Eli perustetaas triidi kyseiselle pyörälle ettei kaikkien tarvitse avata erillistä triidiä pienille kysymyksille.
Oma kysymykseni olisi että miten kyseiseen pyörään saa helpoiten asennettua tupakansytytinpistokkeen, joku varmasti on moisen laittanut ja olisi mukava saada kuulla minkälainen operaatio kyseessä on.
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Ei ole kuvaa,mutta sana on parempi kuin sata jänistä .(MRi @ Huhti. 20 2008,11:28) kirjoitti
Motonetista hain tuon 12v ulos-oton eli tup.syt. venekäyttöön.
Akusta vedin johdot,plussaan laitoin väliin sulakkeen.
Johdot tankin alta,tup.syt kiinnitin nippusiteillä jarru vai kytkinletkuun,siihen säiliön kylkeen kuitenkin,hyvin pysyy eikä tarvinnut reikiä porailla.Ai juu,laitoin myös katkaisijan sinne penkin alle,eli saa virrat pois tarvittaessa ja voi käyttää myös moottorin ollessa sammuksissa,toinen vaihtoehto olisi esim. virran otto valoista tms. mutta sillon virtaa tulee vain mopon käydessä.
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Moi! Aihehan liippaa liki...
Itse laitoin tupakin sytkän virran ulosottoa varten. Sillä ei siis tupakkia tuleen saa, sen verran aiheesta ohi tämä.
Biltemasta löytyi
SAVUKKEENSYTYTINPISTORASIA, 12 V Tuotenro 43228 2,99 €
sitten
VIRTAKYTKIN, KAPEA Tuotenro 258792 1,29 €
sulakkeelle paikka
SULAKEKOTELO Yhtä lattasulaketta varten. mukana johto. Ei sisällä sulaketta. Tuotenro 35641 1,49 €
Tähän budjettiin sitten vielä parit abiko liittimet, kutiste sukkaa, tinaa, asennuskaljaa, sulake, piuhat ja nippusiteet sekä laastaria.
Laitoin siihen 5A sulakkeen, eli saapi ottaa virtaa 5Ax12v = 60W edestä. Sekin muuten tulee isomman sulakkeen takaa, eli akulle ei mene omaa piuhaa. Piuha on muistaakseni jotain 2-3mm2, eli kestänee isommankin sulakkeen, jos tarve tulee.
Tankki piti irroitta kun vedin 'kuuman' piuhan etukolmion luokse. Varmuuden vuoksi laitoin sen sellaisen läpinäkyvän pissapojan letkun sisään, jos vaikka hankautuisi. Ja kauas lämpimistä paikoista ja nippusiteille sopivista paikoista kiinni, eipä itsekseen heilu. Maadoituksen vedin johonkin lähellä olevaan kivaan paikkaan.
Sen SAVUKKEENSYTYTINPISTORASIAn muotoilin 'kannen' luota sopivaksi ja laitoin sitten jäykkään muoviputken pätkään sisälle. On hiukka wc hylsyä pienempi ulkomitoiltaan (halkaisija&pituus).
Siihen ohuella rostelipellillä (oisko n0.4mm tms?) pikkuinen tuki yläkolmion kuusiokolon alle. Loput nippusiteella avainpesä/ohjauslukko/HISS -systeemiin kiinni. Jämäkkä tuli!
Sen katkaisijan kiinnitin satulan alle. Siitä sitten valitsen, saako töpsötin virtaa vai ei. Parkissa siis ei kukaan imuta akkua tyhjiin, mutta talvella ylläpitolaturi hoitaa akkua tuon kautta.
Näppärää, eikö totta?
http://i286.photobucket.com/albums/l...ullevirtaa.jpg
Edit: Ehdit Adrenaliini ekana. Samat kuviot ja ajatukset näkyi olevan
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Vitun vittu, täksivuodeksi ostin tämän 2005 vuosimallisen bläckändekkerin ja toiminut kuin unelma, ei siis mitään mainittavaa vikaa 3000km matkalla... tähän päivään asti.
Päiväreissulla tuli käytyä tuossa saaristossa ja siinä lossilla paineltiin saareen, autot käynnistyivät edessä ja takana kun lossi tupsahti perille satamaan ja samalla päräytän itsekkin mopedin tulille, se vaan saatana että ei käynnisty ei sitten millään. Noh siinä pyöritän konetta ja autot jumittaa perässä eikä pääse ohi minusta millään joten ei muuta avuksi kuin työntämään norsu pihalle lossista. Noin 30 silmäparia seurasi tätä episodia ja hävetti niin helvetisti.
Noh, vikakin selvisi siinä parkkipaikalla kun huomasin että HISS se polttaa punaista valoaan eikä anna koneen käynnistyä. Lyön mittaria, kiroilen, otan avainta pois ja koitan uudestaan ja ei sitten mitään muutosta. 5min kiroilin parkkiksella ja päätin koittaa vielä kerran avainta virtalukkoon ja sitten ei taas mitään vikaa, en saa tilannetta toistumaan mutta luottamus Hondan Idiot Security Systemiin meni kyllä täysin. Tiedä taas koska tämä uusii ja kyllä jännittää seuraavaksi mennä lossiin tukkimaan kaikkien tie. Mites muilla onko ollut vikaa mopon hississä?
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Mulla oli jotain samanmoista. Huoltomies tunsi aiheen, putsaili joitain liittimiä, en muista enää tarkemmin. Sen jälkeen ei koskaan enää kiukutellu. Kysele huollossa tarkemmin, on noita ollut muillakin.(FixxaH @ Touko. 03 2008,16:37) kirjoitti
Ok, hyvä tietää. Kyselen seuraavassa huollossa joka on 3000km päästä. Toivottavasti ei temppuile ennen sitä uudestaan...(R2-D2 @ Touko. 03 2008,17:08) kirjoitti
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Tossa oli aiemmin ollut puhetta blackbird:n kuristamisesta 72kw:n . Vuosi malli on 1997 eli kaasari versio. Onko kellään mahdollisesti hajua miten se olis poistettavissa, ei toi saksan kieli ole hallussa? rupee vauhti loppuun kesken
Kaasarit vaan irti ja laikat pois välistä. Ei siinä sen kummempia temppuja tarvita. Alla kuva virityksestä, kaasuttimet on tuossa pyöräytetty jo ympäri eli laikat on sylinterien puolella.(rautahermo @ Touko. 05 2008,21:08) kirjoitti
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, Kliks!
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Kiitokset mahottomasti, selvensi tuo kuva aikalailla. Ei varmaankaan tartte sen kummempia säätöjäoperaation jälkeen?
Kato nyt samalla, jotta pääsuuttimet on oikean kokoiset. Itellä ainakin oli eli en tehnyt sen kummempia säätöjä.(rautahermo @ Touko. 08 2008,09:50) kirjoitti
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Jep, ajattelin käyttää joka tapauksessa penkissä alku kesästä joten menee samalla nyt sekin homma.(ruoste @ Touko. 08 2008,10:59) kirjoitti
Tuli ostettua otsikon mukainen pyörä. Lieköhän muuten miten harvinainen, kun noita ei enää Suomessa ollut kai kuin puolenkymmentä enää uusia ajamattomia kaupan, kun omani hiljattain ostin
Onko kukaan Teistä asentanut tai asennuttanut varashälytintä XX:ään? Tarkoituksenani olisi laittaa Spy Ball kyseiseen pyörään. Aikomus on ottaa käyttöön vain tuo asentotunnistin ja esim. tuonne startille ei ole tarkoitus kytkeä hälyttimen piuhoja. Pyörän oma käynnistyksenestohan huolehtii sen ettei tuota saa käyntiin virtalukkoa tai starttia sorkkimalla.
Tuo asentotunnistin-osio huolehtisi vain sen ettei kukaan pääsisi siirtelemään/sabotoimaan pyörää ilman hälyttimen ulvontaa.
Hyvät ohjeet/vinkit tervetulleita.
No nyt on hälytin asennettuna. Herkimmällä asetuksella reagoi liikutteluun mielestäni sopivasti, varmaankin hälyttimen sijoituspaikkakin vaikuttaa tuohon herkkyyteen.
Ensihuoltokin on nyt takana. Kemorassakin tuli käytyä kahtena päivänä tällä viikolla tuntuumaa pyörään ottamassa. Ei voi kuin kaikille lämpimästi suositella radalla käyntiä!
On alkanut houkuttelemaan tuon veturin vaihto Blackbirdiin. Muuttuuko ajoasento XX:ssä miten paljon VTR:ään verrattuna? Kun tuota kokoa on kuskille siunaantunut 193cm/0,12t, niin ei hirmukyykky ajoasento ole kiinnostava vaihtoehto... vai kannattaako kuopata koko ajatus asiasta?
Pappis -> Raisu -> S1 -> KLR600 -85 -> GSX-R750 -96 -> XT600E -99 -> VTR1000F -02 -> GeländeStraße -03 -> GeländeStraße Adv. -09
Allekirjoittanut 190 cm ja 0,1t sun painoluokituksessa. Aikaisempi rätkä oli 1000F (sitä aikaisemmat ei nyt aiheena), nyt XX. Hyvä asento ajaa, itse asiassa parempi kuin 1000F:ssä, tietäen että on vastakkaisiakin mielipiteitä. Itse pidän kyykymmästä asennosta, joten XX sopii hyvin. Originaaliplexi toimii jotenkin, mutta tilauksessa Powerbronzen tuplakupla kokeeksi. Jos kiinnostaa, tästä hieman off-topic-aiheesta saat tietoa kun kupla on asennettu ja koeajettu.(Defiance @ Touko. 29 2008,22:15) kirjoitti
Frankenstein Junior XX:llä
Ja sitten jatkoksi yks pikku juttu Bläkkäristä:
Toimiiko ajovalot -99:ssä Böördissä releiden välityksellä?
Sen mitä kytkentäkaaviosta käsitän, niin ainakin pitkät?
Mutta onko jollain "varmaa" tietoa? En ole mikään sähömies...
Jossain väittivät, että aika monessa nykypärrässä ajovalojen virta kiertää suoraan katkaisian kautta, eli syteemi olisi ilman relettä?
Värkkäsin keväällä pitkälle ja lyhyelle valolle xenonin ja ne näppää sytytysvaiheessa aika paljon virtaa.
Ja laitoin ballastit suoraan pyörän alkuperäisiin valojen liittimiin.
Suomeksi: en laittanut erillisiä releitä!
Onko nyt valokatkaisija tai joku muu paikka turhan lujilla?
-99 Mustarastas
Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
itse mietin aivan samaa juttua.
-05 pyörässäni on automaatti valot jotka sammuvat kun painaa starttia joten luulisi siellä ainakin olevan jokin rele joka vetää
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Ja vielä spekulointia: sarjan mukana tuli johtosarja, jossa oli rele ja 20A sulake. Satsi on autoon tarkoitettu, eli autosovelluksessa kumpikin lamppu syttyy aina yhtäaikaa. Pyörässä aina periaatteessa ensin lyhyt ja sitten aikanaan mahdollisesti pitkä. Eli systeemi ei ole pyörässä koskaan yhtä "kovilla" kuin autossa.
Ja kun mopon alkuperäinen valojen sulake on myös 20A, niin luotin siihen että ei tartte alkaa väsäämään releen kautta...
No sähkömiehet: Menikö aivan metsään?
Onko joku paikka kovemmalla rasituksella kuin alkuperäisillä valoilla?
-99 Mustarastas
Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
Sähkökaaviossa 99-02 on ainakin "Headlight Relay", joten eiköhän ne ajovalot ole releen takana *
"Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
Niin on. Ja sitten on katkaisija, missä on Hi ja Lo...
Mutta meneekö kumpikin releen kautta?
Kyllä hävettää, ku on niin tollo!
-99 Mustarastas
Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
Yritin selvittää kytkentäkaaviosta, miten Hi/Lo menee. Ongelmana on, etten tiedä mikä kytkentäkaavio on "se oikea", koska parikin olisi tarjolla.
Toisessa Hi/Lo ohjaa relettä, joka kytkee vain pitkät päälle ja lyhyet tulevat suoraan virtalukolta. Ja siinä toisessa Hi/Lo:n kautta menee virta suoraan lampulle.
Näyttäisi myös siltä, että kaikki virta valoille menee kuitenkin "Starter Swich" kautta ja tämä kytkin aukeaa, kun kone käynnistetään? *
"Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
Mulla on -99... Haynesin opuksesta ainakin selviää aivan yksiselitteisesti mikä kaavio pätee, kunhan tietää vuosimallin ja onko US- vai muu maailma-versio.
Mutta siis vielä kerran, meneekö tässä päättelyssä jokin pieleen: Xenon sarjan mukana tuli johtosarja, missä 20A sulake. Ja johtosarjan kautta siis tarkoitettu sytytettäväksi KAKSI xenon-polttimoa YHTÄ AIKAA. Meitin sovelluksessa EI KOSKAAN sytytetä KAHTA polttimoa YHTÄ AIKAA. Ts. systeemi ei mun mielestä ota missään vaiheessa virtaa yhtä paljon kuin autoon asennettuna?
Pyörän omassa (alkuperäisessä) sulakerasiassa myös "vain" 20A sulake. Ja koko sähköjärjestelmä luultavasti mitoitettu siten, että sulake on se heikoin kohta.
Päättely: Mun mielestä ei pitäis olla huolta, vaikka valosysteemi olisi, niin kuin vanhassa mersussa: kaikki valojen virta kiertäisi valokatkaisijan kautta. Ilman minkäänlaista relettä.
Missä meni pieleen?
Jaa mutta: ei luulisi olevan kummonen homma laittaa virtamittari väliin ja kattoa kuinka paljon ottaa virtaa sytytysvaiheessa...
-99 Mustarastas
Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
pitäs vaihtaa kohta jarrupalat xx:n minkäs merkkisiä paloja on porukat käyttäneet kun tuntuu olevan noita vaihtoehtoja
sbs,lucas ym.
ja sintter palat vai normit?
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Mulla olisi tarpeeton sarja himassa. Saat sopuhintaan. Taitaa olla Lucasin palat. Jos kiinnostaa niin pistä yv:tä(make200 @ Heinä. 23 2008,14:25) kirjoitti
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Onkos tuossa vm-97 xx etuvalojen polttimot H7:t, pyörä on n.300km päässä ja pitäisi xenonit tilailla
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
-99:ssä ainakin H7:t. Todennäköisesti 97:ssa kans.(Frostgrey @ Heinä. 23 2008,18:01) kirjoitti
Releohjaus muuten sitten alunperin on pelkästään pitkälle, joten ainakin lyhyelle xenonille rele!
-99 Mustarastas
Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
Ei se mitään relettä tarvitse lyhyiden xenonille.(Nokivasara @ Heinä. 24 2008,09:30) kirjoitti
Tarkistin omastani -02 ja sielläkin lyhyet palaa ilman relettä ja pitkät releen kautta.(AimoPamaus @ Heinä. 24 2008,17:18) kirjoitti
Sukisukimies
Penkkihän varmaan on se bläkkärin huonoin lenkki. Oottekos vaihtaneet parempiin? Jos vaikka kuvia olis tarjolla
Sukisukimies
Mikä oli pointtisi?(Jooney @ Heinä. 25 2008,00:32) kirjoitti
Lyhyille ei ole, eikä tarvita relettä.
Penkkejä löytyy googlen kuvahaulla.
Niitä tekee ainakin Topsadlery, Sargent ja Corbin
Periaatteessahan ei tarvi tuota relettä, nuo xenonithan(35w) vievät vähemmän virtaa mitä tavalliset(55W) polttimot, mutta ilmeisesti syttyessään xenonit haukkaavat aika hyvin, eli kytkin ilmeisesti kestää tuon?
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79