Hyvä tietää, voisihan sieltäkin kysäistä. Löysin tosin tuolta siuntiosta tommosen Lat-Vet -nimisen firman, joka ilmeisesti purkaa maahantuomiaan käytettyjä pyöriä varaosiksi, ja ainakin weppisivujen mukaan pitäisi peilikin löytyä, 30 egee. Kaveri olis sopivasti tulossa stadista pohjanmaalle huomenna, joten jos vielä BW:stäkin osa löytyisi, niin se voisi olla vikkelämpi ratkaisu. Tässä vielä muillekin tarvitsijoille linkki, jos ei oo aiemmin ollut esillä: Lat-Vet MP-varaosat
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.
onko kukaan muu koittanut tuota kiristimen virittämistä?
meillä on ajettu jo 2tkm ongelmitta
talvella tuota viriteltiin ja nyt on ajossa todettu toimivaksi
eli viritetään kerran alkuperäinen kiristin ja sitten vaihdetaan kiristin ja ketju
eli ongelma oli perus ketjun rallatus.kiristettiin kiristintä-->loppu rallatus.vaihdetaan kaikki osat seuraavaksi.
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
mitenkäs tuota kiristintä sitten kiristetään?siis sellasta alkuperäistä, ei manuaalista?![]()
CBR pc25 91/96
sielä sisällä on jousi jota on kierretty(veikke @ Heinä. 03 2009,23:31) kirjoitti
kun avaat kiristimen niin se jousi pärähtää vapaaksi sitten vaan ruuvataan riittävästi kierroksia jouseen ja koko systeemi kasaan
ideahan on siinä kun ketju kuluu niin tuo jousi työntää kiristintä ulos päin ja työntää ketjua kireemmälle jossain vaiheessa jousesta loppuu työntövoima sen takia sitä jousta pitää vetää kireemmälle että jaksaa työntää kovempaa.
siksi uuden kiristimen vaihto ei juuri auta asiaan
ainakin vm 99-00 pyörässä on tälläinen kiristin
vanhemmissa voi olla öljynpaineella toimiva
kavan kiristin kuvassa purettuna aika lailla saman näkönen
kuva
tuola on kans juttua tuosta
linkki
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
No ei ole samallainen kuin kawassa. Ainakaan 95-98 Ceebrassa ja Hornetissa.NKK(make200 @ Heinä. 04 2009,11:10) kirjoitti
Kawassa jousi työntää ja Hondassa kiertää, ja käsittääkseni PC-25ssä on öljynpaine(avusteinen?) kiristin.
Paljonko on riittävästi? Montako kierrosta siellä on alunperin jännitystä?(make200 @ Heinä. 04 2009,11:10) kirjoitti
KTM 690SM
jos nyt tuon kiristimen vaihtaisi kuitenkin uuteen niin voiko sen vain yksinkertaisesti tehdä "2 mutteria auki, vanha pois,uusi tilalle"?
vai pitääkö aukaista koneen poski jne...?
CBR pc25 91/96
tuohon montako kierrosta oli en pysty vastaamaan koska kun sen avaa se melkein väistämättä pärähtää auki se jousi
ainakin ensimmäisellä kerralla
mutta hyvin tuntuu toimivan nyt.
tärkeintähän tuossa on että ei laita hulluna niitä kierroksia
ettei kiristin paina liian lujaa sitä ketjua.
isoin ongelma tuossa kiristimessä on mielestäni juuri tuo jousi
kun ketju vähän venyy tuosta jousesta loppuu työntö voima
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
-99 mallissa piti ottaa tankki pois tieltä(veikke @ Heinä. 05 2009,18:35) kirjoitti
kaasaripaketti oli muutenkin pois mulla voi olla ettei sitä tarvitse ottaa irti
ja kuusio kolo pulttia varten piti olla jatko vartta.
ei se ihan helpoimmassa paikassa kyllä ole että jos itse meinaa vaihtaa kannattaa varata siihen vähän aikaa
ja konetta ei saa missään nimessä pyörittaa jos kiristin ei ole paikalla
ja uuden kiristimen päässä on se metallinen sokka
se otetaan pois vasta kun kiristin on paikoillaan se vapauttaa jousen joka alkaa työntämään sitä tappia ketju ohjuria vasten
ja ne ohjeet
http://www.bossturbo.com/cbr/howto_cct.shtml
ja omalla vastuulla tietenkin alotatte hommat
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
löysin ton haynesin manuaalin ja tosiaan 91-94 kiristäjän vaihto tarvii ottaa vaan kate pois tieltä ja kaks ruuvia auki...
mut tässä sanotaan että pitäisi täyttää sopiva astia öljyllä ja liikutella tuota kiristäjää ulos-sisään niin kauan että öljyyn ei tule ilmakuplia ja sitten jättää tuo kiristin pisimpään asentoon?
ja nyt vasta kiristin paikkaansa ja ruuvit kiristetään 10nm voimalla kiinni![]()
CBR pc25 91/96
tulipas vaihettua toi kiristin uuteen hondan alkuperäiseen ylläolevan ohjeen mukaan *
kylläpäs tuli käyntiääneen eroa...
vanha piti ehkä pientä ääntä koko ajan ja välillä kun käynnisti tuli oikein kunnon rallatukset. mut nyt on ku uus mopo taas *![]()
ei öljyyn kastaminen ole pakollinen mut jos sitä ei tee niin ketju rallattaa kunnolla muutaman minuutin ennen kuin toi kiristin saa öljystä painetta... *
E: niin ja ei vanha kiristin mitenkään kuluneelta yms näyttäny vaikka eroa onkin kuin yössä ja päivässä, mut eihän tuo varmaan päällisinpuolin pahemmin kulukaan vaan se jousi juurikin vaan löystyy... *
CBR pc25 91/96
heitin leovincen pöntön paikkaansa ja tuli mieleen että vähentääkö tuo db-killeri kuinka paljon tuota pakokaasujen virtausta/tehoja?
onko kukaan mitannu db-killeri paikallaan ja ilman kuinka paljon vaikuttaa?
CBR pc25 91/96
Kyllähän se db-killeri virtausta vähän vastustaa, mutta ei sillä tehojen lisäykseen/vähenemiseen ole juurikaan merkitystä, lähinnä meteliin. Paitsi jos haluaa pilkkuja viilailla.
En ole mitannut, mutta voi toimia killerin kanssa jopa paremmin.![]()
Olen syytön - ja sillä sipuli.
Mistä muuten tilasit nuo jarruletkut? Hinta?(veikke @ Kesä. 27 2009,10:07) kirjoitti
Oliko valmiit pätkät vai pitikö ilmoittaa letkujen mitat vai kuinka tuo hoitui?
Olen syytön - ja sillä sipuli.
duellilta noi tuli ja 99e eteen ja taakse 55e... valmiit pätkät *merkkikohtaiset tossa -09 luettelossa... *(sivu300) *
ja tosiaan säiliöltä omat letkut satuloihin kun vakioissahan on se jakopätkä siinä etulokarin päällä...
*
CBR pc25 91/96
Leovincen evoII on muutaman tuhanen kilsan aikana muuttunut killerillä melutasoltaan ja käytökseltään lähemmäs killeritöntä putkea. Kaippa sieltä on materiaalit palaneet/avartuneet siitä kohtaa, mistä killeri puskee kaasut osin vaimenninpönttöön. Ihan asennuksen jälkeen tuntui siltä, että killerillä pyörä vetää ihan alakierroksilla jopa huonommin kuin vakiopöntöllä ja ilman killeriä samalla tavalla kuin vakiona. Mahdollinen ero alakierroksilla ei liittyne putken maksimivirtaukseen yhtään mitenkään.(veikke @ Heinä. 11 2009,23:36) kirjoitti
Tein muuten itseasiassa sellaisen operaation tuossa taannoin, että mielenrauhani vuoksi hioin sen killerin paksun pään terävät nurkat ja hitsausmollukat pyöreiksi. Tuskin on virtauksiin mitään vaikutusta, koska paksuimmasta kohdasta killeriä en ohentanut, mutta helpotti tuo henkisesti.
Dynossa en ole käynyt, mutta mitään kellolla mitattavaa tai sitä persiissä tuntuvaa eroa en useissa varttimailivedoissa huomannut. Jotain suhdetta siihen käytännön eroon voinee hahmottaa siitä, että vartilla 0,2s eroja saa aikaan sillä, että kuinka agressiivisesti lähetys onnistuu. Sliparin vaikutus on murto-osa tuosta eli käytännössä täysin mitätön.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Oon tehny saman havainnon. Ajelin jonku aikaa killerillä (otin pois kun se ruuvi oli tippunu) ja nyt ilman sitä tuntuu jaksavan paljon paremmin matalilla kierroksilla. Ei niillä (alle 3 tonnin) kyllä viitsi kurnutella, mutta voi jos siltä tuntuu(mjtee @ Heinä. 12 2009,12:02) kirjoitti
![]()
Mc-scatter myy pikkasen halvemmalla. Sieltä tilasin omaan noi Goodridgen letkut ja sitä ostosta ei oo tarvinnu katua.(Tuomax @ Heinä. 11 2009,23:55) kirjoitti
![]()
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Ongelmana seuraavaa:
Näyttää vuotavan tuo ns. vetoakselin stefa rattaan takana.
Onko kellään tietoa irtoaako tuo stefa ulos vai sisäänpäin, tai yleisesti minkälainen homma vaihtaa. Malli -99 f4
Nyt kun kortti kuivumassa, niin olisi tuo aikaa vaihtaa ja hiplata![]()
Eiköhän tuo ulospäin lähde, valtaosa akselitiivisteistä samoin. http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s....eh=3048 osa 37.(Tornado @ Heinä. 17 2009,10:13) kirjoitti
Itellä on pitemmän aikaa jo ollut tämä "nykimis" vika. Hyvä kuvaus viasta voisi olla:
Kun hiljentää vauhtia edessä olevan risteyksen takia moottorijarrulla ja vaikka vaihde olis 2 niin loppua pitkin, kun vauhti alkaa hiljeneen liikaa niin se silleen nykii eteen ja taakse melko voimakkaasti, eli jossain päin konetta on väljää. Kaverin autossa kun istuskelin ja ihmettelin kun siinäkin esiintyy samanlaista vikaa: Jos vaikka moottorijarruttaa jolloin veto menee pois päältä ja sitten vaikka kuinka nätisti yrittää antaa kaasua niin ikävä nykäsy tuntuu aina. ( Tätä nykimistä ei esiinny, jos on tarpeeksi vetoa päällä, kuten sopivan jyrkkään ylämäkeen ajaminen, on melko taivaallinen fiilis)Eli ajaminen kaupunki ajossa on yhtä seilaulua edes ja takas.
Kaveri sitten sano, että vika voisi olla kytkimessä, mutta itse vähän epäilen. Tuli kuitenkin mieleen, että voisikos omassa pelissä olla vika kytkimessä. Ja jos siellä se vika olisi niin mikäs siellä kytkimessä olisi kulunut ja vaihto tarpeessa?
Kiitän ja kumarran *![]()
Jee Jee
Sehän nyt on kohtuu normaalia, että auto nykäisee kun moottorijarrutuksesta ---> painaa kaasua? Kun alkaa taas vetämään lisää vauhtia kotteroon.. Vaihteiston rattaissa tosiaan on väljää. Mutta jos se sun pyörä nykii pelkässä moottorijarrutuksessa, niin sitten vikaa katseltava muualta. Näin autoalan ihmisenä ja itsekin muutaman pyörän omistaneena, niin aloita vaikka ketjujen kiristämisellä ja kunnolla rasvaa, että rullaavat hyvin.
CBR 600rr
Mistä takavalon polttimo, iso lasikanta 21/5 W ? Stormin sivuilla ainakin kuvan mitat liian isoja. Tosin lähden kohta liikenteeseen joten mahd. vastaukset luen vasta sitten kun on jo löytynyt...
Motonetistä aikanaan omaani uuden polttimon ostin.(jr66 @ Heinä. 22 2009,11:36) kirjoitti
xxx
Juu eli Bikepoint Lahdessa, ei ollut hyllyssä (tietenkään...) Stormilla ei ollut edes listalla ja motonetissä kävin mutta ajattelin että ei kuitenkaan ole niin en edes kysynyt.(Streethawk @ Heinä. 22 2009,14:11) kirjoitti
Voiko joku kertoa nopeasti !!!
Mites tuosta cbr 600 f2 saa kaasarin neulan poijes siitä "kotelosta" ?
EDIT: ja tässä kohdassa siis menossa !
cbr kaasari
EDIT2:
Lähtihän se irti, oli vai aika tiukassa, että piti käyttää ruuvia. ihmettelinkin että minkä takia siinä päällä on kierteet. Voi kun on tyhmä.
Mutta: mites sitten tuota neulaa säädetään hitusen alaspäin ?
Nytten menossa tässä :cbr neula
Jee Jee
Sanokaas joku viisaampi että kummat tulpat käy Honda CBR 600F vm. 2003 pyörään vai käykö molemmat? CBR600F 2001-2003 käyttäjän käsikirjassa tulppien malliksi sanotaan NGK IMR9A-9H ja huoltokortti CBR600F 2001-2004 taas sanoo, että tulpat olisivat NGK IMR9C-9H.
googlettamalla ainakin löyty että toi ngk imr9c-9h menis 1100 xx 01-07 ja sit ngk imr9a-9h 2003 f4:seen![]()
CBR pc25 91/96
Olen omistanu 3 vuotta samanlaisen,ei KOSKAAN mitään vikaa etes yrittäny esittää..Hyvä pyörä,pitkäksi aikaa iloa,onnea valitsemallenne tielle... *![]()
CBR 600f -05
Jos siihen ei kuole niin kyllä se ainaki sattuu ihan p*keleesti!
Molemmat A ja C käy, koska ovat samaa kuumuusluokkaa (9) ja samalla 0.9mm raolla.(Macce @ Elo. 06 2009,21:25) kirjoitti
Ilmeisesti pieni ei havaittava ero saattaa olla C mallin eduksi suorituskyvyssä
(muistaakseni uudempiin malleihin tuli tuo C ja siitä tuonne huoltokorttiin)
Jos englanti taipuu, niin tuossa tarkempi selitys.
Here's what the Technical Support Representative said about using these plugs (2005 model):
Hello,
Thank you for contacting NGK spark plugs USA. Fortunately the IMR9A-9H can be
substituted for the IMR9C-9H without any issues.
The only difference is the IMR9C-9H has a taper
cut ground electrode which helps to concentrate the spark more than on the IMR9A-9H.
I would recommend you continue using the IMR9A-9H,
but when replacing the plugs again you may want to get the correct IMR9C-9H because
they may give slightly better performance. Hope this helps, thank you.
Regards,
BrandonPeeler
Technical Support Representative
Aftermarket Division
NGK Spark Plugs (U.S.A.), INC.
46929 Magellan Dr.
Wixom, MI 48393
Bpeeler@ngksparkplugs.com
and what Customer Service said:
These are essentially the same plug, the only difference is that the IMR9C-9H features a
tapered cut shape ground electrode. All other characteristics,
heat range, and gap are the same. The IMR9A-9H plug you purchased should work fine,
although the tapered cut is to reduce quenching and shadowing.
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Moi vaan kaikille,
Itselläni -99 äffä ja kyselisin olisiko täällä mahdollisesti joku joka tietäisi mistä kyseiseen malliin saisi puig:n kirkkaan tuplakupla (race) pleksin, kysellyt jo useammasta paikasta mutta kaikilla tarjolla vain savua..
Onko jollain kokemuksia kyseisestä pleksistä ? Itse päätynyt vaihtamaan koska vakio pleksi ohjaa ilmavirran rintaan kun pystympi asento ja naamaan kun matalampi..![]()
Honda CR1000R -10
ex.Honda CBR1000RR -05
ex.Honda CBR600F -00