Tuollaisesta pelistä vähän huhuja http://www.motoblog.it/post/1798/kym...pt-scooter-750
Taivas saa odottaa
Tuo on vissiin sitten kilpaileva malli Hondan Dn-01lle, jota jossain viestissä on esitelty. Taitaa tosiaan maxit ruveta aina vain enemmän muistuttamaan ulkonäöltään perinteisiä moottoripyöriä.
Aikuinen nainen nexusti
Maxin mukavuus on mielestäni juuri siinä "sohvassa"
Joten minä kyllä kallistun perinteisiin malleihin jossa isomies ja hermo lepää![]()
Aika mielenkiintoinen konsepti
Periaatteessahan tuo on ihan perus-skode, jossa on keskitunnelin päälle vain rakennettu kiinteä boxi, jonka kansi on vielä muotoiltu "bensatankiksi". Mutta noin teknisesti eritoten tuo voi olla aika mielenkiintoinen mm. Buell-tyyppisine, vanteen kokoisine jarruineen. Mitäköhän tuolta löytyy konehuoneesta? Tekstin mukaan 2-mukinen 750cc, mutta veikkaan että kuitenkin rivikone, kenties hieman Yamahan T-Max -tyyliin![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Joo, aika hassua, että on naamioitu bensatankin näköiseksi tuo tavaratilan ykköskansi ja kuitenkin tankin täyttöaukko on katteen sivussa.
Mikähän mahtaa olla tuon skootterin pääasiakasryhmä, joille tuotetta markkinoidaan?
Aikuinen nainen nexusti
Raja-aidat alkavat häilyä, oisko toi sit joku hybridi, taikka moto-skootteri?
Automaattivaihteisia moottoripyöriä ei montaakaan ole nähty, ainakaan kovin suosittuna. Kyllä mä ymmärrän oikein hyvin, että tuollaista saattaisi moni kaivata. Mullekin kelpaisi joku mukava sport-touring mopo tehokkaalla koneella ja tomaattiloodalla.
Mukavan letkeätä ja helppoa ajelua, ilman että leimaantuisi "skootteristiksi".
No, ei minun ainakaan ole tarvinnut hävetä päivääkään skootterilla ajamistani. Hyvin sillä olen pärjännyt ja rinta rottingilla ajan maxiani! On kyllä henkisen kasvun paikka ja aika, jos itsetunto on kiinni siitä, millaisella koneella ajaa.![]()
Aikuinen nainen nexusti
Leimaantumisen pelko on syvällä suomalaisen sisimmässä. Itse olen "leimaantunut" skootteristiksi, uskovaiseksi (olen pappi), ortodoksiksi, atk-nörtiksi, oudoksi, hulluksi, pähkähulluksi, hevariksi (kuulemma ristiriidassa uskovaisuuden kanssa?),... Eikä tunnu missään, tai siis tuntuu ihan OK:lta. Skootterit rulettaa!!!
Miksi vaihtaa vaihteita, jos voi olla vaihtamatta, kysyy nimimerkki "Stadin keskustan ruuhkissa liikkuva ortodoksipappi"![]()
++++++++++++++++++++++++++
isä Tapio
pastori ja motoristi Jumalan armosta!
Honda CBF 600 S, vm. 2009
++++++++++++++++++++++++++
Tuossa Kymcossa tuntuu fiksulta se että keskiaukko rakennetaan umpeen. Siihenhän jää ihan turha aukko, jonka vois täyttää vaikka suuremmalla bensatankilla. En ite tajua miks vielä maxiskootassakin pitäis saada jalat yhteen.
Plootu
Burgman 07 400
Bandit (GSF) 1250 SA
Jotenkin ihan väkisin tulee mieleen taannoinen väittely (?) mikä nyt on skode ja mikä ei(Plootu @ Syys. 06 2007,22:20) kirjoitti
Olisiko skodessa moottori aina per...n alla ja prätkässä polvien välissä
Mutta siis se että tuossa tunnelin päällä on kunnon kokoinen kuljetusboxi, on vain ihan hyvä asia jo painopisteenkin kannalta. Toisaalta tämä jatkaa ajatusta miksi ylipäätään moottorin pitäisi muka olla prätkämäisesti sijoitettu? Miksi sille pitää varata koko pyörän ulkonäöstä niin merkittävä osuus? Miksei sitä voi kätkeä mahd. lähelle taka-akselia skoden tavoin ja näin muotoilullekin jäisi huomattavasti vapaammat kädet
Prätkän moottori tyypillisesti on pystyssä ja kallistettu eteenpäin. Entäs jos se olisikin kallistettu taaksepäin ja näin skoden tapaan se penkin alla oleva tyhjä tilakin tulisi hyötykäyttöön ja tosiaan tankin alle (tai tilalle) voisi rakentaa prätkäänkin kunnon tavaratilan![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Samaa mieltä. Liekö omalla kohdallani syy mieltymykseen se, että kalustossa on ollut Jawaa, Harrikkaa ja edelleenkin lukeudun sielultani customisteihin. Ikä toki tekee myös tehtävänsä.(mixu66 @ Syys. 06 2007,11:15) kirjoitti
![]()