Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
  1. #1
    Tallissa odottaa mopo jossa ihan uusi maalipinta odottamassa vahaustaan. Ilmeisesti hiovia ei kannata käyttää.
    Pikavahat on hyviä vain jos alla on työllä ja tuskalla väännetty kovavaha.
    Tässä siis ei haeta helpointa ratkaisua, vaan sitä että pinta kestäisi pitkään.

    Uusia aineita on tullut mutta onko legendaariselle Simoniz kovavahaukselle vieläkään haastajaa? (AutoGlym Pun.+Kult. ei pärjää.) Suomalaisille on hehkutettu tuota Glymiä mutta kuulemma ammattilaiset ei tuota juurikaan käytä enää.

    Sitten on näitä (ammattilaisten) itsetehtäviä supertimantinkovia pinnoitteita. Kokemuksia?



  2. #2
    Lue tekniikan maailman testit ;)
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    Harmi ettei TM ottanut testeihinsä noita zainoja.

    TM:n testeissä kiillossa ei ollut eroja, erot syntyvät kiillotuksen helppoudesta ja kestävyydestä.
    Glymin kultainenkaan ei ole kovin mukavaa kiilotettavaa, meinasi viimeeksi autoa kiillottaessa motivaatio jo lopahtaa.. päätin että viimeinen kerta kun kiilotan käsin - nyt omistankin jo kiillotuskoneen.

    Pyörässä ei ole niin suurta merkitystä IMO vahan laadulla, kun kiillotettavaa pintaa on niin vähän eikä se likaannu niin helposti mitä auto, kun yleensä ajetaan vain hyvällä säällä
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  4. #4
    Meguiar's - voin suositella - Glymit vaihtui tuohon about 10v käytön jälkeen.
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  5. #5
    Lainaa (Gixxer.fi @ Maalis. 02 2008,10:43) kirjoitti
    Lainaa (Vmatti @ Maalis. 02 2008,10:36) kirjoitti
    Meguiar's - voin suositella - Glymit vaihtui tuohon about 10v käytön jälkeen.
    Kestääkö näillä kiilto pidempään kuin sen yhden pesun?
    Jep - tulos ja kestävyys parempi kuin pun+kulta Glym yhdistelmällä. Ja lisäksi helpompi työstää kaikilta osin.
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  6. #6
    Lainaa (jyk4 @ Maalis. 02 2008,10:15) kirjoitti
    Pyörässä ei ole niin suurta merkitystä IMO vahan laadulla, kun kiillotettavaa pintaa on niin vähän eikä se likaannu niin helposti mitä auto, kun yleensä ajetaan vain hyvällä säällä
    Ajan säällä kuin säällä joten tuolla on suurikin merkitys.
    Olen valmis tekemään vaikka enemmänkin työtä saadakseni hyvän suojan.
    Simoniz on ymmärtääkseni voittanut aina kaikki uudemmat vahat mutta se on helvetin työläs aine.
    Kestokin on aivan eriluokkaa.


    Meguiar'sia olen itsekkin käyttänyt autoon noin 5v. Toinen on ollut Turtle.



  7. #7
    Lainaa (Gixxer.fi @ Maalis. 02 2008,11:52) kirjoitti
    Tarkoitatko tätä mitä saa Motonetistä?

    Kestääkö tossa kiilto oikeasti vähintään sen 3kk mitä luvataan? Jos kestää niin ihan sama vaikka siihen vahaukseen sitten menisikin kerralla vähän enempi aikaa ja hikeä .
    Juuri tuo.

    En ole pyörään kokeillut mutta silloin 18-20 kesäisenä kiskaistiin tuo muutamaan autoon ja pinta kesti kun käsitteli keväällä ja syksyllä.

    Ei enää ikinä yritä auringonpaisteessa. *
    Vaha on hankalahko levittää ja helvetillinen kiillottaa.



  8. #8
    Kaivoin TM:n 08/07, testissä oli jaoiteltu erikseen uuden auton vahat ja käytettyjen autojen vahat. Eroina ilmeisesti että käytettyjen autojen vahat kiillottaa paremmin.

    Uusien autojen vahoissa voittaja: Korrek kestovaha TFX
    Suht halpaakin. Toisena oli kultainen glym eli extra gloss protection

    Kiilloittavissa vahoissa voittajana Auto Glym Ultra Deep Shine
    Mutta toisena vain 0.1 pistettä vähemmän saaneena Korrek Kiiltovaha NanoShine
    Miltei puolet halvempi mutta pienempi on purkkikin.

    Voi olla että kunhan nykyiset glym-purkit tyhjenee, niin ostan seuraavan kerran korrekkia Jos ei joku puolueeton testi saa minua ostamaan noita zainoja tai muita hifistelytuotteita



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  9. #9
    Kiitos tuosta mutta testissä ei ollut yhtään oikea kovavahaa.
  10. #10
    Lainaa (Gixxer.fi @ Maalis. 02 2008,13:10) kirjoitti
    Minä marssin Motonettiin ostamaan ton kovavahapurkin .
    Samoin.
    Sillä aloitin tämän josko ajat olisivat muuttuneet. *
    Minä jätän nykyiset Turtlet autokäyttöön.

    Autoa en ole laiskuuttani jaksanut enää kovavahata mutta mopossa on pinta-alaa vähemmän.



  11. #11
    Lainaa (Vmatti @ Maalis. 02 2008,10:36) kirjoitti
    Meguiar's - voin suositella - Glymit vaihtui tuohon about 10v käytön jälkeen.
    Missä näitä myydään? Pk-seudulla?
  12. #12
    Sonaxin nestemäinen kovavaha ?

    Pitää itsekin kokeilla seuraavaksi, kun on niin kehuttu.

    Sonax kuvasto

    edit: Typoja



    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  13. #13
    Glymit on laajasti mainostettuja ja edustettuja, helppo levittää, mutta ei se kauaa kiillä.

    ehkä helppo levitettävyys tekee siitä myös pehmeän. Noi kovavahan on hirveitä levittää, jos antaa liikaa kuivua, niin eihän niitä saa kirveelläkään kiiltäväksi.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14. #14
    Onkohan nuo "kovavahat" sitten käytännössä miten paljon pitkäikäisempiä? Kun käsittääkseni tämä glymin 'kultainen' on esimerkiksi nestemäistä kovavahaa.
    Ja se on just kuivuttuaan tosi tuskasta kiilloittaa.
    Tulee yleensä laitettua se perinteinen eli ensin punaista ja sitten kultaista päälle.



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  15. #15
    Tuo glymin kultanen on tosiaankin tuskallista kiillotettavaa etenkin kun sen antaa kuivua kauan. Kuten sen pitääkin antaa kuivua väh. 4 tuntia varjoisassa paikassa. Mutta kiilto on kyllä sitä luokkaa että kyllä sen takia vähän kärsiikin. Kestosta en osaa sanoa tarkemmin kun ei niitä takaisin ainakaan ole parin päivän perästä tuotu että kiilto loppunut.

    Wurthin vahoja en testeissä muista nähneeni mutta omien kokemuksien perusteella polymeerivahallakin saa pitkäikäisen kiillon. Itellä ainakin pysyny hyvä kiilto kun keväällä/alkukesästä vahannut auton ja syksyllä vielä on hyvä kiilto. Muistelisin että wurthillakin ois kovavahakin mutta siitä ei ole kokemusta. (ainakaan toistaiseksi)
  16. #16
    Lainaa (jyk4 @ Maalis. 02 2008,21:28) kirjoitti
    Onkohan nuo "kovavahat" sitten käytännössä miten paljon pitkäikäisempiä? Kun käsittääkseni tämä glymin 'kultainen' on esimerkiksi nestemäistä kovavahaa.
    Ja se on just kuivuttuaan tosi tuskasta kiilloittaa.
    Tulee yleensä laitettua se perinteinen eli ensin punaista ja sitten kultaista päälle.
    Voi olla, että on pidempi-ikäisiä. Itsellä ei riitä silmä arvioimaan kahden kuukauden kuluttua kuinka paljon on kiilto himmennyt. Tarttis mittarin avuksi. Joten vahaan joka tapauksessa parin kuukauden välein. Mitään kiireisen henkilön hommaa tuo glymin kultavahan työstäminen ei ole. Ihan kelpo jälkeä se mielestäni tekee.

    edit: Ja yksi tärkeimmistä ominaisuuksista glymin vahoissa on ettei tarvitse kiroilla muovi- ja kumiosien vaaleiden rantujen kanssa jälkikäteen vaikka vähän lipsahtaisikin.



    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  17. #17
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 02 2008,00:40) kirjoitti
    Tallissa odottaa mopo jossa ihan uusi maalipinta odottamassa vahaustaan. Ilmeisesti hiovia ei kannata käyttää.
    Pikavahat on hyviä vain jos alla on työllä ja tuskalla väännetty kovavaha.
    Tässä siis ei haeta helpointa ratkaisua, vaan sitä että pinta kestäisi pitkään.

    Uusia aineita on tullut mutta onko legendaariselle Simoniz kovavahaukselle vieläkään haastajaa? (AutoGlym Pun.+Kult. ei pärjää.) Suomalaisille on hehkutettu tuota Glymiä mutta kuulemma ammattilaiset ei tuota juurikaan käytä enää.

    Sitten on näitä (ammattilaisten) itsetehtäviä supertimantinkovia pinnoitteita. Kokemuksia?
    Autoglymin vahat sopii sellaisille, joka tykkää vahata mopoaan joka pesun jälkeen. hyvä kiilto,mutta ei kestä kun hetken.

    Todella hyviä vahoja on esim. Mequiarsin kestovahat, Nielsenin uusi vaha, joka kestää jopa 6 kertaa pidempään kuin tavalliset vahat.
    Ovat myös kehuneet Lahegan Bananawax vahaa, joka sisältää
    banaaniöljyä. Nämä ovat ammattilaisten käyttämiä tuotteita, joita
    ei koskaan testata mm TM tai muissa lehdissä. Ovat kuitenkin vähän eri maata kuin tusinavahat.

    Kannattaa kysellä erikoisliikkeistä.

    Ps. esim kromipintojen kiilloitukseen ei parempaa ainetta löydy, kuin Mequiarsin metallinkiillotusaine.
    <br />
  18. #18
    Maalit on muuttunu niin myös vahat Simonitsin saat heittää. Jos sulla on uusi maali niin siihen uuden maalin vahoja ja kyllä Glymi on aina vaan kova juttu. Kovia pinnoitteita on ainakin kaksi ja takaan että kestää.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  19. #19
    Lainaa (dYNY @ Maalis. 02 2008,21:12) kirjoitti
    Sonaxin nestemäinen kovavaha ?

    Pitää itsekin kokeilla seuraavaksi, kun on niin kehuttu.

    Sonax kuvasto

    edit: Typoja
    http://www.aftonbladet.se/bil/dackti...rticle80685.ab
    Testi kovavahoista, Sonax, edelleenkin yksi parhaista
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  20. #20
    Itse laitan uuteen pyörääni tämän, minulla ollut kahdessa autossa tämä käsittely, toimii hienosti, sopii myös moottori pyöriin sekä voi laittaa myös vanteisiin.
    Wax Guard
    -käsittely Antaa suojan UV- ja lämpösäteilylle, happosateelle ja muille epäpuhtauksille niin, että käsiteltyyn autoon ei tule hapettumia, haalistumia tai muita maalipinnan värimuutoksia takuuaikana.
    Uusiin autoihin takuu on 36 kk ja yli puoli vuotta käytettyihin autoihin 18 kk.
    Esim. kolarin, tai muun vastaavan sattuessa, vakuutus yhtiö korvaa vahapinnan!
    WAX GUARDin sileän pinnan ansiosta autosi on lisäksi helpompi pestä ja pitää puhtaana.
    Suojaava kerros estää lian ja esim. hyönteisten kiinnittymistä maalipintaan.
    WAX GUARD muodostaa autosi maalipinnalle timantinkovan suojaavan kerroksen ja pidentää huomattavasti maalipinnan ikää.
    Kiilto ja väri syvenevät ja pysyvät kauemmin *
  21. #21
    Lainaa (poku @ Maalis. 06 2008,21:36) kirjoitti
    Maalit on muuttunu niin myös vahat Simonitsin saat heittää. Jos sulla on uusi maali niin siihen uuden maalin vahoja ja kyllä Glymi on aina vaan kova juttu. Kovia pinnoitteita on ainakin kaksi ja takaan että kestää.
    Tämän takia aloitin keskustelun.

    STENJU:lla sama näkemys/kokemus kuin minulla noista Glymeistä.
    Liikaa mainostettu ja muualla kuin Suomessa noita ei juuri käytetä.

    Mistä löytyisi lisää tietoa noista mainitsemistasi uusista kovavahoista?
    Wax Guard voisi olla kanssa asiallinen mutta haluan tehdä tuon itse...

    Ja onko pakko perustaa "fiksaamo Oy" että noita saa ostettua? *

    KOROSTAN VIELÄ että en hae välttämättä helppoa, halpaa tai joka marketista saatavaa mönjää.



  22. #22
    Lainaa (poku @ Maalis. 06 2008,21:36) kirjoitti
    Maalit on muuttunu niin myös vahat Simonitsin saat heittää. Jos sulla on uusi maali niin siihen uuden maalin vahoja ja kyllä Glymi on aina vaan kova juttu. Kovia pinnoitteita on ainakin kaksi ja takaan että kestää.
    Mulla ainakin piikissä on aivan mattapinta, eipä siihen oikein mikään muu kuin Simonizin nestemäinen vaha sovi. Pelkästään pesuaine, jossa jonkinmoinen vaha mukana laittaa pinnan herkästi kiiltämään. Simonizilla näin ei tapahdu.
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
  23. #23
    Luulisi että autopuhdistamoissa missä on Cartec edustus, sitä pienellä puhumisella myisivät, tosin itsellä koko pyörän käsittely vanteineen päivineen valmiiksi tehtynä max 150e taitaa jäädä hieman allekin.
  24. #24
    Lainaa (muaythai @ Maalis. 06 2008,22:12) kirjoitti
    Luulisi että autopuhdistamoissa missä on Cartec edustus, sitä pienellä puhumisella myisivät, tosin itsellä koko pyörän käsittely vanteineen päivineen valmiiksi tehtynä max 150e taitaa jäädä hieman allekin.
    Nyt olisi aikaa hangata, ja pyörää en siirtele minnekkään näin talvella.
    Miten tuo tehdään?
    Ei kai tuo vaadi vaadi mitään ihme kalustoa?

    Myydäänkö jossakin verkkokaupassa?



  25. #25
    En osaa sanoa saako verkkokaupoista osetettua, laittamisesta sen verran olen nähnyt kerran vierestä miten tehdään.
    Ensiksi pinnan on oltava kunnolla pesty/puhdistettu.
    Aineita on kaksi ensiksi toinen levitään niinkuin normaalisti vahakin laitettaisiin annetaan kuivua kiillotetaan pois, toistetaan sama homma toisella aineella, siitä ilmeisesti syntyy jokin kemiallinen reaktio koska pinnasta kulee kyllä kova ja liukas, viisaammat kertokoon lisää.
    Jos sitä jostain saisi helposti ostettua niin kyllä kait siinä käyttö ohjeetkin mukaan saisi miten homma toimii
  26. #26
    Simoniz saa mun äänen. Työläs laittaa joo, mutta jälki ja kestävyys palkitsee vaivan...
    Eikä siinä mopossa nyt niin paljon pintaa ole, mitä hinkata.

    Autoa en enää jaksa Simolla vahata, siihen käytetään Autoglymiä.
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
  27. #27
    Tuon ruotsalaistestin mukaan paras kestävyys olisi Lahega hårdvaxilla, ja muutenkin kovavahatestissä kärkikastia.. painotan kestävyyttä enemmän kuin esim helppoa kiillotettavuutta, varsinkin mopossa jossa pintaa on vähän.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  28. #28
    Mitenkäs tämä Autoglym uudelle mustalle pyörälle?

    Lainaa kirjoitti
    Ultra Deep Shine - Syvä kiilto
    Tummien maalipintojen ulkonäköä heikentävät joskus viirut ja pyörteet. Ultra Deep Shine sisältää puhdistettuja veteen sekoitettuja erityisiä emulgoivia ja hoitavia ainesosia, jotka puhdistavat ja hoitavat maalipintaa. Ultra Deep Shine on suunniteltu erityisesti antamaan loistava rasvaton kiiltävä lopputulos kaikille maalityypeille, erityisesti tummiin väreihin sekä nykyaikaisille vesipohjaisille maaleille. Suositellaan erityisesti uudelle tai hyväkuntoiselle maalipinnalle.
    Entäs jos huitaisee vielä kultaisen tuohon päälle?

    Toinen vaihtoehto taitaa olla se Simoniz nestemäinen.
  29. #29
    Suosittelen PermaShine - käsittelyä. Kotilossa ainakin toimii ja saa myös vahata jos haluaa. Muutama paikka tekee noita käsittelyjä Suomessa, hintaa en osaa sanoa.

    ED: Pari paikkaa löysin... Auto-Sirai Lahdessa ja Raimarco hesassa. Käsittelyn takuu on 5 vuotta!



    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  30.  
  31. #30
    Uudelle ja uudehkolle tummalle pinnalle Glymin musta suoraan ja anna kuivua tunti jos ei ole kiire ennenkuin kiillotat.

    Vanhalle glymin punanen ja sit kultainen/musta.
    Avot johan kiiltää ja ei oo paha duunikaa.

    Punanen paskat ja narmut veke 1 vrk odottelua ja sit kulta/musta ja yön yli suojassa niin jo on polymeerit vaikuttaneet ja kiilto sen mukanen.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen