vaihtaa, ainakin tuo alalaakeri joten enköhän rahatilanteen salliessa vaihdatuta laakerin jossain putkassa.

    Niin muuten, kukas se ajeli tänään Tuusulan Maantiekylässä meikäläisen edellä TRX:ällä? Räxä oli punainen valkomustilla teipeillä, varmaan mallia `99 ja rekkari alkoi RZ-xxx.. *
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  23. #353
    Lainaa (Cona @ Heinä. 27 2010,22:14) kirjoitti
    Niin muuten, kukas se ajeli tänään Tuusulan Maantiekylässä meikäläisen edellä TRX:ällä? Räxä oli punainen valkomustilla teipeillä, varmaan mallia `99 ja rekkari alkoi RZ-xxx.. *
    En tiedä kuka ajoi, mutta pyörä on tuntomerkeistä päätellen mun vanha, joka on perkele päätynyt kiertopalkinnoksi ja ilmeisesti papereista ja kirjoista yms. on ainakin osa hukatttu (oli kaikki data 99-08 paperilla).

    Tämä siis: http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/967229

    Toivottavasti nyt meni arvostaviin helliin pikku kätösiin... *

    Edit: Ollut mun jälkeen ainakin 2 liikkeessä ja 2 yksityisellä ja kilsoja tullut lisää alle 2tkm. Oli ehkäpä paras pyörä mitä mulla on ollut - tai sanotaan sopivin mulle. Mutten aio palata TRX:n puikkoihin siitä huolimatta. Vaihtelu virkistää.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  24. #354
    Lainaa (TwinTenox @ Heinä. 28 2010,05:22) kirjoitti
    Lainaa (Cona @ Heinä. 27 2010,22:14) kirjoitti
    Niin muuten, kukas se ajeli tänään Tuusulan Maantiekylässä meikäläisen edellä TRX:ällä? Räxä oli punainen valkomustilla teipeillä, varmaan mallia `99 ja rekkari alkoi RZ-xxx.. *
    En tiedä kuka ajoi, mutta pyörä on tuntomerkeistä päätellen mun vanha, joka on perkele päätynyt kiertopalkinnoksi ja ilmeisesti papereista ja kirjoista yms. on ainakin osa hukatttu (oli kaikki data 99-08 paperilla).

    Tämä siis: http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/967229

    Toivottavasti nyt meni arvostaviin helliin pikku kätösiin... *

    Edit: Ollut mun jälkeen ainakin 2 liikkeessä ja 2 yksityisellä ja kilsoja tullut lisää alle 2tkm. Oli ehkäpä paras pyörä mitä mulla on ollut - tai sanotaan sopivin mulle. Mutten aio palata TRX:n puikkoihin siitä huolimatta. Vaihtelu virkistää.
    Tais olla juurikin samainen pyörä, jonka näin. Olen itsekin kiinnittänyt huomiota tuohon, että pyörä on ollut useaan otteeseen myynnissä ja siellä autoliikkeessähän se oli aika pitkään... taitaa olla muutenkin vähän vaikea malli myydä.

    Onneksi ei tarvii harkita myymistä. Vaikka tehot ja ominaisuudet ovat rajalliset itse nautin mutkapätkistä TRX:ällä kovasti. Varsinkin, kun pyörää on vähän ehostettu paremmaksi jarrujen ja etupään osalta. Se on se alavääntö ja luonne sekä äänimaailma! Ja voin sanoa, että soratietkin menee komeasti, kun tuli tossa reissulla eksyttyä muutama kerta sellaisellekin..
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  25. #355
    Terve TRX -omistajat!

    Oon keväästä asti ajellu jammulla täällä pääkaupunki seudulla, ja yksi pidempi reissu tuli tehtyä tonne Hollannin maaperälle, kun käytiin katsomassa moto gp vauhtia Assenissa.

    Varmaan sieltä sitten viimeinen kipinä tuli, että olisi kiva päästä itsekkin kokeilemaan rata-ajoa. Olen ajatellut mennä tonne syyskuun ahveniston orgin-ratapäiville 18.päivä. Ainut asia mikä arveluttaa on tuo kuuluisa meluraja.

    Oletteko kukaan mitanneet db-tasoa pyörästänne? Omassa pyörässä on bossin tehoputket ja killerit irti (mutta onneksi tallessa!)..tai missä ne sais mitattua, ku ei kiinnostais itse ostaa laitetta.
    Yamaha YZ 80cc * -88
    Honda NSR 125cc * -93
    Yamaha TRX 850cc * *-97
  26. #356
    Mulla on rombo:n änkkärit ja ovat melkolailla hiljaiset, korvakuulolta yhdet hiljaisimmista tarvikeänkkäreillä varustetuista trx:istä. Apparalla mitatut dp:t pyörii hieman päivästä ja kuun asennosta riippuen noin 94-95db eli todella tiukilla jo noilla on sinne pääseminen. Suosittelen siis laittamaan killerit kiinni ja pitämään sormia ristissä mittauksessa.

    Voit toki käydä apparalla poikkeamassa joskus vapaa-ajalla ja pyytää ratavastaavaa mittaamaan pyörän mölyt niin ei tarvitse arpoa.
  27. #357
    Kahlailin tossa näitä keskusteluja läpi, kun en tietenkään ainut ole, joka tätä on miettinyt. Ja löysinkin espoosta liikkeen (motoville), joka lupautui äänitason mittaamaan

    Perjantaina on sitten totuuden hetki, kun vien pyörän mitattavaksi! Pidetään peukkuja pystyssä Jos ei mene läpi niin pitää laittaa killerit takas...tosin toinen on tällä hetkellä vaimentamassa kaverin dr:n ääniä , niin olis ihan kiva ettei tarvis niitä laittaa..
    Yamaha YZ 80cc * -88
    Honda NSR 125cc * -93
    Yamaha TRX 850cc * *-97
  28. #358
    Olipahan db-mittaus reissu..
    Kävin vaihtamassa trx:n alle ja lähdin ajelemaan kohti motovilleä, niin kehällä siviilimoottoripyörä perässä valojen kanssa?! Ajattelin siinä vaiheessa, että "no nyt ne ekat sakot sitten tulee..", koska luulin ajaneeni liian kovaa. Onneksi välkyttelijä oli kiinnostunut vain putkien ce-hyväksynnästä, ja sehän löytyi.
    Rupes vähän jälkeen päin naurattamaan sillä 20min aikasemmin vaihdoin juuri laittomat putket omaavan pyörän pois alta!

    Mutta motovillessä sain kuulla hyviä uutisia, sillä siellä mitattiin 92-93db 4500rpm 45 asteen kulmassa. Joten mä suuntaan syyskuussa ahveniston ratapäiville
    Yamaha YZ 80cc * -88
    Honda NSR 125cc * -93
    Yamaha TRX 850cc * *-97
  29. #359
    Nyt on tullut pari tuhatta ajeltua TRX:llä ja lystiä on ollut, ongelmana on vain tuulen melu kypärässä, alkuperäinen katelasi tai pleksi kun aiheuttaa pyörteitä just meikäläisen kaalin korkeudelle, pitäisi varmaan olla Tamperelaisen "missin" ruumiinrakenne (pitkä selkä lyhyet jalat) että pää pysyisi kurkottamatta tarpeeksi ylhäällä puhtaan virtauksen puolella, alhaalla pleksin takana olisi myös hiljaista mutta kun ei oikein kehtaa satasen vauhdissa ihan niin kyykyssä ajella.
    Kysyisinkin onko muilla kokemuksia pleksin vaihdon hyödyllisyydestä kun saatavilla on touring, spoiler ja tuplakupla versiot.
    Itsellä kokemus VFR Hondassa touring pleksi oli aika persauksesta, puhurit vain lisääntyivät.
    Tuplakupla kiinnostaa kovin, sininen sinisessä pyörässä olisi ainakin hyvän näköinen, mutta tuoko se muuta iloa?
    Kypärä on tällä kertaa Shoein xr 1000 ja kovemmassa vauhdissa tuuli hieman tahtoo riepotellakin (vanha Arain sprint vielä pahempi). Kiinnostaisi kyllä vaihtaa Schuberth S1 pro:hon mutta pelkään ettei sekään autuaaksi tee , pitänee kuitenkin käydä pyytään kokeiltavaksi.
    Emmää minkään lähre, paitti vähä.
  30.  
  31. #360
    Hei mitäs öljyä olette käyttäneet trx:ssänne? Itselläni on motulin 10w-40 toiminut aivan hyvin, mutta sitähän saa sitten lisäillä välillä kun kone tykkää sitä kuluttaa... Ajattelin laittaa delvacin 1400 15w-40 sisään ku sitä niin moni kehuu. Jos vaikka öljyn kulutuskin vähenisi.. kokemuksia?
    Yamaha YZ 80cc * -88
    Honda NSR 125cc * -93
    Yamaha TRX 850cc * *-97
Sivu: 12 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112131422 ... ViimeinenViimeinen