Joo ei oikein pysty ymmärtämään tota lausetta tai sen muotoilua... tainnut Kaarlo rustata viestin pikku vierteessä
Tarkoittanee kuitenkin ettei Harrikan hankkimisessa ensimmäisenä ajatella ajomukavuutta, se ominaisuus tulee ikäänkuin kaupanpäälle ostaessasi palasen historiaa ja jotain mitä on vaikea kuvailla ja joka pitäisi itse kokea.
Ydin on kuitenkin tässä:
kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
Unohda ne legendat. Ei kannata ajella hampaat irvessä millään mielikuvalla.
Dixi et animam levavi
Road King noista. Ei tarvii hampaat irveessä RK:lla pitkääkään matkaa ajaa.Kunhan matkanopeus pysyy laillisen rajoilla King toimii loistavasti!
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
joo ihan varmasti... Veikkaisin kyllä että HD-porukoissa saa nauraa räkättää enemmän, sekä itselle että muille. Ei oo mitään tiukkapipoista poppoota ainakaan noi kenen kanssa on tullut ajeltua. Hauskaa on ollut koko rahan edestä![]()
Dirty Nasty Furriner
Tuli itellekin eteen tuo tourinki pyörän hommaaminen.
Ei tuo kadunkiertäminen enää oikeen iske....
Tuli tilattua H-D flht-09..
Taas tulee pitkä talvi odotella.
HD flht . KTM Adventure 1190 R
Kannattaiskohan kokeilla ensin ennen tilaamista.Ja on tosi että jos vaimo ei ole tyytyväinen, matkanteosta yhdessä ei tule mitään.Jos pitkiä päivätaipaleita meinaatte ajaa katettu sen olla pitää.Jos näistä pitäis valita niin BMW ehdottomasti. Mutta jos naapurin haluat kateelliseksi osta HD. Harkitse myös PAN EUROPEAN ostoa. Keväällä hankin moisen pelin enkä ole katunut! Myös matkakumppani tuntuu tykkäävän. On sähköllä säätyvä bleksi, abs, satulankorkeudensäätö, yms. Jopa tuhannen kilometrin päivätaipaleita.
![]()
pali. Honda Paneuropean 1300 abs -03
Oot kyllä aika ajuri(pulukko @ Loka. 26 2008,21:02) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Dirty Nasty Furriner
Vai tylsä huomaa että eipä poijalla paljoa kokemusta taida olla. Jollain bitsaleikkurilla on vähän raitilla päässyt kokeilemaan ja luulee suuri asiantuntia olevansa. Kyllä nuo kyykkyjen istumet ainakin tiedetään.
![]()
pali. Honda Paneuropean 1300 abs -03
Joo... No harrikan satulassa viihtyy ainakin oman kokemuksen mukaan helpostikkin 1700km ja parikytä tuntia putkeen, ajoin Dyna Super Glidellä Rovaniemelle ja takaisin tossa kesän alkajaisiksi.
Ei kannattais puhua asioista mistä ei mitään ymmärrä.
Dirty Nasty Furriner
Kauneus onkin katsojan silmissä,niinhän sanotaan. Onneksi meitä on moneksi.
pali. Honda Paneuropean 1300 abs -03
Kauneus on katsojan silmissä... ja poika, aika moni meistä on Harrikalla ajanut, niihin tykästynyt ja tulee ajamaan niillä vast'edeskin.(AF-1 @ Loka. 26 2008,21:26) kirjoitti
Sille ei vaan voi mitään että et ymmärrä, älä viitsi tehdä itsestäsi enää tuon isompaa pelleä![]()
Dirty Nasty Furriner
Ainahan näitä omahyväisiä pellejä löytyy,mitkä ei nää kun oman nenänsä ja luulevat kaiken tietävänsä ja olevansa aina oikeassa.
![]()
pali. Honda Paneuropean 1300 abs -03
Voisin kyllä ostaa vaikka R1100RS:n tai Wanhan R100RS:n kakkospyöräksi mutta on tosiaan asioita mitä ei voi/viitsi selittää kun et niistä mitään ymmärrä![]()
Dirty Nasty Furriner
...alkuperäshen aiheeshen vastatakseni (kun taas näyttää olevan päällä joku vääntö josta en oikein saanu kiini vaikka tuossa muutampia viestejä taaksepäin luinki...):
- kuten varmasti moni jo kirjottanu, niin eikhän näissä ole aina viisautena se, että ensin katelhan kuvista, kyselhän kavereilta tai haethan tietoa esim. tältä foorumilta erilaisista vaihtoehoista, joista sitten muutampi miellyttää siinä vaiheessa. Sen jälkhen paras tapa on varmasti kävästä vähinthänki kyytiläisen kans kylmätyypittämässä ko. vehkeitä ja mielelhän tietysti ajamassa. Huomaa myös, että matkavarustus, mikäli paljon reissailee täyessä kuormassa, on hyvä kokkeilla. Tahtoo nimittäin olla, että meleko monessa pyörässä ajotuntuma, -tila yms asiat ovat täysin erilaiset kun "oikiasti" kokkeilee. Ja sen toellisen tuntuman saa vasta kohtuullisen mukavan päivätaipalhen aikana. Ja varmennuksen, kun niitä on muutampia peräkkäin.
Sitten kun budjetti on selevillä tuo on tehty, niin voi jo paljon vakaimmin mielin valita parhaalta siinä tilanthessa tuntuvan matkakaverin.
Ittellä kokemusta omistamisesta ja pitemmistä ajomatkoista ei ole kuin Yamaha TD 125:sta, CBR100F:stä ja nyt tästä Hayabusasta. Tämän vuoksi en nyt uskalla/pysty noista alottajan esimerkkipyöristä sanomhan sen enempää kuin tuon yllä olevan yleisen ajatuksen.
Hattua täytyy nostaa noille sankareille, jotka pystyvät lonkalta (en usko että kokemusta ihan jokasesta täälä mainitusta mp:stä, ainakhan omakohtasesti pitemmillä reissuilta kun nyt oli käsittääkseni kyse alottajalla semmosesta pyörästä) heittämhän vakaalla ja syvällä rintaäänellä täysin satavarmat näkemyksensä ihan mistä vaan.
He ovat hatunnostonarvosia pitkänlinjan moottoripyöräharrastajia.
Tai sitten pellejä.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
...niin ja vielä sen verran, että mikäli olisi mahollista pittää kahta moottoripyörää, niin toinen olisi ehottomasti joku sopivan hintanen, käytetty, iso ja komia HD:n "matkasohva".
Noissa reissuajoissa kun on muutampia noita ollu mukana ja omistajat ovat olhet tyytyväisiä, ja näyttänhetki jopa siltä, niin semmosilla mukavilla nahkasohvilla varustettu muhkeaääninen järkäle kelepais.
Mutta kun näitä kompromissejä joutuu tekemhän niin nyt sitten paras vaihtoehto on ittelleni tällä hetkellä omistuksessa oleva Hayabusa![]()
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Todella miellyttävää ja asiallista keskustelua. Jos joku todellakin on puntaroimassa matkapyörän hankintaa, hän saanee tästä keskustelusta varmat vinkit ja mielipiteet aiheeseen. :-)
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Harrikasta keskustelu herättää kaiken maailman ääliöt kirjoittamaan asiasta, josta eivät tiedä mitään muuta kuin sen, mitä isot pojat ovat snagarilla kertoneet...(Sjuggen @ Loka. 27 2008,15:26) kirjoitti
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
mä ainakin ostin mieleiseni pyörän joka ei sitten kuitenkaan ollutkaan mieleinen. laikka soi ja lastu lentää. miksikö? taidan olla hiukan hölmö, mutta kerran esteettinen silmä haluisi jonkin kokonaiuuden olevan mieleinen, vaatii tämä toimenpiteitä. kaupasta ei sellaista saa mikä itseäni miellyttäisi. mulle on ihan sama mitä joku kevarikossi sanoo pyörän laadusta ja vertailukelpoisesti, ei vaikuta olennaisesti siihen mitä mä teen ja kuinka pyöräni kulkee. kuvittelen että näin ajattelee jokainen joka pyörää on hankkimassa ITSELLEEN. tornihuhuja ei kannata uskoa.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Niinpä... Ja ovat nyt kuitenkin niin erilaisia pyöriä että tuskin kilpailevat samoista asiakkaista... Toinen on mukava ja nopea matkapyörä ja toinen on enemmän tai vähemmän elämäntapa.
Dirty Nasty Furriner
Mua häiritsee niin paljon nämä murre hirmut. Ei kukaan voi kirjoittaa noin, ei tämä ole mikään Heli Laaksosen laitilan murre opus.(toimeve @ Loka. 27 2008,13:01) kirjoitti
Ei mulla muuta.
Harley tottakai, niillä on ajettu matkaa jo yli 100 vuotta ja jopa 20-30 vuotiaita on vielä päivittäisessä ajossa ja jopa matka sellaisessa.
Pärnussa tuli vastaan kesällä 50 vuotias matkamalli, oli kai jostain Lappeenrannan suunnalta. Harvemmin näkee bemareita enää tossa iässä liikenteessä, kai niistä on kaikista perät poikinu... :P![]()
Dirty Nasty Furriner
harley davitson toimii ja kulkee suomen oloon riittävästi mun 1937 on aito suomi pyörä ajettu varmaan paljon enenpi kuin monella uudenmalla pyörällä ollu kemijoki oy entinen sen jälkeen sodat sun muut ajot kesät talvet moottori on alkuperäinen vieläkin ja on mun tämän hetkinen ajopyörä numero 1
<p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937 Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
Äläs ny.(AF-1 @ Loka. 27 2008,18:24) kirjoitti
BMW:ssä puhuttelee sen teknologinen ylivoima. Se on luonnontieteen viimeinen sana. Kaikki on paikallaan kuin puolisteriilivirtsa pakkasessa napsahtelevan koivun kyljessä tammikuisena aamuna, kun kitalaessa vielä viipyilee ehtoollinen ja pellon takaa noussut aurinko muuttuu hiekkapaperiksi verkkokalvolla.
Harleyssä puhuttelee se, että se on Harley, hengen voitto aineesta vai järjestä vai mikäjne..
Matkapyörinä molemmat ovat mainioita, kun ei ajattele elämää saapumisena ja lähtemisenä, alkuna ja loppuna. Elämänpyörässä ovat pyöriä molemmat. Molemmilla on mahdollista savuttaa harmoonia.
Tiedäthän, että halut ja tarpeet ovat viheliäisen elämämme tuska- ja vaivaluonteen mitä alkuperäisin syy. Yksi haluaa Beemerin, toinen Harleyn. Sen jälkeen jotain muuta. Näet, että kummankin omistaja on perimmältään onneton.
Kelpo matkapyörä saa omistajansa pitämään auringonalaskua varteenotettavana matkakohteena. Onko muulla väliä?
Sitä voi vaikka juosta mailman ympäri samoilla kengillä,ja kertoa että näillä samoilla tehtiin sama 55vuotta sitten,eikä parempia ole tullut markkinoille .....
Vain HD:n omistajat joutuvat nojautumaan esihistorialliseen kehitykseen,joka oli silloin mullistavaa **
Nykypäivänä on eri ääni kellossa *onneksi kehitys ei nojaudu Amerikan miesten varaan *
![]()
"Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
Täytyy osallistua tähän "kiivaaseen" keskusteluun, jos sattuu threadin omistaja vielä lukemaan. Loppupeleissähän se on kiinni siitä mistä sattuu tykkäämään, kuten on moneen kertaan sanottu.
Ensiksi pitää kertoa että olen "pappamopoilija", eli ajan useimmiten arvokkaan kuorman kanssa ja erittäin varovaisesti. Reisuilla on mukana about 40kg sälää, mammalla useammat kengät ja päälle kuskit. Tekee vajaat 600Kg koko paketille. Trike ja peräkärry haloille on käynyt mielessä. Polvet on naarmuilla jo nuoruudesta joten huippunopeus ei ole mopon valintaperuste. Lähinnä se että ylettää nousta satulaan ja tuntee kun kone käy. Tinnittää.
Koeajoin jossain vaiheessa Rocketin, LT:n, RT:n, FJR:n, Wingin ja yhden romun FLHT:n. Pan:ia en saanut juuri silloin ajoon enkä ole jaksanut metsästää. Kaverin lainaamaa (2004 mallista) sekä vuokra FHLR:ää ajelin jonkin aikaa. FHLR eli Road King tuntui kuin olisi yrittänyt vääntää rautakankea mutkalle, mutta se on tarkoitukseensa ihan oiva peli. Ei mikään ratapyörä tai ultranopea matkasporttisilakka. Matala painopiste ja kallistuu customiksi ihan riittävästi. Nätti kuin sika pienenä ja hälyt tuttuun tapaan vakiona. Uusissa lienee myös ABS:t ja vakkarin saa ainakin lisävarusteena. Lisäkromiluettelo lienee muutenkin "riittävä". Remmiä ei tarvitse rasvata. Muita osia kannattaa rasvata. Laukut on sisältä vähän snadit. Saattaa ruostua.
LT näyttää paksuksi pannulta skootterilta, mutta se on laadullisesti, uskoakseni huippuluokkaa. Mitä nyt BMW foorumista vähän laakerivikoja löytyy. On niitä HD foorumeillakin, joten sellaista se kai on. LT:n mankkari säätyy vauhdin mukaan ja takakontista löytyy mammalle meikkipeili, joten kai ne alustan pienet kolinat kestää. LT tuntui tehottomalta, mutta eipä HD:ssäkään liikaa voimaa ole. Uskon että LT on oiva peli. Pakki, vakkari ja keskituki on hienoja varusteita. Eikä LT:tä oikein hajuttomaksi ja mauttomaksikaan voi haukkua koska ihan komeelta purjelaivalta se näyttää kun se tulee sähkökate ylhäällä vastaan auringonlaskusta. Lisäksi näpit ei jäädy, kun BMW-kuskin ei tarvitse morjestaa kenellekään. Paitsi toiselle BMW-kuskille. Parkkiksella sitä toista BMW-kuskia pitää halata. Lämpökahvat on toki vakiona. Ja perseenlämmitin. Muovi ei ruostu.
Noh vähän menee toistoksi, mutta loppujen lopuksi vaihdoin sitten täysin toimivan japanilaisen FLHTI:hin eli Electra Standardiin. Ruisku + katalysaattori löytyy, kummassakin hyvät ja huonot puolensa. Vehkeen kauneus on katsojan silmässä, ja niinpä mopo sopii meille. Kamat mahtuu mukaan ja loput sidotaan nyyttiin ja nyytit rautoihin kiinni. Vuoden 2005 paketti vähän kaipailee moottori- sekä jarrutehoja. Mataluus, hälyt, remmi, säädettävä ilmajousitus sekä iso etukate ovat mielestäni parhaita ominaisuuksia. Ja lisävarusteita löytyy. Pyörä on niiiin kaunis. Kone kaipaa nestejäähdytystä joka vaimentaisi kalkatukset. Vanteet tuntuivat olevan herkkiä hapettumiselle ja takarenkaita kuluu. Tämäkin peli saattaa ruostua.
Vanha FLHTI talvehtii nyt stealerilla ja kevääksi on tulossa entistä ehompi 2009 FLHTI. Tätä peliä voisi varmaan hehkuttaa enemmänkin, mutta totean vaan että sen saa jo käymään yhdellä pytyllä. Takimmaisen voi vissiin sammuttaa jos haaroja kuumottaa ruuhkassa. Kuskin tilaa on helpotettu myös sijoittamalla takimmainen alkukäyrä rungon alle.
HD:n matkamallit ovat saaneet vuodelle 2009 ainakin uuden rungon, laukut, voimansiirron, alustan, isomman tankin ja suomessa vakiona ABS:t. Kaverilla on jenkeissä alla tuliterä Road King Classic ja totesi ajo-ominaisuuksien olevan aivan toista luokkaa kuin vanhalla. Oliskohan ne nyt sitten lähellä japanilaisten ajo-ominaisuuksia, koska TC96 on kuulemma myös kierrosherkempi. No hyvä sekin, jos se ei sitten enää venytä ensivedon ketjua. Noilla tulee muuten vedätettyä niin alhaalta. Ajossa kierrokset ovat 2-3k välissä ja usein alle 2500. Niin ja tämäkin luultavasti tulee ruostumaan. Paitsi muoviset osat. Ne vaan haalistuu ajossa.
"Mielipide on kuin p....reikä, jokaisella on yksi"
Jos me kaikki reissumotoristit ajaisimme vain parhailla peleillä,niin ajaisimme vain Bemulla ja loput Harrikalla *(ukko @ Loka. 27 2008,23:05) kirjoitti
Onneksi asia ei ole niin,vai onko meidän tietämys puutteellista *tuskin......
"Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
hitekki on hitekkiä, piste. jos tämä ois harraste-autofoorumi niin oisko uusi chevrolet kalos "se" juttu, vai -57 bel air? ilmeisestikin kalos, koska se on uusi ja turvallinen siinä on uutta tekniikkaa joka on varmaa.
takasin suoli24:lle, hus.
Tyyli ennen tarkoitusta.
harley tekee myös matkapyöriä, itseasiassa mikä tahansa pyörä voi olla matkapyörä vailla sitä tietoa mitä myyntiesitteessä lukee. henkilöstä se on kiinni. ostaja päättää hankintansa ihan itse.(AF-1 @ Loka. 28 2008,11:34) kirjoitti
se, että sä tuut lässyttämään HD-foorumille harleyn huonoudesta, ilmeisestikin vailla kokemusta, ja siksi että ko. merkki ei nyt huhupuheiden mukaan ole kovin varma, ja mielestäsi tämä on vielä rumakin, ei ole asiallista.
lisäksi olettaisin vielä että et tunne minua henkilökohtaisesti, joten voisitko koittaa olla vittuilematta. metsä yleensä vastaa niinkuin sinne huudetaan.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Yksi vaihtoehtohan olisi ottaa vaimo mukaan messuille ja istuttaa eri pyöriin tunnelman ja tuntuman saamiseksi.
Ja sitten valita pyörä tunteella niin kuin muutkin. Kyllä niitä perusteluja sitten keksii, tuli sitten valittua HD tai BMW tai joku muu.
Tällä tavalla tullut omatkin pyörät valittua ja hyvin on homma toiminut. Hengissä ollaan ja vaimokin roikkuu vielä mukana.
Solifer 4 speed
Suzuki TS 125
Honda 450 CB
Honda 500 four
Kawasaki 1300 Z
Suzuki V-Strom 1000
Triumph Rocket
KTM 450 EXC