Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 42:een 42:sta
  1. #31
    Lainaa (dabster @ Maalis. 18 2008,15:09) kirjoitti
    Mistä sinä tiedät, ettei projektin lopputulos ole "kovin ihmeellinen"? - Ei tarvitse vastata, sillä kukaan ei vielä tiedä miten tuon kanssa kävi.

    Tuo VOI toimia todella hienosti, tai sitten EI.. joka tapauksessa maailmani ei siihen kaadu jos tuosta tuli susi.


    Kyllä minä palautetta kestän ja varmasti naureskelen itsekkin koko keksinnölle, JOS se ei toimi niin kuin olin ajatellut.
    Minusta tekninen toteutus ei ole siisti. Samalla rahalla tuosta olisi saanut teknisesti pätevämmän ja siistimmän. Epäilen lisäksi, että kaksi erillistä putkea tuollaisen yhdistelmäpömpelin sijaan voisi toimia paremmin.

    Äänistä en ole kiinnostunut, todennäköisesti tuo pöriseen enemmän kuin orggis.

    Jätetään tämä nyt tähän, kyllä kai pystyt hyväksymään mielipiteeni. Vaivannäöstä saat kyllä pisteet täältäkin.
  2. #32
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 18 2008,15:52) kirjoitti
    Lainaa (dabster @ Maalis. 18 2008,15:09) kirjoitti
    Mistä sinä tiedät, ettei projektin lopputulos ole "kovin ihmeellinen"? - Ei tarvitse vastata, sillä kukaan ei vielä tiedä miten tuon kanssa kävi.

    Tuo VOI toimia todella hienosti, tai sitten EI.. joka tapauksessa maailmani ei siihen kaadu jos tuosta tuli susi.


    Kyllä minä palautetta kestän ja varmasti naureskelen itsekkin koko keksinnölle, JOS se ei toimi niin kuin olin ajatellut.
    Minusta tekninen toteutus ei ole siisti. Samalla rahalla tuosta olisi saanut teknisesti pätevämmän ja siistimmän. Epäilen lisäksi, että kaksi erillistä putkea tuollaisen yhdistelmäpömpelin sijaan voisi toimia paremmin.

    Äänistä en ole kiinnostunut, todennäköisesti tuo pöriseen enemmän kuin orggis.

    Jätetään tämä nyt tähän, kyllä kai pystyt hyväksymään mielipiteeni. Vaivannäöstä saat kyllä pisteet täältäkin. Tuo
    Voin kertoa sinulle, että tuossa pöntössä on enemmän teknisiä hienouksia kuin miltä päälle päin vaikuttaakaan.

    1. Kummatkin bilteman putket, joista toinen tulee isomman putken sisään ja pienempi pienemmän putken päälle. - Tämä yksityiskohta mahdollisti putkien asennuksen ilman, että vaimennin olisi pitänyt pilkkoa atomeiksi.

    2. Noita vaimentimen suunnittelukertomuksia kun olen lukenut, olen ymmärtänyt että vaimentimen sisäosan hieman tuloputkia suurempi tilavuus vaikuttaa positiivisesti vääntöön yms. - Tämän sain aikaan hommaamalla tuoksi isommaksi putkeksi oikeasti pakoputkien sovituskappaleeksi tarkoitetun putken, joka suurenee loppua kohti.

    3. Reikäpelti jota käytin on yleisesti käytössä erilaisissa teollisuuden äänenvaimentimissa, joten sen pitäisi toimia erityisen hyvin tuossa käytössä. -Lisää ääntä, mutta ei liikaa.

    4. Keveiden materiaalien ja vähäisten yksityiskohtien vuoksi vaimentimen paino keveni mukavasti verrattuna alkuperäiseen.

    Olisihan näitä vielä jotain muitakin, mutta nämät tulivat ensimmäiseksi mieleen.

    PS. Mikä piru siinä on, että lähes joka keskustelussa johon sinä osallistut, onnistut pääsemään napit vastakkain muiden keskustelijoiden kanssa ?
  3. #33
    Minäkin aukaisin omat momsterin pöntöt ja juotin hopea langalla takasin kiinni kun ei tigiä ollu. Mutta nyt pitäiskin tehdä koko rojekti uusiks kun pitäis saada katsastuskelvolliset pöntöt. Jos joku haluaa hifistellä hopeisilla ja hyvä äänisillä päntöillä niin voin vaihtaa ne alkuperäisiin.

    Oikeesti
  4. #34
    O.T.

    Lainaa (Luupää @ Maalis. 18 2008,16:33) kirjoitti
    Minäkin aukaisin omat momsterin pöntöt ja juotin hopea langalla takasin kiinni kun ei tigiä ollu. Mutta nyt pitäiskin tehdä koko rojekti uusiks kun pitäis saada katsastuskelvolliset pöntöt. Jos joku haluaa hifistellä hopeisilla ja hyvä äänisillä päntöillä niin voin vaihtaa ne alkuperäisiin.

    Oikeesti
    Mulla on -02 900SS:n pöntöt tuolla tallissa...
    Saa tulla hakemaan jos Monsteriin sattuvat sopimaan? *
    <span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
  5. #35
    Lainaa (dabster @ Maalis. 18 2008,16:25) kirjoitti
    Voin kertoa sinulle, että tuossa pöntössä on enemmän teknisiä hienouksia kuin miltä päälle päin vaikuttaakaan.

    1. Kummatkin bilteman putket, joista toinen tulee isomman putken sisään ja pienempi pienemmän putken päälle. - Tämä yksityiskohta mahdollisti putkien asennuksen ilman, että vaimennin olisi pitänyt pilkkoa atomeiksi.

    2. Noita vaimentimen suunnittelukertomuksia kun olen lukenut, olen ymmärtänyt että vaimentimen sisäosan hieman tuloputkia suurempi tilavuus vaikuttaa positiivisesti vääntöön yms. - Tämän sain aikaan hommaamalla tuoksi isommaksi putkeksi oikeasti pakoputkien sovituskappaleeksi tarkoitetun putken, joka suurenee loppua kohti.

    3. Reikäpelti jota käytin on yleisesti käytössä erilaisissa teollisuuden äänenvaimentimissa, joten sen pitäisi toimia erityisen hyvin tuossa käytössä. -Lisää ääntä, mutta ei liikaa.

    4. Keveiden materiaalien ja vähäisten yksityiskohtien vuoksi vaimentimen paino keveni mukavasti verrattuna alkuperäiseen.

    Olisihan näitä vielä jotain muitakin, mutta nämät tulivat ensimmäiseksi mieleen.

    PS. Mikä piru siinä on, että lähes joka keskustelussa johon sinä osallistut, onnistut pääsemään napit vastakkain muiden keskustelijoiden kanssa ? *
    Tuossahan tuli perusteltuja näkemyksiä. Olet näköjään miettinyt asiaa eri näkökulmista, hyvä niin.

    Paraus benchmarkkaus voisi olla kuitenkin joku olemassaoleva race-vaimennin. Sellaisen rakenteen voi kopioida suoraan omaan productioon. Todennäköisyys siihen, että se toimii kunnolla on lähes varmaa.

    Sinullahan putket päättyvät vaimentimen sisälle tulevaan reikälevykoteloon. Kuten edellä mainitsin odotan mielenkiinnolla kokemuksia siitä, miten tuollainen konstruktio toimii moottorin toiminnan kannalta. Sen toteamiseen tietysti on varminta käyttää dynamometriä, jolloin saadaan mitattua dataa.

    Tuohon viimeiseen kommenttiin, napit vastakkain olemiseen, voin vastata vain: siihen tarvitaan aina enemmän kuin yksi henkilö. Kommentoin aika suoraan ja se monesti aktivoi kanssakirjoittelijoita.

    Minulla muuten löytyy mm. testeri ja jotain työkaluja. Mikäli et Turun seudulla muualta saa ecun passausapua, niin pistä yv:tä. Co-mittaria minulla ei ole omaa, olen aina lainannut tutulta kun olen tarvinnut.
  6. #36
    Eilen pistin mökälaatikon kiinni ja kyllähän tuo hieman äänekkäämpi on mitä vakiotoosa. Ei kuitenkaan mikään hullu huutaja omasta mielestäni, eli eiköhän tuo saa paikalleen jäädä.

    Soundeista sen verran, että varmaan aika tavanomainen hörpötys tuossa laitteessa avoimella vaimentimella.

    Keskialueelta taisi hieman mennä laihalle seokset, kun tasakaasulla kevyesti paukuttelee kuin olisi "kuplia" bensassa. Muuten kone käy ihan kivasti ja ihan kuin tehoa olisi tullut karvan verran lisää, en ainakaan usko että vanhat ponit pääsi tuolla karkuun

    Pistän sulle Jyri jossain vaiheessa YV:tä, jos vilkaistaisiin noita seoksia kohdilleen..
  7. #37
    Nyt kun näin hieno pakoputki topicci niin aattelin heittää omat ajatukset ilmoille. eli onkos kukaan suunnitellut vaimenninta penkin alle SS:ssa tai kokeillut tai sitten toteuttanut? itselläni kyseinen kävi eilen mielessä mutta se taitaa olla aika haastava toteuttaa tai sitten aivan mahdoton tehtävä.
    SS 620i.e
  8. #38
    Lainaa (JokkiX @ Huhti. 13 2008,12:35) kirjoitti
    Nyt kun näin hieno pakoputki topicci niin aattelin heittää omat ajatukset ilmoille. eli onkos kukaan suunnitellut vaimenninta penkin alle SS:ssa tai kokeillut tai sitten toteuttanut? itselläni kyseinen kävi eilen mielessä mutta se taitaa olla aika haastava toteuttaa tai sitten aivan mahdoton tehtävä.
    Jotain tämmöistäkö mietit?
  9. #39
    Ei oo lähelläkään mahdotonta. Jos säilytystilan uhraaminen penkin alta ei oo ongelma, tuo on varsin helppo toteuttaa. Itselläkin kävi mielessä, mutta halusin, että penkin alle saa ketjurasvan ja pienen setin työkaluja.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  10. #40
    niinno tosiaan pitää tappaa se säilytystila penkin alta ja undertray pitää poistaa.
    itse ajattelin semmoista lyhkäsempää ja leveämpää vaimenninta, varmaanki itse tehtynä, joka jää piiloon katteiden taakse ja ulostulot sivuilta viistoon.
    SS 620i.e
  11. #41
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 17 2008,22:38) kirjoitti
    Jotenkin pistää silmään tuo mustan hitsaus rosteriin. Kyllä se siinä pysyy, mutta mutta... Noh... tekninen tausta häiritsee, ei välitetä siitä.
    Taikasanat: Avesta P5, Esab 14.33 (= 309L shieldbrite Xtra..) tai Elga 309L Mol..tai joku muu "yliseostettu" sekaliitos lanka tahi puikko

    Sori, pakko kommentoida, kerrankin jotain josta edes hieman on hajua...korostan hieman.
    - kuppa syö **tun ja katepillari vastamäen -
  12.  
  13. #42
    Lainaa (sylvi @ Huhti. 14 2008,18:45) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 17 2008,22:38) kirjoitti
    Jotenkin pistää silmään tuo mustan hitsaus rosteriin. Kyllä se siinä pysyy, mutta mutta... Noh... tekninen tausta häiritsee, ei välitetä siitä. *
    Taikasanat: Avesta P5, Esab 14.33 (= 309L shieldbrite Xtra..) tai Elga 309L Mol..tai joku muu "yliseostettu" sekaliitos lanka tahi puikko *

    Sori, pakko kommentoida, kerrankin jotain josta edes hieman on hajua...korostan hieman.
    Kyllä, tunnustan. En tiedä hitsaamisesta käytännön tasolla juuri mitään, eikä minun toistaiseksi edes tarvitse... En ymmärrä noista esabin koodeista mitään. Varmaan tulee pysyvä sauma noilla sitten.

    Musta ja rosteri vaan silti eivät ole optimaaliset parit, jos koko homman voi aivan yhtä hyvin tehdä rosterista. Miksi siis käyttää mustaa?

    Ja edelleen... kyllä se siellä sitten pörisee.



Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12