Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
  1. #1
    Elikäs onko teillä kokemuksia niistä ja mielipiteitä muutakun ei oo eikä tule ? itse kaadoin pyöräni hitaissa vauheissa meni koko oikea kylki ja moottorin pohja joten luulenpa että kun seuraavan kaupasta haen niin tapit laitan säästyypä ainakin moottori ehkä. mutta anyways kellään kokemuksia?
    Can-Am Outlander 1000 XT 2012
  2. #2
    Ei ole mutta niistä on kyllä ollut jo keskustelua ja jotain myöskin jostain rungonmurtumista joita takuu ei ole korvannut johtuen juurikin kaatumatapeista.Näin ainakin muistelen.Eipä ole muuten tietoa kuin että itse ajatellut hiilikuitu suojia pahimpiin paikkoihin.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  3. #3
    Meinasin kans hankkia joskus, mut en löytäny riittävän söpöjä siihen hätään... Sit jääny


    Juttua löytyy lisäks tuolla

    ja

    täälä
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  4. #4
    Ite kans välillä miettinyt näin kaskottomana, olisko tarpeen varmuuden varalle.. Ite varmaan tekisin, mut ei oo saanu aikaseks..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  5. #5
    itse olen kyllä vannoutunut tappien käyttäjä. jopa kaskon kanssa ne on hyvät, koska monesti katulipat ovat lähes nollavauhdeista, tai ihan paikaltaan, ja silloin tappi suojaa hyvin vaurioilta, eikä tarvitse lähteä vakuutusyhtiön kanssa tinkaamaan ja menettää bonukset. *kun laskee bonusmenetyksen ja omavastuun vahinkotapauksessa, niin halvat tapit maksavat itsensä takaisin aika äkkiä. Itse ostin kaatumatapit 45eurolla alennusmyynnistä. Muutaman viikon päästä kaasin pyörän pihassa kyljelleen ja ei mitään vauriota, ilman tappeja olisi ollut syylärin pää lytyssä yms.

    Pitkät tapit voivat kovavauhtisissa lipoissa radalla varsinkin napata kanttariin ja rikkoa jotain, tai pitää pyörän liian pystyssä, jolloin renkaat ottavat maahan ja pyörä ei liu-u kyljellään, vaan renkaat haukkaavat ja lähtee ottamaan volttia. tämän takia radalla ei kannata kovin pitkiä tappeja käyttää, mutta lyhyt on hyvä sielläkin. vaikka joku sanoo tapin rikkovan rungon, niin on aika sama rikkooko tappi sen, vai hioutuuko se maahan paskaksi. Kisakatteet tietty kestävät liukumista paremmin kuin orggikset. joten niidenkin varaan voi laskea.

    Moottoria harvemmin tappi pystyy suojaamaan, koska generaattori on niin pitkällä, että se kyllä menee tapin kanssakin ainakin naarmulle. Tappi voi auttaa sen, että osa kitkasta menee tappiin ja moottorin koppa ei kulu puhki.

    riippuu paljon rakenteesta, jos tappi on kiinni jollain minipultilla ja välityslevyllä, niin tuskin on muuta apua kuin, että näyttää että tappi on.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    pystyssä en pysynyt ja fillari lunariin pienestä liukumisesta joten ehkä ne tapit jotain ainakin auttaa. Ainahan siihen voi laittaa raudat lisäksi suojaamaan sitä moottoria niin ja eihän ne raudat. kalliita tapit ole 40-100e joten ei pitäs olla kallis investointi bonareiden menetys kummiskin on siin 900€ kerta kaadossa mitä laskeskelin itselläni et jos säästää vaikka pahalta vaivalta menee peili + tapit esim niin halvemaks se tulee.......
    Can-Am Outlander 1000 XT 2012
  7. #7
    Itsekin olen kaatumatappeja vakavasti harkinnut. Ja kun ne kerta niin hyvin saa siihen pyörään sulautumaankin, niin ei tulisi edes suurta ulkonäöllistä haittaa. *

    Vaikka mullakin on kasko, niin silti tapit olisi ihan jees, aivan kuten jaket sanoi; "Tappi suojaa hyvin vaurioilta, eikä tarvitse lähteä vakuutusyhtiön kanssa tinkaamaan ja menettää bonukset. *Kun laskee bonusmenetyksen ja omavastuun vahinkotapauksessa, niin halvat tapit maksavat itsensä takaisin aika äkkiä."....
    .... että silleesä.. *



    Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..

    ****

    Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
  8. #8
    Lainaa (Hyenna @ Maalis. 31 2008,11:11) kirjoitti
    Vaikka mullakin on kasko, niin silti tapit olisi ihan jees, aivan kuten jaket sanoi; "Tappi suojaa hyvin vaurioilta, eikä tarvitse lähteä vakuutusyhtiön kanssa tinkaamaan ja menettää bonukset. *Kun laskee bonusmenetyksen ja omavastuun vahinkotapauksessa, niin halvat tapit maksavat itsensä takaisin aika äkkiä."....
    .... että silleesä.. *
    Monesti sitä miettii että vakuutuksestahan sitä aina uutta muovia saa, ja näinhän asia onkin. Mutta kun heittää perus parkkislipat vaikka hienäkuun alussa, saattaa huoltoaikaa joutua odottelemaan kohtuullisen pitkään.

    Radalla varsinkin homma korostuu, vauhdit kuitenkin sellaisia että pienestäkin pyllähdyksestä saa mopon helposti rikki. Katteet, moottorinposki sun muut aina vaarassa. Tappien kanssa huomattavasti suurempi todennäköisyys päästä ajamalla radalta pois.
  9. #9
    Nostetaan vanha aihe ylös, kun nyt tuli ihan kokemusta aiheesta. Ratakauden viimeinen päivä ja menin sitten ensimmäistä kertaa mopolla nurin *
    Lyhyesti, edessä ajava kaatui ja itse siitä säikähdin ja vedit etusen lukkoon ja nurin vaikka olisi ollut tilaa väistää vaikka yhdellä kädellä ajaen. Nopeusmittaria ei tullut katsottua siinä kaatuessa * joten ihan arvauksena, että 50km/h vauhtia ja mopo liukui asfaltilla ehkä reilut 10m. Mopossa kaatumatapit jotka selkeesti vähensi vauroita. Mopo pysy ajokuntoisena ja yhden setin lepäsin välissä ja sitten kävin vielä ajamassa pari settiä, mutta vasen käsi joka otti siipensä (peukalo venähtänyt?) ärtyi sen verran, että jätin ajot sen jälkeen siihen. Edessä kaatuneelta taisi mennä solisluu ja paranemisia hänelle *
    Kaadosta ei voi syyttää kuin itseään * ja maksaa kiltisti sen minkä sitten ikinä maksaakaan. Mutta se keskustelu alkaa vakuutusyhtiön kanssa huomenna. Onneksi mopo ajokunnossa, niin ehkä saa vielä nauttia ajeluista ja talven aikana sitten mopo kuntoon. Jos tällainen järjestely sitten onnistuu.

    Mopon vauriot:
    - Etukateessa halkeama ja naarmuilla
    - Oikea etusivukate naarmuilla
    - Takakate oikealta naarmuilla
    - Takajarruvipu vääntynyt, mutta toimintakunnossa
    - Moottorin poskessa alhaalla vähän naarmua
    - Oikea kahva ja jarrukahva naarmuilla
    - Oikea etuvilkku rikki

    Tässä vielä pari kännykkäkuvaa pyörästä.
    Koko pyörä
    Moottori
    Sivu
    Takakate

    Vaikka kuvista ei ihan hyvin kaikkia vaurioita näe, niin näkee sen kuinka paljon kaatumatappi on ottanut siipensä ja suojannut moottorin aluetta ja katteita. Kyllä voin suositella tappeja.

    Tulipa itselleni selitys moneen kummalliseen onnettomuuten, kun joku kaatuu suoralla tiellä vaikka kukaan ei törmää. Riittää kunhan jotain äkillistä tapahtuu edessä vaikka melko vaaratontakin, niin lopputulos voi olla tällainen, jos typerät aivot antaa käskyn jarruttaa nyt-heti-äkkiä-nopeesti-ja-paljon. Onneksi tämä kaato radalla eikä tiellä.
    xxx
  10. #10
    Itelläkin vakaa aikomus olla kaatamati kulkupeliä..

    Siltikin kun olen uusi kuski , niin hain kaupasta tatit ja pyörään pistin kiinni.

    Aikasta huomaamattomat ovat.

    Hintakaan ei ollut kova.

    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  11. #11
    Ostaisin heti, jos järkihintaan jostain saisi.

    Uskomattomalta tuntuu ettei tällaiseen "aloittelijanpyörään" saa kotimaasta tappeja.
  12. #12
    Jos ei löydy merkki/mallikohtasta , niin eikös sitä voi sopivan pituisen ja oikeankokoisella kierteellä varustetun rinnakkaismallin tapin laittaa ??

    Mulle nyt löytyi mallikohtainen mutta ei se asennus ollut muuta kuin alkuperäinen moottorin kiinnityspultti pois ja sarjan mukana tullut pitempi pultti oikealla momentilla tilalle.

    Tentaas noita tappeja myyviä liikkeitä josko opastaisivat sopivan "melkein oikean" mallin hakemisessa.

    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  13. #13
    Lainaa (Ropaaja @ Syys. 08 2008,18:21) kirjoitti
    Jos ei löydy merkki/mallikohtasta , niin eikös sitä voi sopivan pituisen ja oikeankokoisella kierteellä varustetun rinnakkaismallin tapin laittaa ??
    Kenties, mutta mitä tutkiskelin noita "oikeita" tappisarjoja joita ainakin briteistä jostain nettikaupasta törkeään hintaan löytyi (joo en tosiaankaan maksa samaa rahaa PUNTINA mitä täällä kotimaassakin muihin pyöriin maksaisi euroina + vielä törkeät toimituskulut), niin ei taida olla ihan plug'n'play pikku-sussuun. Tappien lisäksi oli erilaista kryptistä tukirautaa jne.

    Ja tietoa ei tunnu löytyvän mistään, ei kai näihin kukaan tappeja sitten asenna? Halpa kikotin, jos kaatuu niin ostetaan uusi tai ajetaan rupisena?
  14. #14
    Omani ostin muualta mutta oliskohan tuolla KLIKS apuja saatavilla henkilökunnalta...

    Ainakin siinä on niiden "gryptisten" asennusosien selitykset.

    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  15. #15
    Lainaa (Ropaaja @ Syys. 08 2008,21:43) kirjoitti
    Omani ostin muualta mutta oliskohan tuolla * KLIKS apuja saatavilla henkilökunnalta...
    Kysytty sähköpostitse jo aikaisemmin, vastaus oli lyhyt ja ytimekäs "Ei oo".
  16. #16
    No ei nuo tapit niin kamalan vaikeat ole tehdä itsekään...
    Pienellä sijoitus mietinnällä ja ajatuksella saa paljon aikaiseksi...
    Tälläiset tuli tehtyä tuossa viime talvena omaan:


    Mulla nyt sitten on liukupalat myös akseleiden päissä noiden tappien lisäksi... Ensi talven aikan tosin varmistan hiukan lisää ja katteiden ympärille tulee sitten ihan raudat.
    Like this:
  17. #17
    ^Mikäs siinä, jos käytössä on sorvit, vehkeet ja peukalot molemmissa käsissä.

    Meille kädettömille kaupunkilaisille noiden itse tekeminen on suurinpiirtein yhtä helppoa kuin tulenteko märkien puuklapien avulla.
  18. #18
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 07 2008,23:55) kirjoitti
    Kaadosta ei voi syyttää kuin itseään * ja maksaa kiltisti sen minkä sitten ikinä maksaakaan. Mutta se keskustelu alkaa vakuutusyhtiön kanssa huomenna.
    Tähän kaatooni liittyen tarina vakuutusyhtiön (Tapiola) kanssa käydystä keskustelusta viime vuonna.

    (MP-tuen tilaisuudessa selvitin, että heillä on sopimus Tapiolan kanssa jossa hitaanryhmän ajot lasketaan jatkokoulutukseen niille jotka on käynnyt MP-tuen EAK:n, jota minä en ollut käynnyt, kun oli ihan eka kerta MP-tuen päivillä)

    Soitin vakuutusyhtiöön ja kyselin korvauksesta joka siis sattui tässä MP-tuen hitaassa ryhmässä. Ensin sain vastauksen, että korvataan normaalilla omavastuulla, kun ei ollut kilpa-ajoa ja olin ilmoittanut Tapiolaan etukäteen osallistumisestani ratapäiville, mutta virkailija sanoi vielä varmistavansa asian. Vielä samana päivänä tuli soitto virkailijalta ja ilmoitti, että korvaus on sittenkin korotetulla omavastuulla eli 50% vahingosta jää minun korvattavaksi. Tämä sen takia etten ollut käynnyt MP-tuen EAK:t jolloin en ollut tuon sopimuksen piirissä. Kerroin sitten virkailijalle, että heillähän on sopimus myös MotOrgin kanssa ja minä olen käynnyt heidän koulutusryhmässä joten eikö se ole sama asia. Virkailija kirjoitti asiat ylös ja lupasi taas palata asiaan. Seuraavaksi soittikin sitten toinen virkailija (motoristi itsekin) joka ilmeisesti tuota päätöstä oli tekemässä. Hän ilmoitti tarkastaneensa koulutusajoni MotOrgista ja selvittäneensä samalla mitä MotOrgin koulutusajo pitää sisällään. Sanoi sitten, että vaikka MotOrgin kolutusryhmä ei ole ihan sama kuin EAK, mutta sisältö on hyvä ja se kelpaa tässä tapauksessa. Eli päätös oli, että korvaus normaalilla omavastuulla.

    Kaikinpuolin todella asiallista toimintaa Tapiolalta. Tuli todella hyvä mieli siitä, että asian hoitamiseen käytettiin järkeä eikä vaan luettu sokeena sopimuspapereita. Ja kannattaa itsekin pitää puoliaan, jos asialle on perusteita.
    xxx
  19. #19
    Lainaa (samserious @ Syys. 09 2008,11:07) kirjoitti
    No ei nuo tapit niin kamalan vaikeat ole tehdä itsekään...
    Harmi, että itsellä ei ole mahdollisuutta käyttää Dremeliä järeämpää laitteistoa. Tuollaisia kaikenlaisia pikkukikkareita olisi kiva sorvailla iltapuhteeksi.

    Siistit tapit teit. Onko nuo tatit nailonia?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  20. #20
    Ebay:sta saa melkein ilmaiseksi. Siitä vaan soveltamaan.
  21. #21
    Ostin ite raudat mopoon kesäks. Nähny painajaisii et joku auto käyny parkissa olevaa pyörää tönäsemäs. Tai joku känni idiootti käyny kokeilee josko pyörän päällä olis siisti tanssii. Ja eikä noi rungonväriset raudat pyörän ulkonäköö pilaa! (ainakaan sietämättömäks)
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
  22. #22
    Lainaa (NOx @ Maalis. 16 2009,12:44) kirjoitti
    Lainaa (samserious @ Syys. 09 2008,11:07) kirjoitti
    No ei nuo tapit niin kamalan vaikeat ole tehdä itsekään...
    Harmi, että itsellä ei ole mahdollisuutta käyttää Dremeliä järeämpää laitteistoa. Tuollaisia kaikenlaisia pikkukikkareita olisi kiva sorvailla iltapuhteeksi.

    Siistit tapit teit. Onko nuo tatit nailonia?
    Juu, nailonistahan ne. Tein ensin ne silloin eteenistä, mutta kun sitä pyöritteli käsissä, tuntui se niin pehmeältä, että ei varmaan olisi kestänyt ainakaan yhtään liukua...

    Ja vaikka jossain joutuu siihen katteeseen reiän tekemään, niin ei se nyt niin kauhean näköinen ole siltikään...
    Tossa vielä tappi mopossa kiinni ja tuohon joutui siis leikkaamaan reiän katteeseen.
  23. #23
    Itekkin ajattelin tällaset hommata. Yhdestä liikkeestä kyselin ja sanoivat hinnaks 150e, täytynee kysyä myös muualta.. Tosin kyllähän niiden pitää myös silmään sopia

    Paitsi jotkuthan sanoo että "sitä varten on vakuutukset jos kaatuu"...
    Kohti ääretöntä - ja sen yli!
  24. #24
    Lainaa (Millamus @ Maalis. 17 2009,12:53) kirjoitti
    Itekkin ajattelin tällaset hommata. Yhdestä liikkeestä kyselin ja sanoivat hinnaks 150e, täytynee kysyä myös muualta.. Tosin kyllähän niiden pitää myös silmään sopia *

    Paitsi jotkuthan sanoo että "sitä varten on vakuutukset jos kaatuu"...
    Stormilta ainakin saa LSL:n tappeja -> *** click *** ja sinne vaan hakukenttään LSL. Hintaa reilu 50e.

    Juu kyllähän nuo vakuutkset korvaa kaatumiset. Mutta ne ei korvaa sitä, jos pyörä joutuu pajalle kuukaudeksi ja siinähän sitten olet ilman pyörää *
    Kuten minulla kävi, niin uskon tappien juuri suojanneet sen verran, että pyörä pysyi ajokunnossa. Sai ajettua kauden loppuun ja nyt talvella korjasivat pyörän.
    xxx
  25. #25
    Lainaa (Streethawk @ Maalis. 17 2009,13:09) kirjoitti
    Juu kyllähän nuo vakuutkset korvaa kaatumiset. Mutta ne ei korvaa sitä, jos pyörä joutuu pajalle kuukaudeksi ja siinähän sitten olet ilman pyörää *
    Kuten minulla kävi, niin uskon tappien juuri suojanneet sen verran, että pyörä pysyi ajokunnossa. Sai ajettua kauden loppuun ja nyt talvella korjasivat pyörän.
    Toi oli kyllä hyvä pointti, että suojaa sen verran että pysyy ajokunnossa.

    Ja löysin jostain nettikaupasta sellaset hienot metallinhohtoset moottorinsuojat, ne oli kyllä kans jotain 150e/per puoli. Mutta mun pyörään ne tapit ilmeisesti menee kiinni siihen moottoriin(vaihdelaatikon lähistölle, se pyöreä osa ku näkyy sivulle, osaampas taas selittää hyvin jos olen oikein ymmärtäny) pulttiin joten tuskin erikseen enää mitään moottorinposkisuojia tarvii... vai...
    Kohti ääretöntä - ja sen yli!
  26. #26
    Lainaa (Millamus @ Maalis. 17 2009,13:19) kirjoitti
    Ja löysin jostain nettikaupasta sellaset hienot metallinhohtoset moottorinsuojat, ne oli kyllä kans jotain 150e/per puoli. *Mutta mun pyörään ne tapit ilmeisesti menee kiinni siihen moottoriin(vaihdelaatikon lähistölle, se pyöreä osa ku näkyy sivulle, osaampas taas selittää hyvin jos olen oikein ymmärtäny) pulttiin joten tuskin erikseen enää mitään moottorinposkisuojia tarvii... vai...
    Varmaan niin pyörästä ja tapeista kiinni kuinka paljon suojaa. Ja tietysti vauhdista jolla kaatuu. Minulla moottorinposki otti vähän osumaa, mutta jäi kosmeettiseksi. Jollain toisella pyörällä ja toisilla tapeilla ei olisi ehkä tullut sitäkään ja jollain toisella olisi ehkä mennyt pahemmin. Että vaikea sanoa tarviiko tappien lisäksi muuta suojaa *
    Osta tapit, laita kiinni ja käy kaataan pyörä. Sitten tiedät tarviiko ostaa lisää suojaa *
    xxx
  27. #27
    Lainaa (Streethawk @ Maalis. 17 2009,13:09) kirjoitti
    Kuten minulla kävi, niin uskon tappien juuri suojanneet sen verran, että pyörä pysyi ajokunnossa. Sai ajettua kauden loppuun ja nyt talvella korjasivat pyörän.
    Melko samat kuviot tullut kokeiltua, ilman tappeja (ja sivulaukkuja?) olisi pyörä jäänyt Etelä-Saksaan. Koko kylki oli aika ruvella mutta mitään ei mennyt varsinaisesti rikki, joten ajelin vielä 4000 km ennen kuin pääsin kotiin asti ja pari tonnia kotimaassa ennen korjausta.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  28. #28
    Reissussa ovat sikäli hyvät, että jos pikkulippa tulee, ei koneelle
    yleensä tapahdu mitään. Se tärkein, eli matka, voi jatkua. Duca-
    tissa ne eivät ole pelkät tapit, vaan sisällä on pitkä pultti alumiini-
    holkkeineen. On nimittäin samalla moottorin yläkiinnitys. Tapit ovat
    siis jatkeita pultin molempiin päihin. Voiko ton nyt vaikeammin sanoa.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  29. #29
    Sain kanssa vihdoin askarreltua noi tapit mopoon. Malli on sama LSL, kuin tossa Streethawkin bladessa. *Hinta noissa tosiaan on aika suolaset 52€ kiekot ja asennussarja 85€ siihen päälle. Nämä hinnat motoplazasta. Maalailin ton asennussarjan vielä pyörän väreihin, niin eihän noita edes huomaa Tappi

    Toivotaan, että ei tule tarvetta kokeilla toimivuutta.
  30.  
  31. #30
    Jos joku tietää jotku hyvät ja söpöt tapit Zetaan, niin vinkit ja linkit kelpaa *

    Tai sitte pittää puljata ite... (ts. pistää veljet väsäämään)
    <p>Ent: Z750S Nyt: pienen pojan äiti.</p>
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen