Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    Lainaa (Proffa @ Huhti. 23 2008,14:18) kirjoitti
    Lainaa (kulkijan varjo @ Huhti. 23 2008,12:37) kirjoitti
    Itse hommasin D.I.D. ketjutyökalun Lousilta, kokonaista 49,95 €, elikkä ei paha rasti ja on helppokäyttöinen katkaisu/niittaus työkalu.


    Ai? Mun käsityksen mukaan 49,95 on ihan saatana paha rasti, varsinkin työkalusta jolla ei saavuteta mitään lisäarvoa itse työn lopputulokseen.

    Ketjujen niittaus kestää minuutin ja työkaluiksi riittää tuurna, kuulapäävasara ja kunnolliset lukkopihdit.....muillakin välineillä saa homman tehtyä myös.
    On se varmaan aivan mieletön hinta.

    Mietippä mitä on tullut tähän mennessä maksamaan vakuutusyhtiölle (edellisen omistajan) pallopäävasara / tuurna / lukkopihdit yhdistelmä tehty niittaus.

    - Kolme kpl tonnisia pyöriä vuoden 1990 kurssilla

    - sairaslomia kaikkiaan varmaan 7 vuotta

    - ambulanssilento Franfurt - Hki

    - Sairaalamaksut oli muistaakseni useita tuhansia DEM.

    - Sairaalakulut Suomessa

    - Fysikaalliset jatkunut tähän mennessä 17 vuotta ja loppua ei ole näkyvissä.

    Tosiaan, 49,95 oikeasta työkalusta voi tuntua tuon kaiken jälkeen aika halvalta * : Mutta itse kun tekee niin tietää, jatkakaa pojat "säästämistä"
  2. #32
    Lainaa (Kiira @ Huhti. 23 2008,22:23) kirjoitti
    Lainaa (Proffa @ Huhti. 23 2008,14:18) kirjoitti
    Lainaa (kulkijan varjo @ Huhti. 23 2008,12:37) kirjoitti
    Itse hommasin D.I.D. ketjutyökalun Lousilta, kokonaista 49,95 €, elikkä ei paha rasti ja on helppokäyttöinen katkaisu/niittaus työkalu.


    Ai? Mun käsityksen mukaan 49,95 on ihan saatana paha rasti, varsinkin työkalusta jolla ei saavuteta mitään lisäarvoa itse työn lopputulokseen.

    Ketjujen niittaus kestää minuutin ja työkaluiksi riittää tuurna, kuulapäävasara ja kunnolliset lukkopihdit.....muillakin välineillä saa homman tehtyä myös.
    On se varmaan aivan mieletön hinta.

    Mietippä mitä on tullut tähän mennessä maksamaan vakuutusyhtiölle (edellisen omistajan) pallopäävasara / tuurna / lukkopihdit yhdistelmä tehty niittaus.

    - Kolme kpl tonnisia pyöriä vuoden 1990 kurssilla

    - sairaslomia kaikkiaan varmaan 7 vuotta

    - ambulanssilento Franfurt - Hki

    - Sairaalamaksut oli muistaakseni useita tuhansia DEM.

    - Sairaalakulut Suomessa

    - Fysikaalliset jatkunut tähän mennessä 17 vuotta ja loppua ei ole näkyvissä.

    Tosiaan, 49,95 oikeasta työkalusta voi tuntua tuon kaiken jälkeen aika halvalta : Mutta itse kun tekee niin tietää, jatkakaa pojat "säästämistä"
    Voi kuule kun ne sepät siellä väsyneessä liikkeessä on ihan yhtä juutalaisia tekemään mitä vaan niittauksia kuin kuka tahansa meistä, että saman se olis sille vakyhtiölle maksanu. Kuten jioku tossa jo sanoi, on niitä liikkeen niittaamiakin menny. Varmaan on menny päättymättömiäkin.

    Toiseksi mun käsityksen mukaan 50e ketjun niittaustyökalusta on ihan vitusti rahaa eikä sitä muuta miksikään se, että vakuutusyhtiö on mahdollisesti joutunut jostain syystä jotain jollekin joskus korvaamaan.

    Metallia ne lukkotapit on ja vasaraa ne tottelee siinä missä sun niittaustyökaluakin. Btw, Titanic oli käsin niitattu....Oliskohan pysyny pinnalla jos olis ollu "työkalulla" niitattu???



    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  3. #33
    Olis se Titanic saattanut pysyäkin pinnalla jos se olisi tehty vähähiilisemmästä teräksestä hitsaamalla.

    Eikä pitkittäislaipiotkaan matkustaja-aluksessa olisi ollut huono ajatus..

    Mutta, ei se päättymätön ketju ole huono vaihtoehto. Tuleepahan sitten samalla katsottua takahaarukan puslien kunto ja voideltua ne (liian harvassa pelissä on nippoja).

    Itse käytin ketjullisissa aina päättymättömiä, eikä niitä tarvinnut keräillä tietä eikä kampikammiosta.



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  4. #34
    Nyt on uusi jatko ja pirunhyvin niitattu, ketjut on RK-merkkiset XV-rengasketjut..
    Ihan oikeaoppisesti tuurnalla ja pallopäävasaralla, pallopään niittaamana. Jos nyt irtoo ni lupaan ajaa ilman ketjuja loppukesän

    Täytyy kyllä tunnustaa, että se vanha jatko ei ihan noin hyvältä näyttänyt niittauksen jälkeen..Nyt oli eri tuurnat käytössä.

    - OT -keskusteluun vastauksena: Että on noita kokemuksia mopoliikkeistäkin, kerran GPZ500S:n ohjauslaakerin vaihdon yhteydessä jäi heiltä nop.mittarin vaijeri yläpäästä kiristämättä. Sehän kiertyi pienessä vauhdissa etuvanteen ympärille! Että vahinkoja sattuu kaikille, se sitten saako niistä syyttää itseä vai liikettä on tietysti valinta. Vähän kuin vakuutuksen ostaisi.
    Ja itsehän mieluusti tekee kaiken voitavan, aino harmillinen asia on, että uudehkon pyörän huoltokirjassa näyttää leimat hyvältä. Ajaminen on vain 3/5 moottoripyöräharrastusta.. Hyvä kun tuntee oman pyörän, ja jos tielle jää niin osaa suunnilleen lähteä vikaa etsimään!

    OT2 - Tein samalla Flapper-modin kun oli aikaa, parani imuäänet kolmanteen potenssiin. Jopa niin paljon että laitoin vakioputket takasin. Olis Arrowin alukannut myynnissä!



    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
  5. #35
    Lainaa (roskakuski @ Huhti. 20 2008,20:00) kirjoitti
    No nyt heitän monen mielestä tyhmän ja asiantuntemattoman kommentin,mutta *
    jotkin työt kannataa teettää asiantuntevalla henkilöllä,vaikka itse voisi helposti tehdä sen....
    Samaa logiikkaa käyttäen, eikö ajaminenkin kannata jättää niille jotka sen osaa? Siis ammattilaisille!
  6. #36
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 23 2008,09:05) kirjoitti
    samoin luulisin. matskuvikaa epäilisin asiaa tuntematta kyseisessä tapauksessa. etenkin jos ketju oli regina-merkkinen. niistä on monilla huonoja kokemuksia.
    Juu, Reginat napsahti kaveriltakin poikki, ja lukon kohdalta.

    DID:n kanssa en ole kenellekään kuullut olleen ongelmia.

    Vaikka osa sitä tuurnaa ja pallopäävasaraa puolustelee, niin kyllä se niittauslaite vaan on pirun kätevä. Itse olen niittauksia tehnyt kummallakin tavalla, ja teen sen huomattavasti mieluummin DID:n niittaimella. Helpompaa, nopeampaa ja lopputulos on parempi.

    Usein katkennut lukko johtuu liian löysästä/tiukasta niittauksesta. Esimerkiksi, jos sitä vääntää niittaimellakin liikaa, niin lukon pää alkaa halkeamaan. Jos sellainen jättää kiinni, niin huonostihan siinä luultavasti käy.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  7. #37
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 05 2008,09:00) kirjoitti
    Vaikka osa sitä tuurnaa ja pallopäävasaraa puolustelee, niin kyllä se niittauslaite vaan on pirun kätevä. Itse olen niittauksia tehnyt kummallakin tavalla, ja teen sen huomattavasti mieluummin DID:n niittaimella. Helpompaa, nopeampaa ja lopputulos on parempi.
    Eilen tuolla vasara menetelmällä niittasi ketjuja ja "pari" kertaa kävi mielessä, että tähänkin olisi helpompi tapa olemassa.
    Meikäläisen ajolla vain seuraava ketjujen vaihto on edessä noin neljän vuoden päästä joten kiirettä ei ole hankkia niittainta..
  8. #38
    Lainaa (750S @ Touko. 05 2008,10:20) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 05 2008,09:00) kirjoitti
    Vaikka osa sitä tuurnaa ja pallopäävasaraa puolustelee, niin kyllä se niittauslaite vaan on pirun kätevä. Itse olen niittauksia tehnyt kummallakin tavalla, ja teen sen huomattavasti mieluummin DID:n niittaimella. Helpompaa, nopeampaa ja lopputulos on parempi.
    Eilen tuolla vasara menetelmällä niittasi ketjuja ja "pari" kertaa kävi mielessä, että tähänkin olisi helpompi tapa olemassa. *
    Meikäläisen ajolla vain seuraava ketjujen vaihto on edessä noin neljän vuoden päästä joten kiirettä ei ole hankkia niittainta..
    Itse olen joutunut niittailemaan melko usein omankin vehkeen ketjuja, koska asennan aina tarvittaessa swingiin jatkopalat -> tarvitsee pidemmät ketjut. Sama juttu sitten taas kun ottaa ne jatkopalat pois.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  9. #39
    Lainaa (TunturiTT @ Huhti. 23 2008,07:55) kirjoitti
    Lainaa (Jalase @ Huhti. 23 2008,07:01) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 20 2008,17:10) kirjoitti
    Jos se on asianmukaisesti niitattu niin ei pitäis kyllä irtoilla..
    Miten tää niittaus tehdään 'asianmukaisesti' ?? Jollain vit.n kalliilla työkalulla vai ?
    Asianmukainen niittaus syntyy kyllä ihan kahdella lekalla, tuurnalla ja oikean mallisella pistepuikolla. Ei siihen mitään erityistä työkalua tarvitse. Jos tietää mitä tekee, saa ihan varmasti yhtä hyvän tuloksen, kuin jollain erillisellä työkalulla.

    Epäilen, että esimerkkitapauksessa, lukkopalassa on ollut materiaalivirhe. Se liitososa tehdään kuitenkin eri linjalla, kuin ketju itsessään. Törmäsin joskus netissä kuvaan, jossa niitatusta liittimestä oli irronnut murtumalla pala, siitä tapin tyssätystä päästä. Kuvastakin näki jo otsallaan (koneensuunnittelijan/materiaalinvalitsijan otsalla tässä tapauksessa), että kyseinen tappi oli karkaistu liian kovaksi. Sellaisen tapin katkeaminen ketjusta olisi vain ajan kysymys.
    +1
    Suki Suki GSX-R 1000 k8
    <s>Kiwakasa Z750 -08</s>
    <s>Suki Suki GSX750F -03</s>
  10. #40
    Viime vai toissa MotoGp vai SbK:n kisoissa joltakin katkes ketjut kesken suoralla kiihyttäes, kovaa ketju sieltä taakke päin lens!!! Tekee pahaa jälkee jos osuu takana ajavaan

    Ite niittasin Lekalla ja pistepuikolla alasinta vasten, eräs huomatti että ei kannata kovin montaa kertaa lyödä ettei vaan tule liian tiukkaan.
    Mittasin työntömitalla ketjun lenkkien paksuuksia ja niittasin liitoslenkin siihin mihin muutkin lenkit

    Kyllä sitä omat ketjut niittaa mut en muitten ketjuja raaski jos käy källi...

    Hyvin on tähän asti pysyny kiinni, täytyypi seurata tarkemmin...
  11. #41
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 05 2008,10:42) kirjoitti
    Itse olen joutunut niittailemaan melko usein omankin vehkeen ketjuja, koska asennan aina tarvittaessa swingiin jatkopalat -> tarvitsee pidemmät ketjut. Sama juttu sitten taas kun ottaa ne jatkopalat pois.
    Kuinkahan pitkät ne loppujen lopuks oikeen onkaan... aina vaan tarvii pidemmät ketjut. *
  12. #42
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 05 2008,09:00) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 23 2008,09:05) kirjoitti
    samoin luulisin. matskuvikaa epäilisin asiaa tuntematta kyseisessä tapauksessa. etenkin jos ketju oli regina-merkkinen. niistä on monilla huonoja kokemuksia.
    Juu, Reginat napsahti kaveriltakin poikki, ja lukon kohdalta.

    DID:n kanssa en ole kenellekään kuullut olleen ongelmia.

    Vaikka osa sitä tuurnaa ja pallopäävasaraa puolustelee, niin kyllä se niittauslaite vaan on pirun kätevä. Itse olen niittauksia tehnyt kummallakin tavalla, ja teen sen huomattavasti mieluummin DID:n niittaimella. Helpompaa, nopeampaa ja lopputulos on parempi.

    Usein katkennut lukko johtuu liian löysästä/tiukasta niittauksesta. Esimerkiksi, jos sitä vääntää niittaimellakin liikaa, niin lukon pää alkaa halkeamaan. Jos sellainen jättää kiinni, niin huonostihan siinä luultavasti käy.
    kyllä ne diditkin poikki menee niitin kohdalta,tosin mulla oli pari lenkkiä jumis ja 40tkm ajoa takana.
    Horo Elää !
  13.  
  14. #43
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (HondaCebari @ Syys. 05 2011,11:47) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 05 2008,09:00) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 23 2008,09:05) kirjoitti
    samoin luulisin. matskuvikaa epäilisin asiaa tuntematta kyseisessä tapauksessa. etenkin jos ketju oli regina-merkkinen. niistä on monilla huonoja kokemuksia.
    Juu, Reginat napsahti kaveriltakin poikki, ja lukon kohdalta.

    DID:n kanssa en ole kenellekään kuullut olleen ongelmia.

    Vaikka osa sitä tuurnaa ja pallopäävasaraa puolustelee, niin kyllä se niittauslaite vaan on pirun kätevä. Itse olen niittauksia tehnyt kummallakin tavalla, ja teen sen huomattavasti mieluummin DID:n niittaimella. Helpompaa, nopeampaa ja lopputulos on parempi.

    Usein katkennut lukko johtuu liian löysästä/tiukasta niittauksesta. Esimerkiksi, jos sitä vääntää niittaimellakin liikaa, niin lukon pää alkaa halkeamaan. Jos sellainen jättää kiinni, niin huonostihan siinä luultavasti käy.
    kyllä ne diditkin poikki menee niitin kohdalta,tosin mulla oli pari lenkkiä jumis ja 40tkm ajoa takana.
    Radalla katkes DID:n 530 vitjat niitin kohdalta. Ketjuilla oli ajettu alle 25tkm ja pidetty koko ajan hyvässä rasvassa.
    Superbike #7
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12