Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 42:sta
  1. #1
    Tänään toinen avain vääntyi vanhuuttaan bensakorkkia avatessa. Onneksi oli lähihuoltis ja juoksutin poikaa tuomaan vara-avaimen kotoa. Ja onneksi ei avain katkennut ja jäänyt lukkopesään. Illalla Selloon suutarille uutta avainta hakemaan. Mutta heidän valikoimiin ei kuulu tuollainen aihio *

    Onko tietoa missä voisi saada teetettyä kopion Honda CBR 600F vm. 1999 avaimesta?
    xxx
  2. #2
  3. #3
    Lainaa (AimoPamaus @ Loka. 15 2007,22:58) kirjoitti
    Onko tuossa jo H.I.S.S?
    Mikä on H.I.S.S * Arvaten että joku ajonestojärjestelmä. Ja piti oikeen luntata ohjekirjasta ja tässä muinaisessa pyörässä on tosiaan ajonestojärjestelmä. Eli eipä taida paljoa suutarit auttaa. Taitaa olla maahantuoja tai valtuutettu huolto oikea paikka.
    xxx
  4. #4
    Avaimessa on siru jota pyörän elektroniikka haistelee. Tilanne on huimasti parempi kuin että olisit hukannut viimeisen avaimen kokonaan.. saisit sen käyntiin väkivallalla (ruuvari?) ja avaimen kantaa näyttämällä virtalukolle periaatteessa. Avain lienee tehtävissä jossain experttiliikkeessä (tai asiasta kiinnostuneella lukkosepällä, onhan siru tallessa), mutta ainakin maahantuojalla. Viimeisen avaimen hukanneille tarjolla lienee vain uuden mustan laatikon hankinta, halvalla..



    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring
  5. #5
    Täälläpäin (lappeenrannassa) on suutarikake joka vissiin tekee ainakii sirullisia avaimia. Tai ainakii sain sellatteen käsityksen ku niil oli mainosa ja siin oli autonavaimesta kuva ja jostai sirusta höpötti. Et eiköhän siellä pkseudullakii luulis osattavan. Käyt vaa eri suuttareilta kyselee
    600rr
  6. #6
    Tuolta saa avaimen ainakin autoon jossa käynnistyksen esto.

    * * * * * * * * * * www.hgf.fi

    Kyseinen pulju sijaitsee Kirkkonummella.
    * * GSX 1200 INAZUMA -99
  7. #7
    Suosittelen vahvasti käyttämään alkuperäisiä avaimia. Tarvike avaimet ovat usein paljon kovempaa metallia kuin alkuperäinen. Alkuperäinen avain siis siksi, että on helpompi ja usein edullisempi uusia kulunut avain, kun kulunut lukkosarja... Katsoi vähän hitaasti sellon suutari, kun kyselin vara-avaimen kovuutta, suutari vastasi ylpeänä että on tosi kovaa ainetta heidän avaimet, jolloin totesin avaimesta tulevan hätä-vara-avain... *



    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  8. #8
    Kannattaa kysäistä ihan "oikeesta" lukkoliikkeestä. Ite teetin valtuutetussa abloy-liikkessä vara-avaimen entiseen Kawaani (siinä ei tosin mitään ajonestoja ollut), eikä ollut heilläkään sopivia aihioita hyllyssä, mut tilaamalla saavat kyllä sopivan aihion Tosin tuo nyt ei siihen ajonestohommaan paljon jeesaa, mut vetäset jeesusteipillä katkenneen avaimen siruosan virtalukon kylkeen kiinni, ja taas

    Ei sulla muuten satu olemaan tallessa sitä punaista avainta? Eikös se oo vähän niinku jonkin sorttinen "hätäavain", jonka avulla saa esim. ohjelmoitua ajoneston tottelemaan uutta avainta? Ja sen uuden sirullisen avaimen joutunet hommamaan pyöräliikkeen suosiollisella avustuksella, ja voin luvata että maksaa mansikoita + pikkasen hunajaa päälle! (ainakin suhteutettuna siihen että kyseessä on kuitenkin vain avain...)

    ------------

    Edit: Näppihäröjä..



    Ninja forever, man!
  9. #9
    Muukka varoittaa aivan oikeasta asiasta, mutta koko totuus on vieläkin dramaattisempi.

    Nimittäin ainakin 2000-luvun HISSien muisti on ilmeisesti turvallisuussyistä kertaohjelmoitavaa ja muistitilaa on maksimissaan neljälle avaimelle.

    Sitten kun nuo neljä avainta on hukattu, vaihdetaan HISSin sisältävä sytytyksen ohjausyksikkö ja johan tulee avaimelle hintaa

    Eli käsitellään niitä Honda avaimia huolella, ne ovat arvotavaraa.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  10. #10
    Kiitokset vastauksista.
    Perjantaina mopon määräaikaishuolto muutenkin ja samaan kyselin avain asiaa heiltä. He tilaavat aihion, käyvät suutarilla viilaamassa oikeaksi ja sitten koodaavat avaimen pyörän ajonestojärjestelmään. Että sellainen rumba. En edes viitsinyt kysyä mitä maksaa *
    xxx
  11. #11
    Sielläpäin ainakin Opaslukko tekee ajonestoavaimia, kannattaa käydä kysymässä.
  12. #12
    Eihän kukaan satu tietämään tekeekö mikään lukkoseppä jyväskylässä ko. toimitusta?

    Eli osaa koodata sirullisen avaimen toimimaan H.I.S.S:n kanssa.
    CBR 600F -99
  13. #13
    mun tietojen mukaan noita ei kyllä pysty lukkosepät koodaamaan, kyllä pitää varmaan ihan korjaamon testerillä koodata uusi avain pyörään.
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
  14. #14
    avaimen pystyy tietty tilaamaan ja jyrsimään missä tahansa mut tosissaan toi koodaus pitäs vaatia ihan korjaamolle vientiä.
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
  15. #15
    frozen man:n avatar
    Liittyi Mar 2008
    Etelä-Mäntsälä
    No empä pyöristä tiedä sen kummemmin mut luultavasti samanlailla voi tilata kuin autoonki eli valmistenumeron perusteella maahantuojan kautta niin tulee varmasti oikeenlainen. On vaan melko kallista lystiä. Saattaa useempi satanen mennä Kaverilla tuli maksamaan toista tonnia kun veho onnistui kämmäämään noinki yksinkertaisen asian ja tilas aluks vääränlaisen avaimen ja joutui pitämään pari viikkoo vuokra-autoa et saa työt tehtyä! Tee se itse mies osaa kyllä ohittaa tuollaiset ajonestot mut onko siinä sitte järkee
    Z 750
  16. #16
    Lainaa (frozen man @ Touko. 16 2008,18:40) kirjoitti
    No empä pyöristä tiedä sen kummemmin mut luultavasti samanlailla voi tilata kuin autoonki eli valmistenumeron perusteella maahantuojan kautta niin tulee varmasti oikeenlainen. On vaan melko kallista lystiä. Saattaa useempi satanen mennä * Kaverilla tuli maksamaan toista tonnia kun veho onnistui kämmäämään noinki yksinkertaisen asian ja tilas aluks vääränlaisen avaimen ja joutui pitämään pari viikkoo vuokra-autoa et saa työt tehtyä! Tee se itse mies osaa kyllä ohittaa tuollaiset ajonestot mut onko siinä sitte järkee *
    jep, valmistenumeron perusteella se tilataan mut se pitää silti siellä liikkeessä koodata, ei se uus avain toimi jos sitä ei koodata siihen ajoneuvoon.
    ja meitsi haluu kyllä nähdä sen tee se itse miehen joka noita ajonestoja ohittelee
    edit: sen verran viel et jossain vehkeissä tulee sellanen master-avain mukana (niinku ylempänä mainittiin) jolla voi ite koodata sit avaimia uudestaan, mut jos tollasta ei ole niin sit menee korjaamohommiks..



    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
  17. #17
    frozen man:n avatar
    Liittyi Mar 2008
    Etelä-Mäntsälä
    Lainaa (xhovisx @ Touko. 16 2008,19:03) kirjoitti
    Lainaa (frozen man @ Touko. 16 2008,18:40) kirjoitti
    No empä pyöristä tiedä sen kummemmin mut luultavasti samanlailla voi tilata kuin autoonki eli valmistenumeron perusteella maahantuojan kautta niin tulee varmasti oikeenlainen. On vaan melko kallista lystiä. Saattaa useempi satanen mennä * Kaverilla tuli maksamaan toista tonnia kun veho onnistui kämmäämään noinki yksinkertaisen asian ja tilas aluks vääränlaisen avaimen ja joutui pitämään pari viikkoo vuokra-autoa et saa työt tehtyä! Tee se itse mies osaa kyllä ohittaa tuollaiset ajonestot mut onko siinä sitte järkee *
    jep, valmistenumeron perusteella se tilataan mut se pitää silti siellä liikkeessä koodata, ei se uus avain toimi jos sitä ei koodata siihen ajoneuvoon.
    ja meitsi haluu kyllä nähdä sen tee se itse miehen joka noita ajonestoja ohittelee
    Kai se nyt on poistettavissa jos se on siihen laitettukin Eipä taida multa onnistua mut asiaan vihkiytynyt kaveri varmaan osaa Ai niin, eihän se siloin ole enää tee se itse mies
    Z 750
  18. #18
    Lainaa (xhovisx @ Touko. 16 2008,16:15) kirjoitti
    mun tietojen mukaan noita ei kyllä pysty lukkosepät koodaamaan, kyllä pitää varmaan ihan korjaamon testerillä koodata uusi avain pyörään.
    Ainakin siinä lukkoliikkeessä, jossa itse olen töissä, tehdään ihan ajonestoavaimia, ja jopa "koodataan" pakan päällä ainakin autoihin.
  19. #19
    Lahdessa Launeen citymarketin suutari pystyy sun rekisteri numerolla valmistamaan juuri oikean avaimen laitteeseen kuin laitteeseen... Sanoi et suomessa on vissiin kahdella hänen lisäksi samanlaiset vehkeet
  20. #20
    Herran vuosi 2019
    Vääntyi ainoa avain
    Missä päin pääkaupunkiseutua saisi halavalla 2kpl teetätettyä? Punainen masteri löytyy
  21. #21
    Honda hiss avaimen saa opetettua itse jos yksikin toi oma avain tallessa. Yuotubesta löytyy ohjeet hakusanalla Honda hiss programming,itse tilasin avaimen ebayn kautta, käytin suutarilla ja opetin itse. Minulla on pari avainta ja transponderi sirua Hondaan jos joku haluaa itse tehdä.
  22. #22
    Kawasaki itsellä, voiko siihenkin hoitaa jotenkin? 70€ uudesta on aika paljon
  23. #23
    Tai sitten teettää lukkoliikkeessä tai suutarilla siruttoman avaimen ja jättää vanhan sirulla olevan avaimen katkaistuna avainperäksi. Näitä on välillä nähty.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  24. #24
    Ja sit kun se tynkä vispaa 300 vauhdissa siinä niin ja mopo päättääkin että nyt laitetaan ajonesto päälle
  25. #25
    Ja kun asiaan perehtyy vielä lisää niin herää kysymys että montako avainta voi olla? Onko vaan helpoin tehdä tuosta mutkalla olevasta klooni. En todellakaan rupea koko mopoa ohjelmoimaan. 1 avain pitäisi olla vielä tallessa tuolla jossain mutta se ei auta tähän hätään vaan uusi on melkein huomenna saatava tilalle ettei virtalukkoa hajota
  26. #26
    Hondaan voi olla neljä eri avainta, yksi keino on että kaivaa siitä avaimen tyngästä transponderin irti ja tilaa ebaystä avaimenrungon jonka käyttää suutarilla sitte asentaa sen transponderin avaimen sisään. Avaimet yleensä purettavissa. Ebaystä tilaaminen ei ole kiireellinen ratkaisu.
  27. #27
    Lainaa Saatana kirjoitti Katso viesti
    Ja sit kun se tynkä vispaa 300 vauhdissa siinä niin ja mopo päättääkin että nyt laitetaan ajonesto päälle
    Immo toimii ainoastaan käynnistyksen yhteydessä.
  28. #28
    Nopein ja varmin, muttei halvin ratkaisu jos asut pääkaupunkiseudulla: Sumekolta aihio, pikasuutarilla jyrsintä, takasin Sumekolle jossa koodaus.
    Kawan avain on hoikka ja pitkä, vääntyy helposti varsinkin tankin korkin lukon kanssa, se kun hapettuu ja kankeutuu helposti, avainkin uppoaa vain kärjestä siihen.
    Käytetyn pelin avaimia voi olla ties missä, uudelleenkoodaus hankinnan jälkeen suositeltavaa.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  29. #29
    Kyllä minä siitä avaimesta voin toki sen korvauksen tekijälle maksaa, mutta vittu saatana alkaen 70€ on jo paljon kun ajattelin sen vara-avaimen samalla laittaa. Onhan sit kun se pahin mahdollinen päivä koittaa ja se ainoa mitä olet käyttänyt tippuu johonkin
  30.  
  31. #30
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Immo toimii ainoastaan käynnistyksen yhteydessä.
    Paitsi minulla tuplaäksässä kun oli avaimen tunnistusrinkulan johto poikki ni sammutteli konetta liikennevaloissa, ei kylläkään vauhdissa.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen