Sivu: 4 / 67:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234561454 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 2006:sta
  1. #91
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 09 2008,20:07) kirjoitti
    onhan kuorma-autoissa turbo ahdin, joka kiertää satatuhatta kierrosta ja enemmänkin. joten ei ne kierrokset luulisi olevan esteenä. Lisäksi kuorma-auton kampuralla olevat paineet on ihan omissa fääreissään verrattuna moottoripyörään.?
    Kun puhutaan turbon voitelusta ja kierroksista, on mielestäni aivan eriasia kun paineenalainen öljy puristetaan liukulaakereille vrt. vaihteiston ja kampikoneiston tekemää vispaamistyötä.
    Pistäppäs mp-moottoriin ja vertailun vuoksi johonkin turboon tms muuhun liukulaakeriin paineistettua kuohukermaa, kummasta tuli ennempää vaahtoa
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  2. #92
    Mites tää?
    Sais 209L tynnyreissä ja on halpaa...

    Farmoil Universal 10W-30 on monikäyttöinen STOU-yleisöljy maanviljelyskoneisiin (Super
    Tractor Oil Universal) ja se sopii käytettäväksi nelitahtisissa diesel- ja bensiinimoottoreissa,
    vaihteistoissa, varsinkin ns. märillä jarruilla varustetuissa vaihteistoissa (öljyssä uivat jarrut) sekä
    hydrauliikassa.
    Farmoil Universal 10W-30 –laatua suositetaan nelitahtisiin ahdettuihin ja ahtamattomiin
    dieselmoottoreihin sekä vanhempiin bensiinimoottoreihin suorituskykyluokkiensa mukaisesti.

    OK, lopetan, sori
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  3. #93
    Lainaa (eimo @ Huhti. 09 2008,21:10) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 09 2008,20:07) kirjoitti
    onhan kuorma-autoissa turbo ahdin, joka kiertää satatuhatta kierrosta ja enemmänkin. joten ei ne kierrokset luulisi olevan esteenä. Lisäksi kuorma-auton kampuralla olevat paineet on ihan omissa fääreissään verrattuna moottoripyörään.?
    Kun puhutaan turbon voitelusta ja kierroksista, on mielestäni aivan eriasia kun paineenalainen öljy puristetaan liukulaakereille vrt. vaihteiston ja kampikoneiston tekemää vispaamistyötä.
    Pistäppäs mp-moottoriin ja vertailun vuoksi johonkin turboon tms muuhun liukulaakeriin paineistettua kuohukermaa, kummasta tuli ennempää vaahtoa
    tuo mun nikkiin lainaamasi teksti oli mulla jaketilta lainattua, ei siis mun, mutta voin siihe yhtyä. siinähän lukee suomenkielellä, että kuorma-auton (moottorin) kampuralla olevat paineet ovat... plaa plaa,, paljonkos ahdettu 16 -14 litrainen kuorma-auton tdi painaa? kuinka kovat puristuspaineet kohdistuvat kampuralle? millaiset massat liikkuvat isoissa diisseleissä kun verrataan vaikka kusiaisen koneeseen.

    se kalliimpi pro-super-racing-öljy saattaa näyttääkin kermavaahdolta tai kuselta enemmän ajettuna, delvac näyttää ihan öljyltä, kuten jo mainitussa ratafooruminketjussa oli kerrottuna, hehiö.

    suosittelen lukemaan ko. ketjun ensin tai testaamaan öljyt ihan itte, niin on omaa näkemystä asiasta.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  4. #94
    Täälläkin on delvacit koneessa, ei mitään ongelmia oo ollu ja vaihteisto toimii paremmin mitä ostettaessa jolloin oli "kunnon" mopoöljyt sisässä. Sama homma veljen CBR:Ssä jossa aiemmin käytettiin kunnon öljyjä mutta nyttemmin delvaccia.

    Itse käytän tästä lähin vain sitä, sama vaikka tulevaisuudessa tulisikin zzr1400 niin siihenkin sitä luultavasti laittaisin.

    Vaihtovälinä olen käyttänyt 5000km, öljyt ja suodatin sillon vaihtoon. Vajaa 90tkm ajettu zetori.



    -91 Kawasaki ZZR 1100
  5. #95
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 09 2008,01:56) kirjoitti
    Venttiilien välykset kannattaa ehdottomasti tarkistaa kympin välein, kuten huolto ohjekin suosittelee. Pääsääntöisesti kuluminen tapahtuu nimittäin niin, että pikkuhiljaa venttiilit painuvat kanteen jolloin välykset pienenevät. Pahimmassa tapauksessa venttiili(t) alkaa kantamaan, jolloin ensioireena yleensä on huono käynnistyvyys kuumana. Seuraava aste on sitten palaneet lautaset.

    Toi 190 taakse on makuasia. Se nostaa perää hieman (190/55 on korkeampi kuin 180/55) joten ohjausgeometria aavistuksen muuttuu herkempään suuntaan. Toisaalta ainakin omasta mielestä 190 tuntui jotenkin "muljuvan" alla (saattoi johtua ko. renkaan ominaisuuksistakin, vaikea sanoa tarkemmin kun en ehtinyt kuin pari tonnia sillä ajaa).

    Tulppien kestosta ainakin kawabata tuossa aiemmissa viesteissä jotain jo mainitsikin, itselläni ei ole vielä pitkää kokemusta sen paremmin zetorista, kuin muistakaan kaksipyöräisistä, vaikka tekniikka noin yleisesti on tuttua. Kolmas kausi aluillaan... *


    Muoks: ainiin.. toki toki, teretulemast * *
    Kiitosta paljon tervetulotoivotuksista oikeiden zetorimiästen joukkoon Olen vähän otettu kun kuulun nyt merkkiporukkaan ja ne zetorin venttiilit täytyy viipymättä tarkistaa.. olis muute hyvä jos kojetaulussa joku varoitusvalo ilmoittaisi venttiilinsäätötarpeesta Sitä en muuten ymmärrä miksi 190/55 rengas on korkeampi kuin 180/55 rengas ... luulin vain että se on sen 10mm leveämpi toisaalta korkeampi peräkin kyllä miellyttää

    Wanhalle miähelle oli muuten alkuun kova homma saada zetori keskijalalle .. melkosen painava matkalehmä kun on,sitten kun sen tekniikan oppii hyvin käy ... yhden kesän tosin harjoittelin

    Onkos muuten 60 000 km zetorin koneelle vasta alkua (sisäänajovaihe) vai lopunko alkua .. ? kun olen kaikenlaista pelottelua näistä nokka-akseliongelmistakin kuullut
  6. #96
    Siksi se rengas on korkeampi kun tuo korkeusprofiili ilmoitetaan prosentteina leveydestä. Elikkä se 55 tarkoittaa 55% 190:stä(104,5mm), joka on enemmän kuin 55% 180:stä(99mm)



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  7. #97
    Kuussatanen Zetori myyty ja uusi tonnisatanen varattuna...



    nyt löytyy väännössäkin, kusiainen kyllä liikkui riittävästi kun jaksoi kierrättää.
    ZZR-1400
  8. #98
    Lainaa (Kawake @ Huhti. 10 2008,00:37) kirjoitti
    Onkos muuten 60 000 km zetorin koneelle vasta alkua (sisäänajovaihe) vai lopunko alkua .. ? kun olen kaikenlaista pelottelua näistä nokka-akseliongelmistakin kuullut
    1100 Zetoreissa ongelmana on enemmänkin kiertokankien laakeroinnin kestävyys, etenkin kolmospytyn. Nokka-akseliongelmia on ollu tuossa uudemmassa 1200-mallissa.

    Tuon laakerivian pystyy melko varmasti välttämään, kun pitää riittävän paljon öljyä koneessa. Pinta tarkistetaan näin: ajat kuumaksi, sammutat, laitat keskituelle ja vartoot 10 minuuttia, ja laitat öljyä hieman yli ylärajan, siten että koko ikkuna täyttyy. Tuo kone piilottaa öljyä jonkin verran seisoessaan, eli pinta putoaa itekseen, kun ei muutamaan päivään ajele. Jos silloin tuuppaa täyteen, menee liikaa. *

    Jotkut on ajelleet näillä koneilla 200 000 ongelmitta, itsellä tuo kiertokangen laakeri paukahti 57 000 km kohdalla, kun olin juuri hommannut pyörän, ja päästin öljynpinnan liian matalalle. Ikävä kalkatus ja suunnaton v*tutus No, nyt on vaihtokone laulanut komeesti jo pari kesää...
    Zetorimiehet heiluttaa
  9. #99
    Lainaa (Kawake @ Huhti. 10 2008,00:37) kirjoitti
    Onkos muuten 60 000 km zetorin koneelle vasta alkua (sisäänajovaihe) vai lopunko alkua .. ? kun olen kaikenlaista pelottelua näistä nokka-akseliongelmistakin kuullut
    Voisi sanoa sisäänajo suoritettu.Oma -90 c-malli eikä mitään vaivoja jollei vaihdelaatikko juttua lueta mukaan.Paljon kirjoiteltu kampura sun muista mutta ei ole osunut omaani.18v ja toimii kuin uusi.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  10. #100
    munkin zetori 1100 on kalakattanut ja rouhealla äänellä rahissut lähemmäs 200 000 tuhatta kilometriä, eikä ole ollut mitään vikaa koskaan moottorissa. eikä lootassa. se välivapaiden satunnainen löytyminen on enemmän zetorin ominaisuus. tuon loota ei ole niin täsmäloota kuin näissä uudemmissa pruukaa olla. mun zx12r kwaakussa ei ole kertaakaan löytynyt välivapaita, joita niitäkin on joissakin joillakin löytynyt joskus, mutta vähemmän väljää ilmeisesti on uudemmissa kawoissa tai onko sit tarkemmin mitoitettu hammasrattaat ja siirtäjät.

    kuluminen tietysti voi tuoda nuitakin ominaisuuksia esiin missä tahansa moottoripyörässä.


    etupään stefat on pari kertaa pitänyt vaihtaa ja tulpat kun olin ajanut samoilla tulpilla 65 000 km. ne alkoivat yksitellen pimentyä silloin, jolloin peli kävi kolmella eli vajaalla. ihan oli tavalliset ngk b8es tai sinnepäin tulpat eikä kestäneet edes sataatuhatta ajaa.

    delvaceilla koneessa olen ajanut yli 130 000 kilsaa ja samanlainen kawamainen rohina ja sepelimyllyn runksutus sieltä kuuluu aina vain.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  11. #101
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 10 2008,18:33) kirjoitti
    delvaceilla koneessa olen ajanut yli 130 000 kilsaa ja samanlainen kawamainen rohina ja sepelimyllyn runksutus sieltä kuuluu aina vain.
    Ok, sait ylipuhutuksi. Mistä tuota mainiota ööliä saa ja mikä sen virallinen merkintä ja vol. on?



    Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
  12. #102
    Lainaa (Tami @ Huhti. 11 2008,12:44) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 10 2008,18:33) kirjoitti
    delvaceilla koneessa olen ajanut yli 130 000 kilsaa ja samanlainen kawamainen rohina ja sepelimyllyn runksutus sieltä kuuluu aina vain.
    Ok, sait ylipuhutuksi. Mistä tuota mainiota ööliä saa ja mikä sen virallinen merkintä ja vol. on?
    agrimarketeista, autotarvikeliikkeistä, k-maataloudesta, joiltakin huoltoasemiltakin löytyy.

    mobil delvac 1400, 15w-40 tai mx 15w-40. mx on hieman kallimpaa.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  13. #103
    Kertokaapas arvon zetorimiehet tai -naiset, että miten vanhempi ZX-10 (1988-90) eroaa ZZR1000 :sta muutoin kuin koneen koolta? Eikö nuo ole kuitenkin aika lailla samaa tekniikkaa? Onko esim. ajettavuudessa merkittäviä eroja?
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  14. #104
    Päällisin puolin ne on melko samoja pelejä. Lähemmin sitten kun tarkastelee, niin runko on eri, ZX10A:ssa on eri swingi ja etupää (anti dive) B:ssä on samat kuin ZX11C ja D:ssä taas pikku eroja.
    Moottorissa ja apulaitteissa on eroja. En tiiä onko noissa muuta samaa kuin lohko.. Kannet on täysin eri, eli koko paketti on "heavily modified".
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  15. #105
    Mulla on tallissa yksi vanhempi zx-10, jolla silloin tällöin ajelen.
    Paljon olen siihen zzr 1100:n osia ostanut uutena että purkaamotavarana (samoja osia siis paljon). Siltikin noi osien sopivuudet pitää tietysti aina tarkistaa esim. buy.kawasaki.comista ....mistä löytyy räjäytyskuvat ja osanumerot.

    kapsu
    Laivasto:
    kawat zx-12 r ja zx-10 tomcat. Enskat DR 650 ja Bemari g450x.
  16. #106
    Ootkos muuten Bata mitä öljyjä käyttänyt 12r:ssä ? Ootko vielä uskaltanut Delvaccia kokeilla ? Tai sitten tuota Motulia ?

    kapsu
    Laivasto:
    kawat zx-12 r ja zx-10 tomcat. Enskat DR 650 ja Bemari g450x.
  17. #107
    kapsu moi taas. oon käyttäny toistaiseksi näitä ns. "virallisia mp-öljyjä" tusinassa. siis laidasta toiseen:

    shell advanse 15w-40; sitä 12r kusi saksan reissulla kuin karhu hunajaa kun ajoin täysillä. kone söi sitä 500 km urkuauki matkalla n. 8 dl tuota ölppää. sitä en sitten ole käyttänyt vaikka suomen vauhdeissa toimiikin hyvin.

    motul 300v 10w-50 tjn esterihyperöljyä. sikakallista ja sitäkään en enää aio laittaa. pysyi koneessa tosin hyvin urkuauki vedettäessä.

    bel ray 15w-50 tjspn. kallista ja hyvin toimivaa ollut tämäkin.

    motorex 15w-50 keskivertoölppää, puolisyntistä. pysyy hyvin, mutta jonkin verran tuntuu vaihteet takkuavan tämän kanssa.

    seuraavaksi aion kokeilla sitä huipuista huipuinta eli mobil delvac 15w-40 ja jos löydän mx-pöntön niin sitä tai sitten tavallisempaa 1400 mallista.

    zzr1100 on taas voideltunut delvaceilla jo hirmu pitkään.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  18. #108
    Joo, oottelen sitä Sun suorittamaa Delvac-käyttötestiä 12r:ssä (ja vieläpä limited editionissa) ennenkuin itse laitan omaan mopottimeen.

    Itse olen käyttänyt Delvaccia menestyksellä sekä zx-10:ssä että tohtori-endurossa...tohtorissa pidin kesän-syksyn shellin x-100:sta sillä seurauksella, että vaihteiston 2. ratas meni silpuksi (öljyillä ajettu 3000 km).....talven tein sitten hommia, että sain motin taas kasaan. Jotain taisin oppia taannoisesta kympin remontista....kun tohtorikin on pysynyt mun remonttijäljiltä ajokunnossa jo 1.300 km : )))

    x-100:sta ei taida kuitenkaan enää käyttää ; )

    kapsu
    Laivasto:
    kawat zx-12 r ja zx-10 tomcat. Enskat DR 650 ja Bemari g450x.
  19. #109
    niinpä. tosin pelkästään shellin öljyjen syyksi ehkä en osaisi laittaa tohtorin vaihteiston sirpaloitumista. onhan se loota voinut vain kulua öljyistä huolimatta. tosin itsellenikin on sattunut autojen kanssa parikin radikaalia moottorivauriota melko pian huippuöljyjen vaihtamisen jälkeen.

    muoks. siis tiedän mikä öljy on x-100, mulla on sellaista itsellänikin, vanhaa mineraalilitkuahan se on. tarkoitin huippuöljyillä täyssynteettisiä ja öljyn syyllisyyskysymyksellä juurikin tuon x-100:n osuutta vaihteistovaurioon. siis olipa epäselvästi kirjoitettu lause tämäkin. eli vaikka x-100 ei olekaan huippuöljy, niin silti ei välttämättä ole aiheuttanut hammasvauriota, joskaan sitä ei voi poissulkeakaan. sitten taas huippuöljyjen eli eri kuin x-100:n arvelen aiheuttaneen joitakin moottorivaurioita autoihin, joista pari esimerkkiä alla. muoks. päättyy.


    1. esim. ikivanha tojota korolla, no kuitenkin ensimmäinen etuvetocorolla oli se. vaihdoin vanhat tervaöljyt pois ja laitoin huippuhyväksi kehuttua mobil 1 ralli formulaa 0w-50. ajelin autolla muutaman tuhannen kilsaa kunnes kiertokanki tuli kurkistamaan lohkon kyljestä ulos normaalissa maantieajossa. teoria: liian hyvä öljy pesi koneen ja sai paskat liikkeelle, jotka tukkivat jonkun kangen öljykanavan --> leikkasi kiinni ja hajosi.

    2. esim. nissan micra. sama homma. vaihdoin kurat pois ja laitoin jotain teboilin 0w yms. öljyä, siis huippukamaa, jotta lähtisi pakkasessakin käyntiin. kesti huhtikuulle asti. kone leikkasi kiinni. auto meni romikselle. teoria ihan sama kuin edellä.

    päätelmä: laitan vanhoihin halpaa, hyvää ja jotain uutta kuraa. en siis enää huippuöljyjä välttämättä. uusissa vehkeissä huippumaslokin puolustaa paikkaansa, koska paikat lienevät vielä suht puhtaat koneen sisuksissa ja sellaisina paremmin pysyvätkin kenties näillä paremmilla ölpillä.

    eräs vulvanikin sai nesteen maatalousöljyä kuluneeseen koneeseensa ja pelasi hyvin. se nesteen öljy on lienee lähellä delvacia. traktoreitahan nuo vulvat ovat muutenkin, niin käy niihin agriöljykin hyvin kuin vetoaisa koukun päähän.



    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  20. #110
    Mistään mitään tiedä mutta noissa rallivormuloissa ym taitaa olla nuo pesevät aineet pikkasen jäykempää tavaraa.. Eli paskat vaan on saattanu lähtee liikkeelle ilkein seurauksin.



    terkkuja tanskasta, täällä on melki kesä jo ;)
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  21. #111
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 15 2008,01:11) kirjoitti
    Mistään mitään tiedä mutta noissa rallivormuloissa ym taitaa olla nuo pesevät aineet pikkasen jäykempää tavaraa.. Eli paskat vaan on saattanu lähtee liikkeelle ilkein seurauksin.



    terkkuja tanskasta, täällä on melki kesä jo ;)
    no jopas. oletko zetorilla siellä liikkeellä? tanska on sellainen hassu lilliputtimaa. kaikki on pientä siellä. no melkein. sitten taas liikennekäyttäytyminen on ainakin motoristin kypärän sisältä katsottuna ihan persiöstä ja syvältä näin yleistettynä. jännä kun kahta puolta tanskaa on erinomaiset liikennekulttuurit: saksa ja ruotsi. sitten tuollainen peräreikä on osunut siihen väliin. en viitti edes sanoa.

    täälläkin kelit muuttuu keväisemmäksi. tänään jo päässenen ajelemaan.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  22. #112
    Ihan joku halpalentoyhtiö lennätti =/
    en mä vielä tota pärrää ole saanut huollettua ja kasattua. Taitaa kohta olla paras nostaa se kärryyn ja viedä liikkeeseen laitettavaksi..
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  23. #113
    Tulipa tuollainen 1100 ZZR hankittua viime kesänä.

    -93 vuodelta ja hieman yli 65tkm ajettu.

    Ekan pyörän hankin vuonna -79 Suzuki T500 vuodelta -72. Lähdin hommaan liikkeelle ihan siltä pohjalta, että mopolla olin ajanut pikkunassina ja isäni opetti kun hommasin ajokortin..ja sitten heti pyörä alle. Kotimatka oli lyhyt mutta pelottava.

    Muut pyöräni vuosien saatossa aikajärjestyksessä:
    -Honda CB 750 K vm. -79
    -Suzuki GS 1100G Windjammerin katteella ja laukuilla vm. -83
    -Kawasaki Z 650 vm. -77
    -Honda CB750F vm. -82
    -Yamaha FJ1100 vm. -84

    Nyt siis alla toista kautta tuo ZZR1100. Enpä taida olla Mp-kauppiaiden ihanne asiakas--> harvakseen vaihtuu ja kalusto hieman vanhempaa. Varusteetkin ostanut käytettynä.

    Poika sentään sai uuden Rieju 125 RS2 ja uudet varusteet.

    Tuossa vielä kuva Kawasta:


    Terveisiä Tuusulasta.

    Muok. Muisti palaa pätkittäin..lisäsin listaan vielä yhden Hondan.



    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  24. #114
    Saako kysyä paljonko maksatte liikennevakuutusta?

    Meinasin siirtää Tapiolasta IF:iin kun mielestäni sain ihan ok tarjouksen (410e 25%bonuksella)
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  25. #115
    Lainaa (makijt @ Huhti. 16 2008,14:22) kirjoitti
    Tulipa tuollainen 1100 ZZR hankittua viime kesänä.

    -93 vuodelta ja hieman yli 65tkm ajettu.

    Muut pyöräni vuosien saatossa aikajärjestyksessä:
    -Honda CB 750 K vm. -79
    -Suzuki GS 1100G Windjammerin katteella ja laukuilla vm. -83
    -Kawasaki Z 650 vm. -77
    -Yamaha FJ1100 vm. -84

    Nyt siis alla toista kautta tuo ZZR1100. Enpä taida olla Mp-kauppiaiden ihanne asiakas--> harvakseen vaihtuu ja kalusto hieman vanhempaa. Varusteetkin ostanut käytettynä.

    Poika sentään sai uuden Rieju 125 RS2 ja uudet varusteet.

    Tuossa vielä kuva Kawasta:


    Terveisiä Tuusulasta.
    komia on D-mallin zetori. meillä näkkyy olevan osittain samankaltainen prätkähistoria. mullakin oli joskus cb750k pitsikansituutti vm. 1981 ja sitten katanan velimalli gsx1100e vm. 1982 ja ne hankin käytettyinä tietysti silloin joskus. samoin hommailen mieluummin käytettyinä ja suht ehjinä mitä tarvitsen. taitaa olla lompakon sanelema juttu sekin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  26. #116
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 16 2008,15:32) kirjoitti
    Saako kysyä paljonko maksatte liikennevakuutusta?
    Jonkun verran yli 800€ liikenne + täyskasko, ikävä kyllä prätkän liikenteen bonukset menivät kun tuli taukoa ja ei saanut enää vekslailla auton ja pyörän välillä.
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  27. #117
    Lainaa (Utah @ Huhti. 13 2008,11:05) kirjoitti
    Kertokaapas arvon zetorimiehet tai -naiset, että miten vanhempi ZX-10 (1988-90) eroaa ZZR1000 :sta muutoin kuin koneen koolta? Eikö nuo ole kuitenkin aika lailla samaa tekniikkaa? Onko esim. ajettavuudessa merkittäviä eroja?
    Samaa sukujuurta ovat, ja siksi tehtaan tyyppimerkinnöissä on tosi pieni ero, kun kymppi on ZXT-10B (88-90) ja zetori on ZXT-10C (90-92), tai ZX-10D (93-97). Jostain syystä aika vähälle huomiolle on jäänyt, että viimeisimmät 1100 zetorit (98-01) on itse asiassa G-malleja eli tyyppimerkintä ZXT-10G. ZXT-10E taas on uudempi, vesijäähdytetty GPZ1100, ja ZXT-10F sen ABS-jarrullinen versio. Uusi ZX-10R on ZXT-00C (04-05) tai D (06-07).

    No siinäpä tuli vähän (OT) nippeli-triviaa

    Takaisin asiaan: peruskonstruktio kympissä ja zetorissa on sinällään aika sama, mutta eroja taitaa sittenkin löytyä enemmän kuin yhtäläisyyksiä.

    Rungot on erilaiset, samoin stonga, etutolpat ja jarrulevyt & satulat. Vanteet erilaiset, kympissä takana 18" vanne. Tankki, kaikki katteet, mittaristot ja valot erilaiset.

    Moottorissa joitain samoja osia, mutta niitäkin tietääkseni vähän. Laturi & startti taitavat mennä ristiin, samoin vaihteistossa voipi olla samaa, samoin kytkin.

    Kampura on erilainen, zetorissa pitempi-iskuinen, samoin männät (isompi syl. halkaisija) ja eri veivit, koska zetorissa on alapäässä isompi laakeri. Itse kampikammio on hieman erilainen, kun zetorissa ryhmä vähän enemmän etukenosssa, tosin vain 2 astetta. Sylinteriryhmä sama, mutta putket erilaiset.

    Nokkaketjun luulisin olevan samoja, kiristin on sama. Nokka-akselit luultavasti erilaiset, keinuvivut samat, samoin venttiillinsäätöpalat. Samat tulpat, mutta eri puolat ja sytkäboxi. Kansi erilainen, zetorissa isommat venat. Myös kaasarit zetorissa isommat. Niin, ja zetorissa on ram-air, ensimmäisenä maailmassa!

    Jäähdytin on zetorissa isompi. Puhallin saattaa olla sama?

    Joten, eipä tainnut paljon olla samaa, mutta kyllä niitä osia voi silti ristiin aika paljon vahdella. *

    kapsu varmaan kuitenkin tieää paremmin ajettavuuden, itsellä tuollaista kun ei ole verrokkina ollut, vaan mulla oli (on) "isoäiti-Ninja" eli GPz900R.

    -kawajack
    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  28. #118
    Lainaa (kawajack @ Huhti. 16 2008,21:45) kirjoitti
    Lainaa (Utah @ Huhti. 13 2008,11:05) kirjoitti
    Kertokaapas arvon zetorimiehet tai -naiset, että miten vanhempi ZX-10 (1988-90) eroaa ZZR1000 :sta muutoin kuin koneen koolta? Eikö nuo ole kuitenkin aika lailla samaa tekniikkaa? Onko esim. ajettavuudessa merkittäviä eroja?
    Samaa sukujuurta ovat, ja siksi tehtaan tyyppimerkinnöissä on tosi pieni ero, kun kymppi on ZXT-10B (88-90) ja zetori on ZXT-10C (90-92), tai ZX-10D (93-97).
    Mulla on tuossa hyllyssä alkuperäiset korjaamokäsikirjat, jotka hommasin aikoinaan kun minulla oli Zetori.

    Kyllä niissä jonkin verran yhtäläisyyttä lienee, kun zzr:än korjaamokirja on vain lisä-osa zx-kympin vastaavaan.

    On muuten kevyesti parempi opus kuin joku Haynes. On paljon kuvia , joissa mm. näytetään tarkasti vaijereiden ja sähköjohtojen reititys, että tulevat sellaiseen paikkaan, mihin parhaiten mahtuvat.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  29. #119
    Lainaa (kapsu_zx10 @ Huhti. 14 2008,15:36) kirjoitti
    Joo, oottelen sitä Sun suorittamaa Delvac-käyttötestiä 12r:ssä (ja vieläpä limited editionissa) ennenkuin itse laitan omaan mopottimeen.

    kapsu
    no nyt kapsu. käyttötesti on alkanut. delevacin tonninelisataset ölpit sisällä. tosin huomenna on aikomus päräyttää ja pöriöidä sirkiöllä. kerron sitten varmasti, jos kone hajoaa atomeiksi, loota on pirstaleina ja mäntien päällä on reikiä ja nokat ovat kuluneet sileiksi ja venttiilit ovat uponneet ulos kannesta ja kytkin on palanut kiinni tai luistaa kuin voisilmä paistinpannulla.

    kopsasin omaa juttuani vaihtovaiheesta kawafoorumilta. kaikki ei kuitenkaan mennyt niin kuin piti, vaan onpahan elämä mielenkiintoisempaa tälleen, hehiö.


    "vaihdoin muuten öljyn tai öljyt sirkiöön tallin lattialla. siis joku ihme kämmi tapahtui siinä. laskiessani öljyä muka purkkiin... arvatkaa loput.. alkoi komio mustanruskehtava isollavauhdilla leviävä öljytsunami levitä pyörän alta säteittäisesti 360 astetta joka suuntaa. noh, purkkiinkin meni arviolta ainakin litran verran, mutta varmaan puolitoista on nyt imeytymässä vanhoihin lakanoihin. voi persiö, on sitä toinen tohelo kans itekin ja aina, niinkuin iänikuisessa kekkosvitsissä kerrottiin.

    sitten tulee illan kohokohta... tada tada tada tadadadaaaaaa tadaaaaaaaaa...

    plops, kriiks, plops, korkkasin 20 litraisen delvaccipönikän ja liruttelin mehua - täis mahlaa niiku eestissä sanotaan - sirkiön vatsaonteloon, kawa oikein nautiskeli ja huokaili ja urahteli tyytyväisyyttään kun vihdoinkin saa maistaa sitä jo niin kauan lupailtua ja paljon puhuttua aitoa puhdasta elämän nestettä, pyhää graalin eliksiiriä, kaiken tyhjentävää ja täyttävää nerouden lähdettä, ajatusten tonavaa, oivallusten ob-jokea, wittgensteinia m.a.nummisen tulkitsemana, sleepy sleepersiä surmanajaja onni vasili helmisestä, juicea ja napoleonin mopoa, kuin lehemälle ruohoa, koiralle luuta, kissalle kalaa, hevoselle leipää ja ryssälle vodkaa, niin se nautiskeli. a vot akka, hiihaa.


    pitää huomenna tarkistaa ölöperin määrä - laatuhan on jo kunnossa, virniö. en kehannu enää iltamyöhällä säikyttelemään naapurustoa ja pöriöimään sirkiötä kamaluudessaan.

    siinä aiemmin illalla tapasin shellin pihalla jonkun kawamiehen, siis manalan jälkeen, joka kertoi omistavansa kawa ltd 750 pyörän, joka on kuulemma ultrasiisti ja ajettu vain 28 000 km. sanoi vuosimallinkin, mutta oliko 1981 vai muistanko ihan oikein, kumminkin. kertoi jopa ite artsi nyyqvistin kyselleen, että saisiko ostaa moisen harvinaisuuden häneltä.

    muistin kiristää öljypropun. näin niinkuin selvyydeksi. ettei sentään käynyt vielä vanhanaikaisemmin. hehiö---"

    että tämmönen tappaus nyt sitten.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  30.  
  31. #120
    zxt 10-a on taas se räxä eli gpz1000rx.

    kawajack luettelikin tuossa aikamoisen pätkän kypän ja zetorin eroavaisuuksia ja yhteneväisyyksiä. on mies perehtynyt kawoihin hyvinkin. iskunpituudesta muistelen tosin, että olisi sama 58 mm molemmissa ja iskutilavuuden ero tulee männän leveydestä, joka on zetorissa kait 76 mm vai oliko jopa 78 mm, näin ne numerot häilyvät mielissä, kumminkin 2 mm leveämpi mäntä on zetorissa kuin kypässä.

    molempia olen ajanut ja omistanut kypän, sekä yhä omistan zetorin. sen verran ajotuntumassa on eroja, että zetori on hieman ketterämpi ohjaukseltaan. kypässä on taas matka-ajoon parempi kate, suojaavampi. koskee siis kun verrataan c-mallista zetoria kypään joka on b-malli. runko myös on ääritilanteissa pikkuisen tukevampi zetorissa. tehoa on zetorissa n. 10 hv enemmän ja vääntöäkin. muuten koneet ovat ominaisuuksiltaan hyvin samankaltaisia. maailman ensimmäinen ram air on tosiaan zetorissa ja se tuottaa kovissa nopeuksissa muutaman hepan lisää c-mallissakin n. 6-7 hv 150 kmh nopeudessa ja d-mallissa vielä enemmän eli n. 8-10 hv. kypän kone tuottaa aina sen saman tehon vauhdista riippumatta. vertailuna 12r kawan kone tuottaa n. 10-14 hv lisää samassa nopeudessa. a-mallinen näistäkin hitusen vähemmän kuin b-mallinen. beehen tuli litran verran isompi ilmanpainekotelo, sama modaus tuli myös c- ja d-mallisten zetorien välille. sekä tietysti kaksi ilmanottoaukkoa keulalle deehen.

    tuosta g-mallinimestä ei juuri puhuta. eikös se 1200 zetori ollu sitten e-mallinen?
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
Sivu: 4 / 67:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234561454 ... ViimeinenViimeinen