Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
  1. #1
    Ostin just tosta äsken Motoseinäjoelta AirHawk persustatyynyn...
    Ajattelin kokeilla tuollasta tyynyä takapenkkiläisen viihtyvyyden vuoksi...Ja jos itse lähden ajelemaan vähän pidemmälle voipi se olla aika mukava...Tyyny oli aivan kristuksen kallis...ovh. tais olla lähellä 110 €...Tinkaamalla tyyny irtosi 90 €...Silti pidän "ilmapatjaa" hervottoman hintasena...

    En nyt kuitenkaan ajatellut sijoittaa vielä geelipenkkiin, joten jos tuo toimii hyvin niin sitten se oli edullinen geelipenkkiin nähden...

    Nyt kun ajokelejä ei vielä oikein ole, en voi sanoa omia kokemuksia kyseisestä tuotteesta. Siksi kysynkin, onko kenelläkään tästä tuotteesta tai vastaavanlaisesta mitään kokemuksia? Toimiiko?

    Tyynyjä saa eri kokoisina esim. small, medium tai large... Itse ostin tuon mediumin...
    Wallu
  2. #2
    Lainaa (Waltsu407 @ Helmi. 11 2008,16:03) kirjoitti
    Nyt kun ajokelejä ei vielä oikein ole, en voi sanoa omia kokemuksia kyseisestä tuotteesta. Siksi kysynkin, onko kenelläkään tästä tuotteesta tai vastaavanlaisesta mitään kokemuksia? Toimiiko?
    Toimii kuin junan vessa, kunhan pitää huolen siitä että sitä ei täytä liikaa. Tyynyn säätämiseen kannattaa uhrata jonkin verran aikaa jotta siitä saa parhaimman mahdollisen hyödyn irti.

    Itse täytin sen alussa ihan liian paljolla ilmalla, jolloin istuminen muuttui "hötkyilyksi" ja tuntuma pyörään katosi melkein täysin. Siitä pikkuhiljaa ilmaa pois päästämällä se sitten muotutui ajan kanssa sopivaksi.
    R1200GSA '11
  3. #3
    Lainaa (PapaSmurf @ Helmi. 11 2008,16:18) kirjoitti
    Itse täytin sen alussa ihan liian paljolla ilmalla, jolloin istuminen muuttui "hötkyilyksi" ja tuntuma pyörään katosi melkein täysin.
    Juu, liikaa kun pistää ilmaa, niin on kuin istuisi kuulalaakereiden päällä.
  4. #4
    Onnistuukos sen sitten piilottaa alkuperäisen verhoilun alle, vai katoaako sen toimivuus sitten ite kans miettinyt josko laittais tollasen.
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

    Siis mää vai
  5. #5
    Jos verhoilun saa nätisti irti, niin mikäs siinä. Itselläni se on Ikeasta ostetun lampaannahkataljan alla (=paksumpi kuin verhoilu), enkä ole huomannut taljan vaikuttavan Airhawkin toimintaan mitenkään negatiivisesti.
    R1200GSA '11
  6. #6
    150€ lupasivat laittaa orggissatulaan geelit sisälle. Firmaa en muista, mutta juttua on ollut näillä sivustoilla.
    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
  7. #7
    Lainaa (ST1050 @ Helmi. 11 2008,21:01) kirjoitti
    150€ lupasivat laittaa orggissatulaan geelit sisälle. Firmaa en muista, mutta juttua on ollut näillä sivustoilla.
    Eipä oo hirvee investointi näköjään tuokaan vaihtoehto...Kattelin vaan tos triumphin alkuperäisosan hintaa...Geelipenkki 139 puntaa eli n. 230 € +toim.kulut + jos hankkii jälleenmyyjältä mahd. heidän kate päälle...Mut pidän tuonkin vaihtoehdon mielessä... Näkee nyt millai toi "airbag" toimii... , kovin oon ymmärtänyt et käyttäjät on ollu tyytyväisiä...mut entäs .Org?Lisää kokemuksia jos löytyy...
    Wallu
  8. #8
    Eix kenenkään persiin alta löydy tänä kesänä AirHawk:ia? No se nyt on heheh...
    Wallu
  9. #9
    Kokemuksia vasta ostotapahtumasta
    Same shit, different day.
  10. #10
    Ostin tuollaisen viime kesän Alppireissua varten, tilasin suoraan valmistajalta Ruotsista.

    Ei kyllä takapuoli juuri puutunut kun tuon päällä istuskeli, pisin päiväetappi oli vajaat 900 km. Airhawkilla istuessa oli myös helppo vaihdella ajoasentoa laajemmin kuin pelkän satulan päällä. Luultavasti pidin liikaa ilmaa tuossa, mutta tuntuma pyörään kyllä heikkeni jonkin verran, eli otin tyynyn suosiolla pois kun alppiserpentiinejä ajeltiin.

    Geelisatulaa en ole kokeillut, mutta kyllä tätä voin suositella ainakin pitkien siirtymäajojen ajaksi. Todella helppo ottaa pois jos siltä tuntuu.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  11. #11
    Kokeneet matkamotoristit ostavat parhaan mahdollisen matkapyörän ja joutuvat sitten virittelemään ilmatyynyjä perseen alle mikä on sellaisen matkapyörän idea,jonka satulalla ei voi pitempää reissua istua???

    Tämä on nähty useampaan kertaan ja aina nuo Barbaran puhaltajat ovat olleet BMW-kuskeja,jotka ovat omasta mielestään mihin-tahansa milloin-vaan motoristeja
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  12. #12
    Kyllä sullakin niitä paskoja kuskatessa jokin höyry tekeen näköjään huonon olon. Olisiko alan vaihto paikallaan.
    Dixi et animam levavi
  13. #13
    Lainaa (roskakuski @ Helmi. 28 2008,19:21) kirjoitti
    Kokeneet matkamotoristit ostavat parhaan mahdollisen matkapyörän ja joutuvat sitten virittelemään ilmatyynyjä perseen alle mikä on sellaisen matkapyörän idea,jonka satulalla ei voi pitempää reissua istua???
    Se nyt vaan tuuppaa olemaan niin, että meitä on kaikenkokoisia ja -painoisia, myös motoristien seassa. Allekirjoittaneella kun sattuu olemaan keskivertoa pidemmät jalat, niin eipä vaan satulan ja jalkatappien väli ilman Airhawkia ollut tarpeeksi pitkä. Olisihan sitä voinut laittaa useamman sata euroa kiinni erikoissatulan teettämiseen, mutta miksi turhaan, kun satasella sai riittävän korkeuseron aikaiseksi.

    Kukin taaplaa tyylillään, ja trollien rooli on yleensä tienposkessa mököttäminen - niin myös näemmä näissä satula-asioissa ...

    Edit: Ajatusjuoksujen selkeytyksiä



    R1200GSA '11
  14. #14
    Lainaa (roskakuski @ Helmi. 28 2008,19:21) kirjoitti
    Kokeneet matkamotoristit ostavat parhaan mahdollisen matkapyörän ja joutuvat sitten virittelemään ilmatyynyjä perseen alle * mikä on sellaisen matkapyörän idea,jonka satulalla ei voi pitempää reissua istua???

    Tämä on nähty useampaan kertaan ja aina nuo Barbaran puhaltajat ovat olleet BMW-kuskeja,jotka ovat omasta mielestään mihin-tahansa milloin-vaan motoristeja *
    No jopas oli "low-blow". Kaikenlaisia tietämättömiä sitä onkin. Jos ite oot tottunu istumaan kyykyn laudalla nakkikioskilta mutterille ja kotiin, niin ei varmaan kannata kommentoida persauksen oloa 400 - 500 kilometrin yhtämittaisen ajon jäljiltä.

    Tietty ehkä sinulla on vain ollut niin hyvä tuuri, että kaikissa ostamissasi pyörissä on ollut optimi fylli ahterillesi. Monella meistä muista ei näin ole ollut - ei edes Bemareilla ajavilla.
    <p>2002-2014</p>
  15. #15
    Mukavuus ennen kaikkea!! ...Ja eipähän emäntä marmata takapenkillä...
    Wallu
  16. #16
    Tilattiin juuri kauniimman osapuolen kanssa Ebaysta moiset molemmille. 80 egee tuli hintaa kappaleelta... Mutta jos todellakin poistaa tuon persauksen puutumisen, ni ehdottomasti hintansa arvoista lystiä.

    Mulla alla BMW K1200R Sport ja kaunokaisella YAMAHA FZS 1000. Ja pyörät on perheeseen hankittu ajoa varten. Mut ymmärrän täysin, että joku muoviluotiaan nakkikiskan edessä 12h päivässä seisottava tosimotoristi ei välttämättä airhawkia mopoonsa tarvi ...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  17. #17
    Kyllä ne Airhawkit hintansa väärtejä on. Mun Ernestissä on sen verran kova penkki että tuollaiset tyynyt on aika pakolliset (meikäläisen kermap*rseelle ainakin ) jos meinaa pidempää matkaa taittaa.

    Emännän kanssa oli molemmilla omat tyynyt Norjanreissulla, ja päivämatkat pahimmillaan 700 kilsan hujakoilla - ei ois varmaan onnistunu ilman lisäpehmustusta.
    KTM SDR 1290 '14
    ex ZZR 1400 '08
    ex ER-6f '06
  18. #18
    Lainaa (roskakuski @ Helmi. 28 2008,19:21) kirjoitti
    Kokeneet matkamotoristit ostavat parhaan mahdollisen matkapyörän ja joutuvat sitten virittelemään ilmatyynyjä perseen alle mikä on sellaisen matkapyörän idea,jonka satulalla ei voi pitempää reissua istua???

    Tämä on nähty useampaan kertaan ja aina nuo Barbaran puhaltajat ovat olleet BMW-kuskeja,jotka ovat omasta mielestään mihin-tahansa milloin-vaan motoristeja
    Tottahan tuossa toinen puoli, vaikka vähän vittumaisesti kirjoitettukin. Uusien Bemujen penkit ovat, jos ei niin ainakin lähelle sitä.

    Vaikka mulla ei ehkä paras mahdollinen matkapyörä olekaan (K 12 S) niin kyllä sillä reissua mielellään tekee ja tehdäänkin.
    Mutta satula on kova. Voihan vee kun se alkaa painaa reisiä jo 150 km jälkeen.. Ja jos tässä vaiheessa ei tajua pysähtyä, niin kohta siinä saa pyöriskellä tuskissaan. Ja vaikka kuin yrittäisi vaihtaa asentoa, niin ei auta. Ei auta mikään muu kuin pyörä tien sivuun ja 5 minuutin jaloittelu.

    Pakko oli ilmatyyny hankkia, sillä mun tyyli on se, että silloin kun ajetaan - myös ajetaan. Ei siis pysähdytä tunnin välein ihmettelemään, vaan mennään yleensä niin pitkälle kuin menovettä piisaa.

    Tämä BMW-kuski ei ole enää tässä iässä ihan "mihin-tahansa milloin-vaan motoristi", Ne ajat on ohi, mutta pyörällä kaikki lomareissut tehdään ja kohtuullisen paljon muutenkin ajelen. Aina mennään pyörällä, jos säät vaan sallii ja reisuussa ne kelit nyt on ihan sama, kesken ei jätetä koskaan.
    Kilometrejä on tänä kesänä >8500 ja loma vasta alkamassa. Viime kesänä kotimaassa 7000 km + Euroopan reissulla 4500 km, toissa kesänä kotimaassa 10 tkm ja Amerikoissa vuokrapyörällä 5000 km. Eihän nämä nyt mitään ihmelukemia ole, mutta jonkinmoinen harrastus kuitenkin ja tyhjän panttina mopo ei ainakaan ole.

    Eli tuosta Airhawkista vielä...
    Sikahintainen ja tyhmän näköinen. Se kuitenkin toimii ja persauksien puutuminen loppui. Pidän sitä paikoillaan vain pitemmillä reissuilla, työmatkat ja ilta-ajelut menee hyvin ilman tyynyäkin. Enempi tämä on (mulla) sellanen tilapäisratkaisu. Ensi talvena penkille tehdään jotain, tai sitte hommaan paremman.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  19. #19
    Olen pari kesää käyttänyt Airhawkia. Melko tyytyväinen. Kuten parissa muussakin vastauksessa on kerrottu pitää ilmaa puhallella tosi vähän. Asia on kyllä kerrottu käyttöohjeessakin, mutta kun ei millään meinaa uskoa, että sitä pitää tosiaan olla NIIN VÄHÄN!
    papillon
  20. #20
    Olen nyt noin 27 tkm mennyt tuolla mun GSA:lla ja perse alkaa näyttää ja tuntua siihen alkuperäiseen satulaan sopivalta. Kestää sen 1tkm yhtsoittoo ja on ilmatäytteinen, mutta low blow.
  21. #21
    Lainaa (C-A-D @ Helmi. 28 2008,21:51) kirjoitti
    Lainaa (roskakuski @ Helmi. 28 2008,19:21) kirjoitti
    Kokeneet matkamotoristit ostavat parhaan mahdollisen matkapyörän ja joutuvat sitten virittelemään ilmatyynyjä perseen alle * mikä on sellaisen matkapyörän idea,jonka satulalla ei voi pitempää reissua istua???

    Tämä on nähty useampaan kertaan ja aina nuo Barbaran puhaltajat ovat olleet BMW-kuskeja,jotka ovat omasta mielestään mihin-tahansa milloin-vaan motoristeja *
    No jopas oli "low-blow". Kaikenlaisia tietämättömiä sitä onkin. Jos ite oot tottunu istumaan kyykyn laudalla nakkikioskilta mutterille ja kotiin, niin ei varmaan kannata kommentoida persauksen oloa 400 - 500 kilometrin yhtämittaisen ajon jäljiltä.

    Tietty ehkä sinulla on vain ollut niin hyvä tuuri, että kaikissa ostamissasi pyörissä on ollut optimi fylli ahterillesi. Monella meistä muista ei näin ole ollut - ei edes Bemareilla ajavilla.
    itsellesi ja päälle....

    BMW-kaverin kanssa on kierretty muailmaaa,joten totuus on karua

    Itse ajoin Trumppaa ilman Barbaraa ja hyvin matka meni

    ps. yli 1000km oli pisin päivämatka ilman AirHawkia
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  22. #22
    WaltsuCB600:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Seinäjoki/Huittinen/Tampere/Helsinki
    No ni... Itse kun kerran aiheen laiton niin omia käyttökokemuksia:

    Eli tyyny on vallan mainio ja erittäin näppärä... Ilmaa todellakin tyynyssä pitää olla vähän ellei tykkää ajella kamelin selässä... Käytän tyynyä ihan lyhyemmilläkin matkoilla, koska kermaperseeni on siihen tottunut jo kuin oikeaan käteen yön pimeydessä... Ja sopii myös hyvin takapenkkiläisenkin käyttöön...

    Tyyny pysyy mainiosti paikallaan ilman paketin mukana tulleita remmejä... Helppo taittaa kypärän sisään kun lähtee kävellen liikkeelle. Suosittelen... Hieman ehkä kallis, mut ei se kermakaan ilmaista ole




    Hullu se on...

    Honda CB600F Hornet 2007
    Honda CRF250R 2006
  23. #23
    Joo, täytyy kyllä kehua tyynyä itsekkin. En mä nyt alle 300km siirtymille välttämättä edes ottais mukaan, mutta jos on aikomus koko päivä ajaa niin ehdottomasti mukaan.

    Sopivasti vaan ilmaa sinne, niin on mukava istuskella. Jos tuntuu että on liikaa ilmaa, niin sitä voi ajon aikanakin päästää pikkasen veks kunnes löytää omille kankuille sopivan määrän. Mä en edes sanois tuota kalliiksi, nimittäin niin luxusta se vaan on ku ei kuole koko alakroppa pitemmillä matkoilla. Voihan tietysti olla, että joillekkin MP harrastuksen olemus kiteytyy tulessa olevaan perseeseen ja tunnottomiin jalkoihin?!? Mut mä en niin siitä fiiliksestä välitä.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  24. #24
    kaverin muija käytti kottikkärryn sisärengasta istuessaan kyydissä ei kuulemma siinäkään puudu perse eikä maksa paljon
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
  25. #25
    Duunikaveri on vetelemässä PanAmericania ylhäältä alas Penarilla ja kehui että nyt kärsii istua noita 10-12h päivärupeamia, kun on AirHawk persiin alla...

    Varmaan oikein säädettynä mainio vekotin.



    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  26. #26
    Viime kesäisen lomareissun jälkeen tuli hankittua Airhawk Blackbirdiin.

    Ilman Airhawkia yhtäjaksoinen tasainen ajo on mukavaa tunnin-puolentoista verran jonka jälkeen polvia alkaa särkemään tiukan polvikulman vuoksi, ja kohta seuraa perseen puutuminen perässä. Ei auta muuta kuin jaloitella.

    Airhawkin kanssa menee tuplat kivutta. Suosittelen kokeilemaan.
  27. #27
    nostetaampa vanhaa ketjua.


    tuli hommattua tänään airhawk itelle ja kyytiläiselle kun kummallakin persuus puutuu pirun nopeaan. Käytiin juuri kahen ja puolen tunnin testilenkki ja voin kyllä kehua ei pienintäkään merkkiä jomotuksesta kankussa. kerran piti stopata päästää ilmaa pois kun tuli aluksi hieman liikaa ja 1 muutaman minuutin mehutauko pidettiin. On muuten tarkka ilman määrälle hiukankin liikaa niin on melko irtonainen olo penkissä.

    eihän tuo nyt varsinainen komistus ole mutta kyllä ainakin minulle kelpaa. kumminkin jos molemmille geeli penkin hommaa niin hintaa kertyy aika pirusti.

    nyt voi hyvillä mielillä lähteä norjan reissulle
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  28. #28
    Airhawk on varmasti hyvä varuste ja kallis. Onkohan kukaan kokeillut tällaista Bilteman pehmustetta??
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  29. #29
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Airhawk on varmasti hyvä varuste ja kallis. Onkohan kukaan kokeillut tällaista Bilteman pehmustetta??
    Pan-Europeanin kans isä ei havainnut eroa puutumisessa, mutta se satula lienee suht hyvin "puutumattomaksi" suunniteltukin. Pitää FZS1000 kans kokeilla joku vertailureissu tuon kanssa ja ilman. Käsissä pyöritellessä jotenkin semmonen mielikuva jäi, että tuo on liian ohut.
  30.  
  31. #30
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Airhawk on varmasti hyvä varuste ja kallis. Onkohan kukaan kokeillut tällaista Bilteman pehmustetta??
    Tänään tuli ostettua kyseinen biltema geelityyny. Minun mielestä ihan hyvä. Tänään vedin pikkuisen vajaa 300km eikä takamus puutunut lainkaan. Mulla bläkäri.

    Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen