Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 115:een 115:sta
  1. #91
    Lainaa (hlpvu8 @ Helmi. 24 2009,20:31) kirjoitti
    500 mallista puuttuu telineet ja kartat on ladattuna vain pohjoismaihin. Tulevat kkulemma mukaan CD muodossa.
    Zumo 500 -mallin mukana tulee MP-teline kiinnikkeineen mutta ei autotelinettä ja siihen kuuluvaa kaapelia (ovh 99e tjsp erikseen ostettuna). Lisäksi tosiaan euroopan kartat pitää asentaa jälkikäteen mukana tulevalta levyltä, ja siihen vaaditaan vähintään 2:n gigatavun SD-kortti joka on hankittava erikseen(ei nykyään maksa paljon mitään). Muuten sama laite kun 550.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  2. #92
    Kiitosta taas!
    Alkaa kuulostamaan siltä, että kannattaa maksaa suoraan kiltisti vaan tuosta 550 mallista. Tai sitten odottaa vielä, että pääsee katsomaan millainen se 660-malli on.
    Kukaan ei ole ottanut kantaa epäilyyni mallista

    Niin se edullisuus on toki suhteellista
    Netissä selattuani läpi muutaman sivuston jäi saldoksi toistaiseksi seuraavaa:

    Garmin Zumo 550
    Org-kauppa-Reliatec-589€
    Marinea-589€
    Elektroni-599€
    Pixmania-611€
    Rxtx-tuote-627,50€
    Verkkokauppa-648€

    Näihin kaikkiin tietysti myös vähintään postikulut (Matkahuolto ym.)
    + toimituskulut joidenkin kohdalla

    Sitten pitää tietysti investoida myös BT sarjaan, jos ostaa Garminin, että saa ne äänet kypärän sisälle alkaen 73,90€ (Verkkokauppa/ Scala Rider)
    Vähän mietityttää kuulokesarjan osto. Käytän normaalisti vaikkuja korvissa. Nyt jos ostan BT-sarjan mikään ei vaimenna ajomölyä!? Jos kuitenkin käytän tulppia kuuleeko opastuksen.
    Radio (FM BT) taitaa olla mulle jo turha ostos
    Jammujäbä
  3. #93
    Lainaa (kolaaja @ Helmi. 25 2009,20:53) kirjoitti
    Kiitosta taas!
    Alkaa kuulostamaan siltä, että kannattaa maksaa suoraan kiltisti vaan tuosta 550 mallista. Tai sitten odottaa vielä, että pääsee katsomaan millainen se 660-malli on.
    Kukaan ei ole ottanut kantaa epäilyyni mallista

    Niin se edullisuus on toki suhteellista
    Netissä selattuani läpi muutaman sivuston jäi saldoksi toistaiseksi seuraavaa:

    Garmin Zumo 550
    Org-kauppa-Reliatec-589€
    Marinea-589€
    Elektroni-599€
    Pixmania-611€
    Rxtx-tuote-627,50€
    Verkkokauppa-648€

    Näihin kaikkiin tietysti myös vähintään postikulut (Matkahuolto ym.)
    + toimituskulut joidenkin kohdalla

    Sitten pitää tietysti investoida myös BT sarjaan, jos ostaa Garminin, että saa ne äänet kypärän sisälle *alkaen 73,90€ (Verkkokauppa/ Scala Rider)
    Vähän mietityttää kuulokesarjan osto. Käytän normaalisti vaikkuja korvissa. Nyt jos ostan BT-sarjan mikään ei vaimenna ajomölyä!? Jos kuitenkin käytän tulppia kuuleeko opastuksen.
    Radio (FM BT) taitaa olla mulle jo turha ostos
    Selaappas vielä lisää! Itse tilasin Englannista €430 kaikkine kuluineen. Toimitus alle viikossa.
  4. #94
    mulla on ollut rider2 käytössä. ainakin viime kesänä toimi hyivn euroopan turneen, ei ollut paperi karttoja mukana ollenkaa. Visti on jo mennyt jo näköjään jo hinta keskusteluihin. Mutta kuten jo ketjun alussa joku mainitsi. harkitse itse mitä haluat.

    Hyviä ajoja tulevalle kaudelle, navilla tai ilman.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  5. #95
    Lainaa (kolaaja @ Helmi. 25 2009,20:53) kirjoitti
    Käytän normaalisti vaikkuja korvissa. Nyt jos ostan BT-sarjan mikään ei vaimenna ajomölyä!? Jos kuitenkin käytän tulppia kuuleeko opastuksen.
    Radio (FM BT) taitaa olla mulle jo turha ostos
    Mulla on ollut vaikkua korvissa + korvatulpat, ja hyvin kuuluu opastus ja musiikki läpi bluetooth-kypäräsetillä.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  6. #96
    Lainaa (jyk4 @ Helmi. 25 2009,22:18) kirjoitti
    Lainaa (kolaaja @ Helmi. 25 2009,20:53) kirjoitti
    Käytän normaalisti vaikkuja korvissa. Nyt jos ostan BT-sarjan mikään ei vaimenna ajomölyä!? Jos kuitenkin käytän tulppia kuuleeko opastuksen.
    Radio (FM BT) taitaa olla mulle jo turha ostos
    Mulla on ollut vaikkua korvissa + korvatulpat, ja hyvin kuuluu opastus ja musiikki läpi bluetooth-kypäräsetillä.
    Vöyräs kiitos tästäki

    Joku täällä pelotteli harmaatuonnin mahd. hankaluuksista. Itse ole kameratarvikkeita kyllä tuottanut ulkomailta ja hyvin on mennyt. Mutta jos nyt sattuu maanantaipainos kohdalle navin kanssa......... harkitaan.

    Liikuttavan yksimielisiä ovat navin hinnoista kotomaassa vähän niinkuin bensiinikauppiaat menoveden hinnasta
    Jammujäbä
  7. #97
    Lainaa (nenoat @ Helmi. 25 2009,21:56) kirjoitti
    Selaappas vielä lisää! Itse tilasin Englannista €430 kaikkine kuluineen. Toimitus alle viikossa.
    Mistä tilasit? Amazoni ei ainakaan toimita suomeen. Tuo hinta rupee oleen sitä tasoa että voisin tilata.
  8. #98
    Itse tuli toissa kesänä hankittua kolmitoiminen Magellanin Crossover, kun tulee mopoilun lisäksi käytyä myös metsässä ja vesillä.

    http://www.gps.fi/pdf/TM_testi_CrossOver.pdf

    Kompromissihan laite toki on mutta olen ollut tyytyväinen. Se on kestänyt hyvin sadetta ja tärinää (buell ) ja siinä on 8 tunnin valmiusaika ts. silllä pääsee pitemmänkin ajorupeaman ilman latausta.
    Buell XB12X, HD XL883, BMW K100, Kawasaki KE125
    Yamaha 125 Trail, Honda CB 100, Suzuki 80 K11 Sports
    Honda 70 Dax, Husgvarna 175 Silverpil
  9. #99
    Lainaa (Rocket cowboy @ Tammi. 27 2008,20:56) kirjoitti
    Puhelimissahan ei ole tällaisia ominaisuuksia alkunkaan, eli ominaisuuksia joilla saadaa edellämainittuja asioita hoidettua sujuvasti, myös ajon aikana.
    Ää, minkälaisia ominaisuuksia ? *

    Sama softahan siellä, esim TomTom, pyörii.

    Itse vetäsin kavereiden kanssa Saksa-Ranska-Sveitsi-Italia-Itävalta-Saksa reitin läpi. Sokkeloiset reitit Firenzessäkin menivät hienosti kertalaakista perille.

    Nokian E-sarjan puhelin isolla näytöllä tankkilaukussa, hienosti toimi/akku riitti/näkyvyyttä riittii. Nappikuulokkeet korvissa.
  10. #100
    Lainaa (JaspaJami @ Maalis. 03 2009,12:26) kirjoitti
    Lainaa (nenoat @ Helmi. 25 2009,21:56) kirjoitti
    Selaappas vielä lisää! Itse tilasin Englannista €430 kaikkine kuluineen. Toimitus alle viikossa.
    Mistä tilasit? Amazoni ei ainakaan toimita suomeen. Tuo hinta rupee oleen sitä tasoa että voisin tilata.
    Ite tilasin zumo 550:n jokunen viikko sitten hintaan 413€ kotiin toimitettuna Englannista. www.pentagongps.co.uk
    3pv. kesti paketin tulo.
    F800GSA
  11. #101
    Maahantuoja kertoi Zumo 660 olevan Vapun tienoilla kaupoissa.
    Hintaa en huomannut tingata.
    Taidanpa odottaa vappuun
    Jammujäbä
  12. #102
    Ääni Zumo 550:lle; mukana toimivat telineet pyörään ja autoon.
    Itsellä puhelin taskussa autossa voi soitella tai vastailla zumon kautta hf:llä ei sakkoja eikä korttia pois, kuten uhkailevat.
    Mopottimella scala riderin Q2 kautta vaivattomasti puhelut zumon ja puhelimen kautta. Tekniikka on merkeleellistä ja Zumon tapauksessa varsin toimivaa.
  13. #103
    Lainaa (kolaaja @ Maalis. 08 2009,21:30) kirjoitti
    Maahantuoja kertoi Zumo 660 olevan Vapun tienoilla kaupoissa.
    Hintaa en huomannut tingata.
    Taidanpa odottaa vappuun
    Itsellä englannista ennakkotilauksessa. Tämän kuun puolivälissä pitäis saada...
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  14. #104
    Lainaa (FixxaH @ Huhti. 05 2009,21:21) kirjoitti
    Lainaa (kolaaja @ Maalis. 08 2009,21:30) kirjoitti
    Maahantuoja kertoi Zumo 660 olevan Vapun tienoilla kaupoissa.
    Hintaa en huomannut tingata.
    Taidanpa odottaa vappuun
    Itsellä englannista ennakkotilauksessa. Tämän kuun puolivälissä pitäis saada...
    No onko 660 jo saanut uuden kodin?
    Jammujäbä
  15. #105
    No paskanmarjat, toimitus viivästyy nyt ensikuun alkuun. Noh, odotellaan odotellaan. Eiköhän se silloin tupsahda luukusta kun 9 päivä ensikuuta lähden ameriikkoihin...

    Edit: Näin lukee nettisivulla DUE: UK release early May



    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  16. #106
    Onko tähän ketjuun kenelläkään "päivitystä"?
    Hajapusanisti
  17. #107
    Ite olen ollu tyytyväinen Garminin 550 Zumoon. Hyvin toimii kytkennät puhelimen ja kypärän Midland2:n välillä. Ainoana huonona puolena Midlandissa on ettei kuule mitään ku vauhti kohoaa yli 60km/h mutta ulkomailla kaupungeissa ajaa tosi hyvin asiansa. Zumoon oon laittanu topo maastokartat et pääsee metälle ja marjaan jos tarve vaatii.
    Joopa joo ja maita päälle, sanoi haudankaivaja
  18. #108
    Garmin 550 täälläkin. Toimiva laite. Lienee makuasia ottaako 660:n vai 550:n.

    Soratielingossa on GPS 620 5" ruudulla. Siinä näkyy noin viisinkertainen määrä dataa 550:een verrattuna, ja se on varsin hyvä kun liikkuu pikkuteitä suosien. Ei juuri tarvitse paperikarttaa.

    Sellaisen navin kun löytäisi mihin voisi ladata ison joukon pätkiä pc:ltä ja se sitten reitittäisi niitä suosien.

    Mielenkiinnolla seuraan mitä noista tablettikoneista löytyy. Isommat ruudut, parempi resoluutio jne. Sellainen voisi olla hyvä yleiskalu reissussa, navigoinnin lisäksi.

    Vedenpitävyyskään ei ole ihan välttämätön, nykyisin löytyy hyviä muovisia kirkkaita suojataskuja, osui silmiin motonetissä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  19. #109
    Hirveesti himottais Garmin 595 LM mutta ehdin vasta investoida Tompan 6100 autoon. Ja nyt ahistaa.
  20. #110
    Lainaa Elwari kirjoitti Katso viesti
    Hirveesti himottais Garmin 595 LM mutta ehdin vasta investoida Tompan 6100 autoon. Ja nyt ahistaa.
    Nykyisin mulla on lm590 ja lm595. Huonoin puoli on himmeä näyttö. Jos sen saa asennettua melko pystyyn niin näkyy joten kuten (1190r:n powerparts-pidike on hyvä). Aurinkovisiirin läpi ei näy hyvin silloinkaan.

    Karttapäivitykset toimii ok. Bt-yhteydet puhelimeen ei häävisti. Mulla on suupertin kaulus jonka kanssa puhelin toimii ok. Jos siihen sotkee navin niin puheluihin vastaaminen ei onnistu, tai onnistuu mutta ääni ei kuulu. Eikä voi soittaa ajaessa mukamas turvallisuusriskien takia. On spottariohjaus, mutta navin kautta kuuluu liian hiljaa. Eli bt on osoittautunut hyödyttömäksi, tai on sen kanssa saanut aikaiseksi harmitusta. Telineestä lähtee mahtava nippu enimmäkseen turhia johtoja, eipä niistä tarvita kuin sähkönsyöttö...tosin usb on kokeilematta.

    Pelkkänä navina toimii. Resistiivinen näyttö käy kaikille hanskoille. Parempiakaan naveja ei ole osunu kohalle, pyörässä tarvitaan kuitenkin tärinänkestoa.

    Elä suotta ahistu.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  21. #111
    Jos joku on harkinnut Garminin 595lm hankintaa muttei ole raskinut, niin Verkkokaupan Jätkäsaaren outlet-osastolla näyttäis nököttävän myymälädemo hintaan 249€.
  22. #112
    Eikö navin koodarit itse käytä niitä ollenkaan? Esimerkki: lm595 osaa hakea lähistöllä olevat bensikset. Mut miksei se näytä reitin varrella olevia ja samalla etäisyyttä niihin. Takuuvarmasti en lähde suuntaan josta olen juuri tullut. Ilmoittelee kyllä muuta joutavaa "ylityspaikka eläimille".
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  23. #113
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Eikö navin koodarit itse käytä niitä ollenkaan? Esimerkki: lm595 osaa hakea lähistöllä olevat bensikset. Mut miksei se näytä reitin varrella olevia ja samalla etäisyyttä niihin. Takuuvarmasti en lähde suuntaan josta olen juuri tullut. Ilmoittelee kyllä muuta joutavaa "ylityspaikka eläimille".
    Vanhassa zümo 660 on poi pisteiden haku alueen vaihtoehtoina missä olen nyt, toisessa kaupungissa, lähellä nykyistä reittiä ja määränpää.

    Tällä hetkellä on pikku-advessa naveina tuollainen zümo 660 ja 8" android tabletti.
    Tuntuis aika toimivalta yhdistelmältä, ja tabletille on navin lisäksi muutakin käyttöä.

  24. #114
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Eikö navin koodarit itse käytä niitä ollenkaan? Esimerkki: lm595 osaa hakea lähistöllä olevat bensikset. Mut miksei se näytä reitin varrella olevia ja samalla etäisyyttä niihin. Takuuvarmasti en lähde suuntaan josta olen juuri tullut. Ilmoittelee kyllä muuta joutavaa "ylityspaikka eläimille".
    Kyllä se näyttää reitin varrella olevat huoltikset. "Edessä olevat" -valikkoon voit valita mitä haluat nähdä. Lähin reitillä vastaantuleva huoltis näkyy listalla ensimmäisenä. Tätä painasemalla vehjes näyttää listan seuraavista.

    Valikko vaan täytyy konfata ensin. Valitse Asetukset -> Kartta ja ajoneuvo -> Karttatasot -> Edessä olevat niin pääset muokkaamaan mitä haluat kyseisellä listalla nähdä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    NT700V Deauville
  25.  
  26. #115
    Lainaa V2 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se näyttää reitin varrella olevat huoltikset. "Edessä olevat" -valikkoon voit valita mitä haluat nähdä. Lähin reitillä vastaantuleva huoltis näkyy listalla ensimmäisenä. Tätä painasemalla vehjes näyttää listan seuraavista.

    Valikko vaan täytyy konfata ensin. Valitse Asetukset -> Kartta ja ajoneuvo -> Karttatasot -> Edessä olevat niin pääset muokkaamaan mitä haluat kyseisellä listalla nähdä.
    Mielenkiintoista, eipä ole osunut asetuksista eteen. Ehkä pitäisi lukea käyttöohje tarkempaan. Kiitos vinkistä.

    Yksi kaveri manasi että kun pitäisi aina tietää osoite minne on menossa, vinkkasin sitten että käytä nuolinappia niin saat valita kohteeksi kaupungin. Haasteellista on sellaisen käyttöliittymän tekeminen ettei ohjeita tarvittaisi, ainakin joskus.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234