Sivu: 102 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25292100101102103104112 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3031:stä 3060:een 4033:sta
  1. #3031
    Huhut jyllää kiivaina...

    However, with less than two months to go, the circuit still remains ‘Subject to Homologation’, fuelling rumours that it might yet be dropped. For riders, the biggest concern is the track layout proved exceptionally tight and twisty during a 2019 test by factory test riders.

    “We talked a little about Finland... Theoretically we will go, the track is done,” said Alex Rins.


    https://www.crash.net/motogp/news/10...-contracts-pay


    It could even be a replacement for the Finnish Grand Prix, which is rumoured to be nearing cancellation once again with some facilities still yet to be finished at the KymiRing.

    https://www.visordown.com/news/gener...hanks-new-laws
  2. #3032
    Olis kiva tietää mistä ja miten nää kolme edellistä kirjoittelijaa ammentaa ton kaiken tuskan ja ahdistuksen.
    Tällä hetkellä paistaa aurinko, sitä on hauskempi miettiä
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  3. #3033
    Olisipa se ihanaa, kun kaikille olisi vai kivoja, kauniita ja positiivisia uutisia, eikä kukaan julkaisi mitään inhoittavaa, ikävää ja negatiivista...
  4. #3034
    Psykologiassa on käsite nimeltä 'projektio'...

    https://mielenihmeet.fi/kyse-psykologinen-projektio/
  5. #3035
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Olisipa se ihanaa, kun kaikille olisi vai kivoja, kauniita ja positiivisia uutisia, eikä kukaan julkaisi mitään inhoittavaa, ikävää ja negatiivista...
    Kerros mitä hyödyttää murehtia asioita joista ei tiedä varmuudella mitään?
    Antaako se kenties elämään uutta otetta, vai mahdollisesti jotain yletöntä riemua?

    Paskoja juttuja sattuu, mut mitä väliä. Kannattaa yrittää vaan päästä yli.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  6. #3036
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Kerros mitä hyödyttää murehtia asioita joista ei tiedä varmuudella mitään?
    Totta.
    Mitään, mistä ei 100% varmuudella tiedä, niin ei kannata murehtia.
    Esim. millainen sää on viikonlopun ratapäivillä.
    Ei sitä kannata murehtia, kun ei sitä tiedä kuin vasta sitten, kun auringonsäde osuu visiiriin varikolta lähdettäessä.
  7. #3037
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Totta.
    Mitään, mistä ei 100% varmuudella tiedä, niin ei kannata murehtia.
    Esim. millainen sää on viikonlopun ratapäivillä.
    Ei sitä kannata murehtia, kun ei sitä tiedä kuin vasta sitten, kun auringonsäde osuu visiiriin varikolta lähdettäessä.
    Sen verran otan takas, että onhan se hyvä jollain tavalla varautua mielessään mahdollisiin muutoksiin, mutta loputon negatiivisuus on hyvä työntää pois.
    Aika lyhyt tää elämä kuitenkin on.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  8. #3038
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Totta.
    Mitään, mistä ei 100% varmuudella tiedä, niin ei kannata murehtia.
    Esim. millainen sää on viikonlopun ratapäivillä.
    Ei sitä kannata murehtia, kun ei sitä tiedä kuin vasta sitten, kun auringonsäde osuu visiiriin varikolta lähdettäessä.
    Jep ja ratapäivän sään ohella Ukrainan sota on sellainen mistä on ihan turha murehtia ku ei oo kellään täyttä totuutta mitä siellä tapahtuu.

    Eiks elämä ooki helppoa ja kevyttä
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  9. #3039
    On inhimillistä, että omien odotusten vastaiset viestit aiheuttavat epämiellyttäviä tunteita. Turha täällä on masokisti olla, joten blokatkaa meikäläisen viestit, niin ei tarvitse lukea ikäviä uutisia maailmalta. Homma onnistuu seuraavasti:

    Klikkaa näytön vasemmasta laidasta 'Mikeyx', valitse vas. laidasta 'Katso profiili' ja sitten oikeasta laidasta 'Piilota tämän käyttäjän viestit'. Sillä lailla pääsee pahasta.

    Itse aloitin blokkaamisen bonen viesteistä. Ei minulla mitään bonea vastaan ollut, mutta hänen viestinsä olivat itselleni täysin käsittämättömiä, joten en niitä koskaan lukenut. Viestejä tuli kuitenkin paljon ja ne olivat pitkiä, joten blokattuina ne oli paljon joutuisampi scrollata yli.

    Palataan itse asiaan...Nyt viime viikkoina uutisointi on saanut uuden sävyn. Jopa mototallien henkilökunta ja jotkut kuskit ovat tuoneet esiin epäilystä kisan perumisesta. Savua ei liene täysin ilman tulta, vaan aiheella ilmiselvästi spekuloidaan laajasti.

