Sivu: 3 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 264:sta
  1. #61
    Tuosta Hondamanian kirjoituksesta tuli mieleen eräs GS boxerien piirre, mitä kukaan ei olekaan vielä nostanut. Perusmallin Gessussa on kuulemma jotenkin pitkä ykkösen välitys. Vaikea lähteä, päkistelee jne. Mulla ei sellaista ole, mutta eiköhän siitäkin jonkun virhepisteen voi antaa.

    Tuosta kierroksien käytöstä en nyt oikein osaa kertoa muuta kuin sen, mitä penkissä tuli tulokseksi.

    Perussäädöillä 75 Nm 2500 kierroksella ja 99,21 5200 kierroksella. Pakarivirityksellä 81 Nm 2500 kierroksella ja 105,95 5200 kierroksella.

    Takapyörältä. 4000 kierroksen kohdalla luvut olivat 96Nm ja 101 Nm. Maksimikierrokset olivat vedoissa 7853-7848.

    Pannarin maksimivääntö on Brandtin mukaan 125 Nm kampiakselilta /6000 kierrosta. Viitonen pesään joo...

    edit: taas kerran edit, mutta mainitsen nyt vielä, että penkki oli Ansavuoren penkki, ei kovin antelias kuulemma.



  2. #62
    Lainaa (TTA @ Tammi. 09 2008,12:44) kirjoitti
    Mittaristossa syttyy valo kun tankissa on enää tietty määrä bensaa ja laskuri alkaa laskea alaspäin kilometrejä mitä jäljellä olevalla bensalla pääsee. Tämä ominaisuus on tosi hyödyllinen. Onko muilla merkeillä?
    Honda XL 1000 V Varadero ABS vm. 2007.
    Tässä on, ja toimii tismalleen noin.
    -- sjm
  3. #63
    Viimeeksi neljä kautta BMW:n rivinelkulla, ja nyt ajellaan Hondan boxerilla
    Same shit, different day.
  4. #64
    pokserikitinää. hauskaa vaihteeksi lukea tällaisiakin.

    itse olen ajanut muutamia pemarinmalleja ja niistä vain joitakin pokserikoneisia. onhan niissä sellaista omaa yksilöllisyyttä, monta ihan omanlaistansa ominaisuutta. niihin kai site tykästyy tai ei tykästy. jollain tapaa saattaisin tykätäkin puimureista. eniten viehättäisi juuri pokserikone. myös jousitusratkaisut ovat hyviä ajettaessa epätasaisella pinnalla. tarkoitan sitä esc tjspn. jonka saa napista päälle ja pois. se todella tuntuu toimivan. sitä en muista, että oliko semmonen esc vain nelipyttyisissä uudehkoissa pemuissa.

    pokserimalleista oon koklannu r1100s, r1200gs, r1200gs adventti ja joskus ammoin muistaakseni r100rs.

    jos saisin omaan käyttööni täysin kustomoidun puimurin, niin se olisi seuraavanlainen:

    takahaarukka kaksipuoleinen. minusta yksiaisainen on ruma ja lienee painavampikin kuin kaksipuoleinen, näin väitetään.

    normaalit sähköt, ihan perinteisillä piuhoilla.

    normaalit nestejarrut. ei missään mielessä mitään sähkötehosteisia, epäluotettavia servojarruja. jos abs on pakko olla, niin ainakin poiskytkettävissä olisi oltava. sähköjarrut ovat jotenkin turhan monimutkaiset ja vikaherkät. johan mersukin luopui sellaisista autoissaan. miksi tehdä yksinkertaisesta monimutkaista. pitääkö keksiä moottoripyörä uudelleen?

    samaa aihetta johdatellen ne kuuluisat kolmen katkaisijan vilkut. halúaisin normaalit yhdellä vivulla toimivat.

    öljynkulutus ei mua rassaisi yhtään. ehkä soisin pokserin jatkeeksi märkäkytkimen, niin ei olisi mitään vaaraa stefan menemisistä ja kytkinlevyn luistamisesta.

    ainakin 1200 gessuissa se loota tuntui toimivan pemariksi kohtuullisesti. vaihtamiset onnistuivat ilman kytkintä 2 vaihteelta ylöspäin helposti.

    tehoa nuissa uusissa on jo melko riittävästi normaaliin käyttöön ja moneenkin ajoon.

    tämä kaikki johonkin adventuren kuosiin, niin jopas olisi peli - mulle.

    hyvä, että on persoonallisia pyöriä. sehän on kaikkien motoristien rikkaus ja etu. on valinnanvaraa ja on aiheita keskustella tällaisilla mielipidepalstoilla.

    pöriö.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  5. #65
    minusta hauskin piirre gessussa on täällä Keski-Suomen suunnalla se,että useimmiten saa keskustelua ja väittelyä aikaiseksi kun ajaa jonnekin kahville,missä isttu paljon pyöräporukkaa tai jonnekin tallille.Kokonaan toinen juttu on se,että mielestäni se on ykis parhaimpia allround-pyöriä.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  6. #66
    Nyt joutuu kyllä nelipyttymies kehumaan hiukan bokseria ja bemaria Syy miksi olen itse ajatellut hommata bemaria on just ne LISÄVARUSTEET ainoa merkki mihin saa nätisti istuvia laukkuja niin ettei näytä koko pyörä ihan vessalta, vihaan näitä yleismallitarvike putkihässäkkä skeidoja. frendin r 1150 r:stä ei edes huomaa, että siinä on laukkutelineet jos ei tiedä, koskahan muut merkit tajuu tän. Mä oon upottanu näihin tarvikevirityksiin ihan liikaa rahaa enkä koskaan oo saanu tyydyttävää lopputulosta.
    Vilkkujen kanssa elää, vaikka hiukan oudot. Käytän itse sitä bmw:n virranulosottoa, siinä tulee mukana adapteri ja renkaanpaikkaussarjaa - nerokas kaasupatruuna/tubelesspaikkasatsi.

    +Kardaani on plussaa reissussa
    +hyvin pelaavat kahvanlämppärit vakiona
    +abs vakiona
    +nakupyörät helppoja huoltaa
    + ne lisävarusteet
    + taloudellinen

    - pyörä heiluu sivusuunnassa eikä kestä kierroksia
    - kytkin ja vaihteensiirto vaatii totuttelua
    Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
  7. #67
    Miksi koneen pitäisi ns. "kestää kierroksia"? Lähes kaikilla Suomessa myytävillä nykypyörillä pääsee kierroksia käyttäen ajokortistaan viimeistään kakkosvaihteella. Ei kai kukaan vinguta edes japanilaista hiustenkuivaajaa pikkuvaihteilla. Taitaa ne Saksassa ajetut kilometrit jäädä useimmilla kuitenkin aika vähiin.
    On se niiiin väärin!
  8. #68
    Kuinkakohan moni tässä ketjussa kantaa ottavat on oikeasti itse ajanut enemmänkin bemarilla. Minulle on ihan sama jos joku haluaa ajaa japanilaisella, kiinalaisella tai korealaisella.
    Minulla on kolmas bemari alla. Nykyisen R1200RT ostin kaksi ajokautta sitten. Halusin nimenomaan bokserin koneen luonteen takia. Edellinen oli K1200GT.
    Pyöräilyssä on se hyvä puoli että jokaisella löytyy sopiva pyörä.
    En tajua että on otettava hirveästi kantaa jonkun muun valinnasta.
    Minulle on tärkeää että juttu toimii pitkillä matkoilla, jollekin muulle on joku muu juttu tärkeä.
    Ajan noin 15-17000/vuosi. Viime kesänä ajoin kerran Välimerelle,
    kerran Nordkappiin, kerran etelä Ruotsin turneen ja kerran Eestin reissun. Kertaakaan ei tarvinnut öljyä reissulla lisäillä eikä remppaa tehdä.Kerran vaihdoin polttimon.
    Huoltoväli 10000 km on minulle sopiva 1-2 krt/kausi. Huollatan pyörää paikassa jossa ei tarvitse jonotella viikkokausia.
    Renkaat kestää ajokauden. Laukut on hyvät ja tiiviit, 180 rajoitus laukkujen kanssa riittää hyvin. Kulkee kuin juna myös laukkujen kanssa. Runko ei notku.
    Sähköinen jousituksen ja iskareiden säätö on mahtava juttu, joskus on vaimo kyydissä ja joskus ei. Tienpintakin muuttuu monta kertaa reissun aikan.
    Tuota juttua vilkuista en tajua. Ajelin yli 20 vuotta Toyotalla
    ja siinä oli valokatkaisija ja pyyhkijöiden katkaisija yhdellä tavalla
    nyt olen viimeiset 3 vuotta ajanut Mersulla ja valo- ja pyyhkijäkatkaisijat aivan eri systeemillä, ei mersu siitä paska autoksi muuttunut. Saksassa moottoritiellä on tapana pistää hätävilkku päälle kun jono pysähtyy yllättäen. Se menee aika näppärästi tuolla bemarin systeemillä. Minun ensimmäinen bemari on kaverilla edelleen ajossa. Vähän yli 100000km mittarissa.
    Käyttämämme huolto sanoo että on tarvinnut koko aikana säätää ainoastaan yhtä pakoventtiiliä, ei muuta remppaa. Kuluvia osia kuten jarrupalat on tietenkin pitänyt vaihtaa.
    Ettei nyt menisi överiksi on pakko myöntää että jokaisen bemarin satulalle on pitänyt tehdä jotakin että sopisi minun takapuolelle.











    [U][B]
  9. #69
    Mukavasti juttua kertyy ja BMW omistajiakaan ei ole tarvinnut käskeä omaansa puolustamaan * *Tuohon Pannarin vääntöön vielä sen verran kommentoin että se on huomattavan tasainen lähtien 1500 kierroksesa, ison V4 koneen ominaisuus. Mutta niinkuin totesin, boxeri on luonteeltaan toisenlainen ja sellaisena se on otettava. Tämän vuoden Gessuun muuten saa optiona pienemmän ykkösen (kuten sai aikanaan 1150-pohjaiseen Gessun Adveen).

    Oheisen jutun joskus luin jostain netistä:

    If I had to come up with an analogy to a world I am very familiar with, I'd say BMW (motorcycles) is to the motorcycling world what Apple is to the computing world:
    - an interesting, more expensive alternative to the mainstream
    - going its own way in the styling department
    - trying hard, after years of low market share due to points made above, to come more into the mainstream as far as design (GS being a notable exception)
    - created a killer piece of hardware (iPod/GS) that is helping the brand as a whole to become better known and more competitive
    - many owners are fiercely defensive of the brand and all they think it stands for, to the point of paranoia
    - users have a reputation outside their 'community' of being elitist snobs

    Aika hyvin se kuvaa tilannetta, joskin poikkeuksiakin on. BMW selkeästi haluaa välttää suoran vertailutilanteen ja juurikin lisävarusteilla tekee sen niin että hintoja on vaikea oikeasti vertailla. Halvaksihan Bemua ei voi väittää, mutta kalleuskin on suhteellinen asia. Tuossa yllä kommentoidaan että Bemu olisi tulossa lähemmäs "mainstream" valmistajia ==> miksiköhän se niin haluaisi ? *Tässä varmaankin viitataan siihen että poikittain oleva rivinelkku isommilla tehoilla tuli heiltäkin ulos ==> halu on japsit tuossakin segmentissä oikeasti haastaa !

    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  10. #70
    Asiaa voi tarkastella niin monella tavalla ja tasolla, tässä yksi lisää muiden jatkoksi.

    Jotkut motskarit ovat niin tasaisia ominaisuuksiltaan, että suorastaan ovat tappavan tylsiä, markkinointitermiä käyttäen: hajuton ja mauton. Eli eivät herätä intohimoa näennäisellä täydellisyydellään.

    Sitten on motskarin omistajia, joilla on kauhee ongelma siitä, ettei kanssamotoristi saati kadunmies pidä yllämainittun kaltaista motskaria minään.

    Mielikuvilla ja asenteilla on iso vaikutus asioihin, varsinkin motskareissa.

    Boxeribemu on ollut aina kiistelty kapistus, ja sellaisena tuntuu pysyvän, usein omistajan ilona ja jostain syystä muiden kiusana.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  11. #71
    Jokohan olisi aika dyno-käyrille (2004 malleja) *:

    Matkamopojen vääntökäyriä (2004 malleja, FJR, ST, K1200GT, R1150RT, SprintST, ZZR1200)

    [Nuo foot-poundeina, Nm:ksi saa kertomalla 1.35:llä karkeasti... en kommentoi noita millään tavalla.. eli ihan vaan vertailutiedoksi jos kiinnostaa, että mikä vetää hyvin alhaalta ja mikä mistäkin]



    Kawazaki Z900 2020
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05)
  12. #72
    Lainaa (mikan @ Tammi. 10 2008,13:36) kirjoitti
    Jotkut motskarit ovat niin tasaisia ominaisuuksiltaan, että suorastaan ovat tappavan tylsiä, markkinointitermiä käyttäen: hajuton ja mauton. Eli eivät herätä intohimoa näennäisellä täydellisyydellään.

    Boxeribemu on ollut aina kiistelty kapistus, ja sellaisena tuntuu pysyvän, usein omistajan ilona ja jostain syystä muiden kiusana.
    ...ja juuri siksi Bemari *

    Mutta kritiikkiähän tänne haluttiin...

    - Pyörän kanssa ropeltaessa työkalupakissa pitää olla iso arsenaali työkaluja. Mun boxeri on kasattu kaikilla mahdollisilla pulttien ja ruuvien kannoilla ja koolla. Pultteissa ja ruuveissa löytyy torxia, hexaa ja normaalia kuusikantaa, ja monia eri kokoja. Luulisi että pienemmällläkin pulttivalikoimalla olisi pärjännyt.
    - Joitan varaosia ei saa kuin osana isompaa kokonaisuutta.
    - Ruisku ei ole säädettävissä ja siksi joutuu perehtymään tarkasti värinä-juttuhin. Mutta kun saa koneen käymään haluamallaan tavalla, kokee onnistumisen iloa.
    - Laajempi tarvikevalikkoima on netin takana, jolloin ei voi itse hypisellä tavaroita ennen ostoa.
    - Integral ABS makuuttaa joskus takajarrua hivenen päällä, jolloin palat ja laikka ovat kulutustavaraa.
  13. #73
    Lainaa (imppa @ Tammi. 10 2008,09:33) kirjoitti
    vihaan näitä yleismallitarvike putkihässäkkä skeidoja. frendin r 1150 r:stä ei edes huomaa, että siinä on laukkutelineet jos ei tiedä, koskahan muut merkit tajuu tän.
    Kuin myös ja täytyy kyllä myöntää että ainakin juuri tuossa buimurimallissa on hyvin suunnitellut nuo laukkujen kiinnitys systeemit, todellakin huomaamattomat!
    04 Buell xb12s

  14. #74
    No jopas tuli eloa tällekin palstalle

    Bemarin öljynkulutus ja vaihteiston kolahtelu taitavat olla samanlainen ikiaihe kuin tämä legendaarinen "kardaanihissi", josta jokaisen itseään kunniottavan mp-toimittajan täytyy kommentoida jutuissaan tyyliin: "tässä pyörässä kardaanihissi ilmiö on saatu kuriin" Todellisuudessa tätä kardaaneihin liittyvät käyttöongelmat on ratkaistu jo n. 20-vuotta sitten kaikilla merkeillä. Sama tilanne on vaihteistojen kanssa, EI NE ENÄÄ KOLISE EIKÄ OLE KOLISSEET ENÄÄ MONIIN MALLIVUOSIIN. Niin... itse ajattelinkin kytkeä stereoihin nauhoitettua vaihteiston kolinaa, voi sitten aina sopivassa tilanteessa hauskuttaa ihmisiä "kolisevalla vaihteistolla".

    Itsellä siirtymisen bemariin ratkaisivat ylivoimaiset matkaominaisuudet (ei ne system-laukutkaan kyllä päästä sadetta sisään) ja vilkkujakin olen yllättäen oppinut käyttämään, vaikka niitä aluksi vähän kummeksuin.

    BMW on selkeästi omaa polkuaan kulkeva valmistaja, joka tekee ainutlaatuisia ja persoonallisia pyöriä joita ei muihin kovin helposti sekoita. Niistä voi tykätä tai olla tykkäämättä, ne jotka ajaa tietää...

    Mutta jokainen tehköön valintansa tarpeidensa ja lompakkonsa mukaan...
    BMW K1600GT, KTM 450 EXC,Ski-Doo freeride 800
    Born to be wild! Later captured...
  15. #75
    Muistan kun 80-luvulla ei noista vilkkukatkaisijoista ei juurikaan puhuttu ja narina alkoi kai vasta sitten kun ei muuta moitittavaa enää löytynyt.

    Tänä päivänä kun ei enää huonoja pyöriä valmisteta niin vertailuissa joudutaan menemään jo lähes makrotasolle eroja etsittäesssä.

    Vertailussahan totutaan aina enemmistön toimintoihin olivat ne sitten pohjimmiltaan käteviä tai ei. Periaatteessa yksi katkaisija on kätevämpi kuin kolme mutta kun mennään omistaja/kuljettajatasolle niin jokainen osannee omaansa käyttää eikä se tuota mitään erityistä ongelmaa. Satunnaisella käyttäjällä on eri juttu mutta niinhän se on kaikessa muussakin.

    Mitä bokserin väitettyyn tärinään tulee niin omassa perus R:ssäni se tärisi 4000 kiekan kohdalla mutta poikien RT:t, niin 1100 ja 1150, eivät tärissseet. Ainakaan minun mielestäni. Tärinä on ikävä piirre mutta matalataajuisempi värinä ja tutina tuntuvat ainakin Guzzissani mukavilta. Bokseri on kuitenkin siis ompelukone Guzziin verrattuna.

    Vaihteiston toimintaakaan en osaa moittia kun en ole japseilla paljoakaan ajanut. Kaverillani oli aikanaan 20 vuotta sitten tuliterä XJ 900 ja ainakin hän kehui minun K 75:n vaihteiston toimintaa paremmaksi. Lisäksi oma ajotyylini on ollut aina sellainen ettei tarvitse vaihteistoa jatkuvasti hämmentää.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  16. #76
    Lainaa (LaMasquerade @ Tammi. 10 2008,13:52) kirjoitti
    Jokohan olisi aika dyno-käyrille (2004 malleja) :

    Matkamopojen vääntökäyriä (2004 malleja, FJR, ST, K1200GT, R1150RT, SprintST, ZZR1200)

    [Nuo foot-poundeina, Nm:ksi saa kertomalla 1.35:llä karkeasti... en kommentoi noita millään tavalla.. eli ihan vaan vertailutiedoksi jos kiinnostaa, että mikä vetää hyvin alhaalta ja mikä mistäkin]
    Käppyrät on aina paikallaan paitsi tässä.

    Veti hiljaseks. Mykäks. Mennyt on valheessa elämä. Tuli heikko olo. En tiedä jaksanko enää.

    Alavääntö kaputt, ylävääntö kaputt, kaikki est kaputt....Ajan itseni ja tuon petollisen rautahevoisen suohautaan, heti. Paitsi ei sillä sellaseenkaan tietenkään pääse, väännöttömällä.

    edit: kyä ahistaa



  17. #77
    No yheksäs vuosi on nyt GS:n kans lähössä, se on tuo 1150.

    Öljyä kulu alussa yllättävänkin paljo, mut lähes loppu jossai 40 000 paikkeilla.....siis se kulutus, ei öljy...ääääh.

    Vilkut ei ole häirinny, reilun kokoset vipuset mistä noita käyttää, vaikka lapaset kädessä. Iha ok.

    Mut ainoo mikä hiuka miestä syö, on tää kaupunki ajossa skoolailu takapenkkiläisen kans.

    Kaasua on, tai sitte ei todellakaan ole.
    Joku pehmennys sais olla tossa kaasusydeemissä, ettei meno lopu aina ku veitsellä leikaten, ku kaasun laskee.

    Muuten hyvä peli, en vaihtas ku en ole itselleni sopivanpaa löytäny....no en ole kyl palja hakenutkaan.

    Mutta se :
    Mene siitä ali,mistä aita on korkein.
  18. #78
    Tuosta väännöstä vielä. BMW:n pokserit on siis kierroskoneita!
    Menon takeeksi kannattaa pitää kierrokset yli 3000. Silloin ei tärise, ja tottelee käskyjä empimättä. Henkeä alkaa ahistaa 6000 jälkeen, joten käyttökelpoinen kierrosalue on aika kapea.

    Kannattaa pitää mielessä että vähäpyttyisen 3000:ssa tapahtuu saman verran sytytystahteja kuin nelkun 1500:ssa..

    FIN_GSer
  19. #79
    Suurin vika on, että ei ole sopivampia tarjolla!
    Sitten on liuta noita edellä esitettyjä pikkuvikoja...
  20. #80
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 09 2008,22:37) kirjoitti
    Tuosta kierroksien käytöstä en nyt oikein osaa kertoa muuta kuin sen, mitä penkissä tuli tulokseksi.

    Perussäädöillä 75 Nm 2500 kierroksella ja 99,21 5200 kierroksella. Pakarivirityksellä 81 Nm 2500 kierroksella ja 105,95 5200 kierroksella.

    Takapyörältä. 4000 kierroksen kohdalla luvut olivat 96Nm ja 101 Nm. Maksimikierrokset olivat vedoissa 7853-7848.

    Pannarin maksimivääntö on Brandtin mukaan 125 Nm kampiakselilta /6000 kierrosta. Viitonen pesään joo...
    Ja tuoko sinusta osoittaa V-4:n kierroskoneeksi?

    Kaiva nyt kiireesti esiin muutama mittauspiste tuon V4:n 6000 RPM alapuoleltakin ennen kuin nolaat itsesi kokonaan. Siis itsesi, et boxeria. Ei sitä ole tuon perusteella kelvottomaksi moottoriksi väitetty. Mutta ala- tai ylävääntöä siellä nyt ei kerta kaikkiaan ainakaan täältä reaalimaailmasta katsottuna ole. Tutki V4:n käyrää vaikka siinä 2000 kohdalta, missä mennään ylitse tuon viritetyn boxerin maksimiväännön?

    Ei se silti boxeria huonoksi tee, erilaiseksi vain. Mutta presidenttiä (ja Fin_GSeriä) lainaten tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku.

    Ai niin, se viitonen potkaistaan pesään alkaen noin 40 km/h. Kaupungilla cruisailu hillityn pehmeästi tyhjäkäynnillä on kivaa, kokeilepa joskus

    Peace.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  21. #81
    Joku mainitsikin et kuinkahan kauppa kävisi jos pemari riisuisi noita varusteita...

    No itse ajaisin mitä suurimmalla totennäköisyydellä pemarilla nykyisin, mut kauppa katkesi just noihin "varusteisiin"

    En osaa sanoa mitä hyötyä on CAN-väylästä moottoripyörässä, muutakuin sen et sillä sidotaan asiakas merkkiliikkeeseen ikuisiksi ajoiksi.

    Haittapuolia voisi luetella muutamia....
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  22. #82
    Lainaa (Hannu59 @ Tammi. 10 2008,22:28) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 09 2008,22:37) kirjoitti
    Tuosta kierroksien käytöstä en nyt oikein osaa kertoa muuta kuin sen, mitä penkissä tuli tulokseksi.

    Perussäädöillä 75 Nm 2500 kierroksella ja 99,21 5200 kierroksella. Pakarivirityksellä 81 Nm 2500 kierroksella ja 105,95 5200 kierroksella.

    Takapyörältä. 4000 kierroksen kohdalla luvut olivat 96Nm ja 101 Nm. Maksimikierrokset olivat vedoissa 7853-7848.

    Pannarin maksimivääntö on Brandtin mukaan 125 Nm kampiakselilta /6000 kierrosta. Viitonen pesään joo...
    Ja tuoko sinusta osoittaa V-4:n kierroskoneeksi?

    Kaiva nyt kiireesti esiin muutama mittauspiste tuon V4:n 6000 RPM alapuoleltakin ennen kuin nolaat itsesi kokonaan. Siis itsesi, et boxeria. Ei sitä ole tuon perusteella kelvottomaksi moottoriksi väitetty. Mutta ala- tai ylävääntöä siellä nyt ei kerta kaikkiaan ainakaan täältä reaalimaailmasta katsottuna ole. Tutki V4:n käyrää vaikka siinä 2000 kohdalta, missä mennään ylitse tuon viritetyn boxerin maksimiväännön?

    Ei se silti boxeria huonoksi tee, erilaiseksi vain. Mutta presidenttiä (ja Fin_GSeriä) lainaten tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku.

    Ai niin, se viitonen potkaistaan pesään alkaen noin 40 km/h. Kaupungilla cruisailu hillityn pehmeästi tyhjäkäynnillä on kivaa, kokeilepa joskus *

    Peace.
    No jos kateltas liitteen käyriä ja hra1150 arvoja vielä uudestaan:

    Eikös Pannari väännä 85 newtonia kahdella tonnilla, ja vitoseen pitää kierrättää, että satku menee puhki, kerroin libsit aiemmin mainitulla 1,35.llä.

    Kyllä nyt mennään pienten mäntien värinättömyyden tuomalla fiiliksellä, kun noilla vääntöarvoilla lähemmäs 300 kiloista massaa liikutellaan, hillitysti.

    Ja ainahan kuutiot ja tekninen kehitys vääntöä(kin) tuo, 1200 boxeri vääntää jo ihan toiseen malliin kuin 1150, myös viritettynä.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  23. #83
    Lainaa (mikan @ Tammi. 11 2008,08:08) kirjoitti
    Ja ainahan kuutiot ja tekninen kehitys vääntöä(kin) tuo, 1200 boxeri vääntää jo ihan toiseen malliin kuin 1150, myös viritettynä.
    Speksien mukaan hulppeat 15% enempi maksimivääntöä kampiakselilla kuin 1150:ssä. Tuon R1200 moottorin vääntö on jo hyvin lähellä Pannaria..

    [Meneeköhän tää off-topic:ksi, kun tässä ketjussa piti moittia BMW:n bokseria, eikä kehua sitä.. ]
    Kawazaki Z900 2020
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05)
  24. #84
    Näin tarkan markan (korkean bensanhinnan) aikana olisi myös hyvä puhua kulutuksesta, josta kuitenkin ne suurimmat muuttuvat kulut tulevat.
    Itse en pitänyt asiasta tarkkaa kirjanpitoa, mutta onko muilla? Ja nyt kun tuo Pannarikortti on vedetty esille, niin paljonko se vie?
  25. #85
    Lainaa (FIN_GSer @ Tammi. 10 2008,20:34) kirjoitti
    Tuosta väännöstä vielä. BMW:n pokserit on siis kierroskoneita!
    Menon takeeksi kannattaa pitää kierrokset yli 3000. Silloin ei tärise, ja tottelee käskyjä empimättä. Henkeä alkaa ahistaa 6000 jälkeen, joten käyttökelpoinen kierrosalue on aika kapea.
    Sama homma tuo on Guzzissakin.

    Vaikka puhutaan väännökkäästä koneesta, niin oikeasti käyttökelpoinen kierroslukualue on kapea.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  26. #86
    Lainaa (Nomad @ Tammi. 11 2008,10:51) kirjoitti
    Näin tarkan markan (korkean bensanhinnan) aikana olisi myös hyvä puhua kulutuksesta, josta kuitenkin ne suurimmat muuttuvat kulut tulevat.
    Itse en pitänyt asiasta tarkkaa kirjanpitoa, mutta onko muilla? Ja nyt kun tuo Pannarikortti on vedetty esille, niin paljonko se vie?
    Ei täällä orgissa tuo kulutus tunnu kovin montaa motoristia paljoa hetkauttavan mutta itse ainakin tarkkailen kulutusta vaikken nyt taloudellisuuteen pyrikkään, mitä nyt vaan mielenkiinnosta. Kulutuksen suhteen ei taida bemarin kohdalla olla moitittavaa kuten ei myöskään pannarissa, vajaan 45000 km:n keskikulutus on ollut 5.26 l/100km.
    Matka-ajossa pääsee alle viiden litran ja tankillisella pääsee reilusti yli 500 km:n.

    E: kirj.virheitä



    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  27. #87
    Kulutuksista:
    K 75 ´87 33 tkm matkalla 5,1
    K 75 ´90 102 tkm 5,3
    K 100 LT ´92 54 tkm 5,4
    K 1100 LT ´92 24 tkm 5,3
    R 1150 R ´01 74 tkm 5,4
    K 75 S ´89 17 tkm 4,9

    Vertailussa Norge 18 tkm matkalla 5,2 l/100km

    Aika pieneen haarukkaan menevät. Poikien RT-mallien kulutus on ollut reissuissa pienempi kuin 1150 R:n eli samoissa kuin Norge ja K 1200 RS:ien kulutus taas samoissa kuin 1150 R:n.

    Polttoainekulut ovat olleet itselläni vuosien mittaaan melko tarkasti 25% kaikista kuluista. Jos kulutus olisi poikennut toteutuneista 10% suuntaan tai toiseen olisi se tehnyt vajaat 150€ suuntaan tai toiseen. Kokonaiskuluissa ei kovin paljoa...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  28. #88
    Lisätään vielä, että oma mielipiteeni on se, että pyörästään huolehtiva seuraa myös polttoaineenkulutusta jo senkin vuoksi, että se kertoo hyvin koneen kunnosta. Yhtäkkiä ilman mitään erityistä syytä nousut kulutus on selvä merkki jostakin viasta.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  29. #89
    Lainaa (Nomad @ Tammi. 11 2008,10:51) kirjoitti
    Näin tarkan markan (korkean bensanhinnan) aikana olisi myös hyvä puhua kulutuksesta, josta kuitenkin ne suurimmat muuttuvat kulut tulevat.
    Itse en pitänyt asiasta tarkkaa kirjanpitoa, mutta onko muilla? Ja nyt kun tuo Pannarikortti on vedetty esille, niin paljonko se vie?
    Pannarin viimeisen 55 tkm ajalta keskikulutus kaikki ajot mukana 5.57. Minulla on Speed-O-Healer eli kilometrit hieman pienemmät ja nostaa laskettua kulutusta hieman. Ei ole mikään pieniruokainen mutta ei syöppökään. Bemari on minusta aina ollut pieniruokainen. Muistelen 90-luvun alussa ajettiin kaverin kanssa kohti Kontiorallia, Bemun K100 ja mulla Cebari tonni. Sellaista 120 jolkoteltiin, bemari vei 4.5 ja Cebari 6 !
    Tähän tietysti voisi todeta että kulutusta pitää verrata tehoon, mutta käytännössä kuitenkin vain todellisella kulutuksella on oikeasti merkitystä eli paljonko tankilla euroja joutuu tiskiin latomaan.

    Joutuikos Bemaristit jo niin ahtaalle että piti vetää kulutuskortti hihasta *

    Nimimerkki
    Vieläkin Gessusta haaveileva
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  30.  
  31. #90
    Lainaa (hondamania @ Tammi. 11 2008,11:59) kirjoitti
    Joutuikos Bemaristit jo niin ahtaalle että piti vetää kulutuskortti hihasta *
    Onhan ne jo olleet ahtaalla koko ketjun ajan, en ole näin jyrkkää puolustusnäkökantaa ennen täällä Orgilla tavannutkaan mutta niistä moottorin ja vaihteiston heikkouksista aletaan olla jo yhtä mieltä mutta se vilkkuhässäkkä tuntuu olevan varsin paha paikka, auta armias jos sitä moittii, no jos sitä hetken päästä myös senkin asian suhteen päästään yhteisymmärrykseen.
    Tämä bensankulutus taitaa olla nyt se viimeinen oljenkorsi.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Sivu: 3 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen