Sivu: 1 / 15:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 427:sta
  1. #1
    Nyt täytyy saada kahvanlämmittimet. Olen nähnyt allrightin/duellin kuvastossa semmoset vastukset jotka asennetaan orginaali kahvakumin alle. Ovatko ihan täyttä paskaa? eikö se kalvo mene väkisinkin rikki kun sitä yrittää tunkea tuppea sen päälle?? Tiukka kun mikäkin.. Onko kellään mitään tietoa onko muunlaisia systeemejä!? Mä en ole semmoisia löytänyt netistä, ei edes juttua moisten asennuksesta... Auttakaa...
  2. #2
    Mulla on noi Saito2 jossa vastus on kahvakumien sisällä.

    Saito

    PS. Suomessa on liikkeitä jotka tuo tuolta Louis liikkeestä kamaa jos ei haluu ostaa suoraan Louisilta.



  3. #3
    Mulle asennettiin pari viikkoa sitten juuri tuollaiset orkkiskahvojen alle tulevat kalvot. Tosi tiukassa oli saada tupet ensin irti, mutta takaisin paikoilleen meni ihan nätisti. Ja TOIMII!!! Ajettiin viime viikonloppuna vesisateessa yöllä Kajaani-Rovaniemi-Oulu -väliä ja varmasti ois tunto lähtenyt käsistä ilman noita! Noiden kanssa pärjäs hyvin, vaikka oli välillä märät hanskatkin
    An eye for an eye makes the whole world blind.
    -Gandhi-
  4. #4
    Hyvin ne elementit sinne kumien alle menevät ja lämmittävätkin.

    Viime vuonna askartelin lämmitinsysteemin tee-se-itse-mallilla, elementit paikallisesta liikkeestä hintaan pari kymppiä ja elektroniikka täysin omasta jemmasta askarreltuna. (nyt on sitten pöydällä 5-tehoinen askarteluprojekti kesken, takakahvoihin naisväelle omat elementit)

    Haualla kyllä noiden asennuksesta löytyy tietoa enemmänkin, mutt ase julkinen salaisuus asennukseen on paineilma. Pistoolilla ilmaa sinne tangon ja tupen väliin ja lähtee irti todella helposti. Ja sama toisin päin. Ja kannattaa tosiaan huolehtia että asentaa elementit siten että se elementin eniten lämpiävä kohta tulee sormille, eikä kämmenelle kuten helposti tulee laitettua.
  5. #5
    Tässä myös yksi vaihtoehto
    kahvat
  6. #6
    Mullakin on Saito II kahvanlämmittimet. Ostin huuto-netistä aivan iskemättömän paketin alle 30 €. Pelannut mun mielestä hyvin.

    Helppo asentaa, ei tarvi kun yhden releen hommata lisäksi. Asennuksen ainoa ongelma oli se että kahvakumi oli alkuperäistä pidempi. Ratkaisu -> uudet ohjurireijä ohjaustankoon ja homma selevä.
    Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
  7. #7
    Itse laitoin edelliseen pyörään (-96 vfr) Oxford kahvanlämmittimet jossa tuli uudet tupit ja niiden sisällä oli elementit sekä niissä oli portaanton tehonsäätö. Asennus oli todella helppo ja niitä myy kotimaassa 4mc. Haittapuolena niissä on alkuperäistä paksummat tupit.

    Nykyiseen omaan pyörääni ja kaverin xx:n laitettiin curver kahvanlämmitin elementit alkuperäisten tuppien alle ja pakettiin kuuluu elementit, kytkin (hi-off-lo). Curveria myy Allright ja lisäksi on hyvä kytkeä ne releen kautta sekä suojata elementit leveällä teipillä ennen tuppien asennusta. Curver on huomaamaton ja hyvä käytössä.
    Se paineilma on todellakin hyvä apukeino, kun irroittaa niitä tuppeja.
    Ahdettu 1216
  8. #8
    laita vain ne vastuselmentit sinne omien tuppien alle on halpa ja hyvä.niitä elmentejä saa eri tehosia toisin kun tuppeja jossa on vastukset.löytyy lämpöä kylmilläkin keleillä eivät nakit jäädy
    ei aina voi voittaa ei edes joka kerta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  9. #9
    Kaasun puolelle tuleva vastus pitää olla heikkotehoisempi kuin kytkinpuolen, koska kaasukahvan muovirulla eristää lämmön johtumista tankoon. Muuten kaasukasi lämpiää enemmän.
  10. #10
    Lainaa (Kake3 @ Kesä. 05 2006,16:29) kirjoitti
    Kaasun puolelle tuleva vastus pitää olla heikkotehoisempi kuin kytkinpuolen, koska kaasukahvan muovirulla eristää lämmön johtumista tankoon. Muuten kaasukasi lämpiää enemmän.
    En oo ainakaan huomannut Saito II sarjassa kyseistä ilmiötä.
    Voihan nuo kahvakumit ollakin eri tehoiset, mahdottomia nääs asentaa väärin päin.

    Taitaa koskea vaan "tee se itse" vastuksia?
    Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
  11. #11
    Täälläkin Saito II ollut keväästä asti ja täytyy sanoa klassisesti - En antais pois!
    Just "nyt" ei bikeä...
  12. #12
    Lainaa (Herra XX @ Kesä. 04 2006,23:34) kirjoitti
    Nyt täytyy saada kahvanlämmittimet. Olen nähnyt allrightin/duellin kuvastossa semmoset vastukset jotka asennetaan orginaali kahvakumin alle. Ovatko ihan täyttä paskaa? eikö se kalvo mene väkisinkin rikki kun sitä yrittää tunkea tuppea sen päälle?? Tiukka kun mikäkin.. Onko kellään mitään tietoa onko muunlaisia systeemejä!?
    Mihin niitä nyt enää tarvii, nythän on kesä?

    Asiaan: Helposti ne kumit takaisin saa, irroittaminen oli ainakin minulle paljon kovempi homma. Itseasiassa, vastukset ovat sen verran liukkaat, että kahvakumit eivät minulla pysyneet asennuksen jälkeen paikoillaan ilman liimaamista.

    Jonkinlainen tehonsäätö olisi kyllä hyvä, mutta on/offkin toimii.



    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  13. #13
    [quote=Skeleton,Kesä. 05 2006,17:39]Mihin niitä nyt enää tarvii, nythän on kesä?

    JOVVVAIN !


    ...noil kahvalämmittimil oun monet kerrat kuivannu märät kinthaat. Net on EHOTTOMAT matkaa tekevillä. Eihä niitä huoltamon pihalla tarvi tietenkää...



  14. #14
    no olipa vaihtoehtoja Jos sit ottais ja kävis ostamassa noi kalvo-lämmittimet ja yrittäis laittaa.. mahtaako ne tupet lähteä ihan vaan raakaa voimaa käyttäen pois paikaltaan? vetämällä vaan..? ehjänä kun kaikki pysyis vielä ni ois parempi vielä kun joku antais pienet neuvot miten homma tosiaan onnistuu eikä mene niin että autotallista kuuluu vaan kiroomista ja projekti jää kesken ennen kun on edes alkanutkaan..
  15. #15
    Paineilmapistoolilla vaan puhaltaa ilmaa tupin ja kahvan väliin ympäriinsä niin hyvin ne irti lähtee. Mikäli ei ole sitä paineilmaa käytössä niin voi yrittää työntää tupin ja tangon väliin vaikka ristipää meisseliä sekä pyöräyttää sen tangon ympäri.
    Ahdettu 1216
  16. #16
    Lainaa (suiza 1200 @ Kesä. 05 2006,23:58) kirjoitti
    Paineilmapistoolilla vaan puhaltaa ilmaa tupin ja kahvan väliin ympäriinsä niin hyvin ne irti lähtee. Mikäli ei ole sitä paineilmaa käytössä niin voi yrittää työntää tupin ja tangon väliin vaikka ristipää meisseliä sekä pyöräyttää sen tangon ympäri.
    ja pitäis sit toimia kumpaankin puoleen meisseli kikka..?
  17. #17
    Itse käytin tätä linkkiä helppinä:
    Kahvanlämmitin elementtien asennus

    Löytyi tarvittavat vinkit onnistuneeseen asennukseen.

    Edit: Vaikein osuus oli juuri liimojen raapiminen tuppien alta, kaasukahvan tuppi lähti helpommin kun on muovipintaa vasten. Pitkävartisella ruuvarilla raaputtamalla liimat sai pois ja sit paineilmaa käyttämällä tupit irti. Käytin sellaista paineilmapulloa joita käytetään esim elektroniikkalaitteiden putsaamiseen pölyistä.



    Harmaa FZ6N 04 -> Harmaa R1 -05 -> Sininen FZ1S -07

    - If the buzz is any indicator, that movie's gonna make some huge bank.
    - What buzz?
    - The Internet buzz.
    - What the f**k is the Internet?
  18. #18
    Lainaa (Herra XX @ Kesä. 06 2006,07:43) kirjoitti
    Lainaa (suiza 1200 @ Kesä. 05 2006,23:58) kirjoitti
    Paineilmapistoolilla vaan puhaltaa ilmaa tupin ja kahvan väliin ympäriinsä niin hyvin ne irti lähtee. Mikäli ei ole sitä paineilmaa käytössä niin voi yrittää työntää tupin ja tangon väliin vaikka ristipää meisseliä sekä pyöräyttää sen tangon ympäri.
    ja pitäis sit toimia kumpaankin puoleen meisseli kikka..?
    Kyllä se meisseli kikka käy molempiin ja muista työntää varovasti ettei mene tupeista läpi, mutta jos on sitä paineilmaa käytettävissä niin käytä ennemmin sitä.
    Ahdettu 1216
  19. #19
    Innostuin kans tässä aiheesta ja soittelin vähän ympäriinsä.
    JL-bikesta sain sinänsä hyvä huomion aihetta koskien:
    Ruiskukoneiden omistajien kannattaa huomioida et virran ottaminen mokomiin mistä tahansa saattaa aiheuttaa mitä tahansa.
    Junou.


    -These are my principles,
    if you don´t like them I have others-
    G.Marx

    -Älä spekuloi-AJA!-
    Koneinsinööri A

    -Canis culum in tua naso-
    17th century proverb
  20. #20
    Joo kesä on mutta kahvanlämmittimille ensin vähän hymyilin, kun ne oli pyörässä valmiina kun ostin. Vaan en hymyile enää. Ihan huiput suomen kesässä ja varsinkin vesisateella.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  21. #21
    Nyt mulla on lämppärit paikallaan! Onneks on hyviä kavereita jotka viittii auttaa kun apua kaivataan! Eikä mennyt kun reilu tunti rauhallisella meinigillä! Mut nyt on sormissa lämmintä! Pienen koeajon aikana osoittautui kivaksi varusteeksi nuo lämmittimet!
  22. #22
    Onko joku näistä lämppärimalleista sellainen, ettei sitä johtolenkkiä tule siihen kaasukahvaan ? On taipumusta katkeilla se liikkuva piuha. Bemareissa se on toteutettu jotenkin siten (ja kaiketi muissakin alkuperäisissä lämppäreissä), että kaikki on "sisäänrakennettu".
    Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
  23. #23
    no näis mun lämpökalvoista tulee ainakin johdot ja siitä selvittiin sillä että laitettiin hieman löysää siihen tupen juureen ja katottiin ettei hankaa mihkään kun kaasua vääntää ja tankoa kääntää! ...tulihan se mieleen että kyllä ne voi poikkikin mennä kun aikaa kuluu.. mutta vielä ne toimii! *
    * Vielä tästä hotgrips tuotteesta.. hyvältä tuntuu mutta kun eivät ole lattaneet releitä ym abikoja pakettiin mukkaan niin siitä annan miinus pisteet! Saa siinä iltasella sitten kysellä koko kylästä tutuilta ja tuntemattomilta relettä ym...



  24. #24
    Lainaa (Timberline @ Kesä. 07 2006,11:09) kirjoitti
    Joo kesä on mutta kahvanlämmittimille ensin vähän hymyilin, kun ne oli pyörässä valmiina kun ostin. Vaan en hymyile enää. Ihan huiput suomen kesässä ja varsinkin vesisateella.
    En kai minäkään niitä muuten olis laittanu. Monena aamuna ollut tarpeen...
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  25. #25
    Saito II oli pyörässäni. Nyt toinen pyörä kiikarissa, jos tulevassa bikessä ei ole kahvanlämppäreitä, niin ne on pakko laittaa. Oli tod.hyvät!!
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
  26. #26
    Itse laitoin VFRääni irtoelementit. Ostin Duelilta kaksi eri elementtisarjaa, isompitehoiset ja pienempi tehoiset, ja realisoin itse siten että kaasukahvalle tuli heikompi tehoinen ja kytkimelle tehokkaampi = saman tuntuinen molemmille käsille. Toiset möin kaverille...

    Sitten hommasin Saksanmaalta GZH modulin (pulssinleveysmodulaatiosäädin) jolla saa portaatomasti säädettyä ilman väli vastuksia. Ja kyllä pelittää!!



    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  27. #27
    Lainaa (yoda @ Heinä. 19 2006,17:50) kirjoitti
    Itse laitoin VFRääni irtoelementit. Ostin Duelilta kaksi eri elementtisarjaa, isompitehoiset ja pienempi tehoiset, ja realisoin itse siten että kaasukahvalle tuli heikompi tehoinen ja kytkimelle tehokkaampi = saman tuntuinen molemmille käsille. Toiset möin kaverille...

    Sitten hommasin Saksanmaalta GZH modulin (pulssinleveysmodulaatiosäädin) jolla saa portaatomasti säädettyä ilman väli vastuksia. Ja kyllä pelittää!!
    Minne muuten asensit kahvalämppärin kytkimen? Hälgen kanssa ilmeisesti asennellaan lämppärit mun 93 Vifferiin tässä kesäloman aikana.

    Itse olin ajatellut kytkintä mittaritaulun alle, siinä missä Europyörissä on digitaalikello. Omassa jenkkimallissa kun sellainen puuttuu. Samoin kuin keskiseisontatukikin. (Olivat ko. vuonna lisävarustelistalla.)
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  28. #28
    Miten on, paljonko maksaa jos noi kahvan lämppärit asennuttaa jossain? onko tietoa?....on vähän huonoja kokemuksia tuosta säätämisestä itse.nm. "savun hälvennyttyä etsitään projektin syyllisiä".
    -oman onnen puuttuessa naapurin epäonnikin riittää-
  29. #29
    Lainaa (suiza 1200 @ Kesä. 05 2006,11:56) kirjoitti
    Itse laitoin edelliseen pyörään (-96 vfr) Oxford kahvanlämmittimet jossa tuli uudet tupit ja niiden sisällä oli elementit sekä niissä oli portaanton tehonsäätö. Asennus oli todella helppo ja niitä myy kotimaassa *4mc. Haittapuolena niissä on alkuperäistä paksummat tupit.
    Laitoin keväällä GSX 1400:aan Oxford lämpökahvat ja halusinkin kahvoista hieman paksummat ja nämä sopivat oikein hyvin. Näitä en antaisi pois. On vaan parhaita pyörän lisävarusteita.
  30.  
  31. #30
    Edellisessä mopossa oli Saito II. Todella hyvät ja tilasin suoraan Louisilta. Seuraavaankin mopoon aion hankkia kahvanlämppärit, jos siinä ei niitä ole. Suosittelen lämmöllä!!
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
Sivu: 1 / 15:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen