Sivu: 4 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 248:sta
  1. #91
    Hyviä vinkkejä jo tullut, kiitos! Mä olen ihan selkeesti todella "käsi" sähköjen kanssa, joten en omista edes vermeitä mittailla noita jännitteitä sen kummemmin. Olisko tässä aika tutustua aiheeseen jotenki varovasti? Ens pitää hakea vissiin hakea joku suht järkevä yleismittari työkalurepertuaariin...
    Ja sitten? Mistäs mä sen latausjännitteen mittaan ku pyörä on käynnissä? Suoraan vaan akun navoiltako, siis kun akku on paikallaan & kytkettynä? Varmaan hemmetin yksinkertaselta kuulostava kysymys, mutta kun en kerran sähköpuolesta oikeen mitään tiedä ni mikään tohon liittyvä ei ole meikäläiselle ittestään selvää.

    Sit toinen mitä aprikoin on se, että jos laturi ei toimi kuten kuuluu niin eikös se olis oireillu jo aikaisemmin? Meinaan mähän olen tässä jo 20 päivää ajellu tyytyväisenä menemään melkeen joka päivä ja aina on jaksanu pyöräyttää käyntiin. Hyvin se ei mun mielestä ole pyörittäny kertaakaan, mutta käyntiin on pärähtäny silti... Vai voiko se mennä niin, että jos laturi ei anna täyttä niin hiipuu pikkuhiljaa ja oireilee juurikin sitten näin?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  2. #92
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    .
    Ja sitten? Mistäs mä sen latausjännitteen mittaan ku pyörä on käynnissä? Suoraan vaan akun navoiltako, siis kun akku on paikallaan & kytkettynä?
    Juu.
  3. #93
    Mittaa akun navoista ensin kun pyörä ei käy. Sitten käynnistät ja katson mitä jännite on tyhjäkäynnillä. Ja maantiekierroksilla, esim 4000.

    Ehjä akku pitäs olla 12,4-12,8 kun kone ei käy. Käynnissä pitäisi olla 13,7 mielellään tai enemmän. Ei kuitenkaan yli 14,7. Jos akku on agm niin 13, 7 ei riitä lataamaan sitä ikinä täyteen. Sellaiseen pyörään ei agm akkua kannata ostaa. Se on aina väsynyt.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #94
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Hyviä vinkkejä jo tullut, kiitos! Mä olen ihan selkeesti todella "käsi" sähköjen kanssa, joten en omista edes vermeitä mittailla noita jännitteitä sen kummemmin. Olisko tässä aika tutustua aiheeseen jotenki varovasti? Ens pitää hakea vissiin hakea joku suht järkevä yleismittari työkalurepertuaariin...
    Ja sitten? Mistäs mä sen latausjännitteen mittaan ku pyörä on käynnissä? Suoraan vaan akun navoiltako, siis kun akku on paikallaan & kytkettynä? Varmaan hemmetin yksinkertaselta kuulostava kysymys, mutta kun en kerran sähköpuolesta oikeen mitään tiedä ni mikään tohon liittyvä ei ole meikäläiselle ittestään selvää.

    Sit toinen mitä aprikoin on se, että jos laturi ei toimi kuten kuuluu niin eikös se olis oireillu jo aikaisemmin? Meinaan mähän olen tässä jo 20 päivää ajellu tyytyväisenä menemään melkeen joka päivä ja aina on jaksanu pyöräyttää käyntiin. Hyvin se ei mun mielestä ole pyörittäny kertaakaan, mutta käyntiin on pärähtäny silti... Vai voiko se mennä niin, että jos laturi ei anna täyttä niin hiipuu pikkuhiljaa ja oireilee juurikin sitten näin?
    Joo, jossain kohtaa se laturi/säätäjä/akku saattaa kosahtaa, mutta todennäköisimpänä pidän tuota kulahtanutta akkua...
    Katsos tuonne MP-Tallin puolelle, siellä topikki "Moottoripyörän lataus". Jos sen luettuasi et osaa tehdä mitään, niin ei muuta kuin ammattiauttajan apuja hakemaan...
    MAD (mean absolute deviation)
  5. #95
    Suuri kiitos vinkeistä, mä hommaan tuollasen yleismittarin > miton vähän arvoja annettujen ohjeiden mukaan ja palaan asiaan sen jälkeen.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  6. #96
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Mittaa akun navoista ensin kun pyörä ei käy. Sitten käynnistät ja katson mitä jännite on tyhjäkäynnillä. Ja maantiekierroksilla, esim 4000.

    Ehjä akku pitäs olla 12,4-12,8 kun kone ei käy. Käynnissä pitäisi olla 13,7 mielellään tai enemmän. Ei kuitenkaan yli 14,7. Jos akku on agm niin 13, 7 ei riitä lataamaan sitä ikinä täyteen. Sellaiseen pyörään ei agm akkua kannata ostaa. Se on aina väsynyt.
    Nonni, jännitteet mitattu seuraavin tuloksin:

    Ei käynnissä = 12,57 V

    Käynnissä, tyhjäkäynnillä = 14,69 V

    Annoin käydä noin 1-2min ja pysäytin jonka jälkeen mittasin akun uudelleen kone sammuksissa = 12,31 V

    Unohdin totaalisesti tuon ajokierroksilla mittauksen... Mut eiköhän noista jo selviä se, että lataa ihan hyvin? Ja akkukin tuntui olevan hienosti alueella ennen ensimmäistä käynnistystä. Mut pitäiskö sen tosiaan "ottaa nokkiinsa" noin paljon yhdestä käynnistyksestä?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  7. #97
    Akkuun tulee tietty käynnissä sen verta jännitettä ku sähköjärjestelmä on säädetty työntämään,
    mutta ei se tarkota että se silti varausta pitäis yllä. Akku vaihtoon, on sökö
    Amerikkaa
  8. #98
    niin, vaikuttais lataavan ok. mutta, voihan se R/R edelleen olla rikki. Toimii kylmänä, sitten hetken päästä ei toimi. BTDT.

    Ajossa pitäis saada mitattua.

    Ihan vaan siksi sanon, ettet esim. ryntää ostamaan sadan euron akkua, vaikka vanha on ok.

    Tee niin, että kuormita akkua ja katso kyykkääkö se. Esim. anna pyörän olla virrat/valot päällä 10-15 min ja pidä mittari akussa, kuinkapaljon napajännite laskee? jos se laskee sinne 12.4 VDC nurkille, mutta ei kauheasti sen alle, se jaksaa siis puskea ihan ok.

    Samoin, kuinka alas voltit menee startissa? käykö alle kymmenen?

    /edit: niin, ja tarkasta akun johtojen liitokset. Varsinkin miinusjohdon kiinnitys runkoon/moottoriin.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  9. #99
    Lainaa vtwin kirjoitti Katso viesti
    Tee niin, että kuormita akkua ja katso kyykkääkö se. Esim. anna pyörän olla virrat/valot päällä 10-15 min ja pidä mittari akussa, kuinkapaljon napajännite laskee? jos se laskee sinne 12.4 VDC nurkille, mutta ei kauheasti sen alle, se jaksaa siis puskea ihan ok.

    Samoin, kuinka alas voltit menee startissa? käykö alle kymmenen?

    /edit: niin, ja tarkasta akun johtojen liitokset. Varsinkin miinusjohdon kiinnitys runkoon/moottoriin.
    Hitto että pittää arvostaa näitä teidän vinkkejänne! Tein siis työtä käskettyä seuraavin tuloksin:

    Kuormitustesti:
    - Alkujännite 12,3V tuon edellisen käynnistyksen jäljiltä
    - 15min virrat päällä pyörässä, loppujännite 12,1V

    Käynnistyskoe:
    - Jännite käynnistettäessä hetkellisesti noin 10V, ei nähdäkseni sen alle...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  10. #100
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Hitto että pittää arvostaa näitä teidän vinkkejänne! Tein siis työtä käskettyä seuraavin tuloksin:

    Kuormitustesti:
    - Alkujännite 12,3V tuon edellisen käynnistyksen jäljiltä
    - 15min virrat päällä pyörässä, loppujännite 12,1V

    Käynnistyskoe:
    - Jännite käynnistettäessä hetkellisesti noin 10V, ei nähdäkseni sen alle...
    Lyö se akku akkulaturiin 12h, niin saat jatkettua sen elämää. Tuskin se on syväpurkautunut kun toipuu startin jälkeen kuitenkin yli 12V tasolle... Ja sitten kun suunnittelet reissua vähänkin pidemmälle kotinurkista, niin ainakin minä vaihtaisin uuden akun (siis ensi ajokauden alkuun). On se sen verran kriittinen komponentti mopoissa (ja esim. veneissä) että ei sitä kannata päästää riskirajoille - laukeaa kuitenkin johonkin keskelle metsää loppupeleissä...
    MAD (mean absolute deviation)
  11. #101
    Juu, pidin laturissa koko viime yön ja tuntu kyllä pirtsakammalle tänään reissussa. 300km tuli tälle päivälle matkaa, 99% sateessa & 60% pimeässä. On se vaan vähä liian jännä yhdistelmä toi sade / pimeä mopoilussa... Ei siis minkään valtakunnan saumaa jos metästä päättää joku karvaturri nelistää ajoradalle. Eikä oikeastaa saumaa mihinkään muuhunkaan, sellasta "toivottavasti nyt ei tapahdu mitään yllättävää" tyyppistä jännäämistä.

    Pienet matkailuun tähdänneet modit osoittautuivat onnistuneiksi, sillä 60 litran kassi tuli helposti tavaraverkolla mukana. Järkytetäämpä taas herkimpiä oheisella kuvalla kokoonpanosta.

    [IMG][/IMG]
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  12. #102
    Nonni, 600 kilsan reissu takana eikä suinkaan ihan ilman ongelmia...

    Elikkäs, kehä 3.sen ekoihin liikennevaloihin tullessa ja varmaankin siinä kutoselta alas vaihdellessa onnistui tämä eksoottinen kaunokaiseni hukkaamaan kaikki paitsi 1 & 2 vaihteen. Tai näin ainakin aluksi luulin, ku valoista liikkeelle ponkaistessa ei kertakaikkiaan suostunu vaihtamaan 2.sta pidemmälle. No, ei siinä mittään nilkutettiin vähän korkeemmilla kierroksilla Bike Teamin pihaan ja huollosta neuvoa kysymään.

    Pienen roplaamisen ja pohdinnan jälkeen todettiin (tai siis huollon äijä totesi), että sieltä on ilmeisesti vaihtajan jousi kaputt. Ilmenee niin, että ensinnäkin koko poljin on löysä liikkeissään eikä palauta itseään "keskelle" ylös tai alas vedon jälkeen. Mä itse en asiaa ajossa huomannu, kun jalassa oli enduromallin saappaat eikä niillä vaihdepolkimen sielun elämää tunne käytännössä ollenkaan. No homman nimi on siis se, että kun ei palauta itteään "keskelle", niin ku vaihtaa 2. silmään niin siihen jää pykällys ellei kevyesti paina poljinta takaisin keskelle ja sit taas ylös kohti kolmosta jne. Eli melekosta ropaamista oli toi loppu 160km matka kotiin, ja varsinkin tosiaa noilla kengillä.

    Huomenna pyörän pesu & varustehuolto ja sitten aletaan rauhassa pohtia mitä tehdään. Mulla oliskin heti yks nopee kysymys jos joku tietäis?

    Millanen homma toi vaihtajan jousen uusiminen mahtaa olla? Noin yleisesti?

    Voihan se tietty olla, että Agusta on sijoittanu sen jousen jonnekki niin et koko lohkon joutuu halkaseen sinne päästäkseen... Mutta elättelen toivoa hiukan helpommasta keissistä?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  13. #103
    Onkohan kasettilaatikko. Sitten vois olla helppo. Mutta ei agustassa mikään voi olla helppoa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14. #104
    katso räjäytyskuvista, löytyy esim tuolta: http://store.proitalia.com/mv-agusta-oem-parts.php
    sekä pdf että webbiversiot...

    PS: jousia löytyy aika loogisessa järjestyksessä, joten voi olla ettei ole tekemätön rasti purkaa/vaihtaa itse. Toki riippuu mikä jousi kyseessä... Vai olisko "vika" vaan käytön puutetta?
    MAD (mean absolute deviation)
  15. #105
    no ei se kuvassa pahalta näytä...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  16. #106
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    katso räjäytyskuvista, löytyy esim tuolta: http://store.proitalia.com/mv-agusta-oem-parts.php
    sekä pdf että webbiversiot...

    PS: jousia löytyy aika loogisessa järjestyksessä, joten voi olla ettei ole tekemätön rasti purkaa/vaihtaa itse. Toki riippuu mikä jousi kyseessä... Vai olisko "vika" vaan käytön puutetta?
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    no ei se kuvassa pahalta näytä...
    No juu, totta hemmetissä ainakin yritän tehdä itte. Täähän on pelkästään kiva rasti, saattaa vahingossa oppiakkin jotain... vaikka sitte kantapään kautta = lienee se tehokkain konsti? KIITOS piirrustuksista! Tuollahan on kuvat KAIKKEEN!

    Näyttäis äkkiseltään tällaseen maalaismykiöön, et se vois olla tuo jousi nro.35 sivulla G11 se syypää. Meinaan on ainaki kuvassa niin jämäkän olonen ja sen mallinen et vois hoitaa moista hommaa. Mut lopullinen totuus paljastunee jahka kuoritaan hiukan... Mites se muuten on, onko tässä rojektissa heti ensimmäisenä öljyt lattialla ku kantta raottaa? Tietty tämäkin tulee kyllä nähtyä käytännössä, joten voin sit raportoida faktoja.
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 01.11.2013 klo 22:47.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  17. #107
    Edellisessä F nelosessani oli sama juttu, hoidettiin takuuseen. Puolijulkinen salaisuus on että tietyn aikavälin sisällä valmistuneissa moottoreissa on vialliset palautusjouset. Vaihtohomma ei onneksi ole erityisen paha kun vain saat varaosan. Jossakin vaiheessa näitä jousia oli jokin kappale Suomessa hyllyssä. Kannattaa kysyä Tuusmotorin ja MP-Racingin huolloista. Sivukopan kautta pääsee käsiksi.
    Huonolla tuurilla jousen pää irtoaa moottorikopan sisälle, joten ei kannata tarpeetomasti ajella ennen korjausta.
  18. #108
    Lainaa PekkaP kirjoitti Katso viesti
    Edellisessä F nelosessani oli sama juttu, hoidettiin takuuseen. Puolijulkinen salaisuus on että tietyn aikavälin sisällä valmistuneissa moottoreissa on vialliset palautusjouset. Vaihtohomma ei onneksi ole erityisen paha kun vain saat varaosan. Jossakin vaiheessa näitä jousia oli jokin kappale Suomessa hyllyssä. Kannattaa kysyä Tuusmotorin ja MP-Racingin huolloista. Sivukopan kautta pääsee käsiksi.
    Huonolla tuurilla jousen pää irtoaa moottorikopan sisälle, joten ei kannata tarpeetomasti ajella ennen korjausta.
    Nonni, tämä oli loistava tieto. Eihän tuolla tossa kuosissa nyt muutenkaan viitsi metriäkään ajaa, mutta kiitos myös varoituksesta. Se on maanantaina soiteltava tuonne MP-Racingille sitten, josko oikeen tuuri kävisi ja samalta paikkakunnalta löytyis osa? No kattellaan, oikeen makeet viikonloput kaikille!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  19. #109
    Nonniin, tänään tuli purettua rutaletta sen verran et vika varmistui tuohon kyseiseen jouseen jota jo maalaismykiöllä tuli piirrustuksista syyllistettyä. Poikkihan se oli napsahtanut. Aika tiukka paketti näyttää tuo sepelimylly komponentteineen olevan, joten joutu siitä edestä purkamaan mm. vesipumpun & etuhampikkaan pois. Mut muuten, niin toihan on selkeesti omin pikkukätösin tehtävä juttu... Jousi oli hajonnu sen verran isoihin palasiin, ettei se tuosta osastosta olisi minnekkään matkaansa mahtunut jatkamaan.

    Samalla rojekti varmisti sen, että tulee tehtyä jäähdytysnesteen & öljyjen / filsun vaihto. Nyt vaan toivotaan ,että paikallisella Moto Racing Companylla olisi moinen jousi hyllyssä niin saisi vielä mopon läjään tälle ajokaudelle? Mikäli ei, niin sitten ei... koko talvi aikaa. Tossahan tuo olisi nyt kätevästi vesipumppukin hollilla, sais sen impellerin päivityksen tehtyä samaan avaukseen. Eli pelekkää plussaa sama miten tässä ny sitte käykin.

    Muutama kuvatus rojektista:
    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  20. #110
    just näin...

    ei toi kuvassa tosiaan pahalta näyttäny ja aina tekemällä oppii ...

    eikä ton kokoisissa moottoreissa tarvi pelätä jäävänsä männän ja sylinerikannen väliin
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  21. #111
    Hienosti vastailivat tuolta Moto Racing Companylta spostiin ja selvisi ettei ko. jousta ole hyllyssä. Toki saisivat sen tilattua, mut mä päädyin tilailemaan osa itte. Hintaa osalla on huimat hiukan yli 5€ + kuljetus päälle. Itse kuljetuksen suhde osan hintaan on tietty järjetön. Mutta, loppujen lopuksi alle 50 eskolla tästä koko hommasta selvittiin... Tekis mieli todeta että "ite tein & säästin". Mut ehkäpä moinen lesottaminen ei ole tässä vaiheessa vielä järkevää, kattelee sit keväämmällä ku lelu on nipussa ja se viedään laitumelle...

    Olivat myös sitä mieltä tuolla MRC.llä, että Agustan isommat huollot onnistuu heillä. Käytännössä siis merkkaa mun harrastustyylissä sitä venojen tsekkaus / säätö huoltoa. Hyvä tietää tuokin!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  22. #112
    Nonniin, nyt on vihdoin kaikki osat tulleet muailimalta ja Rutale on saanu sisuksiinsa seuraavaa kilkettä.

    Uusi vaihdepolkimen palautinjousi meni paikoilleen heittämällä... Joten se remppa oli HELPPO ja todellakin
    sellainen mikä kannattaa tehdä itse.

    Mut sit sain "kuningasidean". Eli nyt kun öljyt on pihalla ni vilkasempa kytkimen myös ku pitää vähä omaan makuun liian kovaa rallatusta. Avasin kytkimen & otin jouset / levyt pois ja mitoin paikat. Kaikki mitat manuaalin mukaisissa specseissään. Ainoa, että jotenki oudosti oli omasta mielestä kasattu ne pari alimmaista kytkinlevyä "jousiprikkoineen".

    Juu, eli kytkintä takaisin nippuun ja NAPS... momenttiavaimella vimonen jousipultti poikki sinne tolpan sisään. Kuvassa näkyy punasella ympyröitynä tämä "hazardialue" josta ko tolppa on jo poistettu.
    [IMG][/IMG]

    Tästä seurasi muutamakin juttu... Eli poraamalla tms. en viittimy edes alkaa kokeileen moisesta paikasta. Vaan laitoin tilaukseen pari kappaletta noita "tolppia" joiden ympärille jouset tulee. Lisäksi kaikki uudet pultit ja jouset. Lisäksi tilasin vielä kytkintyökalun, koska en ollut varma miten toi uusittava "tolppa" oli kiinni kytkin korissa ja jos vaatisi korin irroittamiset jotta saa vaihdettua? Tätä asiaa en saanu satavarmasti selville edes manuskan kuvista / selostuksista.

    Tossa kuva työkalusta:
    [IMG][/IMG]

    Nyt viimein ku osat tuli, saatoin todeta että itse kytkin työkalua en olisi tarvinnut. Sillä "tolppa" oli normaalisti kierteillä kiinni korin pohjassa. Eipä sinällään haittaa... nyt on kaikki tarpeellinen tallissa jos tuon joskus joutuu avaamaan totaalisesti. Uusilla osilla kytkin uudellen nippuun ja tällä kertaa jopa niin, ettei mitään hajonnut. Kasauksen jälkeen käy / kukkuu hienosti eikä helise niin raakasti ku aikaisemmin sillon ku kytkin on vapautettuna. Tosin sepelimyllyltä toi silti kuulostaa kaikkiin aiemmin omistamiini leluihin verrattuna...

    Lisäksi päivitin Rutalen vesipumpun uudella tehokkaammin nestettä kierrättävällä impellerillä. Eroa originaaliin impelleriin on kosolti, kuten kuvasta ilmenee. Uusi on siis tuo hopean värinen... Näillä avuin lelun pitäisi pystyä pitämään ittensä noin 10C viileempänä kesäkuumilla. Saas nähdä?
    [IMG][/IMG]

    Sellasta siis täällä... Seuraavaksi ryhdyn tekemään bellypania sun muuta pientä "ulkonäköpäivitystä".
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  23. #113
    Onko tuo napsahtanut laatikon uusi jousi teknisesti parempi/lujempi kun rikkoontunut kikkare, vai valmistaudutko jo henkisesti samaan jousi hommaan ensi talvena?
  24. #114
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Onko tuo napsahtanut laatikon uusi jousi teknisesti parempi/lujempi kun rikkoontunut kikkare, vai valmistaudutko jo henkisesti samaan jousi hommaan ensi talvena?
    Hyvä kysymys, ei hajuakaan... Joten valmistaudun henkisesti ilman muuta!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  25. #115
    ^luulisi, ja toivoisi, että osaa on parannettu. Tuo kuitenkin on ilmeisesti ollut tunnettu vikaantumiskohde.
  26. #116
    Nojuu siis, näinhän sitä toivoisi ja ehkä jopa luulisi ku kerran on tyyppivika. Mutta taidampa silti piruuttani olla luulematta yhtään mitään... Lopulta ihan yks lysti, siellä se uus pentele kuitenki majailee jo Rutaleksen uumenissa ja korkkaa sitte ku korkkaa.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  27. #117
    Jotenkin epäilen että kyse on vaan tekovikaisesta satsista jousia ja itse mitoituksessa ei ole vikaa.

    Aiempiin laturijuttuihin viitaten, ihan jo ekoissa "uuden ajan" Agustoissa eli '99 seiskapuokeissa on Mitsubishin tekemät laturit, joten luotan aika vahvasti niiden kestävyyteen.
    Oikeastaan merkittävin sähköjuttu mitä näissä on ollut on se releboksi joka jakaa sähköä kuluttajille, ja nekin oli seiskapuokeissa ja oisko ollut ihan ensimmäisissä ysisatasissa - osanumero vaihtuu ajanhetkellä X uudempaan ja vahvempaan.

    Tosin kaverin '04 ja oma '05 750 ei ole (ainankaan vielä) v*tunneet tämän suhteen mitään, joten ei ne vanhemmatkaan lootat automaattisesti kaikki hajoa.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  28. #118
    Rutale on kasassa ja ajossa. Nyt kuitenki on semmonen fiilis, että vaihteet on jäykemmät ku viimesyksynä ennen jousi-incidenttiä... Ylöspäin vaihtaa aika samaan malliin, mut alaspäin on kankeen tuntusta. Tommosilla endurosaappailla kyllä tuntuu et olis suht OK, mut tänään ku kävin ajelemassa kevyemmillä "citymonoilla" niin johan oli kankeeta. Mulla on selkee mielikuva kyllä siitä, että kankeet noi vaihteet oli jo viime syksynä. Joten mistään silkkisestä laatikosta ei voi puhua vissiin alkujaankaan?

    Mielessä kävi et voisko toi johtua kytkimen ilmauksesta? Olen sitä kyllä tässä hanakasti ilmaillu, ja irrottaa sen verran et jos pyörä on pukeilla ja kytken ykkösen silmään niin helposti saa takarenkaan pyörimisen stopattua. Eli lähtee kyllä heti pyörimään, mut ei siellä oikeen vetoa ole.

    Mitä mieltä viisaat olette, onko tuolla linjoissa vielä jossain ilmaa > ei irrota tarpeeksi ja siitä kankeus? Vai voiko tossa olla jottain muuta vielä takana?

    Meinasin tänään hakea Biltemasta sen jarrujen ilmauslaitteen, mut ovat myyneet ne loppuun. Jos jollain on jotain kovia vinkkejä "kotikonstein" ilmaukseen niin otetaan mielellään vastaan. Perusjutut kyllä tiedän, mut kikkakolmosia... niitä ei kai koskaan tiedä liikaa.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  29. #119
    Tosta kytkimen kasaamisesta vielä, vaikkei sitä välttämättä tuu ajatelleekskaan niin momenttiavaimetkaan ei oo mitään absoluuttisen totuuden ilmottavia vempeleitä

    Itekkin tässä just konetta kasailen ja muutamaa eri momenttiavainta oon sit testipenkissä kokeillu et pitääkö lukemat ees suunnilleen paikkansa. Näyttämät voi vaihdella saman avaimen säädön eri päissä aika lailla, eikä lukemaa siis säätämälläkään välttämättä saa toimimaan koko alueella.

    En sit tiedä miten kalliit momenttiavaimet toimis mut nää halvat ja kohtuuhintaset ainakin vaikuttaa tältä.
    Suurin heitto mitä tuli eteen oli avaimessa 130Nm --> oikeesti 180Nm.
    Pegaso IE
  30.  
  31. #120
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Rutale on kasassa ja ajossa. Nyt kuitenki on semmonen fiilis, että vaihteet on jäykemmät ku viimesyksynä ennen jousi-incidenttiä... Ylöspäin vaihtaa aika samaan malliin, mut alaspäin on kankeen tuntusta. Tommosilla endurosaappailla kyllä tuntuu et olis suht OK, mut tänään ku kävin ajelemassa kevyemmillä "citymonoilla" niin johan oli kankeeta. Mulla on selkee mielikuva kyllä siitä, että kankeet noi vaihteet oli jo viime syksynä. Joten mistään silkkisestä laatikosta ei voi puhua vissiin alkujaankaan?
    Oisko kyse vain siitä että tuo vaihtamasi jousi on vaan reilusti jäykempi kuin vanha? Jousihan pyrkii keskittämään vaihdevivun ja vastustaa näin ollen jousivoimansa määrällä sekä ylös-että alaspäin vaihtamista.
    Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
Sivu: 4 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen