Sivu: 3 / 102:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 3051:sta
  1. #61
    Höm höm..aattelin täs et kun meittii tääl ihan mukava määrä kuiteskii on, ni miltäs kuulostas ens kesälle esim. rastaiden only -ratapäivä..? Jossakin päin muailmaa, heittäkee ajatuksia
    Olis siel sitte kaakattimii oikeen radallinen!
    "Happy with Honda" 1100XX
  2. #62
    Mitenkäs on kokemusta takarenkaasta jos laittais 190/50,ihan vain ulkonäöllisestä syystä
    Kehän mitta pysyy miltein samana,vaikuttaako paljonkin ajo-ominaisuuksiin tuo leveys/profiili
    **1100XX**
    Epäonnistumisen vaara on suurin kun osaamaton neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
  3. #63
    Lainaa (pede @ Syys. 08 2008,16:52) kirjoitti
    Mitenkäs on kokemusta takarenkaasta jos laittais 190/50,ihan vain ulkonäöllisestä syystä *
    Kehän mitta pysyy miltein samana,vaikuttaako paljonkin ajo-ominaisuuksiin tuo leveys/profiili
    Mä olen ajellut yhden kumin k.o. profiililla, en huomannut vaikutusta ajo-ominaisuuksiin - en tosin ulkonäköönkään... * No, k.o. renkaalle ei osunut yhtään keski-euroopan reissua, joten ei kommenttia mahd vaikutuksesta nopeaan ajoon (>200km/h) tai mutkamäkiin... Gummi oli MEZ4 ja kulahti loppuun supernopeasti, alle 7tkm köröttelyn jälkeen... Oliskohan ollut paineet pielessä...
    MAD (mean absolute deviation)
  4. #64
    Ehtoota!

    Koitin haulla etsiä, mutta en oikein löytänyt kokemuksista Dynojetin suutin satsista kaasari bläkkäreissä.

    Eli pyörä on vm-97 johon on vaihdettu Micronin sliparit ja tuntuu vähän "röpeltävän" alakierroksilla kaasun ollessa kunnolla auki(teki kyllä ennen slipareidenkin vaihtoa ), n.6-7krpm jälkeen vetää kyllä hienosti.

    Eli kannattaako laittaa tuo suutin satsi ja käyttää pyörä sen jälkeen kaasarien synkkauksessa ja ehkä jopa penkissä säädettävänä? Vai onko ihan rahojen haaskausta.

    N. 3viikkoa ollut kortti ja n.2tkm kilsaa takana. On kyllä pitkälle ihmiselle hyvä pyörä ajaa matkaakin ja kulkukin kohillaan
    Kawasaki zx-12r 2005
    Saab 9-5 Aero 2004
    Saab 96 V4 Super -79
  5. #65
    Kuulostas siltä että saa liikaa soppaa.. mulla oli sama vika!
    Vaihon suuttimet 155->150 parani huomattavasti
  6. #66
    Onkos kellään kokemusta vaihdenäytöstä xx:ssä? Itteä kiinnostas laittaa, mietin vaan minkälaisen (Acumen vai G.P.T) ja missä olis paras paikka.
  7. #67
    Nyt kun täällä näyttää olevan paljon juttua tupla-äxistä niin ajattelimpa itsekkin lisätä vettä myllyyn.

    Milläs öljyillä te olette ajelleet, ja milä kokemuksilla?

    Entäs mitä mieltä olette, kannattaako pyörää huollattaa kilometrien mukaan vai huoltokirjassa esiintyvien kuukausien mukaan, jos pyörä seisoo talvet lämpimässä tallissa, ja kesäisin ei tule huoltovälin tarvitsemaa kilometrimäärää?Tietenkin vois ajatella, että jos seisois kylmässä tallissa niin kannattais huollattaa jopa kuukausien mukaan, jos kesäisin ei tulis huoltovälien tarvittemia kilometrejä.
    Oma XX oli ollut edellisellä omistajalla tosi vähällä käytöllä - mittarissa nyt 14 tkm, vm '04 - ja oli säilyttänyt sitä koko ajan lämpösessä tallissa. Mietin tuossa, että kannattaisko enskeväänä vaihtaa jarru- ja kytkinnesteet, vaikka oikea vaihto on vasta 18 tkm:ssa, mutta nesteitä ei ole mahdettu vielä vaihtaa koskaan.
  8. #68
    Lainaa (bug85 @ Loka. 07 2008,16:54) kirjoitti
    Nyt kun täällä näyttää olevan paljon juttua tupla-äxistä niin ajattelimpa itsekkin lisätä vettä myllyyn.

    Milläs öljyillä te olette ajelleet, ja milä kokemuksilla?

    Entäs mitä mieltä olette, kannattaako pyörää huollattaa kilometrien mukaan vai huoltokirjassa esiintyvien kuukausien mukaan, jos pyörä seisoo talvet lämpimässä tallissa, ja kesäisin ei tule huoltovälin tarvitsemaa kilometrimäärää?Tietenkin vois ajatella, että jos seisois kylmässä tallissa niin kannattais huollattaa jopa kuukausien mukaan, jos kesäisin ei tulis huoltovälien tarvittemia kilometrejä.
    Oma XX oli ollut edellisellä omistajalla tosi vähällä käytöllä - mittarissa nyt 14 tkm, vm '04 - ja oli säilyttänyt sitä koko ajan lämpösessä tallissa. Mietin tuossa, että kannattaisko enskeväänä vaihtaa jarru- ja kytkinnesteet, vaikka oikea vaihto on vasta 18 tkm:ssa, mutta nesteitä ei ole mahdettu vielä vaihtaa koskaan.
    Öljynä Hondan oma GN-4

    Kilometrien mukaan.
    Tuossa tapauksessa kannattaa uusia kaikki nesteet keväällä.

    Miksi pyöriä hommataan seisomaan?
    Omalla on ajettu jo enemmän vaikka nyt on vasta sen ensimmäinen kausi...
  9. #69
    Tuo GN4 on vissiin oikeasti hyvä öljy, vaikka onkin mineraaliöljy?Paljon sitä kyllä kehutaan ja mahtoi olla se vielä hondan suositus xx:ään.
    Onko kukaan testannu Repsol sintetico 10w-40?



  10. #70
    Lainaa (bug85 @ Loka. 08 2008,08:42) kirjoitti
    Tuo GN4 on vissiin oikeasti hyvä öljy, vaikka onkin mineraaliöljy?Paljon sitä kyllä kehutaan ja mahtoi olla se vielä hondan suositus xx:ään.
    Onko kukaan testannu Repsol sintetico 10w-40?
    Tuota hontran omaa öljyä tungin blackariin. Ihan hyvin on pelannut. Taitaa olla vielä halvempaakin kuin monen kilpailijan.
    Jälleen suzukisti
  11. #71
    Lainaa (AimoPamaus @ Loka. 07 2008,21:44) kirjoitti
    Miksi pyöriä hommataan seisomaan?
    Itse olen ajanut kaudessa nyt kolmena viimeisenä vuonna max 4-6tkm/vuosi.

    Kun sitä on uusiomotoristi, on talonpito, kolme lasta ja muutakin elämää, niin ei sitä vaan kilometrejä ole kertynyt. Tavallaan pettymyskin tuo on. Autolla kyllä tulee tänä vuonna 35-40tkm eli kuutisen sataa tuntia autonpenkillä istumista. *

    Nuo vähät mopokilometrit ovat olleet hyviä kilometrejä, vastapainoa. Toivottavasti ensi kesänä kahden pojankin kanssa tulee yhteisiä kilometrejä. Nuorimmalle ollaan hommaamassa juuri piikki-projektia. *
    Yama80cc&100, Honda125x2/450Dohc/750, SuzyT500, KawaZ1903/1135cc
    (Paused '87-'05) Now XX'99 Tickets '75 '84 '14
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  12. #72
    Kysymys XX:n alkuperäiseen värikoodiin liittyen. Eli mikä tietääkö joku suoraan lonkalta mikä on Hondan alkuperäisen grafiitinharmaan värin värikoodi tai mistä löydän sen? Tyyppikilvestä tms? Netistä jostain? Entä mistä pieni määrä tuota maalia olisi mahdollista/järkevää ostaa?

    Kyseessä siis tämä väri:




  13. #73
    Taitaa löytyä penkin alta,pienestä tarrasta.

    Ps Toi on muuten Bläkkärin paras väri
    Kawasaki zx-12r 2005
    Saab 9-5 Aero 2004
    Saab 96 V4 Super -79
  14. #74
    Lainaa (maketku @ Joulu. 16 2008,15:03) kirjoitti
    Kysymys XX:n alkuperäiseen värikoodiin liittyen. Eli mikä tietääkö joku suoraan lonkalta mikä on Hondan alkuperäisen grafiitinharmaan värin värikoodi tai mistä löydän sen? Tyyppikilvestä tms? Netistä jostain? Entä mistä pieni määrä tuota maalia olisi mahdollista/järkevää ostaa?

    Kyseessä siis tämä väri:
    Mä ostin pannariin kivenhakkaamia varten *paikkamaalia *paikallisesta automaalaamosta värikoodin mukaan pilttipurkissa,edullista ja tulee oikea väri.



    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  15. #75
    Lainaa (Frostgrey @ Joulu. 16 2008,15:16) kirjoitti
    Taitaa löytyä penkin alta,pienestä tarrasta.

    Ps Toi on muuten Bläkkärin paras väri
    Jepu, tarra on takarungon putkissa satulan alla, oikean puolen sisäpinnassa (muistaakseni...)
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  16. #76
    Mitäs on XX:n omistajat talven pimeinä iltoina moponsa eteen tehneet? Onko joku joutunut ihan korjamaan Hondaansa (tuskin sentään) vai onko mennyt ihan perushuoltoihin aika. No joku ei kenties ole koskenutkaan koko härveliin.

    Itse olen puuhastellut jotain pientä iltojen ratoksi, kuten:

    -Uudet ketjut/rattaat tuli vaihdettua.
    -Edellisen ohessa käytin takahaarukan irti, tarkastin laakerit ja laitoin niihin tuoreet rasvat.
    -Takaiskari meni uusiksi samoin tein (Wilbers).
    -Venttiilien välykset tuli tarkastettua.
    -Kahvanlämmittimetkin piti laittaa. Kalvomallit vanhojen tuppien alle.
    -Pro-oilerin asennus on vielä hieman vaiheessa, mutta sellainenkin tulossa.
    -Uudet tulpat odottaa vaihtoa hyllyssä.

    ...että sellaista. Olen ahkeruudellani yllättänyt jopa itseni * . Kyllä kelpaa keväällä lähteä taas tien päälle, kun on vehkeet kunnossa.
    ZZR1400 -06
  17. #77
    Enpä ole moneen kuukauteen edes nähnyt koko vehjettä... Keväällä sitten taas ready to rock.

    Xenonit ja tupakinsytytinpistorasia odottelisi kyllä asennusta...
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  18. #78
    Jaa nyt kun tuli puheeksi....
    Kesällä vielä ajattelin että onneks on kerranki pyörä jolle ei tarvii tehdä muuta kuin vaihtaa eturengas talven aikana... Toisin kävi, homma lähti lapasesta ja nyt alkaa olemaan moottoria lukuunottamatta koko pyörä läpikäyty. Tehty aikajärjestyksessä mm.

    -Ekana tietysti öljyjen & filtterin vaihto
    -Katteiden, tankin, etulokarin, peilien puunaus, käytön jälkien poisto & vahaus (lokari & peilit irti, peilien nivelien rasvaus)
    -Moottorin & jäähdyttimien pintapuolinen puhdistus
    -Pleksin huolto Scratch Removerilla (pleksi irti)
    -Mittariston & taustan puunaus
    -Mustien muovi- ja kumiosien puhdistus silikonituotteilla (mustat muovikateosat, peilien kumit jne..)
    -Koko etupään puhdistus pölystä, ym. paskasta (iskarit, emäputken alue jne..)
    -Etujarrujen puhdistus & huolto (satulat irti & purku, nivelien rasvaus jne..)
    -Etuvanteen putsaus & vahaus, laakerien & pölysuojien rasvaus (vanne irti, holkit pois)
    -Jarrulevyjen putsaus, myös niitit (jarrulevyt irti vanteesta)
    -Jalkatappien & polkimien puhdistus & rasvaus (jalkatapit irti runkoineen & täydellinen purku)
    -Eturattaan kopan tyhjennys paskasta (koppa irti, kilo ketjuvahaa & hiekkaa pois)
    -Takavanteen puhdistus & vahaus, laakereiden & pölysuojien putsaus & rasvaus (vanne irti, vetopakka irti, jarrulevy irti, holkit irti jne..)
    -Vetopakan purku & puhdistus (tässä oli ehkä kovin homma koko projektissa)
    -Swingin irroitus & puhdistus, nivelien puhdistus & rasvaus
    -Takaiskarin purku & puhdistus
    -Ketjujen puhdistus (ketjut irti, uitto dieselissä, harjaus, helvetinmoinen homma, ketjuvahan käyttö loppui mun osalta tähän)
    -Takajarrun puhdistus & huolto (satula irti & purku, nivelien rasvaus jne..)
    -Takapään puhdistus pölystä ym. paskasta (takakate irti, alta paskat pois)
    -Lisäksi puhdistus kaikesta näkyvillä olevasta liasta

    Tekemättä vielä:
    -Tulppien vaihto
    -Ilmanputsarin tsekkaus
    -Vaimentimien putsaus & kiilloitus

    Lisäksi oli ajatuksissa hommata ainakin osa seuraavista:
    -Bulun jalkatapit
    -Helibars
    -Tuplakupla (Puig)
    -Ketjurasvari
    -Joskus tulevaisuudessa PCIII & kokoputkisto
  19. #79
    Lainaa (Deecu @ Tammi. 21 2009,22:30) kirjoitti
    Mitäs on XX:n omistajat talven pimeinä iltoina moponsa eteen tehneet? Onko joku joutunut ihan korjamaan Hondaansa (tuskin sentään) vai onko mennyt ihan perushuoltoihin aika. No joku ei kenties ole koskenutkaan koko härveliin.

    Itse olen puuhastellut jotain pientä iltojen ratoksi, kuten:

    -Uudet ketjut/rattaat tuli vaihdettua.
    -Edellisen ohessa käytin takahaarukan irti, tarkastin laakerit ja laitoin niihin tuoreet rasvat.
    -Takaiskari meni uusiksi samoin tein (Wilbers).
    -Venttiilien välykset tuli tarkastettua.
    -Kahvanlämmittimetkin piti laittaa. Kalvomallit vanhojen tuppien alle.
    -Pro-oilerin asennus on vielä hieman vaiheessa, mutta sellainenkin tulossa.
    -Uudet tulpat odottaa vaihtoa hyllyssä.

    ...että sellaista. Olen ahkeruudellani yllättänyt jopa itseni . Kyllä kelpaa keväällä lähteä taas tien päälle, kun on vehkeet kunnossa.
    Oliko venttiilinvälyksissä muuta kuin tarkistus ja takasin nippuun vai joutuiko jopa säätämään?
  20. #80
    Lainaa (Jaskax @ Tammi. 22 2009,08:22) kirjoitti
    Oliko venttiilinvälyksissä muuta kuin tarkistus ja takasin nippuun vai joutuiko jopa säätämään?
    Eipä niitä tarvinnut säätää. Hyvin oli annettujen arvojen välissä, ja valtaosa vielä sopivasti yläpäässä. Itse tarkastus ei kummoinen homma ollut, mutta venakopan kannen irroitus vaatii sitten hieman askartelua.
    ZZR1400 -06
  21. #81
    Moro!

    Käytin Bläkkärin Jämsässä Huolto-Kaksikossa 48tkm huollossa kolmisen vuotta sitten. Kyselin, kuinka nuo venttiilin välykset pysyy paikallaan.

    Huoltomestari vastasi, että niitä normaalisti tarkistetaan huollossa tuohon 70-100tkm saakka, sen jälkeen niissä saattaa olla tarvetta säätää.

    Toki, jos haluaa hifistellä, ja säätää alueen keskelle taikka pitää 'tiukemmalla' puolella, niin saahan niitä säädellä. Mutta se on sitten 'omaa kivaa', ei huolto-ohjelman mukaista.

    Nyt on taulussa vielä alle 70tkm -kyllä kertyy perheellisen kilsat hitaasti! Tulee siis kauden aikana tuo kolmas venttiilin tarkistus (72tkm). Saas nähdä, tarviiko vielä säätää vai meneekö säätö seuraavaan (96tkm) huoltoon.

    No, onneksi pojilla on noita motoja, joita säätääkin tarvii... *
    Yama80cc&100, Honda125x2/450Dohc/750, SuzyT500, KawaZ1903/1135cc
    (Paused '87-'05) Now XX'99 Tickets '75 '84 '14
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  22. #82
    Joo omassa hieman reilu 27tKm mittarissa, ei liene tarvetta säätää vielä.. Toki koneissa on yksilöeroja. Voishan nuo tarkistaa jos vielä ennen kevään tuloa aikana ehtis.
  23. #83
    Noissa PowerCommaderien hinnoissa näyttää olevan aikamoisia eroja, riippuen mistä päin maailmaa tuon hankkii. Mistähän tuon vehkeen (PCIII) mahdollisimman edullisesti hommaisin..? Onko jengi tilaillu ulkomailta vai saako ihan kotomaasta jostakin halaavalla?
  24. #84
    no niin, asiasta tennikseen. Milläs rengaspaineilla porukka on birdillä ajelleet?Onko tehtaan arvot hyvät, vai oletteko nostaneet paineita, esim. renkaan kulumisen takia?

  25. #85
    Kyytiläisen ja laukkujen kanssa olen hieman reissulle nostanut takarenkaan painetta. Tiedä sitten onko sillä mitään merkitystä, mutta jostain tälläinen tapa on jäänyt. Arkikäytössä mennään tehdasarvoilla.
    ZZR1400 -06
  26. #86
    Tervehdys tänne. Piti liittyä kun täällä vaikuttaa olevan asiallista jutustelua... Pari vuotta omistanut tällä hetkellä 34tkm ajetun 2000 vuoden tupla x:n, joten näin parhaaksi tehdä pienoista huoltoa tänä talvena joka alkoi tänään katteiden poistamisella, tarkoituksena olisi vaihtaa jarru-, kytkin- ja jäähdytin nesteet, uudet tulpat, öljyt ja suodatin, ilman suodatin, termostaatti vaihtaa(missä lienee), iskarit huollattaa tai vaihtaa öhlärit, oikasuttaa yoshimuran pakosarja (lommolla alta) ja jos intoa riittää, kiillottaa vanteiden ulko kehien reunat...

    Kysymyksiä heti viisaammille:
    Onko xx:n tankissa polttoaineen suodatin?
    Onko kokemuksia öhläreistä xx:ssä?
    Ja onko kuinka inhoittava vaihtaa jarru nesteet kun on tuo cbs järjestelmä..?
  27. #87
    Lainaa (Niiro @ Helmi. 01 2009,22:46) kirjoitti
    Kysymyksiä heti viisaammille:
    Onko xx:n tankissa polttoaineen suodatin?
    Onko kokemuksia öhläreistä xx:ssä?
    Ja onko kuinka inhoittava vaihtaa jarru nesteet kun on tuo cbs järjestelmä..?
    Polttoaineen suodatin on ymmärtääkseni tankin sisällä, eikä sitä ole kait edes mainittu missään huoltomanuskassa että pitais vaihtaa joskus. Itsekkin miettinyt, että jossain vaiheessa varmaan pitäis kuitenkin vaihtaa.

    Jarrunesteet vaihdoin kans ite viime kesänä, ja kyllähän se vähän enemmän askartelua vaati kuin sellainen tavallinen systeemi. Huoltomanuaalin kun ottaa käteen ja kattoo siitä minne ne paineet menee milloinkin, niin hyvin pystyy päättelemään että mistä nipasta laskee ilmaa pihalle.

    Etujouset vaihdoin viime kesänä Wilbers-merkkisiin. Senverran olin tyytyväinen, että tänä talvena vaihtui takaiskarikin samanmerkkiseen. Öhläri varmaan vielä parempi, mutta myös kalliimpi. Jousitushan tässä pyörässä on melkein se heikoin lenkki, joten parempia komponentteja voi suositella lämpimästi.
    ZZR1400 -06
  28. #88
    Niin ja huoltomanuaalin saa vaikka TUOLTA, jos ei vielä satu olemaan. Samaisella sivustolla myös muuta hyödyllistä, varsinkin jos tykkää itse ropata mopoaan.
    ZZR1400 -06
  29. #89
    Kiitokset vinkeistä! Itse tuli katseltua tankkiin lampulla ja aivan kun siellä olisi ollut metalli lastuja (ilmeisesti tehtaalta porauksen jäljiltä), siksi tulikin mieleen tankin puhdistus ja mahdollisen suodattimen vaihto... (kannattaa varmaan muidenkin tarkastaa)
    Super blackbird
  30.  
  31. #90
    Lainaa (Niiro @ Helmi. 02 2009,21:58) kirjoitti
    Kiitokset vinkeistä! Itse tuli katseltua tankkiin lampulla ja aivan kun siellä olisi ollut metalli lastuja (ilmeisesti tehtaalta porauksen jäljiltä), siksi tulikin mieleen tankin puhdistus ja mahdollisen suodattimen vaihto... (kannattaa varmaan muidenkin tarkastaa)
    Eikös niitä saa poimittua semmoisella teleskooppivarren päässä olevalla magneetilla? Niiden lastujen pitäis olla ferriittistä metallia notta tarttuisivat siihen..
Sivu: 3 / 102:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353 ... ViimeinenViimeinen