Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Olisiko teillä mitään hyviä ideoita/käytännön kokemuksia rusteisen tankin puhdistuksesta ?
  2. #2
    pistä hakusanaksi "ruosteen"
    osio: MP-talli
    ja täppä "vanhemmat"
    niin tulee aika monta triidii
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3
    sitruuna happo - huljutus - uudestaan...
    <a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
    VTR 1000f FireStorm</a>
    Suzuki DR-Z 400 SM
  4. #4
    Siruunahappoa minäkin suosittelen ja 20% seos ja annat seistä useita päiviä ja neutraloit vaikka konetiskiaineella.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  5. #5
    Ja sitruunahappoa saa apteekista.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  6. #6
    Ei käytännön kokemusta
    Oksaalihappoa ainakin käytetään ruosteen poistossa.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  7. #7
    Kiitoksia vinkeistä, koitetaan noilla eväillä
  8. #8
    En kyllä itse saanut sitruunahapolla kovin hyvää tulosta, ruostetta lähti mutta ei läheskään kaikki. Olen tässä ajatellut että kun jaksan niin sisäpinnoitan tankin, siihen löytyy erinäisiä tököttejä kuulemma. www.vmpk.fi löytyy lisätietoa keskustelufoorumeilta.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  9. #9
    Itselläkin oli vanha kevari jossa oli tankki ruosteessa ja bensafiltteri tuppasi menemään tukkoon välillä. Varsin vittumainen ongelma mutta mistä tuo ruostuminen alunperin lähtee ja miten voin ennaltaehkäistä ettei varmasti lähde ruostumaan?
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  10. #10
    Kaveri kertoi, että sitruunahappo yhdistettynä pussilliseen muttereita olisi lyömätön konsti; mutterit ja happo sisällä, kun huljuttelee oikeen kunnolla ja jättää sitten muhimaan hetkeksi aikaa niin pitäisi lähteä kovimmatkin ruosteet..

    Edit: Mä olen aina kuvitellut, että ruostuminen lähtee bensan sekaan kondensoituneesta vedestä. Eli tankki täyteen ennen säilytystä ja muutenkin kannattaisi minimoida tyhjällä tankilla seisottaminen vaihtelevissa lämpötiloissa.



    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  11. #11
    Joo, sisäpinnoitukseen löytyy ainakin tälläistä: http://www.mobitive.com/tsmc.html
    Itse käytin tuota, siinä on vaan maltettava tehdä ohjeiden mukaan niin hyvä tulee, etenkin itse pinnoitteen levityksessä on tankkia pyöriteltävä aika kauan jotta aine menee joka paikkaan. Ollut nyt vuoden verran ja ei merkkiäkään pinnoitteen irtoamisesta tms. Suosittelen
  12. #12
    Por 15 on erinomainen. Jos ostaa starter kitin niin liuotinpesuaine ja ruosteenestoaine mukana. Olen useamman tankin tehnyt ja kyllä hyvä tulee. Jos pahasti ruostunut niin voi muttereita heittää ruosteenpoistoaineen kanssa ja huljutella.
    Jensen.
  13. #13
    Mitäs nuo aineet mahtaa maksaa?
    Siis tuo Por15
  14. #14
    Muistaakseni 65 euroa + postikulut. Sisältää kaikki tarvittavat aineet. http://koti.mbnet.fi/kmark/p15/s_kit.htm Por 15 sealer ja liuotinpesuaine ja sitten ruosteenestoaine. Olen tehnyt useamman tankin hyvin tuloksin. Kreemi on toinen ja vissiin vähän huokeampi ja sitä myy vaikkapa TMG Vaasassa. http://speedsupplies.com/sscateg....All.htm



    Jensen.
  15. #15
    Joskus suosittivat noihin vanhoihin ei-katti-pyöriin, että laittaa lyijyhauleja tankkiin, minkä jälkeen ankaraa ravistusta. En tiedä toimiiko, mutta ainakin kuulostaa siltä..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  16.  
  17. #16
    Sinkitys.

    Bilhelvete myy fosforihappoa litran pullossa, olikohan jotain 6 euro litra. Se on tehokas ruosteen irrottaja ja samalla passivoi ruosteen pintaa vaikka ei käsittelisikään muuten. Sinkittämällä saa varsin oivan ruostesuojan kun tankki on samalla allas ja anodi. Tankinreiästä sinkki anodi sisään +napaan kytkettynä, tankki miinusnapaan.. yllä on hyvät ohjeet linkkinä.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.