Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 204:sta
  1. #91
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti

    Kyseessä siis K100 vm. 86.
    Lienee helpointa pysyä vakioreleessä ja asentaa ne lisävastukset ledien rinnalle.
    Jos ne läpättää liian tiheään ledillä mutta toimii hehkulla niin vastusta ei ole tarpeeksi.
  2. #92
    Asennettiin tuossa kaverin kanssa Kawaan Rizoman Zero 11 -malliset ledivilkut. Jokaiseen vilkkuun lyötiin perään paketeissa tulleet kahdet vastukset ohjeiden mukaisesti (sähkötietämys huono joten oletan niiden olevan vastuksia) ja näiden kanssa vilkut toimikin hienosti ja vilkuttivat oikeaan tahtiin. Paitsi sitten kun lyötiin hätävilkut päälle. Ne kerran välähti, mutta sitten ei eloa. Ovatko vastukset liian tehokkaita, vai tehottomia? Nyt jälkiviisaana lueskelin, että pelkällä releellä olis päässyt helpommalla? Voiko sen heittää vielä perään ja olettaa että kaikki toimii kuten pitää, vai pienentääkö vastukset sitten jo liikaa virtaa?

    Toivottavasti ei tullut mitään ihan typeriä kysymyksiä. Tuo sähkö tuntuu olevan aina jotenkin hepreaa meikälle
    Kawasaki Z750 -08

    http://taajuuskorjain.pic.fi/
  3. #93
    Lainaa Taajuuskorjain kirjoitti Katso viesti
    Asennettiin tuossa kaverin kanssa Kawaan Rizoman Zero 11 -malliset ledivilkut. Jokaiseen vilkkuun lyötiin perään paketeissa tulleet kahdet vastukset ohjeiden mukaisesti (sähkötietämys huono joten oletan niiden olevan vastuksia) ja näiden kanssa vilkut toimikin hienosti ja vilkuttivat oikeaan tahtiin. Paitsi sitten kun lyötiin hätävilkut päälle. Ne kerran välähti, mutta sitten ei eloa. Ovatko vastukset liian tehokkaita, vai tehottomia? Nyt jälkiviisaana lueskelin, että pelkällä releellä olis päässyt helpommalla? Voiko sen heittää vielä perään ja olettaa että kaikki toimii kuten pitää, vai pienentääkö vastukset sitten jo liikaa virtaa?

    Toivottavasti ei tullut mitään ihan typeriä kysymyksiä. Tuo sähkö tuntuu olevan aina jotenkin hepreaa meikälle
    Kannattaa heittää sinne Kellermannin yleisvilkkurele, niin silloin voi ne vastuksetkin sinne jäädä.
    Tuo yleisvilkkurele toimii niin ledeillä kuin perinteisillä vilkuilla, tehoalue 1-100W
    Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18

    Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
  4. #94
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Niin tai ostaa ebaysta plug and play led-rele, kellermanin releessä saat tehdä omia kivoja liitoksia.
    http://item.mobileweb.ebay.co.uk/vie...id=32459696422
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  5. #95
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Niin tai ostaa ebaysta plug and play led-rele, kellermanin releessä saat tehdä omia kivoja liitoksia.
    http://item.mobileweb.ebay.co.uk/vie...id=32459696422
    Kiitos vinkistä, meni tilaukseen. Toivottavasti sopii pikkuninjaan :-)
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  6. #96
    Tuntuu et tää ledilänkyttimien asentelu-thredi nousee aina kevään alussa haudastaan. Tällä kertaa allekirjoittanut nostaa keskustelun talvilevostaan kysymällä: Onko kellään koskaan toiminut tuo Motonetin 5,90€ maksava "elektroninen rele"??? http://www.motonet.fi/fi/tuote/48189...ele-2-napainen

    Pyörässä (2005 R6) oli alunperin ledit takana ja edessä ja homma toimi nätisti ja pyörässä oli alkuperäinen 2-napainen rele. Etuvilkut olivat tosi surkeat mielestäni, joten vaihdoin takavilkut sinne eteen ja taakse vanhan pyöräni halogen-vilkut. Kaikki toimi taas moitteetomasti. Sitten himoitsin ledejä uudestaan taakse ja kipaisinkin motonetistä sellaiset. Asentelu sujui ongelmitta, mutta: Vilkkumistaajuus kasvoi. No eipä hätiä mitiä, vanhoilla lämmöillä motonettiin ja em. vilkkurele taskussa takas hallille. Rele kiinni ja testi. No nyt palaa sitten vilkuttaessa koko ajan. Mutta vain aina sillä puolella kummalle naksauttaa. Ja näyttäs palavan myös vähän himmeemmin kun pitäis. Kävin jo kertaalleen vaihtamassa releen uuten, ei apua.

    Jännitemittarilla sain vilkut toimimaan kytkemällä mittarin 10A läpivirta-asentoon (en tiiä onko oikea termi) ja toisen piikin releen napaan kiinni ja toinen piikki maapisteeseen. Tällöin rele naksuu ja vilkut toimii. Naksunta tosin hidastuu kerta kerralta ja en uskaltanut pitää 5 sekuntia kauempaa mittaria kiinni. Sitten kokeilin samaa temppua hyppyjohdolla eli releen toinen napa maihin. Sulake paloi. Toisen navan maadottaminen ei tuota mitään tulosta. Mittarin tökkääminen napojen väliin saa vilkut palamaan kirkkaammin.

    Antauduin ja ajelin vanhalla releellä, vilkkuu nopeemmin mutta ei haittaa. Nyt oon ruvennu funtsaamaan josko auttais toisenlaisen releen testaaminen vai vastusten juotostelu. Mielessä kävi myös vaihtaa isompi sulake parkeille, mutta riskinä polttimoiden kesto (parkit vilkut yms saman nallin takana) tai sitten hyppyjohto sulakkeella (melko riskaabelia) Tietty vois vaihtaa halogeenit takasin, mutta noitten BA9S-polttimoiden metästäminen ORANSSIN värisinä on melko raivostuttavaa, kirkkaana löytyy jokasesta puljusta.

    Jos iskee idea että "Hei, toi bolttihan on tehny nyt väärin sitä ja tätä ja tollai se toimis varmaan..." niin saa kertoa, minen nyt jaksa
    Jopo, Peugeot Speedfight II LC, Yamaha Thundercat -97, Yamaha R6 -05, Honda Shadow 600 -94 bobber, Yamaha Fzs1000 scrambler

    Rautaan ei rakastuta (that's a LIE!)
  7. #97
    Halvalla saa halvan tuotteen, mutta jos lottonumerot eivät ensi kerralla osu kohdalleen, niin älä murehdi; sentään ei mopo palanut. Ei nimittäin välttämättä ollu edes kovin kaukana.

    Tuo kyseinen "elektroninen rele" taitaa olla jonkinlainen perinteisen vilkkureleen seuraava inkarnaatio, mutta nähtävästi se ei kuitenkaan ole suunniteltu LEDin tyyppisille hyvin pienille virtakuormille. Jos laittaisit perinteiset hehkut tilalle, niin tuo kyseinen malli varmaan toimisi.

    Nuo 2-napaiset releet istuvat aina suoraan akun ja vilkun välissä, eli oikosulkemalla kumman tahansa nastan maata vasten on aivan sama kuin oikosulkisit akun navat keskenään. Ei hirveän fiksua, siis. Se miksi yleismittarin virta-alueella homma "ontui edes jotenkuten" selittyy varmaan jotakuinki näin:
    - Yleismittarin virtamittaus (mittauspiiri tai itse mittaprobet, jos ovat kovin köykäiset) joko tahtomattaan tai tahtoen rajoittavat jonkin verran virran kulkua jolloin sulake ei paukahda,
    i) Oikosulkemalla akulta tulevan nastan kuormitat akkua niin paljon, että akun jännite laskee ja kuin taikaiskusta homma näyttää toimivan (siksi vilkkumistahti hidastui jatkuvasti; akku tyhjeni hyvää kyytiä),
    ii) Oikosulkemalla vilkuille menevän nasten virta ohjautuu taaskin yleismittarin kautta maihin mutta tällä kertaa siitä tulee "kolmas hyvin tehokas vilkku". Koska sähkö kulkee mieluiten aina helpointa tietä, niin mittarin kautta kulki varmaan tässä tapauksessa yli 99% virrasta ja vilkut eivät palaneet siksi, että niille jäi enää murusia. Jotenkin olisin kuvitellut, että rele olisi napsunut? Älä kuitenkaan kokeile

    Vastaavasti kun oikosuljit nastat keskenään, oli aivan sama kuin olisit ohittanut koko vilkkureleen. Eli rele ei tehnyt mitään. Jos ei muuta, niin homman opetus se, että eteenkään sillä virtamittaus -alueella ei kannata "leikkiä" jos ei tiedä mitä tekee.

    En yleensä sattuneesta syystä suosi Motonetin kaltaisia puulaakeja, mutta tässä tapauksessa sieltä saa varsin kelvolliset villkureleet #48-1900 tai #48-1886 oikein käypään hintaan. Kyseessä ovat uudelleenbrändätyt italialaisen Autoelettric:n 100.102.01.LED ja 100.103.01.LED tuotokset. Ainakin jälkimmäinen toimii hyvin LEDien kanssa. Muuta vikaa ei oikeastaan ole kuin aavistuksen turhan pitkä viive ennen kuin vilkkut syttyvät ensimmäistä kertaa (n. 0,5 sek; harmillisen pitkä jos haluaisi kerran väläyttää, kaistanvaihdot jne.). Epäilisin, että sisältä ovat täysin samanlaiset, toisesta vain puuttuu tuo P-nasta.

    Nasta 49 (input) siis kytketään akulta tulevaan piuhaan ja nasta 49a (output) vilkuille menevään piuhaan. #48-1886:n tapauksessa tuo P (pilot light) nasta jätetään kytkemättä. Siihen tulisi vilkkujen merkkivalo mutta sitä ei tuon pyörän tapauksessa tarvittane. Jos tuo pyörän oma merkkivalo ei ole LED, niin sitten nuo ehdottomani releet eivät sovellu ilman muutoksia ja katselen liian uuden mallin sähkökaaviota. Ne saa kyllä toimimaan, mutta jos siellä on hehku mittaristossa vilkkuvat valot joka nurkassa ilman pientä muutostyötä noiden releiden kanssa.

    Jos on ylimääräistä aikaa niin sinuna ehkä tarkistaisin kaikki pyörän liittimet akun (tai ainakin sulakkeen) ja vilkkureleen väliltä, johtuen ihan siitä että sieltä nyt on ainakin yli se 20A revitty vähän väärästä välistä. Ei se toki pakollista ole ja ehtiipä tuon viimeistään tien pientareella kyytiä odotellessa tehdä jos oikein huono tuuri sattuu
  8. #98
    No ei onneks sitte käyny huonommin pitää vissiin jättää noi sähköhommat osaaville ihmisille. Tai sitten mennä iltakouluun. Pientareelle ei olla jääty, tosta hommasta on jo jokunen tovi vaan taidan silti käydä ainakin noi "piilossa" olevat johdotukset ja liitännät tossa hallilla läpi niin saa sitten mielenrauhan.

    Tota kolmenapasta 48-1886 ehdotti eräs ex-R6 kuski joten taidan käydä vielä kertaalleen siinä Motonetissä.

    Ja jottei kellään jää epäselvää, vikahan ei ole kauppaketjussa saati tuotteessa vaan ihmisen osaamattomuudessa.
    Jopo, Peugeot Speedfight II LC, Yamaha Thundercat -97, Yamaha R6 -05, Honda Shadow 600 -94 bobber, Yamaha Fzs1000 scrambler

    Rautaan ei rakastuta (that's a LIE!)
  9. #99
    Äääh! Äläpä vielä marssi releostoksille, olisikin ollut heleppoa.

    Ei sillä, etteikö tuo olisi hyvä malli - mutta nyt kun aamuisin silmin katson tuota sähkökaaviota niin sielläpä se indikaattorivalo (oli LED tai ei), ei ole suoraan maata vasten vaan menee toisen puolen vilkkujen kautta maihin - eli ilman muutoksia, joka nurkalla vilkkuvat valot.

    Olikin näköjään menty sieltä mistä aita on matalin suunnittelun suhteen..
  10. #100
    Tämmönen vastaava omassa pyörässä ja toimii ilman kikkailuja. https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830...KawasakiYamaha
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  11. #101
    Nyt kyllä Zu Zu Kii miestä pännii....
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  12. #102
    Lainaa d0ggie kirjoitti Katso viesti
    Äääh! Äläpä vielä marssi releostoksille, olisikin ollut heleppoa.

    Ei sillä, etteikö tuo olisi hyvä malli - mutta nyt kun aamuisin silmin katson tuota sähkökaaviota niin sielläpä se indikaattorivalo (oli LED tai ei), ei ole suoraan maata vasten vaan menee toisen puolen vilkkujen kautta maihin - eli ilman muutoksia, joka nurkalla vilkkuvat valot.

    Olikin näköjään menty sieltä mistä aita on matalin suunnittelun suhteen..
    Molemmille puolille omat "ilmottimet". Eli ne on varmaankin laitettu "ristikkäin" maihin vastapuolen vilkkujen kanssa. Hyvä että sanoit, itellä ei ole kaavioita käsillä. Mutta, ratkeaako tuo sillä että etsin käsiini indikaattorivalojen maapiuhat ja liitän ne runkoon ja teen vilkuille myös uudet maadoitukset? Koska ilmeisesti ei auta vaikka vaihtais ton 1-100W releen #38-30799?
    Jopo, Peugeot Speedfight II LC, Yamaha Thundercat -97, Yamaha R6 -05, Honda Shadow 600 -94 bobber, Yamaha Fzs1000 scrambler

    Rautaan ei rakastuta (that's a LIE!)
  13. #103
    Jos sun pyörän sähköihin ei ole tehty mitään omia paukkulanka virityksiä, niin tuolla linkin releellä toimii vilkut aivan varmasti ja ihan normaalisti, oli siellä sitten halogeeniä tai lediä vilkkumassa..
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  14. #104
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Jos sun pyörän sähköihin ei ole tehty mitään omia paukkulanka virityksiä..
    Vanhat etuvilkut oli kiinni malliin surriliitos ja sähkärin teippiä päälle en minäkään voi itseäni asentajaksi kutsua, sähköasentajaksi en todellakaan, mutta voishan nuo liitokset tehä pikkasen huolellisemmin. Olihan nuo tietysti nopeat repiä irti

    Toimintasuunnitelmana nyt hakea tuo rele ja kokeilla. Jos ei toimi vieläkään niin laitan halogeenit taakke ja releen säästän pahan päivän varalle.

    Kiitokset opastuksista
    Jopo, Peugeot Speedfight II LC, Yamaha Thundercat -97, Yamaha R6 -05, Honda Shadow 600 -94 bobber, Yamaha Fzs1000 scrambler

    Rautaan ei rakastuta (that's a LIE!)
  15. #105
    Lainaa boltti kirjoitti Katso viesti
    Molemmille puolille omat "ilmottimet". Eli ne on varmaankin laitettu "ristikkäin" maihin vastapuolen vilkkujen kanssa. Hyvä että sanoit, itellä ei ole kaavioita käsillä.
    Noniin, nyt löyty oikea kaavio; todellakin katselin astetta liian vanhan mallin papereita joissa oli vain yksi merkkivalo. Tuossapa nuo menevät molemmat suoraan maihin, eli tuota epäilemääni ongelmaa ei tule. Ei siis tarvita muutoksia muuta kuin jokin noista kolmesta mainitusta vilkkureleestä.

    ~~

    Ei koske enää tätä kyseistä taistelua, mutta noin yleisesti tuleville lukijoille tiedoksi mitä pitää huomioida, etenkin jos on vaihtamassa LED -vilkut päristimeen, jossa on vain yksi vilkkujen merkkivalo kojetaulussa:

    - Perinteisestihän vilkut ovat ~20W hehkuja ja merkkivalo ~3W (noin siinä tietämillä). Kun on noin suuri ero kyseessä, on itse asiassa kaikista helpointa kytkeä merkkivalo suoraan vasemman ja oikean vilkun välille. Virta jakautuu tässä tapauksessa niin sopivasti, että vilkutettava puoli rohmuaa siitä ~90% ja ei-vilkutettava puoli ~10%; tämä on tietenkin niin pieni etteivät hehkut / halogeenit jaksa syttyä mutta merkkivalo pääsee sieltä puolelta kuitenkin kiinni maahan ja näinollen syttyy. Kaikki toimii ja manageri on tyytyväinen, kun tarvittiin vain kaksi piuhaa.

    - Nyt jos 20W hehkut korvataan LEDillä, tipahtaa tarvittava teho kymmenekseen. Nyt ollaankin samalla dekadilla tuon merkkivalon kanssa ja todennäköisesti tapahtuukin niin, että molemmilla puolilla ollaan palttiarallaa samoissa virtalukemissa ja motoristin kannalta harmillisesti kaikki LEDit palavat joka nurkassa iloisesti.

    - Näköjään näissä välimallin pyörissä, joissa tuollainen yksittäinen merkkivalo on kytketty perinteiseen malliin mutta ~3W hehku on haluttu korvata LEDillä on todistettavasti menty sieltä mistä aita on matalin, eli on lisätty ainoastaan tasasuuntaus ennen merkki-LEDiä. Nyt kun tarkemmin rupesin tuota miettimään, niin voi olla, että käy niin onnellisesti, että kun tuollaista yksittäistä LEDiä ajetaan ~50mA yms. virralla, niin tilanne säilyy toivottuna, eli ei-vilkuttavalle puolelle jää rippeitä, kymmenyksiä, jolloin vilkku-LEDit eivät jaksa syttyä.

    (Tasasuuntaushan täytyy tuossa tapauksessa tehdä siksi, että virran suunta muuttuu merkkivalossa riippuen siitä kumalle puolelle vilkutetaan - LED eli valodiodi tietenkin johtaa vain toiseen suuntaan.)

    Tässä siis ongelma ei ole itse vilkkurele vaikka se olisikin juuri LEDille tarkoitettu. Se kyllä toimii ja aivan oikeaan tahtiin (riippumatta onko siellä 1W vai 30W yhteensä vilkkumassa) vaan tuo merkkivalo joka samalla yhdistää vasemman ja oikean puolet vilkut toisiinsa.

    Ongelman voi ratkaista ainoastaan siten, että vie oikean ja vasemman puolen diodeilla varustettuna merkkivalolle joka kytketään suoraan maihin. Vaihtoehtoisesti, käyttää vilkkurelettä josta löytyy tuo P-nasta ja vie sen merkkivalolle (joka täytyy kuitenkin kytkeä taas suoraan maihin). Jos pyörän OEM-liittimiä löytyy kaupasta, niin ei tarvitse edes silpoa kaapeleita - kunhan tekee sopivan adaperin väliin niin välttyy paukkulangoilta (omaan pärrään toteutin tällaisen).
  16. #106
    ^ d0ggien pitkästä ja sinänsä ansiokkaasta selostuksesta huolimatta helpoin tapa led-vilkkujen asentamiseen lienee kaikesta huolimatta vastusten käyttö asennuksessa. Esim. Yamahan alkuperäisissä led-vilkuissa tulee mukana vastukset jotka kytketään vilkun johtojen väliin. Käytännössä tuo on siis led-vilkun "rinnalle" kytkeytyvä sopivan ohmimäärän tehovastus joka oikosulkee plussan ja miinuksen lävitseen, ja siten saa kuorman näyttämään vilkkureleen (ja merkkivalon) kannalta perinteiseltä hehkulankapolttimolta.
    Viimeksi muokannut: sami1024; 30.03.2014 klo 22:54. Syy: kirjoitusvirhe
  17. #107
    Viime kesänä tollasia kun asentelin niin oliskohan rele 2napainen väärinpäin kytkettynä jättänyt vilkuttamatta, eli siis vilkut vaan paloi.
    GSX600F -93
  18. #108
    Kokeilin sitä halvempaa relettä molemminpäin, sama tulos kumminpäin vaan. Homma ratkesi panostamalla n. 10€ lisää https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830...KawasakiYamaha kyllä toimii en kommentoinu myyjälle tota halvempaa relettä, näinköhän se olis vaan normirele läpinäkyvillä kuorilla

    Kiitoksii ohjeista
    Jopo, Peugeot Speedfight II LC, Yamaha Thundercat -97, Yamaha R6 -05, Honda Shadow 600 -94 bobber, Yamaha Fzs1000 scrambler

    Rautaan ei rakastuta (that's a LIE!)
  19. #109
    Tilanne on tämä. Tarvitsisin 7ohm, 25W vastuksen mutta haittaako jos se on 10ohm, 25W.
    Pyörä on suzuki gs500e 91 ja alkuperäiset vilkut ovat 21W ja led vilkut ovat 1W. Kun ei meinaa löytyä oikeita vastuksia. http://www.mototrade.fi/tuote/led-vi...ohm/000002607/ Tommoset ois vastukset mitä kattelin.
  20. #110
    Laita elektroninen vilkkurele ni ei tarvii leikkiä vastusten kanssa.
    Aika paljon infoa löytyy tästä viestiketjusta jos jaksaa lukea läpi
    Viimeksi muokannut: vanha; 04.10.2014 klo 19:14.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  21. #111
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Laita elktroninen vilkkurele ni ei tarvii leikkiä vastusten kanssa.
    +1 ääni tälle metodille.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  22. #112
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Laita elektroninen vilkkurele ni ei tarvii leikkiä vastusten kanssa.
    Aika paljon infoa löytyy tästä viestiketjusta jos jaksaa lukea läpi
    http://www.ebay.com/itm/181307980156...%3AMEBIDX%3AIT
    Tuollaisen hommasin tuohon, tuo korjasi sen että vilkut eivät välkkyneet.
    Nyt ongelmana on se että kaikki 4 vilkkua palaa samanaikaisesti (oli jo ennen vilkkureleen hankintaa)
  23. #113
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Heitän nyt arvauksen, että tuossa vilkut toimii kuten "yleensä(?)" eli eka vilkkurele pätkii virran mikä menee vilkkunappulalle ohjaustankoon ja siinä se katkaisija ohjaa sen pätkivän virran vasemmalle tai oikealle (samalla sulkien virtapiirin jolloin sähkö kulkee). Eli jos kummankin puolen vilkut vilkkuu samaan aikaan, niin oikein muualla ei voi olla vikaa kun siinä peukalokytkimessä. Paitsi jos sulla on hätävilkut siinä mopossa niin kattosin sitä kytkintä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24. #114
    Hätävilkkuja pyörässä ei ole. Kun pistän vaikka oikeanpuolen vilkut vilkkumaan, niin myös vasemman puolen vilkut vilkkuvat, muttei niin kirkkaasti kuin oikeat. Lisäksi jos painaa jarrua siten että jarruvalo syttyy, niin vasemmanpuolen vilkut himmentyvät vielä enemmän. Voin pistää videon jos on tarve.
  25. #115
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Okei, joo. Toi kai liittyy siihen että ne vilkut muistaakseni on maadotettu sillälailla toisiinsa, vai miten se mahtoi mennä. Muistelen täällä joskus ihmetelleeni XJ:n vilkkujen kytkentäkaaviota. Muistaaksni se meni jotenkin niin että normaali 21W lamppu ei kysesiestä virrasta ollut loistotuulella, mutta ilmeisesti toi led sitten saa tarpeeksi sitäkautta voimaa. Pitäskö siihen asentaa jokku diodit tai jotain. Entiä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #116
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Saattaa johtua myös vilkun merkkivalon kytkennästä, vanhemmissa vehkeis se saa virran siitä vilkulta ku vilkkuu ja maadoituksen toisen puolen vilkult, eli merkkivalon johdot on kytketty vilkujen väliin. Siihen ku "sotketaan" ledit niin alkaa se virta kulkee merkkilampun polttimon läpi ja soppa on valmis...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  27. #117
    En tiädä liittyykö mutta merkkivalo ei pala ollenkaan sen jälkeen kun vaihdoin ledit

    *Edit

    Tuossa kuva etuvilkkujen liitännästä

    *Edit

    Kuvasta tuli aika pieni, saa isommaks ku kopioi kuvan url osoitteen ja avaa erikseen uudella välilehdellä
    Viimeksi muokannut: neverxi; 04.10.2014 klo 23:08.
  28. #118
    Jos ei vaadi hirveää purkamista niin kokeileppa poistaa tuo vilkun merkkivalo yhtälöstä.
  29. #119
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Jos ei vaadi hirveää purkamista niin kokeileppa poistaa tuo vilkun merkkivalo yhtälöstä.
    Kiitos erittäin paljon. Tämä kikka näytti toimivan, missä lienee syy. Ja ei todellakaan ollut vaikea purkaa, plussaa nakupyörille
  30.  
  31. #120
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Saattaa johtua myös vilkun merkkivalon kytkennästä, vanhemmissa vehkeis se saa virran siitä vilkulta ku vilkkuu ja maadoituksen toisen puolen vilkult
    Joo noinhan se olikin, aikaa niin paljon ettei enää muista detaljeja
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen