Sivu: 23 / 32:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 132122232425 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 661:stä 690:een 942:sta
  1. #661
    Lainaa RzR kirjoitti Katso viesti
    Speedweek oli juuri laittanut uuden uutisen Kymistä, eikä kauhean valoisalta näytä.
    http://www.speedweek.com/motogp/news...ifenblase.html
    Ei kai tuossa nyt ollut mitään ihmeempää, wihuri vinkuu ja "reportterit" ja "insiderit" puhelee niinku tähänki asti.
    Ducati HM1100s + GsxR1000 k7
    http://www.youtube.com/user/weeboom1
  2. #662
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, jäsenasiavastaava, SMOTO yhteyshenkilö Salmon:n avatar
    Liittyi Mar 2005
    Algebra
    MotOrg ry jäsen
    Välillä uutisointia vähän positiivisemmalla sävyllä

    https://yle.fi/urheilu/3-9914611
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #663
    ^

    Ajokoulutusasiat/niille rakennettavat fasiliteetit on jääneet myös vähälle huomiolle, niistähän tulee kassavirtaa vuoden ympäri.
    Pohjolan esityksessä syyskokouksessa ne oli hyvin esillä mutta media ei ole tarttunut.
    <p>ZX-10RR 2018</p>
  4. #664
    Hallinto-oikeus on kumonnut Kouvolan kaupungin päätöksen kahden miljoonan euron pääomalainasta. https://kouvolansanomat.fi/uutiset/l...5-b5bef10ff675. Päätöksestä voi valittaa KHO:on mutta kumoutuuko alemman oikeusasteen päätös, on aika epätodennäköistä että niin kävisi.

    Yksityisiä sijoittajia tarvitaan lisää tai sitten kuntien mahdollisille lainoille vakuuksia... Vaikuttaa vain siltä ettei kumpiakaan tunnu olevan tarjolla. Pohjolan halu olla kommentoimatta viittaa vahvasti tähän. https://kouvolansanomat.fi/uutiset/l...9-8b58b2b0162d

    Ja sitten vielä tämä, mikään laki tai direktiivi ei vaadi kuljettajakoulutuksen järjestämistä radalla. https://kouvolansanomat.fi/uutiset/l...a-3af490ef40c2
    Viimeksi muokannut: Patukka; 09.11.2017 klo 15:32.
  5. #665
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    Välillä uutisointia vähän positiivisemmalla sävyllä

    https://yle.fi/urheilu/3-9914611
    Rivien välistä kun lukee, niin ei tuo kovin positiiviselta kuulosta. Kesällä jos tosiaan laitettu stoppi rakennustyömaalle. Louhinnoista mainitaan ison herran suun kautta, että ovat keskeytetty ja päivittäinen työ on rahan hankkimista. Lisäkustannuksia tulee tällätavoin rakentamalla.
    Aprilia Tuono 1000R
  6. #666
    Päivitystä tilanteeseen, työt ovat tällä hetkellä seis, ei kovin hyvältä näytä. https://kouvolansanomat.fi/uutiset/l...7-cd9ac67cfada
  7. #667
    Alkaa haista siltä, että vedetään homma tarkoituksella nurin ja sitten ostetaan projekti vähän edullisempaan hintaan voudilta. Käytetään ns kaivoskauppa-menetelmää.
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä motoristeista.
  8. #668
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Alkaa haista siltä, että vedetään homma tarkoituksella nurin ja sitten ostetaan projekti vähän edullisempaan hintaan voudilta. Käytetään ns kaivoskauppa-menetelmää.
    + =

    Yllättävän hapokas yhtälö monelle .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #669
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    + =

    Yllättävän hapokas yhtälö monelle .
    toi on se sama liiketoimintasuunnitelma millä toimii pikkukylien jäähallit........
  10. #670
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    toi on se sama liiketoimintasuunnitelma millä toimii pikkukylien jäähallit........
    Kylpylän voi myös perustaa noin. Antaa jonkun toisen tehdä työt ja mahdolliset virheet ja sitten kun on valmista, astuu pöytään. Yleensä rahoituslaitokset ovat mukana melkein menestyvän yrityksen alasajobusineksessa ja joskus myös kunnanisät. En tietenkään väitä, että tuollaista olisi ikinä tapahtunut, mutta ajatusleikkinä tavattoman kiintoisa.
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä motoristeista.
  11. #671
    Ja sitten ei oo taas mitään ongelmaa, korkeintaan pieniä haasteita

    https://yle.fi/uutiset/3-9925310
    RC8 mökkiajeluihin
    K7 gixxeri radalle, FXST kainaloiden tuuletukseen, Kymco Agility 50 ajokiellon varalle
    Don't call me stupid, I'm insane!
  12. #672
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Alkaa haista siltä, että vedetään homma tarkoituksella nurin ja sitten ostetaan projekti vähän edullisempaan hintaan voudilta. Käytetään ns kaivoskauppa-menetelmää.
    Ihan vakiokäytäntö. On tuota tehty jo niin pitkälle, että se se näytä parin vuoden päästä Keimolalta vaan Aragonilta.
    www.petrisuuronen.fi
  13. #673
    Lainaa compinho kirjoitti Katso viesti
    Ja sitten ei oo taas mitään ongelmaa, korkeintaan pieniä haasteita

    https://yle.fi/uutiset/3-9925310
    Ei taida ihan stemmata nuo Ylen jutun rahanlähteet yksityisen ja julkisen välillä. Sivusta katsoen on näyttänyt vähän sellaiselta 'keisarin uudet vaatteet' -tyyppiseltä tarulta, jossa yksityisen rahan saamisen vaikeutta ei ole missään vaiheessa myönnetty, vaikka sen on nähnyt sokea Reettakin. Monttu on kaivettu julkisella rahalla ja luotetaan, että yhteiskunta sen jotenkin pelastaa. Moottori-lehden 9/2017 numerossa Timo Pohjola vakuutti, että "Rahaa on tällä hetkellä saatavilla vaikka kuinka paljon" ja että rata ei rahoituksen puutteen vuoksi jää rakentumatta tai rakennustyöt sen vuoksi myöhästy.

    Moottorirata Suomessa ei valitettavasti ole sellainen bisnes, että sieltä miljoonat saisi takaisin. Paremmillakin paikoilla radoista on otettu takkiin, Nürburgringillä veronmaksajien tappiot olivat satoja miljoonia euroja.
  14. #674
    Iso tieremontti jumissa Kymi Ringin epävarman rahoituskuvion vuoksi – MotoGP:n 100 000 kisaturistia joutuisi matkustamaan perille pullonkaulaa pitkin

    Jos Kymi Ringin rahoitus ratkeaa vielä tänä vuonna, tieremontti voidaan aloittaa ensi vuoden alussa. Silti sitä ei saataisi täysin valmiiksi MotoGP-kisaan mennessä.


    https://yle.fi/uutiset/3-9949813
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  15. #675
    Taitaa käydä niinkuin täällä moni on ennustellut, eli ei ajeta ainakaan MotoGP sarjaa ennen vuotta 2030

    https://www.is.fi/moottoripyoraily/a...005497083.html
    <p>Tallissa odottelee WLA45 -42 _FLH74 -57 _FLSTC -94 _T120R -69 _K100RS -91 _CR500Hm -05 _CR 500-88&nbsp; _RD125 -70 _HVA120 -71_KTM EXC300 -05_R 1200 gs-12</p>
  16. #676
    Jos sattuu käsiin aiempia aviiseja aiheesta, niin kannattaa lukasta, kuinka varmoja silloin oltiin ja luotiin positiivista pöhinää..
    Esim. 2016 oltiin ihan varmoja, että yksityistä rahaa tulee enemmän kuin tarvitaan...

    Toki tuommoisessa hankkeessa ei pidä nöyristellä eikä esittää köyhää, mutta jotenkin jo silloin paistoi läpi, että ilmassa on enemmän toivetta kuin todellisuutta.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  17. #677
    Eikö ne perkule voisi jo kokeilla rahan keräämistä pienemmissä kuin miljoonan euron erissä.

    Yksityisille:
    200€ numeroitu t-paita jossa lukee "rakensin iitin moottoriradan"
    500€ t-paita ja nimi johonkin tauluun varikolle
    999€ samat kuin yllä, mutta lisäksi naapurin nimi kusilaarin kupeeseen
    n0 000€ paikka taivaasta

    Yrityksille:
    5000€ nimi tauluun
    10 000€ nimi vähän isommalla tauluun
    200 000€ nimetty mutka ensimmäiseksi kymmeneksi vuodeksi

    Ei näillä yksistään rataa rakenneta, se on saletti. Jos noilla eväillä saataisiin kasaan puolisen miljoonaa (sata yritystä voisi hyvinkin löytyä) niin sillä hetken siirtäisi hiekkakakkua paikasta toiseen työmaalla JA sillä viestitettäisiin, että radasta kiinnostuneita on olemassa.
  18. #678
    Ne pitäs saada ne yritykset siihen viereiselle teollisuusalueelle. Sehän se ajatuksen ydin oli ja on.

    "Whatever"

    Kuvat.fi
    Flickr
  19. #679
    Mikähän ratahankkeen bisneslogiikka lienee ollut?

    Jos kustannusarvio on 25 M€, niin radan pitäisi välittömien kulujen kattamisen jälkeen tuottaa vuosittain karkeasti kolmisen miljoonaa euroa, jotta rata maksaisi itsensä esim. 20 vuodessa ja sijoittajat saisivat samanaikaisesti tuottoa sijoittamalleen pääomalle. Eli mistä lienee tulorahoitusta ajateltu saatavan?

    Suomi on mp -valmistajien kannalta täysin marginaalinen markkina-alue, eikä Suomen valtio ole valmis voitelemaan Dornaa. Niinpä MotoGP -ajot jäisivät tod.näköisesti siihen ensimmäiseen sopimukseen.

    Kyllä minusta olisi kiva katsoa MM-sarjaa paikan päällä, ja olisi hienoa jos Suomessa olisi kansainvälisen mitan rata. Mutta taloudellinen realismi heittää märän tiskirätin noiden haaveiden naamalle?
  20. #680
    Ok, niinkuin on ollut puhetta jo aiemminkin, Suomessa on aivan liian vähän asukkeja tähän shouhun, puuttuu muutama kymmenen miljoonaa maksavaa katsojaa.
    Siis ihan alunperinkin älytön hanke, maailima ja Eurooppa on väärällään jo valmiita sopivia moottoriratoja, ei ne Euroopasta tänne tule katsomaan kilpailuja. Suomi on saari Euroopan näkövinkkelistä.
    Eikä tämä ole mitään jälkiviisauta eikä peruspessimismiä, vaan yksi totuus muiden joukossa.
    Nyt äkkiä pillit pussiin ja tappioiden minimointi.
    <p>Tallissa odottelee WLA45 -42 _FLH74 -57 _FLSTC -94 _T120R -69 _K100RS -91 _CR500Hm -05 _CR 500-88&nbsp; _RD125 -70 _HVA120 -71_KTM EXC300 -05_R 1200 gs-12</p>
  21. #681
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Täällä teneriffalla samaa jauhamista.
    https://tenerifepropertygroup.com/fo...ts-green-light

    Muuten olosuhteet hyvät, mutta raha puuttuu. Tenellä pystyy ylläpitämään aktiviteettia ympäri vuoden, mutta suomessa vastaavasti 5-6kk, siitäkin ajasta viranomaiset lohkasee nopeasti 2kk hiljaisena kautena.

    Kymiring tavoittelee about 100 milj investointia ja yltävätkö moottoriradat (rataa kohden) suomessa kesän aikana edes 1 milj. liikevaihtoon! En tiedä, mutta arvio.

    Onneksi olemme suomessa hyväksyneet, miten eletään yli varojemme.....otetaan lisää lainaa.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  22. #682
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Mikähän ratahankkeen bisneslogiikka lienee ollut?

    Jos kustannusarvio on 25 M€, niin radan pitäisi välittömien kulujen kattamisen jälkeen tuottaa vuosittain karkeasti kolmisen miljoonaa euroa, jotta rata maksaisi itsensä esim. 20 vuodessa ja sijoittajat saisivat samanaikaisesti tuottoa sijoittamalleen pääomalle. Eli mistä lienee tulorahoitusta ajateltu saatavan?

    Suomi on mp -valmistajien kannalta täysin marginaalinen markkina-alue, eikä Suomen valtio ole valmis voitelemaan Dornaa. Niinpä MotoGP -ajot jäisivät tod.näköisesti siihen ensimmäiseen sopimukseen.

    Kyllä minusta olisi kiva katsoa MM-sarjaa paikan päällä, ja olisi hienoa jos Suomessa olisi kansainvälisen mitan rata. Mutta taloudellinen realismi heittää märän tiskirätin noiden haaveiden naamalle?
    Tässä kalkyylissä pitää muistaa, että apu-/tukirahojen vastineen oletetaan tulevan uusina työpaikkoina, matkailutuloina jne. joten niiden osuus voidaan vähentää siitä sijoitetusta pääomasta jolle pitäisi jotain kotouttaa. Lisäksi pitää muistaa, että 25m€ on budjetti (jonka pitämiseen en itse usko) joka voidaan kerätä vaikka sponsoritulona jolloin vastineen oletetaan jälleen tulevan muuta kautta. Tuskin Hjalliskaan aikanaan joutui hartwallille mitää tulouttamaan.

    Koko budjettisummaa vastaan ei siis nähdäkseni tarvitse olla suoranaista tuottoa. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että laski miten vain niin tiukoille vetää.
  23. #683
    Minkähän verran Dorna haluaa kisaoikeuksista?

    Mulla ei ole mitään hajua MotoGP:n lippujen hinnoista, mutta kokeillaan:

    70.000 katsojaa x 200 €/katsoja = 14 M€. Jos on normaali 24 % verokanta, niin tuloa tulisi 11 M€/kisaviikonloppu.
    Tuosta sitten kulut pois...
  24. #684
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Minkähän verran Dorna haluaa kisaoikeuksista?

    Mulla ei ole mitään hajua MotoGP:n lippujen hinnoista, mutta kokeillaan:

    70.000 katsojaa x 200 €/katsoja = 14 M€. Jos on normaali 24 % verokanta, niin tuloa tulisi 11 M€/kisaviikonloppu.
    Tuosta sitten kulut pois...
    Olen ymmärtänyt että Dornan haluama kynnysraha kisojen tuomisesta radalle on noin viidestä miljoonasta eurosta reiluun kymmeneen miljoonaan euroon. Kymi-ring aloittelevana ratana voisi saada kisat maksamalla noin 5-7 miljoonaa euroa.... Taitaa olla Pohjolalle liian kova rasti.

    Jos ajatellaan että Suomessa pyydettäisiin katsojilta kisaviikonlopun lipusta 200 - 300 euroa per henkilö - keskivertoperheeltä 800 - 1200 € - niin samalla voidaan heittää hyvästit toiveista saada se vähintään 100 000 katsojaa joka on lienee minimi jolla päästään voitolliseen tulokseen kohtuullisilla lippuhinnoilla. Oletan että maksuhalukkuutta, laajemmissa piireissä, voi löytyä suunnilleen 75 - 120 euroa maksaville lipuille. Yhtälö on, lievästi sanottuna, vaikea. Ehkä jopa mahdoton.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 20.12.2017 klo 23:15.
  25. #685
    Ei aleta kaivamalla kaivamaan kuoppaan ratahanketta. On siinä onnistumisen mahdollisuudetkin. Ei kaikkia tuloja tarvi lipputuloina kerätä.
    Itse ainakin koitan olla maalamatta piruja seinille ja siten olla luomatta omalta osaltani epäluuloja mahdollisille rahoittajille.
    Mediassa ja viherpiiperöissä näitä kivittäjiä on ihan tarpeeksi muutenkin.
    Suzuki GSF 1250SA -10 Exät:Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  26. #686
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Ei kaikkia tuloja tarvi lipputuloina kerätä.
    Vielä kun suomalaiset retardit päättäjän paikalla ymmärtäisivät tämän. Jenkkilän mantereella lipun hinnat on yleisesti iha helvetin halpoja jefu- tai änärimatseihin, sekä useimpiin autokisoihin (ovaali tai road). Ne on sentää ymmärtäneet sen, että oheiskrääsällä ja virvoikemyynnillä ne voitot tehdään. Jos ne nostais lipun hinnat samalla retupolitiikalla kuin suomalaiset tekee, ni niillä kääntyis hommat äkkiä miinukselle.
    Everyone dies... today or 50 years from now, what does it matter?
    - Achilles, Troy -
    (my words exactly)
  27. #687
    Lainaa santerik kirjoitti Katso viesti
    Eikö ne perkule voisi jo kokeilla rahan keräämistä pienemmissä kuin miljoonan euron erissä.

    Yksityisille:
    200€ numeroitu t-paita jossa lukee "rakensin iitin moottoriradan"
    500€ t-paita ja nimi johonkin tauluun varikolle
    999€ samat kuin yllä, mutta lisäksi naapurin nimi kusilaarin kupeeseen
    n0 000€ paikka taivaasta

    Yrityksille:
    5000€ nimi tauluun
    10 000€ nimi vähän isommalla tauluun
    200 000€ nimetty mutka ensimmäiseksi kymmeneksi vuodeksi

    Ei näillä yksistään rataa rakenneta, se on saletti. Jos noilla eväillä saataisiin kasaan puolisen miljoonaa (sata yritystä voisi hyvinkin löytyä) niin sillä hetken siirtäisi hiekkakakkua paikasta toiseen työmaalla JA sillä viestitettäisiin, että radasta kiinnostuneita on olemassa.
    Kannatetaan ja osallistuisin heti!
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Kun masentaa, muista ykkönen on alhaalla ja loput ylös.
  28. #688
    Jos katselette sen kymiringmiehen (jonka nimeä en nyt muista) esityksen meidän syyskokouksessa, niin sieltä se bisnesmalli löytyy. Sanoi että RADALTA se raha EI tule, vaan sen radan ulkopuolisen infran vuokraamisesta erityyppisille yrityksille.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  29. #689
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Minkähän verran Dorna haluaa kisaoikeuksista?

    Mulla ei ole mitään hajua MotoGP:n lippujen hinnoista, mutta kokeillaan:

    70.000 katsojaa x 200 €/katsoja = 14 M€. Jos on normaali 24 % verokanta, niin tuloa tulisi 11 M€/kisaviikonloppu.
    Tuosta sitten kulut pois...
    MotoGp- lippujen hintoja lähivuosilta:

    Assen: Keskihintainen istumapaikka kisapäivälle n.60€.
    Harj.- ja aikajopäivät n25-30€ (kelpaa kaikkiin katsomoihin)

    SachsenRing: viikonlopun istumapaikka, Kaarre 13,n.140€.

    RedBull-Ring: viikonlopun istumapaikka, OstTribune (kaksi viimeistä mutkaa) n.150€.

    Brno: viikonlopun yleislippu (rinnekatsomot), n.70€.

    Hinnat ennakkomyynti hintoja. Eipä niihin Brnoa lukuun ottamatta paikan päältä juuri saakkaan.
  30.  
  31. #690
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, varapj, tapahtumavastaava Goofy S:n avatar
    Liittyi Jan 2009
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Ei aleta kaivamalla kaivamaan kuoppaan ratahanketta. On siinä onnistumisen mahdollisuudetkin. Ei kaikkia tuloja tarvi lipputuloina kerätä.
    Itse ainakin koitan olla maalamatta piruja seinille ja siten olla luomatta omalta osaltani epäluuloja mahdollisille rahoittajille.
    Mediassa ja viherpiiperöissä näitä kivittäjiä on ihan tarpeeksi muutenkin.
    Olet aivan oikeassa.
    On harmillista että meille suomalaisille on sisäänrakennettuna hyvin voimakas negatiivisuus.
    "Ei siitä mitään tule, vituiks se kuitenkin menee..." jne. jne.
    Yritetään olla vähän positiivisempia, yleensä se tuottaa tulosta.

    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jos katselette sen kymiringmiehen (jonka nimeä en nyt muista) esityksen meidän syyskokouksessa, niin sieltä se bisnesmalli löytyy. Sanoi että RADALTA se raha EI tule, vaan sen radan ulkopuolisen infran vuokraamisesta erityyppisille yrityksille.
    Sinäkin olet aivan oikeassa.
    Turha meidän on laskea projektin kannattavuutta ratavuokrien tai lipputulojen kautta.
    Iso raha tulee ihan muualta, lähialueen (alan) yrityksiltä, testiradoilta, koulutuksista jne.
    Projektin taustalla olevat "laskutikkumiehet" ovat varmasti tuon osanneet laskea.

    Lisäksi, sijainniltaan KymiRing saattaa olla sijainniltaan melko mainio.
    Kun asiaa ajattelee isommassa mittakaavassa.

    Toivotaan että projekti saadan vietyä suunnitellusti maaliin.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
Sivu: 23 / 32:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 132122232425 ... ViimeinenViimeinen