Sivu: 3 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 1897:sta
  1. #61
    Noniin.. nyt mä tarvisin arvon kohtalontovereilta potkun persiille, että saisin aikaiseks tehdä ton talvihuollon

    päivittelen vaikka sitämukaa kun jotain saan muka tehtyä

    - Venttilien säätö: kantsiiko uusia kopan tiiviste samalla?
    - Ketju-ratas paketti: suosituksia?
    - Takarenkaan venttiili vuotaa juuresta kun sitä hieman taivuttaa: pitää varmaan käyttää liikkeessä, mutta vaihtasko myös kumin saman tein koska siinä on jonkun terävän esineen tekemä syvä lovi keskellä?
    - Öljykello on taas paskana: rikkooko kuumuus sen? Yoshin putki menee puolen sentin päästä.. pitäskö laittaa asbestia tai jotain väliin?
    - kaikki vaijerit pitäs rasvata
    - takahaarukka pitäs rasvata
    - vaihtasko tulpat samalla ku säätää venttiilit
    - ohjauslaakeri pitäs kiristää (uusittu viime talvena)
    - öljyjen vaihto (delvac?)
    - pari bensaletkun pätkää pitää vaihtaa
    - jarrupalat pitäs kattoo ja varmaan uusia


    alkaa pikkuhiljaa kaduttaa etten vienyt tota syksyllä huoltoon, kuten viime vuonna tein, mutta aattelin ettei raaskis laittaa melki puolta pyörän hinnasta joka talvi huoltoon

    lisäys: viime talvena laitatin:
    - ohjauslaakeri
    - etupumppujen öljyt + stefat
    - tulpat, öljyt, suodattimet
    - jakoketju + kiristin + venojen säätö
    - kaasarien synkkaus + säätö + penkitys
    - molemmat renkaat
    - tulpanjohdot
    - akku
    - se öljykello (kesällä tosin)
    + kaikkee muuta pientä kevään/kesän aikana

    halpaa ku makkara



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  2. #62
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 05 2008,22:02) kirjoitti
    Noniin.. nyt mä tarvisin arvon kohtalontovereilta potkun persiille, että saisin aikaiseks tehdä ton talvihuollon

    päivittelen vaikka sitämukaa kun jotain saan muka tehtyä

    - Venttilien säätö: kantsiiko uusia kopan tiiviste samalla?
    - Ketju-ratas paketti: suosituksia?
    - Takarenkaan venttiili vuotaa juuresta kun sitä hieman taivuttaa: pitää varmaan käyttää liikkeessä, mutta vaihtasko myös kumin saman tein koska siinä on jonkun terävän esineen tekemä syvä lovi keskellä?
    - Öljykello on taas paskana: rikkooko kuumuus sen? Yoshin putki menee puolen sentin päästä.. pitäskö laittaa asbestia tai jotain väliin?
    - kaikki vaijerit pitäs rasvata
    - takahaarukka pitäs rasvata
    - vaihtasko tulpat samalla ku säätää venttiilit
    - ohjauslaakeri pitäs kiristää (uusittu viime talvena)
    - öljyjen vaihto (delvac?)
    - pari bensaletkun pätkää pitää vaihtaa
    - jarrupalat pitäs kattoo ja varmaan uusia


    alkaa pikkuhiljaa kaduttaa etten vienyt tota syksyllä huoltoon, kuten viime vuonna tein, mutta aattelin ettei raaskis laittaa melki puolta pyörän hinnasta joka talvi huoltoon

    lisäys: viime talvena laitatin:
    - ohjauslaakeri
    - etupumppujen öljyt + stefat
    - tulpat, öljyt, suodattimet
    - jakoketju + kiristin + venojen säätö
    - kaasarien synkkaus + säätö + penkitys
    - molemmat renkaat
    - tulpanjohdot
    - akku
    - se öljykello (kesällä tosin)
    + kaikkee muuta pientä kevään/kesän aikana

    halpaa ku makkara
    koitan vastailla tälleen oman maun mukkaan:
    -Venttilien säätö: kantsiiko uusia kopan tiiviste samalla?
    v: kopan tiiviste ei ehkä ole pakko uusia, jos kumi on ehjä. se on melko kestävä ja kestää useampia avauksia hyvinkin. tulppien reikien tiivistekumet kannattaisi uusia. on kurjaa, jos vesi ja paska pääsee tekemöön käyntihäröä.
    - Ketju-ratas paketti: suosituksia?
    v: rk, didit, takasako tjn. tai iris, kunhan ei reginaa.
    - Takarenkaan venttiili vuotaa juuresta kun sitä hieman taivuttaa: pitää varmaan käyttää liikkeessä, mutta vaihtasko myös kumin saman tein koska siinä on jonkun terävän esineen tekemä syvä lovi keskellä?
    v: ite vaihattaisin ilman muuta tuollaisessa taphauksessa kaikki.
    - Öljykello on taas paskana: rikkooko kuumuus sen? Yoshin putki menee puolen sentin päästä.. pitäskö laittaa asbestia tai jotain väliin?
    v: se ö-kello on herkässä paikassa. en tiiä saako asbestia enää käyttää, mutta jotain tulenkestävää eristenauhaa vois laittaa putken ympärille siihen lähelle ö-kelloa. mullaki on yoshin putki zetorissa.
    - kaikki vaijerit pitäs rasvata
    v: aseöljy on hyvä rasva.
    - takahaarukka pitäs rasvata
    - vaihtasko tulpat samalla ku säätää venttiilit
    V: jos tulupila on ajettu reilusti yli 10 tkm tai enemmän, niin vois ne vaihtaakki. ite ajoin tulupila kokkeeksi 65 000 km, sit ne pimeni.
    - ohjauslaakeri pitäs kiristää (uusittu viime talvena)
    V: jos tuntuu liian löysältä, niin mikä ettei.
    - öljyjen vaihto (delvac?)
    v; delvacci iliman muuta. mx tai 1400 ois ok.
    - pari bensaletkun pätkää pitää vaihtaa
    - jarrupalat pitäs kattoo ja varmaan uusia
    v: letkut ja palat tietysti kunnon mukaan on hyvä uusia joskus. kumi haurastuu jo 20 vuodessa melkoisesti ja j-palat näkee kun kattoo.

    ps. sama homma ois itelläki tehtävä tuossa keväällä taas.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  3. #63
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 06 2008,09:20) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 05 2008,22:02) kirjoitti
    Noniin.. nyt mä tarvisin arvon kohtalontovereilta potkun persiille, että saisin aikaiseks tehdä ton talvihuollon

    päivittelen vaikka sitämukaa kun jotain saan muka tehtyä

    - Venttilien säätö: kantsiiko uusia kopan tiiviste samalla?
    - Ketju-ratas paketti: suosituksia?
    - Takarenkaan venttiili vuotaa juuresta kun sitä hieman taivuttaa: pitää varmaan käyttää liikkeessä, mutta vaihtasko myös kumin saman tein koska siinä on jonkun terävän esineen tekemä syvä lovi keskellä?
    - Öljykello on taas paskana: rikkooko kuumuus sen? Yoshin putki menee puolen sentin päästä.. pitäskö laittaa asbestia tai jotain väliin?
    - kaikki vaijerit pitäs rasvata
    - takahaarukka pitäs rasvata
    - vaihtasko tulpat samalla ku säätää venttiilit
    - ohjauslaakeri pitäs kiristää (uusittu viime talvena)
    - öljyjen vaihto (delvac?)
    - pari bensaletkun pätkää pitää vaihtaa
    - jarrupalat pitäs kattoo ja varmaan uusia


    alkaa pikkuhiljaa kaduttaa etten vienyt tota syksyllä huoltoon, kuten viime vuonna tein, mutta aattelin ettei raaskis laittaa melki puolta pyörän hinnasta joka talvi huoltoon

    lisäys: viime talvena laitatin:
    - ohjauslaakeri
    - etupumppujen öljyt + stefat
    - tulpat, öljyt, suodattimet
    - jakoketju + kiristin + venojen säätö
    - kaasarien synkkaus + säätö + penkitys
    - molemmat renkaat
    - tulpanjohdot
    - akku
    - se öljykello (kesällä tosin)
    + kaikkee muuta pientä kevään/kesän aikana

    halpaa ku makkara
    koitan vastailla tälleen oman maun mukkaan:
    -Venttilien säätö: kantsiiko uusia kopan tiiviste samalla?
    v: kopan tiiviste ei ehkä ole pakko uusia, jos kumi on ehjä. se on melko kestävä ja kestää useampia avauksia hyvinkin. tulppien reikien tiivistekumet kannattaisi uusia. on kurjaa, jos vesi ja paska pääsee tekemöön käyntihäröä.
    - Ketju-ratas paketti: suosituksia?
    v: rk, didit, takasako tjn. tai iris, kunhan ei reginaa.
    - Takarenkaan venttiili vuotaa juuresta kun sitä hieman taivuttaa: pitää varmaan käyttää liikkeessä, mutta vaihtasko myös kumin saman tein koska siinä on jonkun terävän esineen tekemä syvä lovi keskellä?
    v: ite vaihattaisin ilman muuta tuollaisessa taphauksessa kaikki.
    - Öljykello on taas paskana: rikkooko kuumuus sen? Yoshin putki menee puolen sentin päästä.. pitäskö laittaa asbestia tai jotain väliin?
    v: se ö-kello on herkässä paikassa. en tiiä saako asbestia enää käyttää, mutta jotain tulenkestävää eristenauhaa vois laittaa putken ympärille siihen lähelle ö-kelloa. mullaki on yoshin putki zetorissa.
    - kaikki vaijerit pitäs rasvata
    v: aseöljy on hyvä rasva.
    - takahaarukka pitäs rasvata
    - vaihtasko tulpat samalla ku säätää venttiilit
    V: jos tulupila on ajettu reilusti yli 10 tkm tai enemmän, niin vois ne vaihtaakki. ite ajoin tulupila kokkeeksi 65 000 km, sit ne pimeni.
    - ohjauslaakeri pitäs kiristää (uusittu viime talvena)
    V: jos tuntuu liian löysältä, niin mikä ettei.
    - öljyjen vaihto (delvac?)
    v; delvacci iliman muuta. mx tai 1400 ois ok.
    - pari bensaletkun pätkää pitää vaihtaa
    - jarrupalat pitäs kattoo ja varmaan uusia
    v: letkut ja palat tietysti kunnon mukaan on hyvä uusia joskus. kumi haurastuu jo 20 vuodessa melkoisesti ja j-palat näkee kun kattoo.

    ps. sama homma ois itelläki tehtävä tuossa keväällä taas.
    Minä se vaan .
    Nyt pitää kuitenkin lähteä ajelemaan joku pikku lenkki kun on yli +10 ulkona ja aurinkokin vähän pilvien seasta pilkottelee.
    http://www.youtube.com/watch?v=VZE-wSjrqwI&feature=player_detailpage#t=159s
  4. #64
    Omassa kikottimessa on tuo öljykello on ympäröity alumiinifolio kököllä, on kestänyt jonkun kesän kun tuo yliääniputki menee aikas liki.

    Delvacci on itellä kans ekaa kertaa koneessa, kokemuksia n. 80 km verran, vaihteet pelaa tosi nätisti.
    Tosin paikallisesta k-maataloudesta löytyi vaan sitä 1300:sta.
    20 litraa tais olla öbaut 45 ekua.



    B-King K8, The Black One.
  5. #65
    Laitatteko zetorin tankkiin 95:sta vai 98?
    ZZR 1100 -93
    ZX10R -05
  6. #66
    Ite oon käyttäny 98:a ja sit vielä siihen kaveriksi tepskalta ostettua venttiilisuojalisäainetta...

    En tiiä liekkö mitää merkitystä...
    B-King K8, The Black One.
  7. #67
    joo, tuo delvacci 1300 käy kans ihan mainiosti, jos sitä enää löytää jostain, kuten wesipyssy oli löytänyt. tiettääkseni sen on korvannut tuo 1400 delvacci, joten siis viimesiä 1300 on jossain myynnissä. onhan se halavempaa kuin uudempi ja paljon halavempaa kuin mx ja hirveästi halavempaa kuin racing-mp-ölöpät.

    kawa on tehnyt ventttilikoneistonsa lyijyttömälle jo vuodesta 1972 alkaen, kun jenkkimarkkinat sitä vaativat, siis z1 koneesta lähtien. lisäaineistus on lähinnä rahanmenoa, jos ei siitä ole haittaakaan.

    vakiovireisessä käy 95 ihan hyvin, on tehtaan suosituskin. jos puristuksia on lisätty jne. niin sitten mieluummin 98 oktaaninen.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  8. #68
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 06 2008,19:25) kirjoitti
    vakiovireisessä käy 95 ihan hyvin, on tehtaan suosituskin. jos puristuksia on lisätty jne. niin sitten mieluummin 98 oktaaninen.
    Olisko noin? Voisin vannoa että manuskassa oli 98

    Sitä ainakin ite oon tankannut ja 98:lle Bikedoctorissa sanovat myös säätäneensä, mutta jos toimii 95:llakin niin mikäs siinä.

    Ja joo, noi tulpan suojakumit tosiaan unohtu listasta, ne nimittäin on kaikki rikki!
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  9. #69
    Lainaa (Wesipyssy @ Huhti. 06 2008,13:40) kirjoitti
    Omassa kikottimessa on tuo öljykello on ympäröity alumiinifolio kököllä, on kestänyt jonkun kesän kun tuo yliääniputki menee aikas liki.
    Jotain tollasta täytyy kokeilla. Viimeks tais kestää 2 päivää vaihdon jälkeen
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  10. #70
    Ja niin taas tämä ölppi asia et itse ajattelin kans kokeilla sit delvakcia mut ei antanu pää periksi...... Ostin nyt kokeiluun castrollin gps 15-50 ihan pyörä ölpit ku kuitenkin delvac on diesel moottoriöljy ja mul on käsittääkseni bensavehe........Tästä on monta vääntöä ja itsekkin juttelin täällä kun laatikko pitää ääntä... oli sillon gps 10-40 ölpit koneessa mut kokeilen viel karvan jäykempään ennekuin siirryn tohon dieseliin.....? Tulis muuten vaik halvaks ku on autokin diesel....
    Kawasaki ZZR 1100 -93
  11. #71
    niin ja 95 ainakin itse mennään ettepäin..
    Kawasaki ZZR 1100 -93
  12. #72
    Ja viel puolustus et delvac 45 euroa / 20 litraa ja ihan pyörä ölpit esim castrol gps 40 euroo / 4 litraa jolla ajaa koko kesän niin montako ilta kaljaa säästät???? Ihan vaan mukava kysästä..
    Kawasaki ZZR 1100 -93
  13. #73
    n. 120€ säästöä omilla ajoillani kesässä, saako sillä sitten n. 100 ploa keppanaa vai enemmänkin jos ostaa natsisiwasta, jopa 170 tölkkiä.

    sitten jos kun vaihteisto alkaa tuntua takertelevalta nuilla castroleilla, niin kokeile edes delvacia.

    hitsi kun ei ole manuskaa missään tiedossakaan, siis se on ns. varmassa tallessa, mutta ihan muistikuva tuo 95 okt ja sitä olen käyttänytkin ongelmitta vakiovireisessä zetorissa.

    se on ainakin varmaa, että zx12r kawassa on 95 suositus ja sillä toimii hyvin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  14. #74
    Kyllä munki mielestä 95 vakiopyörässä, ite oon 98 käyttäny noiden virien takia.
    -91 Kawasaki ZZR 1100
  15. #75
    Kas, tällainenkin ketju syntynyt, sehän hienoa. Mulla on -95 mallinen vekotin.

    Remontti-into on hieman laantunut, tänä talvena en tehnyt muuta ku rasvasin ketjut, edellistalvena kun tuli tehtyä noi tärkeimmät, eli venttiilien säätö, etupään stefat ja kaasareiden synkkaus ym. pientä.

    Kevään ensilenkkikin tuli jo tehtyä viime lauantaina, noin 60 km, käväsin hakemassa öljynputsarin Heinolta. Ajelin viime kesän Neste Turbo LXE 15W-40, vastaa Delvaccia, hyvin pelitti. Ja ysivitosta oon tankkiin laittanut, toimii sillä ihan yhtä hyvin ku 98:lla.

    Ennen ajelua sai perinteisesti sahata akun tyhjäksi, ladata täyteen, ja sitten vasta käymään, taitaa olla ihan ominaisuus näissä...
    Zetorimiehet heiluttaa
  16. #76
    Se pensapumpun rele taitaa olla useimmiten sökö, varmasti sillon starttauttaa pitkään.

    Se ei vissiin pumppaa kun startatessa??

    Vois melkein rakennella uuden kytkennän siihen, jos laittais katkasialle sen pumpun, sillä sais nätistä pumpattua bensapinnan kohalleen...
    B-King K8, The Black One.
  17. #77
    Lainaa (Wesipyssy @ Huhti. 08 2008,14:37) kirjoitti
    Se pensapumpun rele taitaa olla useimmiten sökö, varmasti sillon starttauttaa pitkään.

    Se ei vissiin pumppaa kun startatessa??

    Vois melkein rakennella uuden kytkennän siihen, jos laittais katkasialle sen pumpun, sillä sais nätistä pumpattua bensapinnan kohalleen...
    Näim on näreet,bensapumppu vakiona pumppaa bensaa vasta startatessa ja käydessä.
    Säästää huomattavasti akkua pitemmän seisokin jälkeen kun rakentaa erillisen katkaisimen kautta pumpulle erillisen täyttölinjan eli voi syöttää virtaa katkaisimella kun panee virtalukosta ensin virrat päälle,vain sen tähden virtalukon jälkeen ettei vahingossa jää nappula päälle ja pumppaile omia aikojaan.Paras vielä jos päällä pidettävä katkaisija,ei unohdu koskaan.
    http://www.youtube.com/watch?v=VZE-wSjrqwI&feature=player_detailpage#t=159s
  18. #78
    Omassa ei tuota relettä ole ollut pitkään aikaan.
    Onko varma että se pumppaa myös käydessä?
    Ainakaan tuo oma ei ole kärsinyt polttoaineen puutteesta..
    B-King K8, The Black One.
  19. #79
    Lainaa (Wesipyssy @ Huhti. 08 2008,15:37) kirjoitti
    Omassa ei tuota relettä ole ollut pitkään aikaan.
    Onko varma että se pumppaa myös käydessä?
    Ainakaan tuo oma ei ole kärsinyt polttoaineen puutteesta..
    Pumpun paine(olikohan 0,2) kytkee,katkoo käydessä pumpun toimintaa ihan ittelleen.Ainoo rele taitaa olla varoitusvalojen vilkkurele ja vain ikävästi tuikkiville punaisille.
    http://www.youtube.com/watch?v=VZE-wSjrqwI&feature=player_detailpage#t=159s
  20. #80
    Mun on tuosta omasta etulampun päältä se kate sillai närysti kuplinyt ja vääntyillyt, onko muilla samaa vikaa, että mistä mahtaa johtua?

    Siistiksi sitä ei millään muuten taida saada kun vaihtamalla uuteen.

    Kuva muuten omasta:


    Mopo



    Kawasaki ZZR 1100 -92, Honda TRX 400 EX -02
  21. #81
    Ei ole kuplinut,enkä ymmärrä mikä sen voisi tehdäkkään.Tietysti joku vahva liuotin sen voisi tehdä,mutta ei ymmärrä.
    http://www.youtube.com/watch?v=VZE-wSjrqwI&feature=player_detailpage#t=159s
  22. #82
    Jostain tarttunut aivan hirveä pyöräkuume nyt keväällä ja ison zetorin d-mallia olen katsellut seuraavaksi pyöräksi. Vähänlaisesti on vaan vaihtoehtoja tarjolla, kun budjetti ei ole 5000€ isompi. Saa nähdä löytyykö sopivaa vai erehtyykö johonkin muuhun pyörää. Ilmeisesti tuossa d-mallissa ei hirveästi vikoja kuitenkaan ole vaikka tuntuu, että aina pelotellaan kawan moottoriongelmilla.
    1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-
    1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
  23. #83
    Tervehdys kaikki zetorimiehet ja naiset Kelpaako joukkoonne tällänen vanhemmalla iällä harrastuksen löytänyt papparainen pojankloppina mopojen kanssa aloitin,sitten tuli piiiitkä väli kunnes iski mahoton prätkäkuume..eikun pyörän ostoon ensipyöräksi hankin suzuki 750 gsx-äffän jolla pari kesää päristelin,mutta nälkä kasvoi syödessä ja isompi piti saada.Noh,sitten vaihdoin suzukin nykyiseen kawasaki zzr 1100 jolla pari suvea tullut * pyöräni on -93 vuosikertaa mallia D. Mittarissa jo tai vain 63 000km,joista itse ajanut aböut 20 000km

    Ihan tumpelo olen pyörän huolloissa,kuten arvata saattoikin * Toistaiseksi olen vain öljyt+suodatin vaihdattanut ennen ajokautta paikallisessa mp-huollossa.Viime kesänä vaihdatin myös ketjut ja rattaat.. kun entinen ketju oli venynyt niin ettei voinut enää kiristää.Did ketjurataspaketin tilasin,mutta en saanut didiä niin Reginan vitjan ja rt rattaat vaihtoivat huollossa... ainakin viime kesän ajelut kesti hyvin ja kiristämään jouduin vain kerran ketjua ketjun voiteluun käytän mobilin vaihteistoöljyä 80/90

    Mites nuo zetorin venttiilit säädetään,millasin välimatkoin ja ilmoittaako se jotenkin äänellä venttiilinsäätötarpeestaan? itse en rupea venttiileitä rassaamaan,mutta aattelin josko pitäis tänä kesänä huollossa tarkistuttaa kun viimeisen säädön jälkeen kilometrejä tullut osapuilleen 20 000 *Mites nuo sytytystulpat zetoreissa kestää.. kuin usein niitä vaihtelette? takarengas on tään kesän hankintalistalla,parimilliä keskellä enää urasyvyys voip vesikelillä olla vaaraksi. Eturenkaan vaihdoin viime kesänä metzeler z4.Onko jollain muulla kokemusta ko.renkaasta zetorin alla? Mites jos vaihdan takanakin kokoa originaalista 180/55 17 koosta 190/55 17 miten se vaikuttaa ajokäyttäytymiseen vai huomaako eroa mitenkään? Iloisia ja turvallisia kilometrejä kaikille tulevaan ajokauteen
  24. #84
    Venttiilien välykset kannattaa ehdottomasti tarkistaa kympin välein, kuten huolto ohjekin suosittelee. Pääsääntöisesti kuluminen tapahtuu nimittäin niin, että pikkuhiljaa venttiilit painuvat kanteen jolloin välykset pienenevät. Pahimmassa tapauksessa venttiili(t) alkaa kantamaan, jolloin ensioireena yleensä on huono käynnistyvyys kuumana. Seuraava aste on sitten palaneet lautaset.

    Toi 190 taakse on makuasia. Se nostaa perää hieman (190/55 on korkeampi kuin 180/55) joten ohjausgeometria aavistuksen muuttuu herkempään suuntaan. Toisaalta ainakin omasta mielestä 190 tuntui jotenkin "muljuvan" alla (saattoi johtua ko. renkaan ominaisuuksistakin, vaikea sanoa tarkemmin kun en ehtinyt kuin pari tonnia sillä ajaa).

    Tulppien kestosta ainakin kawabata tuossa aiemmissa viesteissä jotain jo mainitsikin, itselläni ei ole vielä pitkää kokemusta sen paremmin zetorista, kuin muistakaan kaksipyöräisistä, vaikka tekniikka noin yleisesti on tuttua. Kolmas kausi aluillaan...


    Muoks: ainiin.. toki toki, teretulemast



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  25. #85
    kawake, terveoloa. tässäkin ketjussa on moniin kysymyksiisi melko suora vastaus jatai mielipiteitä kysymistäs asioista. myös foorumin hakutoiminnoilla löytyy moniin 1100 zetoria koskeviin kysymyksiin paljon vastauksia.

    samoin jonkin verran uudempienkin kawojen asioita on pyöritelty CKCF:n foorumilla "kawazi(piste)net"
    ja enemmän hömpähtävämpää ja hieman räväkämpääkin juttua on mun tuupissa:
    "kawabata(piste) suntuubi(piste) com"

    jaaha, linkit ei toimi työmestan wirustoosalla. linuxilla kotona pelasi ok.
    kato haulla, niin löytyyy persiö.

    kawapaansiut

    ckcf



    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  26. #86
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 07 2008,01:48) kirjoitti
    n. 120€ säästöä omilla ajoillani kesässä, saako sillä sitten n. 100 ploa keppanaa vai enemmänkin jos ostaa natsisiwasta, jopa 170 tölkkiä.

    sitten jos kun vaihteisto alkaa tuntua takertelevalta nuilla castroleilla, niin kokeile edes delvacia.

    hitsi kun ei ole manuskaa missään tiedossakaan, siis se on ns. varmassa tallessa, mutta ihan muistikuva tuo 95 okt ja sitä olen käyttänytkin ongelmitta vakiovireisessä zetorissa.

    se on ainakin varmaa, että zx12r kawassa on 95 suositus ja sillä toimii hyvin.
    Hep!
    En ole mikään öljy asiantuntija, joten en väitä mitään, mutta ainahan saa kyseenalaistaa
    Tuossa linkissä Yamalube, Yamahan alkuperäinen mineraaliöljy *ja Mobilin synteeettinen ja jotain GSX:ssä. Melko vaahdoksi menee paitsi Mobil, joka levittyy tasaisena öljykalvona.
    Joten miten käy dieselmoottoriöljyn vaikka 14000rpm kohdalla tai alemmillakin kierroksilla. Onko voitelu vielä ok?
    Täytyy kysyä ManOilista, jos Nilsiän öljysheikillä löytyisi faktoja...

    http://www.angelfire.com/ia/z/FZ1oil.htm


    Castrol R4 !!!



    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  27. #87
    En ole minäkään mikään öljyasiantuntija mutta ainakaan omassa ei delvac vaahtoa ja kone+vaihteisto on toiminut moitteitta.Jos asiaa ajattelee voimien suhteen niin kyllä dieseleissä laakeripintoihin kohdistuvan paineen luulisi olevan kovemman kuin bensa koneiissa eli dieseliöljyn etu.Delvacissa on myös öljykylpyjarrujen lisäaine joka parantaa kääntäen myös märkäkytkimen toimintaa.
    Itse ainakin ajelen edullisella delvacilla hamaan tulevaisuuteen eli kunnes zetori menee sulattamoon.
    http://www.youtube.com/watch?v=VZE-wSjrqwI&feature=player_detailpage#t=159s
  28. #88
    lainasin härskisti ratafoorumilta öljyguru-jaketin kirjoitusta:

    ko. treadi löytyy linkistä:

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....9;st=40

    jaket Offline
    etuvetomies



    Ryhmä: VIP Jäsen
    Paikkakunta: Pirkkala
    Sukupuoli:
    Viestejä: 2069
    Liittyi: Kesä. 2005
    Lähetti: Heinä. 07 2007,23:42
    onhan kuorma-autoissa turbo ahdin, joka kiertää satatuhatta kierrosta ja enemmänkin. joten ei ne kierrokset luulisi olevan esteenä. Lisäksi kuorma-auton kampuralla olevat paineet on ihan omissa fääreissään verrattuna moottoripyörään.?

    sitä paitsi se öljymonekyyliketjujen pilkkoutuminen. Itse asiassa delvacissa on erittäin paljon viscosity modifier aineita, joilla siitä esim 15W-40 tehdään semmoinen, että se on kylmänä 15 ja lämpimänä 40. 15W-40 öljy tehdään käyttäen 15W base öljyä. siihen lisätään viscosity modifier aineita, jotka on jonkinlaisia kerällä kylmässä olevia molekyyliketjuja. Kun öljy lämpenee niin nämä ketjut suoristuvat ja pitävät 15W öljyn 40:senä lämpimänä. näiden ketjujen katkeilu aiheuttaa viskositeetin laskua. eli kun öljyillä on ajettu jonkinverran niin öljy on muuttunut esim 15W-35:seksi.

    kuorma-auto öljyissä näitä on paljon, jotta se kestäisi ne 50tonnin huoltovälit.


    tuossa viscosity modifierissa on myös se syy miksi kannattaa käyttää aina 15W-40 öljyä tai 15W-50 tai jopa 20W-50 öljyä ennekuin 10W-40 öljyä.

    10W öljyssa on basestock hyvin ohut, eli 10wattista öljyä. ja siihen on tarvinnut lisätä aika paljon modifiereita, että siitä saadaan 40wattista lämpimänä, joten se on herkempi myös menettämään viskositeettiaan.

    jos taas base on 15W tai 20W, niin pohjaöljy on paljon paksumpaa ja viskosity modifaiereita ei tarvitse olla niin paljon ja myöskään niiden hajoaminen ei vaikuta niin paljon öljyn ohenemiseen.

    10W pohjalle ei ole tarvetta kuin kylmässä. ja ratapyörä ei semmoista näe.

    tässä taas kawiksen omaa tekstiä eteenpäin:
    itse en ole sen kummempi öljyasiantuntija kuin maukka persiöjätkäkään. pääasia, että koneessa on öljyä sopivasti ja se on polttomoottorikäyttöön soveliasta. tuossa ratafoorumin öljythreadissa on paljon delvac-asiaa ja linkkejä monenlaisiin tutkimuksiin. useimmissa delvacin traktoriöljy on ollut paras vaihtoehto verrattuna testattuihin huippukalliisiin ultrahyper-öljyihinkin.

    se on kevät, siis öljykeskustelu on pulpahtanut pinnalle tai toisinpäin.



    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  29. #89
    Sellainen oli eka ihka oma mopo.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  30.  
  31. #90
    Lainaa (Rocket cowboy @ Huhti. 09 2008,20:09) kirjoitti
    Sellainen oli eka ihka oma mopo.
    rocket cauboi, se maailman nopein sarjavalmisteinen mp oli tämä zzr1100 seitsemän vuotta (7) peräjälkeen. eikä niin vähän kuin olit maininnut kotisivuillasi, jota en kehtaa edes toistaa, hehiö. siis vuodesta 1990 vuoteen 1997 jolloin tuli xx himpun nopeempana markkinoille.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
Sivu: 3 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353 ... ViimeinenViimeinen