Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1

    Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    tere vaihtui susuki hondaan tupla xx mutta nyt ropleemia mitenkä vaihdetaan taka jarrupalat mitä pultteja pitää irroitella että pystyy vaihtamaan.kiitoksia etukäteen ja sama etu jarrupalojen kanssa mitä pitää huomioda asennus vaiheessa tarvike vai alku peräiset palat
    sutsukist
  2. #2
    http://www.ixxra.com/Yosworkshops.htm ja älä irroita jarruletkua missään vaiheessa jollet halua triplata 'työvaiheitasi'.
    SevenFifty-97, CBR XX-02
  3. #3
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (hondax @ Syys. 26 2007,15:50) kirjoitti
    tere vaihtui susuki hondaan tupla xx mutta nyt ropleemia mitenkä vaihdetaan taka jarrupalat mitä pultteja pitää irroitella että pystyy vaihtamaan.kiitoksia etukäteen ja sama etu jarrupalojen kanssa mitä pitää huomioda asennus vaiheessa tarvike vai alku peräiset palat
    kato se yks ruuvi irtoo kun sit vääntää sama takana ja sinttipalat jos rstlevyt onks siin?
    Dirty Nasty Furriner
  4. #4
    mitenkä saadaan näppäimistöstä painettua piste ja pilkut kiitti tiedoista jo etukäteen kun mulla on näin kiire saada vastaus tänks moro
    <p>Suzuki SV650S &gt; Honda VTR 996F &gt; Honda VTR1000 SP-2 2002 &gt; Yamaha FZ1-n &gt; Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
  5. #5

    Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    sorry kun kysyin ohjeita.......,,,,... riittääkö pisteet ja pilkut....?.
    sutsukist
  6. #6
    Lainaa (Staga @ Syys. 26 2007,23:05) kirjoitti
    kato se yks ruuvi irtoo kun sit vääntää sama takana ja sinttipalat jos rstlevyt onks siin?
    Lainaa (Vito78 @ Syys. 27 2007,00:07) kirjoitti
    mitenkä saadaan näppäimistöstä painettua piste ja pilkut kiitti tiedoista jo etukäteen kun mulla on näin kiire saada vastaus tänks moro

    olipas hienoo ku pojilla oli noinkin paljon tietoa asiaan liittyen *

    niin että voisko tuollaiset asiattomuudet jättää pois * , jos ei ole mitään oikeata asiaa



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  7. #7

    Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    joo samaa mieltä asiasta olis mielenkiintoista ihekkin tehdä pikku huoltoja ja kysellä täältä ohjeita.kun ei aina viittis rahoittaa noita korjaamoita.huomenna olis tarkoitus vaihtaa ketjut ja rattaat onko niiden vaihdossa jotain ihmeellistä tälläiselle aloittelijalle. tulikohan piste oikealle paikalle......
    sutsukist
  8. #8
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Ajattelin vain käyttää samanlaista kieltä vastauksessani; ikävää jos se ei sitten ollutkaan mielestänne hauska ajatus.

    Kannattaa muuten lukea stikyt tuolta "MP-Talli" osiosta tältä keskustelupalstalta; erityisesti se jonka otsikko on "Muutama huoltomanuaali".

    No niin; voitte jatkaa Suomenkielen raiskaamista.
    Dirty Nasty Furriner
  9. #9
    Pääasiahan on muistaa missä järjestyksessä ja mitenpäin ne osat siellä olivat. Kuitenkin suosittelisin jotain korjausopasta, josta löytyy paitsi oikea työjärjestys, myös ne paikat, missä pitää olla rasvaa ja missä kierrelukitetta, jos tarvitaan. Puhumattakaan pulttien kiristysmomenteista, joiden suuruus ja etenkin alumiinikoneissa pienuus voi yllättää. Noita korkkaavia kierteitä kun ei kannattaisi paljon tehdä. Sitten tarvitaankin tietenkin momenttiavainkin... Eturattaan irroitus voi joskus olla mielenkiintoista, että aloita löysäämälle sen kiinnityspultti (jossa voi olla joku lukitusprikka) ensin, silloin voit pitää rattaan jarrun avulla liikkumattomana.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  10. #10
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Pitäis muuten Hondan levyjen olla rosteria eli jos haluat reilusti pysäytysvoimaa niin esim SBS:n sintteripalat, kuten mulla VFR:ssä, on asialliset. Pari sormea riittää isommallakin kuormalla.

    Palojen irroittaminen (á la VFR, kai ne suunnilleen samalla lailla menee cebarissakin):
    Jarrusatulan alareunassa on (muistaakseni) kuusiokolokannalla pultti (itseasiassa lyhyt plugi). Tämä irti jolloin sen alta paljastuu itse pinna kuusiokolokannalla joka pitää paloja paikallaan.
    Pinna irti ja palat tulee ulos heiluttamalla.

    Sama toisinpäin kootessa, paa hieman jotain voidetta (silikonirasvaa, kuparitahna vois kai toimia myös?) siihen pinnaan ettei hirtä ja ÄLÄ VÄÄNNÄ sitä sikatiukkaan; sen plugin tarkoitus on pitää pinna paikallaan.
    Dirty Nasty Furriner
  11. #11
    Lainaa (Staga @ Syys. 27 2007,21:07) kirjoitti
    paa hieman jotain voidetta (silikonirasvaa, kuparitahna vois kai toimia myös?) siihen pinnaan ettei hirtä
    Juu ja öljyä myös palat niin ei vingu!
  12. #12
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/479/1/Honda_99-02_CBR1100XX_Service_Manual.pdf
    Dirty Nasty Furriner
  13. #13
    Lainaa (Vito78 @ Syys. 27 2007,00:07) kirjoitti
    mitenkä saadaan näppäimistöstä painettua piste ja pilkut kiitti tiedoista jo etukäteen kun mulla on näin kiire saada vastaus tänks moro
    Älä välitä, tää on aina välillä tätä.

    Ne tulpat niistä jarrusatuloista saa irti hyvällä ja leveällä tasapäämeisselillä tms.

    Sieltä alta löytyy siis ne kaksi pinnapulttia joilla jarrupalat on kiinni. Siihen käy kuusiokoloavain, olikohan kutonen.

    Kun olet kiertänyt ne auki ja vedät ne pois niin jarrupalat ovat valmiit irroitettavaksi. Tai, jopa saattavat pudota sieltä. Eli vedä pinnapulttia vaikka hitaasti ulospäin ja ota yksi pala kerrallaan pois niin näet mikä on kasausjärjestys.

    Paloihin jää kiinni ne "kitinänvaimennuslevyt". Napsauta ne irti ja siirrä uuteen palaan. Voit laittaa sitä kuparitahnaa kyseisen levyn molemmille puolille, kohtuudella. Saman asian ajaa myös möläri eli Molykote tms.

    Asentaessasi paloja takaisin, huomaa palan yläreunassa oleva "kynsi" ja ole tarkkana, että laitat sen jarrusatulassa olevaan *"sokkaan". Silloin palat loksahtaa paikoilleen ja pinnapultit voi laittaa takaisin. Lampulla katsomalla löydät kyllä oikean paikan minne pala laitetaan. Itse asiassa se kannatta katsoa jo purkuvaiheessa.

    Kiristä pinnapultit kohtuudella ja suosittelen kierteeseen laitettavaksi !!kevyttä!! lukitetta. Tulppa, joka kiritään viimeiseksi ei tarvitse mieletöntä voimaa eikä lukitetta. Et saa muuten sitä nimittäin seuraavalla kerralla irti. Se kanta on pehmeä.

    Ennenkuin aloitat purkamisen, voit painaa mäntiä sisään meisselillä, varoen. Saat uudet palat helpommin takaisin. Tai voit tehdä sen vasta ennen asennusta.

    Takapäässä periaate on ihan sama.

    Muista ettet pumppaile jarrua, kun palat on irti. Mutta muista tehdä se ehdottomasti heti remontin jälkeen ennekuin lähdet ajamaan.

    Näin, toivottavasti homma hoituu.

    Aikaa tähän menee amatööriltä ja ensikertalaiselta, kuten minä, n. puoli tuntia.
    -Ei kysyvä tieltä eksy...Paitsi täällä!-

    http://janipatronen.blogspot.com/
  14. #14
    Lainaa (Staga @ Syys. 27 2007,20:47) kirjoitti
    Ajattelin vain käyttää samanlaista kieltä vastauksessani; ikävää jos se ei sitten ollutkaan mielestänne hauska ajatus.

    Kannattaa muuten lukea stikyt tuolta "MP-Talli" osiosta tältä keskustelupalstalta; erityisesti se jonka otsikko on "Muutama huoltomanuaali".

    No niin; voitte jatkaa Suomenkielen raiskaamista.
    sanoo 3,3 viestiä päivässä, täydellisellä äidinkielellä varustettu hondakuski
    Et tu, Brute

    - Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
  15. #15
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Täydellisestä äidinkielestä en tiedä mutta toivottavasti helposti ymmärrettävää.

    Ja ei kai Hondalla ajo mikään synti ole?
    Vaikka kyllä se hieman hävettää...
    Dirty Nasty Furriner
  16.  
  17. #16
    Lainaa (Staga @ Syys. 27 2007,20:47) kirjoitti
    No niin; voitte jatkaa Suomenkielen raiskaamista.
    Noh, ei se tunnu sieläkään aivan virheittä menevän.
    .