    FIM:n Grade A -luokitus puuttuu. Se nyt ei ole suuri uutinen, koska vastahan se Uncini kävi menneellä viikolla tarkastusmatkallaan. Pitää hänen kuitenkin pistää ajatuksensa kasaan, tehdä Rönnholmille lisäkysymyksiä ja vastaukset saatuaan laatia raporttinsa, jonka pohjalta jokin konklaavi sitten voi tehdä päätöksen aikanaan julkistettavaksi.
  10. #3040
    For riders, the biggest concern is the track layout proved exceptionally tight and twisty during a 2019 test by factory test riders.
    Tämä oli itsellänikin ensimmäinen reaktio heti siitä päivästä lähtien ku näin sen kallion ekan kierroksen siellä radalla. Suora siteeraus minkä sanoin ääneen kavereille oli: "No voi ny vittu, sen kerran ku tänne saadaan maailmanluokan rata, ni nää päättää suunnitella uuden Ahveniston missä on yks elämää pitempi suora."

    Ja olen tänä päivänäkin edelleen tuota mieltä. Valitettavasti joillekin ratasuunnittelijoille ei saisi ikinä antaa projektiksi suunnitella ratoja, ku "kilvanajoa takaava rata" ja "vuoristorata" ei kuulu samaan lauseeseen. Kun katsoo lähes mitä tahansa maailman parhaita ratoja ni ne on lähes kaikki pienillä korkeuseroilla. Ja ku kaiken lisäksi rataprofiili on niin super kyper hyper tekninen että unohdettiin pistää sinne edes yhtä suoraa jolla pääsis tonnari neloselle asti, ni siinä on kaikki ainekset siihen että MM-sarjan kuskit haukkuu radan.

    Se kombo kertoo Kymiringin luonteesta aika paljon, että
    1) Siinä on Euroopan pisin suora
    2) Silti keskinopeus on kaikkien MotoGP ratojen toiseksi hitain

    Hitaampi on ainoastaan Sachsenring jolla ei ole edes yhtä kunnollista suoraa.

    Kun ottaa ne sinivalkoiset lasit ja 8 juotua kaljaa pois yhtälöstä ja katsoo mitä tahansa 2000-luvulla rakennettua moottorirataa maailmalla, ni lähes kaikki on taanneet useampia ohituspaikkoja, jopa fykkösille joka on todella paljon puhuvaa. Ei tule montaa modernia rataa mieleen jonka layout on yhtä tuhoontuomittu kuin Kymiringin, ja tämä siis sellaisen ihmisen suusta jota ei kiinnosta onko se rata Suomessa vai Islannissa, rankkaan ne neutraalein silmin ihan kilvanajamisen aspektista.

    Ja ku luonnollisesti foorumillakin on varmasti about 20+ tyyppiä jotka hypee Kymiringiä ratana vaikka siinä ei pääsis edes ykkösvaihteelta ikinä pois, ni tottakai kaikki kritiikki on niille ihmisille musta vaate. Mutta sellaista se elämä on.

    SILTI mä toivon että MotoGP kisat saadaan onnistuneesti järjestettyä. Mutta olen aika varma että jos kuskien järjestöllä on asiaan mitään sanottavaa, ni ton 5 vuoden sopimuksen jälkeen ei oo Kymiringillä enää kisoja, sen verta paljon pettyneitä kommentteja on kuskeilta kuulunut.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  11. #3041
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    On inhimillistä, että omien odotusten vastaiset viestit aiheuttavat epämiellyttäviä tunteita. Turha täällä on masokisti olla, joten blokatkaa meikäläisen viestit, niin ei tarvitse lukea ikäviä uutisia maailmalta. Homma onnistuu seuraavasti:

    Klikkaa näytön vasemmasta laidasta 'Mikeyx', valitse vas. laidasta 'Katso profiili' ja sitten oikeasta laidasta 'Piilota tämän käyttäjän viestit'. Sillä lailla pääsee pahasta.

    Itse aloitin blokkaamisen bonen viesteistä. Ei minulla mitään bonea vastaan ollut, mutta hänen viestinsä olivat itselleni täysin käsittämättömiä, joten en niitä koskaan lukenut. Viestejä tuli kuitenkin paljon ja ne olivat pitkiä, joten blokattuina ne oli paljon joutuisampi scrollata yli.

    Palataan itse asiaan...Nyt viime viikkoina uutisointi on saanut uuden sävyn. Jopa mototallien henkilökunta ja jotkut kuskit ovat tuoneet esiin epäilystä kisan perumisesta. Savua ei liene täysin ilman tulta, vaan aiheella ilmiselvästi spekuloidaan laajasti.

    FIM:n Grade A -luokitus puuttuu. Se nyt ei ole suuri uutinen, koska vastahan se Uncini kävi menneellä viikolla tarkastusmatkallaan. Pitää hänen kuitenkin pistää ajatuksensa kasaan, tehdä Rönnholmille lisäkysymyksiä ja vastaukset saatuaan laatia raporttinsa, jonka pohjalta jokin konklaavi sitten voi tehdä päätöksen aikanaan julkistettavaksi.
    Mulle ei sovi toi ihmisten blokkaaminen, vaikka olis kuinka vaikeaa luettavaa, niin otan haasteena ymmärtää minkä takia joku jotain sanoo. Joskus vaan kestää kauemmin löytää se asia tekstistä jos ihmisen kirjoitustyyli on negatiivinen. Tosielämässä on taas usein paljon helpompi kommunikoida.
    Eriävät mielipiteet saa ja pitää sanoa, mutta siinäkin pitäis muistaa ettei toista yhtä ja samaa mikä on jo kaikkien tiedossa.

    Mutta asiaan. Kun tää projekti alkoi, niin eka ihmetytti Pohjola vetovastuussa. Sen jälkeen tuli tää Rönnholm, eli mies joka hakee vuosittain ainakin yhtä uutta työpaikkaa.
    Pohjolan saavutukset tällä seudulla on kohdistunut sen omiin taskuihin, muiden vastuulla tietenkin, ja Rönnholm ei vaikuta kovin pitkäjänteiseltä kaverilta vetovastuun suhteen.
    Väitän että erilaisella johtamistyylillä ja keskittymällä radan käyttäjiin, eli koko homman maksajiin, homma olis jo purkissa.
    Saa nähdä miten homma menee nyt ja jatkossa.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  12. #3042
    Epävirallista kautta kulkeutui tieto, että kisa peruttu ja rakentaminen seis.
    KTM 990 Adventure
  13. #3043
    Ei ole FIM:n tai Dornan sivuilla vielä mitään.

    Loppukevennyksenä: Pääsyliput kelpaavat sellaisenaan kesällä 2023 peruttavaan kisaan.
  14. #3044
    Ei löydy virallista tietoa vielä, mutta sen verran kuulin, että ei ihan hirveästi ole enää luottoa siihen, että niitä lippuja päästäisiin oikeasti vielä joskus käyttämään.
    KTM 990 Adventure
  15. #3045
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti

    Loppukevennyksenä: Pääsyliput kelpaavat sellaisenaan kesällä 2023 peruttavaan kisaan.
    Tuo ois sijoitus.
    Luulen, en siis tiedä, mutta arvaan, että ensi vuonna liput on kalliimpia kuin tänä vuonna.
  16. #3046
    Virallinen tiedote (kirjoitusvirheineen):

    The FIM, IRTA and Dorna Sports are obliged to announce changes to the 2022 FIM MotoGP™ World Championship calendar.

    Homologation works at the KymiRing, together with the risks caused by the ongoing geopolitical situation in the region, have sadly obliged the cancellation of the Finnish Grand Prix in 2022. The current circumstances have created delays and put the ongoing work at the new circuit at risk. All parties have therefore agreed that the track’s debut must be postponed to 2023, when MotoGP™ looks forward to returning to Finland for the first time in four decades.

    The final 2022 FIM MotoGP™ World Championship calendar is therefore expected to comprise 20 rounds.

    FIM, Dorna, IRTA Communcations
  17. #3047
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Tuo ois sijoitus.
    Luulen, en siis tiedä, mutta arvaan, että ensi vuonna liput on kalliimpia kuin tänä vuonna.
    Ostin kolmen päivän istumalipun 2020 kisoihin hintaan 149,50€.
    Kun 2020 ja 2021 peruttiin niin sain samasta lipusta tilille 218€ kesäkuussa -21.
    Ei tuo kyseisen ajan pörssin parhaita nousuja voita mutta ihan ok tuotto kuitenkin.
    -
  18. #3048
    Lahden suunnalla peruutuspäätös pistää kravatit tiukalle.

    Lahti Events on maksanut 2 M€ etumaksua Kymiring Eventsille, minkä lisäksi se on tehnyt töitä jo kolmen perutun kisan eteen. Palkkoja sekä varaus- ja etumaksuja on mennyt kankkulan kaivoon.

    Olettaisin tuon 2 M€:n olevan vastustamaton täky siihen, että Lahti jatkaa putoavaan puukkoon tarttumista.
  19. #3049
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  20. #3050
    Jos ja kun 2022 kisa perutaan, niin syy ei voi olla, että ei ollut riittävästi aikaa rakentamiselle.

    Seuraavaksi kuullaan järjestävän tahon "totuus" niistä syistä, jotka ovat johtaneet tähän tilanteeseen.


    Miksi kukaan järjestävän tahon puolelta ei sano sitä suoraan ja ääneen:
    Ei ole asiaan uskovia sijoittajia, eli EI OLE RAHAA.
  21. #3051
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    The current circumstances have created delays and put the ongoing work at the new circuit at risk.
    Jännä kun vielä viikko pari sitten oltiin aikataulussa ja ei mitään vaaraa peruutukselle.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  22. #3052
    Viimeksi muokannut: markus80; 25.05.2022 klo 14:35.
    Honda CBR 954RR -03
  23. #3053
    Olisin halunnut, että parin koronakärvistelyvuoden jälkeen lukuisten festareiden lisäksi suomalaisia olisi hellitty myös moottoripyöräilyn kuninkuuslajilla.

    Mutta, täällä on kriittisesti asiaan suhtautuneita moitittu pahanilman linnuiksi ja mustamaalaajiksi.
    Toiset ihmiset asioita yhdistelemällä päätyy eri asioihin kuin toiset.
    Kritiikki ei aina ole pahaa ja negatiivista tarkoittavaa.

    En sano, että kriittiset voitti tämän erän, mutta ollaan jatkossa ymmärtäväisiä erilaisia mielipiteitä kohtaan.
    Jos joku mielipide ei osu omalle kohdalle, niin ei siitä tarvitse tykätä, riittää kun sietää ja hyväksyy sen.
  24. #3054
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Sul on lähempänä siinä Imatranajot heinäkuussa. Kandee käydä kurkkaamassa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25. #3055
    Lainaa temetsu kirjoitti Katso viesti
    Luitko mitä kirjoitin. Jos kiasmaan on työnnetty varovaisella arviolla 80 miljoonaa niin miksi 30 miljoonaa ei löydy rataan. Ja kiasma ei ole ainoa rahareikä taiteen saralla.
    Samoin kulttuurin puolella on paljon tahoja/rakennuksia tms, jotka saavat jatkuvaa vuosittaista apua miljoonakaupalla. Siksi tosi harmi, että ei saada rataan kilpailua/toimintaa varmistavaa yhtä kertaluontoista rahoituserää Noh, kuolinisku tuli tälle vuodelle mutta saman rahoitusepäsuhdan parissa olen keräillyt tattia otsaan aiemminkin.
  26. #3056
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Miksi kukaan järjestävän tahon puolelta ei sano sitä suoraan ja ääneen:
    Ei ole asiaan uskovia sijoittajia, eli EI OLE RAHAA.
    No sitähän sitä on alusta alkaen puhuttu, vaikka kielletty puheenaihe on ollut. Harmi sinällään, jos (toivottavasti ei kun) tämä on Kymiringin loppu, niin onnellisten tähtien alla projekti ei ole ollut. Korona sotki pahasti pari vuotta, mutta nyt tuo geopoliittinen tilanne, eli Venäjän hyökkäyksen pelko on jo vähän joutavan panikoinnin puolella, mutta tulee sekin vaikuttamaan koko Suomen matkailuhankkeisiin kovalla kädellä.

    Ostaako joku nyt sitten radan konkurssipesän miljoonalla ja tekee siitä yhden kerhoradan muiden joukossa, vai vieläkö joku sijoittaa siine tarvittavat miljoonat, jotta kisat joskus jonakin vuonna saadaan ehkä pidettyä? Vai kasvaako alue puuntaimia viiden vuoden päästä? Viivästykset lähes aina lisäävät kustannuksia, jos ei pääse urakalla ryskämään.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  27. #3057
    ^Minä lukisin sen Venäjä/Ukraina -perustelun seuraavasti: Kisalisenssin haltija ei ole kyennyt esittämään uskottavaa suunnitelmaa siitä, miten se hoitaisi taloudelliset sitoumuksensa kisojen kaupallisten oikeuksien haltijan suuntaan.
  28. #3058
    Suurin ongelmahan tuossa on se, että jos ratayhtiöllä on pankkilainaa vaikka edes kymmenen miljoonaa, niin siitä pitää maksaa korot ja lyhennykset, vaikka yhtiöllä ei olisi mitään tuloja. Siitä sitten mennään maksykyvyttömyyden kautta konkurssiin.

    Parastahan tälle olisi alun perinkin ollut, että jotkut oikeat massimiehet rakkaudesta lajiin ja urheiluun olisivat rakentaneet radan omilla rahoillaan ja kantaneet riskit ja voitot. Vieraalla rahalla ja omalla riskillä itse ainakin sanoisin riskin olevan ihan liian suuri, jotta alkaisin tekemään kansainvälisen tason moottorirataa Suomeen bisnesmielessä velkarahalla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  29. #3059
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  30.  
  31. #3060
    https://www.is.fi/moottoripyoraily/a...008842060.html
    IS sanoo, että rataa ei saada valmiiksi maailman tilanteen sotkettua rakentamisen
    <br /><br type="_moz" />
Sivu: 102 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25292100101102103104112 ... ViimeinenViimeinen