Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 178:sta
  1. #61
    Lainaa (Kenguru @ Elo. 08 2008,15:26) kirjoitti
    Ai niin.. Jäi tänne ilmoittamatta. Se Banditin takaiskari olikin sellainen versio että säätömahdollisuudet on huonommat kuin RF:ssä. En sitten viitsinyt laittaa sitä paikoilleen vaan keskityin sitten oman iskarin säätämiseen..
    Lähinnä sen takia kysyn kun Bandiittiin saa vielä tilattua esim. öhlinsin tai WP:n iskareita mutta RF:n ei.
    Eli olisiko se sopinut heittämällä paikalleen ja jos olisi niin minkä vuotisen/mallisen bandiitin iskari oli ?
    ***** GSX-R 1000 *****
  2. #62
    Lainaa (RF900R @ Elo. 08 2008,16:52) kirjoitti
    Lähinnä sen takia kysyn kun Bandiittiin saa vielä tilattua esim. öhlinsin tai WP:n iskareita mutta RF:n ei.
    Eli olisiko se sopinut heittämällä paikalleen ja jos olisi niin minkä vuotisen/mallisen bandiitin iskari oli ?
    -03 mallisesta se on peräisin. Ja muistakseni 1200cc. Pitääpä huomenna sadepäivän kunniaksi tarkistaa käykö se suoraan paikalleen. Siihen käsitykseen siis olen jostain tullut että kävisi suoraan..
    Suzuki RF 900R
  3. #63
    Onkos kellään tietoa tästä Nettimoton pyörästä:

    linkki

    Ei ainakaan kallis. Jos joku haluaisi käydä koeajamassa niin kiitos. Täältä 500km suuntaansa...
  4. #64
    Ostelin tuossa parikuukautta sitten rf900r:n-94 mallisen...tyytyväinen oon siihen ollut eikä yhtään toista ole vastaan tullut..Harvinainen se taitaa olla jos ei maahantuontia ole ollut...Kaikki muuta kautta tullu...

    Omani on ollu alkujaan Enklannissa,tosin suomalaisella siellä...Hyvin on pelannut paitti varashälyttimen kaukosäätimen tuhosin kun jäi yöks
    vesisateeseen...Tehasasennettu ja Datatool merkkinen.Aikani mettästin ja löysin Pari paikkaa Briteistä ja tilaten.Toimii sekin taas...Öljyt vaihdoin oston jälkeen ja pienellä kohelluksella ja huoltikselta lainatulla imurilla sain liiat mitä laitoin pois

    Papereissa on 72 kW mutta tuntus että on kurit pois...Kiihtyy hienosti ja mittariin oon kokeillu 240...Kai se olis enempikin kulkenut *Mukava pyörä kaikinpuolin..Nyt ajettu about 62 000 km...

    niin se kysymyskin...? Ajanut parhaillaan +15 asteen lämmössä ja lämmät nousee vaan siihen eka viivaan matka-ajossa..Liekkö normaalia vai ei...Paikallani käytin tuossa joku päivä sitten ja nousi kolmanne viivan yli hiukan...Millon se flekti pitäs lähteä pyörimään??

    Hienova kun on tällanen palsta täällä
  5. #65
    Lainaa (MIIKKOVA @ Marras. 13 2008,18:03) kirjoitti
    niin se kysymyskin...? Ajanut parhaillaan +15 asteen lämmössä ja lämmät nousee vaan siihen eka viivaan matka-ajossa..Liekkö normaalia vai ei...Paikallani käytin tuossa joku päivä sitten ja nousi kolmanne viivan yli hiukan...Millon se flekti pitäs lähteä pyörimään??
    Omassa RF900:ssa ('95) lämpöanturi on sillä tavalla rikki että lukemat näyttää juuri sopivasti yhden pykälän liian vähän. Service manualissa kerrotaan mittausproseduuri. Mittausta varten tarvitset lämpö- ja yleismittarin, oikean puolen katteita tarvitsee purkaa ja jäähdytysnesteet laskea että anturin saa irti mittausta varten. Eipä tuo offset sinänsä häiritse kun virheen suuruus on tiedossa.

    Flektillä on oma anturinsa. Kun kyseinen anturi mittaa vähän yli 100 C lämpötilan niin kytkee.
  6. #66
    Kouluttaja BANDIT-R:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2007
    Mänttilä
    MotOrg ry jäsen
    Itsellänikin normaali kesäajeluilla lämmöt aika alhaalla, mutta kyllä ne nousee ruuhkassa tai paikallaan käydessä niin et flekti rupee pyörimään.

    Ensin en meinannut saada flektiä pyörimään mut ekan talven aikana vaihdoin nesteet niin rupes lämmöt nousemaan ja liikkumaan paljon enemmän... Tiedä en miksi niin?

    No radallakin pörräilty ja ei ongelmia lämpöjen kanssa, öljylämmöt noussut radalla vähän alle 100c asteeseen.

    Kaikenpuolin edelleen tyytyväinen hankintaani.
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  7. #67
    Hiljasta on sivuilla...Oliskohan talvi tullu
  8. #68
    Kouluttaja BANDIT-R:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2007
    Mänttilä
    MotOrg ry jäsen
    mikään talvi oo tullu! On vaan niin paskat kelit et ei huvita ajella. Pyörä pelaa hienosti kun viime talvena läpikäyty.
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  9. #69
    Alla on kuva Saksan 72 kW mallin ja täysitehoisen kumikurkuista.

    RF 900:n 72 kW mallissa on lisäksi rajoitettu tehoa pienillä kierroksilla pienillä vaihteilla. Linkki aiempaan keskusteluun aiheesta.
    Suzuki PV 50 -86 -> Yamaha RD 125 LC -83 -> Cagiva Freccia C10 R -88 -> Suzuki RF 600 R -93 -> Suzuki RF 900 R -96 -> Triumph Daytona 600 -03 -> ??
  10. #70
    No mulla on Englannista tullu pyörä...Pitää kattoa onko siinä tuo piuha paikollaan...Pitää ottaa kumminkin tankki veke kun äsken kävin pyörimässä rf:n ympärillä enkä malttanu olla käynnistämättä.Seissu pari viikkoo kylmässä ja heräs kyllä eloon mutta kävi sitten vaan kolomella pytyllä...Eli kaipa tulppa pimeni liian ryypyn takia...Tuleepahan samalla kateltua tuota liitintä...Pahus kun on vaan nuo tiet jäässä...Kai se kevät joskus tuhannen päivän päästä tulee...

    No kyllä ajelemaan pääsee aikasemmin. Jos tekis niin kun aikasemmin....Lentolippu pattayalle ja moto vuokraten..Onko kukaan muu harrastanu samaa? V-Max jammun saa 10 vuorokaus..Se on halpaa...Tietty sieltä voi vuokrata muutakin millä ajella
  11. #71
    [QUOTE= (IGI @ Elo. 07 2008,12:43)]
    Lainaa (Zet @ Heinä. 29 2008,05:02) kirjoitti
    Lainaa (Demekki @ Heinä. 25 2008,22:15) kirjoitti
    Lainaa Zet,Heinä. 05 2008,23:24 kirjoitti
    Tulipa ostettua sitten myös tuollainen 96 900! Kauan harkinnassa ollut mutta aina jäänyt jostain syystä ja tullut ostettua joku muu pyörä... No nyt jonkun aikaa ajellut ja erittäin tyytyväinen vaikka vanha pyörä on, mutta hinta/laatu suhde on kohdannut tosiaankin toisensa * myös rekisteriotteessa 72 kw ja ostaessa myös sen tuntuinen!! Aikani ihmeteltyäni ( en löytänyt kaasareista enkä putkesta kuristimia) ihmettelin kaasareihin meneviä antureita ja edellisessä pyörässä ( 1200 bandiitti) oli myös samainen liitin mutta sitä ei ollut kytketty mihinkään ja rf:ssä siitä lähti piuhat kaasareihin ja siitä vielä semmoiseen mustaan "lätkään" joka ei vieläkään ole selvinyt että mikä se on, mutta irroitettuani sen kierrosherkkyys parani HUOMATTAVASTI ja koeajon jälkeen hymy oli herkässä hukassa olleet tehot olivat löytyneet hyvin vähällä vaivalla!! Nyt erittäin tyytyväinen pyörään!!!!!!!! *
    Osaako kukaan sanoa että mitkä johdot ne on mitkä tuone kaasareihin menee? kun ite tänää kattelin ni kaikkiin menee 1 keltainen johto, mut yhteen(oikeanpuoleiseen) menee 2 johtoa. keltanen ja sininen. ihmettelen vaan että mitä piuhoja ne on.. ite otin ne tänään irti ja mitään muutosta en huomannu käytöksessä, paitsi ehkä hieman paremmin lähtee. Tai sit on vaa toiveajattelua


    Ikävä tuottaa pettymystä, mutta noilla kaasareihin menevillä johdoilla ei ole mitään tekemistä pyörän rajoituksen suhteen. Tai itse asiassa voi toimia hieman paremmin kylmällä ilmalla johdot paikoillaan. Ne on kaasuttimien/polttoaineen lämmittimet.

    Täällä kuva josta asia selviää. http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-17745

    Jos epäillyttää että kaikki tehot ei ole käytössä niin paras käydä mittaamassa ne. Rf900 vakiona on n.120hp takarenkaalla. Riippuen kenen penkissä dynottaa. jotkin penkit antavat hieman positiivisempia lukemia..
    Joo väärässä olin se ei mitään vaikuta että sen sokeripalan ottaa irti!! Se on kaasarin lämmitin tms niinkuin täällä sanottiin, mulla oli ilmeisesti jotain muuta, tai miehessä/kuulossa/jossain muussa vikaa. No kuitenkin pyörään olen tyytyväinen ja nyt se on tallissa muttereina...Voin laittaa kuvia jos joku kertoo miten!!!
    Kadun mielummin sitä mitä olen tehnyt,kuin sitä mitä olen jättänyt tekemättä!!!!
  12. #72
    Kouluttaja BANDIT-R:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2007
    Mänttilä
    MotOrg ry jäsen
    Miten on RF kuskit tarviitko varaosia?

    Kimppatilaus vaikka rockauto.com?

    Itse voisin tulpat tilailla... Postimaksut tulisi vaan pienemmiksi jos pääkaupunki seudulla asuisi joku muukin joka osia kaipailisi.

    YV tai tälle palstalle halukkuutta ilmoittelemaan...
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  13. #73
    Morotus kaikki kanssa äräffääjät!

    Tuli tossa viime kesänä laitettua -96 900. Nyt talven aikana alkanu miettiin että kaikenlaista tingeltangelia ois kiva laittaa. Mietinki onko muut laitellu omiansa minkälaiseen kuosiin. Itellä haluttas vaihtaa ainaki peilit. Sitte katevilkut ois kivat ja huggeri. Onko kukaan laittanu katevilkkuja ja huggeria. Jos niin mistä ootta moiset hommannu? Tossa pari päivää selannu nettiä ja aika huonoilla tuloksilla. Jos löytyis kuvia noista muutoksista niin vois vaikka laittaa näytille niin näkis vähän miten ilme muuttuu.

    Itse pyörästä olen kyllä tykänny. Hyvä ajaa ja voimaaki on ainaki omiin tarpeisiin.
  14. #74
    Tere, mulla heinäkuunalussa ostettu rf 900 -96 42500km, ostin Mimotosta, tuotu Belkiasta. Muutoksia on tehty, LSL:supermoto tangonkiinike ja lucasin medium crossitanko ilman pikkuputkea.
    Nyt asensin kaasuttimiin dynojeti satke1 suutinsatsin ja k&n vapaavirtaus putsarin, ngk iridium tulpat motonetistä. Tupakan sytkä katteen lokeroon. Kaasareiden synkkaus. Yosimuran kokoputkisto tilauksessa samoin lämpökahvakumit. Nokkaketju piti tyhjäkäynnillä ääntä korjasin vian kun ilmanputsarikotelo oli irti, irrotin kiristimen jousen mutterin ja jousen jota venytin noin 1cm. sitten irrotin itse kirisimen ja tarkistin että kiristysvaraa on 1.5cm. Ilmeisesti jousi ei jaksanut kiristää tarpeeksi. Sitten kiristin paikallen, kiristimen painopäähän hiukan vaseliinia, painoin varovasti ruuvarilla kiristintä tiukemmalle(klikcs) kunnes ei klikkauksia enää kuulunut. Jousi ja päällitulppa kiinni, kas rallatus loppui. Minivilkut vielä kiinni etupuolelle.
    Suzuki RF900R -96
    Gilera XR-T 600
  15. #75
    Morot, Viime kesänä tuli hankittu rf 900r 1995.
    Kyllä kulkee! Taitaa olla saksan tuliaisia.Muuten toiminu hyvin, paitsi ryyppyvipu jumitti ja tulppa meni. Joskus kun kiihyttää kakkosvaihteella niin joku nykäsee, tuntus ihan et vaihe ei olis kunnolla päällä, onko muilla kokemuksia? Minkä kokosia renkaita käytätte? Mul on 190 takana ja tuntuu jotenkin raskaalta mutkissa, voisko johtua siitä?
  16. #76
    Mulla on viimesyssynä ostettu -94 900rf...Kerkesin reilut paritonnia ajelemaan kun talvi yllätti.Toimi moitteetta..Tuotu aikanaan englannista ja en o ihan varma onko kaikki kurit poistettu,luulen että on vulgaanit kurkuista pois ja ei näytä olevan alkuperänen pönttökään...Noissa on vissiin sama vaihdeloota kun 1100 r:ssä...Oon kuullu että kakkosvaihteen rattaat hajoilee sillontällön...Öljypohjan kautta kuulemma pääsee käsiks...Kannattaa tarkistaa.
  17. #77
    Lainaa (MIIKKOVA @ Helmi. 12 2009,11:56) kirjoitti
    Mulla on viimesyssynä ostettu -94 900rf...Kerkesin reilut paritonnia ajelemaan kun talvi yllätti.Toimi moitteetta..Tuotu aikanaan englannista ja en o ihan varma onko kaikki kurit poistettu,luulen että on vulgaanit kurkuista pois ja ei näytä olevan alkuperänen pönttökään...Noissa on vissiin sama vaihdeloota kun 1100 r:ssä...Oon kuullu että kakkosvaihteen rattaat hajoilee sillontällön...Öljypohjan kautta kuulemma pääsee käsiks...Kannattaa tarkistaa.
    Ite tuossa selvittelin kuukausi sitten samaa asiaa, tosin pyörä on 600RF, mutta eiköhän se tekniikka ole aika lailla samaa.
    Räjäytys kuvasta vahvitui että, kone pöydälle, pohja ylöspäin ja sitä kautta nätisti aski auki ja uudet vaihteensiirtäjät tilalle. Ilmeisesti nuo siirtäjät pääsevät kulumaan jos pyörällä on kiihdytelty oikeen "kunnolla"..
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

    Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
  18. #78
    Jaa että tämmonen thredi täällä

    -95 RF tuli hankittua.

    tulis jo kesä
  19. #79
    No niin viiden viikon odottelun jälkeen sain WP etujouset vihdoinkin talliin ja kunhan joutaa niin pitäisi ruveta laittaan etuiskarit taas läjään. Onko kukaan vaihtanut öljyjä keulaan?? Oon mietynyt tuota öljypinnan tason mittaamista ja ilmeisesti se menee niin että putken sisällä on oltava muut hilut paitsi jousi( ja päällä olevat kamat) sitten 160mm putken alusta öljypintaan??? vai onko jollain tietoa/kokemusta? Ja jos joku vaihtanut WP:t ois kiva kuulla kokemuksia!!
    Kadun mielummin sitä mitä olen tehnyt,kuin sitä mitä olen jättänyt tekemättä!!!!
  20. #80
    Muutamia RF900 osia ois vielä tallin nurkassa. jos jostaki kiinnostaa.

    Jatkettu takahaarukka
    Oikean puoleisen sivukatteen ritilät.
    Lyhennetty seisontatuki
    Moottori osina.
    Violetit alumiini jalkaapit.

    jotaki muutaki voi vielä löytyä.
  21. #81
    Lainaa (calewo @ Helmi. 05 2009,19:39) kirjoitti
    Morot, Viime kesänä tuli hankittu rf 900r 1995.
    Kyllä kulkee! Taitaa olla saksan tuliaisia.Muuten toiminu hyvin, paitsi ryyppyvipu jumitti ja tulppa meni. Joskus kun kiihyttää kakkosvaihteella niin joku nykäsee, tuntus ihan et vaihe ei olis kunnolla päällä, onko muilla kokemuksia? *Minkä kokosia renkaita käytätte? Mul on 190 takana ja tuntuu jotenkin raskaalta mutkissa, voisko johtua siitä?
    Mulla oli samainen ryyppyvipu-vika edellisessä RF:ssä. Siellä moottorin päässä on todella heiveröinen (olisiko alumiininen) välikappale, joka vaan yksinkertaisesti väsyy käytön myötä ja alkaa antamaan periksi.

    Itse ajelin aina suositusten mukaisella 170/60 takasella, ja oli ihan suht ketterä. Tosin esim. tähän nykyiseen TL1000S:ään verrattuna aika kankeahan tuo on (vaikka TL:ssä on suosituksena 190/50 takarengastus). Viime kesänä parin viikon reissussa ranteita pakottaessa tuli kyllä ikävä RF:n leppoisampaa asentoa ja ajogeometriaa... Oli kyllä muutenkin aivan huippupeli!
    Kawazaki Z900 2020
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05)
  22. #82
    Päivää kaikille RF kuskeille. Olisi tuollainen kyssäri mielessä, että onko tuo RF 900:n vuosimallia 94 takaiskari huollettava vaiko ei?

    Oon kuullu molempia versioita, joten nyt asiasta oikeasti jotain tietävät kertokaa tyhmemmälle...

    Jos on vielä heittää jotain halpoja huoltopaikkoja tässä oulun lähistöllä niin otetaan sitäkin tietoa vastaan.

    Kevättä odotellessa *
    -Janne
  23. #83
    Lainaa (jannelep1 @ Huhti. 20 2009,19:25) kirjoitti
    Päivää kaikille RF kuskeille. Olisi tuollainen kyssäri mielessä, että onko tuo RF 900:n vuosimallia 94 takaiskari huollettava vaiko ei?

    Oon kuullu molempia versioita, joten nyt asiasta oikeasti jotain tietävät kertokaa tyhmemmälle...

    Jos on vielä heittää jotain halpoja huoltopaikkoja tässä oulun lähistöllä niin otetaan sitäkin tietoa vastaan.

    Kevättä odotellessa
    -Janne
    Oman samanikäisen RF:n takaiskarin huollatin juuri joten uskoisin sen olevan Ainakin omasta oli kaikki kaasut kadonneet ja jo pienen testilenkin perusteella voisi sanoa että eroa tuli kyllä. Toimi hyvin vielä kakspäällä mutta yksin ajaessa alkoi olemaan aika pomppuisaa ja kovaa kyytiä.
    Suzuki RF 900R
  24. #84
    Moi !

    Mulla oli vm.-97 RF900R ja iskari huollettiin mutta ei ne kaasut siellä kovin kauaa pysyneet, kyseessä oli siis alkuperäinen iskari.
    ***** GSX-R 1000 *****
  25. #85
    Onko kukaan modannut rf:n penkkiä? kun tuntuu 2 päällä ajaessa että kyytiläinen valuu koko ajan eteenpäin, eli takapenkin etureunaa pitäis saada ylemmäs.. Oisko kellään antaa vinkkiä miten kanattas toteuttaa?
    -95 RF 900R
  26. #86
    Viitsiskö joku käyttää yläkolmion pulttia irti Ja katsoa mikä kierre on ja kuinka pitkä se pultti on?? Jos kävis hakemassa jostain pulttiliikkeestä kun ei saa suzukin varaosa kauppiasta puhelimella kiinni!!! eikä kerkeä missään välissä mennä edes käymään!!! Ja pyörä on tietenkin 900 RF 1996 Kiitos!!!
    Kadun mielummin sitä mitä olen tehnyt,kuin sitä mitä olen jättänyt tekemättä!!!!
  27. #87
    Pultti tulossa!!! Toivottavasti oikea!!
    Kadun mielummin sitä mitä olen tehnyt,kuin sitä mitä olen jättänyt tekemättä!!!!
  28. #88
    Tervehdys RF-kuskit!

    Olen hankkimassa RF:ää ns. edulliseksi jokapaikan käyttöpyöräksi.

    Kysymykseni koskee keulan säätöjä; käsittääkseni vm. -95:ssä ja myöhemmissä on myös paluuvaimennuksen säätö, kun taas vanhemmissa on vain esijänn. säätö. Onko tämä paluuvaimennuksen säätö olennainen? Jostain lueskelin myös, että paluuvaimennuksen säätö ei paljoakaan mihinkään vaikuta, koska on ns. low-tech-keula..

    Onko kellään vertailupohjaa / kokemuksia kummastakin? Oletteko tyytyväisiä vm. -94:n peruskeulaan ja normivaimennukseen? Vaimennustahan voi jonkin verran viritellä öljyn viskositeeteilla.

    Kiitoksia!
  29. #89
    Kouluttaja BANDIT-R:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2007
    Mänttilä
    MotOrg ry jäsen
    Tänään lentokenttäajoissa RF900 alla ja loppunopeus 253. Matkan pituus oli maili.
    Ihan kohtalaisesti vanhus jaksoi
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  30.  
  31. #90
    Lainaa (Demekki @ Huhti. 29 2009,06:37) kirjoitti
    Onko kukaan modannut rf:n penkkiä? kun tuntuu 2 päällä ajaessa että kyytiläinen valuu koko ajan eteenpäin, eli takapenkin etureunaa pitäis saada ylemmäs.. Oisko kellään antaa vinkkiä miten kanattas toteuttaa?
    Terve, tuli tossa männäviikolla avattua rf900 penkinpäällinen etuosasta, vanhat nitojan-niitit lähtee kätevästi pois teräväkärkisiillä sivuleikkureilla. Keskiremmi pulteilla. Toppausta voi lisätä noin 2cm ettei vanhat niitin reijät jää näkyviin. Jumppamatosta, makuualustasta tai vaahtomuovista koroketta. Liimatiivistemassalla tai muulla joustavalla tavaralla kiinni vanhaan toppaukseen, samalla liimasin irtlähteneen etulään superlonin penkin runkoon takas. Kannatta jättää päälysteen toinenpää ittoittamatta, helpottaa uudestaan niitausta. Uusi toppaus kannattaa muotoilla tosi tarkasti (montut ja patit jää näkymään päälysteen läpi). Sitten päälyste takas päälle ja kunnolisella nitojalla nitojalla kinni. Max niitin pituus 6mm. Nostin kuskin paikkaa 2cm, samalla istuin kaventui ja reunat loveni.
    Suzuki RF900R -96
    Gilera XR-T 600
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen