Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 208:sta
  1. #61
    Mahdollisesti, joku camohousunen kaveri siin oli, oisin moikannutkin, mut olikohan puhelimes tms.
    Oli siel jonkun verran hypistelijöitä MP-"osastolla" kuormaverkkokin jäi muuten mukaan, vaikken tiiä tuleeko ikinä käytettyä.
  2. #62
    Onkos kukaan testannut Bilteman sivulaukkuja? Tarkoituksena ois heittää pari-kolme reissua kesässä välillä Tampere-Savonlinna (370 km) ja pitäis saada vähän kamoja mukaan. Ei nuo pahanhintaiset ole, mutta ei varmaan kovin laadukkaatkaan. Mutta tarkoitushan onkin vain, että tavarat pysyy laukkujen sisällä ja laukut pyörän kyydissä Oon käynyt niitä kerran kattomassakin ja laukkujen avaussysteemi on ehkä kieroin mitä voi olla, mutta eipähän ole tarvetta kesken reissun niitä paljoa aukoakaan.

    Pakko niitä on kyllä päästä kokeilemaan pyörään ennen ostoa, jotta näkee sopiiko.
    Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
  3. #63
    Kävin ostamassa Biltemasta kengät ja ihan toimiviltahan nuo tuntuvat. Kokeilin ensin kalliimpiakin, mutta eivät tuntuneet jalassa yhtään paremmilta.
    Mitä tulee suojuksiin, uskallan väittää, että paremmin nämä uudet halpiskengät suojaavat kuin tähän saakka käytössä olleet - 18 vuotta sitten ostetut - kengät.
  4. #64
    Eilen hain bilteman kengät ja hyvin noi sopii ainakin minun jalkaan. Ehkä voisi hieman kireempi olla pohkeen kohdalta mutta ihan ok. Vettäkin piti niinkun lupasi kun pidin tiskialtaassa minuutin verran
    Mitään kovin ihmeellisiä tukirakenteita noissa ei ole mutta onpahan helppo pykältää vaihteita ja kävellä. Ja ei muuten hiosta ollenkaan eikä kerää hajua mikä on iso plussa mun hikijaloille. Tosin kokeillut vasta noin 6h tienpäällä,m mutta yleensä mun kengät rupee haisemaan jo 10min päästä

    yhteenvetona:
    + kestää veden
    + mukavat jalassa
    + ei hiosta
    + "helppokäyttöset"
    + vetoketku ja tarra "tuntuu" kestäviltä
    - ei tunnu suojaavilta. ei suojaa nilkan vääntymiseltä ollenkaan.
    - ei hyvä rimppakintuille, kenellä pieni pohje.
    - rumat

    pari kuvaa:
    http://img157.imageshack.us/img157/9479/img0279wa9.jpg
    http://img115.imageshack.us/img115/6162/img0280cm1.jpg
    http://img356.imageshack.us/img356/2435/img0281mw5.jpg



  5. #65
    Samalla linjalla kuin ekes; oltiin (minä ja avovaimo) allrightissa ja bikeworldissa kokeilemassa erilaisia saappaita, hintaluokassa 150-300€.. siis reippaasti yli budjetin. Sitten mentiin biltemaan, kokeilin just noi katusaappaat ja yllättävän mukavat minun jaloille. Ja vaikkei suojia olekaan, niin ainakin paremmat kun ennen käyttämänäni lenkkarit.

    *Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa*... mutta kyllä mun mielestä kipuraja on jo reippaasti ylitetty jos maksaisi saappaista melkein 300€ kun mopo ei maksanyt kun puolitoista tonnia.
    If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
  6. #66
    Bilteman saappailla minäkin olen huristellut vajan toistatuhatta kilometriä. Ei voi valittaa. Jalat on pysyneet kuivina, lämpiminä ja hiettöminä.
  7. #67
    Lainaa (Jätti-Potti @ Syys. 25 2008,00:11) kirjoitti
    *Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa*... mutta kyllä mun mielestä kipuraja on jo reippaasti ylitetty jos maksaisi saappaista melkein 300€ kun mopo ei maksanyt kun puolitoista tonnia.
    niin, mihin sen rahan sitten sijoittaa, hyvät varusteet on kuin vakuutus, hinta tuntuu kovalta kun varusteille ole käyttöä mutta kun tosipaikka tulee niin silloin jää nähtäväksi kannattiko säästää euroja tässäkohtaan.

    Toinen kommentti, miksi niille tyttöystäville pitää aina hommata huonot ja halvat kamat? Jos pitää säästää, niin eikös se ole niin päin että kuski vaikka ajaa tuulipuvussa ja sille takapenkkiläiselle laitetaan parhaat vetimet päälle mitä löytyy, jos kosahtaa niin yhtä kipeätä se ottaa takapenkkiläisellekin. Varmaan vauhti ja tarkkaavaisuus säätyy sitten tuulipuvun lepatuksen mukaan....
  8. #68
    Bilteman talvihanskat eivät ainakaan toimineet minulla. Eli NÄMÄ kehottaisin jättämään kauppaan. Kämmenpuolen materiaali on julmetun paksua, joten kahva jää "kauas" ja siten tuppea täytyy puristaa pelkillä sormen kärjillä. Koska hanskojen materiaali on ihmeellisen liukasta nahantapaista, kramppasivat minulta oikean käden sormet n. 10km matkalla. Ainut pitävä kohta hanskoissa on tuo etusormen liipasin. Sillä on lysti vääntää kaasua. Pitkäsormiset humanoidit saattavat näillä hanskoilla pärjätä.

    Tavarapaksissa kulkee mukana renkaan paikkausvaahto ja kuormaverkko. Lisäksi käytän Bilteman ketjusprayta, joka tuntuu olevan oikein hyvää värkkiä. 1/4" kumikahvainen pikkuräikkä,liuta irtohylsyjä, pari niveltä ja jatkovartta on toiminut oikein hyvin. Osa tavarasta siis ainakin toimii.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  9. #69
    Lainaa (mvps @ Syys. 25 2008,08:34) kirjoitti
    Toinen kommentti, miksi niille tyttöystäville pitää aina hommata huonot ja halvat kamat? Jos pitää säästää, niin eikös se ole niin *päin että kuski vaikka ajaa tuulipuvussa ja sille takapenkkiläiselle laitetaan parhaat vetimet päälle mitä löytyy, jos kosahtaa niin yhtä kipeätä se ottaa takapenkkiläisellekin. Varmaan vauhti ja tarkkaavaisuus säätyy sitten tuulipuvun lepatuksen mukaan....
    Miten niin huonot? Jos kyytiläiselle pitää esimerkiksi hommata kypärä, kannattaako sijoittaa 600e kun 200e saa yhtä turvallisen kypärän? Sen yli aletaan mennä erilaisten mukavuustekijöiden perässä... näin karkeasti ottaen. Jos kyytiläinen on mukana 2-10 kertaa vuodessa niin kannattaako niihin mukavuustekijöihin sijoittaa niin paljon? Jos taas kyytiläinen on mukana todella usein, toki järkevää niihin mukavuustekijöihinkin silloin panostaa.

    Tai jos budjetti on kokovarustukselle vaikka 600e, niin kannattaako se sijoittaa kokonaan kypärään vai olisiko turvallisempi hajauttaa kaikkiin varusteisiin? Esim. jos vaan ei yksinkertaisesti ole rahaa laittaa kyytiläisen varusteisiin, joka mahdollisesti on kuitenkin vain satunnaisesti kyydissä. Eikö ole parempi halvemmat mp-varusteet kuin tosi-kestävä haltin mikrokuitupuku ja Selma-tädin vanhat buutsit?

    Ihan yleistä pohdintaa vaan. Toki jos on varaa, niin eiku vaan sitä kalleinta 1-osaista nahkapukua takapenkkiläisellekin. En ole kyllä muuten ikinä nähnyt kokonahkaa takapenkkiläisellä

    ps. toistaiseksi kyydissä ei ole ollut kuin motoristikaveri jolla loogisesti omat varusteet, mutta ehkä sit ens kesänä...
    ~SV1000N~
  10. #70
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (baritoni @ Syys. 25 2008,09:19) kirjoitti
    En ole kyllä muuten ikinä nähnyt kokonahkaa takapenkkiläisellä
    Et oo vaan kattonu oikeesta paikasta. Esim allekirjoittanut on kyl pariin otteeseen ollut racevermeissä kyytiläisenä. Ja selvennykseksi, ihan kadulla.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  11. #71
    Lainaa (Jätti-Potti @ Syys. 25 2008,00:11) kirjoitti
    *Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa*... mutta kyllä mun mielestä kipuraja on jo reippaasti ylitetty jos maksaisi saappaista melkein 300€ kun mopo ei maksanyt kun puolitoista tonnia.
    Ei kai mopon ja varusteiden hinnan pidä mitenkään korreloida toisiaan? Itse ajan mielummin vanhalla mopolla ja hyvillä varusteille kuin toisin päin.No nämä nyt ovat kyllä ihan henkilökohtaisia arvotuksia. Joskus taannoin oli melko hupaa nähdä, kun kokkareilla motoristi lappasi pesusoikolla vettä ulos n. 150mk:n teltastaan ja vieressä nökötti +100t mopo * *
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  12. #72
    OT: Mulla on 3000e mopo ja 1500+e varusteet.. jos pelkät ajovarusteet lasketaan ;) Seuraavaksi voisi sitten sijoittaa kalliimpaan mopoon



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  13. #73
    Bilteman kypäristä se avopotta on muovia, mutta umpikypärä ja crossikypärä ovat lasikuitua.
    Tuo umpikypärä on varmaan turvallisempi valinta kyytiläiselle kuin avokypärä.
    Ja jos budjettihintaluokan kypärä täytyy saada niin ennemmin laittaisin päähäni tuon Bilteman lasikuitupotan kuin jonkun muun halvan muovipotan.

    Itse asiassa ostin tuon crossi kypärän metsäsurautteluja varten ja luulen että se on siihen käyttään täysin sopiva. Viimeistely tuossa kypärässä ei ole ihan priimaa eikä tuuletus aukoissa ole säätimiä.
    Mutta tärkein eli istuvuus mun päähän oli hyvä. Ja tuossa ainakaan ei ole eri kokoja tehty pehmusteiden paksuuksia vaihtelemalla. Joten odotettavissa olisi että istuvuus pysyisi hyvänä pidempään kuin jossain muussa haplakypärässä jossa istuvuutta on tehty paksuilla pehmusteilla.

    Tuosta umpikypärästä en osaa sanoa mitään kun en sitä ole kokeillut.

    Vertailun vuoksi: Radalla ja kadulla luotan edelleenkin Arain kypärää. Edellinen Arai suojasi loistavasti highsiden jälkeisen ilmalennon alastulossa.
    Kadulla ajellessa arvostan kypärässä hiljaisuutta, mukavuutta, visiirintiiviyttä ja huurtumisen estoa.

    Rahallahan sitä saa sellaisen kypärän kun tuntee tarvitsevansa.
    Muistakaa vaan ostaa tarpeeksi tiukasti istuva minkä kypärän sitten ostattekin.
    Hesitation kills and the speed is cure.
    Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
  14. #74
    Lainaa (oili @ Syys. 25 2008,12:00) kirjoitti
    Lainaa (Jätti-Potti @ Syys. 25 2008,00:11) kirjoitti
    *Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa*... mutta kyllä mun mielestä kipuraja on jo reippaasti ylitetty jos maksaisi saappaista melkein 300€ kun mopo ei maksanyt kun puolitoista tonnia.
    Ei kai mopon ja varusteiden hinnan pidä mitenkään korreloida toisiaan? Itse ajan mielummin vanhalla mopolla ja hyvillä varusteille kuin toisin päin.No nämä nyt ovat kyllä ihan henkilökohtaisia arvotuksia. Joskus taannoin oli melko hupaa nähdä, kun kokkareilla motoristi lappasi pesusoikolla vettä ulos n. 150mk:n teltastaan ja vieressä nökötti +100t mopo
    Itse pitäisin kyllä jokseenkin hassuna kuskia,mikä kulkisi 300€ pyörällä 1500€ kamoissa. Mutta en silti tuosta mitään numeroa tekisi. Kukin taplaa tyylillään. Itsekin haen varusteista mukavuutta.
    Itse olen todennut halvan 60€ (honkkarin?) avattavan kypärän huomattavasti hiljasemmaksi ja mukavammaksi,kuin schubertin 300€ vastaavan tuotoksen. Tietysti asetan mukavuuden turvallisuuden edelle.
  15. #75
    Pitänee vielä tarkentaa, että tuo viimeinen kommenti koski just eniten niitä saappaita, kun en löytänyt edullisia ja sopivia jalkineita "-50% outlet-koreista". Ja lenkkareilla en mielelläni aja, joten oli pakko valita otanko biltemasaappaita tai 200€ saappaita.

    Näin nopeasti laskettu niin meidän molempien varusteet ovat maksaneet n. 800€. Suurin osa on kuitenkin ostettu kun on ollut reilut alennukset, yhtä nopeasti laskettu niin normaalihintaisina varustus olisi ollut n. 1500€.

    Pointtina se, että ellei ole kovin kiire saada releet hankittuna, niin minä ainakin suosin/ostan mielummin tunnettuja merkkejä kuin bilteman kamoja. Ajotakkini maksoi 80€ mp-messuilla, myyjä vakuutteli että ovh on yli 200 enkä tietysti uskonut häntä, sehän oli myyntipuhetta. Kun tultiin kotiin tarkistin netistä takkini ovh:n ja sehän oli 240€... positiivinen yllätys.

    Monet aloittelijat eivät varmaan ole tietoisia siitä että laatuakin voi joskus saada halvalla, minä en ainakaan tiennyt ennen kun ruvesimme vähän kiertelemään kauppoja.
    If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
  16. #76
    Hinta ok ja laatu mitä sitten lieneekin...vai...?
    En itse vielä ole uskaltanut moisia ostaa.... *
    Honda CB900F Hornet *2005
  17. #77
    Jos tarkoitat sen, että ostan alennuksella, niin en toki uskalla sanoa sataprosenttisesti millainen laatu on. Kyseessä kuitenkin tunnettuja merkkejä kuten mp-asu ja agv. Laatu kuitenkin täysin sama kun jos olisin ostanut tuote joko 100& hinnalla tai -50% hinnalla.
    If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
  18. #78
    Hain Bilhelveten potan jo kuukausi sitten, enkä ole vieläkään kuollut. Nimim. Yliluonnollistako?
    ooo
  19. #79
    Lainaa (Rajala @ Syys. 25 2008,22:18) kirjoitti
    Hain Bilhelveten potan jo kuukausi sitten, enkä ole vieläkään kuollut. Nimim. Yliluonnollistako?
    Etpä ole vielä kaatunutkaan ja telonut itseäsi...ONNEKSI!!! *
    Silolloin se laatu punnitaan. *
    Honda CB900F Hornet *2005
  20. #80
    Kyllä ne testattuja on.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  21. #81
    Lainaa (samppunella @ Syys. 25 2008,23:10) kirjoitti
    Kyllä ne testattuja on.
    Kaikki ne testatuja on toki, mutta kuinka.......?
    Taikka miten vaan, mutta on kunollisia standardinmukaisia myöskin ja kuinka ovat testeissä pärjänneet....???

    no............ onhan biltemassakin hyvää tavaraa itsekin todennut.
    Ruuvivääntimienkärjet mitä parhaimpia ja kestävämpiä.... et sillei.... *

    En välttämättä firmaa mollais, mutta mitä ostaa niin......

    Herran haltuun.... *
    Honda CB900F Hornet *2005
  22. #82
    Bilteman saappaat näyttivät olevan, kuin suora kopio esim. Alppinestarsin Web GoreTex kengästä. Alppinen malli ovh. 209,-. Varmasti hyvä ja istuva kenkä tuo Biltemalainen. Kalvon laadusta tai nahan kestävyydestä en sitten tiedä, kun ei ole kokemusta. Ajoasu näytti mielestäni olevan mallia "pussi". Hanskat näytti olevan ihan kohtuullisia, ainakin ulkoisesti ja noin sisätiloissa soviteltuna.
    En siis ostanut, mutta kävin mielenkiinnosta tutkimassa. Varmasti ihan hyviä varusteita sellaiselle, joka ei niihin halua laittaa kiinni paljoa. Itse kuitenkin suosin vähän hintavampia, sellaisia jotka ovat minulle mielestäni parhaiten sopivat.

    E: Linkki



    "If speed kills, I'm a dead man"
  23. #83
    Niillä Bilteman mustilla nahkasaappailla ajeltu yli 2000km tässä loppukesästä/syksystä, eikä voi valittaa. Ei ole ollut kylmä, ei kuuma, ei märkä.

    En ole erityisemmin viitsinyt saappaita edes huoltaa, suihkutellut suurimmat kurat pois suihkussa. Pinta on pysynyt silti ihan hyvänä.

    Jos noilla nyt ajelee vaikka ensi kaudenkin vielä, ovat kyllä hintansa arvoiset olleet.
  24. #84
    Lainaa (kiivi3 @ Touko. 13 2008,22:52) kirjoitti
    Ollu harkinnasssa jonkunlainen systeemi kommunikointiin ku on kakspäällä liikenteessä ja siel oli MP-sisäpuhelin (intercom) tyrkyllä hintaan 32,90e.

    Onko kellään kokemuksia moisesta laitteesta, eli tekeekö sillä yhtään mitään?
    Yrittäny lukee täältä noista laitteista, mut ei oo oikein menny jakoon niiden toiminta ja myöskään ei ois tarkotus sijoittaa mitään huimia summia.
    Saako 50 euron kieppeillä oleval budjetilla toimivaa systeemiä, vai kannattaako haudata koko idea. Jos joku muu edes lähelle budjettia, niin vinkkiä kiitos ;)
    En oo ko laitetta katellu tarkemmiin mut noi väliaikaissesti korvan ja kypärän väliin laitettavat ratkaisut voisin kuvitella tuskallisiksi.

    Tiukalle budjetille mielummin

    Louisilta Albrech AE600 _/s/bt

    hintaa 59.95/99.95/199.95e + toim, mut on sit oikee intercom ja täysin toimiva. Ei oo autocom tms mut ei oo hintakaan.
    Itellä 500S kaverilla 600S, navit ja PMRt kiinni (vakiona kaikki muut johdot paitsi 3,5mm plugi/3.5mm plugi naville tai soittimelle)
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  25. #85
    Bilteman paksumman malliselle kypärähupulle plussa. Toimii kylmällä hyvin.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  26. #86
    Lainaa (3JJ @ Loka. 01 2008,13:34) kirjoitti
    Bilteman paksumman malliselle kypärähupulle plussa. Toimii kylmällä hyvin.
    Tämä on osoittautunut kyllä todella hyväksi. Lämmön lisäksi tuo kankaan tukevuus, materiaali ja tiukka koko tekevät vermeen sellaiseksi, että se ei liiku mihinkään kypärää päähän vedettäessä. Tuon takia allekirjoittaneen pääkarvat pysyvät paremmin ojennuksessa kuin ilma huppua. Jos tuosta jotain muuttaisin, niin otsassa ei tarttisi välttämättä olla tuota julmetun kokosta "B":tä
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  27. #87
    Lainaa (PoS @ Syys. 25 2008,09:45) kirjoitti
    Lainaa (baritoni @ Syys. 25 2008,09:19) kirjoitti
    En ole kyllä muuten ikinä nähnyt kokonahkaa takapenkkiläisellä
    Et oo vaan kattonu oikeesta paikasta. Esim allekirjoittanut on kyl pariin otteeseen ollut racevermeissä kyytiläisenä. Ja selvennykseksi, ihan kadulla.
    Oot vaan katellut väärään suuntaan.

    Viimeksi kun mun mopeedin kyydissä on istuttu oli repsikalla kyllä nahkat, loppuun jauhetut laahauspalat ja sukupuolikin oli eri kuin kuskilla.

    En sitten tiedä onko repsikoiden ankeissa ajokamoissa kuinka paljon saituutta ja kuinka paljon muuta tekijää.
    Vrt. kaverin faiha joka vannotti että emännälleen ei sitten saa suurin surminkaan kertoa että repsikan tappien paikkaa voisi ergonomisoida siirtopaloilla - silloin kun se olisi koko ajan kyydissä ;)
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  28. #88
    Onko kukaan testannu Bilteman jarrupaloja? Jos on niin onko ihan toimivat?
    Nykyinen Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  29. #89
    Lainaa (Webbis @ Loka. 05 2008,20:22) kirjoitti
    Onko kukaan testannu Bilteman jarrupaloja? Jos on niin onko ihan toimivat?
    Ei vissiin oo jäänyt kommentoijia ..
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  30.  
  31. #90
    Lainaa (Webbis @ Loka. 05 2008,20:22) kirjoitti
    Onko kukaan testannu Bilteman jarrupaloja? Jos on niin onko ihan toimivat?
    Krossi pyörään ostin taakse, ovat yli puolta halvemmat ja toimii ihan niinkun pitää.
    Kawasaki zx-10r
Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen