Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 59:een 59:sta
  1. #31
    Lainaa (sakuc @ Heinä. 20 2006,18:00) kirjoitti
    Mulla on XB9SX johon tulee kohta 19tkm täyteen ja öljyä on lisätty 3dl, peli on täysin vakio ja vie noin 4-5l satasella bensaa.
    Ohhoh

    Kieltämättä kohtuu tulos jos ajaa öljyllä 19tkm ja lisää vain 3dl...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  2. #32
    Lainaa (Z750 @ Heinä. 20 2006,22:48) kirjoitti
    Lainaa (sakuc @ Heinä. 20 2006,18:00) kirjoitti
    Mulla on XB9SX johon tulee kohta 19tkm täyteen ja öljyä on lisätty 3dl, peli on täysin vakio ja vie noin 4-5l satasella bensaa.
    Ohhoh

    Kieltämättä kohtuu tulos jos ajaa öljyllä 19tkm ja lisää vain 3dl...
    Ohan siinä huollot ollu tietty.

    Eli keskimäärin noin 1dl joutunut lisäämään 8donan välein.

    Mitä noissa oikeasti on ihan mahdollisia hajoamisen paikkoja on öljypumpun pinioniratas (päivitetty 06 malleissa ja suht helppo vaihtaa jälkikäteen) ja enskavedon puolella yhden isohkon mutterin mahdollinen löystyminen, se taas kiristetään tiukemmalla momentilla paikalleen ja sekään ei ole mikään maailman pahin projekti tehdä.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  3. #33
    Vetohihna poikki 8,5tkm. Ei muita vikoja toistaiseksi.
    Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista.
  4. #34
    Lainaa (Jahvetti @ Syys. 25 2006,19:36) kirjoitti
    Vetohihna poikki 8,5tkm. Ei muita vikoja toistaiseksi.
    Ainakin omassa 12R:ssä on ollut seuraavia vikoja. Alkuun moottori sammui jarrutuksen jälkeen jos tankki oli vajaa. Öljynvuotoja ja paineantureita on korjattu/vaihdettu runsaasti. Pari moottorin etukiinnikettä on hajonnut. Jossain vaiheessa öljyä kului merkkien väli joka tankkauksen välillä. Noita korjattiin takuuna. Tänä kesänä ajot loppuivat etujarrulevyn kiinnikkeiden hajoamiseen. Kuudesta oli neljä ohjuripalaa löysällä ja ne ja laikka tuhoutuivat. Sitä ennen heitti moottoriöljyt takarenkaalle kun öljyn paluuputki suli. Uudenmallisissa pyörissä uuden takahaarukan myötä putket kulkevat uutta reittiä. Hihna napsahti poikki jossain 20000km:n paikkeilla. Nyt on mittarissa paikkasen vajaat 30000km. On muuten ylivoimaisen hauska peli ajaa ja pitkänkin matkanteko onnistuu. Nuo tekniset ongelmat vain ovat aiheuttaneet sen että tallissa täytyy olla toinenkin mopo.
    Edelläkävijä kohtaa aina kaikki vaikeudet, vain jäljittelijät voivat menestyä.
  5. #35
    Kerrotteko tietämättömälle, mikä toi technoresearch softa oikein on ja montako euroa siihen pitäis sijottaa. Tuntuu olevan aika oleellinen kapistus, jos meinaa buellin ostaa.

    Kiinnostais ostaa tommonen bulu, mutta kun en ite tiedä tosta pyörän säätämisistä mitään. (kaipa sitä sit pakon edessä oppii)
    buell xb12s -> ktm superduke
  6. #36
    Lainaa (wheel @ Tammi. 15 2007,15:37) kirjoitti
    Kerrotteko tietämättömälle, mikä toi technoresearch softa oikein on ja montako euroa siihen pitäis sijottaa. Tuntuu olevan aika oleellinen kapistus, jos meinaa buellin ostaa.

    Kiinnostais ostaa tommonen bulu, mutta kun en ite tiedä tosta pyörän säätämisistä mitään. (kaipa sitä sit pakon edessä oppii)
    technoresearchilla voi säätää oman boksin ruisku/sytkäkarttaa.. eli periaatteessa korvaa PC/TFI ym käytön. Sillä voi myös itse resetoida TPS sensorin

    En tiedä euroista, itse hommasin suoraan jenkkilästä muulirahdilla, tais olla 250 taalaa silloin.
  7. #37
    Kiitos Haastajalle ja Paololle hyvistä vastauksista.
    buell xb12s -> ktm superduke
  8. #38
    Lainaa (wheel @ Heinä. 11 2006,19:22) kirjoitti
    Tässä, kun itsekin harkitsee prätkän ostoa ni kiinnostais, onko tullut vastaan minkälaisia vikoja ja kuinka paljon ja missä ajassa? Niin ja vähän otsikon vierestä, paljonkos se masiina kuluttaa tota polttoainetta? Onks se ihan älytän syöppö?
    Kommentoin Bulun puolesta. Ei mitään tyyppivikoja ollut 16tkm aikana. TPS:n sielunelämä on luku sinänsä, mutta sitähän pääsee edukkaalla panostuksella itsekin nollailemaan. Virnaamaan jos alat niin hommaa se direct link tahi säädätytä ammattilaisella. Putki sitten saattaa pitää semmoista mekkalaa että muista korvatulpat

    Penzoilia vei sisäänajossa reilua neljää litraa. Yli kuuden en tainnut päästä kuunaan. Viiden tienoilla "normaalissa" ajossa.

    Vastauksessani aikamuoto imperfekti, koska mopo meni juuri vaihtoon - liian hauska peli mulle. Harvoin Buluista puhuttaessa kukaan mainitsee, että niillä ajaa piiiiitkiä reissuja puutumatta. Ja kamaakin mahtuu mukaan yksin ajettaessa ainakin.

    Niin ja omat kokemukset on XB9SX:stä. Tehoa siinä on tai ainakin siihen saa aivan riittävästi. Oli se lukema sitten 10hv tai 90hv - virne naamalla jokatapauksessa. Hyvällä pätkällä saattaa jopa alkaa naurattamaan!
  9. #39
    Itselläni 2001 vm. X1 Lightning ja luulen myös että hauskempaa pyörä on vaikeaa löytää jos supermotot jätetään ulos. Tyyppivikojen kohdalta en osaa sanoa, mutta mulla on yhden ajokauden aikana 2 kertaa mennyt moottorin ensimmäiset yläkiinnikkeen pultit poikki, elikkä moottori vajosi alas, onneksi tajusin sen heti ja ongelma sai korjattu vielä helposti. Muuten ei ole valittamista. Nu tämä on kyllä totta, että vakio jarrupalat on huonot, EBC tilalle ja asia parantuu. Totta kai on varmaan nopeampia, kevyempiä ja halvempia pyöriäkin, mutta Buellia ei vaihtaisi kyllä mihinkään muuhun, kun jonkun muun Buellin...
    Life is only what you make it..
  10. #40
    Vaikka buell onkin vasta hetken ollut meikäläisen nimissä, niin ei voi olla muuta kuin tyytyväinen ostokseen. En ainakaan itse kaipaa enempää kiihtyvyyttä tai huippunopeutta. Toi xb12s kulkee mun tarpeisiin ihan riittävästi ja missä tilanteissa normaalissa liikenteessä tarttis enemmän kiihtyvyyttä tai vauhtia mitä buell tarjoaa?... Ei ainakaan itsellä tuu heti mieleen. Matka-ajossakin on hyvä, kunhan matka on sellainen, että kamat mahtuu reppuun. Jotkut on valittanut buellin vakautta, mutta en oo ite ainakaan Suoman nopeuksissa moista "ominaisuutta" huomannu. Nätisti menee suoraan. Koneen jytinästä ja pyörän ulkonäöstähän ei voi olla pitämättä. Jos joku harkitsee buellin ostamista, niin en voi muuta kuin suositella. *
    buell xb12s -> ktm superduke
  11. #41
    Jos tässä threadissa ei ole mainittu niin heitä orggis jarrupalat jätesäkkiin ja osta sintteripalat tilalle.

    Orggispalat jättää jotain skeidaa jarrulevyyn ja etujarru alkaa nypyttämään, takajarrun teho myös kasvaa todella paljon sintteripaloilla.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  12. #42
    Ja sit yks tyyppivika lisää, joka löytyy ilmeisesti jokaisesta buellista ainakin -05 vuoteen asti (itelle nimittäin -05 enkä tiedä uudemmista).

    Eli tossa juuri vaihdatutin renkaat ja eturengas meni vaihtoon tuossa pyörässä ekaa kertaa. Kävi ilmi siinä eturengasta irrotettaessa, että tehtaalla ei laiteta etuakselin keskiosaan minkäänlaista rasvaa, joka estää jonkinnäköisen kovan valkoisen aineen muodustumisen akselin ympärille. Asiasta ei ajettaessa ole haittaa, mutta rengasta irrotettaessa tämä kova aines estää akselin saamisen irti, eli rengasta ei saa mitenkään helposti pois. Tässäkin takauksessa sitä valkoista ainetta hiottiin ja sitten vielä jollain liuottimella liuotettiin, että akseli irtoaisi.

    Kuulemma joissakin HD:issä sama ongelma ja olivat joskus joutuneet jopa katkaisemaan etuakselin jotta saisivat renkaan irti. Kyseisestä ongelmasta on mennyt valitus tehtaalle, mutta en tiedä tuleeko muutoksia vai onko jo tullut.
    buell xb12s -> ktm superduke
  13. #43
    Nyt on siis selvinny, että toi etujarrulevy on kiero ja siihen liittyen kuulin tuossa, että jossain levysarjassa oli tapahtunut jonkinlainen valmistusvirhe, mikä altistaa levyn kieroutumiselle. Pitää huonemma tarkistaa asia merkkiliikkeestä, mutta oletteko muut kuulleet moista??
    buell xb12s -> ktm superduke
  14. #44
    Mulla etu jarru kanssa täristää aika lailla, oisko levy kiero? Mittarissa 8000km ja huomen Loimaalla 8000km huolto, pitää kysästä mitä ovat mieltä.

    Sitten tyhjäkäynti meni huonoksi racekitin myötä, meinaa sammahdella kylmänä eritoten, mutta jos säätöruuvista laittaa sitä sopivaksi ja ajaa hetken tasakaasulla, niin kierroket jää leijumaan jonnekkin 2000 pintaan pitkäksi aikaa.
  15. #45
    Lainaa (painman @ Heinä. 01 2007,19:15) kirjoitti
    Mulla etu jarru kanssa täristää aika lailla, oisko levy kiero? Mittarissa 8000km ja huomen Loimaalla 8000km huolto, pitää kysästä mitä ovat mieltä.

    Sitten tyhjäkäynti meni huonoksi racekitin myötä, meinaa sammahdella kylmänä eritoten, mutta jos säätöruuvista laittaa sitä sopivaksi ja ajaa hetken tasakaasulla, niin kierroket jää leijumaan jonnekkin 2000 pintaan pitkäksi aikaa.
    Racekitin asennuksen jälkeen pitää tehdä TPS reset.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  16. #46
    Lainaa (painman @ Heinä. 01 2007,19:15) kirjoitti
    Mulla etu jarru kanssa täristää aika lailla, oisko levy kiero? Mittarissa 8000km ja huomen Loimaalla 8000km huolto, pitää kysästä mitä ovat mieltä.

    Sitten tyhjäkäynti meni huonoksi racekitin myötä, meinaa sammahdella kylmänä eritoten, mutta jos säätöruuvista laittaa sitä sopivaksi ja ajaa hetken tasakaasulla, niin kierroket jää leijumaan jonnekkin 2000 pintaan pitkäksi aikaa.
    Kannattaa myös varautua sitten jatkossa siihen, että stumppailee satunnaisesti kuumana pysähdyttäessä.... tyhjäkäynnillä suattap käydä vähän ohkasella ja kuumana eritoten sitten käy näin.
  17. #47
    Lainaa (sakuc @ Heinä. 01 2007,23:34) kirjoitti
    Lainaa (painman @ Heinä. 01 2007,19:15) kirjoitti
    Mulla etu jarru kanssa täristää aika lailla, oisko levy kiero? Mittarissa 8000km ja huomen Loimaalla 8000km huolto, pitää kysästä mitä ovat mieltä.

    Sitten tyhjäkäynti meni huonoksi racekitin myötä, meinaa sammahdella kylmänä eritoten, mutta jos säätöruuvista laittaa sitä sopivaksi ja ajaa hetken tasakaasulla, niin kierroket jää leijumaan jonnekkin 2000 pintaan pitkäksi aikaa.
    Racekitin asennuksen jälkeen pitää tehdä TPS reset.
    Ja niin tehtiinkin.
  18. #48
    Ei ollu maahantuojalla tietoa moisesta tyyppiviasta. Taitaa siis mennä omasta pussista toi jarrulevy, mutta viimeiseen asti mää sitä yritin tyrkyttää valmistusvirheeksi.
    buell xb12s -> ktm superduke
  19. #49
    Nyt käy pyörä taas hyvin kylmänä ja lämpimänä.
    Jarrusta kysyin mielipidettä ja huoltomies huomasi, että täristäähän se, mutta oli sitä mieltä, että jos levy olisi kiero, sen pitäisi tuntua jarrukahvassa...
    Itse vähän meinaan, että kahvan tärinät vaimenis jarrulevyn kelluntasysteemiin.
    Kehottivat seuraamaan tilannetta.
  20. #50
    Kiero se on. Ei täristä mulla missään jarrukahvassa. Jollei sulla itellä oo, niin huoltoliikkeessä on mittari jolla pystyy stekkaa onko se kiero. Mulla on levyssä sellasia laikkuja joiden perusteella sanoivat, että levy on ollu jossain vaiheessa ihan punasena.

    Ajappa sillai, että jarruttelet reippaasti vähän väliä, että levy lämpee ja jos nypytys lisääntyy, niin sulla pyörässä sama vika.



    buell xb12s -> ktm superduke
  21. #51
    Lainaa (wheel @ Heinä. 02 2007,18:05) kirjoitti
    Kiero se on. Ei täristä mulla missään jarrukahvassa. Jollei sulla itellä oo, niin huoltoliikkeessä on mittari jolla pystyy stekkaa onko se kiero. Mulla on levyssä sellasia laikkuja joiden perusteella sanoivat, että levy on ollu jossain vaiheessa ihan punasena.

    Ajappa sillai, että jarruttelet reippaasti vähän väliä, että levy lämpee ja jos nypytys lisääntyy, niin sulla pyörässä sama vika.
    Et siis putsannu sitä levyä.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  22. #52
    Se on mitattu ja kiero on. Siinä ei paljon putsaaminen auta.
    buell xb12s -> ktm superduke
  23. #53
    Kuinka monta milliä kulutuspintaa on uusissa jarrupaloissa?
    Itse olen ajanut nyt 9000km samoilla paloilla, en radalla ja muutenkin iisisti.
    Itse aloin äsken ihmettelmään pientä jarrujen vinkunaa ja katsoimpa samalla jarrunesteen pintaa kurkkausikunasta ja eihän siellä näkynyt mitään olevan! Vaikka ravistelin stongaa, niin ei mitään liikehdintää. En kyllä avanut kantta. Jotenkin tuntui jarrukahva painuvan normaalia syvempäänkin, mutta jäykistyi kun sitä pumppailin hetken. Enkä osaa sanoa kuinka kuluneet palat on, on niissä muutama milli arviolta pintaa.
    Ei kai mun jarrunesteet vuoda jonnekkin?

    Nyt meen mittamaan palat ja avaan kannen ja tsekkaan onko siel ketään...



  24. #54
    No oli sielä nestettä, niin paljon, että oli yli ikkunan eli ihmekkös ettei nesteen taso näkynyt. Silti ihmetyttää, miten tuntui hetken jarrukahva painuvan normia enempi.
  25. #55
    Kyllä se kahva mullakin painuu aika paljon. Mulla on tosin ajettu vajaat 15tkm ja paloissa on pari milliä jäljellä. Ihan alkuperäset palat. Ajattelin laittaa uudet ja paremmat palat tuossa joku päivä.
    buell xb12s -> ktm superduke
  26. #56
    Lainaa (Jahvetti @ Syys. 25 2006,19:36) kirjoitti
    Vetohihna poikki 8,5tkm. Ei muita vikoja toistaiseksi.
    Meneekö takuuseen noin pienillä km`llä, tuli ostettua Buelli uutena tänään 30v synttärilahjaksi..
    Buell Xb12s,Ultimate Airbox,Remus Powertizer,Remus tulpaputki



    Ex..
    Z11R,
    R6R(06),750SS,CBR600,CBR150(TH),
    ZX10,FZR1000,VFR750,GPZ750R,RG250 GAMMA,NS125,Gilera 125,PV50,Sport 50
  27. #57
    No niin... onneks olkoo... Siihen vielä vaikka Sebringin putki kiinni...
    ... ja ei muuta kuin testaamaan uusia jarrupaikkoja mutkapätkille...
    buell xb12s -> ktm superduke
  28. #58
    Lainaa (painman @ Heinä. 17 2007,21:30) kirjoitti
    Kuinka monta milliä kulutuspintaa on uusissa jarrupaloissa?
    Itse olen ajanut nyt 9000km samoilla paloilla, en radalla ja muutenkin iisisti.
    Ei niissä paljoa pintaa taida olla.

    Kaverilla on Buell XB12 ja juhannuksena oltiin 3 päivää Botniaringillä.

    Kaveri ajoi melkein 3 paria jarrupaloja loppuun ja kehui että ne mitä hän käyttää kestää paremmin kuin alkuperäiset ja niitä saa melkein kolmet yksien originaalien hinnalla kun Englannista tilaa.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  29.  
  30. #59
    Niin tosiaan.. lisätään nyt tämäkin tänne...

    Eli joillakin on hajonnu noita läpinäkyviä pleksejä esim mittariston edestä. Jonkin sortin tyyppivika täytyy olla, kun ei oo vaan yks tai kaks pleksiä. Tietääkseni ovat ilmentyneet jo niin varhain, että ovat menneet takuun piikkiin. Koskaan en ole tosin kuullut, että jollain olis haljennu ns. "ei läpinäkyvä" pleksi.
    buell xb12s -> ktm superduke
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12