Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678
Tulokset 211:stä 230:een 230:sta
  1. #211
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Org!n ja mprengas.fi tarjouksen siivittämänä aloin miettiä oman 1000 CBR:n alle Michelin Pilot Street Radialin tilaamista, vaikka takakumia ei olekaan saatavissa 170 leveänä vaan 180.

    Onkos jollakin kokemusta eli toimiiko / kestääkö kulutusta tuon möhkäleen alla? Etupäähän Cebarissa on hiukan herkkä rengastukselle.

    Mielellään tietysti kuulisi käyttökokemuksia myös yleisesti kyseisestä renkaasta jollakin toisella pyörälläkin. Huippurengastahan tässä ei olla hakemassa ratailuun vaan ihan tavan kumia peruskäyttöön.
    Michelin Pilot Road 3 löytyy 170 leveänä ja se rengas ainakin toimii. Sitten jos haluaa lisää ketteryyttä, eikä tarvi maksimi kestävyyttä, niin Michelin Pilot Power alle.
  2. #212
    etupäähän jos laittaa renkaan missä keskellä pitkittäis ura .jostain syystä herkkä tolle pitkittäis uralle ,helposti voplaa ja kuluu pirullisesti laineille.tulipas vaikeasti mutta toivottavasti ymmärrettävästi.ite todennut kaikilla renkailla että edessä ainakin 3,0 bar niin ollut hyvä. radalle kannatta hiukan tiputtaa
    xx 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  3. #213
    No niin se pitkittäisurahan se juttu olikin kiitoksia vaan. En tuota muistanut aiemmista keskusteluista.

    Laitoin Street Radialit tilaukseen ja katsellaan millaiset ne nyt sitten on.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... Honda CBR1000F -93 & Ford Granada 2.0L -83
  4. #214
    Pitkittäisurattomalla eturenkaalla ei enää vatkannut eli Michelin Pilot Street Radial näyttäisi toimivan CBR:n alla. Liekö sillä myös jotakin tekemistä asian kanssa, että rengashommien ohella Sefotecillä laitettiin uudet laakerit väsähtäneiden tilalle etupyörään
    Mutkaista tietä näkymättömiin... Honda CBR1000F -93 & Ford Granada 2.0L -83
  5. #215
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Liekö sillä myös jotakin tekemistä asian kanssa, että rengashommien ohella Sefotecillä laitettiin uudet laakerit väsähtäneiden tilalle etupyörään
    Voiha sillä olla, ku ei rengas vatkaa ku Irmelin käsi pesofatis.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  6. #216
    Matka vehjes matka renkaat eiköhä sillä tokene.
    This is my KTM. There are many like it, but this one is mine.
    Enduro rescue team
  7. #217
    180/55-17 tuohon nyt ajettelin kokeeksi laittaa. Perhana että oli tiukassa irroittaa tuo pyörän pultti, oli juminut kunnolla kiinni, sai antaa huolella vasaraa. Muistaakseni viimeksi kun käytin takasen irrallaan niin takaisin laitossa oli jotain hankaluutta tuon jarru hässäkän vuoksi. Oliko tuohon asennukseen jokin kikka, jossain tietyssä asennossa rengas takaisin paikoilleen ?
    Honda CBR1000F 1996
  8. #218
    Lainaa V071JAK kirjoitti Katso viesti
    180/55-17 tuohon nyt ajettelin kokeeksi laittaa. Perhana että oli tiukassa irroittaa tuo pyörän pultti, oli juminut kunnolla kiinni, sai antaa huolella vasaraa. Muistaakseni viimeksi kun käytin takasen irrallaan niin takaisin laitossa oli jotain hankaluutta tuon jarru hässäkän vuoksi. Oliko tuohon asennukseen jokin kikka, jossain tietyssä asennossa rengas takaisin paikoilleen ?
    Sama juttu eli uhosin laittavani 170:n, mutta 180 tuli alle tarjouksesta ja hyvin on pyörinyt

    Ei ollut takaisinasennuksessa muuta kikkaa kuin että keskijalalla ollessa sorkkaraudalla ja puupalikalla gummin alta avittamalla piti saada nousemaan rengas suorana ylös. Vähänkin vinossa niin ei tule mitään... putoilee vain ne holkit molemmin puolin vuoron perään lattialle. Hoituu yksinkin, mutta itse hihkaisin naapurin HD-miehen jelppimään kun omat kädet tuntui loppuvan kesken.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... Honda CBR1000F -93 & Ford Granada 2.0L -83
  9. #219
    Hitto kun ei ole hd miehiä naapurissa, no vaimo liivit päällä jelppimään
    Honda CBR1000F 1996
  10. #220
    HD-miehessä on se hyvä puoli, että on oppinut olemaan pyörän vieressä kyykyssä... voi toimia liivivaimonkin kanssa
    Mutkaista tietä näkymättömiin... Honda CBR1000F -93 & Ford Granada 2.0L -83
  11. #221
    Eipä tuo ainakaan huonompaan suuntaan mennyt tuolla 180 leveällä renkaalla. Paljon mukavammin kääntyilee kuin kuluneella 170 leveällä.
    Honda CBR1000F 1996
  12. #222
    Loistava pyörä ajaa myös mutkaa ja kulkee riittävästi, ovat vielä edullisia pärriä uuden tuttavuuden kanssa suuntana ensiviikolla itä Suomi jonne matka muutaman päivän ajoreissulle. Ensin laitetaan Uutta takarenkulaa alle ja virtaa naville. I like.
    blue busa -> black äffä
  13. #223
    Lainaa 12R kirjoitti Katso viesti
    ... virtaa naville.
    Nappasin itse satulan alta takavalolle menevältä liittimeltä. Liitin auki, johdon päät sisään ja liitin kiinni. Naviin tulee virta aina kun napsaisee valot päälle. Kolmas kesä menossa tuolla virityksellä.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... Honda CBR1000F -93 & Ford Granada 2.0L -83
  14. #224
    Maanantaina sitä ollaan sitten cebaristi, jollei ihan ihmeitä tapahdu. 11 vuoden ajotauon jälkeen.
    Vuosimalli 1990, uutta mallia, mittarissa 70 000km joka noin kuvien pohjalta saattaa olla jopa ensimmäinen kierros. Jakopää ei kuulemma paljoa rallata, ja pyörä on pirun siisti. Tehoputki. Jos halvalla keväällä lähtisi jostain niin alkuperäiset putket voisin siihen hankkia. Tykkään kahdesta pöntöstä.

    Blackbird mulla oli kauan sitten, ihan niitä ensimmäisiä malleja, täysin vakio. Olihan se Kawojen jälkeen kun olisi sähkömoottorilla ajanut. Kulki joo, mutta mitään ei kuulunut eikä mikään värissyt. Vauhdin kasvun huomasi lähinnä nopeusmittarista ja tuulenpaineesta, ei muusta. Että siinä mielessä tehari voi olla hyvä.
    Jos on pyörä jolle lisämeteli tekee hyvää, niin se on Honda

    Sitten oli yhtenä kesänä 1988-mallin CBR 1000 F vuokralla Turusta kaksi viikkoa. Se vanha malli on sinivalkoisena hyvän näköinen. Matkaa sillä teki mukavasti, ajoin sillä päivässä Muoniosta Joensuuhun.
    Muistelen, että visiiri oli vähän matala, pitkä kun olen. Niska vähän väsyi siihen suoraan ilmanpaineeseen.
    Blackbirdillä oli kyllä kiva ohitella, point and shoot. Ei tukoksi jääty vastaantulevien kaistalle.

    Itselle cebari tulee lähinnä rauhalliseen cruisailuun pääkaupunkiseudulla, ja sitten linjalle Helsinki-Joensuu muutaman kerran kesässä. Tuskin viittä tonnia tulee kilsoja vuoteen.
    Viimeksi muokannut: Zen; 28.09.2017 klo 23:02.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  15. #225
    Joo, kyllähän a avarampi ränni pöödissä on paikallaan Vaikkei nyt paikat putoo hampaista, nii ainaki kuulee kun moottori pillastuu
  16. #226
    Valmistelin pyörää talliin, niin huomasin että bensahana kusee. Vuoti ihan tip-tip-tip vauhtia.
    Tankki irti, hana irti ja tein käyntikortista uuden tiivisteen siihen. Pitää toistaiseksi.
    Bensamittarin johdossa ei ole liitintä. Siihen täytyy tehdä liitin että saa tarvittaessa tankin kokonaan veks.
    Venttiilit säädän seuraavaksi, kunhan saa inspiraation.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  17. #227
    Stormilta saatavissa hanan korjaussarja.

    Edit: Piti lisäämäni, että oman pyörän vuotavasta hanasta irrotettu jousi oli selvästi kuolleentunut ja kalvo vetelä kun vertailin uusiin.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... Honda CBR1000F -93 & Ford Granada 2.0L -83
  18. #228
    Hakekaa nyt joku toi tuolta pois. Vaikuttaa todella hyvältä yksilöltä ja edukas:

    https://www.nettimoto.com/honda/cbr/2205093

    Jos käy ja kulkee hyvin, niin take it home. Niin ja joo, ei ole mun tai tutun
    Sitä ihmettelin kovasti omassa cebarissani, ettei bensamittarin johdossa tankille ole liitintä vaan se on yhtä johtoa.
    En tiedä, onko vakio-ominaisuus. Liitin siihen täytyy tehdä apicoilla, että saa tankin kunnolla nostettua pois.
    Sitten siellä tankin alla oli joku ihme staga, sellainen tanko joka liitti tankin venttiilikoppaan. Poistin heti tarpeettomana. Jep, Stormilta saa tota korjaussarjaa. Ensi kesän juttuja, jos toi mun DIY-tiiviste alkaa vuotaa.
    Pyörä seissyt todella paljon ikänsä aikana, niin tiivisteet on mitä on. Öljyt tuntuvat pysyvän sisällä, eikä savuta.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  19. #229
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Hakekaa nyt joku toi tuolta pois. Vaikuttaa todella hyvältä yksilöltä ja edukas:

    https://www.nettimoto.com/honda/cbr/2205093

    Jos käy ja kulkee hyvin, niin take it home. Niin ja joo, ei ole mun tai tutun
    Sitä ihmettelin kovasti omassa cebarissani, ettei bensamittarin johdossa tankille ole liitintä vaan se on yhtä johtoa.
    En tiedä, onko vakio-ominaisuus. Liitin siihen täytyy tehdä apicoilla, että saa tankin kunnolla nostettua pois.
    Sitten siellä tankin alla oli joku ihme staga, sellainen tanko joka liitti tankin venttiilikoppaan. Poistin heti tarpeettomana. Jep, Stormilta saa tota korjaussarjaa. Ensi kesän juttuja, jos toi mun DIY-tiiviste alkaa vuotaa.
    Pyörä seissyt todella paljon ikänsä aikana, niin tiivisteet on mitä on. Öljyt tuntuvat pysyvän sisällä, eikä savuta.
    Se tanko on sielä sitävarten että saa tankin näppärästi tuettua yläasentoon esim kaasareita synkatessa
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MK-MNE-N-PL-S-SK-SLO-SRB
  20.  
  21. #230
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Se tanko on sielä sitävarten että saa tankin näppärästi tuettua yläasentoon esim kaasareita synkatessa
    Kaiken maailman hifistelyitä näissä Hondissa.
    Jos kaasareita haluaa balansoida, niin laittaa sinne sitten jonkun muun minkä tahansa pönkän.
    Mulle on tärkeää että tankin saa tarvittaessa irti pois helposti. Tulppien kärkivälit ovat tärkeät että ne ovat ohjearvon alarajalla, muuten CDI rasittuu turhaan ja voi palaa pyörässä kuin pyörässä. Mieluummin aina liian pieni kuin liian suuri kärkiväli, se on sytkälle helpompi ja virtaakin kuluu vähemmän.

    Ton nokkaketjun voisi tuohon vaihtaa/vaihdattaa jossain vaiheessa. Ei se mikään äänekäs ole kylmänä ja kuumana ei kuulu mitään, mutta kuitenkin. Kustannuksista ei ole mitään hajua jos homman teetättää jollain, enkä tiedä kuka tekee. Se äänilähde voi olla kyllä ilmeisesti se startterinkin ketju.
    Eturattaan ajattelin vaihtaa piikin isompaan. Ostinkin jo. Vääntöä on kuin pienessä kylässä, yksi piikki lisää voi toimia ihan hyvin.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678