Sivu: 20 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 2013:sta
  1. #571
    Hyvä tietää, voisihan sieltäkin kysäistä. Löysin tosin tuolta siuntiosta tommosen Lat-Vet -nimisen firman, joka ilmeisesti purkaa maahantuomiaan käytettyjä pyöriä varaosiksi, ja ainakin weppisivujen mukaan pitäisi peilikin löytyä, 30 egee. Kaveri olis sopivasti tulossa stadista pohjanmaalle huomenna, joten jos vielä BW:stäkin osa löytyisi, niin se voisi olla vikkelämpi ratkaisu. Tässä vielä muillekin tarvitsijoille linkki, jos ei oo aiemmin ollut esillä: Lat-Vet MP-varaosat
    He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.
  2. #572
    onko kukaan muu koittanut tuota kiristimen virittämistä?
    meillä on ajettu jo 2tkm ongelmitta
    talvella tuota viriteltiin ja nyt on ajossa todettu toimivaksi

    eli viritetään kerran alkuperäinen kiristin ja sitten vaihdetaan kiristin ja ketju

    eli ongelma oli perus ketjun rallatus.kiristettiin kiristintä-->loppu rallatus.vaihdetaan kaikki osat seuraavaksi.
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  3. #573
    mitenkäs tuota kiristintä sitten kiristetään?siis sellasta alkuperäistä, ei manuaalista?
    CBR pc25 91/96
  4. #574
    Lainaa (veikke @ Heinä. 03 2009,23:31) kirjoitti
    mitenkäs tuota kiristintä sitten kiristetään?siis sellasta alkuperäistä, ei manuaalista?
    sielä sisällä on jousi jota on kierretty
    kun avaat kiristimen niin se jousi pärähtää vapaaksi sitten vaan ruuvataan riittävästi kierroksia jouseen ja koko systeemi kasaan

    ideahan on siinä kun ketju kuluu niin tuo jousi työntää kiristintä ulos päin ja työntää ketjua kireemmälle jossain vaiheessa jousesta loppuu työntövoima sen takia sitä jousta pitää vetää kireemmälle että jaksaa työntää kovempaa.
    siksi uuden kiristimen vaihto ei juuri auta asiaan

    ainakin vm 99-00 pyörässä on tälläinen kiristin
    vanhemmissa voi olla öljynpaineella toimiva

    kavan kiristin kuvassa purettuna aika lailla saman näkönen
    kuva

    tuola on kans juttua tuosta
    linkki



    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  5. #575
    Lainaa (make200 @ Heinä. 04 2009,11:10) kirjoitti
    ainakin vm 99-00 pyörässä on tälläinen kiristin
    vanhemmissa voi olla öljynpaineella toimiva

    kavan kiristin kuvassa purettuna aika lailla saman näkönen
    kuva
    No ei ole samallainen kuin kawassa. Ainakaan 95-98 Ceebrassa ja Hornetissa.NKK

    Kawassa jousi työntää ja Hondassa kiertää, ja käsittääkseni PC-25ssä on öljynpaine(avusteinen?) kiristin.

    Lainaa (make200 @ Heinä. 04 2009,11:10) kirjoitti
    sielä sisällä on jousi jota on kierretty
    kun avaat kiristimen niin se jousi pärähtää vapaaksi sitten vaan ruuvataan riittävästi kierroksia jouseen ja koko systeemi kasaan
    Paljonko on riittävästi? Montako kierrosta siellä on alunperin jännitystä?



    KTM 690SM
  6. #576
    jos nyt tuon kiristimen vaihtaisi kuitenkin uuteen niin voiko sen vain yksinkertaisesti tehdä "2 mutteria auki, vanha pois,uusi tilalle"?
    vai pitääkö aukaista koneen poski jne...?
    CBR pc25 91/96
  7. #577
    tuohon montako kierrosta oli en pysty vastaamaan koska kun sen avaa se melkein väistämättä pärähtää auki se jousi
    ainakin ensimmäisellä kerralla
    mutta hyvin tuntuu toimivan nyt.
    tärkeintähän tuossa on että ei laita hulluna niitä kierroksia
    ettei kiristin paina liian lujaa sitä ketjua.

    isoin ongelma tuossa kiristimessä on mielestäni juuri tuo jousi
    kun ketju vähän venyy tuosta jousesta loppuu työntö voima



    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  8. #578
    Lainaa (veikke @ Heinä. 05 2009,18:35) kirjoitti
    jos nyt tuon kiristimen vaihtaisi kuitenkin uuteen niin voiko sen vain yksinkertaisesti tehdä "2 mutteria auki, vanha pois,uusi tilalle"?
    vai pitääkö aukaista koneen poski jne...?
    -99 mallissa piti ottaa tankki pois tieltä
    kaasaripaketti oli muutenkin pois mulla voi olla ettei sitä tarvitse ottaa irti
    ja kuusio kolo pulttia varten piti olla jatko vartta.

    ei se ihan helpoimmassa paikassa kyllä ole että jos itse meinaa vaihtaa kannattaa varata siihen vähän aikaa
    ja konetta ei saa missään nimessä pyörittaa jos kiristin ei ole paikalla

    ja uuden kiristimen päässä on se metallinen sokka
    se otetaan pois vasta kun kiristin on paikoillaan se vapauttaa jousen joka alkaa työntämään sitä tappia ketju ohjuria vasten

    ja ne ohjeet
    http://www.bossturbo.com/cbr/howto_cct.shtml

    ja omalla vastuulla tietenkin alotatte hommat
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  9. #579
    löysin ton haynesin manuaalin ja tosiaan 91-94 kiristäjän vaihto tarvii ottaa vaan kate pois tieltä ja kaks ruuvia auki...

    mut tässä sanotaan että pitäisi täyttää sopiva astia öljyllä ja liikutella tuota kiristäjää ulos-sisään niin kauan että öljyyn ei tule ilmakuplia ja sitten jättää tuo kiristin pisimpään asentoon?

    ja nyt vasta kiristin paikkaansa ja ruuvit kiristetään 10nm voimalla kiinni
    CBR pc25 91/96
  10. #580
    tulipas vaihettua toi kiristin uuteen hondan alkuperäiseen ylläolevan ohjeen mukaan *
    kylläpäs tuli käyntiääneen eroa...
    vanha piti ehkä pientä ääntä koko ajan ja välillä kun käynnisti tuli oikein kunnon rallatukset. mut nyt on ku uus mopo taas *

    ei öljyyn kastaminen ole pakollinen mut jos sitä ei tee niin ketju rallattaa kunnolla muutaman minuutin ennen kuin toi kiristin saa öljystä painetta... *

    E: niin ja ei vanha kiristin mitenkään kuluneelta yms näyttäny vaikka eroa onkin kuin yössä ja päivässä, mut eihän tuo varmaan päällisinpuolin pahemmin kulukaan vaan se jousi juurikin vaan löystyy... *



    CBR pc25 91/96
  11. #581
    heitin leovincen pöntön paikkaansa ja tuli mieleen että vähentääkö tuo db-killeri kuinka paljon tuota pakokaasujen virtausta/tehoja?

    onko kukaan mitannu db-killeri paikallaan ja ilman kuinka paljon vaikuttaa?
    CBR pc25 91/96
  12. #582
    Kyllähän se db-killeri virtausta vähän vastustaa, mutta ei sillä tehojen lisäykseen/vähenemiseen ole juurikaan merkitystä, lähinnä meteliin. Paitsi jos haluaa pilkkuja viilailla.
    En ole mitannut, mutta voi toimia killerin kanssa jopa paremmin.
    Olen syytön - ja sillä sipuli.
  13. #583
    Lainaa (veikke @ Kesä. 27 2009,10:07) kirjoitti
    no jotain mukavaakin sentään cebbe sai goodridgen teräspunosjarruletkut
    Mistä muuten tilasit nuo jarruletkut? Hinta?
    Oliko valmiit pätkät vai pitikö ilmoittaa letkujen mitat vai kuinka tuo hoitui?
    Olen syytön - ja sillä sipuli.
  14. #584
    duellilta noi tuli ja 99e eteen ja taakse 55e... valmiit pätkät *merkkikohtaiset tossa -09 luettelossa... *(sivu300) *

    ja tosiaan säiliöltä omat letkut satuloihin kun vakioissahan on se jakopätkä siinä etulokarin päällä...

    *



    CBR pc25 91/96
  15. #585
    Lainaa (veikke @ Heinä. 11 2009,23:36) kirjoitti
    heitin leovincen pöntön paikkaansa ja tuli mieleen että vähentääkö tuo db-killeri kuinka paljon tuota pakokaasujen virtausta/tehoja?

    onko kukaan mitannu db-killeri paikallaan ja ilman kuinka paljon vaikuttaa?
    Leovincen evoII on muutaman tuhanen kilsan aikana muuttunut killerillä melutasoltaan ja käytökseltään lähemmäs killeritöntä putkea. Kaippa sieltä on materiaalit palaneet/avartuneet siitä kohtaa, mistä killeri puskee kaasut osin vaimenninpönttöön. Ihan asennuksen jälkeen tuntui siltä, että killerillä pyörä vetää ihan alakierroksilla jopa huonommin kuin vakiopöntöllä ja ilman killeriä samalla tavalla kuin vakiona. Mahdollinen ero alakierroksilla ei liittyne putken maksimivirtaukseen yhtään mitenkään.

    Tein muuten itseasiassa sellaisen operaation tuossa taannoin, että mielenrauhani vuoksi hioin sen killerin paksun pään terävät nurkat ja hitsausmollukat pyöreiksi. Tuskin on virtauksiin mitään vaikutusta, koska paksuimmasta kohdasta killeriä en ohentanut, mutta helpotti tuo henkisesti.

    Dynossa en ole käynyt, mutta mitään kellolla mitattavaa tai sitä persiissä tuntuvaa eroa en useissa varttimailivedoissa huomannut. Jotain suhdetta siihen käytännön eroon voinee hahmottaa siitä, että vartilla 0,2s eroja saa aikaan sillä, että kuinka agressiivisesti lähetys onnistuu. Sliparin vaikutus on murto-osa tuosta eli käytännössä täysin mitätön.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  16. #586
    Lainaa (mjtee @ Heinä. 12 2009,12:02) kirjoitti
    Ihan asennuksen jälkeen tuntui siltä, että killerillä pyörä vetää ihan alakierroksilla jopa huonommin kuin vakiopöntöllä ja ilman killeriä samalla tavalla kuin vakiona. Mahdollinen ero alakierroksilla ei liittyne putken maksimivirtaukseen yhtään mitenkään.
    Oon tehny saman havainnon. Ajelin jonku aikaa killerillä (otin pois kun se ruuvi oli tippunu) ja nyt ilman sitä tuntuu jaksavan paljon paremmin matalilla kierroksilla. Ei niillä (alle 3 tonnin) kyllä viitsi kurnutella, mutta voi jos siltä tuntuu
  17. #587
    Lainaa (Tuomax @ Heinä. 11 2009,23:55) kirjoitti
    Lainaa (veikke @ Kesä. 27 2009,10:07) kirjoitti
    no jotain mukavaakin sentään cebbe sai goodridgen teräspunosjarruletkut
    Mistä muuten tilasit nuo jarruletkut? Hinta?
    Oliko valmiit pätkät vai pitikö ilmoittaa letkujen mitat vai kuinka tuo hoitui?
    Mc-scatter myy pikkasen halvemmalla. Sieltä tilasin omaan noi Goodridgen letkut ja sitä ostosta ei oo tarvinnu katua.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  18. #588
    Ongelmana seuraavaa:
    Näyttää vuotavan tuo ns. vetoakselin stefa rattaan takana.
    Onko kellään tietoa irtoaako tuo stefa ulos vai sisäänpäin, tai yleisesti minkälainen homma vaihtaa. Malli -99 f4

    Nyt kun kortti kuivumassa, niin olisi tuo aikaa vaihtaa ja hiplata
  19. #589
    Lainaa (Tornado @ Heinä. 17 2009,10:13) kirjoitti
    Ongelmana seuraavaa:
    Näyttää vuotavan tuo ns. vetoakselin stefa rattaan takana.
    Onko kellään tietoa irtoaako tuo stefa ulos vai sisäänpäin, tai yleisesti minkälainen homma vaihtaa. Malli -99 f4

    Nyt kun kortti kuivumassa, niin olisi tuo aikaa vaihtaa ja hiplata
    Eiköhän tuo ulospäin lähde, valtaosa akselitiivisteistä samoin. http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s....eh=3048 osa 37.
  20. #590
    Itellä on pitemmän aikaa jo ollut tämä "nykimis" vika. Hyvä kuvaus viasta voisi olla:
    Kun hiljentää vauhtia edessä olevan risteyksen takia moottorijarrulla ja vaikka vaihde olis 2 niin loppua pitkin, kun vauhti alkaa hiljeneen liikaa niin se silleen nykii eteen ja taakse melko voimakkaasti, eli jossain päin konetta on väljää. Kaverin autossa kun istuskelin ja ihmettelin kun siinäkin esiintyy samanlaista vikaa: Jos vaikka moottorijarruttaa jolloin veto menee pois päältä ja sitten vaikka kuinka nätisti yrittää antaa kaasua niin ikävä nykäsy tuntuu aina. ( Tätä nykimistä ei esiinny, jos on tarpeeksi vetoa päällä, kuten sopivan jyrkkään ylämäkeen ajaminen, on melko taivaallinen fiilis)Eli ajaminen kaupunki ajossa on yhtä seilaulua edes ja takas .
    Kaveri sitten sano, että vika voisi olla kytkimessä, mutta itse vähän epäilen. Tuli kuitenkin mieleen, että voisikos omassa pelissä olla vika kytkimessä. Ja jos siellä se vika olisi niin mikäs siellä kytkimessä olisi kulunut ja vaihto tarpeessa?
    Kiitän ja kumarran *
    Jee Jee
  21. #591
    Sehän nyt on kohtuu normaalia, että auto nykäisee kun moottorijarrutuksesta ---> painaa kaasua? Kun alkaa taas vetämään lisää vauhtia kotteroon.. Vaihteiston rattaissa tosiaan on väljää. Mutta jos se sun pyörä nykii pelkässä moottorijarrutuksessa, niin sitten vikaa katseltava muualta. Näin autoalan ihmisenä ja itsekin muutaman pyörän omistaneena, niin aloita vaikka ketjujen kiristämisellä ja kunnolla rasvaa, että rullaavat hyvin.
    CBR 600rr
  22. #592
    Mistä takavalon polttimo, iso lasikanta 21/5 W ? Stormin sivuilla ainakin kuvan mitat liian isoja. Tosin lähden kohta liikenteeseen joten mahd. vastaukset luen vasta sitten kun on jo löytynyt...
  23. #593
    Lainaa (jr66 @ Heinä. 22 2009,11:36) kirjoitti
    Mistä takavalon polttimo, iso lasikanta 21/5 W ? Stormin sivuilla ainakin kuvan mitat liian isoja. Tosin lähden kohta liikenteeseen joten mahd. vastaukset luen vasta sitten kun on jo löytynyt...
    Motonetistä aikanaan omaani uuden polttimon ostin.
    xxx
  24. #594
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 22 2009,14:11) kirjoitti
    Lainaa (jr66 @ Heinä. 22 2009,11:36) kirjoitti
    Mistä takavalon polttimo, iso lasikanta 21/5 W ? Stormin sivuilla ainakin kuvan mitat liian isoja. Tosin lähden kohta liikenteeseen joten mahd. vastaukset luen vasta sitten kun on jo löytynyt...
    Motonetistä aikanaan omaani uuden polttimon ostin.
    Juu eli Bikepoint Lahdessa, ei ollut hyllyssä (tietenkään...) Stormilla ei ollut edes listalla ja motonetissä kävin mutta ajattelin että ei kuitenkaan ole niin en edes kysynyt.
  25. #595
    Voiko joku kertoa nopeasti !!!
    Mites tuosta cbr 600 f2 saa kaasarin neulan poijes siitä "kotelosta" ?

    EDIT: ja tässä kohdassa siis menossa !
    cbr kaasari

    EDIT2:
    Lähtihän se irti, oli vai aika tiukassa, että piti käyttää ruuvia. ihmettelinkin että minkä takia siinä päällä on kierteet. Voi kun on tyhmä.
    Mutta: mites sitten tuota neulaa säädetään hitusen alaspäin ?
    Nytten menossa tässä :cbr neula



    Jee Jee
  26. #596
    Sanokaas joku viisaampi että kummat tulpat käy Honda CBR 600F vm. 2003 pyörään vai käykö molemmat? CBR600F 2001-2003 käyttäjän käsikirjassa tulppien malliksi sanotaan NGK IMR9A-9H ja huoltokortti CBR600F 2001-2004 taas sanoo, että tulpat olisivat NGK IMR9C-9H.
  27. #597
    googlettamalla ainakin löyty että toi ngk imr9c-9h menis 1100 xx 01-07 ja sit ngk imr9a-9h 2003 f4:seen
    CBR pc25 91/96
  28. #598
    Olen omistanu 3 vuotta samanlaisen,ei KOSKAAN mitään vikaa etes yrittäny esittää..Hyvä pyörä,pitkäksi aikaa iloa,onnea valitsemallenne tielle... *



    CBR 600f -05

    Jos siihen ei kuole niin kyllä se ainaki sattuu ihan p*keleesti!
  29. #599
    Lainaa (Macce @ Elo. 06 2009,21:25) kirjoitti
    Sanokaas joku viisaampi että kummat tulpat käy Honda CBR 600F vm. 2003 pyörään vai käykö molemmat? CBR600F 2001-2003 käyttäjän käsikirjassa tulppien malliksi sanotaan NGK IMR9A-9H ja huoltokortti CBR600F 2001-2004 taas sanoo, että tulpat olisivat NGK IMR9C-9H.
    Molemmat A ja C käy, koska ovat samaa kuumuusluokkaa (9) ja samalla 0.9mm raolla.
    Ilmeisesti pieni ei havaittava ero saattaa olla C mallin eduksi suorituskyvyssä
    (muistaakseni uudempiin malleihin tuli tuo C ja siitä tuonne huoltokorttiin)

    Jos englanti taipuu, niin tuossa tarkempi selitys.

    Here's what the Technical Support Representative said about using these plugs (2005 model):

    Hello,

    Thank you for contacting NGK spark plugs USA. Fortunately the IMR9A-9H can be
    substituted for the IMR9C-9H without any issues.
    The only difference is the IMR9C-9H has a taper
    cut ground electrode which helps to concentrate the spark more than on the IMR9A-9H.
    I would recommend you continue using the IMR9A-9H,
    but when replacing the plugs again you may want to get the correct IMR9C-9H because
    they may give slightly better performance. Hope this helps, thank you.

    Regards,

    BrandonPeeler
    Technical Support Representative
    Aftermarket Division
    NGK Spark Plugs (U.S.A.), INC.
    46929 Magellan Dr.
    Wixom, MI 48393
    Bpeeler@ngksparkplugs.com

    and what Customer Service said:

    These are essentially the same plug, the only difference is that the IMR9C-9H features a
    tapered cut shape ground electrode. All other characteristics,
    heat range, and gap are the same. The IMR9A-9H plug you purchased should work fine,
    although the tapered cut is to reduce quenching and shadowing.
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  30.  
  31. #600
    Moi vaan kaikille,

    Itselläni -99 äffä ja kyselisin olisiko täällä mahdollisesti joku joka tietäisi mistä kyseiseen malliin saisi puig:n kirkkaan tuplakupla (race) pleksin, kysellyt jo useammasta paikasta mutta kaikilla tarjolla vain savua..
    Onko jollain kokemuksia kyseisestä pleksistä ? Itse päätynyt vaihtamaan koska vakio pleksi ohjaa ilmavirran rintaan kun pystympi asento ja naamaan kun matalampi..
    Honda CR1000R -10
    ex.Honda CBR1000RR -05
    ex.Honda CBR600F -00
Sivu: 20 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen