Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 238:sta
  1. #1
    Tilasin mönkijän 21.9.2007 EE-Speediltä ja miksi tilasin sen sieltä, oli toimitus ehtona että se on 2.10 meillä ja he pystyisi muka siihen! (laskussakin toimitus kohdasa)

    2.10 soittelin Esko Raisvuo/ EE-Speedille ja hän sanoi että " kyllä se siltä tulee.. älähän hosu"!

    Nooh.. 5.10 yritin taas soitella mutta eihän ukko vastannu!

    8.10 soitin ensiksi omasta numerosta ja kun ei vastaa vaikka kuin soittelee niin sitten soitin toisesta numerosta! Ja kuinkas ollakkaan, heti vastas!
    Totesin et johan on omituinen tyyli hoitaa hommia niin sieltä tuli vastaukseksi että " on se vaan sellanen juttu ettei tänne tartte koko ajan soitella!" SIIS TÄH???

    Olen tilannut firmalleni koneen ja maksanut ennakon kuten sovittu ja en saa kysellä perään kun toimituksesta ei ole tietoakaan!? Nooh kun olimme länkyttäneet aikamme niin sovimme että 12.10 jos ei konetta ole tullut, puramme kaupan!

    Vaan eipä tullut silloinkaan konetta! Kaikkia selityksiä tuli että kone on saksassa ja kuljetusyhtiön pomo on vatsataudissa plaa plaa.. kone on 13pvä täällä ja saat sen maanantaina 15pvä! Maanantaina soitin heille ja kone oli vaiheessa. Sanoin että laittakaa se rauhassa, tulen Tiistaina 16pvä noutamaan koneen mutta... yllätys,yllätys.. Kone ei ollut edes kilvissä kun menin noutamaan sitä Eikä myyjääkään näkyny missään eikä yllättäen vastaa puhelimeen!!!

    Tämä oli jo kolmas kerta kun ajoin Helsingistä Rajamäkeen turhaan!

    Okei, 17pvä ukko sit soitti et nyt on kone noudettavissa! Neljänen kerran Rajamäkeä kohti... Innoissani kun kerran kone on VIHDOINKIN noudettavissa mutta... kun lähdin koeajamaan se oli todella suuri pettymys!

    Laitoin hanan pohjaan ja kone vetää. böööööö... tuntu ku se tukehtuisi siihen paikkaan!
    Alamäessä sain 75kmh vauhtia! Sanoin myyjälle et kokeile nyt helvetti tota! Myyjä siihen et "en voi lähtee tielle kun kortti on hyllyllä"! JUST!
    No sit se meni viereiselle mettätielle ajaa ja tuli hetken kuluttua takaisin ja totesi et kyllä täs jotain vikaa on! (vaimoni oli kuulemassa myös tämän lauseen)


    Nooh.. jätin koneen sinne ja hän lupasi katsoa mikä koneessa on ja onekseni myyjä kaivoi varastosta mönkkarin renkaat ja sanoi et ota noi jo nyt mukaas!

    annoin TAAS armoa ettei purettais kauppaa ja hän lupasi korjata vian 19.10 mennessä. Kuinkas ollakkaan ei 19-23 välisenä aikana saanut kaveria kiiinni, jolloin laitoin reklamaation ja kaupanpurkuvaatimuksen!

    Siinävaiheessa kaveri vastasi mailiin hävyttömästi ja "ei me sulle mitään rahoja palautella"!
    Kone on tossa (samassa kunnossa kun aikaisemmin) tule ja hae se..!
    Vika on kuulemma et sitä on niin paljon rajotettu et siksi se tukehtuu ja kulkee niin hiljaa! PYH! Nyt on sit kaikki kuultu!

    Jos maksaa koneesta 14000€ niin kai sen pitäis toimia!?

    Oikeusperusteellisesti kaupanpurku oli yksiselitteinen mutta se on huomattavan kallis!

    Lopputuloksena:
    1000€ jäi myyjälle
    4 x turhaa ajoa rajamäelle
    3x jouduin vuokraa koneen kun ei äijä toimittanut silloin kuin piti
    Sain kumit josta toivottavasti saan jotain rahoja takaisin
    Sekä tärkein: OTA SELVÄÄ MYYJÄSTÄ kuten olen jälkeenpäin ottanut!

    [/B]

    Näin mulla!

    Nyt ostan sitten muualta ja toivon että muutkin ottaisi opikseen eikä maksaisi yhtä kalliisti virheistään!

    Kannattaa maksaa pikkaisen enemmän luotettavuudesta sekä hyvästä palvelusta!
    Jos ei ole sitä summaa, kannattaa tehdä töitä ja odottaa et raha on kasassa!

    [B]



  2. #2
    Rapatessa roiskuu, mitä minä olen puskaradiosta juttuja kuullut niin ko. puodissa homma toiminut.

    Harmillinen tapaus kummankin kannalta
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  3. #3
    miksi 1000e jäi myyjälle?
    KooTeeÄm
  4. #4
    Lainaa (shwoomie @ Loka. 31 2007,09:30) kirjoitti
    miksi 1000e jäi myyjälle?
    Koska hän (esko) ei sitä suostunut palauttamaan! Mutta asia on mennyt eteenpäin! Kuten Eskollekkin sanoin, saan rahani, usko pois!

    Toki kaikki saavat ostaa mistä haluaa mutta onpahan varoitettu!
  5. #5
    Lainaa (Sara @ Loka. 31 2007,09:28) kirjoitti
    Rapatessa roiskuu, mitä minä olen puskaradiosta juttuja kuullut niin ko. puodissa homma toiminut.

    Harmillinen tapaus kummankin kannalta *
    Juu, olen kanssa lukenut useita positiivisia kauppoja Ee:llä mutta kun tuntee liikemaailmaa niin yksikin negatiivinen palaute pitäisi ottaa opikseen mutta hänen kohdallaan tämä on mahdoton yhtälö kun katsoo negatiivisia palautteita!

    Eikä niissäkään mitään jos hoitaisi muuten hommat hyvin=

    -Jos tavaran toimitus viivästyy, siitä ilmoitetaan asiakkaalle
    -Kielen käyttö asiakkaalle "ei tänne tartte koko ajan soitella jne"

    -jos on kauppa kussu, vastataan siitä esim pieellä hyvityksellä

    - ja ennen kaikkea: EI PIDÄ LUVATA SELLAISTA MITÄ EI PYSTY PITÄMÄÄN vaan saadaksesi kaupat!


    Eiks je?
  6. #6
    Ei muuta kuin asiaa eteenpäin vain. Ei asiakkaita voi kohdella kuin mitä tahansa paskaa.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  7. #7
    Lainaa (Can-Am @ Loka. 31 2007,09:35) kirjoitti
    Lainaa (shwoomie @ Loka. 31 2007,09:30) kirjoitti
    miksi 1000e jäi myyjälle?
    Koska hän (esko) ei sitä suostunut palauttamaan! Mutta asia on mennyt eteenpäin! Kuten Eskollekkin sanoin, saan rahani, usko pois!

    Toki kaikki saavat ostaa mistä haluaa mutta onpahan varoitettu!
    se nyt vaan on tyhmää eskon puolesta toi homma

    koska tottakai saat rahas ei siitä pitäs olla mitään vänkäämistä jos on kauppa purettu toteutumattomien ehtojen ja viallisen tuotteen takia niin tottakai rahat tulee kokonaan takasin...

    onnea vaan rajamäelle yritykseen..


    KooTeeÄm
  8. #8
    Lainaa (shwoomie @ Loka. 31 2007,09:52) kirjoitti
    Lainaa (Can-Am @ Loka. 31 2007,09:35) kirjoitti
    Lainaa (shwoomie @ Loka. 31 2007,09:30) kirjoitti
    miksi 1000e jäi myyjälle?
    Koska hän (esko) ei sitä suostunut palauttamaan! Mutta asia on mennyt eteenpäin! Kuten Eskollekkin sanoin, saan rahani, usko pois! *

    Toki kaikki saavat ostaa mistä haluaa mutta onpahan varoitettu!
    se nyt vaan on tyhmää eskon puolesta toi homma

    koska tottakai saat rahas ei siitä pitäs olla mitään vänkäämistä jos on kauppa purettu toteutumattomien ehtojen ja viallisen tuotteen takia niin tottakai rahat tulee kokonaan takasin...

    onnea vaan rajamäelle yritykseen..


    Juu, olen kanssa samaa mieltä ja niin oli lakimieskin!
  9. #9
    Tähän tulee varmaan kieliasultaan värikäs vastaus myyjältä, sitä odotellessa...

    Rapatessa roiskuu. Yrittäjän kompastuskiveksi monesti jää suhtautuminen ongelmatapauksiin/reklamaatioihin. Molemmilla on varmasti oma näkökulmansa asiaan, joskus ei päästä yhteisymmärrykseen.



  10. #10
    no kiitokset can-amille että tuo julki tällasen tapauksen,melko törkeää käytöstä kauppiaalta ja muistaakseni jostain vastaavasta olen aikaseminkin lukenut.vastapuolen vastinetta odotellessa
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  11. #11
    Lainaa (scuuba @ Loka. 31 2007,10:27) kirjoitti
    Lainaa (Can-Am @ Loka. 31 2007,09:17) kirjoitti
    Tilasin mönkijän 21.9.2007 EE-Speediltä ja miksi tilasin sen sieltä, oli toimitus ehtona että se on 2.10 meillä ja he pystyisi muka siihen! (laskussakin toimitus kohdasa)

    Nyt ostan sitten muualta ja toivon että muutkin ottaisi opikseen eikä maksaisi yhtä kalliisti virheistään!

    Kannattaa maksaa pikkaisen enemmän luotettavuudesta sekä hyvästä palvelusta!
    Jos ei ole sitä summaa, kannattaa tehdä töitä ja odottaa et raha on kasassa!
    Eikös tuossa tapauksessa kannattaisi myös sinun ottaa opiksi siinä suhteessa että vastaavissa tapauksissa tulevaisuudessa tee sopimus/kauppakirja etukäteen jossa on mainittu kaikki tarvittavat seikat, ja myös itse pidät sitten kiinni siitä sopimuksesta/kauppakirjasta?

    Näillä pienmaahantuojilla kun on aina kuitenkin se ongelma, että tavaraa tulee jos tulee. Eri asia on sit se ett jos niil sattuu just varastossa oleen yks kappale jne.

    Että sinänsä toi sun otsikko "VAROKAA EE-Speediä!" on harhaanjohtava, koska siin vois lukee myös "Varokaa tyhmää asiakasta!". *

    Kaikenkaikkiaan mieleen tulee sanonta "Idiootti kohtaa puusilmän." Ja tulos on sit sen mukaista...
    Juu, sopimus oli suullinen sekä lasku firmalle missä on mainittu toimituspäivä.

    Tosin siinä ei ollut kaupanpursta mainittu mitään jolloin astuu laki myyjän velvotteista.

    Juu, tyhmä olin kun en uskonut foorumeissa olevaa sekä useita myyjiä, sen myönnän!

    Mutta... tässä diilissä ei kukaan muu rikkonut ehtoja kun myyjä joten!?
  12. #12
    skuuba: tässä tapauksessa hyvät kauppamiestavat on tainnut joltakin unohtua..

    e.apua tästä ole kellekkään, kauppiaalle vähemmän hyvää mainosta, kusee ne kaupat välillä muillakkin



  13. #13
    Lainaa (makebusa @ Loka. 31 2007,10:41) kirjoitti
    skuuba: tässä tapauksessa hyvät kauppamiestavat on tainnut joltakin unohtua..
    Olen samaa mieltä!

    Meidän firmalla on ainakin tapana pitää asiakkaasta huolta ja ennenkaikkea tietoisena missä mennään!

    Jos me ryssitään, me hyvitetään se asiakkaalle!

    Se muuten unohtui mainita alku teksteistä että [B]olemme myös keväällä hankkimassa 4 kpl samanlaisia koneita lisää ja tämän Ee-speedkin tiesi mut.. arvatkaa ostetaanko sieltä.. NOUP!

    Nyt on kaupat tehty W&W Marinin kanssa 1 x Can-am outlander 800 Max, hintaa 18500! Keväällä neljä niitä lisää sieltä! Hyvin hoiti homman ja muutenkin tiedottamisen noutamisesta ym!



  14. #14
    Lainaa (Can-Am @ Loka. 31 2007,09:17) kirjoitti
    maksanut ennakon kuten sovittu
    tässä oma peruste miksi en kauppoja tekisi
  15. #15
    Lainaa (makebusa @ Loka. 31 2007,10:48) kirjoitti
    Lainaa (Can-Am @ Loka. 31 2007,09:17) kirjoitti
    maksanut ennakon kuten sovittu
    tässä oma peruste miksi en kauppoja tekisi
    Niin no maksoin nyttenkin mutta tämä ei ollutkaan mikään peräkylän autotalli niin kuin Ee:n "myymälä"!
  16. #16
    Lainaa (Can-Am @ Loka. 31 2007,10:38) kirjoitti
    Lainaa (enriikke @ Loka. 31 2007,10:26) kirjoitti
    no kiitokset can-amille että tuo julki tällasen tapauksen,melko törkeää käytöstä kauppiaalta ja muistaakseni jostain vastaavasta olen aikaseminkin lukenut.vastapuolen vastinetta odotellessa
    Eipä mitään!

    Toivon että tämä tuo jollekkin apua ostamisessa ko firman kanssa ja muutenkin!
    Tuota, ethän vaan ole minkään moottoripyöräliikkeen (edes kaukainen pien-) osakas tms??

    Tuli vaan mieleen, kun saattaa tulla kalliiksi nyky-Suomessa totuuden kertominen kauppiaasta, kun tietyt ehdot täyttyy ja oikeus toimii päin p.rsettä.

    P.S. Kiitokset, ihan hyvä tietää millainen tapa tuolla myyjällä on huolehtia asiakkaasta.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  17. #17
    Lainaa (harald73 @ Loka. 31 2007,10:52) kirjoitti
    Lainaa (Can-Am @ Loka. 31 2007,10:38) kirjoitti
    Lainaa (enriikke @ Loka. 31 2007,10:26) kirjoitti
    no kiitokset can-amille että tuo julki tällasen tapauksen,melko törkeää käytöstä kauppiaalta ja muistaakseni jostain vastaavasta olen aikaseminkin lukenut.vastapuolen vastinetta odotellessa
    Eipä mitään!

    Toivon että tämä tuo jollekkin apua ostamisessa ko firman kanssa ja muutenkin!
    Tuota, ethän vaan ole minkään moottoripyöräliikkeen (edes kaukainen pien-) osakas tms??

    Tuli vaan mieleen, kun saattaa tulla kalliiksi nyky-Suomessa totuuden kertominen kauppiaasta, kun tietyt ehdot täyttyy ja oikeus toimii päin p.rsettä.

    P.S. Kiitokset, ihan hyvä tietää millainen tapa tuolla myyjällä on huolehtia asiakkaasta.
    En suinkaan... Meillä on turvallisuusalan yritys sekä kuljetusliike!
  18. #18
    Lainaa (scuuba @ Loka. 31 2007,10:27) kirjoitti
    [Eikös tuossa tapauksessa kannattaisi myös sinun ottaa opiksi siinä suhteessa että vastaavissa tapauksissa tulevaisuudessa tee sopimus/kauppakirja etukäteen jossa on mainittu kaikki tarvittavat seikat, ja myös itse pidät sitten kiinni siitä sopimuksesta/kauppakirjasta?

    Näillä pienmaahantuojilla kun on aina kuitenkin se ongelma, että tavaraa tulee jos tulee. Eri asia on sit se ett jos niil sattuu just varastossa oleen yks kappale jne.

    Että sinänsä toi sun otsikko "VAROKAA EE-Speediä!" on harhaanjohtava, koska siin vois lukee myös "Varokaa tyhmää asiakasta!". *

    Kaikenkaikkiaan mieleen tulee sanonta "Idiootti kohtaa puusilmän." Ja tulos on sit sen mukaista...
    Ei siitä kauppakirja tekemisestä mitään sanottavaa hyötyä ole. Kun tässä tapauksessa on sovittu tuote, hinta ja toimitusaika, niin mitään oleellista ei jää pois. Loput hoitaa kauppalaki siinä tapauksessa että kaikki ei mene ihan putkeen.

    Voitko vielä täsmentää mitä tyhmää asiakas on tässä tapauksessa tehnyt tai että mitä vahinkoa hänelle syntyy siitä, että erillistä kauppakirjaa ei ole tehty? Ainoa virhe mikä mulle tulee mieleen on toi käsirahan maksu, ei asiakkaan velvollisuus ole rahoittaa myyjän toimintaa. Toisaalta joskus on välttämätöntä luottaa kaupan toiseen osapuoleen jotta molempia hyödyttävä kauppa syntyisi, esim maksamalla käsiraha. Tällä kertaa vain kävi näin.

    "Varokaa tyhmän kirjoittelijan tyhmiä kommentteja!"
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  19. #19
    Muuten voisin ko. virman palvelujen käyttämistä harkitakin, mutta täytyy sanoa, että itse periaatteessa en kyllä maksaisi noin isosta hankinnasta kauppasummaa ennen tavaran saamista. Siinä vähän kaivaa verta nenästään, kun joutuu liikoja myyjään luottamaan.

    Mutta tähänastinen informaatio ee-speedistä on ollut voittopuolisesti positiivista. Lieneeköhän nyt kuminauha venynyt liikaa ja myyty liikaa vempaimia kun ei yksi asiakas enää niin tärkeä olekaan.

    Mut netti on kyllä hyvä vehje. Sillä saa pieni ihminen äänen kuuluviin ja pahan kellon kumajamisen pitäisi olla aika kova pelote Rajamäelläkin. Enää ei passais kauheesti asiakkaalle v***uilla. Siitä kuulee nykyään muutkin kuin perheenjäsenet!
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  20. #20
    En ole koskaan EE:llä asioinut, mutta mitä olen näitä juttuja kuullut/lukenut niin on tullut sellainen kuva, että EE saa aina arvosanan 10+ kun kauppa sujuu ilman minkäänlaisia ongelmia, mutta jos asiakkaalla on vähänkään valittamista niin sitten arvosana romahtaa hetkessä kympistä neloseen.

    Näin ollen voisikin kysyä, että onko jollakulla positiivisia kokemuksia myyjän ja asiakkaan välisten erimielisyyksien hoidosta EE:n kanssa?
  21. #21
    Muutama kaveri Eskolta ostanu pyörän, palvelu pelannu vallan mainiosti, välillä tosin huonosti vastaa puhelimeen, jos sille koko ajan rinkuttelee. Mut kuka jaksaa koko ajan vastata puhelimeen varsinki jos on luvannut ilmottaa kun tavara saapuu. Ei se Esko ole mulkku, jos et siitä mulkkua tee. Monesti pitäis asiakkaanki katsoa peiliin.
    En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
  22. #22
    Mä olen sen kantapään kautta oppinut, muutamaan kertaan, omaa tyhmyyttäni kun en ekasta kerrasta uskonut, etten enää ikinä osta mitään tai huollata mitään millään saatanan pellonvarsijobbarilta-/lla
  23. #23
    Vaan kaikkein tyhmin on se asiakas, joka saa huonoa kohtelua, muttei silti uskalla edes valittaa. Valitettavasti sellaisiakin piisaa.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  24. #24
    Lainaa (scuuba @ Loka. 31 2007,14:31) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Loka. 31 2007,14:16) kirjoitti
    Vaan kaikkein tyhmin on se asiakas, joka saa huonoa kohtelua, muttei silti uskalla edes valittaa. Valitettavasti sellaisiakin piisaa.
    Toi noi... Eiks kaikkein tyhmin asiakas oo sellanen joka ei ymmärrä saaneensa huonoa palvelua, tai sit täysin päinvastoin _luulee_ saaneensa huonoa palvelua?

    Koska eihä se nyt täys tamppooni voi olla jos se tosiaan ymmärtää minkälaista kohtelua se on saanu.
    Niin mikähän se sitten on huonoa tai hyvää palvelua? Kuka sen määrittelee, asiakas vai myyjä? Usein sanotaan että asiakas on aina oikeassa. Hyvä sanonta, mutta ei tietysti aina pidä paikkaansa, sillä onhan se myönnettävä että maailma on täynnä täysurpoja, ja joskus nekin eksyvät asiakkaaksi. Mutta niitäkin pitää kohdella hyvin, jos myyjän leipä tulee kuitenkin siitä, että täysurpo suostuu maksamaan palvelusta.

    Huonoa palvelua on ainakin valehteleminen tai asioiden kaunistelu. Vaikka miten sanotaan, että nykypäivänä on "maan tapa", että kauppamiehet kaunistelee asioita (ja se on hyvä jokaisen asiakkaan ottaa huomioon), niin ei se siitä hyväksyttävää tee. Itse työskentelen duunissa, jossa olen paljon tekemisissä meidän firman asiakkaiden kanssa ja sovin aikatauluja ym juttuja, enkä ikinä, ikinä valehtele asiakkaalle! Voin erehtyä, mutta en valehtele, enkä kaunistele asioita. Valheella on lyhyet jäljet. Paras ja kestävin asiakassuhde saadaan, kun tekee parhaansa asiakkaan palvelemiseksi, mutta aina kertoo tosiasiat rehellisesti.

    Muuten, valehtelemisen kutsuminen "asioiden kaunistelemiseksi" on sekin asioiden kaunistelemista. Eli valehtelemista.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  25. #25
    tästä onko tyhmä/ei tyhmä asiakas voi vääntää vaikka maailman tappiin asti,mutta palatakseni tähän alkuperäiseen tapaukseen ni tuskin ee-speed on tahallisesti vetkutellut tavaran toimitusta vika on heidän toimittajalla(ehkä)mutta ei pidä lupailla asiakkaalle kuuta taivaalta jos on pienikin mahollisuus että tavaran toimitus myöhästyy.ja mitä tulee tohon vittuiluun puhelimessa et tänne ei tarvia koko ajan soitella ni on tosi ala arvosta käytöstä omasta mielestä asioista pystyy sopimaan ihan hyvässä hengessä myös normaalisti puhumalla ja kauppias yleensä tulee jollain tavalla vastaan jos ei tavara tule ajoissa(useimmiten)tai edes pahoittelee vittuilun sijaan.pitäisi eskon pitkänlinjan kauppiaana nämä asiat tietää.
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  26. #26
    Ite ostin keväällä oman (nyt ex-mopedin) mopedin Eskolta ja kaikki meni niinkuin pitikin. 10+ arvosanaksi siitä kaupasta kaikinpuolin !
    Ukko itse vaikutti ihan asialliselta tyypiltä, joten tuon tyylin asiointi mikä tässä ketjussa on kyseessä, kuulostaa hiukan yliampuvalta.
    Jos joskus tulee vielä hommattua uusi mopedi niin Eskolta tulen senkin melko varmasti ostamaan...



    The Real Thing ?
  27. #27
    Ihan hyvä tietää millainen tapa tuolla myyjällä on huolehtia asiakkaasta ja en oo kuullu muutenkaa paljoo hyvää palautetta
  28. #28
    Jos itse vastaavanlaista sopisin niin vaatisin (ainaskin nyt näitä lukeneena) tietyn päivämäärän toimitukselle, jos tätä ei noudateta niin rahallinen korvaus tms.

    Kaupankäynnissä pitäisi aina muistaa asiakaspalvelu.. Vaikka se asiakas olisi kuinka kusipää niin pitäisi osata hillitä itsensä ja olla ystävällinen vaikka se ei luontevalta tuntuisikaan.
    Ei tarvitse isoa töppäystä tulla esimerkiksi vakuutusyhtiöden kanssa niin sen jälkeen on helppo vaihtaa yhtiötä. Ja näinä internet-aikoina terveiset välittyy helposti myös muille asiakkaille.

    Omakohtaisia kokemuksia EE-speediltä ei ole, ilmeisesti yhden miehen pyörittämä firma joten yhteydenpidossa voi olla ongelma jos muutakin tehtävää on kuin puhelimeen vastaaminen - ehkä olisi aiheellista palkata lisää väkeä..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  29. #29
    Omakohtaiset kokemukset on myös positiiviset. Sovitut hommat hoidettiin ja vielä soitettiin perään yhdestä osasta, joka tuli jälkeenpäin, että nyt se lähtee postissa. Ei 100%:n täydellistä liikettä ole missään, joka kaikki asiakkaat saa tyytyväisiksi, kun niitä asiakkaitakin on erilaisia ja on sellaisiakin, joita on mahdoton tyydyttää. Ja aina ei varmaankaan hyvällä tahdollakaan tai taidollakaan mene kaikki putkeen. Kauppiaasta riippumattomista syistä voi tulla suuriakin ongelmia. Eli ymmärrän tässä yrittämisen vaikeuden. Tiettyyn rajaan asti asiakkaita pitää miellyttää, mutta miksikään kynnysmatoksi ei kenenkään tarvitse ruveta palvellakseen herra asiakas suurherraa . Ihan vain yleisenä kommenttina asiakaspalvelusta erilaisissa liikkeissä.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  30.  
  31. #30
    Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Sopimusvapauden periaate on, että sopimusta ei tarvitse tehdä missään määrätyssä muodossa. Poikkeuksia on, kuten kiinteistökauppa. Kirjallisen ja suullisen sopimuksen ero on näytön vaikeudessa. Tässä tapauksessa näyttö löytyy laskusta, jossa on mainittu toimituspäivämäärä.

    Huomasittehan myös, että tavara oli tilattu yritykselle eikä yksityiselle henkilölle? Yritykset ovat oikeudessa samalla viivalla, kuluttaja taasen olisi heikompi osapuoli ja laki pyrkii suojaamaan heikompaa. Olen kyllä sitä mieltä, että yritysten välillä sopimukset tehdään kirjallisina. Sekin on jo sopimus, jos myyjä tekee tarjouksen ja se hyväksytään kirjallisesti. Vaikka sähköpostissa. Siinä sen kummempaa tarvita. Harva se päivä yritysten välillä tällaisia pienempiä asioita kuitenkin sovitaan myös suullisesti eikä se yleensä kauppatapoja noudattaen ole ongelma.

    Kauppalain mukaan ostajalla on oikeus vahingonkorvaukseen, jopa välillisistä vahingoista kuten saamatta jääneestä voitosta. Pitää vain kyetä näyttämään tämä toteen. Suorat vahingot eivät tarvitse edes näyttöä. Myyjä voi välttyä vahingonkorvauksista ylivoimaisen esteen perusteella, mutta tässä sellaista ei ole näytetty. Kuljetusfirman pomon sairastuminen ei ole sellainen. Myös vakiintunut kauppatapa sisältää sopimusoikeudellisia asioita ja tarkennuksia, lain ollessa aika väljä.

    Ei tässä mitään epäselvää pitäisi olla vaikka sopimus olisi vain suullinen. Toimitus on viivästynyt ja tavarakin ollut ilmeisen virheellinen.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen