Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
  1. #1
    Millainen mahtaa olla kyseinen pyörä, onko kokemuksia? Ilmeisesti aika kestävä ja luotettava, pitääkö paikkansa? Mitä kulutuslukemia olette mittailleet? Tämä olis nimittäin yksi vaihtoehto monien muiden joukossa kun haeskelen pyörää. Kyykkypyörät ei enää kiinnosta, pitäisi löytää vähän pystymmästä asennosta ajettava pyörä.
  2. #2
    Omistan tuollaisen, vm -96 vekottimen ja olen ollut siihen hyvin hyvin tyytyväinen. Hankin sen yleis- ja matkapyöräksi ja hyvin on tehtävänsä täyttänyt. Yleisesti Diversion on luotettavan pyörän maineessa. Saksalaiset moittivat D:a siitä, että autobahnnopeuksilla sen kulutus nousee kohtuuttomaksi, mutta Suomen oloissa kohtuullisella kahvankäännöllä kulutus on ollut noin 5,5.

    Alakatetta kaipaisin. Sitä ei ainakaan alkuperäisenä ole.
    --------------
    There are two global things in the world:
    -hydrogen and
    -stupidness.
    --------------
    Suzuki T250
    Honda CB350
    Honda CB750
    (Väliä 25 vuotta ja sitten...)
    Yamaha XV Virago 535
    Yamaha XJ900S Diversion
  3. #3
    -96 mallisella tuli 20tkm ajettua. Paljon matkaa laukuilla ja kaksi päällä tuli ajettua. Ei mitään ongelmia pyörässä. Yksinkertainen ja kestävä pyörä.
  4. #4
    Hyvä ja kestävä pyörä, mutta....

    No joo pleksin kanssa ainakin itselläni oli ongelmia, ei millään meinanut löytyä sellaista että olisi saanut kypärää hiljaiseksi.
    Tai löytyhän se kun sahasin kymmenen senttiä vakiopleksistä pois, mutta sitten ei voinutkaan enään puhua pleksistä
    Pientä nypytystä käynnissä, helpottaa jos poistaa pakokaasunkierrätys vermeet. Itse olen 183 pitkä ja pikkasen avarampaa tai vaihtelu mahdollisuutta omavaa ajoasentoa olisin siitä kaivannut. Jos penkin olis nostanut sentin tai ylemmäs olisi ollut polvikulma parempi. Kokeilin tuota koti konstein. Vipottava etupää ainakin isoilla alkuperäissivulaukuilla.
    Nämä olivat kokemukseni omasta pyörästä kolmen vuoden takaa. Pyörä oli 2003 mallinen ja ajettu 12tkm kun ostin sen. Ajoin sillä 15tkm ja Norjassa kävin ilman ongelmia, kardaani ehdoton plussa. Silti jos vertaan nykyiseen TDM:ääni niin en vaihtaisi takaisin. TDM:n istuma-asento on parempi ja vaihtelumahdollisuuksia enemmän. Kulutuskin litran pari pienempi, ainoastaan ketjut ovat miinusta. Silti voin suositella Diversionia hyvin mielin, se on helppo ajaa ja varmatoiminen kuin se legendaarinen junan vessa. Hinta laatu suhde on kunnossa.
  5. #5
    Onkohan kukaan saanut apuja pitemmästä pleksistä? Sellaisiakin on vissiin jostain keskieuroopasta saatavilla. Tai onko joku osoite jo tiedossa?
    --------------
    There are two global things in the world:
    -hydrogen and
    -stupidness.
    --------------
    Suzuki T250
    Honda CB350
    Honda CB750
    (Väliä 25 vuotta ja sitten...)
    Yamaha XV Virago 535
    Yamaha XJ900S Diversion
  6. #6
    monenlaista pyörää tullu testattua ja ite nyt keväällä kyseisen jammun 900xj diversionin vaihtanu alle vm.1995...ite 173cm ja mittasuhteet kohillaan kyseiseen pyörään.ajettavuus ok....
  7. #7
    Lainaa (finnexplorer @ Huhti. 06 2008,13:22) kirjoitti
    Alakatetta kaipaisin. Sitä ei ainakaan alkuperäisenä ole.
    Samaa olen itsekin miettinyt. Jos tällainen pyörä menee itselläni hankintaan, niin pitäisi löytää kokokatteellinen vehje tai sitten edullinen alakate erikseen. Oletko kysellyt alakatetta mistään? Vai onko edessä mahdoton tehtävä?
    Minä ite
  8. #8
    Lainaa (finnexplorer @ Huhti. 06 2008,22:38) kirjoitti
    Onkohan kukaan saanut apuja pitemmästä pleksistä? Sellaisiakin on vissiin jostain keskieuroopasta saatavilla. Tai onko joku osoite jo tiedossa?
    Mulla on kiinni touring mallinen korkeempi pleksi ja itse olen 173cm. Ilmavirta tulee päälaelle ja joskus nopeuresta ja tuulesta riippuen aiheuttaa epämiellytävää kohinaa. Nyt hankittu vakiopleksi jota en ole vielä kokeillut, mutta Ladaraiderin kommentista päätellen sopii paremmin minulle.
  9. #9
    Lainaa (divari @ Huhti. 07 2008,21:05) kirjoitti
    Lainaa (finnexplorer @ Huhti. 06 2008,22:38) kirjoitti
    Onkohan kukaan saanut apuja pitemmästä pleksistä? Sellaisiakin on vissiin jostain keskieuroopasta saatavilla. Tai onko joku osoite jo tiedossa?
    Mulla on kiinni touring mallinen korkeempi pleksi ja itse olen 173cm. Ilmavirta tulee päälaelle ja joskus nopeuresta ja tuulesta riippuen aiheuttaa epämiellytävää kohinaa. Nyt hankittu vakiopleksi jota en ole vielä kokeillut, mutta Ladaraiderin kommentista päätellen sopii paremmin minulle.
    Ja lisään vielä että entinen pyörän omistaja joka oli touring pleksin siihen hommannut oli noin 190, että mikäli vakiopleksi sopii minulle paremmin saattaisin luopua ylimääräisestä.
  10. #10
    Pyörästä sen verran että itellä vm -96 900 Divari, jolla olen ajanut 20tkm, ja kilsaakaan en ole pyörän ostoo katunut Kulutus on pyörinyt siinä kuuden litran paikkeilla riippumatta oikeastaan kyytiläisestä tai tavaran määrästä. Kartaani on eheroton plussa eikä voimakaan lopu edes täyrellä kuormalla. Remonttia ei oo tarvinnu muutakun etuputkien stefat vaihrettu ja kaasarit putsattu. Voin suositella
  11. #11
    Lainaa (Buster @ Huhti. 07 2008,17:23) kirjoitti
    Lainaa (finnexplorer @ Huhti. 06 2008,13:22) kirjoitti
    Alakatetta kaipaisin. *Sitä ei ainakaan alkuperäisenä ole.
    Samaa olen itsekin miettinyt. Jos tällainen pyörä menee itselläni hankintaan, niin pitäisi löytää kokokatteellinen vehje tai sitten edullinen alakate erikseen. Oletko kysellyt alakatetta mistään? Vai onko edessä mahdoton tehtävä? *
    Sitä alakatetta itsekin aikoinaan havittelin ja netistä surffaamalla löysinkin espanjalaisen firman joka niitä teki ja jolla oli edutaja ruotsissa, mutta ei suomessa. Nyt en vaan millään muista tuota firman nimeä. Lisäksi löysin ranskasta paikallisen Yamaha maahantuojan esitteen jossa oli alakate ja sen varaosanumero. Jos jostain löydän sen niin kerron.

    Toisaalta eräs lahtelainen mieshenkilö jolla sellainen oli ollut kiinni valitti sitä että alakate muutti ilmavirtauksia ja vähänkin kovemmassa vauhdissa oli pyörteitä seläntakana yksin ajaessa.
    Tiedä sitten. Toinen mitä mietin oli tuo jäähdytyspuoli kun on ilmajäähdytteinen kone.
  12. #12
    Mulla oli 900 Diveresionissa MRA:n vario-touringpleksi ja ei se toiminut millään tavalla vaan humisi kamalasti. Minulla on mittaa 182 cm. Paras ratkaisu oli sahata peruspleksistä siivu pois. Sitten loppui huminat ja matkan teko sujui vaivatta.
    If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
  13. #13
    vuosi sitten keväällä laitoin diversion 900 -99, kesän aikana mittariin tuli 13tkm, ei mitään ongelmia tullut. '
    plexinä mra vario, pikkaisen suurennetulla pikkuplexillä, nyt ajattelin tuota alkuperäistä diversion plexiä pienentää, voisi sitten vaihtaa tilanteen mukaan.
    alakatetta miettinyt, mutta pitäisi ensin vähän kokemuksia siitä kuulla. poly26 tuolta ainakin näyttäisi löytyvän ja suomesta välikäsi.

    niin ja kuskilla mittaa 175cm

    t. hene
  14. #14
    Täytyy tähänkin vastata,että -96 Divari on tallissa ollut vuoden verran, ostettaessa bensamittarin anturi rikki, etuputken stefan vaihdettu, sen jälkeen toiminut kuin kello. Ainoana miinuksena on tuo 187 cm varrelle tuleva pyörteily pleksistä joka poistui vasta kun sain lyhennetyn vakiopleksin. Ajoasentoa yritin korjata stongan nostopaloilla,auttoi ehkä hieman.
    -ikuinen testaaja-
  15. #15
    Mulla on touringpleksi, toimii jotenkin, varsinkin jos tukkii sen alareiän katteen saumasta. Hyvä laite, kelpo matkamoppe, kaupungissakin vääntelee, tuulet ei isommin heiluttele, on huoltoystävällinen keppivedon ja erinomaisen huoltokohteiden sijoittelun ansiosta. Kyytiläinenkin tykkää. Olis muuten myynnissä musta -01 kolmella laukulla ja suojaraudoilla, ajettu 43tkm...
    ...while I'm working, 'am working on the road...
  16. #16
    Itsellä ollut 900Diversion 4 vuotta (-95). Hyvä peli. Olen käynyt 3 kertaa Euroopassa ajelemassa sekä yksin, että kaksi päällä. Autobahnilla kaksi päällä ei ole ihan omiaan, mutta eihän siellä pidäkään ajaa.
    Ostettaessa bensamittarin anturi ei toiminut, mutta korjasin sen Diversion klubin ohjeiden avulla
    http://www.yamahadiversions.com/
    Tuolta löytyy myös tietoa pleksesistä, alakatteesta, venttilinsäätötyökalusta ym.

    Lisäksi pientä laittoa vaihdevivun stefa, takaiskari.

    Nyt kilomterjä takana 80 tkim. Tämän kesän keikalla Kehlsteinilta alas tullessa 2-vaihde rupesi pyrkimään pois päältä moottorijarrutus-vedolle vaihtaessa. En ole vielä aukaissut, mutta epälien siirtohaarukan taipumista jonkun huolimattoman vaihdon yhteydessä. Talven hommia.
    <p>&nbsp;</p><p>BMW R1200RS LC</p><p>Yamaha XTZ 750</p>
  17. #17
    Koeajoa takana 300m kun pumpulla jo tuli joltain täysin tuntemattomalta tietoa että paljonko kannattaa maksaa
    Piti jotain kysyä mutta unohdin kun ketjun luin
    Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
  18. #18
    Lainaa (rottis @ Syys. 05 2008,15:07) kirjoitti
    Koeajoa takana 300m kun pumpulla jo tuli joltain täysin tuntemattomalta tietoa että paljonko kannattaa maksaa *
    Piti jotain kysyä mutta unohdin kun ketjun luin

    Ostin *
    Muistikin palailee: löytyskö keltään ENG tai FI omistajankäsikirjaa? Kun latasin tuollaisen Yamaha XJ900 '95 Service Manual.pdf mutta on paikoitellen vähän liian yksityiskohtainen (350 sivua) noin niinku tavalliseen käyttöön.
    Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
  19. #19
    Terve,olen ajellut diversionilla 15.07.99 alkaen 76000km ilman ongemia.Etupäässä matkailua 2h+3laukkua+teltta yms. mukana pitkin poikin Skandinaviaa ja tänä vuonna Virossa.Olen etujouset vaihtanut progressiivisiin ja öljyt myös.(Totaltek-Rovaniemi)Alakatteen ostin Oulun Motornanin kautta,valmiiksi pyörän väreissä.Plexin olen nostanut korkeammalle.Ei mitään vikaa ole pyörässä ollut,tosin nyt alkanut tuntua jotta voisin vaihtaa,vaihtelu voisi taas innostaa reisun päälle enemmän.Kardaani tosiaan iso plussa.
  20. #20
    Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
  21. #21
    Viimevuonna kommentoin 900 Divyn 2-vaihteen onglemista, joten tässä päivitystä.
    Nyt kone aukastu ja kasattu. Ongelma oli vaihteenvalitsin-rummun kahden kiinnitysruuvin löystyminen joka salli rummun liikkua aksiaalisesti vajaan sentin. Tästä johtuen 2-vaihde ei aina mennyt kunnolla päälle.
    Tämä selvisi vasta kun kone oli irroitettu ja osin purettu eli kansi, sylinterit ja öljypohja. Korjauksen olisi voinut tehdä vasemman posken kautta kone paikallaan, mutte eihän sitä tiennyt.

    Kone oli sisältä tosi hyvässä kunnossa (86 tkm, -95), sylintereissä osin vielä hoonausjäljet, eikä männissä mitään kulumisen merkkejä. Laitoin uudet renkaat, sylinterit kevythoonattiin ja venttiilit tarkistettiin sekä kumit vaihdettiin.
    Yamaha Center sanoi, että olin ensimmäinen Suomessa joka tarvitsi heidän kauttaan kannentiivistettä.

    Kasatessa tuli vaikeuksia saada nokka-akselien ajoitus oikein. Ketju on ilmeisesti sen verran venynyt (en vaihtanut kun en ottanut kampiakselia irti, niitattu lamelliketju), että merkit oli aina jommassa kummassa reunassa ajoitusreikää.
    Tämä aiheuttikin sitten useamman viikon pura/kasaa käyntiongelman jäljityksen kun en uskonut ajoitusvirheeseen vaan hain vikaa kaasereista ym.
    Opetus: laita omat tarkat merkit purkaessa.

    Yhteenvetona kone näyttää olevan tosi kestävä kun ei vajaassa sadassatonnissa ole mennyt oikein miksikään.

    Samassa yhteydessä vaihdoin myös keinuhaarukan laakerit kun kerran oli auki sekä jarrulevyt kun hieman nypytti kuumana. Nyt vehje täydessä iskussa, mutta hommasin itselle kuitenkin BMW K1200RS:n ja saa poika ajella tuolla kesän.
    Yllättävän krouvin oloinen tuo BMW verrattuna Divyyn. Ehkä tottumiskysymys.
    <p>&nbsp;</p><p>BMW R1200RS LC</p><p>Yamaha XTZ 750</p>
  22. #22
    Kuuluuko kenenkään diversionista kolahdusta kardaanin suunnilta? Tätä tapahtuu varsinkin silloin kun lähden 1-vaihteella liikkeelle. Tarviiko itse kardaani mitään rasvausta tai huoltoa? Peräöljyt ja öljyt vaihdettu säännöllisesti.
    Honda Magna 700
  23. #23
    Minun mielestä se on normaalia. Tietty kolahdas omassa 900 Divyssä sekä aiemmassa XJ 650:ssä kuului kun välykset menevät kiinni. 650:ssä se oli huomattavasti kovempi ääni.
    Kardaani ei tarvitse sen kummempaa huoltoa kuin ajoittain peräöljyn vaihdon.
    Kun talvella purin pyörän, niin kardaaninivel oli ihan iskussa 86 tkm:n jälkeen.

    Uudemmassa BMW:ssä muuten kolahdus kuuluu kovempana kuin jammussa.
    <p>&nbsp;</p><p>BMW R1200RS LC</p><p>Yamaha XTZ 750</p>
  24. #24
    Thanks...ei sitten mitään hätiä...ehdin jo huolestua
    Honda Magna 700
  25. #25
    Oli hyvän tuntuinen silloin 7v sitten. Panilla ajeltuani viim.3v ko Diversion tuntuu ihan mopedilta. Kokeile itse.
  26. #26
    Ei parane kokeilla...yleensä ne tietää rahan menoa. Paras elää siinä kuvitelmassa, että parempia pyöriä ei ole kuin on diversion
    Honda Magna 700
  27. #27
    Nyt olis hyllyssä tarpeeton Touring mallinen pleksi jos joku tarvii.
  28. #28
    Lainaa (divari @ Kesä. 02 2009,21:50) kirjoitti
    Nyt olis hyllyssä tarpeeton Touring mallinen pleksi jos joku tarvii.
    Olisiko siitä kuvaa? Kokeilin omaani MRA:n plexiä, eikä se toiminut toivotulla tavalla. Hirvittävä kohina kypärän tienoilla vaikka käytän C3:sta. Pitäisi saada selkeästi MRA:ta suurempi plexi.

    Onko kukaan kokeillut Variotouringscreen:ä? Mitkä ovat kokemukset.
    Minä ite
  29. #29
    En löytänyt parempaa kuvaa vehkeestä, mutta tuollanen kuitenkin. Yamahan merkillä varustettu, ja se on tummennettu tasainen päältä. Eli ei sellaista leveää uraa joka on monessa noista korkeammista plekseistä.

    http://image.nettix.fi/extra....c1e.jpg
  30.  
  31. #30
    Lainaa (divari @ Kesä. 02 2009,22:58) kirjoitti
    Kiitti kuvasta. Taitaa olla aikalailla samaa koko kuin se plexi jota kokeilin. Joten passaan tämän oston.
    Minä ite
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen