Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 53:sta
  1. #1
    Otsikon Buellin koeajo oli varsin mukava yllätys ja ajatukset Ducatin S4 Monsterista haihtuivat saman tien. Katupeleistä ei nyt kovasti ole edes kokemusta vaan lähinnä kokemukset ovat motocrossin parista, mutta tuo Buell istui käteen kuin nykki silmään ja tuntui mukavalta ajettavalta.

    Nyt olisikin kaikki kokemukset ja mielipiteet pyörästä paikallaan ennen kuin suurimman Buell-kuumeen vallassa menen pyörän ostamaan. Kyseessä olisi 8tkm ajettu 2004 mallinen yksilö. Onko noissa jotain erityista, mitä kannattaisi ja pitäisi osata katsoa käytettyä hankkiessa tai muuten huomioida?

    Kaltsu
  2. #2
    USAssa näin:
    Buell on Harrikka-henkisten sporttipyörä, ja nopea Harrikaksi, mutta ei niillä Japanin kyykyille pärjää alkuunkaan. 600cc Japanin pyörä ajaa rinkiä Buell'in ympärillä katupyörien ratapäivillä. Siksi Buell diilerit järjestää omia ratapäiviä ja kisoja.
    Teknisesti se on erittäin mielenkiintoinen (bensat rungossa, öljyt takahaarukassa) mutta jo pieni vaurio rungossa romuttaa ne korjauskelvottomaksi. Vanhempi putkirunko malli taitaa olla vieläkin paras? Ainakin radalla menee parhaiten.
    Buell'in jälleenmyyntiarvo on Harrikkaa huonompi. Ei ole käytetyille kysyntää ja suurta ostaja laumaa.
    Ylläolevaa voi myös hyödyntää; kun on hinta halpa se suosii ostajaa! Jos pyörä kiinnostaa, osta pois mutta älä maksa liikaa. Itse aion vuokrata Buell'in ratapäiville ja pitää hauskaa halvalla.
    PS. Voit myös harkita '04-up 1200R Harrikkaa. Siinä on vakiona Buell'in kannet ja nokat. Myös hyvät jarrut ja aika mukavat ajo-ominaisuudet ja pitää arvonsa hyvin.
  3. #3
    ^ juurikin samaa mieltä kuin TTH.

    Onhan se kiva ajella mutta..jotenkin ei vakuuttanut etenkään koneen suorituskyky, alusta kyllä oli loistava. Tosin saihan siihen sen tehokitin joskus hommattua, mutta ei nykyään kun kuulemma ovat senkin valmistamisen lopettaneet.
    Jännä myöskin se "automaattinen perssiin lämmitin" *
    Ois ehkä voineet paremmin eristää jollain sitä penkkiä/taaimmaista putkea...olis ruuhkassakin himppasen mukavempi ajella helteellä.

    Sitten on myöskin se että mitäs sitten kun se menee kyljelleen/vast. Lunaritapauksessa ei niinvain uutta/käytettyä saakkaan.

    Noiden syiden takia ainakin mun Buell kuume laski aika rajusti.

    Niin ja siis mun kokemus KO pärrästä perustuu abaut tunnin koeajoon...



    04 Buell xb12s

  4. #4
    Noi Bulut on vähän semmosia että joko koeajolla ihastuu tai sitten vaan vihastuu.

    Eihän nuo tosissaan mitään japsiratasirkkelin korvaajia ole, mutta aloitusviestistä
    voisi päätellä että sellainen ei ole tällä kertaa hakusessakaan.

    Mukavia räpättimiä nuo ovat, sopivat mutkapätkäfiilistelyyn ja kapungin kiertämiseen.
    Jos näpräämiskärpänen puraisee niin noihin löytyy jos jonkinmoista palikkaa.

    Ei kait noin pienillä kilometreillä mitään isompaa häikkää ole. Ja ovat niin
    simppeleitä laitteita että itse pystyy korjailemaan pikkuviat.
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
  5. #5
    Mulla oli XB12S sen legendaarisen yhden yön ennen kuin se varastettiin, mutta se vähäinen kokemus itse pyörästä oli pelkkää virnettä ja positiivisuutta! Eihän näillä japsivehkeitä päihitetä, mutta eipä ole tarviskaan. Tilalle tullut XB9 on ollut mulle parempi, vähän ketterämpi ja kevyemmän oloinen vaikka tehoja piisaa kyllä ihan mun tarpeisiin. Aika varmatoimiselta vaikuttaa, joskin muoviosat on halkeilleet (syytä tälle ei tiedetä, epäillään tärinää) kiinnitysruuvien kohdilta. Joskin yksi erittäin mielenkiintoinen feature ilmeni talven aikana: mun yksilö kerää kilometrejä tyhjäkäynnillä käydessään, ja tämmöisten kanssa olen varsin tyytyväinen että takuu on vielä voimassa.

    Vastasiko tää millään lailla otsikon kysymykseen? Ei varmaankaan, mutta ainakin sen voin sanoa että kun Buell-kuume tulee, ei se lähde muulla kuin Buellin hankkimisella pois
  6. #6
    Lainaa (cinny @ Huhti. 05 2007,14:38) kirjoitti
    ...mun yksilö kerää kilometrejä tyhjäkäynnillä käydessään...
    Tuliko talven aikana kerättyä paljonkin seisontakilometrejä?
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
  7. #7
    Hauska vehje se on. Toki löytyy sata nopeampaa twiniäkin, mutta joku tossa on mitä ei osaa selittää. Kevyt kuin höyhen, hyvä vääntö ja mahtava ketteryys. Vähän epävakaa kovissa vauhdeissa, muttei sillä muutenkaan mielellään oikeita nopeuksia ota. Race kit on ehdoton! Tuo pyörän todellisen luonteen esiin
    Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista.
  8. #8
    ***What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks... ***
    ----------------------
    - Kiitos makeimmista nauruista pitkään aikaan!
    - Jos vielä hankkii 1-syl Blast'in se "sucks forever....."

    PS. Parasta Buell'issa lie se, että on persoonallinen ja erilainen näiden tusinapyörien joukossa. Ja helppohoitoinen.
  9. #9
    Hakusessa siis tosiaan oli mukavan ajofiiliksen tarjoava menopeli lyhkäisten matkojen ajeluun ja mutkateillä kurvailuun, eikä japanilainen muoviluoti ollut tällä kertaa mielessä.

    Kävin ensimmäisen koeajon jälkeen vielä koittamassa vuoden nuorempaa eli 2005 mallista 6tkm ajettua Buellia, joka oli muuten vakio, mutta racekit oli siihenkin laitettu. Tuon nuoremman koeajon jälkeen oli hieman hämmentynyt olo, koska ajofiilis ei sillä ollut lainkaan samanlainen kuin vanhemman 2004 mallisen jota koitin ensin.

    Eipä siinä sitten muuta ollut tehtävissä kuin lähteä koittamaan uudelleen ekaa Buellia ja se oli virhe Kaupat tehtiin ja Buellin sai uuden omistajan!

    Ajofiiliksen eroon varmaan vaikutti se, että ostamaani Buelliin on racekitin lisäksi laitettu renthalin tanko, ohjausiskari ja leveämpi takatossu. Pyörään oli myös valmiiksi laitettu pikkuvilkut ja fiksumpi rekkariteline, jotka olisin itsekin heti lisännyt...

    Nyt pyörä ei heti kaipaa kuin ajoa, mutta vielä pitäisi löytää jostain olemukseen sopivat, mutta kuitenkin jotenkin toimivat peilit..joten kaikki vinkit ovat tervetulleita.



    Kaltsu
  10. #10
    Onnea vaan härpäkkeen johdosta!

    Löytyisikös vaikkapa Rizomalta sopivan tyylisiä peilejä?
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
  11. #11
    Lainaa (Paolo @ Huhti. 05 2007,14:51) kirjoitti
    Lainaa (cinny @ Huhti. 05 2007,14:38) kirjoitti
    ...mun yksilö kerää kilometrejä tyhjäkäynnillä käydessään...
    Tuliko talven aikana kerättyä paljonkin seisontakilometrejä?
    Joo mä olen tosi ylpeä tästä featuresta - kaverilla oli enemmän menohaluja talven aikana kuin mulla Ei mutta, 6,9 kilometriä tuli mittariin jos ihan tarkkoja ollaan, ja kyllähän tuollainen pitää korjata... Eikä käynyt edes demoefektiä vaan 200m tuli mittariin lisää kun liikkeessä tyhjäkäyttivät ja näinollen jopa uskoivat mua

    Ja mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen, niin onnittelut Kaltsulle kikottimen johdosta - nyt vaan paljon kilometrejä!
  12. #12
    Lainaa (Inkku @ Huhti. 04 2007,18:36) kirjoitti
    Sitten on myöskin se että mitäs sitten kun se menee kyljelleen/vast. Lunaritapauksessa ei niinvain uutta/käytettyä saakkaan.
    Aika hyvä perustelu jättää ostamatta KATUpyörää. Sora- ja enduropeleissä ymmärtää että pitää huomioida ennemmin tai myöhemmin tapahtuva kyljelleen parkkeeraus mutta että katupyörässäkin?
  13. #13
    Onnea. Ärsyttävän vähän suomessa noita tarvikeliikkeitä josta Buelliinkin saisi muuta kuin tulpat tai öljynsuodattimen. Ulkomailta tietty saa kaikkea, mutta ois ihan kiva hiplata käsissäänkin osia ennen ostopäätöstä. Mulla on myös Renthal tossa, mutta risereita tai aavistuksen korkeempaa stongaa tekis mieli kokeilla. Ehkä muutaman sentin kavennus auttais saman asian, mutta sitä ei tossa stongassa voi kokeilla.
    Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista.
  14. #14
    Ite oon ainakin pitäny bulusta, päivääkään en ole hankintaa katunut. Tottahan tuo että suorilla ei riisikeittimille pärjää, mutta mutkissa löytyy sitten sitäkin enemmän vastusta. Tai hankkii "pidemmän" enska puolen ja ketjukonversion niin alkaa bulukin kulkemaan. Rizomalta löytyi muuten aivan helkkarin hyvä billet peili, ei tärise eikä vatkaa minnekän päin. Oli kyllä sen hintainenkin sitten Hill billyltäkin löytyy jos monenmoista kilkettä, kataloogi on pian puhki selailtu ja hankintalista väännettynä :P Hyvä ajoasento yhdistettynä väännökkääseen koneeseen tuo paljon helppoja ja mukavia kilometrejä. Makuasioita toki joista ei voi kiistellä.
    - Who dares wins ! - SAS

    Ei riemulla rajaa kun V:llä ajaa !
  15. #15
    niin ja tuota lunari hommaa kommentoiden niin silloin että menee lunariin niin korjauskustannustenhan pitää ylittää puolet pyörän hinnasta/markkina-arvosta. Viime viikolla yks hemmo veti meilläpäin bulun puuta vasten, keula paskana, takarunko poikki jne jne ja näyttäis silti siltä että korjataan ja kovaa ajoa taas. näin tuumas paikallinen buell jälleenmyyjä, jonka kans juttelin asiasta ja asiaa päiviteltiin ja kyseinen äijä huoltaa bulut ja harrikat liikkeessä. toki silloin jos on hyvät suhteet vakuutusyhtiöön niin asiat voi olla aivan toisin
    - Who dares wins ! - SAS

    Ei riemulla rajaa kun V:llä ajaa !
  16. #16
    mites viihtyykö tuossa bulun kyytiläisen paikalla kuinka hyvin?
    tekis mieli vaihtaa pyörä mut tuo vaimokekkin tykkäis varmaan joskus olla vielä pyörän kyydissä
    Persaukisten mielestä
    muiden tekemät hankinnat
    ovat aina vääriä... Tai
    vähintäänkin tyhmiä
  17. #17
    moro!
    Itseäki on ruvennu kiinostamaan tommonen Bulu.
    kertokaahan että kestääkö tommonen vehje ajaa pitkiä matkoja
    etupyörä ylöskytkettynä vai kärsiikö kone?
    kun siitä tavasta ei kuitenkaan eroon pääse.
    ja keuliiko "helposti"?

    kiitos
  18. #18
    Lainaa (Jasso- @ Huhti. 28 2007,14:11) kirjoitti
    mites viihtyykö tuossa bulun kyytiläisen paikalla kuinka hyvin?
    tekis mieli vaihtaa pyörä mut tuo vaimokekkin tykkäis varmaan joskus olla vielä pyörän kyydissä
    Mä ainakin hommasin tuon Buellin sillä mielellä, että en kyllä kenellekään kehtaa kyytiä tarjota. Sen verran askeettiselta vaikuttaa matkustajan tila.

    Pitäisi kyllä ehkä kokeilla ensin ja pyytää muija kyytiin. Tuskin tulisi.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  19. #19
    Off topikkia, mutta mitäs öljyjä olette bulusessa käyttäneet?
    Itsellä ollut aina tuota harrikan omaa soppaa, tekisi mieli kokeilla
    jotain muuta...
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
  20. #20
    HD:n öljyä. Kendall varmaan kävisi myös hyvin.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  21. #21
    HD:n öljyä oon käytelly, pitäis varmaan koittaa jotain muuta ölkkää kun tuo vanha pääsee loppuun, Kendallia varmaan kanssa.
    Tuosta kuljettamisesta niin joitain sadan kilsan leiskautuksia ollaan emännyksen kanssa ajeltu eikä se moiti muttei kehukaan, ei ne mitkään maan mainiot oltavat takana olevalla oo.
    Ja kyllä se keula nousee "helposti" eikä kone oo nikotellu vaikka etukumi onki ylöskytkettynä pitkiäki aikoja...
    - Who dares wins ! - SAS

    Ei riemulla rajaa kun V:llä ajaa !
  22. #22
    öljyofftopikkia.. samap tuo melkeen mitä laittaa... Kendall, Castrol.. Red Line 20-50 tai 60 täyssynteettinen.

    Meitin pelissä mekaaniset kilinät yhtä kovat niin kendall kuin castrolissakin... ja on näyttänyt voitelevankin yhtälailla
  23. #23
    Lainaa (Jasso- @ Huhti. 28 2007,14:11) kirjoitti
    mites viihtyykö tuossa bulun kyytiläisen paikalla kuinka hyvin?
    tekis mieli vaihtaa pyörä mut tuo vaimokekkin tykkäis varmaan joskus olla vielä pyörän kyydissä
    Takuuvarmasti loppuu vaimolta kyydin kysely ensimmäisen Buellireissun jälkeen.
    Kaikkille oravaa pienemmille kyytiläisille tila riittää, mutta epäilen että vaimosi ei mene em. kategoriaan.
    Plussana tietysti että vaimo voi alkaa vaatia omaa pyörää..
    Näin siis 12S, long versiossa oletettavasti tilanne on parempi.

    Itse pistän Buellin myyntiin tänään. Turhaan sitä tallissa seisottaa kun ei vaan ehdi ajamaan ja lisäksi tuli vielä ostettua harrasteautokin.

    Kyseessä 2003 XB12S, 13 000 ajettu.
    Verottomana 7500€



  24. #24
    Nyt se sitten tuli hommattua -05 Buell xb12s.
    buell xb12s -> ktm superduke
  25. #25
    ..Onneksi olkoon, itsellä -04. Oikein hauska peli.
  26. #26
    Itseäkin ruvennut kovasti kiehtomaan tuo bulu. Nykyinen pyörä on speedfour jossa ei ole muuta vikaa kuin moottorin todella onneton vääntö. Seuraavaksi pyöräksi olin jo valinnut triplen koska luulin että se olisi samanlainen ketterä heiteltävä kuin tuo fouri tukevammalla väännöllä varustettuna vain, mutta totuus olikin sitten jotain aivan muuta omaan käteen tuntui paaaljon raskaammalta vaikka paino eroa ei ole kuin parisen kymmentä kiloa johtunee ilmeisesti korkeammasta paino pisteestä ja liikkeelle pääsy ei auttanut yhtään päin vastoin pyörä tuntui paljon jäykemmältä heitellä mutkiin ja muutenkin oli vähän matkalehmä fiilis mutta mahtaisiko tuo bulu sitten olla halutunlainen pyörä eli onko fiilis kuin kuussatasella ajeltaessa? Tehottomuus tuskin vaivaisi minua bulussa koska nyky pyörässä tuo sama 100hp ja tuntuu ihan riittoisalta kun saisi vähän vaan alaskin lisää vääntöä. Sitten vielä huolloista kun eikös tuossa ole hytrauliset venttiilit tai jotain sinne päin joita ei tarvitse säätää niin onko huoltaminen sitten vaan kulutus osien vaihtoa jotka kunnon työkalut omistava ja jotain tekniikasta ymmärtävä henkilö tekee itse?
  27. #27
    Joka pojalle oma bullukka, siitä joko pitää tai ei. Reilu koeajo kertoo kelpaatko puikkoihin vai et. Omasta pidän aina vaan enemmän ja enemmän. Rungoltaan se on hyvä ajella ja huippunopeuskilpuri se ei ole. Ja öljyistä sen verta että, moottoriin kendall green racing ja laatikkoon HD:n litkut, näin minulla on ja tulee olemaan, kendall vei kilinät..
  28. #28
    Noh, eipätuon huoltamiseen tarvii ku tuumaset kuusiokolot, torxit ja momenttiavain. huoltomanuskassa on sitten kaikki arvot.
    Eli jos peukalo pysyy about kohallaan, niin melko simppeli laite on huoltaa.
    Venoihin ei tarvitse koskea kunhan muistaa pitää öljyt koneessa ja niinkauan kuin nostajat skulaa
    Ainiin, ruuvilukitetta on hyvä käyttää aina kierteissä... 200km ajoa ja 4 pulttia katosi alaspoikasta viime kesänä, ainoa paikka johon en muistanut liimaa tunkea.

    enska/laatikkoon laitoin viime kesänä redline MTL:ää ja herkisti kyllä laatikon toimintaa merkittävästi. Koneessa on Kendallit, Castrollit sun muut käyny, mekaaniset kilinät on merkittävät. Mutta konekaan ei ole stock
  29. #29
    Vahvistan. Aina jokainen paikka lukitteella kasaan, muuten ropisee tienposkeen pultit ja mutterit
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  30.  
  31. #30
    Vieläkös täällä Buell-kuskit foorumia selailee? Tuossa topicin alussa oli juttua -04 XB12S Bulusta, ja kyseisenlainen peli ois nyt itelläki harkinnassa. Onko noissa jotain "vikoja" tai muuta minkä takia kannattais suosiolla kääntää katsetta uudemman suuntaan? Sattus vaan olemaan sopivan hintanen sopivilla specseillä oleva -04 mallinen kaupan...

    Ja merkki on jo päätetty, että tähänkään viestiin ei tartte vastailla vertaillen noihin tonnisiin kyykkyihin ym
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen