• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hälyyttävä jarrulevylukko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja busai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Osaisiko joku suositella hyvää/toimivaa jarrulevylukkoa hälyllä,mistä sais ostettua/tilattua noin 50-150e hintaan?

Älä ainakaan hanki xena merkkistä hälyttävää jarrulevylukkoa, omasta hajosi yhdenkesän käytöllä jarrulevyn havaitseva anturi, jolloin koko kapistus soi kokoajan... auki tai ei.
ghostface.gif

Ja mulla ollut Xena käytössä kaksi kesää. Joka kerta kun mopo on parkissa vaikka kaupan pihassa 10 min, lukko on kiinni ja aina omalla parkkipaikalla. Eikä kertaakaan ongelmia... Että se siitä yleistyksestä
smile_org.gif

edit: ja ei hälyyttele turhia, jos viitsii katsoa, että patterit on iskussa.

xena toimii, jos ei toimi niin maahantuoja vaihtaa.

omassa xenassa oli vikaa myös, eli ulisi milloin sattuu.
mutta sain sen vaihdettua uuteen eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia

Mulla kanssa xena ja heti uutuudeltaan antoi vikahälytyksiä.Hyvin harvoin kehtaa laittaa paikalleen kun vonkuu jatkuvasta.Viisainta ottaa paristot pois niin herkii vinkumasta ja vonkumasta.

Joskus lomareissulla oli tuollainen lukko/hälytin vuokrapyörässä. Kanariansaarilla tahtoo tuulla hieman (vikahälytyksiä) ja tuon systeemi alkoi kyllä syödä hermoja rotan lailla. Ei tarvinnut ostaa kotona samanlaista. En tiedä kylläkään minkä merkkinen lukko oli.

Ja lisää negatiivista kokemusta Xenasta:
Mulla oli muutama kesä sitten tuommonen. Kastuttuaan kerran ei koskaan enää toiminut niin kuin sen pitäis(eikä hyvin sitä ennenkään). Hälytteli vähän väliä ollessaan penkin alla ajon aikana, joka oli varsin noloa, esim. kaupungilla ajellessa. Paikalleen ja irti sitä ei saanut ilman ujellusta. Mutta varsin sitkeä oli, sillä kiusasi mua vielä ollessaan kellarissamme hyllytettynä. Vähän kun liikautin säilytyspussia, missä lukko oli, niin johan alkoi taas kitisemään. Vasaralla tuo sitten hiljeni. Lopullisesti.
tounge.gif
mad.gif
tounge.gif

Eikös Abus valmista nykyään myös vastaavaa kapistusta? Onkohan yhtään parempi...
nixweiss.gif

Ja lisää negatiivista kokemusta Xenasta:
Mulla oli muutama kesä sitten tuommonen. Kastuttuaan kerran ei koskaan enää toiminut niin kuin sen pitäis(eikä hyvin sitä ennenkään). Hälytteli vähän väliä ollessaan penkin alla ajon aikana, joka oli varsin noloa, esim. kaupungilla ajellessa. Paikalleen ja irti sitä ei saanut ilman ujellusta. Mutta varsin sitkeä oli, sillä kiusasi mua vielä ollessaan kellarissamme hyllytettynä. Vähän kun liikautin säilytyspussia, missä lukko oli, niin johan alkoi taas kitisemään. Vasaralla tuo sitten hiljeni. Lopullisesti.
tounge.gif
mad.gif
tounge.gif

Eikös Abus valmista nykyään myös vastaavaa kapistusta? Onkohan yhtään parempi...
nixweiss.gif
Lisää huonoja kokemuksia  
mad.gif

Yhtenä kesänä tultiin leirintäalueelle melko myöhään (olisko ollut tuossa 11-12 aikaan).laitoin xenan jarrulevyyn kiinni ,niin laite ei mennyt kunnolla lukkoon,eikä sitä saanut irti jarrulevystä
mad.gif

Laite rupesi tietenkin huutamaa  
mad.gif

Seuraavana aamuna  piti särkeä lukko että sain sen pois.Hommasin kunnon hälyttimen ,niin sen lälkeen ei ole ollut ongelmia
buttrock.gif

Näitten perusteella en ainakaan xenaa hommaa,onks mitään merkkiä/mallia mikä ei hälyyttele turhia ja olis muutenkin positiivisia kokemuksia.

Xenan toiseksi järein malli ollut nyt puolitoista kautta käytössä, eikä havaintoa ensimmäisestäkään virhetoiminnosta. Vastannut täysin odotuksia.
smile_org.gif

Xena xn-15 ollut noin kuukauden verran käytössä eikä mitään ongelman tapaistakaan ole ollut. Hälyttää melko herkästi ja ainuttakaan virhehälyä ei ole ollut. Eli toistaiseksi vain ja ainoastaan positiivisia kokemuksia laitteesta. Myyjä muuten sanoi, että kannattaa putsailla sitä peilipintaa aina välillä sillä, jos se likaantuu (sateen, pölyn yms. takia) niin se alkaa piippaileen turhaan. Piippaileen alkaa myös, kun patterit alkaa oleen ehtoopuolella.

Tuommoisen ABUS hälyttävän jarrulevylukon hain Heinolta ja on osoittautunu
ihan käteväksi käyttää ja ei ole itsekseen kertaakaan hälyttänyt. Ainoastaan kun olen kokeillut liikuttaa pyörää tms. niin on mennyt hälyt päälle. Mukana tulee suojapussi, omaan pyörään mahtuu satulan alle kulkemaan. Kun laittaa alaosaan levyä kiinni, niin ei ole vaaraa unohtamisestakaan, hälyttää ennen kuin ehtii kolista.

Täälläkin Xena.

Plussaa se että on tosi murtovarma.

Miinuksena se häläripuoli. Huusi niin s**tanasti aina kun joku hyttynenkin lensi ohi ja joskus (lue: usein) ilman syytä.

Nyppäsin lopulta pariston pois kun vedin herneet. Hyvä lukko nyt.
wink.gif

Xena on mullakin, eikä ole kuin hyviä kokemuksia kauden alusta (1kk). Olen pitänyt levyn alaosassa niin ei piipitä ohjeiden mukaan niin helpolla (levyn yläosassa herkimmillään kait).

Pois ottaessa yleensä piipahtaa kerran ennen kuin sen kerkiää saamaan pois, mutta samanlaisen piipahduksenhan se pitää kun tuon kiinnikin laittaa (aktivoituessaan), ei ole haitannut... Tarvii vaan treenata jossain syrjemmällä että miten se otetaan irti, oli alkuun kauheaa ropeltamista kun sitä täytyy avainta vääntäessä hieman liikauttaa levyssä jotta salpa aukeaa. Ilman hälyä en kyllä enää pyörää pitäisi enkä noiden ilmoiteltujen pyöränpöllimistapausten (ZZR ja GSX-threadit) ilman ylimääräistä lukkoa, useimmat ohjauslukot kun aukeavat kun kovasti vääntää tangosta käsin tahi jaloin.

Edit: Hintahan oli jotain 80€.

Back