Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Onkos porukassa piikittäviä diabeetikkoja?

    Miten kuljetatte/säilytätte insuliinit helteessä?
  2. #2
    Eipä sitä meikäläinen ole löytänyt mitään varmasti viileää paikkaa.
    Ajon aikana tankkilaukkussa tai taskussa. pysähtyessä jos tankkilaukku jää paikoilleen siirrän taskuun.

    No minä olen ajellut vain kotimaassa joten ei ole tullut tosi ongelmaa, mikä voisi tulla esim. pitkällä eteläeuroopan kiertueella.
    m583"s"

    Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
  3. #3
    Vaimo piikittää ja kesän Tunisian-reissussa insuliinit kulkivat tankkilaukun uumenissa. Ei ongelmia.
    ...
  4. #4
    Tankkilaukussa joka mukana kun kahville pysähdymme....... jotta ei katoa
    Reissut mielessä........
  5. #5
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Marras. 11 2007,08:07) kirjoitti
    Vaimo piikittää ja kesän Tunisian-reissussa insuliinit kulkivat tankkilaukun uumenissa. Ei ongelmia.
    Juu, reissutarina on tuttu. Taisitte nautiskella.

    Lämmintä siellä varmaan riitti. Ja kun nuo insuliinin valmistajat varoittavat, että aine ei saa lämmetä yli 30 asteen.

    Etsiskelen tässä siis ratkaisua siihen miten inskat saisi säilymään viileinä kovallakin helteellä. Jonkinlaista haihdutussysteemiä olen pähkäillyt (tyyliin märkä rätti), vaan varmaan tuohon on olemassa valmiskin ratkaisu.
  6. #6
    Tsekatkaa tämä vaihtoehto...meillä toimii hyvin ja lupaavat 45 tuntia pitää kylmänä inskat. Niitä saa myös sellaisia, jotka voi insuliinipumpun ympärille laittaa, kun kesä ja ihon lämpö huonontaa nopeasti pumpun insuliinin. Ja testattu on, tämä toimii!

    Frio-kylmäpakkaukset inskoille

    Pakkausten aktivointi tosin tarvitsee kylmän veden sekä aikaa, tuotteesta riippuen, noin 8-12 min

    SUOSITTELEN!



    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  7. #7
    Kiitokset, Liinu! Just jotain tommosta hain.

    Arvasinhan mä, että joku on jo asiaa pähkäillyt, eikä mun tartte itte keksiä lisää ruutia.
  8. #8
    Uusimmassa MP Maailmassa oli jotain juttua kyseisestä aiheesta, kannattaa tsekkailla.
    Pain is just weakness leaving the body
  9. #9
    Lainaa (Emppu88600 @ Marras. 11 2007,09:48) kirjoitti
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Marras. 11 2007,08:07) kirjoitti
    Vaimo piikittää ja kesän Tunisian-reissussa insuliinit kulkivat tankkilaukun uumenissa. Ei ongelmia.
    Juu, reissutarina on tuttu. Taisitte nautiskella.

    Lämmintä siellä varmaan riitti. Ja kun nuo insuliinin valmistajat varoittavat, että aine ei saa lämmetä yli 30 asteen.
    Joo no siinä mielessä oli "helppo" reissu, että määränpäässä (ja matkan varrellakin) oli insuliineille jääkaappipiilo.
    ...
  10. #10
    Moottoripyörämatkalla pidän insuliinit sivulaukkuun pakatussa saniteettipussissa.
    Sieltä ne kulkee mukana majoitustiloihin yöksi.
    Koskaan(!) en ole havainnut ongelmaa, vaikka varmasti sivulaukun lämpötilat kesällä etelä-euroopassa nousevatkin.

    Liinun mainitsemista kylmäpakkauksista keskustellaan ameriikkalaisilla foorumeilla.
    Niitä myyvät varmaan monten suomalaiset diabetesyhdistykset.
    En epäile etteikö toimisi, mutta - kuten jo sanoin - en ole koskaan kokenut sellaiselle tarvetta.

    Scuuban vinkin mukaisen kylmäkaapin voi tietenkin rakentaa. Kai joku sellaisen oikeasti haluaisikin. Minulla olisi matkalla enemmän tarvetta vaikkapa mukana kulkevalle pesukoneelle, kuivauskaappihan mopon mukana jo kulkee...


    Edit: Unohtui mainita, että insuliini siis ei kestä jäätymistä, mutta kuumuuden aiheuttama haitta tuntuisi kuuluvan joidenkin mielestä luonnon vakioiden ja toisten mielestä luonnonuskomusten joukkoon.



  11.  
  12. #11
    Pitäisi varmaan perustaa diapeetikkojen kerho,kaikilla olisi suunilleen saman tyyppisiä vaikeuksia,asiantuntioitakin olisi aina porukoissa.
    Kerhokin saisi kovan maineen kun joka tauolla porukka piikittäisi itseään. *
    Insuliinia pidän pienessä kylmäpussukassa kylmäkalleja vaihdellen
    Lukeudun myös kyseiseen joukkoon



    Alte et late