Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Oli tuossa jännät paikat eilen.. Uusien ketjujen niitattava jatkopala irtosi kesken leikin!

    Kesken kovan kiihdytyksen kierrokset pomppas rajottajalle, ihmettelin eka että mitä v* .. Onneksi ketjut lensivät taaksepäin! Siellä ne oli 300m päässä tiellä..
    Lauantaina klo1600 jälkeen tietenkään mistään ei jatkopalaa saanut tilalle, varsinkaan sellaista normaalia lukollista mallia ei ilmaisesti saa mistään (?), Kärryllä oli pyörä tuotava kotio..

    Jatkopala oli olevinaan helvetin hyvin niitattu kiinni ja hyvin kestänyt kolme viikkoa, päällepäin ei näkynyt mitään ihmeellistä, aika ajoin tuli tarkisteltua sitä..



    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
  2. #2
    No hyvä ettei sattunu mitää. Ei muutaku uudet ketjut alle.
    --GsxR:iä--
  3. #3
    Täytyy kyllä sanoa, että onneksi ampasi taakse päin. Ois voinu pohje olla ruhjeilla ja katteita ym. naarmuilla/paskana. Varmasti ottaa päähän, mutta tod.näk. vähimmällä pääsit ko. äksidentissä...

    Oliko muuten ketjujen kireys millä mallilla? Ja oliko täysi kaasun avaus?



    Viisas pääsee vähemmällä!
  4. #4
    Pahimmassa tapauksessa ne menee lohkon läpi kampikammioon kun ne kasautuu etummaisen rattaan ympärille.Kuka niittasi ne?Liike,itse,kaveri?
  5. #5
    näkyikö ketjusta oliko lenkki miten ruhjoutunut vai pelkkä niittitappi irronnut? Jos se on asianmukaisesti niitattu niin ei pitäis kyllä irtoilla..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  6. #6
    Huh. Tuuriakin taisi olla.

    Hyvä että kerrot julki asian. Nyt olisi kiva saada selville katkon aiheuttaja. Ennakkoterveellistä olisi muidenkin kuulla mikä voipi mennä "pikkuisen" vikaan niittauspuuhissa.

    -hh-
  7. #7
    Nii totta,
    ihan itse niittasin kaverin kanssa. Jatkopalaa ei löytynyt mistään, mutta ketjun molemmat päätylenkit ovat ok. Seuraavaa jatkopalaa laittaessa tapahtuu niittaus kyllä siihen tarkoitetulla työkalulla!

    Vanha siis asennettiin ihan tuurnan kanssa lyömällä ensin päätykappale niin että tapit tulee hieman toiselta puolelta esiin. Sitten pistepuikolla lyötiin päät sopivasti levälleen, kiinnittyi ihan nätisti ja napakasti. hyvältä näytti! Kuitenkin 3viikkoa kovaa ajoa takana että vähän oudolta tuntuu että nyt sitten napsahti. Pari päivää sitten tarkistin liitoksen.
    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
  8. #8
    outo juttu. oliko regina-merkkiset ketjut?
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  9. #9
    Kai tarkistit että lukkolenkki on samanpaksuinen muiden lenkkien kanssa, ettei ollut liian tiukalla/löysällä.
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  10. #10
    Lainaa (Timbacharly @ Huhti. 20 2008,15:31) kirjoitti
    Jatkopala oli olevinaan helvetin hyvin niitattu kiinni ja hyvin kestänyt kolme viikkoa, päällepäin ei näkynyt mitään ihmeellistä, aika ajoin tuli tarkisteltua sitä..
    No nyt heitän monen mielestä tyhmän ja asiantuntemattoman kommentin,mutta
    jotkin työt kannataa teettää asiantuntevalla henkilöllä,vaikka itse voisi helposti tehdä sen....
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  11. #11
    Lainaa (roskakuski @ Huhti. 20 2008,20:00) kirjoitti
    jotkin työt kannataa teettää asiantuntevalla henkilöllä,vaikka itse voisi helposti tehdä sen....
    Mutta, kun itse on niin kiva tehdä...ja säästää huoltokustannuksissa...mutta niinkuin allekirjoituksessanikin on, "viisas pääsee vähemmällä", ei toki välttämättä halvemmalla. Itse kuitenkin myös pyrin räpeltämään mahdollisimman paljon itse. No, tämä threadi olkoon varoittavana esimerkkinä.



    Viisas pääsee vähemmällä!
  12. #12
    Lainaa (Mika 14R @ Huhti. 20 2008,19:49) kirjoitti
    Kai tarkistit että lukkolenkki on samanpaksuinen muiden lenkkien kanssa, ettei ollut liian tiukalla/löysällä.
    Juu oli samanpaksuinen, ihan tönärillä tarkistin.
    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
  13. #13
    Lainaa (roskakuski @ Huhti. 20 2008,20:00) kirjoitti
    jotkin työt kannataa teettää asiantuntevalla henkilöllä,vaikka itse voisi helposti tehdä sen....
    Tekemällä oppii. Jos ei koskaan harjoittele niin päätyy kädettömäksi ressukaksi joka joutuu teettämään kaiken pyllyn pyyhkimisestä mopon tankkaamiseen palkatulla apuvoimalla.

    Eiköhän ketjujen niittailu ole alan putiikeissa juurikin sitä hommaa mitä kesätuuraajateinit puuhailee. Laadukkaan ja tasalaatuisen huollon löytäminen on näinä päivinä todella harvinaista.

    Epäilisin samaa kuin Mika tuossa aiemmin eli päällilevyä kun ei ole puristettu työkalulla prässiin vaan on naputeltu tuurnalla niin ei ole kiilautunut niihin lenkin pinneihin tarpeeksi tiukkaan. Työkalulla kun olen lenkkejä laitellut niin päällilevy on kiilautunut todella jämäkästi paikoilleen ennenkuin niittausta on vielä edes aloiteltu.
    Edit. Jaha, no ei se sitten ollut tämäkään jos kerran samalla syvyydellä oli kuitenkin.



  14. #14
    Lainaa (rellonen @ Huhti. 20 2008,17:05) kirjoitti
    Pahimmassa tapauksessa ne menee lohkon läpi kampikammioon kun ne kasautuu etummaisen rattaan ympärille.
    Ai että oikein pahimmassa tapauksessa?
  15. #15
    PAska juttu kävi, mutta onneksi ei raskamman mukaan mennyt.

    Kun Tuutti oli uutta, niihin laiteltiin halvempia teollisuusketjuja. Ne ei sitten kestäneet ja moottorin lohkoja alkoi mennä. Ja härmässä opittiin seostetun alumiinin hitsausta sitä kautta...

    Tosi se vaan on, että olis voinut juntata siihen eturattaan luokse. Ja jos olis ollut se alapuoli ketjusta ehjä, niin takanen olis lukossa.

    Onneksi pääsit peräkärryn kanssa kotiin, ei tarttenut piipaa autoa.
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  16. #16
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 20 2008,17:10) kirjoitti
    Jos se on asianmukaisesti niitattu niin ei pitäis kyllä irtoilla..
    Miten tää niittaus tehdään 'asianmukaisesti' ?? Jollain vit.n kalliilla työkalulla vai ?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100, FZR1000, FZS1000, ZX-10R -> 2x ZXR750
  17. #17
    Lainaa (Jalase @ Huhti. 23 2008,07:01) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 20 2008,17:10) kirjoitti
    Jos se on asianmukaisesti niitattu niin ei pitäis kyllä irtoilla..
    Miten tää niittaus tehdään 'asianmukaisesti' ?? Jollain vit.n kalliilla työkalulla vai ?
    Asianmukainen niittaus syntyy kyllä ihan kahdella lekalla, tuurnalla ja oikean mallisella pistepuikolla. Ei siihen mitään erityistä työkalua tarvitse. Jos tietää mitä tekee, saa ihan varmasti yhtä hyvän tuloksen, kuin jollain erillisellä työkalulla.

    Epäilen, että esimerkkitapauksessa, lukkopalassa on ollut materiaalivirhe. Se liitososa tehdään kuitenkin eri linjalla, kuin ketju itsessään. Törmäsin joskus netissä kuvaan, jossa niitatusta liittimestä oli irronnut murtumalla pala, siitä tapin tyssätystä päästä. Kuvastakin näki jo otsallaan (koneensuunnittelijan/materiaalinvalitsijan otsalla tässä tapauksessa), että kyseinen tappi oli karkaistu liian kovaksi. Sellaisen tapin katkeaminen ketjusta olisi vain ajan kysymys.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  18. #18
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (Jalase @ Huhti. 23 2008,07:01) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 20 2008,17:10) kirjoitti
    Jos se on asianmukaisesti niitattu niin ei pitäis kyllä irtoilla..
    Miten tää niittaus tehdään 'asianmukaisesti' ?? Jollain vit.n kalliilla työkalulla vai ?
    En tiedä onko se oikea työkalu nyt niin ihan v..tun kallis. Riippuu siitä mistä tai keneltä kyseisiä asioita ostaa. Mutta kyllä se oikea työkalu on se ainoa oikea tohon niittaus hommaan. Turhaa ja typerää alkaa räpeltämään moisen asian kanssa millään isolla vasaralla ja alasimella. Tuloshan on selvästi luettavissa tässä "ketjussa".
    Katketessaan ketju saattaa särkeä koko koneen, ja sen korjauksen hinnalla saa säkillisen niitä niittaustyökaluja. Puhumattakaan siitä, että kaatuu ja koko pyörä pilalla kuskin terveyttä myöten. Pahimmassa tapauksessa vielä matkustajankin.
    GHOSTWRITER
  19. #19
    Lainaa (timo1 @ Huhti. 23 2008,08:02) kirjoitti
    En tiedä onko se oikea työkalu nyt niin ihan v..tun kallis. Riippuu siitä mistä tai keneltä kyseisiä asioita ostaa. Mutta kyllä se oikea työkalu on se ainoa oikea tohon niittaus hommaan. Turhaa ja typerää alkaa räpeltämään moisen asian kanssa millään isolla vasaralla ja alasimella. Tuloshan on selvästi luettavissa tässä "ketjussa"...

    No itseasiassa se riippuu ihan siitä niittaustyökalun laadusta ja tekijästä itsestään. Ja vaikka olisit kuinka pätevä ketjuseppämiesmään niin jos sulla on ne halvimmasta päästä olevat rimpulaniittaimet niin ei siitä hommasta tule yhtään mitään. Toisaalta, noobie, varsinkin sellanen joka ei oo aikasemmin lekaa kädessään pitänyt ja joka joutuu kysymään että mikä se tuurna on, niin sen ei alun perinkään pitäisi ruveta ketjuja niittaamaan.

    Mä oon niitä muutamat tehny ihan mopoliikkeessä palkallisena eikä niitä yhtään takaisin tullu. Ja kaikki tuurnalla ja lekalla.

    Sitä en tiedä enkä edes lähde arvuuttelemaan miks noi ketjut katkes, hyvä ettei käynyt huonosti.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  20. #20
    Lainaa (roskakuski @ Huhti. 20 2008,20:00) kirjoitti
    Lainaa (Timbacharly @ Huhti. 20 2008,15:31) kirjoitti
    Jatkopala oli olevinaan helvetin hyvin niitattu kiinni ja hyvin kestänyt kolme viikkoa, päällepäin ei näkynyt mitään ihmeellistä, aika ajoin tuli tarkisteltua sitä..
    No nyt heitän monen mielestä tyhmän ja asiantuntemattoman kommentin,mutta
    jotkin työt kannataa teettää asiantuntevalla henkilöllä,vaikka itse voisi helposti tehdä sen....
    Olen vuosien saatossa huomannut, että mitä vähemmän mopoja käyttää "asiantuntevissa" liikkeissä huollossa niin sitä paremmassa kunnossa ne pysyy. Opetelkaa tekemään perusjutut itse jos vaan mielenkiintoa asiaa kohtaan löytyy.

    Aiheeseen liittyen; ketjun niittaus onnistuu ihan vasara+alasin+pistepuikko methodillakin, mutta se(kin) on syytä tehdä huolella. En usko että tässä tapauksessa on kyse huolimattomuudesta, veikkaisin materiaalivikaa liittimessä. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä se liitin..
    -Timo
  21. #21
    samoin luulisin. matskuvikaa epäilisin asiaa tuntematta kyseisessä tapauksessa. etenkin jos ketju oli regina-merkkinen. niistä on monilla huonoja kokemuksia.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  22. #22
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Kyllä se vaan niin on, että oikea työkalu oikeassa paikassa. Saahan ne kaikki muutkin ruuvit ja mutterit auki mitä ihmeellisimmillä tavoilla, vaikka sitten vasaralla ja pistepuikolla, mutta kyllä niihinkin on olemassa ihan niitä varten tehdyt työkalut. Höylääminenkin onnistuu vaikka viilaamalla, mutta saattaa antaa tietyn kuvan tekijän mielenlaadusta. Samoin rautatangon saa poikki vaikka taivuttelemalla sitä edestakaisin, mutta siihenkin on olemassa oikeat kalut.
    Mutta asiasta kolmanteen. Joskus on ollut myynnissä sellaisia ruuvilukkoja, jotka olivat kaikessa helppoudessaan aivan kertakaikkisen toimivia ja pitäviä. Tosin niitäkään toiset eivät osanneet käyttää oikein, vaan jättivät ne mutterit paikalleen eikä lukko silloin tietenkään ollut oikein asennettu. Ketjulukoista se kaikkein huonoin vaihtoehto on jousilukko. Niitä ei pitäisi olla myynnissä ollenkaan. Tai ainakaan niitä ei pitäisi käyttää. Niitattava on paras, kun sen niittauksen tekee vaan kunnolla.
    Työkaluista sen verta vielä, että jos ei ole kunnollisia välineitä asioiden tekemiseen vaikka taitoa olisikin, niin ehkä on kuitenkin silloin paras viedä laite korjaamolle. Ei tule ainakaan tehtyä ylimääräistä tuhoa.
    GHOSTWRITER
  23. #23
    Materiaali vikaa epäilen kyllä syyksi tässä tapauksessa. Kyllä niitä ketjuja on huoltoliikkeiden jäljiltäkin katkeillut. Pallopää vasara on hyvä taputus laite kun ketjuja niittaillaan. Ennen vanhaan ei mitään niittaus laitetta ollutkaan, käsin ne niittailtiin liikkeissäkin. Hyvin kestivät! Tarkkana tietysti pitää olla ettei liitoksesta tule liian tiukka. Jos tiukaksi menee, niin ei muuta kuin liitos auki ja uusi jatko kaupasta ei montaa euroa maksa. Kyllä sen niittaus / katkaisu laitteen hommaaminen helpottaa hommaa. Kannatta sitten ostaa kunnon värkki ettei heti ole solmussa. Minä pihinä ostin halvan pelin, kestivät jatkaa yhdet ketjut, sen jälkeen olen käyttänyt vanhaa kikkaa.
    Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
  24. #24
    Itse hommasin D.I.D. ketjutyökalun Lousilta, kokonaista 49,95 €, elikkä ei paha rasti ja on helppokäyttöinen katkaisu/niittaus työkalu.

  25. #25
    Vaihdoin elämäni ensimmäistä kertaa ketjut+rattaat mopoon. Tilasin vahingossa päättymättömän ketjun ja kerkesin jo kiroilla että mikä duuni edessä kun takahaarukan joutuu irroittamaan.

    Piti ottaa kokonaista kaksi pulttia irti jotta sai ketjun pujotettua paikalleen, eli ei todellakaan iso homma.

    Jatkossa jos ketjuja tilailen niin ne on päättymättömät. Ei tarvitse ainaskaan jännittää pettääkö itse tehty niittaus, eikä tarvitse työkaluja ketjun niittaamiseen / katkaisuun (nojoo, meneehän se vaikka rälläkällä ja vasaralla mutta lopputuloksen voi lukea esim tästä threadista;)

    Kerrotko vielä minkä merkkiset ketjut olivat mitkä pettivät?



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  26. #26
    Vähällä selvisit! Mulla tuli piikissä aika iso reikä lohkoon ketjujen katketessa
  27. #27
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 23 2008,13:10) kirjoitti
    Jatkossa jos ketjuja tilailen niin ne on päättymättömät. Ei tarvitse ainaskaan jännittää pettääkö itse tehty niittaus, eikä tarvitse työkaluja ketjun niittaamiseen / katkaisuun (nojoo, meneehän se vaikka rälläkällä ja vasaralla mutta lopputuloksen voi lukea esim tästä threadista;)
    Mistäs noita päättymättömiä ketjuja oikein sitten saa,kun tuntuu vaan kaikki olevan noita niittilukollisia?



    FZS 600 -03
    ER-5 -02
  28. #28
    Lainaa (kulkijan varjo @ Huhti. 23 2008,12:37) kirjoitti
    Itse hommasin D.I.D. ketjutyökalun Lousilta, kokonaista 49,95 €, elikkä ei paha rasti ja on helppokäyttöinen katkaisu/niittaus työkalu.


    Ai? Mun käsityksen mukaan 49,95 on ihan saatana paha rasti, varsinkin työkalusta jolla ei saavuteta mitään lisäarvoa itse työn lopputulokseen.

    Ketjujen niittaus kestää minuutin ja työkaluiksi riittää tuurna, kuulapäävasara ja kunnolliset lukkopihdit.....muillakin välineillä saa homman tehtyä myös.
    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  29. #29
    Lainaa (JJV @ Huhti. 23 2008,13:55) kirjoitti
    Mistäs noita päättymättömiä ketjuja oikein sitten saa,kun tuntuu vaan kaikki olevan noita niittilukollisia?
    Esim. www.louis.de ja sieltä katsoo vaan, että ketjun kohdalla maininta E (endlose).
    (Kaikkiin pyöriinhän niitä ei voi katkaisematta paikoilleen saada, ellei sitten ala swingin hitsaushommiin.)
    Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
    ex-Suzuki GSX 750 F 2003
  30.  
  31. #30
    Mulla irtosi myös lukkopala ex pyörästä ja oli ihan liikkeessä niitattu. Eikä ollut silloin edes tehoa pelissä vaan liikennevaloista vasemmalle käännyin ja yhtäkkiä moottori alkoi huutamaan ja vauhti tyssäsi. Silloin tippui kanssa ketjut tielle eivätkä rikkoneet onneksi mitään.
    Bussi 08
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen