1 kerran käyty joensuus kokeilees ja 254km/h mittariin
akran 4-1 + commander.
luulis tosta paranevan jos osaa ajaa![]()
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Turkuun jäivät. Vaan onhan niillä postimyynti.(XX-xenon @ Heinä. 03 2009,14:10) kirjoitti
Mää en jaksa....
mieluusti sitä hieman tuotetta hypistelee käsissä ennen ostamista..onkos toi penkki geeliä vaiko vaahtomuovia..?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Onnistuuko toi ryypyn säätö isommalla jotenkin kaasari mallissa?
Itelläni -98 malli lähtee käyntiin kylmänä ryyppy täysillä, mutta jaksaa juuri ja juuri käydä joskus jopa sammuu. Hetken kuluttua kierrokset kyllä nousee, mutta sais mielestäni nousta ylemmäs.
CBR 1100 xx
En tiedä vielä tuosta säätöhommasta, mut kyllä mäkin aina kun kylmästä laitan käyntiin ja kun heti kun törähtää ,niin vähän herkistelen kaasulla että jää "huutaan" isommalle kiekat.(powersp @ Heinä. 06 2009,13:34) kirjoitti
En oo tehny tuosta mitään numeroa. Mut toki, ei se sammu vaikka jättää kaasuun koskematta kokonaankin.
Alkuun vaan käy hieman röpöttäen.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Eipä tuola mitään säätöä näkynyt, joten rasvasin kiskon ja vaijerin(HabaXX @ Heinä. 06 2009,15:33) kirjoitti
CBR 1100 xx
Sanokaapas uudelle bläkkärin omistajalle mitä pitäisi huomioida 96 000 km huollossa? Pyörä on siis minulle uusi (vm. -99) ja kilometrejä on 91 000 ja suunnitelmissa on saada vielä lisää.
Entiset omistajat ovat pitäneet pyörää kuin kukkaa kämmenellä, huoltokirjassa on merkintöjä aina ~60 000km saakka ja sen jälkeen ei ole kirjattu huoltoja. Öljyt on vaihdettu 1000 km sitte, ketjut ja rattaat on noin 50 %, nesteet ok, jarrupalat uudet.
Ajattelin että ainakin seuraavat pitää vaihtaa/tarkastaa:
- öljyt, suodatin
- ketjut ja rattaat
- eturenkaan vaihto (n. 50 % nyt)
- ilmansuodatin
- sytystulpat
- nokkaketju
- venttiilit
Mitä muuta olisi hyvä tarkastaa tai ottaa huomioon tommosella vanhalla ratsulla. Käyntiäänet on tuntuu kovalta pikku zetan jälkeen, mutta ei ole vertailukohtaa. Ajaessa ei kuulu kolinoita eikä kilinöitä.
Suzuki Hayabusa K8
Honda CBR 1100XX Blackbird
Kawasaki Z 750
Mulla oli tehty tuossa kohtaa huollossa(96000km):
-Venttilit säädetty
-Nokkaketju ja kiristin vaihdettu
-Öljyt ja suodatin vaihdettu
-Keulapumppujen stefat ja öljyt vaihdettu
-Jarrut ja nesteet stekattu
-Nesteet vaihdettu
-extrana etu ja taka kumit vaihdettu
Tuollasen huollon jälkeen on taas kiva päästellä ja käy nätisti
![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Juuh, tommosta vähän ajattelin että siihen pitää tehdä.
Kuinkas paljon tuo remppa kustansi?
Suzuki Hayabusa K8
Honda CBR 1100XX Blackbird
Kawasaki Z 750
Kyselin huoltohintaa XX:lle vm 2002 ja huoltoon kuuluu:Öljyt+suodatin, ketjut + rattaat, etuiskareiden öjynvaihto ja hintaa kertyi n. 360 €, kohtuu edullista
Civis Pacum, Para bellum
Tuuppoohan tuonne tutkimaan(XX-xenon @ Heinä. 04 2009,21:17) kirjoitti
http://www.motorbikeseats.com/default.asp
Mää en jaksa....
vaahtoa näyttäis olevan, mut niinhän corbinkin taitaa olla, eikä geeliä kuten aiemmin olen luullut. penkin muoto aika lähellä corbinia, luulis olevan aikalailla samanlaisia molemmat, P&P on halvempi. ominaisuudet varmaan kuiten paremmat ku originaalilankulla.. ainaki ulkonäkö on. *![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
onkos tietoa, millaiset tulpat rastaassa on vakiona, ovatko tavalliset vaiko jotkut iridiumit?
eilen piti käyttää pyörä 24tkm:n huollossa ja yllättäen olivat vaihtaneet jo tulpatkin koneeseen samalla kun venttiilit oli tarkistettu. iridiumit olivat laittaneet, kappalehinta oli ovh jotain 40e josta hieman sai rabattia, eli huollon hinta nousikin yllättäen yli 120e..
kävi vaan mielessä, että olisko voinu laittaa jotkut muutki tulpat koneeseen, olis päässy hieman halvemmalla, varmaan kalleimmat oli hyllystä otettu..
tulppien vaihto on huoltokirjan mukaan sit 48tkm:n kohdalla, saapa nähdä meneekö noi iridiumit sitte TAAS vaihtoon...
P.S. oulun stormilta sanottiin että sitä P&P:n penkkiä pläkkäriin ei ole enää varastossa tietokoneen mukaan, jos joku olis ollu siitä vielä kiinnostunut..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
(XX-xenon @ Heinä. 09 2009,12:00) kirjoitti
kyllä ne ihan oikeat tulpat sinne laitto,suomen hinnat vaan on aika suolaset maalimalle verrattuna.pitikö muuten venttiileitä säätää vai oliko ok .itellä 24.000km lähestyy....
Juu eipä niitä iridiumeja kannata paljoa suomesta ostella. TUOLLA on aiheesta juttua sekä hyviä linkkejä halpoihin nettipuljuihin tulppien osalta. Vaikka eipä sulle tietty nyt vähään aikaan ole tarvetta tulpille...(XX-xenon @ Heinä. 09 2009,12:00) kirjoitti
ZZR1400 -06
Tulppien vaihtoväli bläckärissä on 48tkm joten melko aikaisessa vaihtoivat sinulle josseivät edes kysyneet saadaanko vaihtaa? Itse tilasin ulkomailta edullisesti ja käskin bikeworldissä asentajien vaihtee ne 24tkm kohdalla samalla kuin suorittavat tulppien tarkastuksen.
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Tuotapahan noin...(XX-xenon @ Heinä. 08 2009,04:12) kirjoitti
Luulen, että geelipala on tuossa kuskin persiin alla. En nyt tohdi alkaa omaani preparoimaan, vaan hiukan se erilaiselle tuntuu tuossa keskellä. Ei 100% varma... Mulkaisehan About-sivua valmistajan saitilla.
Mitä tulee mukavuuteen, alkuperäisessähän on 2 isoa harminaihetta; kovuus ja väärä muoto. Alkuperäisellähän voisi hioa timantista ne kohdat, johon tavan kone ei pysty. Lisäksi satulan malli aiheutti ainakin minulle jatkuvaa alaspäin valumista, joka liike puolestaan kiristi housujen haarukset sen verran ahtaaksi, että arvelin urani kansallisooppran sopraanona alkavan päivänä, minä hyvänsä. Se olisi ollut tällaiselle kookkaalle karvaturvalle itentitiettiriisin paikka...
Ei se oikeasti ole 250 euron sijoitukseksi hukkaostos. Ajomatkat tuplaantuvat tuon kanssa. *
Ei. En ole Stormiin missään ikeessä *
Mää en jaksa....
iridiumithan ne sielä ja 48tkm on vaihtoväli(XX-xenon @ Heinä. 09 2009,12:00) kirjoitti
aika kumma et noin aikases vaihtaa kysymättä
jos kysyit huollon hintaa etukäteen niin sitä ei saa ylittää 15% enempää
eivät ole katsoneet huolto ohjelma korttia?
http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...%202002-06.pdf
no seuraavat tulpat ja muut täältä
tässä kevään huoltopaketti minkä tilasin
http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/part_10150/
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Oliko ne vanhat tulpat iridiumit?(XX-xenon @ Heinä. 09 2009,12:00) kirjoitti
Joissain ollut ihan normi tulppia ja niillä saattaa olla tuo 24tkm vaihtovali.
Nuo tulppa tyypit on kait muuttuneet niihin vanhempiinkin huoltokortteihin, vaihdoin joskus kaverin XX:ään tulpat ja katsoin kortista oikeat, olivat ihan normi tulpat, nyt tarvitsisi kuulemma vaihtaa taas ja niinpä katsoin taas kortista tulppien tyyppiä, yllätys yllätys myös vanhempaan kaasari XX:ään tarjotaan nykyään iridiumia.
Älä korjaa ehjää....
Onko tuossa satsissa nuo tulpat iridiumit?(make200 @ Heinä. 09 2009,15:10) kirjoitti
Jos on niin eipä kyllä oo hinnalla pilattu paketti suomen hintoihin verrattuna![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
kyllä on iridium
näkee merkinnästä
IMR9C-9H
tuosta näät mikä tulppa pitää olla
http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...%202002-06.pdf
ja tuosta esimerkki hinta suomes
http://www.storm-motor.fi/shop....MR9C-9H
ilmeisesti ruisku pyörissä on alettu käyttämään iridium tulppaa?
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Siinä Brandtin listalla oli muuten kahta erilaista tavis/longlife-Iridium-tulppaa. Kun kurkkasin siitä listasta sparksplus.com.uk-listalta bladen longlifea, hinta olisi 14 puntaa tsippe. (Denso VUH27D -koodilla)(Maintenanceman @ Heinä. 09 2009,18:17) kirjoitti
Joten jos lukaisin oikein ja ne motonetin NGK-versiot on läheskään vastaavia, ei ero olekaan hinnassa "euroopan voitoksi"..
Samasa Honda-artikkelissa oli muuten kerrottu Iridium-tulpan käyttöiäksi 24 tkm ja longlife-Iridiumin 48 tkm.
Itse itseäni kommentoiden, olihan niitä Iridium-luokkia kolmekin Hondalla. "Honda Iridium Power" -tulppaluokka, mallia "IUH27", oli tosi(aan) edullinen Densona £7, mutta mallin käyttöikä Brandtin artikkelin mukaan 20 tkm ainakin Hondan omana versiona:(sonnet @ Heinä. 09 2009,20:55) kirjoitti
"Honda Iridium Power 20.000 km"
"Honda OE Iridium 24.000 km"
"Honda OE Iridium Longlife 48.000 km"
http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...Iridium_FI.pdf
EDIT: Mutta tuo kestoikä on tosiaan ihan eri asia, se on totta, että se edullisin IUH27-tulppa maksaa briteissä £7 ja Suomessa 20-30 € kappale. (OT: Prätkätavarat tosiaan kannattaa ostaa EUroopasta. Keväällä päivitin puvun ja kypärän Saksasta, laskeskelin säästäneni n. 500 e.)
elikkäs..
en muistanu aiemmin mainita että pyörä on tosiaan ruisku ja mallia -07. en tiedä yhtään mitkä tulpat ne entiset oli, takuu vielä päällä tuossa vehkeessä, ni en ole tutkinu aiemmin mitä tulppia ne on, takuuhuollossa ku saavat rastaan vielä hoitaa takuun ajan. sitte ku ite huoltaa enemmän, ni sitte asia onki ihan eri..
venttiilejä ei tarvinu säätää, olivat kuulemma oikein hyvässä kunnossa. eikä noita ole pahemmin säädelty vielä noilla kilometreillä, huoltaja vielä jopa kehui, että eipa noita vehkeitä taida pelkällä ajolla rikki saada ellei sitte tahallaan hajota.. ketjun kestosta en tosin mitään puhunu ja kyselly, aika näyttää.
laitettujen tulppien malli on tosiaan IMR9C-9H.
jos olis tiennyt tulppien hinnat, ni olisin toki hankkinu ne muualta ku merkkiliikkeestä. eikä sieltä mitään ilmoitettu, että alkavat olla vaihtokunnossa. toisaalta lupasivat soittaa ku pyörä on valmis, eikä siitäkään mitään kuulunu ennen ku ite kyselin et jokohan olis valmista, että pääsis muutenki samalla asioille huoltoliikkeen suuntaan.. pohjoisessa ku välimatkat on pitkät, jopa 50km. **eli tuskin soittelevat sittenkään, jos huolto meneeki suunniteltua isommaksi..
toisaalta huoltovihko sanoo et 25tkm:n kohdalla on tulppien tarkistus ja vaihto tarvittaessa, joten tuskin voi vedota tuohon, että hinta saa nousta vain 15% aiemmin ilmoitetusta. jotain huoltaja puhui tulppien kärjistä jne, en muista tarkasti, miksi oli vaihtanut. tosin aiemmin sanottiin puhelimessa hinnaksi se 250e. en kyllä ole koskaan kuullu tuosta 15%:n säännöstä, mistä tuo pykälä on oikein lähtööisin, voisiko vaikka make200 valistaa hieman..?
luulis ettei tulpille olis nyt sitte tarvetta vähään aikaan, vaan mistäpä tuon tietää, jos ne pitää tosiaan taas vaihtaa 24tkm:n jälkeen eli viimeistään parin kesän kuluttua.
eikös iridiumin kestoikä sitte ole sen pitempi kuin 24 tai 48tkm..? muistelen et autojen kohdalla joskus on jopa mainittu että ne kestäis jotain 100tkm.
ja jos siitä satulasta pari sanaa vielä. satula on tosiaan sen mallinen että siinä valuu tavallaan koko ajan eteenpäin vaikka housut pysyvät tiukasti samassa paikassa satulaan nähden, mikä on ahdistavaa joskus. mutta voin wauwau:lle sanoa, ettei se aiheuta kansallisoopperan sopraanon uraa, pari kertaa rautaperseen kyseisellä vehkeellä ajaneena, voin sanoa että ääni ei nouse yhtään oktaavia, mutta sopivasti ku pikkuveli on siellä puristuksissa, niin tahtoo poika mennä tunnottomaksi muutamaksi päiväksi sen ajourakan jälkeen.mutta aina se on sieltä kuiten noussu ajan myötä. *
onko muilla samoja kokemuksia, uskaltaako kukaan tunnustaa..? *
![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
aika mielenkiintoinen tämä linkki(sonnet @ Heinä. 09 2009,22:17) kirjoitti
http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...Iridium_FI.pdf
siinä tosiaan on 3 eri tulppa tyyppiä vm 96-03 pyöriin ja ovat denso mallia.
itellä on -05 pyörä ja kyllä sielä on ngk tulpat ja samaa tulee tuolta david silverparts liikkeestä eivät taida muuta edes myydä kun ei ole listassa.
kyllä nuo ngk:n tulpat pitäisi olla longlife mallia
ngk kotisivut
tuosta 15% jutusta
kaveri sai alennusta huollosta kun oli määräaikais huolto ja hinta arvio oli 300€ no maksokin sitten jotain 800€
ilmoittamatta olivat vaihtaneet osaa sinne.
yritän ettiä faktaa jos löytyy
löytyi se faktakin tuohon 15% sääntöön
kuluttajavirasto
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Millaisia asetuksia ja öljyjä porukka käyttää Bläkkäriin asennetuissa Pro-Oilereissa?
Mulla kun tuntuu tuota öljyä tulevan vähän turhankin kanssa, vaikka on mielestäni jo aika minimaaliset asetukset menossa. Nyt on vissiin table 20 (setting 1), ja silti on vanne 500km:n ajon jälkeen melko kurassa. Alkuperäinen suositus oli muistaakseni 13, ja sillä ei tarvitse todellakaan kauaa ajella kun on koko mopo öljyssä.
Öljylaadukin vaihdoin Mobilin täyssynteettisestä johonkin Hypoidi 80W90:een, jotta ei ihan niin nöyrää olisi, mutta kyllä tuotakin vanteestä löytyy.
Correction factor on muistaakseni 73 bläkkärissä, ja se on myös laitteeseen asetettu. Se häiriötestikin on tehty, eikä ylimääräisiä pulsseja tullut.
Laite kyllä toimii ihan hyvin, ja vastaa noihin "table"-muutoksiin, mutta tuntuu silti että ollaan hieman liian laidassa asetusten osalta.
Onko muilla millaisia kokemuksia laitteen asetuksista?
ZZR1400 -06
Nyt tuli sitten omaan kaasari bläkkäriinkin heitettettyä Dynojetin suutinsatsi paikalleen, kun meni tuo keskialue aika kiitettävästi hukkaan Micronin slipareiden vaihdon jälkeen. Samalla tuli myös heitettyä K&N filtteri paikalleen. *Nyt vetää aika tasasesti alhaalta asti, vaikka kunnolla kylläkin alkaa vasta 7krpm jälkeen kulkemaan.
Pikku hiljaa rupeaa tämäkin olemaan mieleinen kulkine, ajoasennonkin sai kohilleen kun nosti hieman takapäätä ja pisti 2cm raiserit sarviin. Jalkatappeja kun saisi vielä hieman tiputettua, vinkkejä??
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
jawsilta ne laskupalikat, maksaa posteineen 40e. laskee tappeja jotain pari kolme senttiä suunnilleen.
buellin tapit on kalliimmat, ainaki jos liikkeestä ostaa uusina.. ainaki buellin ulyssesin tapit oli 50e/kpl, ku niitä kyselin keväällä liikkeestä, tiety jos käytetyt saa ni pääsee halvemmalla..
nii, ja noista palikoistahan löytyy kuvakin tältä palstalta noista aiemmista keskusteluista...
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
No niin ,tuli siinä testailtua taas tuplax:n suorituskykyä.
Ja tulin siihen tulokseen että jos haluan mennä lujaa mailille niin hayabusa k8-> on laitettava. Ei näillä matkamalleilla yksinkertaisesti pääse kovaa, mailille. Toki kyllä sitte menee kun matkaa lisätän tarpeeksi, mut mailille ei kerkee kelata vauhtia mun mieleen. kyllä mailille pitää saada kolmesataa menemään,mut honda ei oo tehty siihen,sääli.
Vedin ainakin 7 kertaa tuon mailin ja paras tulos oli kolme kertaa 260km/h,. Sit kokeilin varttimailia ja paras tulos oli 10,2sek/211km/h. 0-100km/h kiihdytyksiäkin vedettyä toistakymmentä, paras aika oli 3,4sek. Tuohon satasen aikaan olin tyytyväinen.
Voishan sitä vielä kokeilla et ruuvais nuo jäähallinkokoiet peilit pois ja laskis hieman alustaa, niin mitähän sit sais tuonne mailille loppunopeudeksi. No kokeillaan.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Mikäköhän on kun ei Blackbirdin ketjut meinaa pysyä kireenä? Ongelmana on, että takarenkaan akseli luisuu ketjujen puolelta moottoria päin jo 20km tai lyhyemmässäkin ajossa - rengas menee vinoon ja ketjut löystyy selvästi.
Voiko syynä olla mikään muu kuin taka-akselin mutterin löysyys? Olen kokeillut kiristää mutterin rannetuntumalla sekä momenttiavaimella (noin 93Nm momenttiin), sama tulos. Kun olen kiristänyt taka-akselin mutterin sekä kireydensäätöpultit molemmin puolin niin rengas on vielä kohdillaan joten akselin siirtyminen tapahtuu ajossa.
Kuinkahan kireälle taka-akselin mutterin uskaltaa vääntää ilman että tulee vahinkoa?
EDIT: Sain jo vastauksen täällä: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=105038
Kireydensäätöpultit täytyy siis kiristää vastapäivään, EI myötäpäivään