Sivu: 31 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2129303132334181131 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 901:stä 930:een 4027:sta
  1. #901
    Vaikka onkin kymiringin oma tiedote, niin tossa on haastateltu destian edustajaa. Destia lopetti yhdessä vaiheessa tekemisen tuolla kun ei rahaa kuulunut ja nyt kun on ollut rahoitus kunnossa, niin hommia on tehty. Eli ei ne varmaan ihan tyhjää jauha.
    Mut näinhän asiat aina menee kuten yllä on sanottu, eli lähtökohtana on se, ettei mistään tuu koskaan mitään ja mitään ei kannata koskaan tehdä kun ei sitä oo ennenkään tehty.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  2. #902
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Tää negatiivisuuden määrä alan harrastajien foorumeilla kyllä jaksaa vieläkin hämmästyttää.
    Mikäli minuun viittaat, en ole negatiivinen, vaan toivoisin, että jengi ymmärtää, mikä ero on tiedotteella ja uutisella.

    Tää on vähän vastaavaa settiä, kun joskus lehdessä oli juttu uuden levyn julkaisseesta Lauri Tähkästä otsikolla "X on kaikkien aikojen paras levyni". Mitä muuta sen voi olettaa sanovan? "No tästä nyt tuli vähän tällainen, en mä tiedä, kannattaako sitä ostaa"?

    TOTTA KAI Kymiringin PITÄÄ AINA KUN MAHDOLLISTA luoda oman projektinsa ympärille positiivista pöhinää ja hyvää meininkiä sekä kertoa edistymisestä. Niin ne tuntuukin tekevän ihan kiitettävästi. Mutta lukijana kannattaa aina tiedostaa, millä motiivein teksti on kirjoitettu ja kenen toimesta. Mun mielestä on surullista, että mediaan menee läpi tiedotteet jopa kirjoitusvirheineen, eikä niitä aina edes mainita tiedotteiksi – se tekee lukijan roolin melko vaativaksi.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  3. #903
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^Hyvässä lykyssä lehti vielä lyö siihen tiedotteen kylkeen jonkun lööppiotsikon. "Arvaa mikä rata valmistuu/ei valmistu aikataulussa? Katso kuvat!!!" -tyylinen otsikointi on ihan liian yleistä.

    Mut mitä medialukutaitoon tulee niin gp-uutisten juttu oli ainakin mulle aika vaikeeselkonen. Ei oikein ottanu selvää, että kuka siinä oli pahoittanut mielensä ja kenelle kaikkine nimeltä mainitsemattomineen.
    Superbike #7
  4. #904
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mut mitä medialukutaitoon tulee niin gp-uutisten juttu oli ainakin mulle aika vaikeeselkonen. Ei oikein ottanu selvää, että kuka siinä oli pahoittanut mielensä ja kenelle kaikkine nimeltä mainitsemattomineen.
    Se oli aivan turha juttu. Hirveästi vihjailua, sisältöä ei juuri lainkaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  5. #905
    Eilisessä Kouvolan Sanomissa oli juttu jonka mukaan Lahti Region niminen matkailuyritys on ottanut hommakseen kartoittaa yrityksiä, seuroja, yhdistyksiä ja muita vapaaehtoisporukoita jotka haluaisivat/kykenisivät osallistua 2020 MotoGP kisojen järjestelyihin. Haussa on tekijöitä toimitsijoista makkaranpaistoon ja kaikkee siitä väliltä.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  6. #906
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä on surullista, että mediaan menee läpi tiedotteet jopa kirjoitusvirheineen, eikä niitä aina edes mainita tiedotteiksi – se tekee lukijan roolin melko vaativaksi.
    Toi on nykypäivän normi lehdistössä.
    Sisältö on toissijainen ja pitää vaan saada klikkauksia ja ihmiset osallistumaan niin mainostajat on tyytyväisiä.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  7. #907
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Eilisessä Kouvolan Sanomissa oli juttu jonka mukaan Lahti Region niminen matkailuyritys on ottanut hommakseen kartoittaa yrityksiä, seuroja, yhdistyksiä ja muita vapaaehtoisporukoita jotka haluaisivat/kykenisivät osallistua 2020 MotoGP kisojen järjestelyihin. Haussa on tekijöitä toimitsijoista makkaranpaistoon ja kaikkee siitä väliltä.
    Koska ko. uutinen on maksumuurin takana, niin kopioidaan se tänne
    Karting-seura Kouvolan FK-Kerhon puuhamies Janne Kapiainen saapui Jaana-vaimonsa kanssa avoimin mielin Iittiin torstaina.

    Kymi Ringillä on tarkoitus ajaa ratamoottoripyöräilyn MotoGP-luokan MM-osakilpailu vuonna 2020.

    — Laji on vieras, mutta moottoriurheilusta on kysymys molemmissa. Samalla tavalla kierretään rataa ympäri.

    Kapiaisella on yli 15 vuoden kokemus vapaaehtoistyössä Tykkimäen kartingradalla.

    — Vapaaehtoistyö ei ole millään tavalla vierasta. Meillä on 115 jäsentä kerhossa. Kyllä sieltä parikymmentä ihmistä löytyy hommiin tarvittaessa.
    Lahti Region markkinoi tapahtumaa molempiin maakuntiin

    Lahden alueen matkailuyritys Lahti Region oy vetää hanketta, joka pohjustaa tulevia MotoGP-kisoja. Lahti Region on järjestänyt tilaisuuksia Iitin ja lähiseutujen yrittäjille sekä mahdollisille vapaaehtoisille.

    Lahti Region päätyi vetämään hanketta, koska yrityksellä oli tarjota sopivat toimitilat, projektipäällikkö Arto Ahola Lahti Regionista kertoo.

    Kyseessä on Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen rahoittama, vuoden kestävä projekti. Hanke on saanut 100 000 euroa Leader-rahoitusta.

    — Kymenlaakso ja Päijät-Häme haluavat Kymi Ringin osalta ylimaakunnallista yhteistyötä, Ahola sanoo.

    FK-kerhossa on kokemusta ja osaamista eri aloilta.

    — Jäsenistössä on eri sähkö- ja putkimiehiä, viestinnän ja monen muuan alan ammattilaisia, Janne Kapiainen sanoo.

    Pahimpana talkootyön vihollisena hän pitää nykyään täyteen ahdettuja kalentereita.

    — Talkootyö ei ole myrkkyä eikä kirous, mutta ihmiset ovat nykyään turkasen kiireisiä ja priorisoivat aikaansa ei tavalla kuin ennen.

    Tykkimäellä kahvilan toiminnasta vastaava Jaana Kapiainen kertoo, että kisojen aikaan kahvila hoituu kuuden hengen tiimin avulla.

    — Nämä täällä aikanaan järjestettävät kisat ehkä vaativat enemmän porukkaa. Tulimme kuuntelemaan, mitä on tarjolla. Kaikki ovat kiinnostuneita lähtemään mukaan.

    Hän sanoo, että kartingradalla kahviossa häärivät paljolti kuljettajien äidit.

    — Sen mukaan jaetaan tehtävät, miten on keittiöalan kokemusta.

    Neste Rallissa vapaaehtoisia on noin 4 500

    Neste Rallin promoottorin Jani Backmanin mukaan Suomen MM-rallissa on yhteensä noin 4 500 vapaaehtoista.

    — Ralli eroaa MotoGP:stä siinä että tapahtuma on laajalla alueella. Meillä on runsaat 100 yhdistystä ja seuraa, jotka vastaavat erikoiskokeista.

    Backman sanoo, että vuodesta 1951 järjestetty ralli on löytänyt melko hyvin vapaaehtoisia viime vuosinakin.

    — Se vaatii heiltä aikaa, sillä ralli kestää viikon ja siellä ollaan jo ennen rallia. Päivät ovat pitkiä. Maksamme seuroille kertakorvauksen.

    Kymi Ringin hankejohtaja Timo Pohjola sanoi, että MotoGP-kilpailuissa rata-alueen sisällä pitää olla noin 1 200 toimihenkilöä hommissa. Heistä suurimmalla osalla täytyy olla toimitsijalisenssi.

    — Sen verran tarvitaan, että voidaan sytyttää vihreä valo päälle ja tulla ruutulipulle.

    Sen päälle tulevat muut oheispalvelut, kuten ruokailu ja majoitus.
    Tapahtuman ympärille myös yritysverkosto

    Yrittäjille vastaava tilaisuus pidettiin jo elokuussa. Iitin Ravilinnaan saapui tuolloin yli sata osanottajaa, muun muassa ravintoloitsijoita, maaseutumatkailuyrittäjiä ja kuljetusyrittäjiä.

    — Olin etukäteen toivonut, että paikalle tulisi noin 50 henkeä, Ahola sanoo.

    Kouvolalaisen käännöstoimiston Lähikääntäjät oy:n yrittäjä Marjukka Hermonen oli tyytyväinen elokuun tilaisuuden ilmapiiriin.

    — Tuntuu, että yhteistyö oli avainsana. Kukaan ei pysty järjestämään valtavaa tapahtumaa yksin, ja Kymi Ringin tapahtumista riittää joku siivu jokaiselle yrittäjälle.

    Tilaisuuteen osallistujien yhteystiedot kerättiin ylös ja verkkoon perustettiin foorumi, jota kautta osanottajat voivat olla toisiinsa yhteydessä.

    Hermonen uskoo, että hänen yrityksellään on hyvät mahdollisuudet hyötyä kansainvälisestä suurtapahtumasta.

    — Jos seudulle tulee iso joukko väkeä ulkomailta, paikalliset yrityksetkin tarvitsevat materiaalejaan eri kielillä.

    Suuria urheilutapahtumia organisoinut yrittäjä Sirpa Korkatti sanoi torstaina, että megaluokan tapahtuma nostaa paitsi yritysten myös yhdistysten roolia.

    — Olivat ne sitten marttoja tai partiolaisia, niin kyllä heidän kannattaa miettiä myös, onko tässä jotain ansaintamahdollisuuksia.

    https://kouvolansanomat.fi/uutiset/l...d-3b1101deec52
    Viimeksi muokannut: lario; 10.11.2018 klo 13:50.
  8. #908
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ei nyt ihan näin. Putinin lähipiirillä riittää rahaa harrastuksiin.

    Alamaisilla sitten vähän vähemmän.

    Venäjä on aika köyhä maa, eikä siitä hetkessä muuksi muutu.
    Eilen ajoin ohi ja paikalla kauhea tohina, koneita niin etteivät oikein kunnolla mahdu liikkumaan! Huolto- ja varikkorakennuksia pystytti ainakin 10 mobiilinosturia ja betonirautoja tuli koko ajan rekalla. Myös asfaltointi paikoitellen aloitettu. Ilta-Sanomien jutun 16.10. mukaan ensi vuonna jo ajetaan, ainakin rallicrossia ja driftinkiä. Nyt nähdyn perusteella todella mahdollista. Lopullinen valmistuminen seuraavana vuonna. Radalle näyttäisi tulevan myös kunnon korkeuseroja kumpuilevan maaston ansiosta.

    Matka Pietarin 10 miljoonan asukkaan talousalueelta n. 60 km! Ja vieressä Igora-resort, missä mm. jäähalli, laskettelumäki, keinojärvi ja majoitus- sekä ravintolapalvelut. Suomalaisillekin sopivan matkan päässä, Viipurista alle 100 km. Itse aioin ensi kesänä pyörähtää paikalla mp:llä.
  9. #909
    Tässä hiekkalaatikkokuva Venäjän radasta
    https://www.google.com/maps/place/Ra...2!4d30.2293083

    Kuvan löysin radasta. Radan nimeä oon koittanu löytää. Paras veikkaus on Igora.
    Viimeksi muokannut: T1mppa; 20.11.2018 klo 17:52.
    Braaaaap
  10. #910
    Miten venäjän rata liittyy Iitin rataan?
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  11. #911
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Miten venäjän rata liittyy Iitin rataan?
    Varmaan silleen, että kilpailija ja aika liki.
  12. #912
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Varmaan silleen, että kilpailija ja aika liki.
    Eikös Motopark oo lähempänä rajaa ku tuleva KymiRing? Eli tää rata on kilpailija myös Motoparkille?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  13. #913
    En oikein usko että olis kilpailua noiden välillä. Jos kansainvälisesti miettii, niin monille toi meidän naapuri on äärimmäinen paha ja silloin valitaan Suomen rata.
    Toisaalta suurinta osaa ihmisistä tuskin kiinnosta Venäjästä muu kuin että siellä on hyvä rata ja politiikka unohtuu.

    Vanhat radat täällä vetää varmaan edelleen sen mitä aina ja Iittiin tulee ehkä monipuolisemmin porukkaa, tai aluks ainakin.
    MotoGP ja muut isot kisat vetää varmasti porukkaa, mut en usko että muuten on kauheeta ryntäystä.
    Saa nähdä kuin käy.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  14. #914
    Tuosta venäjän radasta on ollut tässä threadissa aikaisemmin puhetta, niin jatkoin sen takia sitä tähän Iitin threadin alle.

    Ja itse pidän sitä jonkin moisena uhkana. Ratojen välinen etäisyys on 262 km. Muistaakseni Iitin rataa hypetettiin sillä, että Pietariin on niin lyhyt matka ja sieltä saadaan älytön määrä katsojia kisoihin. No, nyt tuo Venäjän rata saattaa karsia peruskatsojakuntaa ja vain intohimoisimmat katsojat jaksavat Suomeen saakka.

    Ja itseäni tonne Venäjälle tekis mieli mennä kattoo jotain kisoja. Kuulemma erittäin kumpuileva maasto, mikä tuo mielenkiintoa rataprofiiliin. Venäjällä uskoisin lippujen hintojen olevan edullisemmat, sapuska ja eläminen edullista ja kaippa yöpyminenkin on edullisempaa.
    Suurin kustannus taitaa olla viisumi?
    Viimeksi muokannut: T1mppa; 21.11.2018 klo 13:22.
    Braaaaap
  15. #915
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Tuosta venäjän radasta on ollut tässä threadissa aikaisemmin puhetta, niin jatkoin sen takia sitä tähän Iitin threadin alle.

    Ja itse pidän sitä jonkin moisena uhkana. Ratojen välinen etäisyys on 262 km. Muistaakseni Iitin rataa hypetettiin sillä, että Pietariin on niin lyhyt matka ja sieltä saadaan älytön määrä katsojia kisoihin. No, nyt tuo Venäjän rata saattaa karsia peruskatsojakuntaa ja vain intohimoisimmat katsojat jaksavat Suomeen saakka.

    Jos tonne Venäjälle tekis mieli mennä kattoo jotain kisoja. Kuulemma erittäin kumpuileva maasto, mikä tuo mielenkiintoa rataprofiiliin. Venäjällä uskoisin lippujen hintojen olevan edullisemmat, sapuska ja eläminen edullista ja kaippa yöpyminenkin on edullisempaa.
    Suurin kustannus taitaa olla viisumi?
    Tässä voi tietysti käydä sama kuin kävi kauppakeskus veturin kanssa eli tonnehan odotettiin hirveetä määrää ihmisiä naapurista, mutta eihän se sit niin mennyt...
    Edelleen ajavat Kotkaan, Lahteen ja Helsinkiin.
    Mutta kunhan nyt saavat ekat kisat Iitissä aikaiseksi, oli se sit jokkista tai mitä hyvänsä, niin nähdään minkälainen vetovoima paikalla on.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  16. #916
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Mutta kunhan nyt saavat ekat kisat Iitissä aikaiseksi, oli se sit jokkista tai mitä hyvänsä, niin nähdään minkälainen vetovoima paikalla on.
    Odotan myös kovasti radan aukeamista. Ihan vielä en oo laittanut rengaslämppäreitä lämpeemään, mutta töpseliä pidän jo kädessä. Ja todella toivon, että rata valmistuu ja puitteet ovat niin hyvin kunnossa, kun budjetti ja aikataulu antaa myöden.

    Viime MP-messuilla ajelin simulaattorilla radan läpi. Prätkästä johtuen kierrosaika ei ollut kovinkaan hyvä, mutta rataan on jo tutustuttu!

    Ja voi ne mun puolesta avaa vaikka motocross- tai enduroradankin.
    Braaaaap
  17. #917
    Ajelin tänään fillarilla ratatyömaata katsomaan ja kyllä näyttää edistymä sangen vaatimattomalta. Tiedotteiden perusteella en olisi samalla työmaalla uskonut olleenikaan, mutta ei sinne käsittääkseni kahta rataa olla tekemässä... Ratatyömaan alueella on yksi kaivuri, yksi puskutraktori ja kaksi dumpperia. Ja toisin kuin tiedotteesta voi ymmärtää, turva-alueet ovat erittäin pahasti vaiheessa eikä tilanne vaikuta olevan muuttumassa, sillä lumijäljistä päätellen, tai pikemminkin niiden puutteesta, eivät koneet ainakaan perjantaina ole liikkuneet. Varikko- tai muiden rakennusten aloittamisesta ei ole merkkiäkään.

    On hyvin vaikea arvioida tässä vaiheessa, valmistuuko rata lopulta milloinkaan. En pariin kuukauteen ollut käynyt työmaata katsomassa, joten olin sen tilanteesta hyvin yllättynyt kun ottaa huomioon, minkä kuvan tilanteesta saa tiedotteiden perusteella. Kenties kyseessä ovat vaihtoehtoiset faktat. En ole maanrakennuksen asiantuntija millään tasolla mutta kun vertaa edistymää viereisellä vt12:n risteystyömaalla, ei voi välttyä ajatukselta, että jotain on pahasti vialla.
    Viimeksi muokannut: Ande749; 25.11.2018 klo 00:57.
  18. #918
    Lainaa Ande749 kirjoitti Katso viesti
    Ajelin tänään fillarilla ratatyömaata katsomaan ja kyllä näyttää edistymä sangen vaatimattomalta. Tiedotteiden perusteella en olisi samalla työmaalla uskonut olleenikaan, mutta ei sinne käsittääkseni kahta rataa olla tekemässä... Ratatyömaan alueella on yksi kaivuri, yksi puskutraktori ja kaksi dumpperia. Ja toisin kuin tiedotteesta voi ymmärtää, turva-alueet ovat erittäin pahasti vaiheessa eikä tilanne vaikuta olevan muuttumassa, siilä lumijäljistä päätellen, tai pikemminkin niiden puutteesta, eivät koneet ainakaan perjantaina ole liikkuneet. Varikko- tai muiden rakennusten aloittamisesta ei ole merkkiäkään.

    On hyvin vaikea arvioida tässä vaiheessa, valmistuuko rata lopulta milloinkaan. En pariin kuukauteen ollut käynyt työmaata katsomassa, joten olin sen tilanteesta hyvin yllättynyt kun ottaa huomioon, minkä kuvan tilanteesta saa tiedotteiden perusteella. Kenties kyseessä ovat vaihtoehtoiset faktat. En ole maanrakennuksen asiantuntija millään tasolla mutta kun vertaa edistymää viereisellä vt12:n risteystyömaalla, ei voi välttyä ajatukselta, että jotain on pahasti vialla.
    Vastaavanlainen käsitys on tullut minulekin, kun tuosta säännöllisesti ohi kuljen. Valistunut arvaus on ettei tuolla radalla tulla koskaan ajamaan kuin korkeintaan motocross kilpailuja, tosin varsin nopeita sellaisia.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 25.11.2018 klo 15:57.
  19. #919
    Taas oli Kouvolan Sanomissa juttua rahoitukseen liittyen.
    Tuntuu sama ongelma olevan päällä koko ajan, eli rahoitusta kaivataan kilpailujen järjestämiseen.
    On toi mielenkiintoista kun homma on jatkuvasti menossa eteenpäin, mutta todellisuus onkin sitten jotain muuta...
    Linkki on vaan tilaajille mutta otsikko kertoo mun mielestä aika paljon -> https://kouvolansanomat.fi/uutiset/l...6-aec381983209
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  20. #920
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Taas oli Kouvolan Sanomissa juttua rahoitukseen liittyen.
    Tuntuu sama ongelma olevan päällä koko ajan, eli rahoitusta kaivataan kilpailujen järjestämiseen.
    On toi mielenkiintoista kun homma on jatkuvasti menossa eteenpäin, mutta todellisuus onkin sitten jotain muuta...
    Linkki on vaan tilaajille mutta otsikko kertoo mun mielestä aika paljon -> https://kouvolansanomat.fi/uutiset/l...6-aec381983209
    Maksumuuri, mutta kopioidaan uutinen tänne:
    Kymi Ringin nykyiset suunnitelmat eivät riitä Kouvolalle — "Moottorirata ei pyöri pelkillä kilpailutuloilla", vs. kaupunginjohtaja sanoo

    Kouvolan vs. kaupunginjohtaja Tuukka Forsell sanoo, että jos Moto GP -kisat ajetaan vuonna 2020, pitää lippuja myydä jo tulevana kesänä. Kouvola etsii yhä keinoja rahoittaa moottoriratahanketta.

    Lahti Region vetää Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen hanketta, johon saatiin 100 000 euroa Leader-rahoitusta. Talkooväkeä värvättiin Iitissä marraskuun alkupuolella vuoden 2020 Moto GP -kilpailuihin.

    Kouvola selvittää yhteistyömahdollisuudet tapahtumien järjestämiseksi Kymi Ringin moottorirata-alueella. Kouvolan, Lahden ja Iitin johtajat aikovat neuvotella yhteistyöstä tiiviillä aikataululla.

    — Keskustelemme siitä, minkälainen ammattimainen organisaatio Kymi Ringin ympärille tarvittaisiin eri tapahtumien saamiseksi alueelle. Nykyiset resurssit eivät Kouvolassa ole riittävät, vs. kaupunginjohtaja Tuukka Forsell sanoo.

    Forsell sanoo, että Lahti Regionin tai Kymi Ringin yhteyteen perustettava tapahtumamarkkinointiin keskittyvä yhtiö voisi olla yksi mahdollisuus.

    Hän kuitenkin muistuttaa, että Lahti Regionissa on jo palkattuja henkilöitä, jotka tekevät tapahtumamarkkinointia.

    — Miksi pitäisi keksiä pyörää uudestaan?

    Lahti Region on Lahden seudulla toimiva markkinointi- ja myyntiyhtiö.
    Lahti seuraa tilannetta, mutta ei ole vielä rahoittanut hanketta

    Lahden kaupunginjohtaja Pekka Timonen ei ota vielä kantaa kuntien yhteisen osakeyhtiön perustamiseen.

    — Sovimme, että istumme alas useamman kerran Kouvolan ja Iitin edustajien kanssa.

    Timosen mukaan Kymi Ringistä pyritään nyt muodostamaan tilannekuva yhdessä kaupunkien ja Iitin kanssa.

    — Yritämme hahmottaa yhdessä moottoriratakeskuksen heijastusvaikutukset ja volyymin muun muassa ravintola- ja majoituspalveluihin.

    Lahdessa seurataan tarkasti töiden etenemistä Tillolassa. Timonen sanoo, että Lahti ei ole toistaiseksi sijoittanut euroakaan Kymi Ringiin.

    — Rata on rakennettava ensin valmiiksi. Se tarvitsee ympärilleen muuta infrastruktuuria.

    Tuukka Forsell sanoo, että jos Moto GP -kisat ajetaan vuonna 2020, pitää lippuja myydä jo tulevana kesänä.

    — Tämänkaltaiset asiat pitää saada nopealla aikataululla järjestymään.

    Lahti Regionin toimitusjohtaja Raija Forsman kannustaa Kouvolaa, Lahtea ja Iittiä yhdistämään voimansa.

    — On liian aikaista ottaa kantaa siihen, minkälainen yhteistyömalli on.

    Forsman muistuttaa, että Lahti Regionilla ja Visit Kouvolalla on jo kokemuksia yhteistyöstä Lahden hiihdon MM-kisojen ajalta. Yhteistyötä tehtiin majoituspaikkojen hakemisessa kisavieraille.

    — Nyt olemme aloittaneet yhteistyöprojektin Leader-rahoitushankkeen puitteissa. Pilottina on Iitin Kymi Ring ja Moto GP -tapahtuma.

    Tavoitteena on selvittää, miten saadaan tapahtumasta mahdollisimman suuri hyöty seudun yrityksille, matkailulle ja elinkeinoelämälle.
    Kouvola kaipaa tarkempia suunnitelmia ympärivuotisesta toiminnasta

    Kouvola on jo aiemmin ilmoittanut halukkuudestaan Kymi Ringin rahoittamiseksi.

    Kaupunki ehti tehdä yhden investointipäätöksen kuljettajakoulutusratojen rakentamiseen. Kouvolan kaupunginvaltuuston myöntämä kahden miljoonan euron pääomalaina kumottiin marraskuussa 2017 Itä-Suomen hallinto-oikeudessa.

    Kaupungilla ei ole Forsellin mukaan riittävästi tietoja Kymi Ringin taloudesta työn alla olevan radan valmistumisen jälkeen.

    — Olemme saaneet välitilinpäätöksen. Kuntalain näkökulmasta rata-alueen rahoittaminen näyttää kuitenkin vaikealta.

    Kouvola kaipaa selkeitä suunnitelmia radan ympärivuotisesta toiminnasta. Kaupunki ei pyynnöistään huolimatta ole saanut ratayhtiöltä tarkkaa rahoitus- ja tapahtumasuunnitelmaa.

    Kuntalaki asettaa Kouvolalle tiukat raamit sen pohtiessa rahoituspäätöstä.
    Naapurikuntaan investointia on hankala perustella

    Forsell sanoo, että naapurikunnan alueella sijaitsevan ratahankkeen rahoittamista on aika vaikea perustella.

    — En voi tehdä lainvastaisia esityksiä päättäjillemme. Etsimme edelleen mahdollisuutta osallistua Kymi Ringin rahoitukseen. Vielä emme ole keinoa keksineet.

    Hän muistuttaa, että tapahtumat tuovat elinvoimaa alueelle. Tätä kautta Kouvola voisi myös löytää kanavan Kymi Ringin rahoittamiseen.

    — Osallistuminen suurtapahtumien markkinointiin tai tuottamiseen voisi olla yksi mahdollisuus.

    Kaupunki ei halua viedä huonosti perusteltua rahoituspäätöstä poliitikkojen pureskeltavaksi.

    — Emme halua tehdä päätöksiä, joista tulisi taas valituksia. Jotain kautta haluamme Kymi Ringiä rahoittaa, mutta emme ole keksineet vielä keinoa.

    IItin kunnanjohtaja Riku Rönnholm osallistui Espanjan Valencian matkalle. Hän arvioi, että MotoGP-kisojen järjestäminen Kymi Ringillä kesällä 2020 on mahdollista, mutta aikaa ei ole hukattavaksi.
    Forsell: Moottorirata ei pyöri yksin kilpailuista saaduilla tuloilla

    Espanjassa Valencian maakunnassa sijaitseva Chesten moottorirata on harvoin tyhjänpanttina. Radalla on ympärivuotisen testaus- ja harjoittelutoiminnan ohella erilaisia yritystapahtumia.

    Tämä kävi selväksi Kouvolan, Iitin ja Lahden viranhaltijoiden sekä Kymi Ringin edustajien viime viikolla tekemällä matkalla.

    — Ricardo Tormo -radalla järjestetään moottoriurheilun lisäksi paljon muutakin toimintaa, projektipäällikkö Arto Ahola Lahti Regionista sanoo.

    Vajaat parikymmentä vuotta toiminnassa olleella radalla järjestettiin ensimmäiset Moto GP -kilpailut vuonna 1999.

    Tuukka Forsell sanoo, että pelkällä moottoriurheilulla Tillolaan rakenteilla olevaa rataa ei saada pyörimään kannattavasti.

    — Kymi Ringillä pitää järjestää paljon muitakin tapahtumia kuin pelkkä Moto GP -kisat. Niillä se ei tule elämään.
    Iso tapahtuma lisää pienen kylänkin tuloja

    Matkalla mukana ollut Iitin kunnanjohtaja Riku Rönnholm kertoo, että Moto GP -kisa lisää palveluiden kysyntää tuntuvasti Valencian maakunnassa.

    Maakunnan pääkaupunki, vajaan 800 000 asukkaan Valencia, sijaitsee 26 kilometrin päässä Chestestä. Koko maakunnan asukasluku on noin 2,6 miljoonaa euroa.

    — Kaupungin edustajat kertoivat, että Moto GP -tapahtuman aikana käytetään noin 40—45 miljoonaa euroa rahaa.

    Lahti Regionin toimitusjohtajan Raija Forsmanin mukaan Lahden vuoden 2017 MM-hiihtojen yleisö käytti kymmenen päivää kestäneiden kisojen aikana rahaa noin 28 miljoonaa euroa. Kisoihin myytiin noin 180 000 pääsylippua.

    Alle 8 000 asukkaan Chesten keskusta oli kisaviikonloppuna turvoksissaan kisaturisteista, Forsman kertoo.

    — Chesten kylässä on suunnilleen Kausalan kokoinen kyläkeskus. Siellä oli todella paljon turisteja mökki-, asuntoauto- ja telttamajoituksissa.

    Moto GP -kilpailuja Valenciassa seurasi kisapäivänä noin 120 000 katsojaa.
  21. #921
    "Kouvola kaipaa selkeitä suunnitelmia radan ympärivuotisesta toiminnasta. Kaupunki ei pyynnöistään huolimatta ole saanut ratayhtiöltä tarkkaa rahoitus- ja tapahtumasuunnitelmaa."

    Ei oikein jaksa ymmärtää että jos kaikki kerta on kunnossa, niin mikä estää vastaamasta...
    Alusta alkaen toi on ollut samanlaista pimittämistä.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  22. #922
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    "Kouvola kaipaa selkeitä suunnitelmia radan ympärivuotisesta toiminnasta. Kaupunki ei pyynnöistään huolimatta ole saanut ratayhtiöltä tarkkaa rahoitus- ja tapahtumasuunnitelmaa."

    Ei oikein jaksa ymmärtää että jos kaikki kerta on kunnossa, niin mikä estää vastaamasta...
    Alusta alkaen toi on ollut samanlaista pimittämistä.

    Kuntalaki asettaa Kouvolalle tiukat raamit sen pohtiessa rahoituspäätöstä.
    Naapurikuntaan investointia on hankala perustella

    Forsell sanoo, että naapurikunnan alueella sijaitsevan ratahankkeen rahoittamista on aika vaikea perustella.

    — En voi tehdä lainvastaisia esityksiä päättäjillemme. Etsimme edelleen mahdollisuutta osallistua Kymi Ringin rahoitukseen. Vielä emme ole keinoa keksineet.


    Monta mutkaa on vielä oikaistavana...
  23. #923
    Sinänsä huvittavaa, että homma olisi kiinni Kouvolan parista millistä (ymmärrän kyllä Kouvolan kannan ja heidän valuuttavarantonsa vähyyden). Mutta kun valtio työntää satoja ja satoja miljoonia kankkulan kaivoon niin kait ne nyt vois muutamaan miltsin tuohonkin heittää (vaikka meniskin kaivoon niin pikkuhiluja..)
    T7
  24. #924
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    "Kouvola kaipaa selkeitä suunnitelmia radan ympärivuotisesta toiminnasta. Kaupunki ei pyynnöistään huolimatta ole saanut ratayhtiöltä tarkkaa rahoitus- ja tapahtumasuunnitelmaa."

    Ei oikein jaksa ymmärtää että jos kaikki kerta on kunnossa, niin mikä estää vastaamasta...
    Alusta alkaen toi on ollut samanlaista pimittämistä.
    Ehkä vastaamattomuuden syy on ettei suunnitelmaa ole olemassa, tai jos sellainen on niin on huomattu toteuttamiskelvottomaksi kun rahaa ei ole. Niillä tunnusluvuilla joita hankkeesta on julkisuudessa esitetty on yhtälö mahdoton.

    Tämän ovat varmasti yksityiset sijoittajatkin huomanneet kun heitä ei, yrityksistä huolimatta, ole saatu ratahankeesta innostumaan. Ainoat jotka yrittävät pitää paattia pinnalla ovat Pohjola ja kuntien nokkamiehet. Jälkimmäiset taas tietävät aivan hyvin sen että mikäli hanke ei toteudu kaatuu se, puolivalmis rata, kuntien, Kouvola ja Iitti, veronmaksajien syliin.

    Ja siitäkös vasta äläkkä nousisi.... Vaikuttaa vahvasti siltä että nyt pelataan aikaa ja odotetaan ihmettä.
  25. #925
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Ehkä vastaamattomuuden syy on ettei suunnitelmaa ole olemassa, tai jos sellainen on niin on huomattu toteuttamiskelvottomaksi kun rahaa ei ole. Niillä tunnusluvuilla joita hankkeesta on julkisuudessa esitetty on yhtälö mahdoton.

    Tämän ovat varmasti yksityiset sijoittajatkin huomanneet kun heitä ei, yrityksistä huolimatta, ole saatu ratahankeesta innostumaan. Ainoat jotka yrittävät pitää paattia pinnalla ovat Pohjola ja kuntien nokkamiehet. Jälkimmäiset taas tietävät aivan hyvin sen että mikäli hanke ei toteudu kaatuu se, puolivalmis rata, kuntien, Kouvola ja Iitti, veronmaksajien syliin.

    Ja siitäkös vasta äläkkä nousisi.... Vaikuttaa vahvasti siltä että nyt pelataan aikaa ja odotetaan ihmettä.
    Valitettavasti taidat olla oikeassa.

    Pohjolallahan ei oo mitään hätää projektin suhteen, sen verran ikää ettei sen tarvi työelämässä kauaa olla. Eestaas vänkäämistä ollut koko projekti ja aina on syyllinen löydetty jostain muualta kuin puuhamiehistä.
    Mun käsittääkseni Destian rahoitus tulee kanssa valtiolta ja mikäli se tosiaan kokonaisuudessan tulee sieltä, niin Destiakaan ei tule hommasta kärsimään.

    Jotenkin tästä tulee mieleen muutama paikallinen rakennusalan ammattilainen. Samat naamat ajaa vuodesta toiseen yrityksiä konkkaan ja sit aloitetaan taas uudestaan kun velat on jääny muiden maksettavaksi.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  26. #926
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Ehkä vastaamattomuuden syy on ettei suunnitelmaa ole olemassa, tai jos sellainen on niin on huomattu toteuttamiskelvottomaksi kun rahaa ei ole. Niillä tunnusluvuilla joita hankkeesta on julkisuudessa esitetty on yhtälö mahdoton.

    Tämän ovat varmasti yksityiset sijoittajatkin huomanneet kun heitä ei, yrityksistä huolimatta, ole saatu ratahankeesta innostumaan. Ainoat jotka yrittävät pitää paattia pinnalla ovat Pohjola ja kuntien nokkamiehet. Jälkimmäiset taas tietävät aivan hyvin sen että mikäli hanke ei toteudu kaatuu se, puolivalmis rata, kuntien, Kouvola ja Iitti, veronmaksajien syliin.

    Ja siitäkös vasta äläkkä nousisi.... Vaikuttaa vahvasti siltä että nyt pelataan aikaa ja odotetaan ihmettä.
    Minusta taas kuulostaa siltä että ratayhtiö on todennut että etsitään rahaa sieltä mistä sitä voi saada. Kouvolasta oli tulossa 2 miltsiä ja homma peruuntui valitusten takia,. Ratayhtiö on vaan todennut että ei tuhlata aikaa aina uusien ja uusien selvityksien tekemiseen kun kuitenkin kaatuvat valituksiin.

    En asiasta itse mitään tiedä mutta lehtijutusta jäi vähän semmoinen mielikuva.

    Toivon että radalle pääsen vielä itse joskus ajamaan.

    Ja toivottavasti puuhamiehet jatkavat ponnisteluja että hanke vielä joskus toteutuu.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  27. #927
    - Ei valmistu!

    - Valmistuu etuajassa!

    - Valmistuu myöhässä!

    - Ei valmistu ikinä!

    - Valmistuu joskus!

    - Motocrossia!

    - MotoGP:tä 2050!



    ....ehkä mä kuitenki odotan deadlineen ja katon sitte mikä se totuus on
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  28. #928
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    - Ei valmistu!

    - Valmistuu etuajassa!

    - Valmistuu myöhässä!

    - Ei valmistu ikinä!

    - Valmistuu joskus!

    - Motocrossia!

    - MotoGP:tä 2050!



    ....ehkä mä kuitenki odotan deadlineen ja katon sitte mikä se totuus on


    T7
  29. #929
    Uusimmassa VM:ssä Nita Korhosen kolumnissa vedetään Kymi Ring ja Valencian Ricardo Tormon rata yhteen otsikolla:
    Kelpaisiko 38 miljoonaa euroa.

    Hämmentävää oli se, että Vauhdin Maailmalla ei ole kunnon nettisivuja, josta olisin tilaajana voinut Korhosen kolumnin tänne laittaa...
  30.  
  31. #930
    puhelimella kuva jutusta tänne..? kaikkia tekijänoikeuksia mukaillen..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 31 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2129303132334181131 ... ViimeinenViimeinen