Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 86:sta
  1. #31
    Heti ot: en käytännössä lue suomi24:sta joten hankala verrata mutta voisiko noista +1 viesteistä päästä jotenkin eroon? Joku kiinnostava viestiketju missä väännöt on parhaimmillaan ja huomaa sinne tulleen uuden viestin niin se onkin joku saatanan plus ykkönen. Toki onhan sekin keskustelua ja mielipide kun ilmoittaa olevansa samaa mieltä mutta niin informaatio-, viihde- kuin uuden näkökulman asiaan esittämisarvokin on nolla. On aika rasittaa luettavaa varsinkin kännykällä.
  2. #32
    Noh, vähän tiukkaa on ollut. Esims nyt on ilmeisesti edellä mainittu cannonball run ketju hävitetty, koska siinä oli vähän vääntöä. Siinä oli kuitenkin myös asiaa ja paljon viihdearvoa.

    Semmonen yleinen trendi on aina häirinnyt että harrastuksen vähänkään "harmaalla alueella" liikkuvat ketjut tai ao. tyylisuunnan hyväksyvät viestit moderoidaan poikkeen tosi nopeesti, kun taas jotkut "helteellä on hyvä pitää kevlar-haarniskaa" jeesustelut saa elää ikuisesti.



    "For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
  3. #33
    Kouluttaja
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2003
    Tanpere
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MagnaMan @ Syys. 05 2007,09:30) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Syys. 05 2007,07:18) kirjoitti
    Lainaa (amaunu @ Syys. 05 2007,00:16) kirjoitti
    Versus CBR2007 ketju,, jossa olis puusilmäisyyttä lähteä komppaamaan urheiluhenkeä,, nopeuskisassa missä ajetaa satojakilometrejä yleisen liikenteen seassa säännöillä jotka kaikki tietää vaikkei niitä oo kirjoitettukaan ylös. Jossa tyypit aiheuttaa onnettomuuden ja lähtee karkuun kun pitäis olla edes rahtusen vastuunkantoa. Jos närkästystä moisesta aletaan vertaamaan suolen sisältöön tai jos noita närkästyksiä moderoitaisiin niin sitten pitää kyllä kysyä missä orgissa mennään.
    Kerro nyt sinäkin kuka meistä sen onnettumuuden aiheutti ettei asiasta tarvi tehdä herjaus syytettä. Sillä itse olen tosissani tuossa hommassa ollut ja sitä varten tehtiin talvi töitä, hommattiin sponsseja jne. Sitten tänne tulee sinunlaisesi idiootit kertomaan kuinka siellä kolaroidaan, paetaan paikalta ja kaikkea muuta vastaavaa. Varmaan kukaan ei täälläkään liikkujista mene toisen "työpaikalle" (sikäli mikäli joskus poistuu tietokoneelta) suoltamaan tuollaista paskaa mitä se ketju oli täynnä. Mutta jos minä hommaan sponsseja, keskityn johonkin tosissaan jne niin silloin kaltaisesi asiasta tietämättömät saa tehdä kaikkensa julkaistakseen perättömiä tietoja asioista mistä ei tiedä mitään?

    Ketjussa oli viimeisen näkemän mukaan 127 viestiä joista puolet oli yhtä ja samaa paskaa mitä sinä suollat. Kritisointi on aina ok mutta en minäkään tule muiden viesteihin jankkaamaan samaa asiaa joka varsinkaan ei edes pidä paikkaansa.

    Nyt oikeasti ylläpito voisi ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa jonkun sortin reagoinnin noihin henkilökohtaisiiin hyökkäyksiin jne. Ei ole ihme että tänne ei yksikään teami tai muu juuri kirjoittele koska täällä tuo keskustelun taso ei ole sitä luokkaa että tukijat ja taustajoukot asiasta pitäisivät. Itse sen huomasin vasta nyt mutta tiedänpähän tulevaisuudessa.
    Tää on taas tätä "hyökkäys on paras puolustus"-juttua

    Ylläoleva teksti taas jälleen osoittaa kuinka valittaja itse solvaa henkilökohtaisesti toista kirjoittajaa sen vuoksi, että toinen kirjoittaja on jostain asiasta eri mieltä täysin asiallisella kirjoituksella. Ja kaiken kukkuraksi valittaja huutaa apua ylläpidolta henkilökohtaisuuksiin puuttumiseen. Hohhoijakkaa...
    Ohan se tietty hienoo ja asiallista olla eri mieltä ja jauhaa sontaa asioista, joista ei mitään tiedä. Niinpä niin.
  4. #34
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Vonikka @ Syys. 05 2007,07:18) kirjoitti
    Kerro nyt sinäkin kuka meistä sen onnettumuuden aiheutti ettei asiasta tarvi tehdä herjaus syytettä. Sillä itse olen tosissani tuossa hommassa ollut ja sitä varten tehtiin talvi töitä, hommattiin sponsseja jne. Sitten tänne tulee sinunlaisesi idiootit kertomaan kuinka siellä kolaroidaan, paetaan paikalta ja kaikkea muuta vastaavaa. Varmaan kukaan ei täälläkään liikkujista mene toisen "työpaikalle" (sikäli mikäli joskus poistuu tietokoneelta) suoltamaan tuollaista paskaa mitä se ketju oli täynnä. Mutta jos minä hommaan sponsseja, keskityn johonkin tosissaan jne niin silloin kaltaisesi asiasta tietämättömät saa tehdä kaikkensa julkaistakseen perättömiä tietoja asioista mistä ei tiedä mitään?

    Ketjussa oli viimeisen näkemän mukaan 127 viestiä joista puolet oli yhtä ja samaa paskaa mitä sinä suollat. Kritisointi on aina ok mutta en minäkään tule muiden viesteihin jankkaamaan samaa asiaa joka varsinkaan ei edes pidä paikkaansa.

    Nyt oikeasti ylläpito voisi ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa jonkun sortin reagoinnin noihin henkilökohtaisiiin hyökkäyksiin jne. Ei ole ihme että tänne ei yksikään teami tai muu juuri kirjoittele koska täällä tuo keskustelun taso ei ole sitä luokkaa että tukijat ja taustajoukot asiasta pitäisivät. Itse sen huomasin vasta nyt mutta tiedänpähän tulevaisuudessa.
    Juu raastupaan vaan kaikki; siellä ne asiat ratkeaa ison pöydän ääressä! Herttileijaa mitä itkua ja porua...

    Vetää virneeseen kun ensin hehkutetaan kuinka osallistutaan kilvanajoon yleisillä teillä (veikkaisin olevan laitonta) ja sitten perään uhataan herjaussyytteillä kun joku kritisoi. Noh tapansa kullakin ja saahan niistä naurut aikaiseksi.

    Niin jai noi henkilökohtaiset hyökkäykset ovat todellakin asia johon on syytä puuttua; tsekkaappas ekana vaikka omat postauksesi ja palataan asiaan sen jälkeen eiköstä vaan?

    muuten... mies seisoo sanojensa takana.
    Dirty Nasty Furriner
  5. #35
    Lainaa (whosia @ Syys. 05 2007,11:46) kirjoitti
    Noh, vähän tiukkaa on ollut. Esims nyt on ilmeisesti edellä mainittu cannonball run ketju hävitetty, koska siinä oli vähän vääntöä. Siinä oli kuitenkin myös asiaa ja paljon viihdearvoa.
    Tuosta minä otan syyt niskoilleni koska itse poistin koko ketjun erään tukijan otettua yhteyttä asian tiimoilta.

    Syy kyseiseen toimenpiteeseen oli se että tässä syksyn ja talven aikana on tarkoitus tehdä sponssit ensi kesän kisaa ajatellen niin juurikin se väärällä tiedolla ja omilla mielipiteillä täydennetty ketju ei palvellut kenenkään muun tarkoitusta kuin näiden jotka vain haluavat täällä päteä ja aiheuttaa riitaa joka asiassa. Jos 85% mielipiteistä ja kommenteista muilta oli asiaankuulumattomia ja paikkaansa pitämättömiä niin se vain hankaloittaa minun asemaa tilanteessa. Huvittavinta oli kun fisu tuki minun sanomiani kertomalla mitä siellä oli kirjoiteltu lehdissä kun kerta asui kyseisessä maassa niin eikö nimeltämainitsematon onnistunut fisunkin leimaamaan valehtelijaksi ja kiisti tiedon oikeellisuuden.

    Harmittaa niiden puolesta ketä asia oikeasti kiinnosti sillä tapahtumana se on jotain ihan muuta kuin mitä monet kuvittelee. Lainatakseni erästä tämän vuoden osallistujaa "kisa sinäänsä ei tuo tänne vuosi toisen jälkeen vaan se koko tapahtuma ja osallistujat jotka siitä tekevät niin unohtumattoman". Ehkä jossain vaiheessa väsään oman sivun ilman kommentoiti mahdollisuuksia kun oikeasti montaa ihmistä asia kiinnosti harmittavasti vain jotkut osaavat pilata aina toisten ilon.

    EDIT vastaus Stagalle:

    Kun puhutaan ensivuoden budjetista hieman alta 10000euroa (eihän ole liian iso luku ymmärtää?) niin mikäli minä tuosta mustamaalaamisesta johtuen mitä ketjussa oli menetän jotain jo neuvoteltuja etuuksia niin leivätön pöytä tulee silloin eteen koska kyseessä on kuitenkin tulon menetys johtuen vain toisten kateellisuudesta ja tahallisuudesta. Tämä nyt vain on hieman eri asia kuin joku rautaperse ajo tai rouvan kanssa kokoontumisajoissa käynti rahallisesti. CBR:ssä puhutaan jo huomattavista summista ja suurin osa teksteistä oli täysin paikkaansa pitämättömiä joka vie vain pohjaa ilman mitään syytä tältä tapahtumalta.

    Niin ja kun näytät niin uusi täällä olevan niin kyseles joltain vanhemmilta jäseniltä minun edellisistä postauksista onko ne millaisia ennen kuin alat arvostelemaan 3,5vuotta nuorempana käyttäjänä. Vai onko minun perusteissa jotain vikaa miksi nostin metelin asiasta vai eikö minulle olisi ollut perusteita ollenkaan?



    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  6. #36
    Lainaa (pallero @ Syys. 05 2007,11:36) kirjoitti
    ...mutta voisiko noista +1 viesteistä päästä jotenkin eroon? Joku kiinnostava viestiketju missä väännöt on parhaimmillaan ja huomaa sinne tulleen uuden viestin niin se onkin joku saatanan plus ykkönen...
    Olen niitä muun karsinnan ohessa koettanut vähentää, mutta aina löytyy ihmisiä, joiden mielestä "+1" on postaamisen arvoinen mielipide...
    * Arctic Ranger *
  7. #37
    Lainaa (helanmi @ Syys. 03 2007,23:31) kirjoitti
    Mielestäni moderointi on ihan ok tasolla, täytyyhän niitä rönsyjäkin olla jotta tulee luettua jopa sellaisiakin juttuja jotka eivät aina niin itseä kosketa/kiinnosta. Välillä nämä jutut saa niin makeat naurut aikaan, että ihan oikeasti olen onnellinen että saan olla töissä yksin(niin kuin nytkin) eipä tule kukaan kyselemään että mille sä nyt taas naurat vedet silmissä. *
    Ilmeisesti olit viime yönäkin yksin töissä ja ei ollu mitään tekemistä, mutta paljon asiaa kun kävit heittämässä läppää noin sataan ketjuun mp-aiheiset äänestykset-otsikon alle. Tulipahan heti ne maagiset 100 viestiä täyteen *

    *ei herneitä*-hymiö



    Suo, kuokka ja Suzuki
  8. #38
    Siivosimpa hieman tätä, pahimmat herjaukset pois.
  9. #39
    Jaa, mitä sitä raporttia viime vuoden CBR-kisasta påmppermagazinesta luki, niin eipä siitä ainakaan saanut sellaista kuvaa että ihan nätisti ja lakeja rikkomatta tuli ajettua koko kisan ajan....
    95% of all Harleys ever manufactured are still on the road. The remaining 5% made it home.

    Jotkut tekevät saman virheen kahdesti. Toiset ovat nokkelampia - he keksivät aina uusia virheitä.

    Kawa EN500 -95
    Honda Hornet 600 cc -00
    Triumph Speedmaster -04
  10. #40
    Lainaa (Terrorizer @ Syys. 05 2007,17:30) kirjoitti
    Jaa, mitä sitä raporttia viime vuoden CBR-kisasta påmppermagazinesta luki, niin eipä siitä ainakaan saanut sellaista kuvaa että ihan nätisti ja lakeja rikkomatta tuli ajettua koko kisan ajan....
    Siitähän täällä ei ole keskusteltukaan, kaikille edes hitusen kisaa tunteville lienee kyllä muutenkin selvää että ihan kaikkia lakeja ei noudatella. Kysymys onkin siitä, että täällä torpedoidaan kritisoimalla ja maailmaa parantamalla ihan kaikki ketjut joissa kyseessä olevaa tai samankaltaisia aiheita käsitellään. Tämä taas johtaa foorumin kiinnostavuuden laskuun.
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  11. #41
    Monella muulla foorumin kiinnostavuuden laskuun vaikuttaa ne tuhannet ja taas tuhannet ylinopeuksia ja kaahottamista ihannoivat ja suomen poliisia ja rangaistusjärjestelmää dumaavat uudet topiikit joihin ei kukaan saisi eriävää mielipidettään kirjoittaa.

    Mutta joo, oikeassa olet; alkaa tuntua siltä että voisi laittaa itsensä täältä taas vapaaehtoiselle muutaman kuukauden jäähylle. Siinä määrin alkaa taas vituttamaan tämän voorumin touhut.
    95% of all Harleys ever manufactured are still on the road. The remaining 5% made it home.

    Jotkut tekevät saman virheen kahdesti. Toiset ovat nokkelampia - he keksivät aina uusia virheitä.

    Kawa EN500 -95
    Honda Hornet 600 cc -00
    Triumph Speedmaster -04
  12. #42
    Lainaa (Terrorizer @ Syys. 05 2007,17:43) kirjoitti
    Monella muulla foorumin kiinnostavuuden laskuun vaikuttaa ne tuhannet ja taas tuhannet ylinopeuksia ja kaahottamista ihannoivat ja suomen poliisia ja rangaistusjärjestelmää dumaavat uudet topiikit joihin ei kukaan saisi eriävää mielipidettään kirjoittaa.
    Siksipä tämä onkin ollut ihan hyvä foorumi, b-foorumia en ole mainitsemistasi syistä jaksanut lukea vuosiin.

    Lainaa (Terrorizer @ Syys. 05 2007,17:43) kirjoitti
    Mutta joo, oikeassa olet; alkaa tuntua siltä että voisi laittaa itsensä täältä taas vapaaehtoiselle muutaman kuukauden jäähylle. Siinä määrin alkaa taas vituttamaan tämän voorumin touhut.
    Tähän kaikkien ihannoima "+1". Ei ole kyllä jaksanut lukea samaisella intensiteetillä kuin aiemmin, kirjoittaa vielä vähemmän.
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  13. #43
    Lainaa (Terrorizer @ Syys. 05 2007,17:43) kirjoitti
    Monella muulla foorumin kiinnostavuuden laskuun vaikuttaa ne tuhannet ja taas tuhannet ylinopeuksia ja kaahottamista ihannoivat ja suomen poliisia ja rangaistusjärjestelmää dumaavat uudet topiikit joihin ei kukaan saisi eriävää mielipidettään kirjoittaa.

    Mutta joo, oikeassa olet; alkaa tuntua siltä että voisi laittaa itsensä täältä taas vapaaehtoiselle muutaman kuukauden jäähylle. Siinä määrin alkaa taas vituttamaan tämän voorumin touhut.
    Eihän sellaisia ketjuja, jotka eivät kiinnosta, tarvitse lukea ollenkaan. Eikä niihin ole pakko kommentoida yhtään mitään. Silloin ketjut pysyvät asiassa eivätkä rönsyile väittelyyn niin kuin CBR-ketjulle kävi.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  14. #44
    Lainaa (Terrorizer @ Syys. 05 2007,17:43) kirjoitti
    Monella muulla foorumin kiinnostavuuden laskuun vaikuttaa ne tuhannet ja taas tuhannet ylinopeuksia ja kaahottamista ihannoivat ja suomen poliisia ja rangaistusjärjestelmää dumaavat uudet topiikit joihin ei kukaan saisi eriävää mielipidettään kirjoittaa.
    Tehdäänkö niin että minä oikaisen väitteitä CBR threadin osalta ja kukaan ei laita minulle sanoja suuhun asiasta mistä ei tiedä?

    Mistä se johtuu että ne samat ihmiset sitten ovat aina joka ylinopeus ketjussa mukana jos kerta heidän mielestään kiinnostavuus laskee? En minä ainakaan yhdessäkään customi aiheessa tai jossain rautaperse ajoissa kyttää mitä siellä puhutaan kun ei vain yksinkertaisesti minua kiinnosta pätkääkään ja jätän ne aiheet väliin. Enkä saa kiksejä siitä että menen niitä dissaamaan ja inttämään vastaan aiheesta mistä jotkut haluavat keskustella. Ja jos sanomasi mukaan tuhannet ja tuhannet ihmiset niitä ylinopeuksia ihannoivat niin miten se sitten on aina sama muutama ihminen jotka inttävät viesti toisen jälkeen ja moralisoivat niissä monissa aiheissa?

    Perustin CBR ketjun vain sen takia koska itse siihen osallistuessani ja tietoa hakiessani sitä oli hyvin vähän tarjolla. Juuri sen vuoksi ajattelin että halusin jakaa kokemukseni muiden asiasta kiinnostuneiden kanssa mikäli hekin joskus haluavat sinne tai vain haluavat tietää asiasta enemmän. Kiitokseksi tästä että tein mokoman aiheen minulle tullaan väittämään päinvastaisia asioita mitä esim. lehdistö, poliisi ja muut osallistujat ovat sanoneet minulle.

    Mitä sinä tykkäisit jos kertoisit tarinaa jostain kokootumis ajoista ja minä tulisin inttämään että te ajatte siellä ihmisten yli ja pakenette paikalta? Tai että sinä ajelet vain kaupunki alueilla kuulemma täysillä muista välittämättä? Noissa kahdessa väittämässä on yhtä paljon totta sinua kohtaa kuin minua ja Cannon ball bike runia kohtaan.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  15. #45
    Lainaa (Vonikka @ Syys. 05 2007,18:06) kirjoitti
    Mitä sinä tykkäisit jos kertoisit tarinaa jostain kokootumis ajoista ja minä tulisin inttämään että te ajatte siellä ihmisten yli ja pakenette paikalta? Tai että sinä ajelet vain kaupunki alueilla kuulemma täysillä muista välittämättä?
    Tuotanoin... ei itseasiassa hetkauttaisi pätkääkään. Minä tietäisin itse miten asiat oikeasti ovat joten eipä tarvitsisi älähdellä kun ei kalikatkaan kalahtele.
    95% of all Harleys ever manufactured are still on the road. The remaining 5% made it home.

    Jotkut tekevät saman virheen kahdesti. Toiset ovat nokkelampia - he keksivät aina uusia virheitä.

    Kawa EN500 -95
    Honda Hornet 600 cc -00
    Triumph Speedmaster -04
  16. #46
    Lainaa (Vonikka @ Syys. 05 2007,18:06) kirjoitti
    Mistä se johtuu että ne samat ihmiset sitten ovat aina joka ylinopeus ketjussa mukana jos kerta heidän mielestään kiinnostavuus laskee? En minä ainakaan yhdessäkään customi aiheessa tai jossain rautaperse ajoissa kyttää mitä siellä puhutaan kun ei vain yksinkertaisesti minua kiinnosta pätkääkään ja jätän ne aiheet väliin. Enkä saa kiksejä siitä että menen niitä dissaamaan ja inttämään vastaan aiheesta mistä jotkut haluavat keskustella. Ja jos sanomasi mukaan tuhannet ja tuhannet ihmiset niitä ylinopeuksia ihannoivat niin miten se sitten on aina sama muutama ihminen jotka inttävät viesti toisen jälkeen ja moralisoivat niissä monissa aiheissa?
    Tämän minäkin olen viime aikoina huomannut. Muutama nimimerkki on aina vääntämässä kaikkea omasta mielestään laitonta vastaan ja hirveän suurella innolla kaiken lisäksi. Vastaus tulee jokaiseen jonkun muun kirjoittamaan viestiin. Jokaisessa viestissä vielä hoetaan yhtä ja samaa. En tiedä mitä kiksejä sellainen ihminen tuollaisesta saa, enkä välttämättä halua tietääkkään. Yritän mieluummin nauttia omasta elämästäni haittaamatta muita. Ei näitä juttuja aina pitäisi niin haudanvakavasti ottaa.
    R1250 GSA
    Hva Te300i
    748
    999

    Ex
    Aprillia:Rsv Mille, Bmw 1200 GSA, Ducati:Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf Honda:F6B Husaberg:Fe450 Husqvarna:Te300 Kawasaki:Zx6r Ktm:Superduke r, Supermoto 950 Suzuki:Gsxr 750, Triumph:Rocket 3R, Yamaha:Fz1n, Yzf R1
  17. #47
    Lainaa (Vonikka @ Syys. 05 2007,07:18) kirjoitti
    Lainaa (amaunu @ Syys. 05 2007,00:16) kirjoitti
    Versus CBR2007 ketju,, jossa olis puusilmäisyyttä lähteä komppaamaan urheiluhenkeä,, nopeuskisassa missä ajetaa satojakilometrejä yleisen liikenteen seassa säännöillä jotka kaikki tietää vaikkei niitä oo kirjoitettukaan ylös. Jossa tyypit aiheuttaa onnettomuuden ja lähtee karkuun kun pitäis olla edes rahtusen vastuunkantoa. Jos närkästystä moisesta aletaan vertaamaan suolen sisältöön tai jos noita närkästyksiä moderoitaisiin niin sitten pitää kyllä kysyä missä orgissa mennään.
    Kerro nyt sinäkin kuka meistä sen onnettumuuden aiheutti ettei asiasta tarvi tehdä herjaus syytettä. Sillä itse olen tosissani tuossa hommassa ollut ja sitä varten tehtiin talvi töitä, hommattiin sponsseja jne. Sitten tänne tulee sinunlaisesi idiootit kertomaan kuinka siellä kolaroidaan, paetaan paikalta ja kaikkea muuta vastaavaa. Varmaan kukaan ei täälläkään liikkujista mene toisen "työpaikalle" (sikäli mikäli joskus poistuu tietokoneelta) suoltamaan tuollaista paskaa mitä se ketju oli täynnä. Mutta jos minä hommaan sponsseja, keskityn johonkin tosissaan jne niin silloin kaltaisesi asiasta tietämättömät saa tehdä kaikkensa julkaistakseen perättömiä tietoja asioista mistä ei tiedä mitään?

    Ketjussa oli viimeisen näkemän mukaan 127 viestiä joista puolet oli yhtä ja samaa paskaa mitä sinä suollat. Kritisointi on aina ok mutta en minäkään tule muiden viesteihin jankkaamaan samaa asiaa joka varsinkaan ei edes pidä paikkaansa.

    Nyt oikeasti ylläpito voisi ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa jonkun sortin reagoinnin noihin henkilökohtaisiiin hyökkäyksiin jne. Ei ole ihme että tänne ei yksikään teami tai muu juuri kirjoittele koska täällä tuo keskustelun taso ei ole sitä luokkaa että tukijat ja taustajoukot asiasta pitäisivät. Itse sen huomasin vasta nyt mutta tiedänpähän tulevaisuudessa.
    Totta puhuen kommenttejani tostata CBR keskustelusta ei kyllä löydy, joten eipä voi kovin henkilökohtaisuuksista tilille vetää. Kyllä siellä oli paljon kirjoituksia joista olen samaa mieltä CBR:n järkevyydestä.

    Tai oikeastaan löytyy tuolta ilokaasupuolen ketjusta parin kolmen postauksen verra, missä kannustin pistämään mopon nippuun että saadaan jatkoa ketjulle tulevaisuudessa. Tämän ketjun aiempaan kirjoitukseeni kuitenkin viittaat.

    Joten en oikein ole valmis ottamaan vastuuta sinun henkilökohtaisista vastoinkäymisistä.

    Tässä ketjussa on kait kysymys siitä että mitä pitäis poistaa voorumilta ettei se häiritsisi liikaa?



    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  18. #48
    Joku mainitsi nuo viestilaskurit yms. ja sama mieltä niistä. Kaikkialla missä ne on, esiintyy ihan samaa turhaa läpänheittoa ja viestien suoltamista.

    Moderointi on ihan ok. Esim. kun Ducatipalsta siivottin gixeri vs. pastakattila -jutuista, kävi homma nopeasti ja siististi. Saman voisi tehdä näille jatkuville paskanajauhamisketjuille. Samat jutut (kukkahatut, poliisit, autot, ylinopeudet) jauhetaan eri ketjuissa uudelleen ja uudelleen. Katsoo esim. tasoeroa muutamissa merkkipuolen jutuissa vs. yleinen mp-osio niin huomaa missä mennään. Oikeasti tietoa, kokemuksia ja jotain annettavaa muille käyttäjille omaavat tarinoi ihan asiajuttua. Sitten "huumoriosasto" mutuilee essonpaareilla ja "kaverille sattui 20 vuotta sitten" -argumenteilla yleisellä puolella. No, eipä tuokaan ole ongelma kun voi suoraan skipata tietyt jutut.

    Kommentoin vielä tuota CBR-ketjua. Seurasin mielenkiinnolla sitä ja itse tapahtumaa muualta. Kiinnostava aihe, jossa olisi ollut mielenkiintoista lukea osallistujien omia kokemuksia ja fiiliksiä ajoista. Nyt kävi kuitenkin näin, harmi. Oisivat vaikka perustaneet tai modet erottaneet ketjun sille mollauksella niin olisi säästynyt yksikin suht asiallinen ketju samalta paskanjauhamiselta.

    Jos linja olisi enemmän asiapainoitteinen, uskoisin sivuston antavan paljonkin lukijalle. Seassa pyörii paljon kirjoittajia, joilla on oikeasti tietoa ja jakavat sitä tarvittaessa mutta nyt nämä "helmet" hautautuu paskaan. Määrä ei korvaa laatua.
  19. #49
    Voisi kai tähänkin ketjuun kommentoida, kun pari kertaa jo olen kukkahatun maineen itselleni hankkinut.

    Tässä foorumissa on niin monta erilaista topikkia, jossa ihannoidaan laittomuuksia ja perustellaan jollain maalaisjärjellä tai sponsoreilla, miksi joku jossain voisi tulkita lakia oman käden oikeudella. Näitä sitten kompataan ja vetomiehet hurmoshengessä kannustaa toisia koittamaan varalaskupaikoilla kuinka vehkeet kulkee, jättämään pyörät täystehoisiksi, kun väliluokan kortilla "ei saa kun sakkoja" jne.

    Asia, minkä monet saattaa täällä unohtaa, on että vaikka monet noista 'vetomiesten' jutuista onkin kirjoitettu ehkä kieli poskella, sarkastisesti tai tahallisen liioitellusti, tätäkin foorumia lukee kaikenmaailman keskenkasvuisia, vaikutteille alttiissa iässä olevia tulevia motoristeja.

    Nyt kun nämä tulevaisuuden toivot haluavat samaistua kokeneisiin motoristeihin, he imevät vaikutteita ja ihanteita netistä ja keskustelupalstoilta. Jos he saavat sen kuvan, että kaikki motoristit katsovat läpi sormien suuriakin ylinopeuksia ja ovat sitä mieltä, että suomi on paska maa ja poliisi ja nopeusrajoitukset ovat pelkkää ihmisten kiusaamista ja että taitava tosimotoristi pystyy tulkitsemaan nopeusrajoituksia oman kokemuksensa perusteella paremmin kuin lainsäätäjät jne jne. Tämä näkemys ei välttämättä johda pelkästään positiivisiin juttuihin. Tämänkin vuoden kuolonkolareissa on paljon tilannenopeusjuttuja ja selittämättömiä tieltä suistumisia.

    Kun oikein 'neuvotaan' toisia pakenemaan rikospaikalta, jos vauhtia on yli 200, jolloin poliisi ei ehdi nähdä rekkaria eikä ehdi perään, niin kyseessä on rikokseen yllyttäminen. Ja veikkaan että 90% näistä "olisin ainakin itse ajanut karkuun" -hemmoista pysähtyisi kiltisti pysähdysmerkillä, mutta jotkut lukijat eivät tiedä sitä vaan ehkä ottavat neuvosta vaarin ja jotain ikävää voi tapahtua.

    Joskus on vain pakko tuoda keskusteluun ns. "second opinion" osin vain sen vuoksi, että vihreämmätkin lukijat saisivat sen kuvan että kaikki motoristit eivät aina ole samaa mieltä, eivätkä jaa samoja arvoja ja ihanteita. Se on kyllä hassua, että juuri nämä vetomiehet ottavat sen pahiten henkilökohtaisena loukkauksena jos heidän arvojaan arvostellaan. Yhteiskunnan toiminta perustuu tiettyihin lakeihin ja säädöksiin ja piittaamattomuus näitä kohtaan ei tulisi olla sankaruuden ja kerskailun aihe. Jos näin on, niin vankeinhoitolaitoksethan ovat silloin täynnä sankareita ja esikuvia.

    I. *
  20. #50
    Pitkään yritin olla kommentoimatta asiaa, mutta nyt ei enää itsehillintä riittänyt.

    Mielestäni kaikilla on oikeus kertoa asiallisesti mielipiteensä asiaan kuin asiaan. Kukkahatut saavat kommentoida CBR-ketjussa ja vetomiehet voivat vapaasti kertoa mitä mieltä he ovat pappamotoristin toiveista laskea yleisrajoitus 80 km/h --> 60 km/h.

    Teoriassa tässä ei ole mitään ongelmaa. Esim. CBR-ketju ei varmasti mene pilalle jos sinne kirjoittaa 5 kukkahattua, jotka kertovat asiallisesti mielipiteensä tapahtumasta.

    Valitettavasti homma ei kuitenkaan käytännössä toimi näin. Eräillä, varsinkin vetomiesten edustajilla, on pakonomainen tarve toistaa itseään ja omia argumenttejaan miljoona kertaa samassa ketjussa ja aukoa siinä sivussa päätään vastapuolen edustajille ja parin vittuilukierroksen jälkeen koko ketju onkin jo lukukelvotonta paskaa.

    Nämä kiihkoilijat voisivat oppia ilmaisemaan mielipiteensä kertaalleen ja elämään seurausten kanssa inttämisen sijasta. Et ole yhtään sen enempää oikeassa vaikka toistaisit miljoona kertaa omaa mielipidettäsi sen jälkeen kun huomaat muiden olevan eri mieltä kuin sinä. Riittää kun kerrot kertaalleen mitä mieltä olet. Vaikka joku lainaisi sinun kirjoitustasi niin sinun ei tarvitse kommentoida hänen kirjoitustaan ellei sinulla ole jotakin ihan oikeasti uutta sanottavaa, mitä et ole vielä kyseisessä ketjussa sanonut.

    Ja sitten vielä sama suomeksi: kerro mielipiteesi vain kertaalleen ja tee se asiallisesti, älä provoa äläkä vittuile, ja ennen kaikkea älä kirjoita uutta viestiä ellei sinulla ole jotakin aidosti uutta sanottavaa, joka saattaisi lukijoita kiinnostaa.
  21. #51
    Ikiturson kirjoituksessa on totuuden siemen, vieläpä varsin kiihkottomassa muodossa. Jos en inhoaisi älyttömiä +1 viestejä, niin mieleni tekisi niin vastata...

    Mitä koko väittämiseen ja inttämiseen tulee, niin se on päivänselvää, että mielipiteet ovat erilaisia ja täysin erilaiset mielipiteet kuin omansa ovat ärsyttäviä.

    Vetoääliöiden (tasa-arvolain mukainen määritelmä) mielestä kukkikset ovat tahdottomia lampaita, "mää mää ja terveisiä /c:stä".

    Kukkisten mielestä vetoääliöt on selkärangattomia oman navan tuijottajia ja samoin "terveisiä /c:stä".

    Ei tämä asetelma miksikään muutu...

    Jos nyt kuitenkin on itse kullekin tärkeätä tuoda julki oma mielipiteensä, tuotakoon se edes ilman suoranaista henkilökohtaisuuksiin menemistä.

    Henkilökohtaiseksi en määrittelisi esim. "Volvo-kuskit on puusilmiä" (vaikka sekin saattaa tuntua Volvo-kuskista henkilökohtaiselta loukkaukselta). Kun taasen "Säkin v*tun k*sipää (*laita haluamasi nikki*) voisit muuttaa s**tana vaikka venäjälle myymään itseäsi", on jo melko henkilökohtainen lähestyminen.

    Ajokausi 2007 lähentelee loppuaan, joten nautitaan näistä syksyn keleistä ilman isompia kädenvääntöjä netissä.

    Hyvää syksyä kaikille tasapuolisesti.
  22. #52
    Wasserschwein kiteytti mielestäni tosi hyvin koko aiheen..juuri näin.
  23. #53
    Lainaa (jarijii @ Marras. 21 2007,09:34) kirjoitti
    kuinka niin keskustelu alkaa "rönsyilemään" *tuohon alkuperäiseen
    palatakseni,tuolta suomi 24 puolelta siirtyy tänne(kin) noita lähes
    onnettomia jänkkääjiä,ja nyt on siirtynyt yksi noista pahimmista
    (modeille tiedoksi) joskin veikkaukseni on, että taitaa pysytellä ainakin aluksi tuolla "taustalla",mutta suurin osa noista ovat ns.
    avohoito potilaan tasolla,ja mielenkiintoista nähdä miten homma alkaa "rönsyilemään" kun ko. henkilöt avaavat "suunsa".

    eipä silti nämähän ovat avoimina kaikille,mutta aika monta hyvääkin
    "palstaa" nuo häiriköt ovat saaneet kuivumaan kasaan toiminnallaan,olen vaan mielenkiinnolla seurannut muutamien
    nicien kirjoituksia,ja välillä kirjoittelevat ilman niciä ym...
    mutta tuo kirjoitus "asu" pysyy sen verran samallaisena että ne pystyy hyvinkin tunnistamaan samaksi henkilöksi,kirjoittaa sitten
    nicillä tai ilman.

    onko kukaan muuten huomannut että täällä olisi yksi ja sama
    henkilö,jolla olis kaksi tai useampia nicciä,ai minkä takia......
    no on vaan pistänyt "silmään" muutaman (yhden) henkilön
    kirjoittelu,eipä silti *jokainen taaplaa tyylillään,mutta silloin kun
    (joutuu) käyttämään kahta tai useampia niccejä,ei ole aina
    ihan puhtaat jauhot pussissa.
    Älä vihjaile vaan anna ylläpitoon suoraan tieto mitä ja ketä tarkoitat niin osaavat seurata tarkemmalla silmällä.
  24. #54
    Noista sponsorikuvioista:

    - Kaikenlainen keskustelupalstoilla ilmaiseksi tehtävä viraalimarkkinointi aina vähän riskaabelia. Jos ote väärä, tai viesti ei tavoita oikealla tavalla lukijoita, voi se kääntyä markkinoijan kannalta hyvin negatiiviseksi. Jos näin käy, se ei oman näkemykseni mukaan ole millään asteella kiinni modeista eikä se ole käytetyn välineen (keskustelupalsta) ongelma.

    Markkinoija ottaa tuossa itse riskin että pystyy tuottamaan sellaista matskua joka uppoaa lukijoihin. Jos hän ei siihen pysty, ei voi mitään. Menee niitä muitankin mainoskamppiksia pieleen.

    Orgista saa kyllä ostaa mediatilaa jota ei esim kommentoida, joten silläkin tavalla saa kyllä näkyvyyttä omille sponsseilleen, Jos siis kokeen tämän sivun lukijakunnan hyväksi kohderyhmäksi omille markkinointiponnisteluilleen. Sen voin luvata, että ylläpito ja moderaattorit eivät taatusti pyri jeesaamaan kenenkään markkinointiponnisteluja ihan vain hyvää hyvyyttään. Ennemminkin pyritään siihen että markkinointi tapahtuu vain siihen tarkoitetussa foorumin osiossa.

    Toisaalta pyrimme kyllä auttamaan mainostajia löytämään hyvä ratkaisuja toimia myös orgissa, koska se on aina ry:lle tuloa. Joillekkin mainostajille on kylläkin sanottu Ei Kiitos, koska motorg:in jäsenet ovat olleet sitä mieltä etteivät halua sen kaltaista mainostusta foorumiin. (kyseessä oli poliittinen mainonta). Muuten ry on kyllä ihan avoin erilaisille yhteistyöehdotuksille raikkaan markkinataloudellisessa hengessä. Raha kun ei puissa kasva...
  25. #55
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MagnaMan @ Marras. 21 2007,09:38) kirjoitti
    Älä vihjaile vaan anna ylläpitoon suoraan tieto mitä ja ketä tarkoitat niin osaavat seurata tarkemmalla silmällä.
    Juurikin näin, tollanen kymmenien rivien spekulointi kun ei auta yhtään mitään jarijii voi laittaa tietojaan esim yllapito@moottoripyora.org osoitteeseen tai käyttää viesteistä löytyvää nappia jolla raportoidaan viesteistä modeille.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  26. #56
    Yleisesti pelkät toiseeen kohdistuvat viestit voisi poistaa. Siis vatun puusilma sä oot hölmö. Keleen kukkahattu tanan vetomies. Niitä kun esiintyy aikaajoin kohtuu monessa topsissa.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  27. #57
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (rammus @ Marras. 21 2007,10:39) kirjoitti
    Yleisesti pelkät toiseeen kohdistuvat viestit voisi poistaa. Siis vatun puusilma sä oot hölmö. Keleen kukkahattu tanan vetomies. Niitä kun esiintyy aikaajoin kohtuu monessa topsissa.
    Kaikesta näkee, että nyt on talavi .. ajokausi on niukalla ..
    porukka turhautuu ja "ylimääräistä" aikaa on märehtiä vaikka mitä.
    Turha kinastella vain hieman, kun pienellä vaivalla saa aikaiseksi kunnon tappelun.

    +3,14159 ...

    .. hyvä perusmeininki ..

    (PS. talavesta on näköjään tulossa piiiiiiitkä ...)
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  28. #58
    Omassa tapauksessa ei ollenkaan riso se että keskustelu rönsyilee, kun sitä muutenkin tulee luettua mitä aiheita sattuu. Rönsyilemälläkin syntyy paljon hyvää asiaa, eikä foorumeista kai yleensä mitään johdonmukaista käsikirjastoa koitetakaan tehdä.

    Enemmän lukemista häiritsee ne viestit joissa ei vaan ole mitään asiaa, mutta jotka joutuu kuitenkin käymään läpi ennen kuin se selviää. Se kun ei paljon tarjoa että joku on samaa tai eri mieltä kuin aiemmat kirjoittajat, jollei mukana ole mitään perusteluja.

    Mites olis se joillain foorumeilla käytetty äänestyssysteemi, missä kirjautuneet käyttäjät voi antaa viestille plussan tai miinuksen? Sitten jos miinuksia kertyy monta, viesti piilotetaan ja näytetään vaan erikseen klikkaamalla. Näin aktiivisella palstalla kaikki +1-viestit piiloutuis luultavasti äkkiä.
    Makkis & XX
  29. #59
    Lainaa (Linksterman @ Syys. 03 2007,17:45) kirjoitti
    Alussa on pienellä joukolla kivaa mutta kun ryhmän koko kasvaa niin yhä enemmän tulee joukkoon turhan kirjoittajia ja käärmeitä jotka haluavat vaan pilata tunnelmaa.
    Sanoisin että kun on tarpeeksi iso kasa sontaa niin löytyy sieltä viimein hevonenkin.

    Tässähän tämän jutun vahvuus juuri piileekin. Erillaisia näkökantoja yms.
    Ja aiheeseen kuin aiheeseen olen ainakin henk.koht. saanut vastauksen.
    Liekkö näin jos hommaa hoidettas pienellä sakilla.
    Paluuta ei ole enää neuvostoliiton aikoihin.Pakko vain hyväksyä se, että homma joskus rönsyilee.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Makkis @ Marras. 21 2007,12:23) kirjoitti
    Mites olis se joillain foorumeilla käytetty äänestyssysteemi, missä kirjautuneet käyttäjät voi antaa viestille plussan tai miinuksen? Sitten jos miinuksia kertyy monta, viesti piilotetaan ja näytetään vaan erikseen klikkaamalla. Näin aktiivisella palstalla kaikki +1-viestit piiloutuis luultavasti äkkiä.
    No äkkiä ajatellen homma menisi aikamoiseksi huutoäänestykseksi, jos viestien kirjoittelun lisäksi olisi jokaisesta viestistä mahdollisuus äänestää, onko se hyvä vai huono... ja sitten piilottaa niitä, niin että niitä voi katsoa jos haluaa... kuulostaa aika monimutkaiselta.

    Luulisin, että parempi on vaan luottaa lahjomattomiin ja suoraselkäisiin moderaattoreihin ja heidän arvostelukykyynsä.
    * Arctic Ranger *
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen