Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 92:sta
  1. #1
    Törö!

    Olen itse pähkäillyt Trumpan S3:n ja ton FZ1N:n välillä. Onko kukaan ajannut molempia ja miten FZ1 pärjää Trumpalle pienemmillä vaihteilla, kun tuo Yamahan (surkea) alavääntö näyttää olevan jollain tavalla pinnalla näissä Yamaha-häiskien keskusteluissa?

    Itse olen koeajanut vain Trumppaa ja ihastuin juuri sen pataan, kun näyttää nostavan etutassua jopa kakkosella ilman sen kummempia temppuja. Toisaalta FZ1 tuntuu enempi isommalta pyörältä mm. kyytiläisen tilojen takia. Taitaapa siihen saada jonkinlaisen laukkusarjankin matkustelua varten, jos sellaiselle tulee lähdettyä. Itse olen myös melkoisen pitkä 194cm ja välillä tuntuu, että Duken tarttisin, mut Trumpan padalla.

    Kompinaatioista Trumppa tuntuu tällä hetkellä kaikkein parhaimmalta ja ne äänet on tietty UPEAT! Ämmää siihen ei sit kyl saa kyytiin varmaan ees asella uhkaamallakaan, tosin haittaako tuo...

    Heittäkää kommentteja kokemuksen syvällä rintaäänellä ja auttakaa miestä pähkäilyjen keskellä!



    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  2. #2
    Täällä justiinsakin sama pähkintä. Luulis tosissaan että FZ1-N:ssä pitäisi tuolla kuutiomäärällä löytyä vääntöäkin..
    Triumph Speed Triple
    KTM SX-F 250
  3. #3
    Juu S3 on kyllä lonelyrider mallia... Voihan ne takatappien kiinnikkeet tosin vaihtaa...
    TS: osta S3 ja mammalle oma



    F = dp / dt
  4. #4
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 26 2008,12:58) kirjoitti
    Ämmää siihen ei sit kyl saa kyytiin varmaan ees asella uhkaamallakaan, tosin haittaako tuo...
    No ei se satula itse asiassa sen kummempi ole kuin muissakaan ja ulkonäkö hämää. Satula on saman kokoinen kuin monessa muussakin, mutta sen takaa ja ympäriltä puuttuvat muhkeat muovit saavat näyttämään onnettoman pieneltä. Tapit ovat korkealla, mutta ei sen korkeammalla kuin kyykyissä.

    Joskus olen emäntää kuljetellut, eikä tuo nyt ole suuremmin valitellut. Ajoi kortin ja osti oman pyörän...
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  5. #5
    Lainaa (tommmi @ Helmi. 26 2008,13:45) kirjoitti
    Täällä justiinsakin sama pähkintä. Luulis tosissaan että FZ1-N:ssä pitäisi tuolla kuutiomäärällä löytyä vääntöäkin..
    Luulis kyllä mutta ajaessa ei vekotinta litraiseksi uskoisi. Jos ei italialaista pelkää niin Moto Morini Corsaro 1200 on noista kolmesta eniten omaan makuun...
  6. #6
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 26 2008,12:58) kirjoitti
    Törö!

    Olen itse pähkäillyt Trumpan S3:n ja ton FZ1N:n välillä. Onko kukaan ajannut molempia ja miten FZ1 pärjää Trumpalle pienemmillä vaihteilla, kun tuo Yamahan (surkea) alavääntö näyttää olevan jollain tavalla pinnalla näissä Yamaha-häiskien keskusteluissa?

    Itse olen koeajanut vain Trumppaa ja ihastuin juuri sen pataan, kun näyttää nostavan etutassua jopa kakkosella ilman sen kummempia temppuja. Toisaalta FZ1 tuntuu enempi isommalta pyörältä mm. kyytiläisen tilojen takia. Taitaapa siihen saada jonkinlaisen laukkusarjankin matkustelua varten, jos sellaiselle tulee lähdettyä. Itse olen myös melkoisen pitkä 194cm ja välillä tuntuu, että Duken tarttisin, mut Trumpan padalla.

    Kompinaatioista Trumppa tuntuu tällä hetkellä kaikkein parhaimmalta ja ne äänet on tietty UPEAT! *Ämmää siihen ei sit kyl saa kyytiin varmaan ees asella uhkaamallakaan, tosin haittaako tuo...

    Heittäkää kommentteja kokemuksen syvällä rintaäänellä ja auttakaa miestä pähkäilyjen keskellä!
    siinäpä olet ne sisäistänyt ne perusongelmat, niin puolesta kuin vastaan.

    veikkaan, että jos speed triplen 1050:stä myytäisiin yhä edellisen mallin perällä, niin se vetoaisi enemmän määrättyihin ihmisiin, jotka haluaa tavaraa kiinni ja matkustajaa viedä.

    tietysti kun jostain etsisi ~2005:sen daytonan perän, niin siinähän se olisi. varmaan aika bolt on.

    Yammu tietysti paranee jos siihen ostaa putkiston ja powercommanderin, mutta toisaalta, jos trumppaankin ostaa vaimentimet ja vaihtaa ruiskun kartan, niin senkin vääntö paranee.

    Triumphin vääntö ja ennenkaikkea ääni perustuu kuitenkin moottorin rakenteeseen, pitkä isku, kolmisylinterisyys yms, joita ei commandereilla saada yammuun ikinä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Lainaa (jaket @ Helmi. 26 2008,17:43) kirjoitti
    siinäpä olet ne sisäistänyt ne perusongelmat, niin puolesta kuin vastaan.

    veikkaan, että jos speed triplen 1050:stä myytäisiin yhä edellisen mallin perällä, niin se vetoaisi enemmän määrättyihin ihmisiin, jotka haluaa tavaraa kiinni ja matkustajaa viedä.

    tietysti kun jostain etsisi ~2005:sen daytonan perän, niin siinähän se olisi. varmaan aika bolt on.

    Yammu tietysti paranee jos siihen ostaa putkiston ja powercommanderin, mutta toisaalta, jos trumppaankin ostaa vaimentimet ja vaihtaa ruiskun kartan, niin senkin vääntö paranee.

    Triumphin vääntö ja ennenkaikkea ääni perustuu kuitenkin moottorin rakenteeseen, pitkä isku, kolmisylinterisyys yms, joita ei commandereilla saada yammuun ikinä.
    Niinpä niin, tossa pyörässä on muutamista pikkupuutteista huolimatta sitä jotakin, et tekee väkisinkin mieli ostaa sellainen, vaiks Jammu ois varmasti järkevämpi ostos. Koeajoin vika kesänä myös SDuken, mut se ei kyl mua paljon puhutellu.

    Perkuleen vaikee tilanne, kun Jammun vaatii heti virittelyä, jolloin takuu raukee ja B-kunkkukin vaikuttaa helvatinmoiselta norsulta. Tää Aprilian SMV750 olis ollu sekin potentiaalinen vaihtoehto, mut sen pata ei kehitä kuin verenpainetta.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  8. #8
    Sw-motechilta saa ainaskin kiinnikkeet ja laukun yhdelle takaboksille, sitten vaan 3-1 slipari ja jotkut paremmat tapit kyytiläiselle, ettei muutaman sadan kilsan leiskautuksen jälkeen tarvitse jänöjussina pomppia kun ei enää jalat oikene




    Meillä mamma jäi kyllä ihan suosiolla kotiin trumpan oston jälkeen, vaan eipä se aikaisemminkaan paljoa kyydissä viihtynyt...
    K750 -61
  9. #9
    Lainaa (wille- @ Helmi. 26 2008,18:43) kirjoitti
    Sw-motechilta saa ainaskin kiinnikkeet ja laukun yhdelle takaboksille, sitten vaan 3-1 slipari ja jotkut paremmat tapit kyytiläiselle, ettei muutaman sadan kilsan leiskautuksen jälkeen tarvitse jänöjussina pomppia kun ei enää jalat oikene *

    Meillä mamma jäi kyllä ihan suosiolla kotiin trumpan oston jälkeen, vaan eipä se aikaisemminkaan paljoa kyydissä viihtynyt... *
    Onks tossa takana sitten silleen uskottava kiinnityspaikka tolle takaboksin kiinnitystelineelle, et ei tärise irti nitkuttuaan aikansa? Mulle ainakin toi takaboksi on silleen välttämätön, et saa pidettyä varakypärää mukana, kun välillä muksut haluaa ykskaks kyydin kotiin esmes kartsalta.

    Tää muijan kyydittäminen on sit taas enempi sellainen hypoteettinen kysymys, ku ei se oo istunut prätkän kyydissä kertaakaan kolmen vuoden aikana, joten turha kait sellaiseen on varautua? Sit tietty kuiteski vituttaa, jos siitä yksnaks tuliski helvatinmoinen pärrämisu ja istuin on suunniteltu enempi sellaisille tiukoille teiniperseille.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  10. #10
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 26 2008,18:29) kirjoitti
    Perkuleen vaikee tilanne, kun Jammun vaatii heti virittelyä, jolloin takuu raukee
    Ei se siitä mihinkään raukee
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  11. #11
    tulee ilmeisesti samaan kohtaan kiinni kuin matkustajan kahva tulisi, eli neljällä M8(?) pultilla takahäkkiin.. pieni vipuvarsihan tuohon tulee vielä eli nyt joku näppärä inssi laskee paljon voi siihen ladata painoa...
    K750 -61
  12. #12
    Lainaa (Seeber @ Helmi. 26 2008,20:22) kirjoitti
    Ei se siitä mihinkään raukee
    Onko se ihan oikeesti niin, et koneen hajotessa menee nätisti takuuseen, vaiks ruiskukartta olis vaihdettu?
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  13. #13
    Niin myyjä sanoi, jos on säädetty asiantuntijalla. Kaikkihan putken vaihdon yhteydessä laittaa myös ruiskunsäätöyksikön siinä samalla. Sehän olisi koneen kannalta vaarallista ajaa, kun kone saa liian laihaa seosta.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  14. #14
    Lainaa (Seeber @ Helmi. 26 2008,22:36) kirjoitti
    Niin myyjä sanoi, jos on säädetty asiantuntijalla. Kaikkihan putken vaihdon yhteydessä laittaa myös ruiskunsäätöyksikön siinä samalla. Sehän olisi koneen kannalta vaarallista ajaa, kun kone saa liian laihaa seosta.
    Osin juuri tämän moottorin sulamisen mahdollisuuden takia epäilenkin, et moottoririkon sattuessa alkaa helvatillinen selvittäminen mitä on suusanallisesti luvattu. Mun mielestäni olisi hel...tin fiksua, jos pärrän valmistaja toimittaisi takuuhyväksytyn softan/asetukset eri putkille niin säästyis rahaa jo siinä, kun ei tarttis uusia ruiskuohjainta ja rääkätä vehjettä dynossa.

    Mun tietääkseni ainakin Trumppa myy TORSin lisäksi Zardin ja Arrowsin putkia, jolloin kartta päivitetään olemassaolevaan ohjaimeen (tai ainakin luulen niin) ja takuu jatkuu.

    Tunnetko muuten näitä ohjaimia miten paljon? Onko ne about Hestecin tapaisia täydellisiä moottorinohjausyksiköitä, jotka ohjaavat/valvovat kaikkea sytytyksestä lähtien? Velipojan Audissa (500hp) on tämä Hestec ja kankusta tehdyillä asetuksilla pata sulaa varmasti. Ja, kun pärrän virtysaste alkaa olla melko iso sekin, ei noita arvoja viitis heittää ihan minkä tahansa siantuntijan toimesta uuteen pyörään.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  15. #15
    Trumppa vie 7000-8000kierrokseen asti ja sen jälkeen fasu jättää, mutta ei paljoo. Eli fasu menee korkeilla kierroksilla ihan saatanasti, mutta on älyttömän laiska alakierroksilla. Triple puolestaan on hauska ajaa koko kierrosalueella ja siten huomattavasti käytettävämpi, ja kyllä siitäkin lähtee isoilla kierroksilla tehoja "ihan riittävästi"

    Niin ja onhan triple tuhannesti makeempi pärrä.
    premier

    emeritus
  16. #16
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 26 2008,23:57) kirjoitti
    Osin juuri tämän moottorin sulamisen mahdollisuuden takia epäilenkin, et moottoririkon sattuessa alkaa helvatillinen selvittäminen mitä on suusanallisesti luvattu. Mun mielestäni olisi hel...tin fiksua, jos pärrän valmistaja toimittaisi takuuhyväksytyn softan/asetukset eri putkille niin säästyis rahaa jo siinä, kun ei tarttis uusia ruiskuohjainta ja rääkätä vehjettä dynossa.

    Mun tietääkseni ainakin Trumppa myy TORSin lisäksi Zardin ja Arrowsin putkia, jolloin kartta päivitetään olemassaolevaan ohjaimeen (tai ainakin luulen niin) ja takuu jatkuu.

    Tunnetko muuten näitä ohjaimia miten paljon? Onko ne about Hestecin tapaisia täydellisiä moottorinohjausyksiköitä, jotka ohjaavat/valvovat kaikkea sytytyksestä lähtien? Velipojan Audissa (500hp) on tämä Hestec ja kankusta tehdyillä asetuksilla pata sulaa varmasti. Ja, kun pärrän virtysaste alkaa olla melko iso sekin, ei noita arvoja viitis heittää ihan minkä tahansa siantuntijan toimesta uuteen pyörään.
    Jammu myy taas omia GYTR-merkkisiä slip-on putkia, mutta käsittääkseni ilman säätöjä, mikä on outoa, koska putken vaihdon jälkeen virtaukset muuttuvat pakopuolella ja tarvitaan erilaista seosta.

    Ruiskunsäätöohjamista tiedän vain sen verran, että pelkkä PowerCommander säätää vain ruiskua sekä rikkaalle että laihalle, DimmSportin RapidBike säätää sekä ruiskua, että sytkää. Aika outoa, että tämä on niin harvinainen kapine, vaikka on vain hieman PCIII:sta kalliimpi, mutta säätää myös sytkän. Kun taas Dynojetiltä täytyy ostaa erillinen Ignition Module sytkän säätöä varten, joka taas maksaa suunnilleen saman mitä PCIII. En ole edes missään kilpapyörässä nähnyt / kuullut käytettävän RapidBikea..
    Kolmas vehje, jonka tiedän, on huokeampi Techlusion. Mutta hinnan kustannuksella sillä pystyy säätämään ruiskua pelkästään rikkaammalle. Eli jos kone saa jollain alueella liian rikasta seosta, niin Techlusionilla ei pysty laihentamaan sitä.

    Jos ostat Jammun, niin ei tartte murehtia koneen tai vaihteiston laukeamisista. En ole kuullut, että -04-06:n R1:sen koneessa olisi kellään ollut vikaa.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  17. #17
    Trumppaan saa tehtaalta karttoja erilaisille putkille ja tietenkin Tuneboylla voi säätää ruiskua, sytkää, kierrosrajoitinta jne, jne ja lisäksi tehdä kaikki tehtaan softatestit ja diagnostiikkajutut. On halvempi kuin PC tai Rapid bike.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #18
    Lainaa (Seeber @ Helmi. 27 2008,11:17) kirjoitti
    Jos ostat Jammun, niin ei tartte murehtia koneen tai vaihteiston laukeamisista. En ole kuullut, että -04-06:n R1:sen koneessa olisi kellään ollut vikaa.
    r1 engine

    no nyt olet kuullut
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  19. #19
    Kaipa ne omat mieltymykset loppupelissä ratkaisee. En ota tekniseen kestävyyteen mitään kantaa, mutta olisiko se sitten niin, että jos issekseen ajelee paljon ja vielä vähemmön matka-ajoa niin trumppa olisi sitten parempi vaihtoehto. Varmaan moottoriltaan "mielenkiintoisempi" kuin tylsähkö fz1 vaikka kaipa se se trumppa sitten lopulta niitä takavaloja jää katseleen kun Yamaha herää siellä 7-8 tonnin jälkeen. Ehkä se fasu on sitten parempi jos rouva innostuu enemmän kyydissä istumaan ja varsinkin jos täytyy saada puuterirasiat ja meikit mukaan. Laukkuahan tuohon fasuun saa jos jonkinlaista ja kaipa siihen moottoriinkin saa luonnetta lisää kun ratasta vaihtaa ja palikkaa tilaa. Yhden kesän sellasella olen ajanut ja kenenkään jaloissa ei ole tarvinnut pyöriä jammun puolesta (kuski saattaa olla eri asia) ja vaimon kanssa on reissua tehty ja hyvin on pärjätty pelkällä takalaukulla + tankkilaukulla. Ehkä se on kahdestaan ajellessa hieman "ahtaan" oloinen vaikkei kumpikaan meistä ole koolla pilattu (178/160 cm). Trumppaa kävin joskus koeajamassa, ja tykkäsin siitä. Varmaan minunkin valintani olisi se jos ostaisin mopon vain itselleni. Yksi asia mistä minä olen Yamahassa pitänyt on pitkät huoltovälit (kas kun niitä ei puimuri mukaan laskettuna muut keksineet). Jos enemmän innostuu ajelee niin 10 tkm on passeli, vaihtaa vaikka sitten välissä itse öljyt kertaalleen jos siltä tuntuu. Mut takas 6 tonnin huoltoväliin ollaan menossa kun busa on tulossa tilalle.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  20. #20
    Lainaa (jaket @ Helmi. 27 2008,13:36) kirjoitti
    Lainaa (Seeber @ Helmi. 27 2008,11:17) kirjoitti
    Jos ostat Jammun, niin ei tartte murehtia koneen tai vaihteiston laukeamisista. En ole kuullut, että -04-06:n R1:sen koneessa olisi kellään ollut vikaa.
    r1 engine

    no nyt olet kuullut
    Only in America.. Tainut jäädä jakoavain öljytilaan vaihdon yhteydessä. Jaketille tuli kauhee kiire googlettamaan.



    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  21. #21
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 27 2008,13:53) kirjoitti
    Yksi asia mistä minä olen Yamahassa pitänyt on pitkät huoltovälit (kas kun niitä ei puimuri mukaan laskettuna muut keksineet). Jos enemmän innostuu ajelee niin 10 tkm on passeli, vaihtaa vaikka sitten välissä itse öljyt kertaalleen jos siltä tuntuu.
    Trumpan perus öljynvaihtohuoltoväli on 10000km. "Iso huolto" 20000km välein.
  22. #22
    Aina sitä oppii Olen ollut siinä luulossa, että bemari ja yamaha ovat ainoat 10 tkm huoltovälin omaavat
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  23. #23
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 27 2008,13:53) kirjoitti
    Yksi asia mistä minä olen Yamahassa pitänyt on pitkät huoltovälit (kas kun niitä ei puimuri mukaan laskettuna muut keksineet)
    Mjaa.. onhan Triplessäkin 10k välein huollot, ainakin mulla

    Alkaa menemään aika perusväännöksi, mutta tosiaan, se pitää ostaa mikä itteä eniten miellyttää ja sopii omiin käyttötarkoituksiin.. . Itselläkin oli silloin ajatuksissa FZ1 mutta Triplen koeajon jälkeen peli oli selvä, eikä vielä ole kaduttanut. Melkein ihmetyttää kun ei ole mopokuumetta puskenut ollenkaan tänä talvena

    trumppa ei mielestäni viimeistelyssä pese jammua, kenelle se sitten on tärkeetä ja kenelle ei...

    edit: oho! taisin nukahtaa välillä..heh



    K750 -61
  24. #24
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 27 2008,13:53) kirjoitti
    Kaipa ne omat mieltymykset loppupelissä ratkaisee. En ota tekniseen kestävyyteen mitään kantaa, mutta olisiko se sitten niin, että jos issekseen ajelee paljon ja vielä vähemmön matka-ajoa niin trumppa olisi sitten parempi vaihtoehto. Varmaan moottoriltaan "mielenkiintoisempi" kuin tylsähkö fz1 vaikka kaipa se se trumppa sitten lopulta niitä takavaloja jää katseleen kun Yamaha herää siellä 7-8 tonnin jälkeen. Ehkä se fasu on sitten parempi jos rouva innostuu enemmän kyydissä istumaan ja varsinkin jos täytyy saada puuterirasiat ja meikit mukaan. Laukkuahan tuohon fasuun saa jos jonkinlaista ja kaipa siihen moottoriinkin saa luonnetta lisää kun ratasta vaihtaa ja palikkaa tilaa. Yhden kesän sellasella olen ajanut ja kenenkään jaloissa ei ole tarvinnut pyöriä jammun puolesta (kuski saattaa olla eri asia) ja vaimon kanssa on reissua tehty ja hyvin on pärjätty pelkällä takalaukulla + tankkilaukulla. Ehkä se on kahdestaan ajellessa hieman "ahtaan" oloinen vaikkei kumpikaan meistä ole koolla pilattu (178/160 cm). Trumppaa kävin joskus koeajamassa, ja tykkäsin siitä. Varmaan minunkin valintani olisi se jos ostaisin mopon vain itselleni. Yksi asia mistä minä olen Yamahassa pitänyt on pitkät huoltovälit (kas kun niitä ei puimuri mukaan laskettuna muut keksineet). Jos enemmän innostuu ajelee niin 10 tkm on passeli, vaihtaa vaikka sitten välissä itse öljyt kertaalleen jos siltä tuntuu. Mut takas 6 tonnin huoltoväliin ollaan menossa kun busa on tulossa tilalle.
    Juu, ei ole helppo päättää. kun oikeen millään ei tahtois tinkiä mistään tarvitsemastaan ominaisuudesta. Ja kuten mainitsit, ei tolla fasulla taatusti kenenkään jalkoihin jäädä, kun onhan siinä potkua aivan sairaasti. Täytyy katsoa, et milloin pääsis Fasulla koeajolle, kun liikkeen ainukainen esittelymalli ei ollut rekisterissä. Ja kuten joku tuolla Yamaha-puolella kirjoitti, kaikki viimevuoden mustat Fasut on myyty, joten hankinnalla ei ole silleen kiire, kun 2008 mallistossa näyttää löytyvän valkoinen väri, joka on muutenkin se, joka istuu mun silmään parhaiten.

    Mitäs muuten tykkäät tosta Aprilian SMV 750 Dorsodurosta? klik 30-40 kaakkia lisää ja ton melkein ostaisin, kun on varmaan helvatin hieno räppäilypyörä, vaiks jäähän siinäkin ämmä kotiin...

    Yksi ihan varteenotettava vaihtoehto on kanssa toi Moto Morini Corsaro 1200 Veloce klik, joka tosin uudistui vuodelle 2008 niin, että koneteho laski 20 kaakkia (140->120hp) ja väänto samaten 20Nm (123->105Nm)

    Tossa ne vaihtoehdot alkaa sit ollakin?
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  25. #25
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 26 2008,18:29) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Helmi. 26 2008,17:43) kirjoitti
    siinäpä olet ne sisäistänyt ne perusongelmat, niin puolesta kuin vastaan.

    veikkaan, että jos speed triplen 1050:stä myytäisiin yhä edellisen mallin perällä, niin se vetoaisi enemmän määrättyihin ihmisiin, jotka haluaa tavaraa kiinni ja matkustajaa viedä.

    tietysti kun jostain etsisi ~2005:sen daytonan perän, niin siinähän se olisi. varmaan aika bolt on.

    Yammu tietysti paranee jos siihen ostaa putkiston ja powercommanderin, mutta toisaalta, jos trumppaankin ostaa vaimentimet ja vaihtaa ruiskun kartan, niin senkin vääntö paranee.

    Triumphin vääntö ja ennenkaikkea ääni perustuu kuitenkin moottorin rakenteeseen, pitkä isku, kolmisylinterisyys yms, joita ei commandereilla saada yammuun ikinä.
    Niinpä niin, tossa pyörässä on muutamista pikkupuutteista huolimatta sitä jotakin, et tekee väkisinkin mieli ostaa sellainen, vaiks Jammu ois varmasti järkevämpi ostos. Koeajoin vika kesänä myös SDuken, mut se ei kyl mua paljon puhutellu.

    Perkuleen vaikee tilanne, kun Jammun vaatii heti virittelyä, jolloin takuu raukee ja B-kunkkukin vaikuttaa helvatinmoiselta norsulta. Tää Aprilian SMV750 olis ollu sekin potentiaalinen vaihtoehto, mut sen pata ei kehitä kuin verenpainetta.
    Ei se Yammu vaadi heti virittelyä, jos hyväksyy koneen luonteen. Kierroksilla 7000rpm jälkeen menee ihan mukavasti! R1 pohjainen pata, joten se on kiloseksi kierroskone, eikä muuksi muutu. Pikkasen paranee vaan. Elikäs Trumppa määrää sinne 7000-8000rpm korville saakka, jonka jälkeen Yammu menee menojaan.

    Hyvää siinä on sporttipyörämäinen ajettavuus, alusta ja jarrut pelaa reippaammassa ajossa hienosti. Jos oikeesti reippaammin lasketaan, en usko, että Trumpalla pysyy perässä. Kadunkulmissa ja pikkupyörityksessä Trumppa on varmaan hauskempi, koska jerkkua on heti tarjolla alhaalta asti.

    Ei kai nyt takuu sentään raukea missään, jos vaimentajan/putken vaihtaa ja säätää pelin..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  26. #26
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 27 2008,23:25) kirjoitti
    Yksi ihan varteenotettava vaihtoehto on kanssa toi Moto Morini Corsaro 1200 Veloce klik, joka tosin uudistui vuodelle 2008 niin, että koneteho laski 20 kaakkia (140->120hp) ja väänto samaten 20Nm (123->105Nm)
    Onhan siitä se täysitehoinenkin versio olemassa vieläkin. Tuo 120hv malli on monta tonnia halvempi ja nimeltään Avio.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  27. #27
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 26 2008,23:57) kirjoitti
    Lainaa (Seeber @ Helmi. 26 2008,22:36) kirjoitti
    Niin myyjä sanoi, jos on säädetty asiantuntijalla. Kaikkihan putken vaihdon yhteydessä laittaa myös ruiskunsäätöyksikön siinä samalla. Sehän olisi koneen kannalta vaarallista ajaa, kun kone saa liian laihaa seosta.
    Osin juuri tämän moottorin sulamisen mahdollisuuden takia epäilenkin, et moottoririkon sattuessa alkaa helvatillinen selvittäminen mitä on suusanallisesti luvattu. Mun mielestäni olisi hel...tin fiksua, jos pärrän valmistaja toimittaisi takuuhyväksytyn softan/asetukset eri putkille niin säästyis rahaa jo siinä, kun ei tarttis uusia ruiskuohjainta ja rääkätä vehjettä dynossa.

    Mun tietääkseni ainakin Trumppa myy TORSin lisäksi Zardin ja Arrowsin putkia, jolloin kartta päivitetään olemassaolevaan ohjaimeen (tai ainakin luulen niin) ja takuu jatkuu.

    Tunnetko muuten näitä ohjaimia miten paljon? Onko ne about Hestecin tapaisia täydellisiä moottorinohjausyksiköitä, jotka ohjaavat/valvovat kaikkea sytytyksestä lähtien? Velipojan Audissa (500hp) on tämä Hestec ja kankusta tehdyillä asetuksilla pata sulaa varmasti. Ja, kun pärrän virtysaste alkaa olla melko iso sekin, ei noita arvoja viitis heittää ihan minkä tahansa siantuntijan toimesta uuteen pyörään.
    Älä nyt turhaan jännitä Ihan perus Powercommanderilla saat sen helposti ja halvalla säätöihin. Ja rikkoutumisen riskiä ei oikeastaan ole, koska pohjalla on 0-kartta (sama kuin vakio).

    Jos sinne jonkun Motecin tms laitat, se maksaa helvetisti, vaikea säätää (ja kuka säätää?), ja riski on paljon suurempi, että rikotte pelin.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  28. #28
    Lainaa (The Legend @ Helmi. 27 2008,23:25) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 27 2008,13:53) kirjoitti
    Kaipa ne omat mieltymykset loppupelissä ratkaisee. En ota tekniseen kestävyyteen mitään kantaa, mutta olisiko se sitten niin, että jos issekseen ajelee paljon ja vielä vähemmön matka-ajoa niin trumppa olisi sitten parempi vaihtoehto. Varmaan moottoriltaan "mielenkiintoisempi" kuin tylsähkö fz1 vaikka kaipa se se trumppa sitten lopulta niitä takavaloja jää katseleen kun Yamaha herää siellä 7-8 tonnin jälkeen. Ehkä se fasu on sitten parempi jos rouva innostuu enemmän kyydissä istumaan ja varsinkin jos täytyy saada puuterirasiat ja meikit mukaan. Laukkuahan tuohon fasuun saa jos jonkinlaista ja kaipa siihen moottoriinkin saa luonnetta lisää kun ratasta vaihtaa ja palikkaa tilaa. Yhden kesän sellasella olen ajanut ja kenenkään jaloissa ei ole tarvinnut pyöriä jammun puolesta (kuski saattaa olla eri asia) ja vaimon kanssa on reissua tehty ja hyvin on pärjätty pelkällä takalaukulla + tankkilaukulla. Ehkä se on kahdestaan ajellessa hieman "ahtaan" oloinen vaikkei kumpikaan meistä ole koolla pilattu (178/160 cm). Trumppaa kävin joskus koeajamassa, ja tykkäsin siitä. Varmaan minunkin valintani olisi se jos ostaisin mopon vain itselleni. Yksi asia mistä minä olen Yamahassa pitänyt on pitkät huoltovälit (kas kun niitä ei puimuri mukaan laskettuna muut keksineet). Jos enemmän innostuu ajelee niin 10 tkm on passeli, vaihtaa vaikka sitten välissä itse öljyt kertaalleen jos siltä tuntuu. Mut takas 6 tonnin huoltoväliin ollaan menossa kun busa on tulossa tilalle.
    Juu, ei ole helppo päättää. kun oikeen millään ei tahtois tinkiä mistään tarvitsemastaan ominaisuudesta. Ja kuten mainitsit, ei tolla fasulla taatusti kenenkään jalkoihin jäädä, kun onhan siinä potkua aivan sairaasti. Täytyy katsoa, et milloin pääsis Fasulla koeajolle, kun liikkeen ainukainen esittelymalli ei ollut rekisterissä. Ja kuten joku tuolla Yamaha-puolella kirjoitti, kaikki viimevuoden mustat Fasut on myyty, joten hankinnalla ei ole silleen kiire, kun 2008 mallistossa näyttää löytyvän valkoinen väri, joka on muutenkin se, joka istuu mun silmään parhaiten.

    Mitäs muuten tykkäät tosta Aprilian SMV 750 Dorsodurosta? klik 30-40 kaakkia lisää ja ton melkein ostaisin, kun on varmaan helvatin hieno räppäilypyörä, vaiks jäähän siinäkin ämmä kotiin...

    Yksi ihan varteenotettava vaihtoehto on kanssa toi Moto Morini Corsaro 1200 Veloce klik, joka tosin uudistui vuodelle 2008 niin, että koneteho laski 20 kaakkia (140->120hp) ja väänto samaten 20Nm (123->105Nm)

    Tossa ne vaihtoehdot alkaa sit ollakin?
    Eihän nuo mainitsemasi aprilia ja moto morini ole ilmeisesti oikeasti vaihtoehtojakaan fz1:lle. Aprilia näytti supermotolta ja moto morinissa joutuu myös jättämään rouvan himaan. Moto morinit taitaa muutenkin pyöriä ihan eri hintaluokassa kuin trumpat ja yamahat. Luonnetta varmaan löytyy sitten ihan eri tavalla kuin alkuperäisissä vaihtoehdoissa. Aprilia Tuono, bmw k1200 r, r1200r, buel lightning, ducati monster, honda cb1000r, kawa z1000, ktm duke, b-king, bandit 1250 ja ehkä guzzin 1200 sport ja jammun mt-01. Onhan tuossa noita vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon. Minun kohdallani tuo lompakon rajallisuus rajoittaa harrastamista No, minulla on tuolla tallissa vielä -07 fz1s, ei muuta kuin koeajamaan ja ostamaan pois
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  29. #29
    Pistetään nyt tännekin tämä ellei ole jo ollutkin. S3:ssa oli sitten slipari, muut vakioita.

    Teho
    Vääntö
    Koko juttu.
  30.  
  31. #30
    Alkuperäisen kysyjän pitää kyllä ensin hahmottaa itselleen, mitä haluaa. Eihän noi pyörät ole edes alkuunkaan toistensa vaihtoehtoja. Moottorit on kuin vastakohdat kuten moni on vahvistanutkin.

    Koeajon jälkeen jompikumpi tippuu kyllä, on ne niin erilaisia.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen