Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Tervehdys maxistit!

    Ilmoittaudun mukaan maxistien joukkoon. Olen noin vuoden päivät seurannut mielenkiinnolla maxiskootterisivuillla käytyjä keskusteluja, kunnes rohkaistuin itsekin kirjoittamaan sivuille.

    Omistan Piaggio X8 400:sen, jota on "paranneltu" korkealla pleksillä ja customoidulla geelisatulalla. Ne ovat ratkaisseet epäkohdat (kypärän tuulipyörteet ja kamelimaisen ratsastuksen X8:n selässä), jotka aikaisemmin häiritsivät minua.

    Kannatan maxiskootteristien järjestymistä johtuen mm. syystä, että en koe olevani kotonani perinteisten motoristien joukossa. En myöskään tuntenut olevani täysin omieni joukossa skootteriklubin Sauna & Run kokoontumisajossa viime kesänä. Se kun on kovasti Vespapainotteinen kerho -eikä siinä mitään vespistit ovat pystyneet hoitamaan hommansa siltä osin hyvin. Maxiskootteristien järjestäytymisessä huolettaa skootteristiporukan jakaantuminen pienempiin ryhmiin ja se että riittääkö aktiivisia vetäjiä ja saavatko he riittävää tukea jäseniltään. Kiinnostaisikin tietää paljonko Peurungalle on tähän mennessä ilmoittautunut osallistujia millä laajuudella kiinnostusta on löytynyt? Käsitykseni mukaan tarkoitus on kuitenkin lähteä liikkeelle suht' pienellä profiililla ja tunnustelemalla maxistien järjestäytymishalukkuutta.

    Kohtahan ajokausi alkaa ja vahat on kaivettava esille sekä tehtävä loppuhuollot, jotta voi päästää maxin tallista huollettuna ja kiiltävänä kevätbaanalle nauttimaan tulevasta keväästä ja kesästä.

    Chattaillaan!
    Randy
  2. #2
    Hienoa, että pikkuhiljaa alkaa lisää maxisteja ilmaantumaan.Tervetuloa mukaan porukkaan! Ja mikäli maahantuojia ja alan lehtiä on uskominen, maxien lukumäärä maanteillämme jatkaa edelleen kasvuaan.

    Jostakin on aina alettava! Senpä vuoksi aloitamme siis kohtuullisen matalalla profiililla ja mietimme Peurungalla, onko järkevää tässä vaiheessa rekisteröityä ihan virallisesti muodollisuuksineen, jotka ovat aina kohtuullisen työteliäitä. En usko, että maxistit enää enempää lokeroituvat tai lahkoutuvat; riittää, kun on mp:ksi rekisteröity maxiskootteri.

    Odotan mielenkiinnolla toukokuuta ja kokoontumista!



    Aikuinen nainen nexusti
  3. #3
    Morjens Piaggio 07!

    Tervetuloa joukkoon!
    Laita yhteystietojasi ilmo@sci.fi osoitteeseen niin laitan sinulle lisää infoa Peurungan meetengistä.
  4. #4
    Terve Piaggio 07,
    kerroit modifioineesi satulan. Miten/missä teit/teetit. Olisko sulla lähettää kuvia? Kysymys on itselleni ajankohtainen näinä päivinä. Ajelin viime kesän mp3:lla ja käytin koko ajan korokepalaa satulassa. Pitkäjalkaisena en muuten saanut edes siedettävää ajoasentoa. Ensi viikolla saan uuden 400:sen ja siihen ajattelin teettää heti satularemontin. Myös mp3:sen oma pleksi on liian matala ja tilasin siihen korkeamman pleksin. Katsotaan sitten näyttääkö toimivalta.

    t, mp3
  5. #5
    Tervehdys mp3,

    Käy www.mhd.fi sivuilla katsomassa. Siellä on kuvia Piaggioni satulasta, samalla löydät muutostyön tehneen firman yhteystiedot.

    Jos päädyt satulan uuteen muotoiluun, niin kiinnitä huomiota verhoilumateriaaliin. Oikealla materiaalivalinnalla on yllättävän suuri merkitys istuinmukavuuteen. X8:n alkuperäinen materiaali ei ainakaan minua miellyttänyt muovimaisuutensa vuoksi ja vaihdatinkin sen samalla pehmeämpään ja joustavampaan. *

    Olen erittäin tyytyväinen satulan uuteen muotoiluun ja materiaalivalintaan.
    Randy
  6. #6
    Kiitos,
    näyttävät hyviltä. Mikä on Piaggion satula? 7:s rivi oikeanpuolimmainen? Mihin ja kuinka paljon geeliä laitoitte?

    t, mp3
  7. #7
    Kyllä vain, kyseinen satula on 7:s rivi ja oikeanpuoleisin.

    Satulaa muotoiltiin siten, että takapenkkiläisen kohdalta reunoja pyöristettiin, jotta satula ei paina reisien alta. Kuljettajan kohdalta otettiin täytettä pois, jotta penkkiä saatiin madallettua ja takapuolen alta enemmän istuttavaksi sekä alaselkää tukevaksi.

    Geeliä laitettiin vain satulan kuljettajan osaan sille kohdalle johon paino kohdistuu. Geelin ideahan on, että se muotoutuu istujan profiilin mukaiseksi. Kooltaan geelialue on noin 15 x 20 cm:n ala, joka muotoiltiin paikkaansa kovertamalla olemassa oleviin täytteisiin. Vanhan penkin runko sekä vanhat täytteet käytettiin hyväksi niin pitkälti kuin oli mahdollista.

    Päällisin puolin geelisatulaa ei erota, mutta käsin tunnustelemalla geelialueen tuntee. Istuttaessa toki eron huomaa.
    Randy
  8. #8
    Ihan vain uteliaisuuttani kyselen, että mitä moinen lysti mahtoikaan maksaa?
    Aikuinen nainen nexusti
  9. #9
    Kyseisessä firmassa ei ole hintalistaa ja hinnoittelu tapahtuu tapauskohtaisesti. Hintaan vaikuttavat muotoilu, satulan malli, koko ja käytettävät materiaalit. Kun on sopivan nöyrä ja "köyhä", niin voi onnistua tinkimäänkin jonkun kympin.

    Maxien satulat ovat suurikokoisia, joten ne eivät ole kaikkein halvimmasta päästä rakentaa. Jätän kuitenkin myyjän ja ostajan väliseksi asiaksi sopia lopullisen hinnan, mutta 200-300 euron haarukkaan hinta asettunee maxien osalta.
    Randy
  10. #10
    Kiitos taas,
    ja vielä yksi kysymys. Mistä e.m. geeliä saa? Oliko sitä firmassa, vai hankitteko jostain?

    Minä joudun korottamaan kuljettajan osaa ja siirtämään "korotusta" taaksepäin, saas nähdä jääkö matkustajalle juurikaan tilaa. Mutta se ei ole oleellinen asia. Geeli voi olla tosi hyvä juttu, päätellen siitä mitä se teki polkupyörän satulalle. Yritetään hankkia jostain.

    Hyviä keväisiä ajokelejä, mp3
  11. #11
    Tilaajan osalta työ on helppoa. Irroitin satulan ja vein sen liikkeeseen, jossa kävimme läpi muotoilun ja esitin omat toiveeni. Myyjällä/valmistajalla on useita materiaaleja, joista valitsin omani. Geeli kuten muutkin tarvikkeet tulivat myös myyjältä. Jätin satulan myyjälle ja kun se oli valmis, niin sain tiedon tulla tarkistamaan työn laadun, maksaa ja noutaa sen pois.

    Mp3:nen on mielenkiintoinen maxi kaiken kaikkiaan, myös sen satula taitaa poiketa hieman muista maxeista. Varmaan sinunkin kohdallasi saattaisi olla selkein ja varmin tapa ottaa satula mukaan ja käydä yksityiskohtaisesti myyjän kanssa läpi erityistoiveesi, jotta saat juuri sellaisen satulan kuin haluat.

    Hyviä ja pikaisia ajokelejä sinnekin päin!
    Randy
  12. #12
    Moi,
    itse asiassa se ei paljonkaan poikkea ISA (Italian standard ape) -standardista (olen yli 20 v ajanut Alfa Romeolla ja tiedän mistä puhun! Varsinkin ennen 156:sta). Ennen uuden hankkimista istuin myös X8:n satulassa kylmät tyypit ja fiilis oli aika samanlainen; lyhyt ja matala. Itse teetän istuimen Kangasalla (olen Treelta) DesignEugenilla, jolla on paljon kokemusta - ainakin autojen verhoilussa.

    Laitan kuvia ja fiiliksiä, kunhan olen saanut pyörän ja uuden istuimen.

    t, jussi
  13. #13
    Tervehys täältä Kuopiostakin Piaggio 07:lle.
    Plootu
    Burgman 07 400
    Bandit (GSF) 1250 SA
  14. #14
    Tuo satulan muotoilu kuulostaa näppärältä vaihtoehdolta. Olen 152 cm pitkä (tai lyhyt, kuinka sen nyt ottaa), ja urien kohdalla liikennevaloissa meinaa joskus olla ongelmia saada varpaiden kärkiä maahan. Täytyykin alkaa selvittelemään onko täällä Kuopion suunnalla yhtään "satulanmadallusliikettä".
  15.  
  16. #15
    Moottoripyöriähän pystyy rakenteellisesti madaltamaan, mutta skoottereista en niinkään tiedä. En ole perehtynyt niiden tekniikkaan näin syvälti, eivätkä taitoni riittäisikään antamaan vastausta sille. Joten turvallisimmaksi ja helpoimmaksi vaihtoehdoksi jäi satulan madaltaminen. Itsekään en ole kovin pitkä, joten satulan madaltaminen auttoi tuulisuojan lisäksi saamaan paremman tuen maasta pysähdyttäessä. Olisin halunnut vielä nykyistäkin matalamman satulan, mutta se ei ollut mahdollista. Täyte olisi jäänyt liian ohueksi.
    Randy