Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 199:sta
    Jos nyt jotain pientä positiivista, niin taas yhden yksilön silmät ovat avautuneet. Olisi aika mehukasta, jos tuollaisen hiillostamisen saisi tallennettua videolle.
    Lainaa (rauman @ Huhti. 30 2008,13:24) kirjoitti
    Lainaa (Hyenna @ Huhti. 30 2008,13:08) kirjoitti
    ...Mutta tuosta roikkumisesta. Itse olen kuullut kans vastaavaa, että ne hiillostaa ensin perässä, ja sitten kun kuski päättääkin antaa vähän hanaa, niin sinipiiperöt alkaa laulaa polleauton katolla.. tuohan on täyttä yllytystä, ja ihmettelenkin miksei tuota asiaa ole kukaan ajanut eteen päin koska sitä sattuu tapahtuvan turhan usein!...
    Onkohan noita loppupeleissä montaa tapausta? Musta tuntuu, että jutut ovat Esson baarin juttuja á hevosmiesten kertomina.

Tai jos niitä on oikeasti, niin sitten on SUURI ongelma virkavallalla.
    Kyllä näitä sattuu. Enolle käynyt samalla tavalla. Siviilipoliisit hiilostanut puskurissa kiinni ja tempperamenttisena henkilönä otti vauhtia ja karisti kytät. Kohta on disko pystyssä ja tien sivuun. Tästä on monesti keskusteltu, koska toinen eno on poliisi. Hauskoja kertoja ne
    "Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi sängyssä"
    Tässä ketjussa tullut paljon asiaa. Todella vähäisin perustein jaetaan noita sakkoja, eli poliisilla ei tarvitse olla mitään todisteita, riittää kun ne sanoo, että tutka on joskus näyttänyt jotain ja piste.

nim. kolmesti käräjillä, aina turpaan.

Lopuksi positiivinen kokemus rehellisestä poliisista viime viikolta: kysyivät nopeutta=> myönsin lievän ylinopeuden ja vasta sitten sanoivat etteivät saaneet lukemia. Tapahtumasta ei seuraamuksia. Eivät siis alkaneet edes kaljuista renkaista tekemään sakkoa, vaan ilmoittivat, että vaihda renkaat.
    Lainaa (RR900man @ Huhti. 30 2008,11:21) kirjoitti
    Ripitänpä tänne tuskani ja vitutukseni.
    Hain pyörän kajaanista ja ouluun matkalla.
    Paltamon kohdilla ohittelin muutamat autot, vauhtia 100-120km/h. Punainen skoda ohittelee myös takana autoja ja ajaa luukussa kiinni, nyökkäsin päällä että mene vittu ohi jos haluat, mutta siihen se jäi. Väänsin kaasua niin laittoi pillit päälle, tai itseasiassa 'valot' mitkä oli etusäleikössä. Voitte arvata vitutuksen.

Noh, 100 alueella 145. Kysyin että vittuako roikut perässä. Ei varmaan paras veto noin alkuun.. No, skodakyttä on ihan mielissään oikeasti, kertoi että 145 SAI mitattua, oli iloinen siitä. Sanoi maijassa muille kytille että keltaisen viivan ylitys oli myös(en ikinä ylitä keltaista viivaa, missään tapauksessa). Sanoin että ei pidä paikkaansa, eikö sinun vittu pitäisi laittaa pillit päälle jos keltaisen viivan ylitän. Siihen se sanoi että otetaan kortti pois.
    Tänään kuulen kyttiksellä miten pitkään pitäävät. vissiin 1-6kk.
    2 vuoden takaa yksi ylinopeussakko.

Ehkä kaikista eniten vituttaa että mulla meni usko tuohon järjestelmään. Aiemmin olen kuitenkin pitänyt poliiseja, enemmän tai vähemmän reiluina. Nyt loppui viimeinenkin yhteistyö minun osaltani
    Tälläset on perseestä.Tee rikos ilmoitus. Siihen sulla on oikeus, sediltä luulis löytyvän video kuvaa ja varmasti löytyy, siitä selvinnee todellinen tapauksen tausta. Ja tee ilmotus eri piiriin. Jos ei auta ota ylemmäs yhteyttä..
    En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
    liikenteessä ei kannata provosoitua. kannattaa katsoa taakseen, että mikä auto se on. yleensä sen näkee jo peileistä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Ei onneksi omaa kokemusta vielä, mutta jostain syystä en millään jaksa uskoa, ettei se pätkä olisi nauhoitettu päälle, pyyhitty, mitä vaan ja jäljellä on virkamiehen sana vastaan kansalaisen.
    Lainaa (HarriS @ Huhti. 30 2008,14:47) kirjoitti
    Ei onneksi omaa kokemusta vielä, mutta jostain syystä en millään jaksa uskoa, ettei se pätkä olisi nauhoitettu päälle, pyyhitty, mitä vaan ja jäljellä on virkamiehen sana vastaan kansalaisen.
    Aivan, tai sitten se vastaus on niinkuin mulle, että 'normaalikalustossa ei ole nauhoittavaa kamerajärjestelmää - vain keskinopeusmittari löytyy ja setä sinisten kertomukset.....'

/Lenkki
    Niin....näkyyhän siinä kamerassa, kuinka lähellä ovat ajaneet ? Se on joko liikenneturvallisuuden vaarantaminen tai rikokseen yllyttäminen.

Mä vedän seuraavaksi liinat kiinni, ja toivon, että kun kolahtaa, poliisit saa jarrutettua. Saadaan ennakkotapaus.....

Syy miksi jarrutin......(jarrutan)...väistin västäräkkiä..... tai jotain, joka ei näy poliisin kamerassa...

Et tu, Brute

- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
    Lainaa (JoniP @ Huhti. 30 2008,13:43) kirjoitti
    Lainaa (RR900man @ Huhti. 30 2008,13:18) kirjoitti
    Osaisko joku vielä sanoa mitä siitä tulee jos kortitta jää kiinni?
    Voi vittu.
    Lisää ajokieltoa ja sakkoja.
    Niin, no tuskin kukaan ainakaan mitään papukaija -merkkiä antaa.
    Viisas pääsee vähemmällä!
    Lainaa (Villevalle @ Huhti. 30 2008,14:55) kirjoitti
    Niin....näkyyhän siinä kamerassa, kuinka lähellä ovat ajaneet ? Se on joko liikenneturvallisuuden vaarantaminen tai rikokseen yllyttäminen.

Mä vedän seuraavaksi liinat kiinni, ja toivon, että kun kolahtaa, poliisit saa jarrutettua. Saadaan ennakkotapaus.....

Syy miksi jarrutin......(jarrutan)...väistin västäräkkiä..... tai jotain, joka ei näy poliisin kamerassa...
    Toivottavasti kohtaat vertaisesi seuraavan kerran roikkuessasi auton perässä...
    Jos ei ota kahvia niin saako kaksi pullaa?
    Ymmarrän että sakot ottaa päähän, mutta mutta... säännöt on samat kaikille (paitsi diplomaateille) ja jos niitä rikkoo niin paras vaan varautua seurauksiin eikä itkeä jälkeenpäin, ei sitä kaasua kukaan muu anna kuin kuski, oli takana sitten kuka vaan.

Eikä niitä poliiseja kannata syyttää, ei ne niitä lakeja ole keksineet, tekevät vaan työtään, ei ne huvikseen ketään kiusaa. Mitä niitten sitten pitäisi tehdä, ajella vaan hiljaa ja katella päältä vai eikö niitä tarvittaisi olleenkaan? Kannataisi käydä vaikka Venäjällä joskus niin alkaa kummasti arvostaa Suomen poliisia ja "systeemiä".

Joskus vaan ottaa päähän tämä nykyinen ihmisten omavastuun puute vähän kaikissa asioissa. Itte tehdään jotain tai jätetään tekemättä, mutta vika on muka aina jonkun muun tai koko yhteiskunnan. Itse ollaan niin saa**nan syyntakeettomia että! Peiliinkiin voisi välillä kattoa...

Ja joo, olen saanut sakkoja ittekin. Ihan aiheesta vielä, vaikka ei se tietty sillon hymyilytä.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    On ne varmaan ne poliisit kiertäneet tahkoakin kummempia värkkejä siinä työssään. Ja jos pikkasen lohduttaa niin tohon kuutostielle korian kohdalle pantiin just tunti sitten tutka pystyyn. Jos sekään ei lohduta niin soita päällikölle.
    GHOSTWRITER
    Lainaa (Utah @ Huhti. 30 2008,15:56) kirjoitti
    Eikä niitä poliiseja kannata syyttää, ei ne niitä lakeja ole keksineet, tekevät vaan työtään, ei ne huvikseen ketään kiusaa.
    Olisikohan jokainen juttu Essolta lähtöisin? Vaikken esim. hiillostusta ole kohdannut, niin muuta sellaista käytöstä, etten ihan heti tuohon ruusukuvaan usko.
    Lainaa (Utah @ Huhti. 30 2008,15:56) kirjoitti
    Ymmarrän että sakot ottaa päähän, mutta mutta... säännöt on samat kaikille (paitsi diplomaateille) ja jos niitä rikkoo niin paras vaan varautua seurauksiin eikä itkeä jälkeenpäin, ei sitä kaasua kukaan muu anna kuin kuski, oli takana sitten kuka vaan.

Eikä niitä poliiseja kannata syyttää, ei ne niitä lakeja ole keksineet, tekevät vaan työtään, ei ne huvikseen ketään kiusaa. Mitä niitten sitten pitäisi tehdä, ajella vaan hiljaa ja katella päältä vai eikö niitä tarvittaisi olleenkaan? Kannataisi käydä vaikka Venäjällä joskus niin alkaa kummasti arvostaa Suomen poliisia ja "systeemiä".

Joskus vaan ottaa päähän tämä nykyinen ihmisten omavastuun puute vähän kaikissa asioissa. Itte tehdään jotain tai jätetään tekemättä, mutta vika on muka aina jonkun muun tai koko yhteiskunnan. Itse ollaan niin saa**nan syyntakeettomia että! Peiliinkiin voisi välillä kattoa...

Ja joo, olen saanut sakkoja ittekin. Ihan aiheesta vielä, vaikka ei se tietty sillon hymyilytä.
    Tottahan sinä osittain puhut. Kyllä tässä vielä osittain vitutus tulee väkisin läpi..

2kk kortti hyllyllä, ajokausi PILALLA, oikein minulle?
    Ajat varmaan itsekin joskus 145, satasen alueella?
    Itse omasta kokemuksesta tästä "perässäajosta" jo kerroinkin tuohon toiseen topicciin, eli siinä kohtaa kun poliisi näyttää punaista valoa ja toppaa tien viereen on syytä olla aika nöyrää miestä.

Jos siinä kohtaa alkaa suu vaahdossa heittämään, että *tanan posliinit ja Kyllikki Saaren murhaaja vapaalla yms. niin varmasti antavat sakkoa ankarimman mukaan. Siinä kohtaa sitten kun lappu on jo kirjoitettu ja kokee kärsineensä vääryyttä kannattaa asia viedä eteenpäin.

Mitään mitä ei ole oikeasti tehty, ei kannata, eikä tietenkään tule myöntää - kokemusta tästäkin, joskin kyseisessä tapauksessa kun kiistin ajaneeni päin punaista(joka on oikeasti totta) ei tuo vaikuttanut sakon määrään.

Prätkällä ajaessa on paljon vaikeampi seurata mahdollisten siviilipoliisien läsnäoloa huonoista peileistä johtuen, kuin mitä kotilon kymmenestä isosta peilistä voi havainnoida. Tästä syystä näihin perässähiihtäjiin kannattaa suhtautua varauksella ja ajaa vaikka linkkaripysäkille, jotta saa varmuuden takaatulijan todellisesta olemuksesta.
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (xx99jkl @ Huhti. 30 2008,12:57) kirjoitti
    Jaahas. Jotain tuttua hanurissa roikkuvassa polliisissa on.

Kamu ajeli kotilolla Kuopiosta JKL:n, aivan hanuriin liimautui auto.

Tarkistus puhelimella ja takana tuleva auto on sisäasianministeriön (vai mikä se nyt oli) elikkäs polliisiauto.

Ei tuo nyt ihan yleinen tyyli taida olla. Luulen, että kun kaksi hemmoa istuu autossa, pitää jollain vedonlyönnillä löytää kahvin maksaja.. *
    Jos liian lähellä roikkuu auton, (huom. auton) puskurissa, väläytän itse jarruvaloja, jos ei auta, kahdeksastakympistä liinat liki, kun oikein lähellä nuuskii, silloin yleensä kolisee, mutta peräänajaja maksaa viulut. Näin peltiseppänä ei niin itseä haittaa, "siiliä" väistellyt pari kertaa.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    Lainaa (RR900man @ Huhti. 30 2008,16:22) kirjoitti
    Osanotot, tiedän varsin hyvin ton vitutuksen, nimim. 2xkortti pois kesän aikan, kuukausi+4 kuukautta. Silloin oli ajokausi todellakin pilalla, jos jotain positiivista hakee tosta sun jutusta niin saat kortin takas "jo" heinäkuussa.
    Kawasaki ZX7R -01

* * * * "everyone loves you when you are dead..."
    Kyllä varmaan jokainen tällä foorumilla ajaa joskus sun ajamaa ylinopeutta, mutta jokainen sen myös nahoissaan kestäköön. Kyllä se vaan niin on, että jos ja kun ylinopeutta ajaa niin täytyy mieltää, että joskus siitä voi myös jäädä kiinni...
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Lasse73 @ Huhti. 30 2008,13:45) kirjoitti
    Minulle kävi aikoinaan myös noin Kuopion moottoritiellä. Lähdin Petosen rampilta keskustaan päin ja sininen 626 maksa äänkesi takapuskuriin kiinni. Välillä en edes nähnyt etuvaloja peilistä Noh käämithän se näin lauhkealla kaverilla meni ja talla pohjaan, notta mun persettä ei haistella. Rakoa syntyi, mutta ei tarpeeksi ja tein nopean käännöksen kaupungin rampille. 626:n eturenkaat savusi ,kun jarruttivat perässä ja seuravissa liikennevaloissa tuli tikkari sivuikkunasta ulos. Eli hiostamalla saivat minut, ihan selvästi. Ei ole Esson juttu. Arvatkee ottiko pattiin
    Hiostivat noinkin rankasti viatonta autoilijaa ja sitten räppäsivät sakon vaikka melkein mitään et tehnyt? Voi mitä julmureita
    Dirty Nasty Furriner
    Lainaa (RR900man @ Huhti. 30 2008,13:18) kirjoitti
    Voi vittu.
    Älä jää kiinni

Tuo ei ole eka kerta kun poliisit tekee tuota perässä roikkumista - eikä viimeinen, valitettavasti niillä kuulemma on "oikeus" siihen. Moraalisesti se ei ole oikein, mutta minkäs teet. Ja niillä yllättäen ei ole koskaan esittää videokuvaa tuollaisessa tilanteessa ylinopeudesta.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Lainaa (harmaahukka @ Huhti. 30 2008,14:02) kirjoitti
    Lainaa (premier @ Huhti. 30 2008,13:20) kirjoitti
    Kyllähän näistä on ennakotapauksia. Poliisin ei saa provosoida ketään vaan pysäytys pitää tehdä heti, kun rike tapahtuu. Kaikki on tallennettu videolle, joten siinä on sun todisteet. Älä siis ihmeessä tuota myönnä vaan mene oikeuteen ja kiusaa loppuun asti.
    Mahtaako olla. Epäilen. Itse sai syytteen törk.liik.vaar, muttei niillä ollut edes minkään laista tutkaprinttiä todisteeksi, partion muistikuva vauhdista riitti syyttäjälle.

-hh-
    Tuo olis varmaan menny nurin korkeammissa oikeusasteissa. Pitää olla pitävämpi näyttö rikoksen suhteen, kuin polliisien muistikuva, ennenkuin voidaan tuomita. Ainakin mun mielestä.
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
    Kohtuutontahan se on, jos et varsinaisesti edes mitään vaarantanut. Pelkät km/h-rajat ei kerro koko totuutta rikkeen vakavuudesta, pitäisi se tilannekin ottaa huomioon.

Jos muuten tarttet korttia työssäsi, niin yleensä tuota aluksi annettua hyllytysaikaa saa lyhennettyä kun vetoaa siihen.

Ehkä 120 alueella tyhjällä suoralla vetäisen joskus reippaammin, en juuri satasen alueella tai liikenteen seassa. Ei oikein olis varaa korttia polttaa.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Lainaa (Villevalle @ Huhti. 30 2008,14:55) kirjoitti

En suosittelisi kuvailemaan ennalta moisia suunnitelmia tällä forumilla kovin yksityiskohtaisesti

-hh-
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (PSmo @ Huhti. 30 2008,17:17) kirjoitti
    Kyllähän näistä on ennakotapauksia. Poliisin ei saa provosoida ketään vaan pysäytys pitää tehdä heti, kun rike tapahtuu. Kaikki on tallennettu videolle, joten siinä on sun todisteet. Älä siis ihmeessä tuota myönnä vaan mene oikeuteen ja kiusaa loppuun asti.
    Mahtaako olla. Epäilen. Itse sai syytteen törk.liik.vaar, muttei niillä ollut edes minkään laista tutkaprinttiä todisteeksi, partion muistikuva vauhdista riitti syyttäjälle.

-hh-
    Tuo olis varmaan menny nurin korkeammissa oikeusasteissa. Pitää olla pitävämpi näyttö rikoksen suhteen, kuin polliisien muistikuva, ennenkuin voidaan tuomita. Ainakin mun mielestä.
    Niin, totta ja niin..totta. Yleensä sillä "syyllisellä" ei ole mitään muistikuvaa. Paitsi hitonmoinen ruikutus omasta "muistamattomuudestaan". Siis oikeudessa. Sellaista oikeutta ei taas olekaan joka sanoo mikä oli väärin ja mikä oikein ja missä tilanteessa ja missä ei ja missä maassa ja missä ei ...jne. Perkele.
    Ajellaan iisisti.
    GHOSTWRITER
    Lainaa (PSmo @ Huhti. 30 2008,17:17) kirjoitti

-hh-
    Törkeä menikin nurin ja putosi vaarantamiseksi. Asianajajani piti niin liikuttavan puheen salissa, että lautamiehetkin jo vuolaasti itkivät yhteen ääneen maan lakien vääryyttä Joo kyllä nyt naurattaa... silloin oli kyllä koko loppuelämä liipaisimella.

Itse asiassa en kiistänyt nopeutta enkä tilannetta, vaan lakipykälän oleellisimman osan eli abstraktin vaaran olemassaolon. Tuomari ja syyttäjä olivat tavallista fiksumpia ja olivat osin samaa mieltä.

-hh-
    Jo autokoulun opettaja aikanaan varoitteli tuosta lentävien perässä roikkumisesta.

Serkku joka sattuu olemaan poliisin kertoi ettei lentävät ole järin suuressa suosiossa poliisienkaan keskuudessa. Ei kuulemma tahdo edes virka-apua saada vaikka nämä olisivat toimettomana.
    Honda NSR 99 -> Suzuki SV 650 S 03
    Lainaa (lenkki @ Huhti. 30 2008,14:05) kirjoitti
    Tuosta oikeuteen menemisestä on hiukka huonoja kokemuksia pariinkin otteeseen - se nyt valitettavasti on vain tässä paskalakkimaassa silleen, että virkamiehen lausunnoilla sattuu olemaan hieman enemmän painoarvoa, kuin tavan pulliaisen kertomuksella. Eli kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että 'ei kannata'

Käräjäoikeus tulkitsee mitä suurimmalla todennäköisyydellä homman virkamiehen eduksi ja itselle jää vain aimo annos paskaa käteen... koko touhu tässä maassa.

Ja sillä ei sitten tunnu olevan jaskankaan väliä, että kuka on oikeesti -ihan aikuisten oikeesti- oikeudessa oikeessa. Ei korppi korpin silmää noki....
    Sillä ei ole mitään väliä onko oikeudessa todistajana virkamies vai esim. pullakuski.
    Juju on siinä, että syylliseksi epäilty ei ole velvollinen puhumaan totta (esim. tilanne, jossa
    epäillyn kertomuksen perusteella häntä voitaisiin epäillä syylliseksi useampiin rikoksiin.
    Kukaan ei ole pakotettu syyllistämään itseään, se on oikeusvaltioperiaate.)
    Sen sijaan todistaja on aina velvollinen pysymään totuudessa. Näin ollen todistajanlausunnolla
    on YLEENSÄ enemmän painoarvoa kuin epäillyn kertomuksella. Tietenkin kertomuksia arvioidaan
    myös tapauskohtaisesti.
    ZZR 1200
    [QUOTE= (Pave. @ Huhti. 30 2008,17:07)]
    Lainaa RR900man,Huhti. 30 2008,13:18 kirjoitti
    Tuplapaskat yleensä tulee jos ajelee ilman korttia. Ajokielto luonnollisesti pitenee saman verran.

Eipä tuo kortitta ajo pahaa tee, kiinnijäämisen riski on olemattoman pieni.
    Itseltäni ei esim ajokorttia ole viim. kymmenen vuoden aikana kysytty kuin pari kertaa, poislukien sakotustilanteet.

Osanotot kortin menetyksestä. Tuskin itsekään antaisin auton roikkua perseessä oman henkeni kaupalla.
  30.  
    Lainaa (Staga @ Huhti. 30 2008,16:57) kirjoitti
    Lainaa (Lasse73 @ Huhti. 30 2008,13:45) kirjoitti
    Minulle kävi aikoinaan myös noin Kuopion moottoritiellä. Lähdin Petosen rampilta keskustaan päin ja sininen 626 maksa äänkesi takapuskuriin kiinni. Välillä en edes nähnyt etuvaloja peilistä Noh käämithän se näin lauhkealla kaverilla meni ja talla pohjaan, notta mun persettä ei haistella. Rakoa syntyi, mutta ei tarpeeksi ja tein nopean käännöksen kaupungin rampille. 626:n eturenkaat savusi ,kun jarruttivat perässä ja seuravissa liikennevaloissa tuli tikkari sivuikkunasta ulos. Eli hiostamalla saivat minut, ihan selvästi. Ei ole Esson juttu. Arvatkee ottiko pattiin *
    Hiostivat noinkin rankasti viatonta autoilijaa ja sitten räppäsivät sakon vaikka melkein mitään et tehnyt? Voi mitä julmureita *
    Ensimmäinen tissiposki kommentoimassa, no ehkä en artikuloinut tarpeeksi taidokkaasti, jotta jokainen olisi saanut sen oikean kuvan tilanteesta. Eli tapaus oli sellainen, että kiihdytin normaalisti rampilta alas moottoritielle, josta välittömästi tämä 626 maksa liimautui takapuskuriin kiinni. Pitäisi kai virkavallan edes noudattaa turvaväliä.Autokin saattoi vaikuttaa poliisien silmään toki, mutta ylinopeutta en ajanut ennen kuin aloitettiiin hiostaminen.
    Stadilaiset mitään tiedä liikenteestä... *
Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen