Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Näyttäs olevan jo A kurssit käynnissä täällä oulunki suunnalla. Missä tuon saisi suorittua kaikista halvimmalla tai jos hinnat on kutakuinkin samat niin mitä firmaa suosittelette?
    Itse ajoin aikoinaan Ajurissa A-kortin. Olin tyytyväinen saamaani opetukseen.
    Hinnathan muuttuvat aika-ajoin.. eli kannattaa vaan vertailla eri autokoulujen hintoja soittelemalla ja kyselemällä. Toki eroja löytyy. Oliskohan sitten joku "syrjäisempi" eli Patelan liikennekoulu tms. halvempi...

Mutta itse ainakin tykkäsin Ajurista.. hinta / laatusuhde oli kohillaan. Siellä on kyllä tapahtunut omistajavaihdos sen jälkeen kun olen siellä ollut..

Toivottavasti löydät mieleisen autokoulun.

Tästäpä sulle listaa Oulussa olevista autokouluista
    Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..

Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
    Tosa on tällä keväällä tehty kyselykierroksen tulos oululaisista autokouluista:

<table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr><td>Koodi esimerkki </td></tr><tr><td id="CODE">
    Autokoulu Ajuri 635
    Oulun liikennekoulu 640
    Haukiputaan liikennekoulu 649
    Autokoulu Ajox 650
    Young Drivers Oulu 684
    Autokoulu Lisenssi 689
    Ajotaito Hessu 750
    [/QUOTE]
    <p>-- Backman</p>
    [/QUOTE]Haukiputaan liikennekoulu * 649[QUOTE]

Itse ajoin pari vuotta sitten Haukiputaan Liikennekoulussa. Homma toimii ja Haukiputaalla ei tarvi montaa kertaa käydä.

Tosin on näköjään hinta karsunut sittemmin, silloin oli muistaakseni about 100eur halvempi kuin Oulussa.

Onkos noisssa hinnoissa jo matkassa katsastuskonttorin ja poliisin ottamat kulut? Ajokortti, tutkinto, jne. jne.

Vähän Oulun eteläpuolella (n.100km) oli tuolloin pari vuotta sitten pienemmällä paikkakunnalla pienempi liikennekoulu, jossa hinta oli reilusti alempi... Paikkakuntaa saati sitten autokoulun nimeä en tähän hätään muista...
    Noi hinnat sisältää pelkät autokoulun kurssimaksut. Mutta nousikos ne pakollisten ajotuntien määrät tässä taannoin? On sen verran kallistuneet noi kurssit... Mulla oli toi kurssin hinta neljä vuotta sitten 480 euroa ja toi 12 ajokertaa kuulostaa paljolta.
    <p>-- Backman</p>
    Lainaa (MrB @ Helmi. 28 2008,13:57) kirjoitti
    Noi hinnat sisältää pelkät autokoulun kurssimaksut. Mutta nousikos ne pakollisten ajotuntien määrät tässä taannoin? On sen verran kallistuneet noi kurssit... Mulla oli toi kurssin hinta neljä vuotta sitten 480 euroa ja toi 12 ajokertaa kuulostaa paljolta.
    Joo saman maksoi mulla Kaakisen liikennekoulussa n.480e.
    Vuonna nappi,kele ku oli vuodesta lahja kortti kiinni
    Nousihan ne vissiin jo viime vuonna pakolliset ajokerrat+tais tulla käsittelyynki enenemmän mutkittelu vaatimuksia
    Mut joo asiaan hinnoissa oli silloinkin tollanen haitari,Ruukissa ois ollu melkee puolta halvempi sillonki. Kaakiselle ite annan ainaki täys 10 pistettä.
    Mulla tais olla jo se 12 ajokertaa. Mut on tosiaan hinnat sitten noussu. Muistaakseni oma kortti makso himpun alle 600eur kaks vuotta sitten, ja siis sisältäen myös noi "viranomaiskulut". Niitäkin kertyy yllättävän paljon.

Tuo 12 ajokertaa tarkoittaa todellisuudessa 12 ajotuntia, jotka ovat muistaakseni noin 30 minuuttisia. Itellä oli kolme ajokertaa, kerralla aina 4 ajotuntia (3x4=12). Ei siinä ainakaan liian paljon niitä tunteja ole...
    Kawasaki Er-6f
    Lainaa (vwg4 @ Helmi. 28 2008,13:15) kirjoitti
    Vähän Oulun eteläpuolella (n.100km) oli tuolloin pari vuotta sitten pienemmällä paikkakunnalla pienempi liikennekoulu, jossa hinta oli reilusti alempi... Paikkakuntaa saati sitten autokoulun nimeä en tähän hätään muista...
    Se on Ruukin Liikennekoulu ja matkaa n.70km. viime vuonna mammalle varasin ja hinta(koululle maksettava osuus) oli 400euroa. Hinta on vakio ajo-opetus määristä riippumatta. Teoriatunnit käydään kahtena perättäisenä päivänä. Teoriakokeen kukin suorittaa missä haluaa, ajot ja inssinkin voi tarvittaessa suorittaa vaikka Oulussa.
    Opettaja/omistaja voi joskus sanoa oppilaalle pahasti, mutta siitä huolimatta ei itse kannata sanoa hyvästi!
    Inssistä pomppaus prosentti oli yllättävän pieni kun vertas muihin Oulun ympäristön vastaaviin. Omistaja näytti sellaisen taulukon vuodelta 2006.

Koska hinta on näin edullinen niin kurssit on aika täysiä.

Suositelen kysymään:
    Ruukin liikennekoulu OY
    08-386 56 tai 0400 - 440 499

Yamaha FZR 1000 EXUP

...aina sattuu ja tapahtuu, kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu...
    Ajoin kortin juuri tuolla Ruukin autokoulussa pari vuotta sitten. Hinta oli tosi halpa, mutta opetuksen taso myöskin sen mukainen.
    Esim. ennen ensimmäistä ajotuntia keskustelu meni suunnilleen näin:
    Opetteja: Ootko ennen ajanut?
    Nilkki: Mopolla joskus 10v sitten...
    O: No niin, tuossa on kaasu ja tuossa kytkin. Vaihteita on kuus, lähetään meneen.
    N: Okei, jospa se siitä...
    Ja saman tien kylän läpi maantielle. No pystyssä pysyttiin ja korttikin tuli eka yrittämällä. Inssin suoritin Pulkkilassa, joka on inssiajoon ehkä vähän helpompi paikka kuin esim. Oulun keskusta.
    No HUH huijjaa

ite tuossa kans tein tiedustelua kurssien hinnoista. En tiijä millä ihmeen tinkauksella nuo MrB:n tarjoukset on tullu.
    Ite sain tämmösiä tarjouksia

Ajuri 730e
    Young Drivers 780e
    Lisenssi 789e

Ja nämä ovat pelkkiä kurssien hintoja......
    Autokoulu Ajox oli oma valinta vajaa viisi vuotta sitten. Halvin akselilla Tuira/keskusta koska ajattelin säästää siinä ajassa ja rahassa mikä johonkin kauemmaksi kulkiessa menee.. Opettajana rauhallinen kaveri ja opetus ja oheismateriaalit muutenkin asiallisia. Hintaa oli muistaakseni 420€, mut opetuksen sisältöön tullut tosiaan sen jälkeen muutoksia, mitkä näkyvät myös hinnassa.
    Kannattaa käydä itse kyselemässä, niin saat parhaiten ajanmukaiset hintatiedot..

"edit" Pyöränä oli muistaakseni joku 600/650 kuutioinen allroad bemari. Itse en sellaista ostaisi, mutta olihan sillä helppo ajaa, kun ajeasento aika pysty ja pyörä kuitenkin vain sen korkuinen että 174 senttimetriselläkin ylettyi jalat tosi tukevasti maahan. Vääntöäkin sen verran että ei vahingossa saanut sammumaan.

Liekö sitten nousseet taas vaihteeksi. Viime syksynä kurssimaksut vaihtelivat 625-645e. Ajo-opisto VIP oli 635e. Näkyy puuttuvan kysellyiden joukosta, joten soittakaas tuoltakin varmistus.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Ovat nousseet nuo hinnat viime vuodesta. Kokemusta ei ole kyllä Oulun autokouluista, mutta kun viime kesänä ajoin A-kortin, niin koulun pitäjä sanoi, että ensi vuonna nousee taas hinnat aika paljonkin. Kai jotain uusia sääntöjä. Liekkö taas lisää ajokertoja Ajokoehan uusiutui myös tälle vuodelle. Nopeudet nousevat vanhasta neljästäkympistä viiteenkymppiin+muuta pientä.
    Ex.
    Ducati 1098 -07
    Ducati 749s -03
    Ducati Monster 750M -99
    A-korteista en tiedä Oulun suunnalta sanoa mitään,
    mutta autokoulu Ajuri Tuirassa rokkaa ainakin Autokorttien puolesta!

Asuin vielä BC-korttia ajaessani Ivalossa (1999-2000) ja tarkoitukseni oli suorittaa ko kurssi kesällä Oulussa, jotta saisin myös kaupunkikokemusta.

Osat autokoulut "löivät oven naaman edestä kiinni" eli torjuivat toiveeni suoralta kädeltä. Muutenkin palvelu oli todella kylmäkiskoista.
    Mutta ei Ajurissa!
    Palvelu oli LOISTAVAA ja kortit tuli eka yrittämällä.

Erikoisplussaa loistavasta inssi järjestelystä. Ei tarvinnut ravata kokeiden takia joka viikonloppu, vaan hoidin kaikki "yhdeltä istumalta" eli yhdellä Oulunreissulla:
    1. päivänä B teoria, B ajo ja C teoria
    2. päivänä C ajo ja kortti taskuun.

Veljeni teki saman reissun pari vuotta myöhemmin ja samat kokemukset hänelläkin.

Ammattitaitoista ja hauskaa väkeä joka ikinen.

Jos päätät mennä Ajuriin, sano Ivalon Masalta terveisiä jos vielä muistaisivat!
    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
    Lainaa (Masadist @ Maalis. 05 2008,20:19) kirjoitti
    A-korteista en tiedä Oulun suunnalta sanoa mitään,
    mutta autokoulu Ajuri Tuirassa rokkaa ainakin Autokorttien puolesta!

Ammattitaitoista ja hauskaa väkeä joka ikinen.
    Totta.. etenkin Putaalan Eero on ihan huippu hemmo Ajurissa Mutta nythän Ajurissa on tosiaan käynyt se omistajan muutos mut varmaan yhtä ammattitaitoisia ovat noi nykyisetkin Ajurin pitäjät!
    Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..

Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
  17.  
    Joo, ei tullu tylsää Eeron kanssa ajellessa=)
    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08