Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 68:sta
  1. #31
    Samoin ajelemassa tänään, sää juuri vaihtumassa aurinkoisesta pilviseen ja kylmään. Kyllä sormille tuli kylmä, vaikka käsissä olikin paksut gorehanskat. Hiekkoja saa todella varoa ja samoin autoilijoita, joilla on taas totuttelemista motoristeihin. Mutta on tämä kyllä yyberkivaa, kun pääsee taasen tien päälle!
    Aikuinen nainen nexusti
  2. #32
    Kohta kauden ensimmäinen tonni vaihtuu. Näyttää siltä, että loppuviikosta pääsee töissäkin käymään pöpöttimellä. Muuten kivaa, mutta on niin helv..moinen flunssa. Mistähän ihmeestä johtuu?
  3. #33
    Kausi alkoi jo 11.3. (uusi henk. koht. ennätys). Sen jälkeen kevät on täällä Satakunnassa edennyt vain pätkittäin, aiheuttaen lähes horkan tuntuisia oireita. Lääkettä olen kevään aikana pystynyt nauttimaan n. 600 km, tänään 50 km kerta-annoksena. Se kyllä auttoi pahimpaan vapinaan. Uskon kyllä, että nämä oireet tästä helpottuvat. Peurungassa voidaan sitten vertailla "sairauskertomuksia".
    wart burgman
  4. #34
    Voi elläimen käsi tätä kevättä. Ei tunnu talvi päästävän millään otettaan. Tänään alkoi iltapäivästä lumisade ja nyt on maassa jo 5 senttiä lunta. Koettelee, koettelee...
  5. #35
    Lainaa (tku @ Huhti. 13 2008,20:51) kirjoitti
    Voi elläimen käsi tätä kevättä. Ei tunnu talvi päästävän millään otettaan. Tänään alkoi iltapäivästä lumisade ja nyt on maassa jo 5 senttiä lunta. Koettelee, koettelee...
    Juu, riipii niin maan perusteellisesti... mutta sen verran piti jo
    höröstellä että parina päivänä käyntiin laitoin burgerin varaston
    perukoilla.
    Saapa nähdä onnaako vielä vappunakaan; ei nyt kyllä hyvältä näytä.
    Jospa se juhannukseen mennessä vähän tuo lumitilanne helpottaapi....
    HamBurger 400 -00
  6. #36
    Minä hain mopon talvisäilöstä lauantaina 12.4. Vaikkei vielä pääse ajeleen, on sitä kiva taputella ohimennessä.
    Plootu
    Burgman 07 400
    Bandit (GSF) 1250 SA
  7. #37
    Ensi keskiviikkona alkaa kausi, silloin haen tänään tilaamani värkin liikkeestä
  8. #38
    No nyt on saatu kausi kunnolla alkuun, käytiin eilen (18.4.) pojan kanssa kevään ensimmäisellä yhteisellä ajelulla. Metkaa miten joka kesä on helpompaa juniorin istua kyydissä, kun jalat ylettää aina vaan paremmin jalkatapeille.
  9. #39
    Ajokausi avattu ja Silver Wingistä talvenpölyt tuuletettu.
  10. #40
    No nyt tuli korkatuksi ajokausi oikein kunnon ajolla: 333,3 km reittiä Oulu - Rantsila - Haapavesi - Oulainen - Pyhäjoki - Raahe - Ruukki - Paavola - Oulu.

    Melkoiset oli lämpötilanvaihtelut vielä: sisämaassa parhaimmillaan 21 astetta ja Oulunlahdessa rantaviivan tuntumassa vaivaiset 10. On se meri vielä kylymä.
  11. #41
    tku kyllä päästeli nyt talven ajamattomuuden pölyt harteiltaan. Toivottavasti Oulun seudulla ajokelit jatkuu, niinkuin muuallakin. Joskus täytyy tyypittää VESPAkin, kun sillä pystyy tollasia siivuja veteleen. Viikolla lähti kolmas tonni pyörimään mittarissa tälle kaudelle.
  12. #42
    Olen minä kerran ajanut pikkasen yli 500 km päivässä tuolla Vespalla. Mutta koko päivä siinä kyllä meni. Mun ajotyylille on soveliasta arvioida reissut niin, että keskinopeus on 50 km/h, siinä on riittävästi varaa pitää taukoja.

    Tunnin kerrallaan tuossa jaksaa mukavasti istua, sitten on hyvä vähän jaloitella ja palautella tuntoa istumalihaksiin

    Tuulilasin hankkiminen viime kesänä mahdollisti aikaisempia pitemmät ajorupeamat; ilman sitä on vastatuuleen ajaminen aikamoista rääkkiä, kun ajoasento tuossa on sellainen, että ilmanvastus on varmasti suurin mahdollinen...

    Ihanteellinen päivämatka on jotain 300...350 km, siinä jää sitten aikaa vielä puuhastella muutakin.
  13. #43
    Tässä vielä reittikartta tämänpäiväisestä: karttalinkki.

    Kuten huomaatte, olen tänään opetellut uuden tavan tehdä näitä karttalinkkejä ja tungen niitä sitten vähän joka paikkaan *

    Toivottavasti ne toimivat. Olis aika noloa jos ei.



  14. #44
    Uusi Xciting haettu juuri liikkeestä.50 km ajelin erilaisia teitä.Vaikea raportoida,kun jännitti yllättävän älyttömästi.Edelliset pyörät olleet isoja ja tehokkaita ´oikeita´ja skootterilla en ollut koskaan ajanut. Pysähdykset ja lähdöt olivat erityisen hankalia, kun on tottunut kytkimellä ja vaihteilla ja jalkajarulla liu´uttelemaan.Ei oikein tiennyt missä järjestyksessä jalkoja laskea ja nostella. Ekoissa valoissa lähdin niin hitaasti ja huterasti,että takana ollut mp painoi sisäkautta ohi.Maantie ja mutka-ajettavuus ovat parempia kuin uskalsin odottaa.Pikkukanttailusta jalat edellä tulee luultavasti aika hauskaa. Laitteen jousitus oli haukuttu niin lyttyyn MP-Maailman testissä,että taidan perua koko aviisin tilauksen.Ei se niin kauhea ole .Toki tönköhkö, mutta täysin ajokelpoinen.
    Tuulilasi menee vaihtoon, ajoviima iskee juuri kypärään.Leo Vincen putkesta tulee ovela pörinä. Moottoripyöräilijät eivät moikkaa.Tässä kirjoittaessa alkaa pulssikin taas asettua.
  15. #45
    Lainaa (wanna-be @ Touko. 02 2008,12:25) kirjoitti
    Moottoripyöräilijät eivät moikkaa.
    Minulle kyllä useimmat moottoripyöräilijät moikkaavat.
  16. #46
    Iltalenkillä ei noussut yksikään tumppu. Itse en tehnyt aloitteita, mutta silti olisi luullut jonkun vastaantulleista-ainakin 30- edes vahingossa moikkaavan. Huomenna alan itse huitelemaan, katsotaan sitten mikä palautus-% on.
    Joka tapauksessa toinen ajelukerta meni jo rennosti nautiskellen.Ainoa ongelma on ison pyörän käynnistys, joka pitäisi tehdä keskituella.Nostaminen onnistuu jotenkuten(jep, lievä vamma, jonka takia skodeen vaihdoin), mutta alas työntäessä meinasi heivata koko värkki. Sama toisella yrittämällä. Onko tässä jotain erityistekniikoita?
  17. #47
    Nyt minulta meni hiukan ohi! Mitä tarkoitat käynnistyksellä keskiseisontatuelta? Minulla on trauman jälkeinen vamma vasemmassa jalassani, joka estää jalkavaihteiden käytön. Toisaalta maxin ajaminen on niin huoletonta ja mukavaa, etten ole vaihteita osannut kaivatakaan.

    Minä heivaan skodeni keskiseisontatuelle (silloin harvoin kun niin teen) käyttämällä omaa painoani ja samalla vetämättä stongasta ja matkustajan kauhukahvasta. Alkukesästä taito on hiukan ruosteessa/voimat vähissä, mutta kyllä se loppukesästä taas helpommin sujuu.

    Oma skodeni käynnityy normaalisti satulaan nousemalla, sivutuki ylös ja tarkistus, että tappokytkin on oikeassa asennossa, jarru päälle ja painallus starttinappulasta. Onko Kymcom Xcitingissa jokin toinen ratkaisu. Edellisessä pyörässäni, joka oli Kymcon Grand Dink, oli aiemmin kuvaamani startti myös.
    Aikuinen nainen nexusti
  18. #48
    Kai sen potkulaudan saa heivattua keskituelta pois niinkin, että istuu pyörän päälle, nojaa taakse niin että takaratas ottaa maahan, ja vääntää vähän kaasua. Joskus näin jonkun tekevän näin.

    Itse kyllä kampean Vespan ensin tuelta pois ja sitten istun päälle ja käynnistän.
  19. #49
    Lainaa (wanna-be @ Touko. 02 2008,12:25) kirjoitti
    Tuulilasi menee vaihtoon, ajoviima iskee juuri kypärään.
    "sama vika Rahikaisella". Tuppaa tuo tuuli tuivertamaan siinä määrin kypärään, että täytyy radiossakin pitää nupit nk. kaakossa jotta edes jotain kuuluisi. Tilasinkin Baehr Oy:stä Laminar Lip tuuliohjaimen "klik" , jonka sain ja asensinkin tänään. Tuo tuuliohjainhan asennetaan osittain alkuperäisen pleksin päälle ja sillä pyritään ohjaamaan ilmavirrat kuljettajan- ja matkustajankypärien yli. En vain ennättänyt vielä käydä koeajolla, joten kokemuksia ei näinollen vielä ole. Huomenna varmaan olen asian suhteen viisaampi.

    ..näihin kuviin, näihin tunnelmiin....
  20. #50
    Lainaa (Trinity @ Touko. 02 2008,19:51) kirjoitti
    Nyt minulta meni hiukan ohi! Mitä tarkoitat käynnistyksellä keskiseisontatuelta? .
    Ohjekirjan mukaan laite pitäisi käynnistää keskituelta ja antaa käydä ja odotella jonkun aikaa niin että öljyt kiertävät ja käynti tasaantuu.Helposti käynnistyy toki muutenkin. Keskituen kanssa vaan en pysty oikein pelaamaan.Käytännössä siis mies *pyöran päälle,sivutuki ylös , pyörä käyntiin ja odottelua pyörän päällä. Entiset pyöräni pystyi käynnistämään sivutuki alhaalla, skodella se ei onnistu.
    Tajuan kyllä,että sama se miltä tuelta tai tuetta käynnistää, mutta skoden ei voi antaa itsekseen lämmetä sivutuen varassa ja samalla vetää vieressä kypärä päähän, hanskat käteen ja vetoketjut kiinni.



  21. #51
    X8:n alkuperäinen pleksi aiheutti meikäläisen lyhyehkön varren omaavalle myös sellaiset pyörteet ja metelin kypärän alueelle, että oksat pois. Vaihdoinkin sen GIVIn korkeaan pleksiin ja nyt onnistuu täysin ongelmitta ajella 100 km/h kypärän viisiri auki. Äänimelu ja pyörteilyt jäivät uuden visiirin myötä. Pienenä miinuksena tuli takatuuli selkään *.

    On tuo aerodynamiikka sellaista aeromystiikkaa, ettei siihen tahdo terve talonpoikaisjärki riittää. Jos ja kun saa vastaantulevan ilmavirtauksen hallintaan, niin silloin voi seurauksena iskeä takatuuli kierteellä selkään. Se on kuitenkin siedettävämpää kuin vastatuuli, enkä aiokaan tehdä asiasta tämän suurempaa numeroa.
    Randy
  22. #52
    Kuinka korkealle tuo pleksin yläreuna sulla asettuu (eli näetkö tien pleksin reunan yli)? Minä asensin Laminar Lipin oman Vespan matalaan tuulisuojaan, mutta kyllä sitä vielä pitää tuunata... testaan tässä joku päivä lankojen kanssa, että miten se ilma oikein virtaa. Ja jos ei säätämällä saa tilannetta paremmaksi, niin sitten pitänee harkita korkeata pleksiä, jonka voisi leikata sopivasta kohti matalammaksi, ettei se olisi vallan katseen edessä.
  23. #53
    Morjens tku! Asensin Laminar Lipin juuri kirjaimellisesti manuaalin mukaisesti: "Tuuliohjain asennetaan tuulilasiin siten, että tuuliohjaimen yläreuna tulee n.3cm korkeammalle kuin tuulilasin yläreuna. Samalla tarkis....". Että näin asennus tapahtui. Varmaan huomenna olen sitten viisaampi tuon näkemisenkin suhteen.

    Kuinkas nimeäsi ei näy Peurunkaan osallistujienlistalla?


    jess, pääsin juuri hemmetin enkeleihin...



  24. #54
    Tätä nykyä normaali ajoasennossa katselen tietä pleksin läpi. Kun suoristan selän, niin katselen pleksin yläreunan yli.

    Onnekseni en ole sateissa joutunut paljon ajamaan, mutta sillon harvoin kun näin on käynyt, niin pleksin läpi näkyvyys ei ole erityisen hyvä. Harkinnassa onkin liittää pieni tyyny vakiovarusteisiin, jonka ottaisin käyttöön sateella nostaakseni istuinkorkeutta.
    Randy
  25. #55
    Mulla nexuksessa pleksin saa kolmeen eri asentoon. Alimmaisessa asennossa tuuli tulee suoraan kypärään. Ei hyvä. Ylimmässä asennossa olisi muuten hyvä, mutta pleksin yläreuna on juuri pahasti näkökentässä. Yläasennossa pystyy ajeleen visiiri auki ja huomaa myös "takatuulen" selässä. Niinpä olenkin ajellut pääasiassa sillai, että pleksi on siinä keskimmäisessä korkeudessa. Tuuli osuu päälaelle, mutta ei liian häiritsevästi. Visiiriä ei voi pitää auki maantie nopeuksissa.
  26. #56
    Nexuksen pleksi on täysin identtinen Piaggio X9n kanssa, kuten monet muutkin ratkaisut sekä tekniikassa että varusteissa. Löysin tuolta Baehrin kotisivuilta Piaggioon sopivan Laminar Lipin, jonka siten oletan suoraan istuvan Nexuksen pleksiin kuten myös Givin korkeammankin pleksin. Näin muistaakseni yhdessä skootteristien nettikaupassa Nexukseen soveltuvien "tuunausosien" kanssa olikin. Sieltä löytyisi monta muutakin tarviketta, joilla halutessaan voi skodeansa muokata. Minä en ole vielä kokenut ainakaan nopeusrajoitusten mukaisissa ajonopeuksissa ilmavirtaa hankalaksi tuolla korkeimmalla pleksin asetuksella- GP800ssa pleksin korkeuttahan voi säätää sähköisesti. Ehkä joitain uusia ajatuksia pleksin suhteen voisi Peurungalla tulla, kun kuuntelen teidän pleksin suhteen jotain tehneiden kokemuksia ja vertailen ratkaisujanne.

    Eri kypärillä ilmavirran tuntuma poikkeaa toisistaan huomattavasti. AGVllä ajaessa pää huojuu kuin vieteriukolla, Sharkilla periaatteessa neutraali kokemus, mutta ehdottomasti paras on nykyinen Shoei Raid II. Visiiriä en aio pitää auki missään vaiheessa enää. Ei tarvi kuin hiukan huonoa tuuria ( ja sitä on tuntunut viime vuosina riittäneen), niin visiiristä pörähtää jonkin sortin mötiäinen. Pelkästään visiiriinkin tömähtäessään hyvässä lastissa oleva mehiläinen saa aikaiseksi varsinaisen pamauksen.
    Aikuinen nainen nexusti
  27. #57
    Lainaa (herranja @ Touko. 02 2008,21:57) kirjoitti
    Kuinkas nimeäsi ei näy Peurunkaan osallistujienlistalla?
    No ihan siitä syystä, etten vieläkään tiedä varmuudella, että osallistunko. Olen minä sieltä majoituksen varannut, mutta pitää ensin katsoa mm. työ-, perhe- ja sääasiat.
  28. #58
    Kävin vähän säätämässä Laminar Lipiä ja kyllä se vain niin on, että pitkälle kuskille ei matalasta tuulilasista ole iloa, ei vaikka siihen mitä laittaisi.

    Eli nyt menee GTS:n korkea tuulilasi tilaukseen. Täytyy sitten katsoa, että onko sen läpi liian vaikea katsoa, ja madaltaa tarpeen mukaan. Siitähän on modernvespa.com sivustolla hyvät ohjeet.

    Matala mallihan olisi huomattavasti paremman näköinen, mutta toisessa vaakakupissa on ajomukavuus ja varsinkin kun käyn pojan kanssa ajelulla, pitää pystyä kommunikoimaan kypäräpuhelimitse. Nyt se ei onnistu maantienopeuksissa, kun tuulen suhina on liian kova.
  29. #59
    Terve Tku, toivottavasti korkea pleksi tuo apua tuuliongelmaan. Nykyinen GIVIn korkea pleksi X8:ssani on taitettu ylhäältä eteen päin siten, että se ohjaa tuulen ylöspäin.

    Edellisestä viestistäsi sainkin Aasin sillan seuraavaan kysymykseeni. Jostain aikaisemmasta mailistasi olen muistavinani, että sinulla on langallinen kypäräpuhelin. Voitko listata lyhyesti edut ja haitat sekä mikä on laitteen merkki/malli? Tarkoitus ei ole laittaa aiheesta uutta sivua liikkeelle, vaan saada lyhyt kommenttisi. Asiaa on puitu useilla foorumeilla, mutta en koskaan ole saanut selvää vastausta, koska keskustelut ovat paisuneet kuin pullataikina ja kannanotot sen myötä.

    Kun sain kypärämelut siedettävään hallintaan, niin tarveharkinnassani onkin seuraavaksi hankkia kypäräpuhelin, jotta pystyisin keskustelemaan pojan kanssa -siis vastaava tarve täälläkin.
    Randy
  30.  
  31. #60
    Jep, langallinen kypäräpuhelin on ostettu täältä; parempi kuva ja teknisiä tietoja löytyy täältä. Mikrofoneissa on sellaiset pehmusteet päällä vaikka ne tuosta kuvasta puuttuvatkin.

    On halpa mutta yllättävän hyvä; siinä on nuo äänenvoimakkuuden säädöt erikseen molemmille ja piuhat riittävän pitkät, että voi pitää kuskin ajotakin taskussa laitetta ja kyytiläinen voi nousta pois pyörän päältä ilman, että piuha alkaisi kiristää.

    Toistaiseksi ei ole siis pystytty toteamaan tämän toimivuutta yli 60 km/h nopeuksissa, kun on sitä tuulimelua.

    Myöskään en ole kokeillut laitteen audio-sisääntuloa, mutta siihenhän voisi kai ainakin radion tai muun poppikoneen laittaa.

    Vähän olen miettinyt, että saisiko jostain tuon kuulokemikrofoniyhdistelmän tilalle sellaisen, missä olisi nappikuulokkeet molempiin korviin ja mikrofoni; se parantaisi ehkä käyttömukavuutta. Jos joku lukijoista tietää tällaisista, niin saapi kertoa.

    Kunhan se korkea pleksi tulee, niin laitan siihen samantien 5sateesta-käsittelyn, niin ei jää sadevesi haittaamaan näkyvyyttä eikä öttiäiset tartu liian tiukasti.



Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen