Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 53:sta
  1. #1
    nyt ois pyörän vaihto eessä. kumman otan? honda pan european tai bmw 1200 gt. honda kyllä sirittelee hinnallaan mutta niiin ...
    en kyllä ota mitään jos pitää olla kokoajan ränkky vieressä
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  2. #2
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  3. #3
    JOVVAIN...



    ..........Naaaaaaaa, mun ääni hontalle !
  4. #4
    Ehdottomasti Honda!....oikeesti....
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Ei kumpaakaan
  6. #6
  7. #7
    Lainaa (nt509 @ Joulu. 01 2007,18:16) kirjoitti
    tarviiko oikeasti miettiä
    +1
  8. #8
    Jos et halua kaikkien testien voittajaa ja "vuoden matkapyörää" parina vuonna ota Honda.
    Mun XX:ä vaihtui K1200GT:hen
  9. #9
    Paneuropan varmaankin hyvä, mutta niin k1200GT:kin.... ja kuka se *GT:tä jo odottelee...?
    Pyörät on tehty ................
  10. #10
    No mitä sä meinaat ajaa ja mitä haet ? Jos tyydyt alle 150 matkavauhtiin ja haet todella kestävää ja tärinätöntä kyytiä ==> se on Honda. Jos haet autobaana-ohjusta, ihan viimeisen päälle ajo-ominaisuuksia ja kestät pieniä ja keskisuuria laatuongelmia, eikä ole rahasta kiinni ==> Bemu on varmaan pelisi !
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  11. #11
    Se on henkisestä henkselistä kiinni.

    Jos pelkää lähimmäisen kommentteja, osta Honda.

    Mutta jos Honda ei ookaan mitään kenenkään silmissä, ja se ahdistaa, vaihda vaikkapa Bemariin.

    Sorry, pakko vihdoin avautua, mutta tää paistanut tällä palstalla tosi pitkään.

    Mika Nurmi
    Vantaa
    40+ vuotta, ja paljon romuja nytkin nurkissa, jakauma Saksa-Japani 3-3, jos se jotain vaikka kiinnostaa.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  12. #12
    Lainaa (mikan @ Joulu. 01 2007,20:59) kirjoitti
    Sorry, pakko vihdoin avautua, mutta tää paistanut tällä palstalla tosi pitkään. * *

    Mika Nurmi
    Vantaa
    40+ vuotta, ja paljon romuja nytkin nurkissa, jakauma Saksa-Japani 3-3, jos se jotain vaikka kiinnostaa.
    ?
    <p>2002-2014</p>
  13. #13
    Lainaa (B-M-W @ Joulu. 01 2007,19:01) kirjoitti
    Jos et halua kaikkien testien voittajaa ja "vuoden matkapyörää" parina vuonna ota Honda.
    Mun XX:ä vaihtui K1200GT:hen
    jaa mitäs matkapyörätestejä bemari on voittanut? jossei nytten sitte lt?

    Jos haluat huoletonta ja värinätöntä tekniikkaa jota ei tarvi kypätonnin välein käyttää kalliissa merkkihuollossa niin osta honda.
    jos voima on pääasia ja valmis tinkimään huipputehoista mukavuuden kustannuksella niin osta sitten bemari.

    Uskallan väittää, että neljän vuoden jälkeen olet ollut useamman kesäpäivän pajalla saksalaisen kanssa kuin jaappanilaisen kans.

    Omakohtaiset kokemukset. Edellinen pyörä panikka ja reilut 50 tkm eikä ainuttakaan häiriötä.Saatika vikaa.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  14. #14
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 02 2007,11:10) kirjoitti
    jaa mitäs matkapyörätestejä bemari on voittanut? jossei nytten sitte lt?
    TM-matkapyörätestin. Mukana ei ollut Kawa1400 GTR. Kaikki testiin osallistuneet kuljettajat valitsivat BMW:n parhaaksi.

    Biken testin.Mukana oli myös Kawa eli kaikki tähän ryhmään luettavat pyörät.Tulos oli BMW,Kawa,Yamaha,Honda.
    Cycle World *-06 ja 07 "best Sport Tourer of the Year"

    Pelkkä uskaltaminen väittää jotakin ei minua vakuuta ,kyllä molemmat on laadukkaita pelejä.



  15. #15
    kiitos vastauksista. hondaan ollaan nyt siirtymässä näillä näkymin. ostakaa ensin tuo--> KLIK

    honda varmasti luotettava ja on hyvä takuukin ajoa ei niin paljon tule. mutta bmw kin kiinnostaisi.älkää sitten bemaristit mollakko mua jos siirryn riveistä
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  16. #16
    Lainaa (B-M-W @ Joulu. 02 2007,13:17) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 02 2007,11:10) kirjoitti
    jaa mitäs matkapyörätestejä bemari on voittanut? jossei nytten sitte lt?
    TM-matkapyörätestin. Mukana ei ollut Kawa1400 GTR. Kaikki testiin osallistuneet kuljettajat valitsivat BMW:n parhaaksi.

    Biken testin.Mukana oli myös Kawa eli kaikki tähän ryhmään luettavat pyörät.Tulos oli BMW,Kawa,Yamaha,Honda.
    Cycle World -06 ja 07 "best Sport Tourer of the Year"

    Pelkkä uskaltaminen väittää jotakin ei minua vakuuta ,kyllä molemmat on laadukkaita pelejä.
    joo tekniikan mailmahan tietääkin. niinku nois digitesteissä. voittanut vehe oli myös ylen mustalla listalla.

    Biken testi tulokset riippuvat aika pitkälle siitä, et onkos testiporukka saksalaispohjaista vai pohjoismaalaista.
    Truossa lueskelin juuri bikea jossa panikka pesi koko porukan.Samasesta aiheesta kirjoittelinkin taannoin.

    Täällä.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  17. #17
    mihis mun nyt täytyy varautua kuin rahan menoon kun ton hondan otan? kokemuksia?
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  18. #18
    Testejä ei kannata lukea, vaan ostaa sen joka itsestään parhaalta tuntuu. Tokkopa nykypyörissä paljon laatueroja on.
  19. #19
    Uusi GT voittanut myös testit esimerkiksi:
    Motorrad Magazine
    www.motorradonline.de

    Cycle World

    Paras matkapyörä.
    Dixi et animam levavi
  20. #20
    Lainaa (kepa09 @ Joulu. 02 2007,16:09) kirjoitti
    mihis mun nyt täytyy varautua kuin rahan menoon kun ton hondan otan? kokemuksia?
    joudut varautumaan huolettomiin kilometreihin ja nauttimaan ajosta.
    Uskallan edelleenkin väittää, että paneuropean on yksi kaikkienaikojen laadukkaimmista ja onnistuneimmista moottoripyöristä luokassaan.

    Ja nuo de-päätteiset arvostelut saa jättää ihan omaan arvoonsa. saku osaa kyllä tuon kotiinpäin vedon.

    mutta mitenkään bemaria moittimata. noilla kriteereillä mitä mainitsin valitsisin hondan.
    Ilman can-väylää bemari olisi jo huomattavasti varteenotettavampi.Etenkin kun penkki saa päivityksen.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  21. #21
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 02 2007,11:10) kirjoitti
    Jos haluat huoletonta ja värinätöntä tekniikkaa jota ei tarvi kypätonnin välein käyttää kalliissa merkkihuollossa niin osta honda.
    jos voima on pääasia ja valmis tinkimään huipputehoista mukavuuden kustannuksella niin osta sitten bemari.

    Uskallan väittää, että neljän vuoden jälkeen olet ollut useamman kesäpäivän pajalla saksalaisen kanssa kuin jaappanilaisen kans.

    Omakohtaiset kokemukset. Edellinen pyörä panikka ja reilut 50 tkm eikä ainuttakaan häiriötä.Saatika vikaa.
    Jaa ettei Hondaa tarvi käyttää kymppitonnin välein huollossa? Ja GT Bemarissa huipputehoa vähemmän kuin Pannarissa? Hmm...

    Suorituskykylukemat voi googlettaa tai käydä kokeilemassa itse. Jos oikein tarkkoja ollaan, niin Hondaa ei tosiaan tarvi käyttää huollossa kymppitonnin välein. Riittää kun käy 6000 km välein.

    Minusta on mielenkiintoista kuinka 4 vuoden kokemuksella Pannarista voit sanoa sen olevan luotettavampi kuin 2 vuotta markkinoilla olleen BMW:n.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  22. #22
    Lainaa (kepa09 @ Joulu. 02 2007,16:09) kirjoitti
    mihis mun nyt täytyy varautua kuin rahan menoon kun ton hondan otan? kokemuksia?
    Uuden GT:n, FJR:n ja Pannarin välinen valinta on minusta mielipidekysymys, koska tarjolla ovat todella kovatasoiset matkapyörät.

    Meillä GT ja Pan olivat pudotuspelissä pisimpään sinnitelleet vaihtoehdot ja mukavuus ratkaisi Hondan eduksi.

    Jaa että mitä on odotettavissa? No ainakin:

    Menemisen sietämätön keveys ja tarve opetella tietoisesti seuraamaan nopeusmittaria. Kortti on löyhässä jos tavalliseen moottoripyörään tottunut ajaa Pannaria korvakuulolta.

    Keneltäkään ei saa enää pummatuksi koeajoon sivistyneesti käyvää moottoripyörää. Kaikki (muut) pärisee ja tärisee.

    Takapenkin voimistelutuntien loppuminen.

    Matka-ajo porukassa muuttuu rikkonaiseksi, koska vähän väliä muiden pitää päästä Nortille, tankille, pissalle ja milloin minnekin juuri kun on päästy liikkeelle.

    Sadeasun korvautuminen pelkillä sadehanskoilla.

    Paljon ajavalle tiheät huoltovälit ja paljon purkamisen vuoksi Hondaksi kalliit huollot.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  23. #23
    Onko nuo nyt ainoat vaihtoehdot. Minusta pannari on skootterimainen ajaa ja myös skootterin näköinen. Bemari on kolhon näköinen kuin kirveellä veistetty. Itsellä oli XX ja vaihdoin sen Busaan. Pienet korjaukset ajoasentoon eli korotuspalat ja muutos jalkatappeihin ja vielä Puigin tuplakupla. Nyt on hyvä. Bemaria en ole ajanut, mutta GTR tuntui aika hyvältä koeajossa.
  24. #24
    Lainaa (Tuppervaari @ Joulu. 02 2007,17:36) kirjoitti
    Ja nuo de-päätteiset arvostelut saa jättää ihan omaan arvoonsa. saku osaa kyllä tuon kotiinpäin vedon.

    Ilman can-väylää bemari olisi jo huomattavasti varteenotettavampi.Etenkin kun penkki saa päivityksen.
    Vetävätkö he kotiin päin vai asuvatko vain eri olosuhteissa kuin me?

    Veikkaan että saksalaistestaajat ovat omasta mielestään hyvinkin objektiivisia, mutta omasta kulttuuristaan katsottuna, aivan kuten mekin. Kyllä minunkin arvostukseni muuttuisivat jos pääteillämme saisi itse valita ajonopeutensa.

    CAN väylästä en kommentoi, mutta penkki on minustakin syytä päivittää.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  25. #25
    Lainaa (4444 @ Joulu. 02 2007,19:21) kirjoitti
    Onko nuo nyt ainoat vaihtoehdot. Minusta pannari on skootterimainen ajaa ja myös skootterin näköinen. Bemari on kolhon näköinen kuin kirveellä veistetty. Itsellä oli XX ja vaihdoin sen Busaan. Pienet korjaukset ajoasentoon eli korotuspalat ja muutos jalkatappeihin ja vielä Puigin tuplakupla. Nyt on hyvä. Bemaria en ole ajanut, mutta GTR tuntui aika hyvältä koeajossa.
    Samaa mieltä Pannarin skootterimaisuudesta. Skootterimainen ketteryys nyt vain on paras mahdollinen arvio, jonka 300 kiloinen möhkäle voi käsiteltävyydestä saada.

    Onko ulkonäössä kyse pyörän ulkonäöstä vai kuljettajan valmiudesta näyttää keski-ikäiseltä? Matkapyörien ulkonäköä vieroksut, mutta silti kykenit ostamaan Busan?

    Aivan mikä tahansaha mopo on matkapyörä. Mihin me näitä muoveja tarvitaan kun rautaperseajoja on suoritettu erilaisilla kevareilla ja H-D Sportsterillakin. Eli matkapyörä on paljon enemmän asenne- kuin varustelukysymys, eikö?

    Ajoasento on jonkin verran mitoituskysymys ja hyvin paljon makukysymys. Jos mietit mihin tarvitaan Pannarin clip-onien raiserisatseja, niin huomaat varmaan mitä tarkoitan.

    Sen jälkeen onkin helppo ymmärtää miksi Pannarin ja GT:n välillä arpova ei oikein osaa hahmottaa itseään Blackbirdin tai Busan sarviin.

    Taisit muuten itsekin vastata itsellesi jos luet oman tekstisi uudelleen. Avainsanat: tuplakupla, korotuspalat, jalkatappisarja.

    GTR on varmaan ajoasentonsa vuoksi lähinnä Busanistin toiveita, joten se voi hyvinkin olla sinun valintasi mikäli Busa alkaa tuntua liian epämukavalta matkakäytössä. FJR, Pan ja GT ovat nimittäin kaikki istualtaan ajettavia.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  26. #26
    En tyrkytä busaa matkapyöräksi, vaikka sitä siihen muun ohessa itse käytänkin. Muutokset, jotka tein, oli pieniä eikä maksanut kuin pari sataa. Hintaero varsinaisiin matkapyöriin on 4.000 - 5.000 e. Olen tehnyt ajoasentoa parantavia muutoksia kaikkiin pyöriini. Moto Guzziin, jolla ajoin 70.000 km, vaihdoin satulan kun alkuperäinen puudutti persukset. Kaikki esillä olleet on hyviä pyöriä ja valinnat makuasioita ja lompakosta kiinni. Kannattaa kuitenkin koeajaa. Itse olen ollut joskus aivan eri mieltä jonkun lehden koeajajan kanssa. Jos nyt bemari pitäsi valita, olisi se GS. On se niin ruma, että näyttää jo komialta. Yleisin matkapyörä ympäri Eurooppaa.
  27. #27
    Lainaa (kepa09 @ Joulu. 02 2007,16:09) kirjoitti
    mihis mun nyt täytyy varautua kuin rahan menoon kun ton hondan otan? kokemuksia?
    Ei sen kummempaan kuin bemullla. Huollat säännöllisesti ja ajat. Kokemuksesta tuntuu, että noiden kahden välillä et kyllä huoltokuluissa merkittävää eroa saa aikaiseksi.

    GT oli minulle sopivampi vaihtoehto ja eihän sitä nyt kaikilla sovi honda olla .
  28. #28
    en löytänut noita lisävaruste tietoja? mitähän nekin viellä kustantaa?
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  29. #29
    Lainaa (kepa09 @ Joulu. 02 2007,21:17) kirjoitti
    en löytänut noita lisävaruste tietoja? mitähän nekin viellä kustantaa?
    Ei mitään käsitystä hinnoista, kun omassa oli jo edellisen omistajan valitsemat kilkkeet kiinni valmiina.

    Mutta IMHO vakiovarusteiden lisäksi matkalla tarvitaan:
    - Takalaukku
    - Tup. syt. pistoke puhelimen, kameran ja navin laturia varten
    - Throttlemeisterin vakiokaasu tai oikea vakionopeussäädin
    - katteen levikesarja, joka siirtää veden pois hanskoista
    - yläkolmion muovikoristeen tilalle puhelin- tai naviteline.
    - jääkiekko syrjälleen pystyyn oikeaan hanskakoteloon

    Kaksi ensimmäistä tulee RTG sarjan mukana, kolmas maksaa vähän toista sataa egua Milwaukeesta tilattuna tai samaa luokkaa jostain muualta. Neljäs pari sataa Honda tarvikkeena, jos sen tarvii. Viides on ainakin minulla vakio pultinreikiin heittämällä menevä N95 autoteline ja sen kaveriksi menee Navicoren GPS hanskakoteloon (laturiin kiinni). Kuudes on pehmeään maastoon sivutuelle pysäköintiä varten. Ainakin mulla tuo sivutuen alusta unohtuu jokaiselle parkkipaikalle ja noita mustia kiekkoja on halpa ostaa tarpeellinen määrä kesässä.

    Näiden lisäksi tarvitaan kesä, joku reissuidea ja hyvä kaveri takapenkille ja mahdollisuuksien mukaan vielä muita kavereita toisten mopojen kanssa.

    Ja erityisesti: pleksiä EI kannata mennä summassa ostamaan. Sen vakiona tulevan saa niin moneen eri asentoon sekä kiinteästi että moottorilla, että ei taida parempaa alalta löytyä? Erityiskiitos Hondalle pitkäselkäisten kuljettajien huomioonottamisesta. Vakiopleksin pultit avaamalla sen voi nostaa kiinteästi ylempään asentoon, jolloin pleksin alle jää moottorin yläasennossa nyrkinmentävä reikä. Ja se monissa täyskatetuissa mopoissa kuskia harteista työntävä hemmo häippää huitsin nevadaan.

    Mulla on käytetyn Pannarin kaupassa mukaan tingitty Givin +7.5 cm tarvikepleksi tallin hyllyllä. Kävin minä ajamassakin sen kanssa muutaman kilometrin, mutta en keksinyt miten se olisi vakiota parempi. Sen kyllä keksin miksi se on huonompi (se harteista työntävä hemmo tuli heti kyytiin). Mutta en viitsi aktiivisesti tyrkyttää myyntiinkään, koska onneksi Givi on tehnyt tarvikeosan vakiopleksin profiilista jatkaen, joten tuostakin voi sahata oikein hyvän ja toimivan sitten kun alkuperäinen naarmuuntuu.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  30.  
  31. #30
    ihmettelen, että keskustelussa ei ole kommentoitu lainkaan Pannarin ajo-ominaisuuksia yli 150 km/h-nopeuksissa. Myönnän, että ehdottomasti pääosa omistakin ajeluista tapahtuu ihan sallituilla nopeuksilla, mutta aina silloin tällöin on mahdollisuus ajaa hieman vauhdikkaammin. Millään nykypyörällä en ole kokenut niin epävakaita ajo-ominaisuuuksia kuin pannarilla ja vauhtia oli suoralla tiellä ainoastaan 180 km/h - kovempaa ei
    kerta kaikkiaan uskaltanut ajaa. Myös testeissä ko. ominaisuuksia arvostellaan, mutta kovin hienovaraisesti.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen