Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Vaihtoehdot olisi;

    Shoei GT-Air
    Shoei NXR
    Schuberth C3 Pro
    Schuberth E1
    Airoh ST 701

    Kypärien vertailu on aika hankalaa, joten mielellään kuulisi kokemuksia noista. Tulee matkustelukäyttöön nakupyörällä, joten hiljaisuus on plussaa vaikka tulpat lienee pakollinen varuste silti (tähän päivään asti olen ajellut ilman). Tarkoitus on myös kuunnella musiikkia matkoilla, mutta tuolla ei liene kypärän valinnassa merkitystä. Käytän joka tapauksessa korvatulppia joissa integroituna humppalaitteet. Eli esim. Schuberthin tai muiden valmistajien sijoitettavista kaiuttimista ei ole hyötyä. En muutenkaan ymmärrä miten kaiuttimet kypärän sisällä + korvatulpat yhdistelmä voisi toimia.

    +chin curtain/windstopper/mikä virallisesti onkaan se leuan alle tuleva tuulisuoja. Pakollinen varuste, mutta näyttäisi tulevan kaikissa mukana.
    +samoin pinlock vaikkei edellisessä sitä ollutkaan

    Schuberthit on avettavia. Avettavista ei ole kokemusta vaan aina ollut umpikoppia. Ainakin hiljaisuutta noiden osalta on kehuttu. Laseja en käytä niin avattavuus lähinnä plussaa jos tarvitsee pysähtyä naputtamaan puhelinta tai eväitä. E1 on mukana lähinnä ulkonäön takia, mutta todennäköisesti tippuu vaihtoehdoista, en usko tuon lipan ainakaan parantavan ajokokemusta.

    Mistään ei oikein selvinnyt GT-Airin ja NXR:n erot. Vaikuttavat pitkälti samoilta potilta. NXR on saanut SHARPIN testeissä 4 tähteä, muut taisivat olla 3 tähteä. Sharpin testikin melko vajavainen ja esim. Airohia ei löydy ollenkaan. Jossain käyttäjän blogissa oli mainittu, että Airoh kärsii vihellyksestä moottoritienopeuksissa. Tiedä sitten kuinka vakava vika ja nakulla kuitenkin välttelee motareita ja +90km/h nopeuksia.

    Muutenkin tuossa Sharpin testissä vaikuttaisi olevan lähinnä vanhoja malleja monelta valmistajalta.

    Lopullisestihan sen määrää istuvuus, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia ja mahdollisia lastentauteja. Lisäksi onko musta kypärä kuumempi kuin muut värit ? Musta sopisi hyvin värimaailmaan, mutta tähän mennessä kaikki olleet räikeitä joten tuokin aspekti kiinnostaa. Joku huomioraitahan siinä mustassakin pitää olla. Jostain syystä myös nuo yksiväriset ovat selvästi halvempia kuin moniväriset. Hinnoiltaanhan nuo ovat suunnilleen samanhintaisia. MUITAKIN TOKI SAA EHDOTTAA.

    Kiitoksia
    Viimeksi muokannut: Vklnuppi; 30.06.2018 klo 18:41.
  2. #2
    GT-AIR:
    Miinukset:
    - Ei sopivaa tuuletus asentoa visiirille. Eli lukossa, millin auki, jolloin edelleen tiivistetty ja seuraava asento 3 senttiä auki, jolloin ilmavirtaa tulee reilusti liikaa
    - Leuan tuulisuoja on nopeasti kuluva osa varmaan satunnaisen parran sängen takia
    - Välillä visiirin tiivisteet jää vinkumaan visiirin ollessa lukko asennossa (tulikin mieleen, että pitää voidella tiivisteet

    + Tuuletus on aika maltillinen, eikä tule vedon tunnetta minnekään
    + Hyvin toimivat ja tukevan oloiset toiminnot: visiiri, aurinkovisiiri, tuuletusaukot
    Viimeksi muokannut: juky2200; 01.07.2018 klo 16:51.
  3. #3
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Tulee matkustelukäyttöön nakupyörällä, joten hiljaisuus on plussaa vaikka tulpat lienee pakollinen varuste silti (tähän päivään asti olen ajellut ilman).
    Se hiljaisuus kannattanee todeta omalla pyörällä koeajamalla. Moni kypärä (esim Schubert) on hiljainen aerodynaamisen melun osalta. Tuollainen rantapallon kokoinen potta saattaa silti toimia kaikupohjana moottoriäänille ja todellinen melu onkin sitten jotain aivan muuta kuin teoreettinen melu. Kokeilemalla se selviää.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #4
    Varsin vähän kokemusta muista kuin C3:sta.
    Tai siis muisti kuvia, kun ollut toi C3 jo kymmenen vuotta täällä cityajossa.
    Ja nyt pienen aikaa C3 pro&SRC system.
    City ajossa avattavuus on etu muuhunkin kuin 'rilli hommiin'=lähinäkö alue käytössä tankilla yms.
    Kuulokkeet toimivat kun tulppia ei tarvitse ;) Edit. Musa kuuluu varmasti paremmin 'tulpilla'.
    Vertailuna esim. Arai RX7 (radalle) on meluisampi keltaisilla eareilla kuin C3 sellaisenaan.

    T: Antti R.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  5. #5
    Viime kesänä hommasin GT -Airin ja olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen.
    Mun mielestä ällistyttävän hiljainen kypärä ja sopii omaan lanttuun kuin norjalainen pipo.
    Visiiri ja ja varsinkin aurinkovisiiri on optisesti niin hyvät et oikein vieläkin hymyilyttää.
    Tuuletus toimii hyvin ja ilman ihmeellisiä sivuääniä. Edellisessä X-lite 801R:ssä johon olin kyllä muuten tyytyväinen, oli sellainen hassu sivuääni kun aukaisi kypärän päältä tuuletuksen, että monesti katoin missä se suihkari lentää siinä yläpuolella. Ei kovin kova mut sävyltään sellainen hämäävä matala kohina.
    www.ridenuviz.com
  6. #6
    Itselläni nyt keväällä ostettu NXR. Tyytyväinen olen kyllä. Jämäkät mekanismit ja tuuletus loistava. Ääntä kypärä taas pitää enemmän kuin odotin, varsinkin moottoritie nopeuksissa. Ajelen itsekin nakupyörällä ilman mitään tuulisuojia. Varmaan ne monet tuuletusaukot sitten sitä melua saa aikaan. Kypärä myös kooltaan pienempi kuin muut SHOEIn mallit. Eli hieman sirompi eikä niinkään suuri molokki.
    Jos hiljaisuutta nimenomaan haluaa, niin suosittelisin ehkä jotain muuta mallia. Itsellänikin oli suurimpana kriteerinä hiljaisuus ja silti tuohon päädyin jostain syystä..
    Mutta tuskimpa hiljaista kypärää on olemassakaan.
  7. #7
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Se hiljaisuus kannattanee todeta omalla pyörällä koeajamalla. Moni kypärä (esim Schubert) on hiljainen aerodynaamisen melun osalta. Tuollainen rantapallon kokoinen potta saattaa silti toimia kaikupohjana moottoriäänille ja todellinen melu onkin sitten jotain aivan muuta kuin teoreettinen melu. Kokeilemalla se selviää.
    Niinhän se olisi kiva, mutta itse en ole vielä törmännyt/kuullut paikasta jossa antaisivat uuden potan asiakkaan itikoitavaksi

    Lainaa Aamies kirjoitti Katso viesti
    Varsin vähän kokemusta muista kuin C3:sta.
    Tai siis muisti kuvia, kun ollut toi C3 jo kymmenen vuotta täällä cityajossa.
    Ja nyt pienen aikaa C3 pro&SRC system.
    City ajossa avattavuus on etu muuhunkin kuin 'rilli hommiin'=lähinäkö alue käytössä tankilla yms.
    Kuulokkeet toimivat kun tulppia ei tarvitse ;) Edit. Musa kuuluu varmasti paremmin 'tulpilla'.
    Vertailuna esim. Arai RX7 (radalle) on meluisampi keltaisilla eareilla kuin C3 sellaisenaan.

    T: Antti R.
    Eikö muka meteli ole niin kova, että volumet joutuu pitämään täysillä ja sitten stopatessa pelästy sitä voimakkuutta ? Tähän mennessä kaikki mopot olleet niin ompelukoneita, ettei ole ole ollut ongelmia metelin kanssa. Tankkauspointti on kyllä hyvä. Onnistuu se potta päässäkin, mutta kyllähän tuo tosiaan helpottaa.

    Shoeita mun kaksi edellistä pottaa ovat olleet. Hintaluokassa 300-500€. Ei enää muista malleja tai tarkkaa hintaa, mutta mitään tuuliverhoa tms. laitteita ei ole ollut ja tulppinakin sennheiserin napit

    Hyvää juttua tuossa jo tulikin ja lisää saa laittaa. Taidan tuon NXR:n jättää pois valikoimista näiden perusteella tai ainakin listassa viimeiseksi. GT-Air ja C3 Pro vaikuttavat tällä hetkellä parhailta.
  8. #8
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Niinhän se olisi kiva, mutta itse en ole vielä törmännyt/kuullut paikasta jossa antaisivat uuden potan asiakkaan itikoitavaksi
    Jaa, eikös melkein joka mopokaupassa ole koeajokypäröitä? Ainakin itse olen päässyt testailemaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #9
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Niinhän se olisi kiva, mutta itse en ole vielä törmännyt/kuullut paikasta jossa antaisivat uuden potan asiakkaan itikoitavaksi

    Hyvää juttua tuossa jo tulikin ja lisää saa laittaa. Taidan tuon NXR:n jättää pois valikoimista näiden perusteella tai ainakin listassa viimeiseksi. GT-Air ja C3 Pro vaikuttavat tällä hetkellä parhailta.
    Tuusulassa Tuusmotorilla oli ainakin viime kesänä sekä NXR että kait myös GT-Air koeajettavissa. Oli myös puhe että miettivät ottaisivatko Shoeilta myös Ryd:in tälle vuodelle mutta en tiedä miten kävi.

    Koeajamatta en sulkisi NXR:ää pois, koska itselläni on se nyt nakupyöräkäytössä, ja kolmen erilaisen Arain jälkeen tämä on selvästi hiljaisempi poislukien otsan sivujen tuuletukset avattuna. Arain jälkeen tuo visiirin porrastus harmittaa, eli allekirjoitan täysin tuon aiemmin kerrotun, ettei näissä saa visiiriä sopivasti raolleen, vaan että se on liian pienellä tai liian isolla.

    Gt-airin ja NXR:n ero on aurinkovisiirin myötä ensinmainitun suurempi ulkoinen koko, ja visiiriaukon koko/korkeus taitaa myös vähän erota. Itse lukeudun niihin, jotka eivät halua lisätä kypärän painoa ja/tai heikentää suojaa aurinkovisiirillä. Shoein fotokromaattinen auringossa tummuva visiiri toimii hienosti.

    Vinkkinä ainakin nxr:n suhteen että brittiläinen helmetcity.co.uk myy poistuvia värejä alle kolmen sadan jos sattuu olemaan sopivaa kokoa. Voi olla että muistakin malleista on poistoja mutten ole katsonut.
  10. #10
    NXR oli tosiaan minun ensimmäinen "kunnon" kypärä. Aiemmat olleet jotain bilteman mopokypäriä. Voi olla että kuvittelin näiden kalliimpien kypärien olevan sitten superhiljaisia. Voi olla että meteli kypärän sisällä on normaalia tasoa, odotukset olivat vain liian korkealla. Mutta oikeasti NXRstä en kyllä muita miinuksia osaa löytää. itselläni visiiri aina naksautettu aivan kiinni tai sitten täysin auki.
  11. #11
    Ei radion vola tai toisen höpinät 'säikäytä' kun on automaaginen voluumin säätö.
    Ja mielestäni C3&C3pro ovat melko hiljaisia näissä minun työ&muissa siirtymissä.
    Tosin huono sanoa kun ei ole mihin verrata Paitsi omat 'potat'. Siis toi Arai rx7 (tuossa kuvassa), Reevun umpi ja AGV:n crossi hattu.
    Reevu myös melko hiljainen.
    Ajo peleinä on toi oma zx6r ja myös wr125, er5 ja er6n. Ja pari mopoa mutta se on...

    T: Antti R.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  12. #12
    Viime syksynä Dolomiiteilla monsuunisateessa todettua: itselläni C3 Pro, visiiri huurtui jatkuvasti ja tosi haastavaksi meni. Vaimolla GT-Air, ei mitään ongelmia huurtumisen kanssa.
    KTM 1290 Superduke GT
  13. #13
    Heittäisin tohon vielä vaihtoehdoksi HJC RPHA 10 tai 11. Itsellä X-lite 801rr vaihto HJC RPHA 10 plussaan ja olen tykännyt. Ilmastointi on hyvä mutta ei liian tuuletettu kuten x-lite oli, viileällä kelillä oli pää jäässä. Myös visiirin pykälät HJC:ssä hyvät ja tumma visiiri kuuluu hintaan. Melu ok.

    Muodoltaan koen että se on melko pyöreällä päälle. Esim. päähäni ei sopinut AGV lainkaan, oli liian kapea.
  14. #14
    Minulla on käytössä NXR. Ei pidä meteliä, on suht kevyt ja sopii päähän. Tuuletus on oikein hyvä. Itsellä visiiri on kokonaan kiinni tai auki, joten väliasennoista ei ole kokemusta, mutta lukitus kiinni asentoon on hyvä ja visiiri muutenkin tukeva. Täysin huurtumaton pinlockin kanssa minun ajoissani tähän asti (ml. vesisateet ja pikku pakkaset).


    Kovasti olen tykännyt. Itsekään en halua erillisiä aurinkovisiirejä, vaan yksinkertaisesti hyvän kypärän. Aurinkoisella säällä pidän tummuvaa visiiriä, jota en ilman en kyllä enää haluaisi olla. Toimii auttavasti myös pimeän tullen.
  15. #15
    NXR on ollut käytössä pari kesää ja kokemukset pääosin positiivisia. Miinusta siitä, että ainakin omalla pyörällä ajaessa heittää pientä viimaa ikävästi leuan alta sisään (vaikka on käytössä se tuulisuoja tai mikä lie). Lämpimällä kelillä ei juuri huomaa, mutta oikein kylmällä tai sopivasti tuulisella viileämmällä säällä tuntuu nenän päässä kohtuullisen ärsyttävästi. Tuokin edellä mainittu asia on pitkälti ajoasento-pyörä-pleksi -yhdistelmästä kiinni. Kaikin muin osin sopii omaan päähän täydellisesti, istuu hyvin ja melutaso ok.
  16. #16
    NXR on nyt 1000XRän seuraajana ja täytyy sanoa että melueristyksessä on menty taaksepäin. Päästää paljon enemmän suhinaa läpi vaikka on olevinaan whisperkitti paikallaan. Vanhassa XRssä oli takaosan sulku paremmin muotoiltu, pitää ehkä kokeilla jos sais tuon vanhan whisperkitin uuteen pottaan. Aavistuksen on vielä kevyempi tai ainakin tuntuu siltä ja kaikki toiminnot pelaa niinkuin pitää.
  17. #17
    Hyvin on tullut pointteja ja keskustelua. Kiitoksia siitä.

    Lainaa juhakoo kirjoitti Katso viesti
    Heittäisin tohon vielä vaihtoehdoksi HJC RPHA 10 tai 11. Itsellä X-lite 801rr vaihto HJC RPHA 10 plussaan ja olen tykännyt. Ilmastointi on hyvä mutta ei liian tuuletettu kuten x-lite oli, viileällä kelillä oli pää jäässä. Myös visiirin pykälät HJC:ssä hyvät ja tumma visiiri kuuluu hintaan. Melu ok.

    Muodoltaan koen että se on melko pyöreällä päälle. Esim. päähäni ei sopinut AGV lainkaan, oli liian kapea.
    Kiitos tästä. Motonet näyttää myyvän tuota 11 mallia ja sinne on muutenkin asiaa niin voisin samalla testata. Oma pää taitaa olla muodoiltaan lähinnä afrikkalaista seinämaskia, joten voi olla että muoto tulee ongelmaksi
    Hinta näköjään edullinen, mutta toisaalta mulle on aika sama mitä potta maksaa kunhan olisi hyvä. 10 mallia ei näkynyt enää missään, sen sijaan 10 Plus mallia myy FC-Moto. HJC:n sivuillakaan ei mainita enää kumpaakaan (10/10+) mallia vaan ainoastaan 11 joten nuo lienevät sitten vanhempia versioita.

    FC-Moto sanoikin näin 10 ja 10+:n eroista jos jotain kiinnostaa;
    What is new with the RPHA 10 Plus?

    New Visor (fitting also to RPHA 10)
    New Pinlock (bigger Version)
    New Windbreaker
    New Chin airconditioner
    New Pins



    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tuusulassa Tuusmotorilla oli ainakin viime kesänä sekä NXR että kait myös GT-Air koeajettavissa. Oli myös puhe että miettivät ottaisivatko Shoeilta myös Ryd:in tälle vuodelle mutta en tiedä miten kävi.

    Koeajamatta en sulkisi NXR:ää pois, koska itselläni on se nyt nakupyöräkäytössä, ja kolmen erilaisen Arain jälkeen tämä on selvästi hiljaisempi poislukien otsan sivujen tuuletukset avattuna. Arain jälkeen tuo visiirin porrastus harmittaa, eli allekirjoitan täysin tuon aiemmin kerrotun, ettei näissä saa visiiriä sopivasti raolleen, vaan että se on liian pienellä tai liian isolla.

    Gt-airin ja NXR:n ero on aurinkovisiirin myötä ensinmainitun suurempi ulkoinen koko, ja visiiriaukon koko/korkeus taitaa myös vähän erota. Itse lukeudun niihin, jotka eivät halua lisätä kypärän painoa ja/tai heikentää suojaa aurinkovisiirillä. Shoein fotokromaattinen auringossa tummuva visiiri toimii hienosti.

    Vinkkinä ainakin nxr:n suhteen että brittiläinen helmetcity.co.uk myy poistuvia värejä alle kolmen sadan jos sattuu olemaan sopivaa kokoa. Voi olla että muistakin malleista on poistoja mutten ole katsonut.
    Sijaitsen Pirkanmaalla, mutta kiitoksia tiedosta. Helmetcityssä ei ikävä kyllä ollut kokoja, en tosin nyt vielä edes tiedä omaani mutta 100% varmuudella se on S tai M. Itsekään en anna aurinkovisiirille hirveästi painoarvoa, kun sen pystyy hoitamaan jälkikäteenkin.
    Olen itseasiassa alkanut olla sitä mieltä, ettei se hiljaisuuskaan ole niin tärkeää. Kuitenkin joutuu tulpat laittamaan ja lisäksi nuo vastamelukorvanapit ovat alkaneet houkuttelemaan.

    Ongelmana tuntuu olevan, ettei missään firmassa ole kovin laajaa valikoimaa kypäriä vaan jokainen pitäisi mennä eri paikkaan testaamaan. Lomalla sitten kierros käyntiin ja kainaloon se joka ensimmäisenä tuntuu hyvältä. Turha niitä kaikkia lienee testata kun ei kuitenkaan pysty sarjassa sovittamaan. Paikkaa vaihtaessa on jo unohtanut miltä edellinen tuntui.
    Viimeksi muokannut: Vklnuppi; 02.07.2018 klo 11:56.
  18. #18
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Olen itseasiassa alkanut olla sitä mieltä, ettei se hiljaisuuskaan ole niin tärkeää. Kuitenkin joutuu tulpat laittamaan ja lisäksi nuo vastamelukorvanapit ovat alkaneet houkuttelemaan.

    Ongelmana tuntuu olevan, ettei missään firmassa ole kovin laajaa valikoimaa kypäriä vaan jokainen pitäisi mennä eri paikkaan testaamaan. Lomalla sitten kierros käyntiin ja kainaloon se joka ensimmäisenä tuntuu hyvältä. Turha niitä kaikkia lienee testata kun ei kuitenkaan pysty sarjassa sovittamaan. Paikkaa vaihtaessa on jo unohtanut miltä edellinen tuntui.
    Jos löydät jostain aidosti pienet vastamelunapit, joita on toivoakaan saada survottua napakan kypärän alleniin kerro ihmeessä tännekin. Itsellä on ollut ikivanhat Creativet, joissa patterikotelo ja elektroniikka oli piuhassa eikä nappeihin upotettuna, mutta niitä ei enää tehdä tai myydä. Tosin se täytyy sanoa, että tuo nxr on mulle eka kypärä, jolla lyhyehkön alle 80km/h siirtymän ajaminen ilman tulppia ei tunnu epämukavalta eikä saa korvia soimaan.

    Mitä valikoimaan tulee, niin Pirkanmaalla Biketeam edustaa sekä Shoeita että Schubertia, ja bonuksena myös harvinaisempi Scorpion oli jollain valikoimalla hyllyssä. Siinäkin pitäisi olla hinta-laatusuhde kohdallaan, ja luottaakin voinee kun esim Kallio ajoi tuolla merkillä kilpaa.

    Ps. Äkkiähän siellä Tuusulassakin pyörähtää, itsekin Pirkanmaalta.
  19. #19
    GT-Air:n ja NXR:n erot :
    GTA leukaremmissä pikalukko NXR tupla D-lenkki, jotkut sanovat että pikalukkoa ei saa riittävän tiukalle.. kyllä saa.
    GTA:ssa sis rakennettu aurinkovisiiri, NXR:ssä ei, silmälaseja käyttävän ei tarvi pelleillä aurinkolasien kanssa taukopaikoilla
    Molemmat miellyttävän keveitä ja meluttomia, käytän itse korvatulppia vaimentamaan ajoviiman ja motoorin meluja. Molempiin saa omaan päähän paremmin sopivia poskipaloja jos alkuperäiset ei naaman muotoihin tunnu istuvan, nepparikiinnitys ja pestävät poskipalat
    Itse pidän pikalukon helppoudesta ja nopeudesta, molemmissa lisäksi repäisylenkit leukapielissä jos vaikka ensiapuryhmä joutuu kypärää onnettomuuspaikalla poistelemaan niin ei tarvi autettavan niskaa katkoa kypärää poistettaessa potan pehmikkeet liukuvat kuoresta ulos jolloin pää saadaan hellemmin ja helpommin ulos.
    En vaihtais omaa GTA:ta enää muihin malleihin, ja aurinkovisiiri on kyl kätsy.
    GSR750
    ex.Z800
    ex.ER6n
  20. #20
    Lainaa usagi kirjoitti Katso viesti
    GT-Air:n ja NXR:n erot :
    GTA leukaremmissä pikalukko NXR tupla D-lenkki, jotkut sanovat että pikalukkoa ei saa riittävän tiukalle.. kyllä saa.
    GTA:ssa sis rakennettu aurinkovisiiri, NXR:ssä ei, silmälaseja käyttävän ei tarvi pelleillä aurinkolasien kanssa taukopaikoilla
    Molemmat miellyttävän keveitä ja meluttomia, käytän itse korvatulppia vaimentamaan ajoviiman ja motoorin meluja. Molempiin saa omaan päähän paremmin sopivia poskipaloja jos alkuperäiset ei naaman muotoihin tunnu istuvan, nepparikiinnitys ja pestävät poskipalat
    Itse pidän pikalukon helppoudesta ja nopeudesta, molemmissa lisäksi repäisylenkit leukapielissä jos vaikka ensiapuryhmä joutuu kypärää onnettomuuspaikalla poistelemaan niin ei tarvi autettavan niskaa katkoa kypärää poistettaessa potan pehmikkeet liukuvat kuoresta ulos jolloin pää saadaan hellemmin ja helpommin ulos.
    En vaihtais omaa GTA:ta enää muihin malleihin, ja aurinkovisiiri on kyl kätsy.
    Pieni korjaus, minun viime syyskuussa hankitussa GT-Airissa on tupla-D lukitus. En käytä pikalukolla olevia kypäriä. Muuten allekirjoitan nuo mielipiteet, varmaan paras kypärä mitä minulla on ollut.
  21. #21
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Jos löydät jostain aidosti pienet vastamelunapit, joita on toivoakaan saada survottua napakan kypärän alleniin kerro ihmeessä tännekin. Itsellä on ollut ikivanhat Creativet, joissa patterikotelo ja elektroniikka oli piuhassa eikä nappeihin upotettuna, mutta niitä ei enää tehdä tai myydä. Tosin se täytyy sanoa, että tuo nxr on mulle eka kypärä, jolla lyhyehkön alle 80km/h siirtymän ajaminen ilman tulppia ei tunnu epämukavalta eikä saa korvia soimaan.
    Pikavastaus puhelimella. Bose QC-sarjan nappeja on ulkomaanfoorumeilla kehuttu, mutta hankintahinta (250-300€) on sen verta korkea etten uskalla kokeilematta ostaa ja noitahan ei kyllä missään saa sovitella, onneksi Itselläni on jotenkin oudot korvakäytävät kun 80% nappikuulokkeita ei sovi vaan pomppaa aina pois. En esim. pysty normaaleja 3M "perus eareja" käyttämään ollenkaan, eivät mene/pysy.
  22. #22
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Pieni korjaus, minun viime syyskuussa hankitussa GT-Airissa on tupla-D lukitus. En käytä pikalukolla olevia kypäriä. Muuten allekirjoitan nuo mielipiteet, varmaan paras kypärä mitä minulla on ollut.
    Mulla suomesta ostettu GT-Air on räikällä (ostettu heinäkuussa).
    "The buckle may vary depending on your country. To make sure what closure you will get, please ask your dealer to confirm." - Lähde: https://www.shoei-europe.com/uk/products/GT-Air
    Savoksi: muan mukkaan suottaapi suava räikästä tai tee-rinkuloisia.

    GT-Air omasta mielestä ihan hyvä potta. Tänä vuonna oli alkuvuodesta aika lämmintä niin vaikka oli kaikki tuuletusaukot auki niin jo sain tunnissa pään märäksi. Netissä ainakin haukutaan hiljaiseksi mutta kun nakulla ajaa niin ei se 80+km/h nopeuksissa enää turhan hiljainen ole (tähän toki voi vaikuttaa onko laittanut jotain lippaa eteen vai ei mopossa). Itselläni lisäksi Senan puhelin potassa ja kun musiikista laittaa volumet täysille niin ei suhinoita kuule ;P
  23. #23
    Itekki oon pähkäilly, josko tuo gt-air potta pitäisi ostaa. Haluaisin pinlockin ja aurinkovisiirin ja tuostahan ne löytyy. Hinta vaan mietityttää. Kävin kokeilemassa gt-airia ja nxr:ää ja totesin, että kypärissä oli huomattava ero koon puolesta. Gta:ssa M oli hyvän kokoinen, mutta nxr:ssä M oli liian iso. Kannattaa siis ehdottomasti sovittaa, jos meinaa tilata ulkomailta.

    Napeissa varmaan ei ole ongelmaa kypärän sisällä, mutta ongelmaksi muodostuu päähän laittaminen. Sopivan kokoisessa kypärässä ei pahemmin ole pään aukossa ylimääräistä tilaa.
    KTM 690 ENDURO R -16
    BMW F800R -11
    (EX) BMW F800GS -08
    (EX) BMW R1200R -17
    (EX) YAMAHA MT-07 -18
  24. #24
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Pikavastaus puhelimella. Bose QC-sarjan nappeja on ulkomaanfoorumeilla kehuttu, mutta hankintahinta (250-300€) on sen verta korkea etten uskalla kokeilematta ostaa ja noitahan ei kyllä missään saa sovitella, onneksi Itselläni on jotenkin oudot korvakäytävät kun 80% nappikuulokkeita ei sovi vaan pomppaa aina pois. En esim. pysty normaaleja 3M "perus eareja" käyttämään ollenkaan, eivät mene/pysy.
    Tää menee nyt vähän otsikon viereen, mutta itsellä NXR:n päänaukon tiukkuuden vuoksi jo Sennheiserin CX3 meinaa olla hankala saada pysymään paikallaan, kun Creativen EP630 mahtuu ilman isompaa kikkailua. Bosen QC20 vastamelunapit näyttävät ihan sikana liian suurilta noihin verrattuna, eli ainakin itsellä jäisivät menemättä.

    http://verk.com/51181
    http://verk.com/15767
  25. #25
    Lainaa Kansipahvi kirjoitti Katso viesti
    Mulla suomesta ostettu GT-Air on räikällä (ostettu heinäkuussa).
    "The buckle may vary depending on your country. To make sure what closure you will get, please ask your dealer to confirm." - Lähde: https://www.shoei-europe.com/uk/products/GT-Air
    Savoksi: muan mukkaan suottaapi suava räikästä tai tee-rinkuloisia.
    Normaalisti kai Suomessa olevat mallit pikalukolla, mutta ainakin 3v sitten jälleenmyyjä tilasi mulle tehtaalta D-lukollisen mallin erikseen. Taisi 80e maksaa lisää, mutta eipä olisi tullut muuten kauppoja.
  26. #26
    Helmetcity myy DD lukollisia aireja. Yksiväriset n.500€ toimituskulut kuuluu hintaan. Poistoja kyttäilemällä voi saada huomattavasti halvemmallakin.
    http://www.helmetcity.co.uk/shoei-gt...eatured&page=1
  27. #27
    NXR ollu pari kesää. Löytyy myös Schuberth C3 ei pro. Mukava (jotenkin progressiivinen pintapehmeä pehmustus), kohtuu hiljainen, kevyen tuntuinen päässä, tuuletus pelittää. C3 ei ainakaan hiljaisempi omalla pärrällä ajettaessa. 801R X-lite paljon meluisampi - vanhahan se onkin jo. Aika hyvin pysyy pääässä myös kovemmissa nopeuksissa, jos tarvii jossain vrt. aiemmat kypäräni. Lasit saa myös tungettua aika hyvin sisään. Korvatulppia kuitenkin käytän niinkuin muissakin kypärissä. Visiiri hyvä, ei huurru helposti ja pinlock pysyy hyvin paikallaan eikä naarmuunnu niinkuin joissain (x-lite).

    Tuolta helmetcitystä tuli itse asiassa tilattua edellisen vuoden väri 200 € Suomen hintoja halvemmalla ja DD-lukolla.

    Suupertista hajoaa helposti se aurinkovisiirimekanismi ja tuuletusaukot huonommin säädettäviä kuin Shoeissa eikä niin mukava ainakaan mun päässä. C3 visiiriaukko tehty hiukan pystympään menoon kuin kyykky. Tie näkyy kuitenkin :-). HJC RHPA11 oli kans vaihtoehto, mutta ei yhtä mukava omaan päähän ja SHARP-testi HJCssä mietitytti.
    Viimeksi muokannut: mp71; 04.07.2018 klo 23:01.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  28. #28
    GT-Air taitaa olla valintani. Molemmat ihan hyviä (NXR/GT-Air) mutta tuo aurinkovisiiri houkuttelee liikaa. Lisäksi pidin enemmän sen koosta ja "katseluaukosta" Schuberthit ei sopineet omaan päähän ja HJC:n laatu ei kyllä vakuuttanut.

    Eikö tuota GT-Airia nyt mistään saa Pirkanmaalta järkevään hintaan ? Saksanpojat myy 399€ niin tuntuu tyhmältä maksaa 529€ täällä. 450€ olisi ok vielä.

    Yamaha Centerillä on ainakin hyllyhinnat oikeita hintoja eikä tällä naamalla saa aleja vaikka ottaisi muutakin.
  29. #29
  30.  
  31. #30
    Joitakin pottatarjouksia on menossa louis.de:ssä. Esim Schubert S2 299 euroa ja Nolanin pottaa 1xx eurolla.

    https://www.louis.eu/katalog/prospek...ure-4-2018/394
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen