Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 54:sta
    Miten estää magneettikiinnitteisen laukun himmentämästä maalipintaa? En haluaisi vaihtaa laukkua enkä pyörää joka vuosi * *joten antakaapa neuvoja / vinkkejä. (Yritin hakea vanhoja topicceja aiheesta mutta huonolla menestyksellä..) Kiittäen.
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
    Pistä "kontaktimuvia" tankkiin nii lakkaa raapimasta.
    Hoh hoijaa sun muuta.....
    SLK 320
    BUSA + ER 5
    RF 600
    FJ 900
    XV 535
    CAGIVA C12
    HONDA DAX
    HONDA MONKEY
    POLKUPYÖRÄ
    Kontaktimuovi on hyvä, mut sitten esim. Tokimotosta ollaan ostettu tukevampaa kirkasta A4-kokoisia kontaktimuoviliuskoja... Mikähän lie oikeelta nimeltään... Helpompi ainaskin asentaa.

Ööö kyl ne tais kyllä olla isompia kun A4:nen... No, kuiteskaan ei ollu rullatavaraa.

Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Mä oon ravistanut ja kostuttanut säämiskän väliin.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Tällaista olen käyttänyt. Ei ole kontaktimuovi, ei siis sisällä liimaa. Ai että miten muka pysyy? Erittäin hyvin.

Hieman konstikas laitettava. Fairyveden ja lastan/sienen kanssa onnistuu. Viimeistellä voi vaikkapa föönillä.

Rullasta riittää useampaankin pyörään.

Kannattaa sitten pestä ja vahata tankki hyvin ennen asennusta.

-jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
    Mulla oli käytössä palanen maton alle laitettavaa liukuestemattoa tankin ja laukun välissä. Ei ainakaan viikon reissun jälkeen ollut jättänyt mitään jälkiä tankkiin.
    xxx
    Lainaa (Streethawk @ Maalis. 27 2008,16:13) kirjoitti
    Mulla oli käytössä palanen maton alle laitettavaa liukuestemattoa tankin ja laukun välissä. Ei ainakaan viikon reissun jälkeen ollut jättänyt mitään jälkiä tankkiin.
    Komppaan tätä konstia, ei tarvi tarrailla ja toimii
    http://www.louis.de -> hakukenttään: 10026131

Tilasin tuollaisen samalla kun muuta kamaa tarvitsin. En ole vielä testannut mutta hyvältä (aika paksua) näyttää.
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
    Lainaa (jakebusa @ Maalis. 27 2008,17:27) kirjoitti
    Eikä maksa kun muutaman euron *
    Minulla on ollut jo parin vuoden ajoissa mikrokuituliina siinä tankkilaukun alla. Voipi pestä jos likaantuu. Vähän hankala tosin esim. tankatessa jos tuulee (ei meinaa riittää kädet asetella sitä takaisin). Eipä tuo mopokaan tosin ole ihan upouusi että pikkunaarmuista ei tule kovaa stressiä otettua
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Lainaa (Kikka6 @ Maalis. 27 2008,14:39) kirjoitti
    Miten estää magneettikiinnitteisen laukun himmentämästä maalipintaa? En haluaisi vaihtaa laukkua enkä pyörää joka vuosi joten antakaapa neuvoja / vinkkejä. (Yritin hakea vanhoja topicceja aiheesta mutta huonolla menestyksellä..) Kiittäen.
    Samaa mietin itsekkin ku pitäisi kesällä Norjaan lähteä posottamaan ja pelkkä reppu taitaa olla vähä liian pieni!

Kaverilla oli viimekesänä Norjan reissulla magneettilaukku ja se kyllä raapi tankin sen näköseks etten kyllä omaan kultaani sellasia naarmuja huoli!

mutta enivei...

Noi kaikki väliin laitettavat kalvot jne on varmaan ihan hyviä mut ite järkeilin niin että pitää just nimenomaa olla sitä liimaa siinä kalvossa että pysyy tiiviisti kiinni ettei pääse esim renkaan heittämiä kiviä väliin pyörimään koska ne tekee varmasti vähintään yhtä ikäviä skraiduja ku ite magneetit!

ja näyttää aika kalliilta noi mopoliikkeiden kalvot (ovat ehkä vähän paksumpaa) mutta mikä estää ostamasta kontaktimuovirullaa ja leikkaamasta vaikka montaa kerrosta päällekkäin?? toimii varmasti ja kun on tosiaan muistanu vahata ennen kiinnitystä ni varmaan irtookin! vai onko jollain kokemuksia ettei irtoa??

GSXR-1000 Limited
    Käytin tuota liukuestemattoa viime kesänä ja tuloksena oli kuitenkin muutamat naarmut. Nyt ostin Guzzin oman bagster-tyylisen systeemin, jonka mukana tuli sellaiset paksut kalvot asennettavaksi ensin tankin päälle ja sitten vasta tuo kuori. Itse laukku ei ole karttataskun kohdalta Euroopan paras mutta eiköhän se siitä. Ei tosin kovin edullinen. Se RM Heinon myymä tankinkorkkiin kiinnitettävä olisi ollut myös loistojuttu mutta kun ei tähän malliin saanut. Ja olisi ollut puolta halvempikin.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Lainaa (killa @ Maalis. 27 2008,19:52) kirjoitti
    Minulla on ollut jo parin vuoden ajoissa mikrokuituliina siinä tankkilaukun alla. Voipi pestä jos likaantuu. Vähän hankala tosin esim. tankatessa jos tuulee (ei meinaa riittää kädet asetella sitä takaisin). Eipä tuo mopokaan tosin ole ihan upouusi että pikkunaarmuista ei tule kovaa stressiä otettua
    Sama juttu vähän eri tavalla:leikkasin liinan magneettien kokoisiksi kappaleksi ja liimasin niitten päälle ite laukkuun. Ei synny naarmuja ellei liinan ja takin väliin jää epäpuhtauksia. Ja tässäkin tapauksessa peilaamalla näkee missä kohtaa magneetit on ottanut tankkiin kiinni, noin pari vuotta tätä käyttänyt.
    Tavara on katoavaista ja matkapyörässä on naarmuja.
    Ihan tavallinen kirjakaupan kontaktimuovi toimii hyvin vahatulla pinnalla, ei jämähdä pahasti kiinni. Itse olen tuota käyttänyt suojelemaan tankin kylkiä ajohousujen polvisuojilta.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Aikanaan ostin Saksan reissulla magneettilaukun joka toimii, on ollut kolmessa pyörässä ja erona moneen muuhun on etuosassa oleva remmi jolla laukun saa ankkuroitua. Lisäksi reissussa pidän tankin ja laukun pinnat puhtaana.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Kaikista paras vaihtoehto on ostaa nahkakuoret tankkiin Bagster ja samalta merkilta tankkilaukkukin. Ei tee naarmuja ja tankkilaukun kiinnitys on idioottivarma.

-Mika from Namibia-
    Lainaa (unnah @ Maalis. 27 2008,19:42) kirjoitti
    Lainaa (jakebusa @ Maalis. 27 2008,17:27) kirjoitti
    Eikä maksa kun muutaman euron *
    Voi käyttää samaa kamaa moneen kertaan, eikä tarvi miettiä et miten saa liimajämät pois tankista. Säästyy aikaa, joten jää enemmän aikaa itse
    RF 900 R -97
    ZZR 1100 -99
    GSX 1300 R k6
    GSX 1300 R k9
    Lainaa (Tohtori R @ Maalis. 27 2008,19:57) kirjoitti
    Noi kaikki väliin laitettavat kalvot jne on varmaan ihan hyviä mut ite järkeilin niin että pitää just nimenomaa olla sitä liimaa siinä kalvossa että pysyy tiiviisti kiinni ettei pääse esim renkaan heittämiä kiviä väliin pyörimään koska ne tekee varmasti vähintään yhtä ikäviä skraiduja ku ite magneetit!
    on muuten myynnissä sellaisiakin pyörämalleja, joissa ei ole ongelmana tankkia kohti lentävät kivet

RF 900 R -97
    ZZR 1100 -99
    GSX 1300 R k6
    GSX 1300 R k9
    Mulla on nyt kahdessa pyörässä ollut tankslapper kalvot ja oon ollut tyytyväinen. Ne kun kiinnittää hyvin niin niitä ei näe kuin läheltä katsottuna, pysyvät hyvin kiinni mutta lähtevät silti helposti irti kun haluaa ja voi irrottaa ja liimata niin monta kertaa kuin haluaa.

- Pessimismi on turhaa. Ei se auta kuitenkaan! -

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -01
    Ex. Yamaha FZ6-S Fazer -04
    Lainaa (Macoshark @ Maalis. 28 2008,13:01) kirjoitti
    Mulla on nyt kahdessa pyörässä ollut tankslapper kalvot ja oon ollut tyytyväinen. Ne kun kiinnittää hyvin niin niitä ei näe kuin läheltä katsottuna, pysyvät hyvin kiinni mutta lähtevät silti *helposti irti kun haluaa ja voi irrottaa ja liimata niin monta kertaa kuin haluaa.
    Meni testattavaksi. Ihan huitaisemalla ei kalvoa saa kiinni, onneksi sivuilta löytyi hyvä opetusvideo.

Bagsteriin investoin sitten kun rikastun. *
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
    Bagsterille pongot myös täältä, toimii loistavasti!
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
    Älkää ihmeessä laittako kontakti muovia. Joillakin on lähtenyt maalit pois otettaessa. Laittakaa sellaista ohutta muovia joka liimaantuu sähkön voimasta tai minkä lie, muttei mitään missä on liimaa.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 28 2008,13:35) kirjoitti
    Älkää ihmeessä laittako kontakti muovia. Joillakin on lähtenyt maalit pois otettaessa. Laittakaa sellaista ohutta muovia joka liimaantuu sähkön voimasta tai minkä lie, muttei mitään missä on liimaa.
    Näin käy jos kylmiltään lähtee repimään... Mutta mä olen föönillä lämmittänyt ensin, niin lähtee todella helposti irti ja maalit jää sinne minne kuuluukin.

Niin ja jos tankkilaukkua käyttää harvakseltaan... Kääntyisin kanssa tuon kalvon kannalle.

Itellä on jokapäiväisesä käytössä pieni tankkilaukku, niin oli käytännöllisempi laittaa kontaktimuovi.

Lainaa (Sara @ Maalis. 28 2008,14:11) kirjoitti
    Näin käy jos kylmiltään lähtee repimään... Mutta mä olen föönillä lämmittänyt ensin, niin lähtee todella helposti irti ja maalit jää sinne minne kuuluukin.

Niin ja jos tankkilaukkua käyttää harvakseltaan... Kääntyisin kanssa tuon kalvon kannalle.

Itellä on jokapäiväisesä käytössä pieni tankkilaukku, niin oli käytännöllisempi laittaa kontaktimuovi.
    Itse "tuhosin" yhden tankin magneettitankkilaukkua käyttämällä (käytin laukkua maassa ja sehän imaisi pikkukiviä mukaan)...

Ongelmaan löytyi (kallis) ratkaisu MP-08 messuilta, tankkilaukku joka kiinnitetään tankin tankkausaukon ympärillä olevaan "renkulaan". Käytännössä siis vaihdetaan tankkausaukon ympärillä oleva renkula tankkilaukun mukana tulevaan kiinnikerenkulaan ja napsautetaan tankkilaukku siihen kiinni. Laukku irtoaa helposti narusta nykäisemällä. Tankin ja laukun väliin jää noin sentti tilaa, ei naarmuta.
    Lainaa (steelman @ Maalis. 28 2008,14:27) kirjoitti
    Lainaa (Sara @ Maalis. 28 2008,14:11) kirjoitti

Itse "tuhosin" yhden tankin magneettitankkilaukkua käyttämällä (käytin laukkua maassa ja sehän imaisi pikkukiviä mukaan)...

Ongelmaan löytyi (kallis) ratkaisu MP-08 messuilta, tankkilaukku joka kiinnitetään tankin tankkausaukon ympärillä olevaan "renkulaan". Käytännössä siis vaihdetaan tankkausaukon ympärillä oleva renkula tankkilaukun mukana tulevaan kiinnikerenkulaan ja napsautetaan tankkilaukku siihen kiinni. Laukku irtoaa helposti narusta nykäisemällä. Tankin ja laukun väliin jää noin sentti tilaa, ei naarmuta.
    Jus tuon takia olen sen kirkkaan kontaktimuovin liimannut tankiin... Ei aina huomaa tarkistaa riittävän tarkkaan laukun pohjaa ja toiseksi pienet metallilastut tarttuu tosi muikeesti kiinni magneetti kohtiin.

Toi tankin korkkikiinnitys juttu on kans kätevä ja samaan kiinnittimeen saa eri kokoisia väskyjä

Jollakin tutulla kylläkin isomman laukun kohdalla tukilevy jousti sen verran, että osui välillä tankkiin. Oli tehnyt sitten lisävahvistuksen laukun pohjalle niin toimi taas

itse en jaksa naarmuista niin välittää kunhan kädellä pyyhkäsee laukunpohjasta isoimat kivet pois.
    mutta onhan niitä laukkuja mitkä kiinnittyy tankin reijän ympärille eikös ne suojaisi tankkia

eli tankkaus reijän ympärille kiinnitetään teline johon laukku kiinnittyy

en nyt löytänyt kuvaa moisesta kiinnitys tavasta mutta ehkä tiedätte mitä tarkoitan
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
    Lainaa (gabbernaut @ Maalis. 28 2008,09:12) kirjoitti
    Kaikista paras vaihtoehto on ostaa nahkakuoret tankkiin Bagster ja samalta merkilta tankkilaukkukin. Ei tee naarmuja ja tankkilaukun kiinnitys on idioottivarma.

-Mika from Namibia-
    Mistä näitä saa suomesta?
    Unohda bagsterit ja suojakalvot ja osta Bags connectionin tankkilaukku. Laukku ei silloin edes kosketa tankkia ja lähtee pikakiinnityksellä irti narusta vetämällä, kiinnitys tapahtuu vaan laittamalla laukku pikakiinnitysrenkaan päälle. Käsittämättömän helppo ja kätevä systeemi, joka tekee kaikki muut vaihtoehdot täysin turhiksi.
    premier

emeritus
  30.  
    Elmukelmu on tankin ja taka katteen suojana, tankkilaukun ja pehmosien sivulaukkujen alla toiminut hyvin. Ei ole vaivalloinen kiinnittää, eikä irroittaa. Ei ole hinnalla heitetty ja rulla kulkee reissussa helposti mukana.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen