Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 231:sta
  1. #31
    BTW! Ootteko kokemusta tästä mopottimesta omaavat huomanneet mitään dramaattista eroa bensoissa? Elikkäs kumpaa ootte tankkiin laittaneet 95:sta vai 98:ia? Ite oon ainakin kotilossa huomannu et ku laitan ysivitosta nii tyhjäkäynti rupee seilaamaan ihan mis sattuu. Onks täs ceepparissa huomattavis jotain tän tyylistä?
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  2. #32
    Käyttöohjekirjan mukaan (niin, kuka sitä lukee) kilocebarin pitäisi käydä ja kukkua jo 91-oktaanisella => ei taida olla vakiossa mitään hyötyä käyttää ysikasia..

    Kun oktaanitarve on noinkin alhainen, niin syttypyörän vaihdolla ja 98:lla vois oikeesti saada jotain muutosta aikaan, ainakin noin teoriassa *
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  3. #33
    Nyt kävin hakemassa beibin pois liikkeestä seisomasta. Aivan uskomattoman hauskaa tuo ajaminen näin muutaman vuoden tauon jälkeen! Pikkaisen oli hakemista parissa ekassa kurvissa mut kyl se siitä sit lähti menemään. Ja luulin et olis ollu raskaampi käännellä kun sitä mieltä suurin osa on mut yllätyin positiivisesti * *Koelenkillä kun en muuta kun testannut että laatikko toimii (oli vähän ankea ja kylmä ilma silloin) mutta hienosti taittui tuo taajama-ajo Vielä kerkiän käydä suhauttamassa pienen lenkin ennen kun aurinko menee maate



    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  4. #34
    Onnea valinnalle, se on hyvä matkajuhta
    Ei se oo oikein missään hirveen hyvä mutta eipä se ole huonokaan.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  5. #35
    Lainaa (Japeli @ Maalis. 31 2008,17:46) kirjoitti
    Nyt kävin hakemassa beibin pois liikkeestä seisomasta.
    Ehdit Japeli ensin, mun oma seisoo vielä liikkeessä.. perhanan kevätflunssa, kun ei uskalla lähteä vielä *

    Saman minä huomasin koeajolla, se mitään raskas ole mutkiin käännellä, mutta hidasajossa painon kyllä huomaa. Tietty omallakin massalla on varmaan vaikutusta tossa mutkasta toiseen taittelussa, eli ei kukkakepeille * Saas nähdä miltä alkaa tuntumaan pidemmässä juoksussa..
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  6. #36
    Huomasin pientä säksätystä varsinkin kun laittoi pienimmillä vaihteilla vähän enempi hanaa vaik huoltokirjassa seisoo et ketju+kiristin ja rattaat ja ketjut on vaihdettu 2500km sitten Ovatkohan jotenkin asentaneet huonosti... Tarvii käydä huomenna Takatalolla ja sanoa tästä. Vai onko tuo sen arvoista? Millaista ääntä pyörä pitää kun nokkaketju on päin persettä? No en siitä nyt jaksanut niin kovasti välittää ku oli niin pirun hauskaa ajella mutta kuitenkin... Onneksi on kuitenkin tuo kuluttajatakuu
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  7. #37
    Lainaa (Japeli @ Maalis. 31 2008,21:06) kirjoitti
    Huomasin pientä säksätystä varsinkin kun laittoi pienimmillä vaihteilla vähän enempi hanaa vaik huoltokirjassa seisoo et ketju+kiristin ja rattaat ja ketjut on vaihdettu 2500km sitten * Ovatkohan jotenkin asentaneet huonosti... Tarvii käydä huomenna Takatalolla ja sanoa tästä. Vai onko tuo sen arvoista? Millaista ääntä pyörä pitää kun nokkaketju on päin persettä? No en siitä nyt jaksanut niin kovasti välittää ku oli niin pirun hauskaa ajella mutta kuitenkin... Onneksi on kuitenkin tuo kuluttajatakuu *
    Ei tuo mylly nyt ihan äänetön ole, jos hieman lonksotaa niin aina parempi huolestuisin ennemmin jos kone on täysin hiljainen.

    Jos tosin säksätys sellasta vihaista rällätystä niin sitten se on se ketju joka vaatii kiristystä/vaihtoa tai venat säätöä.



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  8. #38
    Lainaa (Japeli @ Helmi. 19 2008,13:27) kirjoitti
    Noniin eli ostin juuri -97 vuoden tonniäffän mittarissa 51tkm ja nyt kyselisin mielipiteitänne ja kokemuksianne pyörästä. Itse kun olen kaikenlaisia palstoja ja foorumeita selaillut läpi niin ainakin tuo nokkaketju ja kiristin ovat olleet pääosassa mutta muuten pitäisi olla idioottivarma tekniikka vai? Itselläni on vielä alle 25 vuotta lasissa ja aika aloitteleva motoristi olen mutta kokemuksia loytyy lähinnä piikkisistä ja pienemmistä aprilioistakin vähäsen. Pyörän käyttötarkoitus on lähinnä matka-ajoa mutta todennäköisesti myös liikuskelen paljon kaupungissakin. Ainakin ajoasento tuntui istuvalta ja emäntä kehuskeli matkustajan tiloja. Ennen valintaa käytiin kokeilemassa mm. XX:sää, GSX 1100G sutsukia ja 1200 bandiittia eli teinkö nyt tyhmästi kun tuon menin ostamaan? Kiitoksia mielipiteistänne jo etukäteen!
    Onnea kunnon pyörän oston johdosta!

    Itelläni on jo 5 honda takapuolen alla ja niistä 3 ollut cbr 1000 -91 -99 ja juuri 2kk sitten ostin 1994 mallisen cbr 1000f jolla oli jo ajettu 109 000km, no venttiilithän siinä nakutti niin lujaa, jotta het ku traktori ois käynyt, mutta....

    käynti Honda huollossa, jossa säädettiin venttiilit ja laitettiin jako kohtiilleen yms.. perushuolto ja täytyy sanoa, että käy tällähetkellä paremmin kun viimevuotinen -99 mallinen jolla oli ajettu vain 60 000km!

    Eli mun kokemuksen perusteella näistä pyöristä, niin en ihan heti merkkiä vaihda, enkä myöskään mallia, tosin se täytyy sanoa, että toissavuonna omistin honda xl 1000 varaderon -01 ja se oli mahtava matkapyörä ja vääntävä v2 kone (100hv), eli siinä jollekkin hondamiehelle hyvä vaihtoehto matkapyöräksi!!

    honda rules
  9. #39
    Lainaa (Matso @ Huhti. 01 2008,05:38) kirjoitti
    Jos tosin säksätys sellasta vihaista rällätystä niin sitten se on se ketju joka vaatii kiristystä/vaihtoa tai venat säätöä.
    Voi olla et olen vaan vainoharhainen... Se on sellaista ihme tsäkätsäkätsäkä-ääntä minkä tempo ei kiihdy kierrosten mukaan. Ihan kun joku metalliremmi väpättäis tuulessa ja hakkais rytmissä johonkin. Kuullostaa vanhalta Talbot Horizonilta... En usko että se olis kuitenkaan se nokkaketju kun tyhjäkäynnillä käy kuin sveitsiläinen kello ja on tosiaan huollettu sekin tuo parituhatta km sitten. Voi tietty olla että ovat hoitaneet hommansa "vasemmalla kädellä". No enivei huomenna Takatalolle. Takuuseen menee jos jotakin löytyy joten kannattaa ainakin käydä näyttämässä. Hyvin siellä palvelu ainakin pelaa
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  10. #40
    Lainaa (Japeli @ Huhti. 01 2008,16:34) kirjoitti
    Se on sellaista ihme tsäkätsäkätsäkä-ääntä minkä tempo ei kiihdy kierrosten mukaan. Ihan kun joku metalliremmi väpättäis tuulessa ja hakkais rytmissä johonkin. Kuullostaa vanhalta Talbot Horizonilta... *
    Toi kierrosten mukaan muuttumattomuus voisi viitata johonkin muualle, kun moottoriin.. ? Onko toisioketju (eli vetoketju =) oikealla kireydellä? Löysää pitäisi olla rattaiden keskeltä mitattuna pyörä sivutuella 1,5...2,5 cm?

    Onko jollain oikeesti alkanu tonnisesta ketju pitämään ääntä ensin ajossa? Mä olen kuullut että kuussatku cebari pitää ensin ääntä nimenomaan lämpimänä ajossa ja tonninen alottais metelöinnin kylmänä tyhjäkäynnillä?
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  11. #41
    itse ostin viime syksynä -91 90000km ajetun ja mukavat kokemukset on.Tekniikka on varmaa,ainut on tosiaan tuo nokka joka alkaa rallaan 80000km kohilla.Just tosa eilen aloin rattaat ja ketjun vaihtoon,vielä uusi gummi taahe ja etupyöränlaakerit niin odotellen vain ajokelejä sitten.alkaa vuorottelu vapaa ja sitten on aikaa ajella kunnolla.
  12. #42
    Lainaa (Joke @ Huhti. 01 2008,20:20) kirjoitti
    Lainaa (Japeli @ Huhti. 01 2008,16:34) kirjoitti
    Se on sellaista ihme tsäkätsäkätsäkä-ääntä minkä tempo ei kiihdy kierrosten mukaan. Ihan kun joku metalliremmi väpättäis tuulessa ja hakkais rytmissä johonkin. Kuullostaa vanhalta Talbot Horizonilta... *
    Toi kierrosten mukaan muuttumattomuus voisi viitata johonkin muualle, kun moottoriin.. ? Onko toisioketju (eli vetoketju =) oikealla kireydellä? Löysää pitäisi olla rattaiden keskeltä mitattuna pyörä sivutuella 1,5...2,5 cm?
    ...omastani kun vaihoin taannoin ketjut ja rattaat uusiin niin piti oikein säikähtää, että mitenkäs siitä niin hilijanen ja jotenki "notkiampi" muutenki tuli ...ja kuukausi sitä ennen olin teettäny moottorirempan (tai siis tuo ketju ja kiristin jutut) + muut säätöhommat kohilleen.

    Säklätys loppu mutta lopullisesti ajonautinto parani kun vaihto ketjut ja rattaat.

    Kannattaa ehkä tarkistaa.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  13. #43
    Lainaa (toimeve @ Huhti. 01 2008,23:09) kirjoitti
    Säklätys loppu mutta lopullisesti ajonautinto parani kun vaihto ketjut ja rattaat.

    Kannattaa ehkä tarkistaa.
    Tänään kun kävin lenkillä niin ekoilla parilla kilsalla ei kuulunu mitään poikkeavaa, mut sit kun olin ehkä n. 30 kilsaa päästellyt menemään niin se ääni tuli taas... Nyt tosin kuullosti sellaiselta rapinalta enemmänkin. Laitoin vauhdissa kytkimen pohjaan ja kaasuttelin niin se rapina kasvoi kaasutuksen mukana Tosiaan vois tuo nokkaketju olla mut perhana soikoon ku se on just laitettu uusiks ja tyhjäkäynnillä ei pidä mitään ääntä... ketjuista tietty kuuluu rahinaa kun ajaa isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla (ja sekin setti on tosiaan vaihdettu pari tuhatta sitten) mut mikäs siellä rahisee kun vauhdissa kaasuttelee tyhjäkäynnillä...??
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  14. #44
    Voisko toi ääni tulla siitä toisesta ketjusta, eli laturin ketjusta? En osaa sanoa alkaako se pitää ääntä kylmänä vai lämpimänä..?

    Haulla löytyi jotain juttuja aiheesta, klik, klik ja klik
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  15. #45
    Lainaa (Joke @ Huhti. 02 2008,22:45) kirjoitti
    Voisko toi ääni tulla siitä toisesta ketjusta, eli laturin ketjusta? En osaa sanoa alkaako se pitää ääntä kylmänä vai lämpimänä..?
    Rapisee kun kone on vähän lämmennyt. Se vois hyvinkin olla tuosta laturin ketjusta kysymys.
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  16. #46
    Lainaa (Japeli @ Huhti. 03 2008,14:49) kirjoitti
    Lainaa (Joke @ Huhti. 02 2008,22:45) kirjoitti
    Voisko toi ääni tulla siitä toisesta ketjusta, eli laturin ketjusta? En osaa sanoa alkaako se pitää ääntä kylmänä vai lämpimänä..?
    Rapisee kun kone on vähän lämmennyt. Se vois hyvinkin olla tuosta laturin ketjusta kysymys.
    moi!

    kyllä se taitas vähän vaikuttaa siltä laturin ketjulta! (tosin ei ole itelläni hondassa ikinä se mennyt, mutta olen kuullut, jotta pitää sellasta kivaa meteliä)

    se olikin sitten vain vähän kovempi homma vaihtaa (tietääkseni)!? minun oletukseni tästä on, jotta pitää moottori laittaa palasiks, mutta ehkäpä joku muu tietää jonkun helpommankin konstin!!!??

    honda rules
  17. #47
    Lainaa (honda1000 @ Huhti. 05 2008,16:50) kirjoitti
    se olikin sitten vain vähän kovempi homma vaihtaa (tietääkseni)!? minun oletukseni tästä on, jotta pitää moottori laittaa palasiks, mutta ehkäpä joku muu tietää jonkun helpommankin konstin!!!?? * *
    Kävitkö Japeli näyttämässä pyörää liikkeessä? Mitä sanoivat?

    Tässä on taas yksi syy ostaa pyörä liikkeestä, kuluttajasuojatakuu on tällaisissa tapauksissa aika yksiselitteinen, liikkeen piikkiin menee *

    Mun koeajo oli parinkymmenen kilometrin luokkaa, silloin ei kuulunu mitään ylimääräistä. Maanantaina pääsee ajelemaan ensimmäisen pidemmän siivun, sitten nähdään (tai kuullaan) löytyykö ylimääräisiä ääniä *
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  18. #48
    Maanantaina meen näyttämään. Se hyvä noissa liikkeissä just on et on sit muutakin kun se perävalotakuu
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  19. #49
    Eilen kävin näyttämässä pyörää liikkeessä ja eivät kuulemma löytäneet mitään epänormaalia rapinaa tai kilinää... Eli olen ilmeisesti vaan vainoharhainen. Toisaalta jos olenkin oikeassa ja jossain vaiheessa jokin paukahtaa rikki niin alkaa varmaan melkoinen sota siitä kuka korvaa ja mitä korvaa. Kun nyt en tästä pyörästä omaa yhtään kokemusta niin kysyisin vielä yhtä juttua minkä tuossa huomasin. Eli onko normaalia et lämpömittari ei oikeen pysy tasaisissa lukemissa? Ajossa voi mittari pysyä yleisesti kokoajan noin neljänneksen kohdalla ja taas kun on seisonut pitkään tyhjäkäynnillä niin voi hypätä reippaasti yli puolenvälin. Olen nyt ruvennut syynäämään tällaisia asioita kun vielä on tuo kuluttajatakuu voimassa. En kuitenkaan haluaisi tehdä itsestäni idioottia ilmoittamalla kaiken maailman "vioista" mitkä eivät edes ole millään lailla epänormaaleja
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  20. #50
    juuri noin ittellänikin lämpömittari käyttäytyy. Ei huolta.
  21. #51
    No hyvä niin. En siis aio mennä avautumaan siitä liikkeeseen
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  22. #52
    Lainaa (Japeli @ Huhti. 08 2008,12:09) kirjoitti
    No hyvä niin. En siis aio mennä avautumaan siitä liikkeeseen
    Pitäisikö meidän Japeli törmätä joku päivä jossain, niin voitais verrata ääniä yms ?

    Hain omani eilen liikkeestä pois. Hyvin toimii, mutta akku on aivan valmis, ei ota yhtään virtaa vastaan. Kiva ylläri, kun menin tankkaamaan, sai työntää vaimon kultaisella avustuksella käyntiin. Liike lupasi tilata uuden, pisteet heille.

    Muuten pelaa hienosti, ei mitään ylimääräisiä ääniä ajossa

    Ketjut on aika loppu, huomasin kun nostin ekan kerran keskituelle. Kuuluu naputusta eturattaalta parissa ketjun kohdassa kun pyörittää rengasta kädellä ja kiristyvät (ketjut ja hermot) samalla kohtaa. Onneksi on uusi setti valmiina odottamassa, kun saa vain vaihdettua alle. Lämpömittari seilaa ihan samalla tavalla, kun Japelillakin. Paikallaan ollessa flekti huutaa, vaikka lämmintä ulkona +4. Rauhallisessa ajossa mittari roikkuun ekalla viivalla.

    On se kyllä hieno ajella. Askaisten lenkillä tie oli paikoitellen, kun perunapeltoa, mutta ei sitä kyydissä huomannu. Ja ihan hyvin toi taipuu kaupungissakin, tuntuu vähemmän raskaalle, kun olis kuvitellu. Kone on loistava, vääntöä ja riemua riittää, eikä tarvii turhaan hämmentää vaihteita
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  23. #53
    Mulla on vm. 1990 tonninen cebari, ajettu 120 tkm. Satasessa on vaihdettu ketju ja kiristin. Käy nätisti, ei rämise, tehot tallella. Siisti on vielä päältäkin. Eikä maksanut paljon mitään kun kolme kesää sitten ostin.

    Takajousitus tuntuu olevan melkoisen pehmeä matkatavarat + emäntä päällä ajaessa. Kiristelin säädöt kireimmälle mutta varsinkin motarinopeuksissa täydellä lastilla pohjaa helpohkosti.

    Onko kellään kokemusta takaiskarin vaihdosta kyseiseen mopottimeen?



    CBR 1000 F vm 1990
    KTM EXC 250 Racing 2005 (myytävänä)
    KTM EXC 530 vm 2008
  24. #54
    Lainaa (Joke @ Huhti. 08 2008,12:41) kirjoitti
    Lainaa (Japeli @ Huhti. 08 2008,12:09) kirjoitti
    No hyvä niin. En siis aio mennä avautumaan siitä liikkeeseen *
    Pitäisikö meidän Japeli törmätä joku päivä jossain, niin voitais verrata ääniä yms ?
    Eihän tuo mahdoton ajatus ole. Pitää vaan muistaa jarruttaa ennen törmäämistä ku muuten voi tulla mustelmia Aika paljon turun suunnalla pyörin. Nyt tosin ei löydy innostusta kun makaan pedin pohjalla kuumeessa... Ja kun kattoo ikkunasta pihalle niin innostus ajelemiseen vaan laskee... Mut enivei säädin tyhjäkäyntiä pienemmäksi ja ihan kun tuo (vainoharhaisuuteni tuottama) rapina olisi hiljennyt. Tosin niin siinä viimeksikin kävi että kylmänä rapisi vain vähän, sitten taukosi hetkeksi ja kun oli muutaman kymmentä kilsaa päästellyt niin rapina kuului taas. Ilmeisesti ei sitten kuitenkaan mitään vakavaa ole.
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  25. #55
    Lainaa (Spelaaja @ Maalis. 07 2008,13:36) kirjoitti
    Itellekki eksyi tollanen -98 mallinen talliin joulunpyhien aikaan odotteleen kesää. Tottakai on vähä kaasuteltu ja huollettu viime viikkoina mutta kovastio tekis mieli kokeilee tielle.
    Paikallaan pystyssä pideltynä tuntuu että painopiste ja istumakorkeus on matalemmalla kuin toisessa mopossa (CBR600F -93) ku niiden päällä peräkkäin istuu, mutta huomaa että on raskaampi. Kesällä sitten näkee millanen on ajaa 3 laukun ja emännän kans verrattuna tohon kusiaseen 1 laukulla varustettuna. Jos "huono" tuuri käy niin molemmilla voi ajella vaikka vuorotellen. Ostakaa joku toi 600F pois seisomasta tallista ja näyttämään sille lisää maantietä.... *
    moi!

    hieman voisi ehkä kiinnostaakkin tuo sinun 93 mallinen 600cbr!!

    emännälle nimittäin etsiskelen pyörää!!!

    laitas mulle vähän lisätietoja ja hintaa siitä pyörästä!!!


    juha.linna@netikka.fi

    honda rules
  26. #56
    Tänään pääs aloittaa kauden ja korkkaamaan "uuden" pyörän.
    Vähä erilainen ku toi 600 cebari, paljon vakaampi ja rauhallisempi ajettava maantiellä, varmaan johtuen painosta. Suurempi vääntö helpottaa 2 päällä ajamista ja ohituksia.
    Sellasen huomion tein ettei jaloille ole korkeussuunnassa niin paljoa tilaa kuin 600 ainaki mitä muistelen. Ei polvet mene tankin upotuksiin vaan tulevat tankin sivuille, pituuttakaan ei oo ku 186cm. Pitää vissiin rueta ettii jalkatappien siirtosarjaa. Vakio plexi vaikutti aika hyvältä, jos menee kyyryyn niin tuuli menee yli. Taas sellasessa rauhallisessa matka-ajossa toinen käsi tangossa kiinni ja selkä suorana niin tulee suoraan rintaan joten hiljaista matkustamista
    Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!

    Honda CBR600F -98
    ex-Honda CBR1000F -98
    ex- Honda CBR600F -93
  27. #57
    Nyt on pyörä liikkeessä. Saavat sitten ihmetellä että mistäs rapina johtuu. Nyt kun vihdoin kuulivat äänen itse eivätkä vaan pitäneet mua vainoharhaisena niin sanoivat ettei itsekkään oikeen pidä moista ääntelyä normaalina. Loppujen lopuksi mulle on ihan sama mitä joutuvat tekemään kunhan A) Ääntely loppuu, B) Saan pyörän pian takaisin persiin alle ja C) mun ei tarvitse oman kukkaron nyörejä venyttää
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  28. #58
    Ensimmäinen pidempi lenkki takana matkalehmällä. Reilut 230 km tuli ajeltua kaksipäällä ja kolme laukkua kiinni. Sivulaukut (Hebco&Becker junior) ei tunnu missään, hiukan huomaa kiihtyvyydessä kutosella, mutta muuten ei mitään vaikutusta. Tälläkertaa oli kiinni alkuperäinen plexi, toimii touringia paremmin suomalaisissa nopeuksissa. Takapään säätöjä ruuvasin ennen reissua, vaimennus tiukimmalle ja esijännitys toiseksi tiukimmalle => menee tosi hienosti kaksipäällä

    On se kyllä hieno toi kone! Vääntöä niin, että kuorma päällä voi huoletta ohitella rekat kutosella, jos tulee kiire niin pykälää kahta pienemmällä lähtee todella iloisesti. Siitä miinusta, että luonne on hiukan tasapaksu; tasainen väätökäyrä, eli mittari kyllä kiipeää mutta ei tunnu niin nopealle. Ääni on aika kiva, kun siihen tottuu, kuullostaa isolle pyörälle. Ei mitään ylimääräisiä rapinoita *koputtaa puuta*

    Sivutuuli tuntuu nakupyörään tottuneesta vähän kummalliselle, tätä ajetaan suoraa tietä kallellaan, kun tuulee. Rekkojen yms. ilmavirtauksia ei juuri huomaa, siinä varmaan pyörän paino tuntuu. Paikallaan painon huomaa, mutta yllättäen liikkeessä ei. Taipuu mutkiin hienosti, ei mitään tietoa raskaudesta mutkateillä! Vissiin pyörä ja mies samaa kaliiberia

    Kulutus oli kuorma päällä 6,5, normaalia? Nätissä ajossa ilman laukkuja vei 5,8, pyörä siis 1991 mallia. Ketjut on menossa vaihtoon ja kaasarit synkkaukseen, saattaa luvut vielä hiukan tippua huollon jälkeen..
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  29. #59
    Viime viikolla mittasin kulutuksen ja näytti 6.1. Ilman laukkuja ja enimmäkseen 1-päällä kaupungissa.
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (jarijii @ Huhti. 28 2008,22:47) kirjoitti
    Lainaa (Japeli @ Huhti. 24 2008,16:57) kirjoitti
    Nyt on pyörä liikkeessä. Saavat sitten ihmetellä että mistäs rapina johtuu. Nyt kun vihdoin kuulivat äänen itse eivätkä vaan pitäneet mua vainoharhaisena niin sanoivat ettei itsekkään oikeen pidä moista ääntelyä normaalina. Loppujen lopuksi mulle on ihan sama mitä joutuvat tekemään kunhan A) Ääntely loppuu, B) Saan pyörän pian takaisin persiin alle ja C) mun ei tarvitse oman kukkaron nyörejä venyttää *
    villi veikkaus että tuo rapina (näin kuulematta) kuuluu laturista
    josta on mennyt/menossa laakeri,jos näin on se on helppo nakki
    korjata,vastaisuudess (kun takuu loppuu) vie sinne Piihovin ABC
    viereen tohtorille (Olli Reiman) se on spesialisi noihin omituisiin
    vaivoihin.
    Tarkoitus kyl olis et se menis nyt suoraan tähän takuuseen tuo vaihto kun kuitenkin on ihan selvästi menossa pian ja en kuitenkaan silloin kaupantekohetkellä ollut ostamassa mitään tikittävää aikapommia. Sanoivat että pitää mukamas niin pientä rapinaa että katotaan nyt tehdäänkö sille yhtikäs mitään. Ja nyt kun lauantaina hain sen pois tsekkauksesta niin en tiiä mitä olivat mahtaneet tehdä nimittäin siinä parinkymmenen kilsan lenkillä minkä sen jälkeen kävin heittämässä niin ilmaantui pari uutta juttua. Eka oli se että pyörä alko pitämään sellaista ihme vinkunaa. Siis sellaista korkeaa ääntä mitä jotkut vanhat telkkarit yleensä pitää. Ja sit en saanu ladottua välillä pienempää vaihdetta silmään!? mitä per****ttä!? Vasta kun olin pysähtynyt valoihin tai risteykseen niin paikallaan kun liikkuttelin edestakaisin niin sain vaihteet vaihdettua mutta vauhdissa en. Ei siis joka pysähdyskerta tehnyt tätä mutta pari-kolme kertaa juu... Minkäköhän perkeleen ovat mulle myyneet? Ja tietty kun näistä menen paukuttamaan päätäni liikkeeseen niin todennäköisesti sanovat vain että "no eihän tämä mikään uusi pyörä olekkaan..."

    Reimannilla huollatin piikisen apriliani silloin joskus ja kyllä ihan pätevä kaveri on mut paljonkohan mahtaa tollaisesta hommasta haluta kahisevaa?
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen