Mitä öljylaatua olette käyttäneet Honda VFR 800 (1998 -->) pyörässä? Samaten kiinnostaa mistä olette öljyn ja suodattimen ostaneet, pitäisi vaihtaa öljyt...
Itse vaihdoin juuri omaan XX:n Hondan omat GN4 öljyt ja alkuperäisen suodattimen - yhteensä kustansi 45 eskoo BikeWordista.
Toimii Hondan laatikko ja kytkin parhaiten tällä yhdistelmällä. *![]()
Mulla oli CBR600rr -03 ja käytin siinä Honda GN4 + Hondan suodatin. Toimi erittäin hyvin.
Luultavasti siellä VFR:n ohjekirjassakin lukee Honda GN4.
Raision Bike-Worldistä sai 4l GN4:sta ja hondan ketjurasvan 40 eskolla...
VFR750F
CBR1000RR
Ajelin kolme vuotta Teboilin Suber Bike öljyillä
ja ostin Aina alkuperäisen öljynsuodattimen Aron Antilta
Toimi hyvin Hondan laatikko tällaisellakin yhdistelmällä![]()
Life is hard, then you die...
Tebarin SuperBike 15W50 mullakin oli ja filsut BikeWorldista, nätisti toimi loota.
Dirty Nasty Furriner
Noh, tuli ostettua sitten BikeWorld:sta Hondan öljyt (GN4) ja suodatin..(2705 @ Huhti. 08 2008,17:02) kirjoitti
Onko sillä loppuen lopuksi mitään merkitystä mitä oljyä siellä pyörii, jos viskositeetti täyttää pyörän valmistajan vaatimukset ja on tunnettua merkkiä. Huolto-ohjelman mukaan öljyt vaihdetaan aika usein.(steelman @ Huhti. 08 2008,18:50) kirjoitti
Olen useammassakin Hondassa käyttänyt Motulia, enkä ainakaan minä pysty sanomaan mitään puolesta tai vastaan.
No sen verran voi sanoa että Gastrol GPS 10/40 ei toiminut raskaassa matkalastissa helteellä Norjan ylämäissä. Ei meinannut saada vaihteita päälle ilman kolahduksia, varsinkaan ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa. Vaihdoin sen jälkeen Shell Advance Ultra 10/40 koneeseen ja ne toimi paremmin. Tuohan on todella ohutta tavaraa, melkein kuin vettä kaatais koneeseen, mutta hyvin ne on sisällä pysyneet. Noilla on sitten ajettu useampi kausi ( silloin tällöin tosin vaihdettu *). Ens kesäksi on sitten menossa Hondan öljyt koneeseen kun shellin öljyt on turhan arvokkaat. Katotaan miten ne toimii. Kyllä öljyissä eroja on vaikka kaikki mopoon on tarkoitettu ja viskositeetti on sama.