Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 68:een 68:sta
  1. #61
    Lainaa kirjoitti
    X8:n alkuperäinen pleksi aiheutti meikäläisen lyhyehkön varren omaavalle myös sellaiset pyörteet ja metelin kypärän alueelle, että oksat pois. Vaihdoinkin sen GIVIn korkeaan pleksiin ja nyt onnistuu täysin ongelmitta ajella 100 km/h kypärän viisiri auki. Äänimelu ja pyörteilyt jäivät uuden visiirin myötä. Pienenä miinuksena tuli takatuuli selkään .

    On tuo aerodynamiikka sellaista aeromystiikkaa, ettei siihen tahdo terve talonpoikaisjärki riittää. Jos ja kun saa vastaantulevan ilmavirtauksen hallintaan, niin silloin voi seurauksena iskeä takatuuli kierteellä selkään. Se on kuitenkin siedettävämpää kuin vastatuuli, enkä aiokaan tehdä asiasta tämän suurempaa numeroa.
    Täsmälleen sama kokemus Burgmanilla. Vaihdoin originaalipleksin saman tien Givin korkeampaan. Katselen nyt sen läpi ja voin ajaa motarillakin visiiri auki. En olekaan visiiriä juurikaan pitänyt kiinni. Rillit kun on, niin jospa nekin suojaa???

    Ja sama täällä, että pienen tyynyn avulla näkis hyvin sateella pleksin yli. Ei ole tullut hommattua sitä penkin alle varastoon.

    Ainakin Burgereissa jotkut ovat vaihtaneet minipleksiin. Sekään ei puhalla kypärään.

    Vaan kehutaan nyt vielä omaa mopoa, niinkuin kaikkien kuuluu tehdä. Onpa ollut juhlaa aloittaa tämä kausi. Olen nimittäin ollut tosi tyytyväinen omaan mopovalintaan, vaikka tunnepohjalta ja sokkona sen alunperin tein.
    Plootu
    Burgman 07 400
    Bandit (GSF) 1250 SA
  2. #62
    Lainaa (tku @ Touko. 03 2008,19:24) kirjoitti
    Jep, langallinen kypäräpuhelin on ostettu täältä; parempi kuva ja teknisiä tietoja löytyy täältä. Mikrofoneissa on sellaiset pehmusteet päällä vaikka ne tuosta kuvasta puuttuvatkin.

    On halpa mutta yllättävän hyvä; siinä on nuo äänenvoimakkuuden säädöt erikseen molemmille ja piuhat riittävän pitkät, että voi pitää kuskin ajotakin taskussa laitetta ja kyytiläinen voi nousta pois pyörän päältä ilman, että piuha alkaisi kiristää.

    Toistaiseksi ei ole siis pystytty toteamaan tämän toimivuutta yli 60 km/h nopeuksissa, kun on sitä tuulimelua.

    Myöskään en ole kokeillut laitteen audio-sisääntuloa, mutta siihenhän voisi kai ainakin radion tai muun poppikoneen laittaa.

    Vähän olen miettinyt, että saisiko jostain tuon kuulokemikrofoniyhdistelmän tilalle sellaisen, missä olisi nappikuulokkeet molempiin korviin ja mikrofoni; se parantaisi ehkä käyttömukavuutta. Jos joku lukijoista tietää tällaisista, niin saapi kertoa.

    Kunhan se korkea pleksi tulee, niin laitan siihen samantien 5sateesta-käsittelyn, niin ei jää sadevesi haittaamaan näkyvyyttä eikä öttiäiset tartu liian tiukasti.
    Kiitos kommenteista. Nappikuulokkeet voisivat olla miellyttävämpi ratkaisu kuin alkuperäiset kuulokkeet.
    Randy
  3. #63
    Lainaa (karioti @ Touko. 02 2008,21:59) kirjoitti
    Mulla nexuksessa pleksin saa kolmeen eri asentoon.
    Onko Nexuksen pleksi ja säätö samankaltainen kuin tässä GP 800:ssa?

  4. #64
    Säätäminen tapahtuu kolmesta mahdollisuudesta valiten kyllä manuaalisesti. Minulla pleksi on asennettu korkeimpaan vaihtoehtoon. Olen kyllä kokeillut noita alempiakin säätöjä, mutta viima on liian kova ja ajosta tulee epämiellyttävää. Korkeampi pleksi esim. Wahners Motoshopissa Saksassa maksaa 89 egeä plus rahti. Selvitän kyllä vielä hinnan millä sen saisi Suomesta. Givin maahantuoja antaa kyllä kohtuullisen hyviä tarjouksia, kun kertoo vertailuhinnan. Näin kävi noiden sivulaukkujenkin kanssa!
    Aikuinen nainen nexusti
  5. #65
    Ilmeisesti siis Nexuksen originaalipleksi on samanlainen kuin tuossa GP 800:ssa.
    Silver Wingissäni kyllä nyt tuo asentamani LaminarLip tuntuu auttavan huomattavasti noihin niin ikäviin ilmavirtauksiin. Korviin johtuvat suhinat ja puhinat vaimenivat selvästi ja kypärään johtuva pyörteily loppui lähes täysin. Baehrin Verson toistama puhe- ja radioääni kuuluvat nyt varsin hyvin nk. matkanopeuksissakin.
  6. #66
    Minä kävin eilen koeajamassa Laminar Lipin kanssa. Teippasin muutaman langanpätkän pleksin yläreunaan, että näkisin millaiset virtaukset tulee. Ensin oli 5 lankaa noin 10 cm päässä toisistaan, menivät heti solmuun. Sitten jätin vain keskimmäisen, ja se lepatti ajaessa suoraan päin kypärää.
  7. #67
    Pleksit eivät ole samat. Nexuksessakin on kahta variaatiota plekseissä, siis alkuperäisessä. Vanhemman vuosimallin, joissa vilkut ovat peileissä sekä uudemman vm 2006 eteenpäin (vilkut katteissa). Eli pleksiä tilatessa kannattaa olla tuon vuosimallin suhteen tarkka.



    Aikuinen nainen nexusti
  8.  
  9. #68
    Kyllä kait kaiketi noihin kiusallisiin ilmapyörteilyihin tuon alkuperäisenpleksin kanssa vaikuttavat niin itse ajoneuvon aerodynamiikka, pleksin korkeus kuin kuljettajan pituus ja ajoasentokin. Ilmavirtauksia vain sitten pyritään ohjaamaan toisaalle joko korkeamalla ja leveämmällä pleksillä, pleksin korotuksilla jne. Joillekin kuljettajille riittää hyvinkin alkuperäispleksit.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123