http://cbrforum.com/forum/f4i-main-f...e-high-132039/
Vähän tongin kun oli joku muistikuva aiheesta. On kuulemma normaalia f4i:lle. Mut ei kannata antaa sen kiljua paikallaan kunnes kierrokset laskee vaan lähtee hetken päästä liikkeelle niin se automaattiryyppy hetken päästä sulkee itsensä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Honda CBR 600F4i
F4i lämpömittari alkaa näyttämään lukemia 35 asteesta ja lämmettyä yli 40 alkaa automaattiryyppy poistua. Normaalilämmöt on ajossa yli 80. Hitaassa ajossa kuumalla nousee 90 ja paikallaan asfvalttiviidakossa kökkiessä nousee 109 asti, jolloin alkaa pyörittää flektiä. 110 lämpöisenä ajon lopettamisen jälkeen anna käydä paikallaan jonniiiiin aikaa (vaikka yksi flektin pyörityssykli), niin ei ruiki nesteitä pihalle.
Itse annan useimmiten lämmetä ennen ajoon lähtemistä sen verran, että automaattiryyppy hellittää. Ei tartte hakata väkivaltaisen kuuloisesti ykköstä sisään koneen huutaessa 3000rpm. Kesähelteillä auringosta lähtiessä lämpö nousee nopsaan, mutta kevään ekoilla nollakeleillä ehti pukea kypärät ja hanskat ja kaikki ja vielä joutui odottelemaan lämpenemistä.
2001-2003 mallit ovat parempia kuin uudemmat, sillä niissä on säädettävä jousitus.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Itse viritin napin pyörään millä saa flektin päälle milloin lystää, ei tarvitse odotella tuota 109c rajaa mikä tuntuu ihan liian korkealta, vaikka normaalia olisikin.
2004 on viimeinen vuosi säädettävillä iskareilla. Itsellä 7/2004 rekisteröity ja säädöt löytyy, kuten myös kaikissa nettimoton 2004 vuotisissa f4i pyörissä.
Viimeksi muokannut: Betoniporsas; 13.06.2016 klo 17:44.
Tuli käytyä pyörä hakemassa. Pyörä ei ole nostanut itsellä kun 2500 kierrokset korkeimmillaan. Juuri kun saavuttaa tuon huipun niin alkaakin tasaisesti laskea, eli kuuluu tehdäkkin noin. Tais muistaa edellinen omistaja väärin että nostaisi 3500..
Todella tyytyväinen pyörään, akkua piti vähän herätellä ylläpitolaturilla, kun meinasi olla käynnistysongelmia. Nyt käynnissä jännite 14, kun ennen herättelyjä oli joku 11-12.. Pyörässä oli uudet ketjut, hammasrattaat , etupyörä ja muutenkin aivan timanttisessa kunnossa!
Nyt vaan kilometrejä taittamaan niin alkaa taitokin nousta, kun korttikaan ei ole kauaa vielä ollut!
edit: tosiaan kun kierrokset on korkealla niin ei kyllä hirviä laittaa ykköstä silmään.. Täytyy varmaan aamuisin alkaa starttaa valmiiksi ykkönen päällä niin säästynee laatikko..
Ryyppyä pystyy säätämään siitä tangosta, muutamasta olen säätänyt kierrokset kylmänä sinne 2000rpm kohdille, ja laskee myös nopeammin alas.
Ja vielä on hienosti lähtenyt käyntiin pakkasen rajamaillakin.
Ennen säätöä huuti siellä ~3000rpm nurkilla.
sliparilla ei ole kiva käynnistää rivitalon pihassa aamuisin kun koko piha raikaa ja naapurit tykkää![]()
Drz
Tankki ylös, ilmanputsarikoppa pois. Sitten näkyy ryyppyä käyttävä tanko. Siitä tangon mutterista säätämällä saa ryyppyä säädettyä. Tanko liikkuu jäähdytysnesteen lämpötilan mukaan ja säätää ryypyn voimakkuutta.
Drz
Pahoittelut jos jostain kohti ketjua löytyy vastaukset, mutta en äkkiseltään löytänyt..
Muutama kysymys omasta pyörästä, kun nyt kilometrejä on hieman tullut niin kiinnittää pyörän toimintaan enemmän huomiota.
- Pyörästä kuuluu ns. laahaus ääni, joka häviää kun painan kytkintä. Tämä ilmeisesti ominaisuus?
- Väliin kuuluu hieman resonoiva ääni, liekkö nokketju siellä rallattelee?
Entä tämä:
- Ajan tasan 40km/h (3. vaihde, kierrokset n. 2500rpm) niin pyörä hieman ns. nykkii. Ei mene tasaisesti. Mutta jos teen kiihityksiä niin kiihtyy kyllä hyvin ja tasaisesti. Kun ajan 2 vaihteella tuon 40kmh ja kierrokset on n. 3000rpm niin mielestäni ei nyki, ainakaan niin paljoa.
Eipä nämä pikkukoneet taida olla tarkoitettu noin pienille kierroksille, itse huomannut saman.![]()
Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
Ei se tonninen isovelikään noin matalilla toimi, saati sitten toi nykyinen thumpperi![]()
KTM 690SM
Niin paikallaan vapaalla kytkin juttelee? Cbr:n ominaisuus riippumatta sukupolvesta. Ne kaikki rallattaa enemmän tai vähemmän.
Japanialainen pienehkökuutioinen twin cam nelonen = kierroskone, ei alavääntöä. Anna vaan runtua, polkase ainakin kerran alaspäin ja kovaa ajoa.
Nokkaketju pitää sellasta melko kovaa selkeästi erottuvaa raklatusta. Sen kyllä tunnistaa kun sen kuulee.
Kanttii muuten laittaa joko allekirjoitukseen tai edes mainita mikä sukupolvi/vuosimalli kyseessä kun tämä ketju kattaa kaikki äffäkusiaiset joissa on hyvinkin suuria eroavaisuuksia kun puhutaan kuitenkin kolmenkymmenen vuoden aikaerosta F1: ja F4i:n välillä...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Copy that. Polkaisee saman tien pari pykälää pienempää niin alkaa jo tapahtumaankin ehkä jotain.
Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
F4i -02 lämmöt ajon aikana 78 astetta. Paljonko kuuluisi olla, oisko syytä vaihtaa termari?
Miten tarkistaa että onko takapyörä suorassa?
Tiukkasin ketjut, niin kiinnitin huomiota että takapyörän merkit vasemmalla ja oikealla ei täsmännyt takana toisiinsa? Ajattelin vain että epähuomiossa edellinen omitaja kiristänyt. Oli melkein viivan ero..
Kiristin ketjut ja laiton merkit täsmäämään vasemmalta ja oikealta puolelta. Nyt sitten hoksasin ottaa mitan käteen ja mittailla takavanteen reunasta takahaarukan reunaan niin melkein sentin ero??
Onko tuo oikea paikka mitata?
Voiko olla että rengas on silti vinossa, vaikka merkit ovat kohdakkain molemmilta puolin? Mistä tuo kannattaisi mitata ja varmistaa?
cbr 600f vm. 2007
Honda CBR 600 F vm. 2006
Valmistaja on laittanut ne merkit takahaarukkaan,noudata niitä,pitäisi tarkkuus riittää.
Drz
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Arvaan,että vääntö alkaa tästä(kin) asiasta
Seuraavaksi sanotaan,että pitää olla laser, ei saa muuten suoraan
Mutta joo... Älä ainakaan mittaa vanteesta haarukkaan.
Drz
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
No niin, nyt tarttis hiukan apuja. Mulla on 2000 vuoden CBR F4 PC 35 kaasari koneella siis. Erinäisistä syistä pyörä on ollut ajamatta noin 2 vuotta. Ajosta suoraan säilöön jätetty (lämmin kuiva tila) Nyt olen yrittänyt masiinaa uudelleen ajoon, mutta sepä ei suostu käymään kuin max 800 kierroksella tyhjäkäyntiä ryyppy täysin päällä. Heti kun pikkaisenkin päästää ryyppyä pois maksimista kone sammuu, sama jos hiukankin yrittää avata kaasua. Polttoaine pumpun uusin ei vaikutusta. Polttoaine suodatin on myös uusi. Bensa on kanssa uutta. Kaasarit olen irroittanut 4 kertaa ja joka kerta avannut, purkanut ja putsannut kaasarin puhdistusaineella, asetonilla ja paineilmalla, rassannut kaikki löytämäni kanavat varmuuden vuoksi ohuella teräslangalla. Uimurikammioiden pohja oli värjäytynyt vihertäväksi johtuen tästä nyky bensasta, mutta mitään isompaa ei löytynyt. Mitään viallisia osia en kaasarien sisältä myöskään ole löytänyt, mikään suutin, kanava ei näyttäisi olevan tukossa. Luistit, neulat, kalvot ovat ok. Tulpat/ sytytyspuoli on varmistettu että toimii. Nyt loppuu älyasian suhteen, en enää keksi mistä pitäisi vikaa etsiä. Olisiko minkäänlaisia ideoita mitä vielä pitäisi tutkia.
Oisko joku alipaineletku irti jostain? kaasarin kurkku murtunu?
Mites akun kunto? Eiks nää ollu aika kranttuja virransaannin kanssa?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kyllä se vika melkeinpä väkisin siellä kaasareissa on, kun kerran maksimiryypyllä kone jotenkin käy. Jos tukosta ei muuten löydy, niin yksi vaihtoehto voisi olla kaasareiden ultraäänipesu. Tai jotkut kai ovat vaan keittäneetkin kaasareita jonkin sortin pesuliuoksessa, jos ei ultraäänipesuun ole mahdollisuutta.
No ne alipainevuodot on melko nopsaan tarkastettu, suihkii lyhyitä suhauksia starttispraytä sinne kaasareiden suuntaan, jos kierrokset hyökkää on jossain alipainevuoto. Melkeen kans kaasareita veikkaisin mut en sulkis sitä virtapuolta pois laskuista.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91