Nyt kun tarkistin tilausvahvistuksen niin eivät perineet postikuluja lainkaan .
Ruostumattomat banjopultit ja tiivisteet tulivat mukana. Pituuteen pitää palata kun pääsen kotiin.
HEL:in sivuston tilauslomakkeessa ei tilaajan osoitteessa ole lainkaan maavalintaa, mutta olen pokkana kirjoittanut "County" (kreivikunta) kohtaan "Finland" ja kaksi lähetystä on tullut perille.
Säälivät ehkä "kielitaidotonta" suomipoikaa
Sivuston mukaan HEL:in Suomen edustaja on "Porvoon Mittaletku Oy - HEL Manufacturing Facility", joten tekevät siellä ilmeisesti samaa tavaraa.
ZZ-R1100 1991
Itse letkun pituus mukaanlukien liittimen holkin alle jäävä osa: toinen 75 cm, toinen 77 cm. Jos mitataan liittimen kärjestä toiseen niin 81 ja 83 cm.(Utah @ Maalis. 05 2009,20:08) kirjoitti
En tiedä onko pituusero tarkoituksellinen mutta pikaisen sovittelun jälkeen vaikuttaisi siltä että on. Lyhyempiä ei kannata teettää.
ZZ-R1100 1991
Joo kiitos, pitänee laittaa tilaukseen. Pituusero on varmaan tarkoituksellinen, vasen jarruhan on vähän kauempana pääsylinteristä.(tvan @ Maalis. 05 2009,23:37) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Asiasta moottorisahaan. Onko täällä kukaan vetänyt akulta kaapeleita tuonne penkin alle, jottei tarvis aina ladatessa repiä akkua irti. Vai pitäiskö kysyä onko täällä ketään joka ei oo tuota tehnyt.
Eli itse asiaan. Millaisen ratkaisun ootte kehittänyt tuonne laturin kourille, että sen sais aina kätevästi suojattua. Jonkinlaiset navat siis ja niille suoja. Omalle laturille olis helppo tehdä liittimet valmiiksi, mutta jos tarvii vaikka apuvirtaa niin olis hyvä olla jonkilaiset navat eikä vaan liittimiä.
C-mallissahan tätä ongelmaa ei liene.
Laitoin virran ulosoton eteen tupakinsytytinpistokkeelle, suoraan akulta sulakkeen kautta. Navia tms. varten, mutta myös kätevä ladata akkua siitä kautta, ei tartte purkaa yhtään mitään.(kesämies @ Maalis. 06 2009,19:41) kirjoitti
Jos jonkun napa-tyyppisen liittimen vain akun latausta varten laitat, niin et tarvitse kuin yhden, sen plussan, laturin miinuksenhan voi laittaa runkoon. Sulake siihenkin pitäisi kyllä laittaa.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Oisko kellään ollut ongelmia liian korkean tyhjänkäynnin kanssa. Omassa just säädetty venttiilit ja kun kaasareita synkkasin viikko sitten niin huomasin että tyhjänkäynti ei laske alle 1500rpm vaikka sitä tyhjänkäyntiruuvia kokonaan irroittaisi. Tavoitehan on käsikirjan mukaan noin 1100rpm. Kyseessä tosiaan 600cc E-malli muttei löytynyt sopivaa threadia enkä uutta tämän takia viittinyt tehä, tekniikaltaan nämä on varmaankin samanlaisia?
Sinänsä ei mua haittaa sillä käy ihan nätisti tolla kierrosluvulla, jotenkin outoa kuitenkin. Voiko tyhjänkäyntiä säätää millään muulla tavalla, ja miten? *![]()
Honda CBR1100XX
Kolme mahollista skenaariota tulee äkkiseltään mieleen:
1: Synkkaus menny hiukan pieleen ja osa läpistä auki vaikka kaasu kiinni
2: Kaasuvaijeri(t) pantteessa, ei palauta kokonaan
3: Ryyppy jää kantamaan
Noista vois lähtee ekaks tsekkaileen..
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
JaL3:n mainitsemat jep. sitten joku ilmavuoto imukurkulla tai kaasarilla voi tehdä samaa myös. selviää kun koneen käydessä ruikkii kaasareille starttipilottia tms.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kiitoksia, noista toinen ja kolmas voi melkein unohtaa. Toi 2-tilanne oli kyllä päällä ja ihmettin ku tyhjänkäynti lähti johonkin 3000tpm hujakoille. Sit huomasin tosiaan että kaasuvaijerit olivat huollon jälkeen liian kireellä. Pitänee kaivaa synkkauskellot taas esille ja katsoa uudestaan.(JaL3 @ Maalis. 10 2009,05:53) kirjoitti
Toi että vuotaa ilmaa niin on tietenkin myös ihan mahdollista sillä tosiaan olivat kaasarit irroittaneet huollon yhteydessä. Ei muuta kun pyörä purkuun.... taas![]()
Honda CBR1100XX
Nää mitat lienee C-malliin? Onko tietoa kelpaako noilla mitoilla suoraan myös D-malliseen?(tvan @ Maalis. 05 2009,23:37) kirjoitti
Zetorimiehet heiluttaa
Onko kellään tietoa, että passaako c-mallin etulokari d-malliin? Omasta on etulokari niin huonossa kunnossa että siitä ei saa enää parsittua ehyttä. Tuommonen c-mallin lokari ois tarjolla purkamolla. Tai vaihtoehtoisesti passaiskohan tuohon mistään muusta pyörästä lokari, kun tuo alkuperäinen on vähän hankalakäyttöinen ku rengastakaan ei meinaa saada pois ennenku purkaa lokarin irti.
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
Moi,
Käsittääkseni ainakin keulaputket ja siten myöskin kiinnityspaikat olisivat identtiset C ja D malleissa, joten pitäisi sopia. Olisiko jopa samanlaiset?? Molemmat mallit löytyis tallilta, mutta pitäis keretä kattomaan.
Suzuki GS 750 -80
Kawasaki ZXR 750 -91
Kawasaki ZZR 1100 C -92
Honda CBR 900 RR -96
Kawasaki ZZR 1100 D -94
Kawasaki ZX-12 R -00
Nyt kun tajusin räjäytyskuvia katsella, niin erillaisilta näyttävät nuo putket c- ja d-mallissa. D-mallissa lokarsuojalle kaksi kiinnityskohtaa ja C:ssä vain yksi.
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
mitä tarkoitat yhdellä ja kahdella kiinnityspisteellä??
mulla oli etulokari haljennut omia aikojaan, viime kesänä kun vaihdoin "uuden" Teuvolta hankkimani,se oli kiinni kahdella ruuvilla per puoli ja nimenomaan D-mallin lokari jonka laitoin C-malliin...
hiukan joutui sovittamaan vingulla etuputkien levennysten vierestä mutta sopi kuitenkin ihan hyvin!
Ajokausi on muuten sitten ainakin täällä Salon nurkissa korkattu...
Lauantaina kun starttasin ensin akun tyhjäksi, ja sitten mutsi tuuppasi mopon käyntiin ,pääsin ajamaan ihan kivan lenkin, muitakin oli herännyt koska pyöriä tuntui olevan liikkeellä kymmenkunta! *
Maanantai iltapäivällä alkoi taas talvinen todellisuus ja lunta on parhaillaan n.30cm joten se siitä sitten...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
En tiedä muuta kuin että sen C-mallin lokarin oli varmaan taas suunnitellut idiootti-insinööri ja joku tehtaan tai huollon MattiMeikäläinen oli sitten tehnyt tuotekehittely ehdotuksen joka toteutettiin D-mallissa.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Ostin kuukausi sitten biltemasta geeliakun, latasin akun silloin ja käytin koneen kunnolla lämpimäksi.
Kävin kokeilemassa käyntiin eilen, rele vaan napsutti...
Onko muilla mitään kokemuksia näistä, oisko akku jo sökö vaan enkö mä osaa.?? Vaatisko pidemmän reissun että alkaa pelittään oikein?
B-King K8, The Black One.
Mulla on jo pari kesää ollut Bilteman geeliakku Zetorissa, hyvin on toiminut. Ei sen pitäisi noin käyttäytyä, vie akku takaisin, jos johdot on kunnolla kiinni.
Zetorimiehet heiluttaa
Yhyy... *
Taas iskee kevät ja kiire. Nyt kaipailisin vinkkejä mistä tilata jarruihin korjaussarjaa+paloja? Nettimyynnistä mieluiten koska paikallisista liikkeistä ei tunnu yhtään osaa saavan sen nopeammin kuin itse tilaisi, melkein päinvastoin.
Toinen ongelma on edelleen tuo öljykellon hajoaminen. 3 kesää, 4 kelloa. Kaippa se nyt on pakko alkaa miettimään jotain eristystä pakokäyrän ja öljykellon väliin. *
Entä teräspunosletkujen elinikä? Kannattaa varmaan vaihtaa samalla ilmauksella 8v vanhat tpletkut uusiin? *
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
mutuna sanoisin, että teräspunelmaletkut ovat hieman ikuisuutta lyhytikäisemmät, mutta jos ne ovat ehjät, ne kestävät - ja muita viisauksia.
SamiN ihmetyttää tuo ölijykello sun kawassasi. miten voi melkein joka kevät hajota? muistaakseni omissani ei ole kertaakaan vaihdettu. jotain kökköä josaki?
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Niin, se on siis kestänyt aina sen pari ensimmäistä lenkkiä vaihdon jälkeen. Pakokäyrä menee noin sentin päästä että josko se vaan ei kestä kuumuutta, tai sitten mulla on ollut äärimmäisen huono tuuri.(kawabata @ Huhti. 01 2009,04:14) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tarvikeosia: Wemoto(SamiN @ Huhti. 01 2009,01:11) kirjoitti
Alkuperäisiä: Cornwall Kawasaki
Toimitukset jälkimmäisestä ovat olleet noin 4 päivää, Wemoto:sta hieman enemmän.
Lisäys: Nyt näyttäisi olevan Stormillakin tarvikeosia, taannoin tutkiessani ei ollut. Ehkäpä sieltä.
ZZ-R1100 1991
Kiitän. Laitoin tilauksen tuonne Wemotoon. Palat, korjaussarjat, öljyn- ja ilmansuodatin +pk 161e. Stormilla sama paketti olisi ollut 213e.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Takaiskari pitäisi uusia, löytyykö kokemuksia vaihtoehdoista? Etsin mieluummin hyvää kuin halpaa mutta älyttömyyksiin ei ole pakko mennä, ellei sitten tunnu siltä![]()
ZZ-R1100 1991
Itsellä meni hermot tehottoman oloisiin jarruihin ja hommasin uudet jarrusatulat 01 vuosimallin gsxr-1000:sta. Saa nähdä miten jarrut muuttuu kun nuo saa paikoilleen.
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
Tilasin vielä uuden K&N:n kun sattui edullisesti löytymään. Vanha oli rispaantunut reunoilta ja meinasin jo että laitan orkkis filsun tilalle.
45e postikuluineen (stormilla 93e+ pk 10e ja myy ei-oota)
http://www.motorcycle-road-and-race.co.uk/
Edit: ottivat ennen veloitusta/lähetystä yhteyttä että postikulut (9£) oli unohtunut lisätä ja onko ok.. Vastasin että ok ja huomasinkin kyllä heti että niitä ei ollut loppusummassa.*
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Hagonilta vois löytyy tarvikkeena. Oiskohan Stormin kautta noita saanu?(tvan @ Huhti. 01 2009,13:13) kirjoitti
Mun Zetoriin korjas alkuperäsen iskarin Fixtreme Tampereelta vuosia sitten ja tuli parempi ku uus.
Muistan tosin kuulleeni etteivät tekis enää noita hommia![]()
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Hagon on varmaankin käypä ja edullinen vaihtoehto.
Onko kellään kokemusta Wilbers/Tecnoflex, WP, Öhlins tai Maxton vaimentimista? Jos vaikka sattuisi huvittamaan hifistella![]()
ZZ-R1100 1991
Noniin. Eli talvisäilytyksen jälkeen sama ongelma palasi. Startti pyöri ja bensa haisi, mutta kone ei lähtenyt tulille sitten millään. En millään meinannut uskoa, että vika voisi löytyä akusta, mutta niin se perkele vain oli.(zzr1100kawa @ Elo. 30 2008,10:37) kirjoitti
Uusi akku, muutaman tunnin roikotus Ctekin jatkona ja kone pamahti käyntiin laakista. Ilmeisesti kipinä todellakin oli hukassa, koska akusta ei löytynyt riittävästi leipää. On se vänkä laite.
.
Zetor
.
isozetori, 1100, on melko ronkeli akun kunnolle. jos kun kesän ajaa lyhyehköä matkaa samalla akulla lataamatta sitä kertaakaan, niin monesti syksyllä tulee sama ilmiö vastaan, lähtee vain mäkistartilla, koska silloin jaksaa pukata kipinää kun sitä virtaa ei kulu startin ja myllyn pyörittämiseen. kun lataa akun tai laittaa uuden, niin taas lähtee käyntiin kuin palmun alta.
toisaalta nuo prätkien akut ovat yleensä melko pienikokoisia ampeerimääriltään, että ihmekös tuo jos ei tahdo jaksaa.
eddie lawsonin s1 raaserissa oli kans magneettosytytys, akku ja startti oli heivattu mäkeen painonsäästösyistä ja otettu tehoa koneesta enemmän. siis se jonka kopioita ovat z1000r, z1100r, zrx1100, zrx1200r, zrx1200 daeg jne...
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Tietääkös joku sopivatko D-mallin etuhaarukan jouset C-malliin?
Tarkennus: Aion vaihtaa jouset hieman jämäkämpiin koska alkuperäinen on mielestäni aika pehmeä, ainakin tälle ruholle
Race Tech suosittelee samaa jousta sekä C- että D-malleille mutta Öhlins taas tarjoaa jousia vain D:lle. Haluaisin siis löytää hyvänlaatuiset lineaariset jouset, luokkaa 10 N/mm.
Vai onko positiivisia kokemuksia progressivisista jousista? Eikös pääsääntöisesti sopiva progressiivisuus joustoon saada aikaan lineaarisilla jousilla ja öljymäärää säätämällä?
ZZ-R1100 1991