Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 50:sta
  1. #1
    Terve!

    Semmosta asiaa kyselen, et miten nahkatakki kannattaa pestä... Vai voiko sitä pestä ollenkaan...? Kesän aikana kumminkin tarttuu hien hajua, tahroja ötököistä yms. yms... Olen joskus kuullut sellaisesta purkista, jota ruiskuttamalla takkiin hajut ja bakteerit kuolis pois... En vaan yhtään muista mitä toi tökötti on...

    Jos jollakin on jotain elämää suurempia vinkkejä tohon hommaan niin tänne vaan!!! Oon täs yrittäny odottaa jotain pakkasia, et saisi ajotakin heittää parvekkeelle tuulettumaan kevättä varten...
    Wallu
  2. #2
    Täältä. Ovat monesti hyväksi havaittuja ja helppokäyttöisiä. Hoitoaineet ensin ja sitten mehiläisvaha päälle. Löytyy mm. kodin1:stä jne.
    ...katso toi kuluttajatuotteet kohta ja sieltä rullaat vähän alaspäin.



    <p>...</p>
  3. #3
    No helvetti!! Äijä määrää...
    Wallu
  4. #4
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #5
    Olen pessyt kylmästi vaan pesukoneessa kylmällä vedellä ja marseillesaippuapohjaisella pesuaineella. Puhdasta on tullut, mutta vähän rasvaa kaipaa kuivuttuaan.
    Dixi et animam levavi
  6. #6
    Lainaa (ek@ @ Tammi. 28 2008,03:00) kirjoitti
    Olen pessyt kylmästi vaan pesukoneessa kylmällä vedellä ja marseillesaippuapohjaisella pesuaineella. Puhdasta on tullut, mutta vähän rasvaa kaipaa kuivuttuaan.
    Aine on oikea, mutta menetelmä väärä.
    Marseillessaippua on tosiaan parhaita nahanpesuainetta, mutta nahkaa ei ole tarkoitus kastella vaan vettä käytetään mahdollisimman vähän. Nahkat pestään käsin esim. pikku sienen avulla, ei todellakaan koneessa.
    Softcarepurkin kyljessä on kyllä ohjeet ja se on tietääkseni just em. saippuaa.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  7. #7
    Nahkakampeissahan on verkkokangas sisäpuolella mikä ei käsittääkseni lähde irti noissa omissa a* takissa&housuissa. Ja haju tarttuu varmaankin juuri noihin kankaisiin.. Jos housut kääntää nurinpäin ja sitten jollain pesuaineella vähällä vesimäärällä hinkkaisi niitä?
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #8
    minä olen tehnyt niin kuin saunan jälkeen pyyhkeellä kroppa kuivataan, tosin päinvastoin, nyt pyyhe on märkä ja ajonahkat on päällä....
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  9. #9
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Suihkun alla satulasaippualla, ja sitten ei kokonaan kuivuneeseen pehmeähköön nahkaan nahkarasvaa, jota olen Agrimarketista ruskeassa purkissa ostanut (olikohan sekin jotain satularasvaa).
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #10
    Itse "pesen" nahkatakin ulkopinnan ajoittain öljyllä, toistaiseksi olen käyttänyt tuota: http://www.varusteleka.fi/fi/product...ljy-0-25l/8573

    Sisäpinta ei ole vielä hajuja imenyt mutta tulevaisuuden varalle, itsekin haluaisin tietää miten ne sisäosat saa hajuttomiksi?
    youtube.com/user/mototuomas
  11. #11
    Muutaman kerran olen pessyt nahkakupun pesukoneessa 40 asteessa, pienellä pesuainemäärällä, ei linkousta. Kuivatus lämpimässä ei kuumassa hyvin tuuletetussa paikassa. Ennenkuin nahkat kuivuvat täysin perusteellinen rasvaus sopivalla rasvalla. Sen jälkeen puku päälle ja kyykistelyä, venyttelyä etc. että hakee oikean muotonsa. Toimut hyvin hoihin vanhempiin pukuihinm en tiedä näistä nykyisista hightec puvuista.
    Taivas saa odottaa
  12. #12
    Prismasta löytyy nestemäistä sappisaippuaa. Pesin oman nahkatakin pari kertaa peräkkäin ilman linkouksia tms 40 asteessa. Kannattaa laittaa kaikki lisähuuhtelut ja sen jälkeen kuivatus lämpimässä (ei kuumassa) ja hyvin tuulettuvassa paikassa.

    Aika hyvin lähti se kissan kusen haju takista. Siis se oli oikeasti sitä itseään
    Viimeksi muokannut: sky; 05.03.2013 klo 13:37.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  13. #13
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Sappisaippua on tosiaan tahranpoistoainetta
  14. #14
    Itse olen Berikin takkia hoitanut tällä metodilla. Satulasaippualla pesu mukana tulevalla sienellä kostutettuna hinkaten takki läpi ja sitten vain raakasti suihkulla huuhtelu ja antaa takin kuivaa, siihen sitten vielä valjasrasva päälle ja muutaman tunnin päästä hinkkaus esim froteepyyhkeellä liiat rasvat pois..
    Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
    Ex Honda 1100 xx -99Vm
    Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
    Ex Honda 1100 XX -96Vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
    Ex Honda 1100 XX -07vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
    Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
  15. #15
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti
    Itse "pesen" nahkatakin ulkopinnan ajoittain öljyllä, toistaiseksi olen käyttänyt tuota: http://www.varusteleka.fi/fi/product...ljy-0-25l/8573

    Sisäpinta ei ole vielä hajuja imenyt mutta tulevaisuuden varalle, itsekin haluaisin tietää miten ne sisäosat saa hajuttomiksi?
    Jos et halua pestä niin SOL otsonoi sen ja maksaa 15€. Ainakin täällä pkseudulla.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  16. #16
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Aine on oikea, mutta menetelmä väärä.
    Marseillessaippua on tosiaan parhaita nahanpesuainetta, mutta nahkaa ei ole tarkoitus kastella vaan vettä käytetään mahdollisimman vähän. Nahkat pestään käsin esim. pikku sienen avulla, ei todellakaan koneessa.
    Softcarepurkin kyljessä on kyllä ohjeet ja se on tietääkseni just em. saippuaa.
    Samaa mieltä, kostuta sieni, vaahdota marseillea siihen, ja sit sienellä hinkkaamaan. Hinkkauksen jälkeen pyyhkäsy puhtaalla pyyhkeellä, ja avot
  17. #17
    Löytyykö hoitoainesuosituksia valkoiselle nahalle? Pesuun toki menevät nuo samat marseillesaippuat kuin muihinkin, mutta mitäs myrkkyä siihen uskaltaisi pistää kuivumista ehkäisemään? Ainakin nuo varustelekan öljyt uhkaavat tummenemisella, joten niitä ei parane käyttää.
    Racingtowardthelight.wordpress.com

    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  18. #18
    Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö hoitoainesuosituksia valkoiselle nahalle? Pesuun toki menevät nuo samat marseillesaippuat kuin muihinkin, mutta mitäs myrkkyä siihen uskaltaisi pistää kuivumista ehkäisemään? Ainakin nuo varustelekan öljyt uhkaavat tummenemisella, joten niitä ei parane käyttää.
    Oma kokemus: Marseillea.



    Tollanen mul oli, 3 kesää, ei pientäkään värjäytymistä tms. Oli kuin uusi kun lähti multa eteenpäin. Ja sama juttu valko/mustalla Berikillä..
    Ei mul ainakaan marseillen jälkeen kuivu yksikään nahkatakki, jos tekee niinkuin ylempänä kerroin.
    Eli käytän pelkkää marseillea.
    Viimeksi muokannut: Juhis; 05.03.2013 klo 19:19.
  19. #19
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti
    Oma kokemus: Marseillea.


    Ei mul ainakaan marseillen jälkeen kuivu yksikään nahkatakki, jos tekee niinkuin ylempänä kerroin.
    Eli käytän pelkkää marseillea.
    Toi varmaan riippuu saippuan öljypitoisuudesta. Netistä löytyy saippuaa, jossa on 72% ÖLJYÄ, joten ei pitäisi kuivua vaikka tuolla pesee...

    (http://kauppa.ruohonjuuri.fi/oliivio...91960008510/dp)

    En tiedä miten toimii, mutta edellä luetun perusteella taitaa työmatka suuntautua Kampin kautta kotiin
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  20. #20
    Niin, voi olla. En o asiaan perehtyny, kun kerta marseille toimii.
    Eli vaahdotus kosteaan sieneen, hinkkausta, pyyhitään vaahdot pois pyyhkeellä.
    Moni tapoja on varmasti, ite tykkään tästä..
  21. #21
    Eikös tuo kuivumisen/käppyröitymisen hoida pois päiväjärjestyksestä helpoiten pesun jälkeen sillä, että sienellä pistää vielä pintaan valjasrasvaa? Se ei ainakaan värjää.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  22. #22
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuo kuivumisen/käppyröitymisen hoida pois päiväjärjestyksestä helpoiten pesun jälkeen sillä, että sienellä pistää vielä pintaan valjasrasvaa? Se ei ainakaan värjää.
    Tämän takia:
    Tallipoika Valjasrasva
    ...
    Huom: Rasva, vaikka se kuinka väritöntä olisi, tummentaa silti vaaleata nahkaa. Mieti siis toiste ennen kuin sotket tällä kallisarvoisen valkoisen nahkatakkisi.
    Racingtowardthelight.wordpress.com

    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  23. #23
    Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti
    Tämän takia:
    Tallipoika Valjasrasva
    ...
    Huom: Rasva, vaikka se kuinka väritöntä olisi, tummentaa silti vaaleata nahkaa. Mieti siis toiste ennen kuin sotket tällä kallisarvoisen valkoisen nahkatakkisi.
    Hyvä huomio Tosin omalla kohdalla ei vielä pienet määrät ole tummentaneet pieniä valkoisia alueita takissa mutta tarkkanahan tuossa kannattaapi olla. Eli hyvä disclaimerin paikka.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  24. #24
    Minkkirasva ei ainakaan värjää valkeaa nahkaa. Itte ostin suutarilta.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  25. #25
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Toi varmaan riippuu saippuan öljypitoisuudesta. Netistä löytyy saippuaa, jossa on 72% ÖLJYÄ, joten ei pitäisi kuivua vaikka tuolla pesee...

    (http://kauppa.ruohonjuuri.fi/oliivio...91960008510/dp)

    Hmm.. nyt kun rupesin kattomaan tota linkkiä, niin ei mun saippua oo ton näkönen. Ja se on ostettu ihan prismasta/cittarista, en muista. Muija muisti minkä näköinen se paketti oli (hävinnyt jo ajat sitten)

    Le chat



    Joten pahoittelen, jos johdin jotain harhaan tolla "marseille" nimellä.
    Mut enivei, tolla pesen nahkatakkini.
  26. #26
    moi,

    Itse pesen niin täytän 200l sangon ja samalla liotan marseil saipuan,
    saippuoin kampeet ja laitan sankoon joksikin aikaa, 15-30min
    sen jälkeen uusin käsittelyn kerran.

    Rasvaan heti kun veden valuminen loppuu ja rasvaan noin 1-2vk ajan
    aina kun Bilteman nahkarasva on imeytynyt, rasva tekee nahkan
    kiiltäväksi, limaseksi mutta kun imeytynyt palaa se normaaliksi,...

    Vikan rasvauksen jälkeen menee noin 2vk - 1kk ennen kuin nahka
    normaalin näköistä,... vajaa pullo menee kampe kertaan.

    Märkä nahka venyy ja liian kuumassa alkaa kuivumaan ja kutistuu
    niin nopeasti että voi mennnä pilalle.

    Ämpäripesun teen koska mulla kauden jälkeen alkaa olla paskaset,...
    ...., jor ollu vähän ajoa en ole pessyt joka kausi,...

    joni
    http://boy007.dy.fi
    ---
    joni
    http://boy007.dy.fi
  27. #27
    Tuon oman Arlen Ness takin oon päällsin puolin hangannu Turtle waxin leather cleanerillä ja irtovuoren oon pessy ihan normaalisti pesukoneessa. Tokkopa tämä paras tapa on mutta mulle on kelvannu.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  28. #28
    Lohja romi:n avatar
    Liittyi May 2010
    rajamäki/nurmijärvi
    MotOrg ry jäsen
    Oisko mitään hyvää keinoa pestä nahkatakki...
    ex KTM 990 SMT 2010
    ex suzuki gsf1250sa 2008
    ex yamaha fz1-n 2006
    ex kawasaki zx9r 2000
  29. #29
    kissasaippua? Le'Chat vai mikälie. prismoissa ym isommissa kaupoissa löytyy
  30.  
  31. #30
    Niikö sanoin kissa saippua....


    lechat.jpg/
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen